home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  2 Brugere, 681 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  LUKKET# Solo La Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: LUKKET# Solo La Roma  (Læst 20116 gange)
Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 14# Solo La Roma
« Svar #75: 15 Jan 2009, 15:33 »


Transfer
Allerede i vinters sikrede Roma sig en spiller, som netop er tiltrådt i klubben. Her er tale om den 22-årige centerforsvar, Domenico Criscito, som er købt fra Juventus, for 34 millioner kroner. En god pris, for en så talentfuld spiller, og Roma vil helt sikkert få god gavn af ham.

Fausto Rossi, var også blandt de spillere, som blev præsenteret 1.juli 2009. Den 18-årige italiener, spiller som udgangspunkt venstrefløj, men kan også spille på venstre midtbane. Rossi er ligesom Criscito hentet i rivalklubben Juventus for 25 millioner kroner. Det forventes at Rossi bliver lejet ud i første sæson, og derefter skal kæmpe med Simon Vukcevic om venstrekanten.

En anden ung italiener, som er skiftet til AS Roma, er den 19-årige offensiv midtbane, Fernando Forestieri. Han er købt for 29 mio. i Genoa. Et talent, som er i rivende udvikling. Han er en fremtidens mand, og det forventes at han vil blive lejet ud de første sæsoner, hvorefter han skal spille sig ind på Roma mandskabet.

En anden Rossi er også kommet til klubben. Her er tale om Giuseppe Rossi fra Villarreal. Den italienske angriber har de to seneste sæsoner scoret 11 mål for Villarreal i 27 kampe. Et okay gennemsnit for den unge angriber. Dog bliver han beskrevet som yderst målfarlig, og det må vi se om han kan leve op til i Roma.

Dørene har ikke kun lukket spillere ind i Roma. Også to spillere er blevet solgt. Her er tale om norske John Arne Riise, og brasilianske Julio Baptista, som er blevet solgt for en samlet værdi på næsten 200 mio. ”Jeg følte at Riise og Julio var i overskud, og valgte dermed at slå til på de bud, som klubber afgav på dem.”, lød det fra Philip Hansen til Gazzetta Dello Sport.

Venskabskampe
Tre sejre er det blevet til i Romas tre venskabskampe. Første modstander var Triestina fra serie B, som blev besejret med 2-0. En sejr som dog burde have været meget større, men bolden ville ikke det sidste stykke over stregen. I anden kamp mod Blackburn, fik Roma en del mere modstand. Guiseppe Rossi startede med at bringe Roma foran, men så fik Blackburn to hurtige scoringer ved McCarthy, og var dermed foran. Kort før pausen udlignede Rossi med sit andet mål, og holdene gik til pause med remis. I 2. halvleg var Roma en del mere spilstyrende, og i 70. minut kunne Mexes bringe sit hold foran, efter et kraftfuldt hovedstød. Roma vandt kampen 2-3. I tredje og sidste kamp, stod menuen på Galatasaray fra Tyrkiet. Men heller ikke de kunne rigtigt true Roma, og måtte tage hjem med et 2-0 nederlag i bagagen.

Målscorere i venskabskampe: Rossi x4 – Toni x1 – Mexes x1 – Taddei x1.
Logged

Jonem
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 14# Solo La Roma
« Svar #76: 15 Jan 2009, 15:45 »

Hold kæft en god blog !
Logged


Min nye blog om Gateshead FC

Min gamle blog om Man City

"Er det bare nfls lækreste fødder eller hva?" - Citat af bobba under super bowl da Holmes laver touchdown.

Cesc
Gæst
 
Sv: 14# Solo La Roma
« Svar #77: 15 Jan 2009, 16:14 »

Jeg vil gerne fortælle dig, at jeg virkelig synes bloggen er fantastisk. Dit topbanner kunne måske godt trænge til en kærlig hånd, men ellers er der jo ikke rigtig andet at sætte en finger på. Du får opdateret rimeligt, og dine updates er fyldt med god information. Spændende indkøb, kan man uden tvivl også sige, for de er italienske og passer godt til Roma.

Jeg har ikke så meget andet at sige, end at du bare skal fortsætte og blogge videre. Det er meget spændende at læse om, og jeg glæder mig allerede til din 15. update, der forhåbentlig bliver lige så god som resten!

Respekt!
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 14# Solo La Roma
« Svar #78: 15 Jan 2009, 16:21 »

Hold kæft en god blog !

Mange tak. Glad for du kan lide det.  Smiley

Jeg vil gerne fortælle dig, at jeg virkelig synes bloggen er fantastisk. Dit topbanner kunne måske godt trænge til en kærlig hånd, men ellers er der jo ikke rigtig andet at sætte en finger på. Du får opdateret rimeligt, og dine updates er fyldt med god information. Spændende indkøb, kan man uden tvivl også sige, for de er italienske og passer godt til Roma.

Jeg har ikke så meget andet at sige, end at du bare skal fortsætte og blogge videre. Det er meget spændende at læse om, og jeg glæder mig allerede til din 15. update, der forhåbentlig bliver lige så god som resten!

Respekt!
Tusinde tak for kommentaren. Det er lige hvad man har brug for.
Især fra en så erfaren blogger som dig  Thumbs Up
Hvis du har lyst til at lave et andet banner til mig, er du mere end velkommen.  Smiley
Det håber jeg også den bliver. Jeg regner med at smide den ud i aften eller imorgen.
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 15# Solo La Roma
« Svar #79: 15 Jan 2009, 20:58 »


De regerende italienske mestre, AS Roma, er dette år klar til at genoptage kampen om mesterskabet. De er kommet forstærket ud af transfervinduet, og er af medierne tippet som vinder af Serie A. Truppen er fyldt med talent og klasse. Roma solgte op til denne sæson, næsten 30.000 sæsonkort. De sæsonkort skal bruges på at se denne trup, tvære modstanderne ud:

Målmænd
På målmandsposten er brasilianske Doni helt klart førstevalg, mens Fiorillo er andet valg. Fiorillo kommer dog også til at stå cup kampene, og de andre kampe som ikke er så vigtige. Hvis en målmand skulle få en skade, er Julio Sergio til rådighed nede fra B-truppen. En målmand som også har den fornødne klasse, og som helt sikkert vil være en god sidste skanse, hvis det bliver nødvendigt.

Backs

Backpladserne er et af de steder hvor vi er yderst godt besat. På højrebacken har vi Marco Cassetti, og hans reserve er Cicinho, som også har et meget højt niveau. På venstrebacken har Antunes overtaget John Arne Riises plads. Hans reserve er Max Tonetto. Hvis holdet skulle blive forfærdeligt ramt at skader, kan også Panucci bruges på begge backpladser.

Midtforsvar

Philippe Mexes og Juan udgør et yderst farligt midtforsvar. De står utrolig stærkt defensivt, og er også farlige i angrebsspillet, pga. deres store hovedstødsstyrke. Som backup for de to har vi nyindkøbet Domenico Criscito, Simone Loria og Panucci. Criscito er en yderst talentfuld spiller, som skal spille sig ind på en stamplads i løbet af sæsonen.

Fløje

På venstrefløjen huserer sidste års store overraskelse, Simon Vukcevic. Montenegrineren viste utrolig stort overblik sidste sæson, og leverede ikke mindre end 22 oplæg. Den modsatte fløj besættes af Rodrigo Taddei. Også han havde en god sæson sidste år, og var en af de vigtige faktorer i Romas mesterskab. Som backups har vi Jeremy Menez og Mirko Vucinic.

Midtbane
De to Roma-drenge Aquilani og De Rossi styrer den centrale midtbane med hård hånd. En utrolig stærk duo hvor Aquilani tager sig af det offensive, mens De Rossi tager sig af det defensive. Matteo Brighi er den eneste reserve til denne position, og vi er derfor ret tyndt besat her.

Angribere
I angrebet kører vi et rotationssystem mellem Giuseppe Rossi, Francesco Totti og Luca Toni. Udover disse tre angribere, har vi også Forestieri, Okaka og Vucinic. Vi er utrolig stærke på denne situation, og vi håber på at disse spillere vil levere en masse mål i denne sæson.

”Alt i alt har vi en fantastisk trup til denne sæson. Jeg mener helt klart at vi er klar til at tage udfordringen op igen. Og i år, går vi også efter europæisk succes.”

Det var assisterende manager, Marco Domenichini, som stod for gennemgangen af truppen.   
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 15# Solo La Roma
« Svar #80: 15 Jan 2009, 21:07 »

Indlæg 2 er opdateret. Thumbs Up
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 15# Solo La Roma
« Svar #81: 16 Jan 2009, 20:10 »

Hey! Smiley

Fantastisk blog, du har fået lavet med Roma. Det eneste jeg ikke kan li' er, at du har oprettet dig som dig selv, men who cares. Opstemt Den er rigtigt godt skrevet, updates'ne er informerende, god længe og sat pænt op. Det eneste jeg ikke kan li' er dit topbanner, hvorfor jeg så har forsøgt med et nyt til dig. Smiley Flotte resultater og nogle gode ITALIENSKE indkøb. Pas dog på, at du ikke bliver så italiensk med dine indkøb, så du vælger mellemgode italinere fremfor gode udlændinge til samme pris. Ellers bliver du jo nødt til at opkøbe det italienske landshold. Opstemt

KIU! Rigtig dejlig blog! Thumbs Up

BANNERET:
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 15# Solo La Roma
« Svar #82: 18 Jan 2009, 17:46 »

Mange tak for kommentaren Smiley
Det med at jeg har oprettet mig selv, er fordi det gør jeg altid.
Jeg er glad for du kan lide det. Jeg har lidt overvejet det med mine køb, men jeg vil helst holde det italiensk. Thumbs Up
Tak for banneret, det er meget bedre end mit eget.

Mange tak igen, og jeg vil helt sikkert fortsætte Smiley
Logged

naitsirhc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 15# Solo La Roma
« Svar #83: 19 Jan 2009, 15:51 »

kunne man evt få SS af Taktik ? :b
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 15# Solo La Roma
« Svar #84: 19 Jan 2009, 19:19 »

Det kunne jeg nok godt lige smide op i næste update. Smiley
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 16# Solo La Roma
« Svar #85: 19 Jan 2009, 21:34 »

Tak til -LFC- for topbanner

Roma 1-3 Inter | Roma 2-0 Catania | Palermo 1-3 Roma | Roma 2-0 Sampdoria | Rapid 0-1 Roma | Inter 2-2 Roma | Roma 1-2 Juventus | Brescia 2-2 Roma | Roma 0-1 Real Madrid


Super Cup

Den 23. august 2009, var der dømt rivalopgør på Olimpico i Rom. Det var Super Cup finalen, som skulle spilles mellem Roma og Inter. Inter kom bedst fra start, og efter nitten minutter kunne Zlatan Ibrahimovic bringe sit hold foran med 0-1. Roma kom mere og mere med i kampen, og få minutter før halvleg var Giuseppe Rossi på pletten, og kunne udligne Inters føring. Efter 2. halvlegs start var Inter igen spildominerende, men de manglede den sidste skarphed foran målet. Men i det 79. minut, kunne Inters Mancini bringe sit hold på sejrskurs, med et flot frisparksmål. Og i overtiden lukkede Zanetti kampen med sit mål til 1-3, og Roma taber dermed Super Cuppen til Inter.

Serie A
I ligaens 5. runde skulle Roma op mod ligaens toer Juventus. Roma havde inden denne kamp skrabet 10 point sammen, og lå også godt med i toppen. Roma kom godt fra start i denne kamp, men det var alligevel Juventus, som efter seksogtredive minutter kunne bringe sig foran ved Amauri. Et resultat som holdte til halvlegen. Efter halvlegen styrede Juventus løjerne, og de kom frem til en masse chancer, men gang på gang reddede Doni boldene, og holdte Roma inde i kampen. Ti minutter før tid, udlignede Giuseppe Rossi på en friløber, og Roma så nu ud til at skulle have point med ud af opgøret. Men blot fem minutter efter scorede Amauri endnu engang, og sendte Roma tilbage i kulkælderen. Kampen ender 1-2.

Champions League
Champions League er skudt i gang, og Roma er landet i gruppe C, sammen med Rapid, FC København og Real Madrid. 30. september stod opgøret mellem gruppens tophold, Roma og Real Madrid. Roma er i øjeblikket inde i en utrolig ringe stime, og det blev derfor en stor udfordring. Real Madrid styrede allerede kampen fra første fløjt, og allerede efter en halv time, kunne Gonzalo Higuain bringe sit hold foran med 0-1. I anden halvleg kom Roma bedre med i kampen, men intet ville lykkes for dem. I 75. minut, tog manager Philip Hansen en drastisk beslutning, og smed fire spillere frem i angrebet. Heller ikke det gjorde at Roma var mere farlige, og kampen ender med endnu et nederlag til Roma.


Statistik:
Topscorer: Giuseppe Rossi (6)
Flest assists: To spillere (3)
Kampens spiller: Philippe Mexes (2)
Gule kort: Fem spillere (2)
Gns. Karakter: Jeremy Menez (7.27)
Logged

Glynge
Gæst
 
Sv: 15# Solo La Roma
« Svar #86: 19 Jan 2009, 21:36 »

Dejlig blog. Fedt topbanner. Ærgeligt med nederlagene.
Thumbs Up
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 16# Solo La Roma
« Svar #87: 19 Jan 2009, 22:03 »

Tak skal du have Smiley
Logged

Glynge
Gæst
 
Sv: 16# Solo La Roma
« Svar #88: 19 Jan 2009, 22:07 »

Så lidt, Philli.
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 16# Solo La Roma
« Svar #89: 27 Jan 2009, 15:19 »

Jeg arbejder på at få strikket en update sammen til i aften.
Jeg forsøger med et nyt layout.
Håber i kommer til at kunne lide det Smiley
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010