home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 494 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #The End - Parma (Tidligere Fulham F.C og DK)
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint
Forfatter Emne: #The End - Parma (Tidligere Fulham F.C og DK)  (Læst 26873 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #23Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #105: 26 Nov 2008, 22:20 »

En rigtig god måde at skrive om Danmark og et par flotte updates.. dejligt at bloggen kører videre og jeg glæder mig til at se hvem klubben er.. KIU Wink
Logged

- Veni, vidi, vici -

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #23Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #106: 26 Nov 2008, 22:27 »

Fantastisk at du er blevet landstræner!
Og fantastisk at du kører videre med bloggen trods din fyring i Fulham!

En rigtig god måde at skrive om Danmark og et par flotte updates.. dejligt at bloggen kører videre og jeg glæder mig til at se hvem klubben er.. KIU Wink

Jamen mange tak til jer begge - Det er dejligt at blogge for læsere som jer Wink
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #23Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #107: 26 Nov 2008, 23:51 »



Tæt på kickoff

Danmark - Nigeria


Danmarks skæbne kamp ved dette års VM, er af mange blevet udpeget som opgøret mod Nigeria. Nigeria, som sammen med Tjekkiet er favoritter til at gå videre, ligger helt oppe på en fjerde plads på verdensranglisten, og med navne som John Obi Mikel og Obefami Martins er det et spændende angreb som Danmarks forsvar skal stå overfor.
Sidste gang Danmark mødte Nigeria var også ved et VM. Det var dog bare 12 år tidligere, og dengang hed Danmarks stjerner Peter Møller, brødrende Laudrup og Peter Schmeichel, mens Taribo West og Jay-Jay Okocha spillede bold for landet i de grønne trøjer. Dengang vandt Danmark 4-1 i ottendels finalen.

Begge hold stiller op i en 4-4-2. Først den nigerianske.
V. Enyeama - O. Apam - T. Taiwo - J. Yobo - A. Yussuf - C. Odiah - O. Martins - C. Obodo - J. Mikel - J. Utaka - Yakubu.

For Danmark starter følgende spillere.
T. Sørensen - K. Bøgelund - M. Pedersen - D. Agger - M. Jakobsen - T. Bechmann - J. Borring - M. Thygesen - C. Poulsen - N. Bendtner - M. Junker

Kampens dommer kommer fra Spanien og hedder Manuel Enrique Mejuto González og er 45 år.
Logged


V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #24Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #108: 27 Nov 2008, 08:43 »

Har nu læst alle dine updates, men er personligt ked af, at du har valgt at overtage det danske landshold. Det fanger ikke rigtigt synes jeg, så jeg glæder mig til du overtager et klubhold igen. En af de to blogs, jeg følger med i.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #24Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #109: 27 Nov 2008, 11:56 »

Har nu læst alle dine updates, men er personligt ked af, at du har valgt at overtage det danske landshold. Det fanger ikke rigtigt synes jeg, så jeg glæder mig til du overtager et klubhold igen. En af de to blogs, jeg følger med i.

Hey du Wink Er glad for du læser med.

Nu hvor du har læst hele bloggen, så går jeg også udfra du har læst mine kommentarer ang. hvorfor jeg er et landshold.
Jeg er jo kun DK får at promovere mig selv, og jeg regner stærkt med, at jeg er hos et klubhold efter VM. Smiley
Logged


V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #24Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #110: 27 Nov 2008, 12:31 »

Hey du Wink Er glad for du læser med.

Nu hvor du har læst hele bloggen, så går jeg også udfra du har læst mine kommentarer ang. hvorfor jeg er et landshold.
Jeg er jo kun DK får at promovere mig selv, og jeg regner stærkt med, at jeg er hos et klubhold efter VM. Smiley

Jeps, har jeg, men ser stadig frem til din næste klub Wink

Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #25Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #111: 27 Nov 2008, 12:43 »



Danmark 1 - 2 Nigeria


Præcis som forventet, blev Danmarks første kamp mod Nigeria en kamp hvor marginalerne spillede ind. Desværre ikke med en lykkelig udgang.

Dansk dominans i første halvleg.
Det var Danmark, med Mikkel Thygesen som spilfordeler, som kørte rundt med Nigeria i første halvleg. Mads Junkers skud på overlæggeren var dog det nærmeste som Danmark kom på en scoring. I stedet skete det, som ikke måtte ske for de danske spillere. Yakubu fik en lang stikning, hvor han løb fra den danske kaptajn, Daniel Agger, og udplacerede Thomas Sørensen efter en halv time. Derfor var Danmark tvunget til at komme frem af.

Udligningen, men det var ikke nok.
Danmark pressede stadig på i anden halvleg, og det blev til tætte skud fra Junker, og et enkelt skud på overlæggeren fra Tommy Bechmann, så man sad med fornemmelsen af, at scoringen nok skulle komme. Den kom også med otte minutter igen, da indskiftede Henrik Hansen hamrede bolden i nettaget ude fra feltet. Helt uden chancen for Nigerias målmand. Det var desuden et mål, som fik de lidt under 37.000 tilskuer helt oppe og køre. Men før de faldt ned igen, havde Nigerias inskiftede Uche scorede på en friløber hvor Michael Jakobsen ikke så alt for godt ud. Derfor blev det til den vigtige sejr for afrikanerne, og Danmark er nu tvunget til at sejre i de to næste kampe, for at holde håb i kampen om overlevelse.

Karakter ud fra 13-skalaen.
T. Sørensen - 6 - Reddede ikke de få ting han havde at lave. Skuffende for manden der spillede sin landskamp nummer 90.
K. Bøgelund (Ud 25. min) - 7 - Spillede fornuftigt inden en skade tvang ham ud. Ventes dog klar til kamp igen.
M. Pedersen - 8 - Danmarks bedste. Styrede sikkert venstre kanten, og deltog aktivt i det offensive.
D. Agger - 7 - Så ikke godt ud ved den første scoring. Var dog sikkerheden selv i det opbyggende spil.
M. Jakobsen - 6 - Var skyld i Uche fik chancen for at score til 2-1.
T. Bechmann - 7 - Spillede udemærket ude på højrekanten. Havde et farligt skud.
J. Borring - 6 - Kunne ikke foresætte de positive takter.
M. Thygesen (Ud 74. min) - 7 - Spillede en god første halvleg. Faldt i niveau efter pausen.
C. Poulsen - 6 - Fik slet ikke overtag over midtbanen. Så til tider fortabt ud.
N. Bendtner (Ud 64. min) - 6 - Skabte intet rent offensivt. Tænker mere på sit hår og fodboldstøvler, end på at vinde.
M. Junker - 7 - Kæmpede flot, og var lige ved flere gange.

M. Spelmann (Ind 25. min) - 7 - Spillede udemærket. Havde godt fat i Martins ude på kanten.
H. Hansen (Ind 74. min) - UB - Udenfor bedømmelse
S. Larsen (Ind 64. min) - 6 - Gjorde ikke det store offensivt. Kunne ikke holde fast på bolden.

Tjekkiet vandt i gruppens anden kamp, 4-3 over Chile.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #26Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #112: 27 Nov 2008, 13:27 »



Tæt på kickoff

Danmark - Tjekkiet


Efter nederlaget mod verdens nummer fire, Nigeria, skal Danmark vinde over verdens nummer 13, Tjekkiet, for at gøre sig håb om videre deltagelse ved VM. Tjekkiet og Danmark har mødtes et par gange før, de har dog til vane at spille tætte kampe. Sidste kamp blev 1-1 i Tjekkiet. Det var desuden også Tjekkiet der slog Danmark ud af EM 2004, da de sejrede 3-0.
Op til dagens kamp er der blevet snakket meget om de manglende mål hos Danmark. Derfor har man ændret opstilling til en 4-2-3-1, hvor man satser på den offensive midtbane for lavet nogle vigtige mål.

Danmark stiller derfor op med denne startopstilling.
S. Andersen - K. Bøgelund - M. Pedersen - D. Agger - S. Kjær - T. Kristensen - C. Poulsen - M. Thygesen - T. Kahlenberg - H. Hansen - S. Larsen.
Det er værd at bide mærke i at Thomas Sørensen, Michael Jakobsen, Tommy Bechmann, Jonas Borring og Nicklas Bendtner alle er blevet udskiftet efter nederlaget til Nigeria. For Henrik Hansen er det første kamp fra start, på det danske landshold.

Tjekkiet har valgt at stille op i en flad 4-4-2 formation.
P. Cech - Z. Grygera - M. Kadlec - J. Simunek - T. Ujfalusi - L. Kalouda - R. Sirl - D. Jarolim - T. Hübschman - M. Baros - M. Fenin.
Her er det især Milan Baros der skinder igennem. Han leverede da også to mål mod Chile.

Kampen bliver dømt af Manuel Enrique Mejuto González som også dømte Danmark - Nigeria.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #27Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #113: 27 Nov 2008, 15:44 »



Danmark 2 - 2 Tjekkiet


En sejr var hårdt tiltrængt for de danske drenge, hvis de skulle gøre sig forhåbninger om at avancere fra det indlende gruppespil. Lars Aanæs drenge skulle møde et rent offensivt dynamit hold, som i puljens første kamp, vandt 4-3 over Chile.

Katastofe start.
Danskerne lagde godt ud de første fem minutter, og kom da også frem til to gode afslutninger af Henrik Hansen og Søren Larsen. Dog reddet Petr Cech Tjekkiet begge gange. Og ligesom man forventede en dansk føring, slog Tjekkiet kontra og med Martin Fenin som målscorer bragte sig foran. Det skulle blive være endnu, da Aabs venstre back, Martin Pedersen efter 21 minutter fik match ordre, efter at have begået en svinestreg mod Milan Baros. Tjekkiet pressede på resten af halvlegen, og på trods af et højt pres, blev der ikke scoret mere før pausen.

God fight.
Efter en opsang af Lars Aanæs i pausen, og en enkel udskiftning virkede danskerne meget mere klar. Det var ikke til at se Danmark var en mand i undertal, det lignede nærmest at det var Tjekkiet som var i undertal. Derfor var det også helt fortjent da Christian Poulsen med et hyg, 35 meter udefra skød bolden i nettet til 1-1. Kun syv minutter efter, skulle kampens bedste også score et mål. Mikkel Thygesen tog turen hele vejen fra højre kanten ind i feltet, og da ingen pressede ham, udplacerede han let den store keeper fra Chelsea. Danmark havde lige pludselig bragt sig foran 2-1, på trods af de havde været en mand i under i en time nu. Tjekkiet kunne dog ikke lade det resultat blive sådan. Og med en god sats til sidst, fik Milan Baros udlignet med fem minutter igen, til slut resultatet 2-2. Et resultat som Danmark kan være tilfredse med, med tanke om den tidlige udvisning af Martin Pedersen.

Den klassiske 13-skala, leveret af Onside.dk
S. Andersen - 7 - Kunne ikke gøre det store ved de to mål. Stod udemærket.
K. Bøgelund - 7 - Anonym kamp af højrebacken.
M. Pedersen (Rødt efter 21 min.) - 03 - At levere sådan en svinestreg ved VM hører ingen steder hjemme.
D. Agger - 8 - Fik styr på defensiven og spillede klogt.
S. Kjær - 8 - Havde fået chancen i stedet for Jakobsen. Spillede klogt, og virker moden nok til at starte.
T. Kristensen (Ud 21. min) - 7 - Havde ikke nok tid på banen til at gøre den store forskel.
C. Poulsen - 9 - Pragtkamp af Poulsen. Var sammen med Thygesen Danmarks bedste,  bag et flot målog stod.
M. Thygesen - 10 - Kørte rundt med Tjekkiet. Viste godt overblik og stod bag en vigtig scoring. Udlandet venter på ham igen.
T. Kahlenberg - 7 - Viste ikke det store. En meget anonym kamp.
H. Hansen (Ud 70. min) - 7 - Spillede bolden godt rundt. Led dog meget af den tidlige udvisning.
S. Larsen (Ud 45. min) - 6 - Tog slet ikke chancen. Virkede umotiveret.

J. Frederiksen (Ind 21. min) - 7 - Kom ind og deltog godt i det offensive. Så dog ikke for godt ud ved Milan Baros udligning.
N. Bendtner (Ind 45. min) - 8 - Var som om han vidste han skulle levere efter han blev bænket. Var en god spil station.
L. Andreasen (Ind 70. min) - UB - Udenfor bedømmelse.

I gruppens anden kamp spillede Chile - Nigeria 3-3, hvilket gør Danmark stadig har muligheden for at gå videre. Det kræver dog en sejr over Chile, og at Nigeria slår Tjekkiet.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #28Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #114: 27 Nov 2008, 17:10 »



Tæt på kickoff
Skæbne kampen Danmark - Chile


Danmark skal vinde over Chile hvis de skal gøre sig forhåbninger om at gå videre fra gruppen. Det kræver dog også at Nigeria besejre Tjekkiet. Danmark vil gå offensivt til værks, mod Chile som ellers har leveret flot fodbold, og har scoret seks mål i to kampe. Chile som ligger nummer 23 på verdensranglisten, er lille favorit inden opgøret. Et opgør hvor Danmark må undværre venstre backen, Martin Pedersen som har karantæne, og den defensive midtbane spiller, Christian Poulsen, som ligeledes har karantæne. Det giver chancen til Brøndbys Jan Frederiksen og Fulham F.Cs Leon Andreasen.

Danmark har i dagens andledning valgt at stille op i en 4-1-1-2-2 med wingbacks i brug.
T. Sørensen - K. Bøgelund - J. Frederiksen - D. Agger - S. Kjær - L. Andreasen - M. Thygesen - T. Bechmann - J. Borring - S. Larsen - N. Bendtner

Chile derimod, stiller op i en 3-4-3 hvor navnene er.
C. Bravo - W. Ponce - P. Contreras - M. Riffo - C. Carmona - M. González - M. Férnandez - M. Isla - S. Pinto - A. Sánchez - H. Suazo.

Kampens dommer er Uriah Rennie som ikke tidligere har dømt ved dette VM. Rennie dømmer normalt i den engelske Premier League.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #29Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #115: 27 Nov 2008, 21:08 »



Tjekkiet og Nigeria spillede uafgjort - DK ude af VM


Danmark skulle vinde over Chile, hvis de danske helte skulle videre fra det indledende gruppespil, og være med hvor det er sjovt. Dog var kravet også en sejr til Nigeria, over Tjekkiet, hvis det skulle ske. Derfor var der hellere ikke den store spænding i Danmarks kamp, da Nigeria og Tjekkiet et par timer forinden havde spillet 1-1, hvilket gjorde at hverken Danmark eller Chile kunne nå videre.

God dansk start.
Danskerne lagde alligevel godt fra land, og kæmpede godt, vel vidende om det var deres sidste kamp, ved et VM for denne gang. Efter en brændt chance af Nicklas Bendtner efter få minutter, scorede Tommy Bechmann han første kasse for Danmark, da han tog chancen lige ud foran feltet. Resten af halvlegen blev uden de store chancer, og derfor kunne Danmark gå fortjent til pause med en 1-0 føring.

Tre mål på 10 minutter.

Anden halvleg begyndte i samme langsomme tempo. Derfor kom Chiles udligning efter 60 minutter også som taget ud af den blå luft. Matías Fernández tog chancen 25 meter udefra, og bolden røg i en blød bue forbi Thomas Sørensen. Jonas Borring slog der igen kort efter, da han scorede på en returbold, hvor Chiles Ponce ikke formåede at cleare en forholdsvis nem bold. Kampens detalje stod Matías Fernández dog også for. Med 20 minutter tilbage af kampen, tager han et hjørnespark ude i Chiles venstre side. Bolden rammer stolpen længst væk, og går direkte imål. Det skulle også være det sidste mål, på trods af chancer til Henrik Hansen og Leon Andreasen i slut minutterne.

Danmark kigger efter ny landstræner.

Allerede inden VM gik igang, havde Lars Aanæs udtalt at han ikke ville foresætte som landstæner efter VM. Derfor var det også forventet at han afleverede sin opsigelse, kort tid efter det uafgjortet resultat mod Chile. I stedet regnes Michael Laudrup og Roald Poulsen som de store favoritter denne gang.

Spillernes indsats mod Chile på 13-skalaen.

T. Sørensen - 7 - Leverede gode redninger, men må ikke lade et hjørnespark gå direkte i mål.
K. Bøgelund (Ud 79. min) - 8 - Var en sikker mand i defensiven. Deltog ofte i det offensive spil.
J. Frederiksen - 8 - Var sikkerheden selv som venstre back. Havde flere gode indlæg.
D. Agger - 8 - Dominerede luftspillet, og skabte ro i forsvaret. Faldt lidt i niveau efter pausen.
S. Kjær - 7 - Leverede en fejl, da han ikke fik presset Matías Fernández ved det første mål.
L. Andreasen - 7 - Spillede habilt. Brændte dog en afgørende chance til sidst.
T. Bechmann - 9 - Danmarks bedste. Viste stort overblik i offensiven, og stod for et flot mål.
J. Borring - 8 - Spillede sammen med Frederiksen godt ude på venstre kanten. Scorede et vigtigt mål.
M. Thygesen (Ud 65. min) - 7 - Fik aldrig rigtigt fat på midtbanen. Virkede slidt efter en lang sæson.
N. Bendtner - 7 - Kæmpede oppe i front. Dog uden at få noget ud af det.
S. Larsen (Ud 45. min) - 6 - Endnu en dårlig kamp fra Søren Larsen. Ligner fortid på landsholdet.

M. Junker (Ind 45. min) - 7 - Løb godt oppe i front, og var en god spilstation. Manglede det sidste.
H. Hansen (Ind 65. min) - 7 - Spillede bolden godt rundt. Fik aldrig vist sit farlige langskud.
T. Kahlenberg (Ind 79. min) - UB - Udenfor bedømmelse.

I alt så 45.000 tilskuere kampen.
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #29Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #116: 27 Nov 2008, 21:50 »

Øv øv øv - det er fandeme ærgerligt.. Det var en gruppe du i mine øjne du burde kunne gå videre fra - men desværre nej.. Græder Glæder mig alligevel til at høre mere.. Peace
Logged

- Veni, vidi, vici -

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #29Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #117: 27 Nov 2008, 21:58 »

Har du overvejet et andet spil, Shaft? Med resultater skulle du maaske proeve ludo.. eller bridge Opstemt

Nah, det ser sgu ikke for godt ud. Resultaterne svigter, updatesene er udmærket. Held og lykke Wink
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #29Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #118: 27 Nov 2008, 21:59 »

Øv øv øv - det er fandeme ærgerligt.. Det var en gruppe du i mine øjne du burde kunne gå videre fra - men desværre nej.. Græder Glæder mig alligevel til at høre mere.. Peace

Har du overvejet et andet spil, Shaft? Med resultater skulle du maaske proeve ludo.. eller bridge Opstemt

Nah, det ser sgu ikke for godt ud. Resultaterne svigter, updatesene er udmærket. Held og lykke Wink

Jeg hader FM09  Sur
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #29Vejen til VM (Tidligere Fulham F.C)
« Svar #119: 27 Nov 2008, 22:08 »

Jeg hader FM09  Sur

Jeg klapper dig på skulderen og håber at du fortsætter alligevel.. Wink
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010