home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  1 Bruger, 710 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  LUKKET# Solo La Roma
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: LUKKET# Solo La Roma  (Læst 20120 gange)
Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
LUKKET# Solo La Roma
« : 28 Nov 2008, 21:04 »



Klubben blev grundlagt den 6.juni 1927, og var en sammenlægning af Roman Football Club, Fortitudo Pro Roma og Alba-Audace. Kælenavnet på klubben er Giallorossi.

Med nogle af de bedste ungdomsfaciliteter i hele Italien, har klubben opfostret nogle af de helt store spillere i italiensk fodbold nu om dage, såsom Francesco Totti, Daniele de Rossi og Alberto Aquilani. Grundet det fremragende træningsanlæg, er klubben i de senere år, blevet tippet som bejlere til det italienske mesterskab. Klubbens evige arvefjender Lazio, Inter og Juventus, har været store konkurrenter i italiensk topfodbold gennem de seneste år.

Aldrig i de 81 år, som klubben har eksisteret, er det lykkes dem at vinde UEFA Champions League, dog er det blevet til en enkelt 2. plads tilbage i år 1984. Klubben vandt senest det italienske mesterskab i år 2001, og er de seneste tre år endt på en 2. plads.

Klubben der er tale om, er selvfølgelig AS Roma, som har hjemmebane på Stadio Olimpico i Rom.


Velkommen til min første FM09 blog. Håber i vil tage godt imod den. Ris og ros modtages gerne. Hvis nogen vil lave et bedre topbanner, tager jeg gerne imod et.
« Seneste Redigering: 15 Maj 2009, 17:57 af Philli » Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Solo La Roma
« Svar #1: 28 Nov 2008, 21:05 »

Trofæskab
AS Roma
08/09: Serie A

Spillertrup
32. Doni
27. Julio Sergio
90. Vincenzo Fiorillo
3. Cicinho
77. Marco Cassetti
14. Domenico Criscito
5. Philippe Mexes
4. Juan
2. Christian Panucci
15. Simone Loria
30. Max Tonetto
17. Antunes
16. Daniele De Rossi
33. Matteo Brighi
8. Alberto Aquilani
11. Rodrigo Taddei
7. Simon Vukcevic
24. Jeremy Menez
18. Fernando Forestieri
89. Stefano Okaka
9. Mirko Vucinic
10. Francesco Totti
12. Luca Toni
22. Giuseppe Rossi

Tranfers 08/09

Spillere ind:
Simon Vukcevic - 55 mio.
Luca Toni - 120 mio.
Vincenzo Fiorillo - 60 mio.

Spillere ud:

Simone Perrotta - 60 mio.
David Pizarro - 85 mio.


Tranfers 09/10

Spillere ind:
Giuseppe Rossi - 132,5 mio.
Fausto Rossi - 25 mio.
Fernando Forestieri - 29 mio.
Domenico Criscito - 34 mio.

Spillere ud:

Julio Baptista - 100 mio.
John Arne Riise - 87,5 mio.
« Seneste Redigering: 15 Jan 2009, 21:07 af Philli » Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Solo La Roma
« Svar #2: 28 Nov 2008, 21:08 »

Uha, dejligt med lidt historie om klubben, og det tegner bestemt godt, mere kan jeg ikke rigtig sige om det, så kom gerne med en update.

Logoet er jeg ikke specielt vild med, men det er vel bare en smagssag, KIU!
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Solo La Roma
« Svar #3: 28 Nov 2008, 21:13 »

Uha, dejligt med lidt historie om klubben, og det tegner bestemt godt, mere kan jeg ikke rigtig sige om det, så kom gerne med en update.

Logoet er jeg ikke specielt vild med, men det er vel bare en smagssag, KIU!
Mange tak. Er igang med næste update.
Billedet var bare et jeg lige satte sammen, da jeg mente der skulle være et banner til første update.
Logged

Rafa
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Solo La Roma
« Svar #4: 28 Nov 2008, 21:15 »

Endelig! Ventede på at der ville komme en blog omhandlende en af Rom klubberne, og med den måde du har lagt ud på, er jeg allerede hooked! perfekt med et historisk perspektiv, dette tyder på at du har sat dig ind i klubben, og ikke bare går ud og sælger Totti og de Rossi for at få penge til nye spillere. Håber på en god blog, hvor der ikke bliver gået på kompromis med klubbens nuværende transfer politik m.m.
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Solo La Roma
« Svar #5: 28 Nov 2008, 21:28 »

Endelig! Ventede på at der ville komme en blog omhandlende en af Rom klubberne, og med den måde du har lagt ud på, er jeg allerede hooked! perfekt med et historisk perspektiv, dette tyder på at du har sat dig ind i klubben, og ikke bare går ud og sælger Totti og de Rossi for at få penge til nye spillere. Håber på en god blog, hvor der ikke bliver gået på kompromis med klubbens nuværende transfer politik m.m.
Så var det jo godt at mit valg faldt på Roma.
Jeg er glad for du læser med, og håber jeg kan holde dig hooked på bloggen.
Mht. indkøbspolitikken i Roma, må jeg erkende at jeg ikke lige kender den helt præcist, så det bliver nok lidt svært.
Logged

Rafa
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Solo La Roma
« Svar #6: 28 Nov 2008, 21:33 »

Tjah, den går som bare ud på at man gør alt for at holde byens sønner i klubben...
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Solo La Roma
« Svar #7: 28 Nov 2008, 21:36 »

Tjah, den går som bare ud på at man gør alt for at holde byens sønner i klubben...
Jamen det vil jeg da uden tvivl gøre.
Update om 2 minutter  Thumbs Up
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 1# Solo La Roma
« Svar #8: 28 Nov 2008, 22:12 »



Luciano Spalletti fyret.
Søndag den 13. juli valgte AS Roma at fyre, deres nu forhenværende manager, Luciano Spalletti. Udmeldingen kommer som lidt af et chok for de fodboldfanatiske Roma fans, som var været utrolig glade for Spalletti. Bestyrelsen i Roma, har udtalt til flere italienske medier, at de seneste års sekundære placeringer, har været grunden til fyringen, da klubben vil vinde trofæer, og de mener ikke at Spalletti var manden, som kunne føre dem til det.

Da Spalletti blev spurgt om, hvordan han havde det efter fyringen, svarede han således: "Jeg er naturligvis utrolig skuffet over at blive fyret, men der er ikke noget jeg kan gøre ved det. Jeg vil bare kigge fremad, og lede efter nyt job i en anden klub, så jeg kan fortsætte min managerkarriere."

Det store spørgsmål, som går igen og igen, i de romerske gader, er hvem som nu skal tage over. Flere medier mener, at Roma er parat til at hente deres tidligere træner, Fabio Capello, tilbage til klubben, men det afviser klubben blankt. ”Vi fyrede Capello pga. manglende trofæer, så vi mener ikke at han er manden, som kan hente dem til os nu, når han ikke kunne dengang. Vi søger en, som kan hente trofæer til os allerede i første sæson”, udtalte bestyrelses formand, Mattia Croci, til Gazzetta dello Sport.

Sæsonen starter om halvanden måned, og hvis ikke Roma finder en ny træner til den tid, så kan de få et stort problem i opstarten af Serie A.
« Seneste Redigering: 28 Nov 2008, 23:48 af Philli » Logged

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Solo La Roma
« Svar #9: 28 Nov 2008, 22:16 »

Wuhuu, AS Roma blog!
Jeg vil følge med (:
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Solo La Roma
« Svar #10: 28 Nov 2008, 22:20 »

Det er længe siden jeg har læst blog, men denne ser sgu interessant ud og jeg skal nok læse med. Dejlig enkelt og overskueligt, KIU! Thumbs Up
Logged


Arsenal Football Club


Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Solo La Roma
« Svar #11: 28 Nov 2008, 22:22 »

Wuhuu, AS Roma blog!
Jeg vil følge med (:
Det jeg glad for.
Det er længe siden jeg har læst blog, men denne ser sgu interessant ud og jeg skal nok læse med. Dejlig enkelt og overskueligt, KIU! Thumbs Up
Mange tak. Det vil jeg gøre.
Logged

Rafa
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Solo La Roma
« Svar #12: 28 Nov 2008, 23:43 »

Det er længe siden jeg har læst blog, men denne ser sgu interessant ud og jeg skal nok læse med. Dejlig enkelt og overskueligt, KIU! Thumbs Up

Fuldstændig enig!  enkel og overskuelig blog, gør den utrolig behagelig at læse, og så omhandler den jo også en af europas klart fedeste klubber!  Så er bestemt fortsat hooked  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 28 Nov 2008, 23:46 af Rafa » Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 2# Solo La Roma
« Svar #13: 28 Nov 2008, 23:48 »


Spallettis afløser fundet
Tirsdag den 15. juli indkaldte Roma til pressekonference, og det var forventet, at de ville præsentere deres nye manager ved lejligheden. Rygterne er gået frem og tilbage i Rom, siden Spalletti blev fyret, men nu er det endelig afgjort hvem som skal føre Roma til storhed. Det bliver den 30-årige ukendte dansker, ved navn Philip Hansen, som skal overtage jobbet på Olimpico.

”Yderst overraskende ansættelse”, lød overskriften i mange aviser dagen derpå. Der er ikke mange som tror på, at danskeren er den rette til at lede Roma. Fansene så meget hellere, en erfaren manager tage over, men sådan mente bestyrelsen ikke. ”Vi tror fuldt og fast på, at Philip Hansen er den rette til jobbet, og hvis vi ikke troede det, havde vi aldrig ansat ham”, lød det fra en glad Mattia Croci.

Kort efter pressekonferencen, fangede vi danskeren til et lille interview.
Mange fans er i tvivl om, at du er den rette. Hvad vil du sige for at forsvare dig?
”Jeg er måske nok uprøvet som manager, men jeg har DBUs P-træneruddannelse, som er den højeste man kan få, så jeg er sikker på, at jeg kan håndtere jobbet.”
Er dette dit drømmejob?
”Jeg kunne ikke have drømt om et bedre job. Jeg har været fan af AS Roma, siden jeg var meget lille, så det er helt sikkert en drøm som er gået i opfyldelse.”
Hvor vil du forstærke holdet, hvis du vil det?
”Jeg mener at klubben er godt besat på næsten alle pladserne. Dog er fløjene meget tyndt besat, så jeg vil da helt klart forsøge, at hente en kantspiller eller to til klubben. Men det er en god trup, og jeg er sikker på vi kan hente trofæer allerede i år.”
Sætter du ikke et stort pres på dig selv, ved at sige du henter trofæer i år?
”Jeg blev hentet til klubben for at hente trofæer, og hvis jeg ikke gør det, så bliver jeg ikke i klubben længe. Så lige meget om det er mig selv, som siger det, eller ej, så er presset der."

Sådan lød det fra den nyansatte træner i AS Roma.
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 2# Solo La Roma
« Svar #14: 29 Nov 2008, 12:05 »

Spillertrup, trofæskab og handelsoversigt smidt op i 2. indlæg.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010