home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  1 Bruger, 710 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  LUKKET# Solo La Roma
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint
Forfatter Emne: LUKKET# Solo La Roma  (Læst 20119 gange)
Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 17# Solo La Roma
« Svar #90: 27 Jan 2009, 23:25 »

Tak til -LFC- for topbanner


Roma er med igen!
Efter ni spillerunder i Serie A, ligger Roma placeret på en lidt skuffende 5. plads. I slutningen af oktobermåned skulle Roma så op mod førstepladsen, Fiorentina. Udeholdet fra Firenze havde på det tidspunkt vundet otte ud af ni kampe, og var derfor alt overskyggende i ligaen. Fra start af sad Fiorentina tungt på kampen, og efter fireogtredive minutter, sparkede Tonetto bolden i eget net, og dermed var udeholdet foran. 0-1 stod det ved halvleg. Roma havde fået et ordentligt møgfald i halvlegen, og kort inde i 2. halvleg, kunne Rodrigo Taddei udligne. Få minutter efter var Luca Toni på pletten, og kunne bringe hjemmeholdet foran med 2-1, en halv time før tid. Fiorentina ændrede til en mere offensiv taktik med et kvarter igen, og fem minutter efter bar det frugt. Giampaolo Pazzini slipper fri af Roma forsvaret, og udligner for Fiorentina. Kampen ender 2-2.

Vi skal have tre point! – dét var hvad Philip Hansen sagde til pressen, kort før kampen mod rivalerne, Lazio. Det så dog også lyst ud for Roma, for allerede efter fem minutter, var Luca Toni helt fri foran Lazios mål, og kunne let bringe sit hold foran med 0-1. Igennem hele kampen var det klar Roma dominans, og det eneste Lazio rigtig kom frem til, var den chance efter seksoghalvtreds minutter, hvor Tommaso Rocchi udlignede til 1-1. Men små ti minutter inden slutfløjtet, kunne Luca Toni igen sende bolden i nettet. En kold afslutning. En virkelig god indsats af den aldrende italiener.

Den sidste kamp i november måned, var mod giganterne fra Milan. En kamp, som var plaget af intens, men til tider hårdt spil. Få minutter inde i opgøret, var Roma favoritten, Francesco Totti, på pletten, og kunne med en inderside udplacere Abbiati i Milan målet. Efter det hurtige føringsmål, begyndte Roma at spille kontrolleret pasningsspil, og forsøgte derved at trække tempoet ud af kampen. Men den var Milan ikke med på, og hver gang de fik bolden, fik de hurtigt spillet sig op gennem Romas rækker og kom til flere store chancer. Det var dog først i slutminutterne at Milan fik hul på bylden. Det var backen Marek Jankulovski, som stod helt fri bagerst i feltet, og let kunne ligge bolden i nettet. Kampen ender 1-1.



Goalgetters

Toni - 10
Rossi - 6
Totti - 4
Antunes - 3
Ménez - 2
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 16# Solo La Roma
« Svar #91: 27 Jan 2009, 23:25 »

Ja, det blev ikke til den store ændring i layout, da det voldte mig lidt problemer. Smiley
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [Lukket] 17# Solo La Roma
« Svar #92: 27 Jan 2009, 23:51 »

Det er med sorg i sindet at jeg må erklære denne blog for LUKKET! Savet er blevet en smule useriøst fra min side, og jeg opdatere kun for at give jer noget læsestof, og ikke fordi jeg har lyst. Jeg ved ikke om jeg vender tilbage med en anden blog en dag, men det må tiden jo vise.

Græder

Logged

naitsirhc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [Lukket] 17# Solo La Roma
« Svar #93: 28 Jan 2009, 00:31 »

SkuffetSkuffet
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [Back in Business] 17# Solo La Roma
« Svar #94: 08 Feb 2009, 21:28 »

Jeg har en glædelig nyhed til alle som har fulgt med i denne blog.
Idag genfandt jeg lysten til dette save, og jeg har derfor valgt at genoptage bloggen.
Håber stadig i vil følge med. Har en update klar imorgen.  Thumbs Up
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [Back in Business] 17# Solo La Roma
« Svar #95: 09 Feb 2009, 11:22 »

Det lyder fantastisk. Har fulgt med som passiv læser, men synes det er fedt du genoptager bloggen Opstemt
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 18# Solo La Roma
« Svar #96: 09 Feb 2009, 14:58 »

Tak til -LFC- for topbanner


Roma 3-2 Parma | Udinese 2-2 Roma | Real Madrid 3-3 Roma | Roma 2-0 Lecce | Roma 2-0 Parma


Et brag af en kamp

For lidt over to måneder siden, blev Roma besejret hjemme på Olimpico af Real Madrid. Nu var hævnens time kommet. Et propfyld Bernabéu så til, mens kampen om gruppe C’s førsteplads blev udspillet. Roma sad godt på kampen allerede fra første fløjt, og kom frem til flere store chancer. Angriberne, Luca Toni og Mirko Vucinic, var dog ikke i stand til at proppe kuglen i nettet, og der stod derfor stadig 0-0 efter femten minutter. Fem minutter senere var det dog i den anden ende at tingene foregik, og efter et perfekt indlæg fra Wesley Sneijder, kunne Ruud van Nistelrooy heade bolden ind bag Doni i Roma målet. I det femogtyvende minut, begik Philippe Mexes et klodset straffespark, og det eksekverede Garay flot, og udbyggede Real Madrids føring til 2-0.  Flot få minutter efter var Philippe Mexes klar til at udrette sin fejl. Han timede sit hovedstød perfekt, og kunne heade bolden ind til reducering. 2-1 var stillingen ved halvleg. I 55. minut var Nistelrooy igen på pletten. Denne gang kom indlægget fra venstrefløjen Diego Capel, men det var ingen hindring for hollænderen, som med hovedet scorede til 3-1. Femten minutter før tid, lagde Alberto Aquilani en perfekt stikning til Mirko Vucinic, og den chance spildte montenegrineren ikke. Endnu engang havde Roma bragt sig tilbage i kampen. Efter en flot dribletur af Giuseppe Rossi, blev Vucinic endnu engang spillet fri, og han udnyttede igen muligheden med elegance. En tæmning, et ryk uden om Casillas, og derefter en kold inderside ind i målet. Perfekt udnyttet af Vucinic. Roma havde udlignet så kort før tid. Utroligt. Tre minutter inde i overtiden begik Sergio Ramos frispark, og blev præsenteret for sit andet gule kort i kampen. Et tidligt bad til spanieren. Roma formåede dog ikke at udnytte frisparket, og kampen ender 3-3.

Mestrenes kamp
Fredag den 18. december 2009, blev der trukket lod til 1. knockoutrunde i dette års Champions League. Udfaldet af lodtrækningen forløb således at de italienske mestre, AS Roma skulle op imod de franske mestre fra Lyon. Første kamp spilles på Olimpico den 23. februar. ”Det er en utrolig svær modstander vi skal op imod, men jeg mener helt bestemt at vi har en chance. Lyon har klassespillere, som f.eks. angrebstalentet Karim Benzema, men jeg er sikker på at Philippe Mexes nok skal holde ham i stram snor. Jeg tror det bliver to intense opgør, og jeg glæder mig som et lille barn”, sådan lød det fra Roma manageren kort efter lodtrækningen.


Målscorere: Luca Toni x10, Giuseppe Rossi x6, Totti x6, Vucinic x4
Assists: Giuseppe Rossi x7, Daniele De Rossi x6, Simon Vukcevic x5, Jeremy Menez x4
MoM: Luca Toni x4, Philippe Mexes x3, Antunes x2, Juan x2
Gule kort: Philippe Mexes x6, Marco Cassetti x3, Daniele De Rossi x3, Antunes x2

Logged

naitsirhc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 18# Solo La Roma
« Svar #97: 09 Feb 2009, 15:27 »

Lækkert Grin
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 18# Solo La Roma
« Svar #98: 09 Feb 2009, 15:52 »

Takker Smiley
Logged

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 18# Solo La Roma
« Svar #99: 09 Feb 2009, 22:00 »

Rigtig lækkert med en genåbning af denne blog.
Jeg var en fast læser før den lukkede, og vil selvfølgelig læse med stadig, hvis rammer dit gamle niveau  Thumbs Up

Btw, lækker update du starter ud med igen Wink
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 18# Solo La Roma
« Svar #100: 10 Feb 2009, 14:57 »

Jeg takker.
Håber da jeg kan holde niveau Smiley
Logged

RMFC
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 18# Solo La Roma
« Svar #101: 10 Feb 2009, 20:33 »

Rigtig god blog Smiley

teksten er rigtig god, dine billeder er fremragende og så er topbanneret også rigtig fedt  Thumbs Up

håber den fortsætter længere ud  Wink

KIU !
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 18# Solo La Roma
« Svar #102: 10 Feb 2009, 20:46 »

Tusind tak for kommetaren.
Det glæder mig at du kan lide det.  Smiley
Det luner at få sådan en kommentar, og jeg vil da helt sikkert fortsætte.
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 19# Solo La Roma
« Svar #103: 09 Maj 2009, 14:21 »

Tak til -LFC- for topbanner

Napoli 1-5 Roma | Bologna 0-2 Roma | Roma 2-0 Atalanta | Roma 1-0 Juventus | Roma 2-1 Palermo | Sampdoria 2-0 Roma | Catania 2-1 Roma

Storsejr!
Endnu et rivalopgør, endnu en intens kamp. Roma sad tungt på kampen hele vejen igennem. Efter syv minutter, sender Alberto Aquilani et perfekt langskud af sted, og Napoli-målmand Nuno har ingen chance for at redde den. Tre minutter senere, får Luca Toni en frispilning, og bringer Roma yderligere foran. 0-2 er resultatet ved halvleg. Roma er igen klar fra start, og i det 47. minut følger Alberto Aquilani op på Luca Tonis skud, og scorer sit andet mål i kampen. Fem minutter senere får Napoli reduceret, da Philippe Mexes er meget uheldig med at heade bolden i eget net. Men det var ingen blokade for Romas walkover. Efter tres minutter bliver Luca Toni også dobbelt målscorer, da han let prikker Simon Vukcevics indlæg i kassen. Ti minutter før slutfløjtet lukkede og slukkede Daniele De Rossi kampen med et fladt langskud. Roma vinder 1-5. Et resultat de virkelig kan være stolte af.

Roma videre i pokalen

20. januar bød på pokalkamp mellem Juventus og Roma. Kvartfinalen blev afviklet på Stadio Olimpico i Rom. Kampen bød på sprudlende spil fra begge hold, og forløb i et utrolig højt tempo uden de helt store chancer. Og det kunne også ses på lystavlen, da der ved halvleg stod 0-0. Fra anden halvlegs start, var spillet knapt så prangende, og tempoet sivede stille og roligt ud af kampen. Men alligevel kunne Mirko Vucinic, i 50. minut, vride sig fri af Juventus-forsvaret, og score til 1-0. Resten af kampen var en stille affære, og kampen ender 1-0 i Romas favør.

Transfers
Den 2. januar valgte AS Roma at skrive kontrakt med den 16-årige Danilo Belle. Den unge angriber tiltræder fra Sampdoria, for en sum på 30 mio. kroner. Belles styrke er helt klart hans hurtighed. Han har en utrolig speed i fødderne. Hans svaghed er nok hans styrke. ”Han er et stjernefrø, som har brug for den rigtige forplejning. Det er jeg sikker på vores ungdomstrænere kan give ham, og jeg tror han bliver en stor spiller for Roma en dag.”, sådan lød det fra Philip Hansen på et pressemøde.

Roma har også valgt at tage afsked med to spillere i januar-transfervinduet. Her er tale om brasilianske Cicinho og italienske Loria. De var begge i overskud, og derfor mente manageren at han ligeså godt kunne sælge dem. Samlet sum for de to spillere er ca. 75 mio. kroner. 

Målscorere:
Luca Toni x13, Mirko Vucinic x10, Giuseppe Rossi x7, Francesco Totti x6
Assists: Giuseppe Rossi x8, Daniele De Rossi x6, Simon Vukcevic x5, Rodrigo Taddei x5
MoM: Luca Toni x4, Philippe Mexes x3, Antunes x2, Juan x2
Gule kort: Philippe Mexes x9, Daniele De Rossi x5, Marco Cassetti x3, Antunes x2
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 19# Solo La Roma
« Svar #104: 15 Maj 2009, 17:56 »

Det var den sidste update i fik fra mig i denne omgang. Havde dne liggende, og synes ikke i skulle snydes.
Tak til alle som har fulgt med. Denne blog er hermed lukket.
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010