home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 683 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Vi er røde, vi er hvide
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Vi er røde, vi er hvide  (Læst 57288 gange)
dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #30: 15 Sep 2008, 13:59 »

Truppen mod Luxembourg

Peter Schmeichel har udtaget truppen til VM-kvalkampen mod Luxembourg

Peter Schmeichel offentliggjorde i dag truppen, der om seks dage skal spille den første VM-kvalifikationskamp i Parken mod Luxembourg. Peter Schmeichel har fået Agger og Laursen tilbage, men nu er problemerne i angrebet i stedet, hvor både Jon Dahl Tomasson og Søren Larsen er ude med småskader. Dermed bliver det definitivt ikke i kampen mod Luxembourg, at Jon Dahl slår rekorden for flest scorede mål på landsholdet.

- Det er selvfølgelig ærgerligt, at Larsen og Tomasson er ude. Især når fokus nok kommer på vores angribere i kampen, men det bliver så Curths og Nordstrands chance for at bevise, at de er landsholdsklar. De har begge fået en god start i SAS-ligaen med henholdsvis seks og syv mål, og det er i høj grad baggrunden for, at det blev dem, der kom med denne gang, sagde Peter Schmeichel ved offentliggørelsen.

De udtaget 26 spillere er følgende:

Målmænd:
Thomas Sørensen, Jesper Christiansen og Stephan Andersen.

Centreforsvar:
Daniel Agger, Martin Laursen, Leon Andreasen og Per Krøldrup.

Backs:
Brian Priske, Michael Jakobsen, Martin Albrechtsen og Kasper Bøgelund.

Midtbane:
Christian Poulsen, Daniel Jensen, Mikkel Thygesen, Rasmus Würtz og Allan Gaarde.

Fløje:
Kenneth Perez, Michael Silberbauer, Martin Jørgensen, Thomas Kahlenberg og Anders Due.

Angribere:
Nicklas Bendtner, Jeppe Curth, Morten Nordstrand, Morten Skoubo og Mads Junker.

Skadet:
Jon Dahl Tomasson, Søren Larsen og Lars Jacobsen.







VS
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #31: 15 Sep 2008, 15:42 »

Fedt du vælger mit, men hvorfor bruger du det ikke i bloggen? kun i signaturen?
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #32: 15 Sep 2008, 15:50 »

Fedt du vælger mit, men hvorfor bruger du det ikke i bloggen? kun i signaturen?

Det skyldes en lille hjerneblødning fra min side. Er sat ind på side 1 nu  Thumbs Up
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #33: 15 Sep 2008, 16:54 »

Femstjernede Danmark suveræne

Danmark fik en fantastisk start på VM-kvalifikationen med en 5-0-sejr over Luxembourg

Opstilling:

T. Sørensen
D. Agger - L. Andreasen – M. Laursen
T. Kahlenberg - C. Poulsen, D. Jensen, M. Jørgensen
J. Curth – N. Bendtner – M. Junker


Bænk: J. Christiansen, P. Krøldrup, M. Jakobsen, M. Thygesen, K. Perez, M. Skoubo og M. Nordstrand.

Udskiftninger:
61. min: Ud: Junker. Ind: Nordstrand.
74. min: Ud: Bendtner. Ind: Skoubo.
83 min: Ud: Jensen. Ind: Thygesen.
Spillerne jubler efter scoringen til 1-0

Peter Schmeichel og landsholdet fik den bedst tænkelig start på VM-kvalifikationen, da Luxembourg blev kørt over i Parken og sendt hjem med 5-0 på en aften, hvor alt lykkedes for de rød-hvide drenge. Peter Schmeichel havde lavet om på startopstillingen i forhold til kampen mod Spanien og stillede overraskende kun med et tremandsforsvar i en meget offensiv 3-4-3 mod Luxembourgs afventende 4-4-2.

- Vi har nogle backs-problemer lige i øjeblikket, og når vi så har tre fantastiske midterforsvarer samtidig med, at vi skulle frem på banen og score en masse mål, så synes jeg, det var oplagt at stille med tre angribere fra start, fortæller Schmeichel.

Danmark satte sig med det samme på spillet, men var samtidig farlige på kontra, og det gav bonus efter kun ni minutter, hvor jublen på stadion brød løs. Grunden var, at Agger headede et Luxembourg-hjørne ud til Bendtner, der slog en aflevering til Curth. Curth tog et langt løb op af fløjen, vendte sig så om og lagde bolden tilbage til Daniel Jensen, der med en stikning fandt Bendtner helt fri i feltet og 1-0 - et fremragende angrebsspil af Danmark. Kun fire minutter efter blev det 2-0, da Daniel Jensen på et hjørnespark fandt Leon Andreassen ved fjerneste stolpe, der sikkert headede bolden ind i det korte hjørne.
På nuværende tidspunkt begyndte tilskuerne på et næsten fyldt Parken allerede at lave bølge. Og der skulle komme meget mere for tilskuerne at glæde sig over i 1. halvleg. Efter 23 minutter fandt Daniel Jensen Nicklas Bendtner på kanten af feltet, denne tog et lille træk og hamrede bolden ind under sammenføjningen til 3-0. Efter 26 minutter fik Luxembourg deres første reelle chance, men Thomas Sørensen var på plads i målet, og tættere kom hverken Luxembourg eller Danmark på flere mål i 1. halvleg.

- Vi spillede jo en helt fantastisk 1. halvleg. Taktikken med tre angribere virkede fint, så jeg så ikke behov for ændringer i pausen og sagde bare til spillerne, at de skulle fortsætte i samme tempo, fortæller en tydelig glad Peter Schmeichel.

Spillet i 2. halvleg var mere jævnligt fordelt, da danskerne ikke pressede helt så meget på som i 1. halvleg. Det tog dog også lige Danmark små 20 minutter, før de igen bankede på ved Luxembourgs mål, men skarpheden var der stadig. På et frispark ti meter fra feltet lagde Daniel Jensen en lille bold af til Christian Poulsen, der trykkede af første gang. Bolden blev pareret af Dan Reuter i Luxembourg-målet, men røg lige ud til Jeppe Curth, der sikkert kunne følge op til 4-0. Et kvarter før tid var Curth igen på færde. Denne gang blev en kort aflevering fra Poulsen tæmmet perfekt, Curth tog et lille træk og sendte et skruet skud af sted fra 30 meter. Dan Reuters var uden chance, og så førte Danmark 5-0. Målet fik Luxembourg til at trække sig endnu mere tilbage i en 5-4-1-formation for at undgå et større nederlag, og Danmark måtte da også ”nøjes” med de 5-0 som slutresultat.

- Det er en kanon start. Nu må vi dog ikke hvile på laurbærrene i næste kamp, men være ligeså godt spillende og effektive foran mål. Hvis det er tilfældet, så går vi en stor tid i møde på landsholdet, fortæller en storsmilende Peter Schmeichel.

De andre kampe i kvalifikationsgrupp e  2 endte med en 1-0-sejr til Spanien over Georgien og en uafgjort 1-1 mellem Nordirland og Makedonien.

Karakterer - 13-skala:
Nicklas Bendter spillede godt mod
Luxembourg og scorede to mål i 5-0-sejren
.


T. Sørensen - 8: Havde ikke det store at lave, men var klar hver gang, noget kom til ham.

D. Agger – 10: Dominerede luften i Danmarks felt. Opsnappede desuden 18 bolde.

L. Andreasen – 10: Var på pletten offensivt som defensivt. Ingen kom forbi denne aften.

M. Laursen – 7: Var et niveau under Agger og Andreasen. Manglede noget hurtighed i løbeduellerne.

T. Kahlenberg – 9: Spillede en god kamp og kom frem til gode indlæg.

C. Poulsen – 10: Motoren på den danske defensive midtbane. Var også godt med offensivt. 

D. Jensen – 10: Danmarks store kreatør. Viste stort overblik og skabte mange chancer. Lavede tre oplæg.   

M. Jørgensen – 8: Var fint med i kampen, men var ikke så chance skabende, som en fløj burde være.

J. Curth – 11: Var effektiv foran kassen med to flotte mål. Havde mange gode løb op ad banen.

N. Bendtner – 11: Danmarks bedste. Scorede to flotte mål og var hele tiden opmærksom på huller i forsvaret.

M. Junker – 8: Var for anonym i angrebet. Lavede et par gode indlæg.

Indskiftere:

M. Nordstrand – 7: Var ikke god, da han kom ind. Virkede stillestående og fantasiløs.

M. Skoubo – UB.
M. Thygesen – UB.
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #34: 15 Sep 2008, 18:58 »



Debutant blev målscorer

Jeppe Curth blev flot dobbelt målscorer i sin debut på landsholdet


Jeppe Curth kunne for første gang i sin karrierer trække i den rød-hvide trøje til kampen mod Luxembourg, og det gjorde Curth med stor succes, da han blev dobbelt målscorer i 5-0-sejren. Begge mål blev scoret i 2. halvleg, først på en opfølgning på et frispark og siden på et flot langskud.

- Det er helt ubeskriveligt, det her. Bare at være med på landsholdet er en stor oplevelse og ære, men så at score to mål i debuten. Det er helt fantastisk, sagde Jeppe Curth, da avisen fangede ham efter kampen.

Også landsholdstræner Peter Schmeichel var forståeligt glad efter kampen.
- Jeg valgte Curth frem for Nordstrand som den tredje angriber, da jeg ville have en meget bevægelig angriber ved siden af Nicklas Bendtner. Man må sige, at Jeppe Curth greb chancen, og han spillede helt fantastisk. Jeg tror ikke, det er det sidste, vi har set til Jeppe på landsholdet, sagde Peter Schmeichel til journalisterne.
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #35: 15 Sep 2008, 19:06 »

Syntes det er lidt for store billeder du kommer med. Og lidt kanter ville hjælpe. Så lavede lige nogle banners du kan bruge i dine updates.

http://i264.photobucket.com/albums/ii170/Snobi2008/1dk8.png

http://i264.photobucket.com/albums/ii170/Snobi2008/1fh7.png

http://i264.photobucket.com/albums/ii170/Snobi2008/1vgti6j.png
Logged

Snons
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #36: 15 Sep 2008, 19:59 »

Haha, fedt! 5-0... Endelig en landstræner der ikke er bange for AaB. Jeg tror jeg skrev noget lignende sidste gang, men det er jo fantastisk. Men det var sgu en skam at Jon Dahl blev skadet. Han skal da vist til at have den rekord, har jeg ret?

Jeg synes forresten at du skulle takke ja til dasmessi's tilbud. Grafikken er ikke det vigtigste, men det gør bloggen spændende og pæn.
Logged

Real Madrid <3

dasmessi
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #37: 15 Sep 2008, 20:01 »

Haha, fedt! 5-0... Endelig en landstræner der ikke er bange for AaB. Jeg tror jeg skrev noget lignende sidste gang, men det er jo fantastisk. Men det var sgu en skam at Jon Dahl blev skadet. Han skal da vist til at have den rekord, har jeg ret?

Jeg synes forresten at du skulle takke ja til dasmessi's tilbud. Grafikken er ikke det vigtigste, men det gør bloggen spændende og pæn.
Hehe Snons. Syntes da også selv det er et godt tilbud. Håber han tager det. Nej grafik er ikke det vigtigste, men samt skriftligt og opsætningsmæssigt er det også med til at gøre en blog super!
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #38: 15 Sep 2008, 20:23 »

Hehe Snons. Syntes da også selv det er et godt tilbud. Håber han tager det. Nej grafik er ikke det vigtigste, men samt skriftligt og opsætningsmæssigt er det også med til at gøre en blog super!

Selvfølgelig. Grafik er vigtigt, men jeg er som sagt ikke den store ørn til det.
Tak for bannerne. Jeg skal nok bruge dem. Selvom det nok kun lige var Curths billede, der lige blev lidt stort.
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #39: 15 Sep 2008, 20:31 »

Haha, fedt! 5-0... Endelig en landstræner der ikke er bange for AaB. Jeg tror jeg skrev noget lignende sidste gang, men det er jo fantastisk. Men det var sgu en skam at Jon Dahl blev skadet. Han skal da vist til at have den rekord, har jeg ret?

Jeg synes forresten at du skulle takke ja til dasmessi's tilbud. Grafikken er ikke det vigtigste, men det gør bloggen spændende og pæn.

Selvfølgelig skal han det. Og så skal Danmark til VM  Peace
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #40: 15 Sep 2008, 21:46 »


Jon Dahl tilbage


Jon Dahl Tomasson er tilbage i den landsholdstrup, der skal møde Makedonien og Georgien


Det blev til et forventet comeback i landsholdsvarmen til Jon Dahl Tomasson, da Peter Schmeichel i dag offentliggjorde de 26 spillere, som landstræneren vil bruge til at besejre Makedonien ude på lørdag og Georgien hjemme på onsdag. Samtidig er også Lars Jakobsen og Søren Larsen tilbage i truppen efter småskader. Peter Schmeichel havde gode muligheder på alle hylder for at udvælge de 26 spillere, da kun Mikkel Thygesen er ude med en skade.

- Det er første gang, vi kan stille op uden skader til vores normale spillere, så jeg forventer da, at vi kommer ud af denne uge med seks point. Makedonien og Georgien er i hvert fald hold, vi skal slå, hvis vi skal gøre os forhåbninger om en 1. plads i gruppen, sagde Schmeichel om udvælgelsen.

De udtaget 26 spillere er følgende:

Målmænd:
Thomas Sørensen, Jesper Christiansen og Stephan Andersen.

Centerforsvarer:
Daniel Agger, Martin Laursen, Leon Andreasen og Per Krøldrup.

Backs:
Lars Jakobsen, Michael Jakobsen, Martin Albrechtsen og Kasper Bøgelund.

Midtbane:
Christian Poulsen, Daniel Jensen, Martin Retov, Rasmus Würtz og Allan Gaarde.

Fløje:
Kenneth Perez, Michael Silberbauer, Martin Jørgensen, Thomas Kahlenberg og Anders Due.

Angribere:
Nicklas Bendtner, Jeppe Curth, Jon Dahl Tomasson, Søren Larsen og Mads Junker.

Skadet:
Mikkel Thygesen.





VS









VS


Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #41: 16 Sep 2008, 21:57 »

Fortjent point tab til Danmark

Danmark leverede en meget skidt indsats, da man kun fik uafgjort 1-1 mod Makedonien

Opstilling:

T. Sørensen
D. Agger - L. Andreasen – M. Laursen
T. Kahlenberg - C. Poulsen - D. Jensen - M. Jørgensen
 J. Curth - J. Tomasson - N. Bendtner


Bænk:
J. Christiansen, P. Krøldrup, L. Jacobsen, R.Würtz, M. Silberbauer, S. Larsen og M. Junker.

Udskiftninger:
64. min: Ud: Curth og Jørgensen. Ind: Würtz og Silberbauer.
79. min: Ud: Tomasson. Ind: Larsen.

Danmark leverede en noget nær elendig indsats, og skal reelt være glade for det ene point, da man kun formåede at få uafgjort mod et på aftenen bedre Makedonien-hold. Peter Schmeichel valgte at stille med samme 3-4-3-formation, som for en måned siden slog Luxembourg med 5-0. Dog startede Jon Dahl inde i stedet for M. Junker.

- Jeg valgte at bruge samme formation, da det lykkedes så godt sidste gang, og jeg mente også, at vi burde kunne være spilstyrende mod Makedonien. Men som man kan se på resultatet, tog jeg fejl, indrømmer Peter Schmeichel.

Det startede ellers fantastisk for Danmark. Kampen var kun tre minutter gammel, da Tomasson prøvede ude fra, bolden blev pareret, og Bendtner fulgte op fra en spids vinkel til en dansk føring. Målet skulle dog vise sig at være lidt af et lykketræf, da der ikke var meget andet, der lykkedes for de danske spillere på aftenen. Goran Pandev fra Makedonien var en af de bedste spillere og truede det danske forsvar så meget på sin hurtighed, at Schmeichel midt i halvlegen byttede om på Laursen og Andreasen, hvilket skulle vise sig vigtigt for Danmark. Andreasen taklede nemlig Pandev gang på gang og kunne lige præcis følge den stærke angribers tempo. De andre danske spillere formåede dog ikke at skabe mere offensivt, og så var det faktisk Makedonien, der kunne gå skuffede til pause.

- Jeg prøvede at opmuntre spillerne i pausen. Vi havde ikke spillet verdens værste halvleg, men meget værre kunne det ikke blive. Vores spil hang ikke sammen, og Makedonien fik alt for let spil, fortæller en skuffet Peter Schmeichel.

Danmarks spil i 2. halvleg blev bedre, men ikke meget. De to centrale midtbanespillere, Daniel Jensen og Christian Poulsen, der var kreatørerne i sidste kamp, var fuldstændig fantasiløse og fik intet skabt. Heller ikke fløjene eller angriberne gjorde meget væsen af sig i en kedelig 2. halvleg. Den blev endnu kedeligere set med danske øjne, da Pandev efter 77 minutter kom højst på et hovedstød og udplacerede Thomas Sørensen. Herefter smed Schmeichel alt frem, men til ingen nytte. Danmark måtte skuffede gå fra banen velvidende, at det kunne ingen være tilfreds med.

- Nu skal vi op på hesten igen. Det var den dårlige kamp, vi spillede i denne kvalifikation. Skal vi ikke sige det? I hvert fald er det godt, at vi skal i kamp igen på lørdag, så denne kamp ikke følger os i flere måneder nu, sagde Schmeichel efter kampen.

De andre kampe i kvalifikationsgrupp e  2 endte med en 3-1-sejr til Georgien over Nordirland og en 2-0-sejr til Spanien over Luxembourg.

Leon Andreasen spillede godt
mod Makedonien
Karakterer - 13-skala:

T. Sørensen - 7: Kunne have reddet Danmark det ene point.

D. Agger – 8: Var sammen med Andreasen den eneste grund til, at Makedonien blev holdt fra mål.

L. Andreasen – 9: Danmarks bedste. Neutraliserede Pandev da han blev sat på ham.

M. Laursen – 6: Var to niveauer under Agger og Andreasen. Manglede meget hurtighed i løbeduellerne.

T. Kahlenberg – 7: Spillede en middelkamp. Initiativer efterlyses!

C. Poulsen – 6: Var en skygge af sig selv. Var ikke-eksisterende offensivt. 

D. Jensen – 7: Lavede mange fejlafleveringer. Manglede igen at vise initiativer.

M. Jørgensen – 7: Spillede ikke godt.

J. Curth – 7: Fik chancen efter seneste præstation, men greb den ikke.

N. Bendtner – 8: Pga. målet, men var ellers stivbenet.

J. Tomasson – 7: Var ikke den kaptajn, man kunne forvente. Mangler gejst og vilje.

Indskiftere:

M. Silberbauer – 7: Lavede nogle gode driblinger, men bragte ikke noget til det danske spil.

R. Würtz – 7. Arbejdet fint på den defensive midtbane.

S. Larsen – UB.
« Seneste Redigering: 16 Sep 2008, 22:31 af dowie » Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #42: 17 Sep 2008, 14:23 »

Danmark tilbage på vinderkurs

Danmark leverede en godkendt indsats, da Georgien blev slået med 2-0

Mål:
1-0: Curth, 74. min.
2-0:Tomasson, 79. min.

Opstilling:

T. Sørensen
D. Agger - L. Andreasen – M. Laursen
M. Jørgensen - C. Poulsen - T. Kahlenberg – M. Silberbauer
S. Larsen – N. Bendtner – J. Tomasson


Bænk:
J. Christiansen, P. Krøldrup, L. Jacobsen, R. Würtz, Anders Due, J. Curth og K. Perez.

Udskiftninger:
65. min: Ud: Larsen og Jørgensen. Ind: Curth og Due.
77. min: Ud: Bendtner. Ind: Perez.
Jubel! Danmark kom flot igen med
en sikker 2-0-sejr over Georgien


Danmark kom tilbage på sejrskursen efter det miserable resultat mod Makedonien ved at vinde en acceptabel sejr på 2-0 hjemme mod Georgien. Danmark stillede endnu engang op i en offensiv 3-4-3 mod en ligeså offensiv georgisk 4-2-3-1. Daniel Jensen var træt efter sidste kamp, så Peter Schmeichel havde lavet nogle rokeringer på midten og ind kom Silberbauer, ligesom Søren Larsen erstattede Jeppe Curth på toppen.

- Jeg troede stadig på vores 3-4-3 som en god formation mod mindre hold på trods af resultatet i Makedonien. Derfor så jeg ingen grund til at ændre den, fortæller Peter Schmeichel.

1. halvleg blev noget af en ørkenvandring, hvor det danske spil mest af alt lignede det fra Makedonien-kampen. Nicklas Bendtner kom frem til en god chance efter 14 minutters spil, men det var også alt, hvad den danske offensiv havde at byde på i 1. halvleg. Georgien var ligeså dårlige og kom kun frem til et par skud udefra, der aldrig var i nærheden af mål. Det var derfor med god grund, at publikum var mere end skuffet, da spillerne gik ud til pausen.

- Jeg sagde kort og godt, at dette her ikke var godt nok. Vi skulle spille hurtigere, mere sammenhængende og generelt bare bedre. Vi kunne simpelthen ikke være det bekendt over for fansene, fortæller Peter Schmeichel om pauseteen.

Om det var Schmeichels peptalk i pausen, er ikke til at vide, men det danske spil blev noget bedre i 2. halvleg. Især da Jeppe Curth og Anders Due kom ind, kom der fart og kvalitet i det danske spil. Og det var lige præcis de to, der var hovedmændene bag Danmarks første scoring i det 74. minut. Efter et flot opspil smed Anders Due bolden ind fra venstrefløjen, bolden blev headet væk, men Curth fulgte op med en halvflugter fra kanten af feltet til 1-0. Kun fem minutter senere var Curth igen med i en scoring, da han i en kontra lagde bolden af til Tomasson, der fra 30 meter lobbede bolden over den georgiske målmand til 2-0.

- Hvad kan jeg sige? Vi spillede som nat og dag, men i sidste ende kom vi op på hesten igen. Stor ros skal der lyde til Curth. Han var virkelig vores bedste i dag. Nu er vi færdige med kvalen for i år, og det er jo altid dejligt at slutte med en sejr, sagde Schmeichel efter kampen.

De andre kampe i kvalifikationsgrupp e  2 endte med en 2-0-sejr til Makedonien over Luxembourg og en 3-0-sejr til Spanien over Nordirland.

Karakterer - 13-skala:
Jeppe Curth var Danmarks bedste
og scorede igen, da han kom ind


T. Sørensen - 8: Stod en hæderlig kamp.

D. Agger – 9: Var igen blandt Danmarks bedste og holdte professionelt Georgien væk fra mål.

L. Andreasen – 9: Andreasen er ved at udvikle sig til en nøglespiller for Danmark. Var igen en leder i forsvaret.

M. Laursen – 8: Laursens bedste kamp hidtil i kvalifikationen. Gode taklinger, men hurtigheden er væk.

M. Jørgensen – 7: Spillede en fin kamp. Skal udfordre mere.

C. Poulsen – 8: Kom godt igen efter kampen mod Makedonien. Styrede den defensive midtbane flot. 

T. Kahlenberg – 8: Klarede det godt at blive smidt ind på den centrale midtbane.

M. Silberbauer – 8: Beviste at han kan være med på dette niveau. Fine driblinger.

S. Larsen – 7: Startede inde i stedet for Curth, men leverede ikke noget i angrebet.

N. Bendtner – 7: Havde en par forsøg, men var usædvanlig uskarp.

J. Tomasson – 9: Gik forrest og scorede et rigtigt godt mål.

Indskiftere:

Anders Due – 9: Hævede det danske spil væsentligt, da han kom ind. God driblinger og indlæg.

J. Curth – 10. Danmarks bedste. Scorede et fantastisk flot og vigtigt mål og var generel energisk og opsøgende.

K. Perez – UB.
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #43: 17 Sep 2008, 15:17 »

Tomasson er hele Danmarks målscorer

Da Jon Dahl Tomasson scorede i det 79. minut i kampen mod Georgien blev han Danmarks ”all-time” topscorer

Lidt over halv ti i går brød jublen løs i Parken. Tomasson havde scoret Danmarks andet mål i 2-0-sejren over Georgien, men det mål var samtidig Jon Dahls 53. mål i landsholdstrøjen. Dermed blev Jon Dahl Tomasson eneejer af rekorden for flest scorede mål på landsholdet. Poul ”Tist” Nielsen (1910-1925) stod for den tidligere rekord på 52 mål, som Jon Dahl tangerede med sit mål mod Spanien i august.

- Det blev jo ikke mod Luxembourg, jeg scorede, for der var jeg skadet. Og heller ikke mod Makedonien for det taler vi slet ikke om. Det blev så mod Georgien, og nu er jeg bare glad. Det er en kæmpe ære at spille så mange kampe og score så mange mål for sit land. Nu håber jeg bare, at jeg kommer til at score mange gange mere, så vi kan komme med til VM, fortæller en glad Jon Dahl Tomasson.

« Seneste Redigering: 01 Okt 2008, 20:43 af dowie » Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #44: 17 Sep 2008, 16:20 »



Testkampe mod Mexico og Malta

Truppen til venskabskampene mod Mexico og Malta indeholder ingen overraskelser

Peter Schmeichel har ikke foretaget store ændringer i forhold til den trup, som spillede mod Makedonien og Georgien for en måned siden. Kenneth Perez er den eneste ude med skade, og det forventes, at Peter Schmeichel vil eksperimentere med spillere, der ikke normalt er i start 11´eren.

- Efter tre vigtige kampe bliver det godt med et par kampe, hvor vi kan afprøve nye ting og spillere, sådan så vi er fuldstændigt forberedte til foråret, når de vigtige kvalkampe begynder igen, udtalte Schmeichel ved udtagelsen.

De udtaget 26 spillere er følgende:

Målmænd:

Thomas Sørensen, Jesper Christiansen og Stephan Andersen.

Center forsvar:
Daniel Agger, Martin Laursen, Leon Andreasen og Per Krøldrup.

Backs:
Lars Jakobsen, Michael Jakobsen, Martin Albrechtsen og Kasper Bøgelund.

Midtbane:
Christian Poulsen, Daniel Jensen, Mikkel Thygesen, Rasmus Würtz og Allan Gaarde.

Fløje:
Michael Silberbauer, Martin Jørgensen, Thomas Kahlenberg og Anders Due.

Angriber:
Nicklas Bendtner, Jeppe Curth, Jon Dahl Tomasson, Søren Larsen, Morten Nordstrand og Mads Junker.

Skadet:
Kenneth Perez.





VS









VS

Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010