home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  2 Brugere, 677 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  LUKKET# Solo La Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: LUKKET# Solo La Roma  (Læst 20115 gange)
Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 3# Solo La Roma
« Svar #15: 29 Nov 2008, 14:20 »


En ud – En ind
Transfervinduet var åbent, og de italienske klubber var ude, og lede efter nye forstærkninger. AS Romas manager, Philip Hansen, havde tidligere nævnt for pressen, at han var på udkig efter en ny fløj til truppen.
   Mange klubber har været på udkig efter Alberto Aquilani, Daniele De Rossi og Philippe Mexes, men svaret har lydt ens hver gang, nej! Budene har været helt oppe og runde svimlende 400 mio., men intet kan rive Romaspillerne fra klubben. ”De er ikke til salg”, lød det fra Philip Hansen på en pressekonference.
   Første handel som skete i AS Roma, var salget af midtbanespiller, Simone Perrotta, som røg til Tottenham for 60 mio. kroner. ”Vi er utrolig godt besatte på den centrale midtbaneplads, og derfor følte jeg, at det bedste ville være at skaffe mig af med en, sådan at vi kun havde to reserver til de to pladser.” svarede Philip Hansen til Gazzetto dello Sport, da han blev spurgt om, hvorfor han havde valgt at sælge Perrotta.
   Efter salget af Perrotta, var Roma på spil på transfermarkedet igen. Denne gang var det dog et spillerindkøb, som blev annonceret. Det var endnu en Montenegriner, som skulle til at spille for AS Roma. I forvejen har klubben jo Mirko Vucinic, men nu har han fået selskab af en landsmand, nemlig Simon Vukcevic. Han er kommet til Roma fra portugisiske Sporting CP, for en sum på 55 mio. kroner. ”Vi skulle have fat i en fløjspiller, og jeg er sikker på at, Simon er den rigtige til denne plads”, sagde Philip Hansen til Gazzetto dello Sport.

Italienske Super Cup.

Søndag den 24. august, stødte mægtige Internazionale sammen med AS Roma på Guiseppe Maezza. Det var en meget lige affære, nærkampene blev udkæmpet hårdt og de 82 950 tilskuere fik fuld valuta for pengene. Roma styrede begivenhederne fra første fløjt, men de kunne desværre ikke få bolden over stregen. Inter kæmpede en brag kamp, for at komme foran, trods Romas spilovertag, og i 82. minut gav det pote. Mexes nedlagde Zlatan Ibrahimovic i straffesparksfeltet, og dommeren pegede på pletten. Zlatan eksekverede selv, og Inter var foran med 1-0. Roma var nødsaget til at komme mere frem på banen, og i 95. minut, var det lige ved at Roma kom tilbage, efter et hovedstød af John Arne Riise, men bolden ramte desværre overlæggeren. Kort tid efter fløjtede dommeren for sidste gang, og Inter havde hentet sæsonens første trofæ.

Svær gruppe for Roma.
Torsdag den 28. august, var der lodtrækning til Champions League. Roma var i andet seedningslag, og var derfor sikret på at trække et af de helt store hold. Roma landede i gruppe E, sammen med Liverpool, CFR Cluj og Olympique Marseille. En gruppe som mange medier mener, er svær for Roma. Men klubbens manager ser anderledes på det. ”Dette er en gruppe som vi helt sikker skal videre fra, det er der ingen tvivl om. Vi skal kæmpe med Liverpool om gruppens 1. plads, og jeg håber selvfølgelig at, det er os der tager den.”
« Seneste Redigering: 29 Nov 2008, 14:47 af Philli » Logged

Rafa
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 2# Solo La Roma
« Svar #16: 29 Nov 2008, 14:44 »

klasse update... og et yderst spændende indkøb, ikke en mand som alle henter, derfor blir det interessant at følge ham i serie a! er KLART fast læser!
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 2# Solo La Roma
« Svar #17: 29 Nov 2008, 14:48 »

klasse update... og et yderst spændende indkøb, ikke en mand som alle henter, derfor blir det interessant at følge ham i serie a! er KLART fast læser!
Mange tak. Er glad for at du følger med.
Har lige smidt et SS op af nyindkøbet i updaten.
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 4# Solo La Roma
« Svar #18: 29 Nov 2008, 18:08 »


Fiorentina 1-2 Roma | Roma 1-0 Genoa | Roma 1-0 Liverpool | Roma 1-0 Udinese | Torino 1-2 Roma |
Roma 1-2 Inter
| CFR Cluj 1-1 Roma


Sæsonstart
Serie A er skudt i gang, og det med et brag. Romas rivaler har lagt godt fra land, og det samme har Roma. På Delle Alpi besejrede Juventus, Lecce med hele 7-2. I Milano besejrede AC Milan, Reggina med 3-0, imens Inter måtte nøjes med uafgjort ude mod Chievo. Men det var på Olimpico i Rom, at slaget skulle stå mellem to rivaliserende klubber, Roma og Fiorentina. Det var Fiorentina som lagde bedst fra start, og kort før 1. halvlegs slutfløjt, kunne Zdravko Kuzmanovic bringe Fiorentina foran med 1-0. Roma var et nyt hold, da de kom ind til 2. halvlegs start. De var spilstyrende, og kæmpede en intens kamp, for at komme tilbage i kampen, og i 66. minut gav det pote. Et indlæg fra højrekanten, endte hos Francesco Totti, som let kunne passere Frey, og udligne til 1-1. Roma blev ved og presse på, og Fiorentina kunne intet stille op, og i 84. minut kunne indskiftede, Stefano Okaka, bringe Roma på 1-2, som blev kampens resultat. God start for Roma, og deres nye manager Philip Hansen.

Champions League
I gruppe E kæmper Roma og Liverpool om 1. pladsen. Og i dag skulle første kamp mellem de to hold spilles, på Stadio Olimpico. En meget velspillet kamp, som var utrolig lige, men efter 11. minutter, begår Dossena et klodset straffespark, og Aquilani er stensikker, og bringer Roma foran med 1-0. Resten af 1- halvleg forløb med massivt Liverpool pres, men de måtte gå til pause med et uafgjort resultat. Anden halvleg var en langsommelig affære, uden de store chancer. De største chancer tilfaldt Liverpool, men Romas målmand, Doni, var flyvende i målet, og det var derfor ikke overraskende at, han blev kampens spiller. Kampen endte 1-0. Et resultat Roma kan være stolte af. ”Det er en utrolig dejlig sejr vi henter i dag. Virkelig flot af drengene, at de formår, at holde Liverpool fra at score.” sagde en smilende Philip Hansen efter kampen.

Topbrag

Ligaens nummer 1 tog imod ligaens nummer 4. Roma versus Inter. De to klubber, som forventes at skulle kæmpe om mesterskabet denne sæson. Roma var optimistiske inden kampen, pga. Inters halvdårlige sæsonstart, men allerede efter 1. minut, havde Ibrahimovic bragt udeholdet på 0-1. Inter blev ved at presse på, og kort før halvleg kunne Maicon bringe sit hold foran med 0-2. Roma var mere tændte, da de kom ud til 2. halvleg, men Inters stærke forsvarsspil, gjorde det svært for Roma at komme frem til de store chancer. I det 91. minut, lykkedes det dog Roma at reducere ved David Pizarro. Roma er helt sikkert ikke tilfredse med resultatet, men kan glæde sig over at de stadig fører Serie A, med ét point ned til Inter.

Efter Cluj-kampen fangede vi Romas manager til et kort interview.
Hvordan har din første tid i klubben været?
”Det har været utrolig dejligt at være her. Alle har taget godt imod mig, og vores resultater fejler jo ikke ligefrem noget.”
Dine angribere har ikke scoret så mange mål, er det noget du vil lave om på?
”Jeg kan ikke lave om på om de scorer eller ej, jeg kan skifte angribere, men det har jeg ikke i sinde at gøre. Jeg tror fuldt og fast på at, Vucinic og Totti nok skal begynde at scorer flere mål.”

Sådan lød det fra en travl Philip Hansen, som formentlig skulle ind i omklædningsrummet, og sige et par bevingede ord til sine spillere, efter det uafgjorte resultat mod Cluj.



Statistik:
Topscorer: Francesco Totti (2)
Flest Assists: Simon Vukcevic (2)
Kampens spiller: Doni (1)
Gule kort: Philippe Mexes (4)
Gns. Karakter: Juan (7.20)
Logged

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 4# Solo La Roma
« Svar #19: 29 Nov 2008, 19:47 »

God blog, og en rigtig god start du har fået dig der Smiley
Jeg vil være en fast læser her  Cool
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 4# Solo La Roma
« Svar #20: 29 Nov 2008, 20:26 »

Mange tak. Og ja, det går sgu okay godt.
Det er jeg glad for.
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 5# Solo La Roma
« Svar #21: 29 Nov 2008, 22:51 »


Bologna 1-3 Roma | Catania 1-1 Roma | Roma 2-1 Marseille | Roma 2-0 Reggina | Roma 2-1 Siena


Champions League
Vi er nået halvvejs gennem gruppespillet, og det ser rigtig godt ud for Roma. Efter 2 sejre og en uafgjort, fører de gruppe F.
Og hvis de vinder næste kamp mod Olympique Marseille, er de allerede sikret videre avancement i turneringen. I deres sidste møde, var det netop Roma, som trak det længste strå hjemme på Olimpico i Rom. Det var dog udeholdet, som lagde bedst fra start, og efter 58. minutter kunne Hatem Ben Arfa, bringe sit hold på 0-1. Men efter intensivt Roma pres i de sidste ti minutter, lykkedes det dem at få scoret to gange, og dermed vende kampen. Først var det Daniele De Rossi, som kunne sende bolden ind bag Steve Mandanda, med et brag af et hug. Og i 94. minut, headede Philippe Mexes bolden i kassen, efter hjørnespark fra Francesco Totti.

Tilbage i toppen
Efter fremragende udfoldelser i Serie A i denne måned er Roma nu tilbage på 1. pladsen efter ni spillerunder. Det var kun i udekampen mod Catania at, Roma satte point til hvilket betragtes, som yderst tilfredsstillende i Rom.

Rygter

Selvom der endnu er to måneder til at, transfervinduet åbner, så er rygterne allerede begyndt at svirre. Flere spillere er rygtet væk fra Roma, og endnu flere er rygtet til klubben. Alberto Aquilani, Daniele De Rossi, Philippe Mexes er bare nogle af de spillere, som medierne mener, er på vej væk fra Roma. Manageren for Roma, Philip Hansen, er dog ikke helt enig i det synspunkt. ”Det er tre af vores bedste spillere, og to af dem er oven i købet ægte Roma drenge. Jeg vil under ingen omstændigheder lade dem skifte.”
De spillere som rygtes til hovedstadsklubben er bl.a. Simone Pepe, Antonio Cassano, Sebastian Giovinco, Mario Balotelli og Alberto Gilardino. ”Det er nogle interessante navne, og samtidigt er de italienere. Jeg er manager i en italiensk klub, og jeg mener derfor at, det er mest oplagt at købe spillere fra samme nation.”, fortalte Philip Hansen til Gazzetto dello Sport.



Statistik:
Topscorer: Philippe Mexes (4)
Flest Assists: Simon Vukcevic (3)
Kampens spiller: Philippe Mexes (3)
Gule kort: Philippe Mexes (6)
Gns. Karakter: John Arne Riise (7.24)

« Seneste Redigering: 29 Nov 2008, 22:53 af Philli » Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 6# Solo La Roma
« Svar #22: 30 Nov 2008, 13:01 »


Lecce 0-2 Roma | Marseille 1-1 Roma | Roma 1-1 Sampdoria | Lazio 3-1 Roma | Roma 3-0 Juventus | Liverpool 1-1 Roma | Milan 1-2 Roma

Serie A
Ærkerivalerne stødte sammen. Begge hold på hjemmebane. På Olimpico i Rom. Det var mødet mellem Lazio og Roma. Hele 81 183 tilskuere var mødt frem for at se kampen. Allerede efter seksten minutter, fik tilskuerne noget at glæde sig over. Især Roma fansene. Det var nemlig Simon Vukcevic, som sendte Roma i front på et straffespark. Sikkert sparket nede i højrehjørne. Men efter 26 minutter, var Tommaso Rocchi på pletten, og kunne udligne efter hjørnespark. Dermed var det hele lige igen. Det varede dog ikke mange minutter, for ti minutter efter, var Rocchi igen på pletten, og kunne sende sit hold foran 2-1. I det 45. minut, var det angrebsmakkeren Goran Pandev, som udbyggede føringen. 3-1 til Lazio. Der skete ikke mere i kampen, og Roma må se sig slået af deres rivaler.

Endnu engang var der dømt stormøde på Olimpico i Rom, hvor Roma hjemme tog imod Juventus. Det var hjemmeholdet som kom bedst fra start, og efter fem minutter lage Alberto Aquilani en perfekt stikning til Mirko Vucinic, som koldt udnyttede muligheden, og lobbede bolden over Gianluca Buffon i målet. Og efter sytten minutter var Vucinic på spil igen. Simon Vukcevic trækker ind i feltet fra venstre siden, og ligger et indlæg indover, som Vucinic opsnapper, og sparker i kassen. Perfekt start for Roma. I 38. minut fuldender Vucinic sit arbejde, med et brag af et skud fra 30 meter, og bringer dermed sit hold på 3-0, og sikrer sig selv et hattrick. I resten af kampen kørte Roma bolden rundt, og ingen af holdene kom frem til det helt store. Juventus’ største chance tilfalder dem i det 70. minut, hvor Mexes begår et klodset straffe. Anfører Allesandro Del Piero skal eksekvere, men Doni i Roma målet redder bolden. Kampen slutter 3-0.

Champions League

Efter de to uafgjorte resultater mod Marseille og Liverpool, er Roma nu
sikret den ene plads i 1.knockoutrunde, i dette års Champions League.

Et resultat som manager, Philip Hansen, er utrolig glad for.
”Jeg sagde allerede inden vi begyndte, at det var os og Liverpool, som skulle kæmpe om førstepladsen i gruppen. Der er nu en kamp tilbage, og vi er ét enkelt point efter Liverpool. Vi kæmper selvfølgelig for sejr i sidste kamp, så vi har en lille mulighed for at ende over Liverpool. Men det afhænger også af resultatet mellem Marseille og Liverpool. Men nu får vi at se, jeg er utrolig tilfreds med drengenes præstationer indtil videre.”


Roma åbner pengepungen
Bestyrelsen i Roma skulle eftersigende have smidt flere hundrede millioner i nakken på manager, Philip Hansen. Flere spillere er længe blevet rygtet til Rom, men intet er endnu bekræftet af klubben. Det nyeste rygte er at Philip Hansen, skulle have smidt penge til Bayern München, for at hente den aldrende italienske angriber, Luca Toni, tilbage til Italien. Men som sagt har klubben ikke røbet noget. Dog har de indkaldt til pressemøde mandag den 1. december, og det forventes at Roma præsenterer et eller flere spillerindkøb der, selvom de først kan tiltræde i klubben, når transfervinduet åbner den 1. januar.



Statistik:
Topscorer: Mirko Vucinic (6)
Flest assists: Simon Vukcevic (5)
Kampens spiller: Philippe Mexes (4)
Gule kort: Philippe Mexes (12)
Gns. Karakter: John Arne Riise (7.19)

Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: 6# Solo La Roma
« Svar #23: 30 Nov 2008, 13:12 »

Rigtig flot update, både skriftligt og grafisk.
Flotte resultater, især mod Liverpool, Juve og Milan! Rigtig flot.

Spændene hvis du får Toni, kunne være et kanon godt køb.
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 6# Solo La Roma
« Svar #24: 30 Nov 2008, 13:17 »

Rigtig flot update, både skriftligt og grafisk.
Flotte resultater, især mod Liverpool, Juve og Milan! Rigtig flot.

Spændene hvis du får Toni, kunne være et kanon godt køb.
Jeg takker og bukker. En dejlig kommentar at få.  Kys
Jeg er glad for du kan lide det.
Ja, resultaterne fejler ikke noget. Jeg var endda bagud mod Mialn, indtil Taddei tog sagen i egen hånd, og scorede 2 basser. Jeg fløj op af stolen, da han satte det andet mål ind. 
Men mange tak.  Thumbs Up
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 7# Solo La Roma
« Svar #25: 30 Nov 2008, 15:16 »


Pressemøde.
Det har længe været annonceret at Roma har indkaldt til pressemøde den 1. december. Rygterne gik på at Roma ville præsentere nye spillere, og det er også hvad de har tænkt sig. ”Vi har indkaldt til pressemøde i dag, da vi gerne vil have en chance, for at præsentere vores nyeste indkøb for jer.”, lød det fra bestyrelses formand Mattia Croci.


Første spiller som Roma præsenterede, var den italienske midterforsvarer, Domenico Criscito, som er hentet hos rivalerne Juventus for sølle 34 mio. Han har i denne sæson været udlejet til Genoa, og derfor tiltræder han først i Roma den 1. juli 2009. Han forventes at skulle kæmpe med Mexes og Juan, om de to pladser i forsvaret. Manager, Philip Hansen, sagde således om nyindkøbet. ”Han er en helt utrolig spiller. En forsvarer i høj klasse. At vi kan hente ham for kun 34 mio., er virkelig dejligt. Et scoop, efter min mening.”

Den anden spiller som Roma havde hentet, var den 18-årige målmand, Vincenzo Fiorillo, som er hentet i Sampdoria. Han har kostet dem godt og vel 60 mio. kroner, hvilket må siges at være en god sjat, for en så ung målmand. Han forventes at skulle være backup for Doni i starten, men om nogle år skal han være første keeper. ”Han har et helt ubegribelig talent, han bliver en af de største i verden, det er jeg sikker på. Da jeg opdagede ham, var jeg allerede klar til at smide en stor sæk penge efter ham. Sådan et talent finder man ikke mange steder.”, lød det fra Philip Hansen.

Romas sidste indkøb, var den store, stærke Luca Toni, som man har hentet i tyske Bayern München. Topscoreren i Bundesligaen, har kostet omkring 120 mio. kroner, hvilket også er relativt billigt, for en så målfarlig angriber. Trods sin alder på 31, er Luca Toni stadig i helt fantastisk form. Han har scoret 11 mål i 19 kampe for Bayern München. Han forventes, at skulle kæmpe om angriberpladsen, ved siden af Totti, sammen med Vucinic. Men med Vucinics seneste form, kunne det godt ligne en bænkplads for den store italiener. 
Logged

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 7# Solo La Roma
« Svar #26: 30 Nov 2008, 15:48 »

det ser ud til nogle gode investeringer du har fået lavet dig der. Det skal nok blive godt Smiley
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 7# Solo La Roma
« Svar #27: 30 Nov 2008, 15:50 »

det ser ud til nogle gode investeringer du har fået lavet dig der. Det skal nok blive godt Smiley
Ja, synes også selv. Glæder mig til at se dem i aktion.
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 8# Solo La Roma
« Svar #28: 30 Nov 2008, 17:35 »


Roma 1-0 Atalanta | Roma 4-0 Cagliari | Roma 2-0 CFR Cluj | Roma 3-0 Atalanta | Napoli 3-1 Roma


Italienske pokalturnering

Turneringen er for alvor i gang, nu hvor alle Serie A hold er kommet med. Roma har i 1.runde trukket Atalanta. En overkommelig modstander, og Roma burde gå videre. Det er også Roma som dominerer kampen, og i det 21. minut bringer Rodrigo Taddei, Roma på 1-0. Dette resultat holdt hele kampen igennem, og Roma er nu klar til kvartfinalen, hvor de har trukket Inter.

Champions League
Inden sidste spillerunde i gruppespillet, var Roma allerede sikker på at gå videre. Det eneste de kunne kæmpe for var en førsteplads. De gjorde også deres for at få den, ved at vinde 2-0 over Cluj, men desværre, for Roma, vandt Liverpool over Marseille, og Roma må tage til takke med andenpladsen. I lodtrækningen til 1. knockoutrunde, var Roma meget uheldige, og de trak det engelske storhold, Arsenal. En svær modstander for Roma. ”Jeg havde meget hellere set at vi havde trukket Shakhtar, Schalke eller Sparta Moskva, men man kan ikke være lige heldig hver gang. Vi vil gøre alt for at slå Arsenal, og jeg mener bestemt at vi har en chance, men spillerne bliver nødt til at koncentrere sig hundrede procent til begge kampe.”, lød det fra Philip Hansen kort efter lodtrækningen.

Serie A
Roma har hele sæsonen været suværene i Serie A, og de ligger på en fortjent førsteplads. De er dog stærkt presset bagfra af både Fiorentina og Inter, som er hhv. et og fire point efter førerholdet. Med 20 kampe igen, er ligaen begyndt at forme sig, med topholdene i toppen, og de mindre hold i bunden, og det er nu udskilningsløbet for alvor starter. Den største skuffelse i denne måned, må være 3-1 nederlaget til Napoli. Roma var spillet ud af banen det meste af kampen. ”Det var simpelthen for dårligt. Vi burde have vundet den kamp, ingen tvivl om det. Men nu må vi se fremad, og prøve at komme på rette kurs igen.”, sagde en vred Philip Hansen efter Napoli kampen.



Statistik:
Topscorer: Mirko Vucinic (10)
Flest assists: Simon Vukcevic (11)
Kampens spiller: Philippe Mexes (4)
Gule kort: Philippe Mexes (13)
Gns. Karakter: John Arne Riise (7.23)
Logged

Blankesten
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 8# Solo La Roma
« Svar #29: 30 Nov 2008, 18:15 »

Godt at se at du stadig er med i den tætte top Wink
Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010