home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 626 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Blog-light 09
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Blog-light 09  (Læst 73697 gange)
Cesc
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #75: 17 Jan 2009, 15:27 »

JUVENTUS, 08-09
Ja, jeg spiller med Juventus lige for tiden og blogger inde på FMDanmark, men da mange af Jer nok kun er herinde, skal I da ikke lige snydes for en lille gennemgang af mit spil. Det bliver meget kortfattet, men her er lidt statistik fra mine spillere:

MÅL
Alessandro Del Piero, 16 mål   
Amauri, 13 mål
Mauro Camoranesi, 12 mål
Giuseppe Rossi, 8 mål
Vincenzo Iaquinta, 8 mål
Sebastian Giovinco, 6 mål
Pavel Nedved, 3 mål
Nicola Legrottaglie, 3 mål
Claudio Marchisio, 2 mål
Mohamed Sissoko, 2 mål
ASSIST
Mauro Camoranesi, 12 oplæg
Amauri, 9 oplæg
Sebastian Giovinco, 8 oplæg
Giuseppe Rossi, 7 oplæg
Mohamed Sissoko, 5 oplæg
Jonathan Zebina, 5 oplæg
Alessandro Del Piero, 4 oplæg     
Vincenzo Iaquinta, 4 oplæg
Claudio Marchsio, 4 oplæg
Pavel Nedved, 4 oplæg
BEDØMMELSE
Jonathan Zebina, 7,28
Mauro Camoranesi, 7,25
Nicola Legrottaglie, 7,25
Vincenzo Iaquinta, 7,24
Alessandro Del Piero, 7,20
Giorgio Chiellini, 7,20
Cristian Molinaro, 7,15
Gianluigi Buffon, 7,13
Paolo De Ceglie, 7,11
Christian Poulsen, 7,09



STILLING, SERIE A: 28 KAMPE
Logged

Nissen89
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #76: 17 Jan 2009, 17:26 »

temlig suverænt Cesc, godt arbejde
Logged

Més que un club

- EL Fenomeno. min gud

ZirfinG
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #77: 17 Jan 2009, 19:06 »

Analyse af Real Madrid

Det er gået forrygende for Real Madrid, og Oskar Lund, den nye manager for Real Madrid, i dette efterår. På kun 12 kampe har de bragt sig foran med 8 point ned til nummer 2, Betis, og 12 point ned til Barecelona. Vi har valgt at lave et analyse af efteråret for Real Madrid og Oskar Lund

Real Madrid C.F, valgt for nogle få måneder siden at ansætte den uerfarne Manager, Oskar Lund, på blot 32 år. En ansættelse præsident for Real Madrid, Ramon Calderon, fik meget negativ kritik for. Selv afviste Calderon at Oskar Lund ville blive en dårlig træner for kongeklubben: "Jeg har set Oskar Lund i aktion for vores B hold, og han har virkelig gjort det godt. Jeg er helt sikker på at han kommer til at gøre det godt. Nu da vi har valgt at fyre Bernd Schuster, vil jeg give ham chancen, og vi har gevet ham en halvt år til at overbevise mig og resten af bestyrelsen, ellers vil vi finde en ny manager, i vinterpausen.”

Den første investering Oskar Lund lavede var den 22-årige Miguel Veloso fra Sporting C.P, til en sum af 102 millioner. En ung og meget talentfuld defensiv midtbane spiller var kommet til klubben, for at vise sit værd. Det var derfor oplagt at komme af med en af de mange defensive midtbane spiller, da der nu både var Veloso, Diarra, De La Red og ikke mindst Fernando Gago. Ganske rigtig, en lille uge efter blev Mahamadou Diarra solgt til Sevilla. Af andre nævneværdige spiller blev også Javier Saviola solgt til Sunderland, Gabriel Heinze til Manchester City og Royston Drenthe smuttede til Bolton.

Med så mange spillere solgt skulle der selvfølgelig også forstærkes. Det blev der i den grad også gjort. Oskar Lund valgte at købe Villarreals, meget boldsikre offensive midtbanespiller, 22-årige Matiàs Fernandez for 120 millioner. Et køb Oskar Lund kommenterede således: ”Jeg syntes at klubben mangler en venstrekant, og det er også der Fernandez vil blive benyttet mest, derudover er det også dejligt at have en spiller der kan smides ind centralt. Desuden ser jeg et stort talent i ham.”

Han var dog ej færdig på transfermarkedet. Federicio Fazio blev købt fri af sin frikøbsklausul på 157 millioner, og der var nu lagt op til kamp om pladsen i midterforsvaret.

Derudover blev der også købt 2 stortalenter ind. Kun 18 årige Mamadou Sakho blev hentet fra Paris Saint-Germain, for 65 millioner, samt endnu yngre Davide Santon på kun 17 år, blev købt for 20 millioner fra Inter.

Efter alt det trafik, var der nu store forventninger til Oskar Lund. Havde han købt dyrt ind, uden at kunne levere varen? Dette spørgsmål blev stilt, og mange fans blev skeptiske,  efter den noget tøvende start fra manageren, da de tabte 0-1 på udebane mod Valencia, i den spanske Super Cup. Et mål af Juan Manuel Mata, havde gjort livet hårdt for Oskar Lund. Derudover var nyindkøbet Miguel Veloso, også blevet sendt tidligt i bad for en svinsk tackling der gav direkte rød.

Det vides ikke hvad Oskar Lund sagde til sine spillere før returopgøret, en uge efter, men hjalp, det gjorde det. Real Madrid vandt en sikker 4-0 sejr, hvor specielt Ruud Van Nistelrooy gjorde sig bemærket med et flot hattrick. Udover det scorede Fernando Gago et mål, 4 minutter inde i overtiden. Det gav en samlet sejr på 4-1.


Fansne var mere end tilfredse indtil de skulle starte ud med at møde Barcelona, i Liga BBVA. Samuel Eto’o scorede et pragtmål, da der var gået 70 minutter, og Real Madrid fik aldrig spillet til at køre, og måtte se sig slået af Barcelona. Derefter kørte det som på skinner. De næste 5 kampe blev alle vundet, og Real Madrid holdt nullet i alle kampene, hvor de bl.a. mødte Juventus i Champions League gruppespillet. Derefter spillede 0-0 mod Marseille, i en kedelig kamp, med kedeligt vejr.

Æren af at kunne kalde sig ubesejret fortsatte, i yderligere 12 kampe, og Real Madrid er ikke blevet besejret i de seneste 17 kampe. Hvor blandt andet Valencia, Atletico Madrid, Sevilla og Juventus måtte se sig slået henholdsvis 2-0, 2-0, 2-0 og 3-1.

En anden imponerende statistik er at Real Madrid kun har lukket 5 mål ind (0,2 pr. kamp), på trods af de har spillet 21 kampe, hvorimod de har scoret 38 gange (1,7 pr. kamp)




For jeres info, er jeg ved den 29 November, og havde nogle billeder, men kunne ikke finde ud af at sætte dem ind ved siden af teksten, noget i kan hjælpe med?
« Seneste Redigering: 17 Jan 2009, 19:07 af ZirfinG » Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #78: 17 Jan 2009, 23:48 »

Hey Freaks.

Laver lige en update fra mit Newcastle spil.. Smiley

Det er første gang jeg skriver en blog/blog-light, så kan godt være updaten her er newb.. Smiley



NEWCASTLE FÅR FANTASTISK SÆSON!!


Premier League sæsonen er lige spillet færdigt. Newcastle blev spået til en at slutte som nummer 12, men de overraskede alle og fik en 6. plads. Med den placering har du autiomatisk kvalificeret sig Euro Cuppen. Økonomien har sejlet hele sæsonen i Newcastle, end til nu hvor Newcastle fik en masse penge for lige placeringen.
Transfer ind:
Ruben Yttergård Jenssen (8,5 mio)
Juan Manuel Mata (24 mio)
Roberto Guana (13 mio)
Jonas Rasmussen (1 mio)
Miguel Torres (19 mio)
Ronaldo (Fri)
Fredrik Ljungberg (Fri)
Philippe Christanval (Fri)
Landon Donovan (Fri)
Trevor Sinclair (Fri)

Tranfer ud:
Nicky Butt (4,75 mio)


Newcastle var ikke kun en succes i Premier League. De vandt også FA Cuppen, hvor de på vejen havde besejret hold som; Liverpool, Everton og Tottenham. Men det største hold de skulle op mod var Manchester United i finalen. Kampen endte 0-0, men Newcastle vandt kampen via straffesparks konkurence.

Sidste gang at Newcastle vandt FA Cuppen var i 1955, så man må jo sige at de har fået succes med den nye manager; Andreas Svart Jensen. Newcastle har ikke haft så god en sæson i mange år, og alle tilhængere fra klubben håber selvfølgelig på de kan gentage det flotte spil i næste sæson.

Klubben Newcastle har som sagt overrasket alle, og har også gjort klasse indkøb. Spillere som; Sinclair, Ljungberg osv. er købt som reserver. Imens Juan Manuel Mata som blev købt fra Valencia, allerede nu har fået interasse fra andre storklubber. AC Milan har flere gange harft bud på spilleren, og det samme gælder fra Real Madrid. Men de er alle blevet afvist.

Der går også rygter om hvem klubben er på jagt efter. Mange peger på Bojan, som nu er på "Fri transfer".. Andre mener at manageren ikke satser alt for ungt, og vælger den rutinerede bold dreng fra Wigan; Antonio Valencia.. Så er der andre som tror at manageren allerede er tilfreds med sit hold, og ikke køber nogen i den kommende sæson.

Udefra er der også vægget opsigt. Michael Owen er soglt til Chelsea for kun 15 mio, begrund af han ikke ville forlænge med Newcastle, og det er vel bedre at få lidt end ingen ting. Nigerianeren Martins har også vækket meget opsigt. Stjerne klubben Man Utd er intrasseret i bokspilleren. Men Newcastle har end til videre ikke accepteret noget som helst på angriberen.
 



Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #79: 18 Jan 2009, 16:14 »

JUVENTUS HENTER SUVERÆNT IND!
Mens mange er på ferie, har badetøjet på og hygger ved stranden, sidder der hver sommer en masse mennesker i deres dyre jakkesæt og forhandler kontrakter. Juventus' ledelse er en blandt dem, men den store indsats denne sommer, har virkelig givet store forhåbninger til næste år. Efter de dyre spillere er kommet til Torino, har Alessandro Del Piero offentlig udtalt, at Juve vinder Champions League næste sæson. Om det sker, vides først om et lille år, men mulighederne er der, for de indkøbte spillere er uhyggelige.

SERGIO AGÜERO, 300 MILLIONER
Den argentinske lykkeridder, var den første som blev købt til klubben denne sommer. Han har lige siden Nikolajs tiltræden været hovedmålet at få til klubben - og nu er det sket. Han kostede rigtig meget, men det forventes at han godt kan betale tilbage på den store sum.

MAREK HAMSIK, 80 MILLIONER
Slovakiets håb for succes i de næste mange år. Hamsik er en fejlfri fodboldspiller, som Juventus har hentet denne sommer. Han har ingen svagheder, og går direkte ind på midtbanen, som er godt befolket.

LUCA DI MATTEO, 30 MILLIONER
Di Matteo blev købt i Palermo for den nette sum af 30 millioner. Han vil agere som backup for de startende spillere, men en meget kompetent en af slagsen. Han går en stor fremtid i møde, uden tvivl.

FERNANDO FORESTIERI, 6 MILLIONER
Den kommende konge af italiensk fodbold. Forestieri er en spiller, der gang på gang gør det uventede og kommer forbi sin modstander til hver en tid. Hans teknik og overblik er de farligste våben, og Fernando kan meget vel gå hen og blive Del Piero den 2.

FRANCK RIBÉRY, 172 MILLIONER
Endnu et stort navn blev hentet til Torino, da Juve offentliggjorde en handel af teknikeren, Ribéry. Han dribler som ingen anden ville kunne gøre, og er blandt verdens bedste fodboldspillere. En sand stjerne, som Den Gamle Dame har købt sig her.

VINCENZO FIORILLO, 9,25 MILLIONER
Fiorillo vil blive Buffons arvtager når den tid kommer. Han har potentiale til at blive bedre end selveste Gianluigi Buffon, og hvis han opfylder det, har Juventus en klasse keeper de næste 15 år. Et scoop for den pris.

SAMLET UDGIFT: 600 MILLIONER

Juventus har også solgt spillere, af store navne kan nævnes Iaquinta (Milan), Salihamidzic (Napoli), Jonathan Zebina (Lecce), Camoranesi (Real Madrid), Knezevic (Livorno) og Almirón (Genoa). Derudover har Juventus droppet at underskrive ny kontrakt med Nedved, der nu spiller i United. Endvidere er der flere spillere som har forladt Juventus, men de har ikke været i nærheden af holdet.

SAMLET INDTÆGT: 300 MILLIONER
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #80: 18 Jan 2009, 16:21 »

Rigtig gode indkøb Cesc, især af Aguero og Ribery. Er overrasket over du kan få dem så billigt.
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #81: 18 Jan 2009, 20:35 »

Hey Freaks.

Laver lige en update fra mit Newcastle spil.. Smiley

Det er første gang jeg skriver en blog/blog-light, så kan godt være updaten her er newb.. Smiley



NEWCASTLE FÅR FANTASTISK SÆSON!!


Premier League sæsonen er lige spillet færdigt. Newcastle blev spået til en at slutte som nummer 12, men de overraskede alle og fik en 6. plads. Med den placering har du autiomatisk kvalificeret sig Euro Cuppen. Økonomien har sejlet hele sæsonen i Newcastle, end til nu hvor Newcastle fik en masse penge for lige placeringen.
Transfer ind:
Ruben Yttergård Jenssen (8,5 mio)
Juan Manuel Mata (24 mio)
Roberto Guana (13 mio)
Jonas Rasmussen (1 mio)
Miguel Torres (19 mio)
Ronaldo (Fri)
Fredrik Ljungberg (Fri)
Philippe Christanval (Fri)
Landon Donovan (Fri)
Trevor Sinclair (Fri)

Tranfer ud:
Nicky Butt (4,75 mio)


Newcastle var ikke kun en succes i Premier League. De vandt også FA Cuppen, hvor de på vejen havde besejret hold som; Liverpool, Everton og Tottenham. Men det største hold de skulle op mod var Manchester United i finalen. Kampen endte 0-0, men Newcastle vandt kampen via straffesparks konkurence.

Sidste gang at Newcastle vandt FA Cuppen var i 1955, så man må jo sige at de har fået succes med den nye manager; Andreas Svart Jensen. Newcastle har ikke haft så god en sæson i mange år, og alle tilhængere fra klubben håber selvfølgelig på de kan gentage det flotte spil i næste sæson.

Klubben Newcastle har som sagt overrasket alle, og har også gjort klasse indkøb. Spillere som; Sinclair, Ljungberg osv. er købt som reserver. Imens Juan Manuel Mata som blev købt fra Valencia, allerede nu har fået interasse fra andre storklubber. AC Milan har flere gange harft bud på spilleren, og det samme gælder fra Real Madrid. Men de er alle blevet afvist.

Der går også rygter om hvem klubben er på jagt efter. Mange peger på Bojan, som nu er på "Fri transfer".. Andre mener at manageren ikke satser alt for ungt, og vælger den rutinerede bold dreng fra Wigan; Antonio Valencia.. Så er der andre som tror at manageren allerede er tilfreds med sit hold, og ikke køber nogen i den kommende sæson.

Udefra er der også vægget opsigt. Michael Owen er soglt til Chelsea for kun 15 mio, begrund af han ikke ville forlænge med Newcastle, og det er vel bedre at få lidt end ingen ting. Nigerianeren Martins har også vækket meget opsigt. Stjerne klubben Man Utd er intrasseret i bokspilleren. Men Newcastle har end til videre ikke accepteret noget som helst på angriberen.
 




Er der nogle der har lyst til at kommentere ? Smiley
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #82: 19 Jan 2009, 12:41 »

Opstarten med Hoffenheim

Jeg har startet et spil med de tyske nyrige oprykkere fra Hoffenheim og det går simpelthen overraskende godt! Jeg har hentet to spillere, den brasilianske u21 landsholdsspiller Keirrison og den tyske landsholdsspiller Simon Rolfes. Ellers ser holdet ud som følger:

Demba Ba - Vedad Ibisevic
Carlos Eduardo - Sejad Salihovic - Simon Rolfes - Tobias Weis
Zsolt Low - Marvin Compper - Matthias Jaissle - Andreas Beck
Timo Hildebrand


Resultater:
2-0 v. Neustrelitz (U, pokalturnering 1. runde)
4-1 v. Gladbach (H)
2-1 v. Cottbus (U)
3-2 v. Karlsruhe (H)
1-0 v. Leverkusen (U)
4-0 v. Schalke (H)
1-0 v. Bielefeld (H, pokalturnering 2. runde)

Altså lutter sejre indtil videre!
Den interne topscorerliste ser således ud:

5, Vedad Ibisevic
4, Demba Ba
3, Tobias Weis
2, Simon Rolfes
1, Sejad Salihovic & Keirrison



UPDATE: De seneste resultater

1-1 v. Hertha BSC (U)
5-1 v. Werder Bremen (H)
1-0 v. Frankfurt (U)

Dette betyder at vi lige nu fører Bundesligaen med 7 sejre, 1 uafgjort og 0 nederlag. Der er 5 point ned til Bayern München på 2. pladsen.
« Seneste Redigering: 19 Jan 2009, 13:14 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #83: 19 Jan 2009, 17:48 »

@Cube

Imponerende resultater. Hvilken taktik bruger du til dem?
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #84: 20 Jan 2009, 02:19 »

@Cube

Imponerende resultater. Hvilken taktik bruger du til dem?

Jeg bruger en hjemmestrikket flad 4-4-2 med forholdsvis standard spillerinstrukser. Har fastsat de fleste spillere som den position de spiller på. Kun med de to midtbanespillere centralt og de to angribere har jeg lavet lidt ændringer da det ikke fungerede helt optimalt med standard.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Nichlasjacobsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #85: 21 Jan 2009, 14:14 »

jeg har ikke kunne undgå at se jeres flotte layout, tænkte på om i kan give mig nogle gode tricks?
- da jeg selv overvejer at starte en blog, men har store problemer med layouttet.
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #86: 28 Jan 2009, 17:14 »

REAL MADRID


Indkøb
Sergio Asenjo, MM - Valladolid
Javi Garcia, DM - Castilla
Nani, OM HV - Man Utd
Carlos Vela, AC - Arsenal
Jesús Navas, OM H - Sevilla
Martin Demichelis, FC - Bayern

Samlet pris: 640.000.000.-


Venskabskampe
Alaves 0-3 Real Madrid
'2x Raul, 1x Saviola'

Salt Lake 0-10 Real Madrid
'3x Raul, 2x Ramos, 2x Vela, 1x Navas, 1x Robben, 1x Nani'

Beijing 0-3 Real Madrid
'2x Vela, 1x Raul'

Taktik
Jeg stiller op i en 4-1-1-2-2 med offensive kanter.

MM: Iker Casillas
FH: Sergio Ramos
FV: Miguel Torres
FC: Pepe
FC: Martin Demichelis
DM: Fernando Gago
MC: Wesley Sneijder
OMH: Jesús Navas
OMV: Arjen Robben
AC: Gonzalo Higuain
AC: Raul (c)

Super Cup
Valencia 1-2 Real Madrid
'2x Raul'

Real Madrid 1-0 Valencia
'1x Vela
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #87: 05 Feb 2009, 16:08 »


LEEDS UNITED
27th January 09

Så har jeg endelig fået sat et ordentligt spil i gang i FM09. Ikke fordi jeg har fået ny PC, men fordi jeg pt. lever med, at det til tider går langsomt, samtidigt med at jeg følger kampene i "only commentary"-mode. Det finder jeg fint tilfredsstillende i øjeblikket.

Holdet er Leeds. Vi er ikke langt fra at have afsluttet den første måned i år 2009, og det lader til, at vi forlader måneden på flot vis. Efter 28 runder i Coca-Cola League 1, ligger vi nr. 1 med tre point ned til både nr. 2 og 3. Vi er fantastiske til at holde nullet, og danske Casper Ankergren har indtil videre holdt buret rent hele 19 gange. Indtil 1-0-nederlaget til Leyton Orient d. 17. januar, var vi ubesejret i hele 19 ligakampe i træk. En fantastisk periode, som ligger bag vores 1. plads.

Jermaine Beckford er med 21 mål vores topscorer i en trup, der har flere profiler. Supertalentet, Fabian Delph, har scoret syv gange og lagt op til mål fem gange, mens vores to backs, Perrier-Doumbe og Sheehan, ej heller har været tossede.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #88: 06 Feb 2009, 12:49 »


LEEDS UNITED
27th May 09

Så fik jeg også spillet sæsonen færdig, og det forløb næsten bedre, end jeg havde jeg turde håbe på.

Først og fremmest løb vi ubesejret igennem samtlige af ligaens 20 sidste runder. Det betød, at vi endte med kun at have tabt tre kampe over 46 kampe. Det var ikke mindst på grund af vores fantastiske defensiv, der kun lukkede 29 mål ind i ligaen. Vi sluttede på 101 point efter 29 sejre, 14 uafgjorte og tre nederlag.

Med hele 33 mål hjalp Jermaine Beckford gevaldigt til, men det var indhandlede Jean-Joel Perrier-Doumbe, der blev årets spiller.

Følgende var holdet, der for det meste udgjorde de startende 11:
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #89: 06 Feb 2009, 19:06 »

Ser godt ud Toby Smiley
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010