home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Jul 2024, 13:17 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 616 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Vi er røde, vi er hvide
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Vi er røde, vi er hvide  (Læst 55960 gange)
dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #45: 17 Sep 2008, 23:34 »

Danmark hæderligt igennem testkampe

Med en sejr og en uafgjort har Danmark overstået de sidste kampe i 2008

Mexico-Danmark 1-1
1-0: Pineda (27. min)
1-1: Agger (39. min)

Danmark lagde ud mod Mexico, som de mødte i Washington til et amerikansk produceret ”soccer”-arrangement. Peter Schmeichel havde lavet lidt om på formationen, så den nu hed 3-4-2-1. 1. halvleg blev en action præget forestilling, hvor begge hold gerne ville frem ad banen. Bendtner stod for Danmarks første chance i det 15. minut, men skød forbi med en meters penge. Cirka ti minutter senere var det Danmark, der kom i fedtefadet, da Gonzalo Pineda skød udefra og udplacerede Jesper Christiansen i målet til 1-0 til Mexico. Den stilling hold dog kun det det 39. minut, hvor Anders Due fandt Daniel Agger på et hjørnespark, og så stod der 1-1.

2. halvleg var ligeså god som første og fyldt med chancer og godt spil. Danmark var tæt på flere gange efter hjørnepark, hvor Anders Due lagde millimeterpræcise indlæg til skiftevis Daniel Agger og Leon Andreasen, men skarpheden var ikke helt i top. Tre minutter før tid var det så Mexico, der var tæt på at tage alle tre point, da Gonzalo Pineda var alene igennem, men heldigvis var han heller ikke skarp og skød godt forbi mål.

Danmark – Malta 3-1
1-0: Nordstrand (5. min)
2-0: Curth (10. min)
3-0: Nordstrand (20. min)
3-1: Failla (79. min)

Danmark mødte i den anden venskabskamp Malta på Brøndby Stadion, hvor der var fuldt hus. Peter Schmeichel havde ændret tilbage til sin foretrukne 3-4-3, og startede med hele otte SAS-liga-spillere i start 11´eren. Det skulle dog vise sig, at SAS-liga spillere var mere end nok til at slå Malta, og kampen blev reelt afgjort allerede i 1. halvleg. Efter fem minutter var det Morten Nordstrand, som fulgte op et frispark. Skuddet blev afrettet og gik lige i mål. Fem minutter senere var det Curth, som var på pletten til sin femte landsholdsscoring, da han satte hovedet på et flot indlæg fra Anders Due. Det gik stærk i disse minutter, for i det 20. minut var det igen Nordstrand, som scorede på et flot skud fra kanten af feltet.

Mere skete der ikke i 1. halvleg, og det var som om, de danske spillere slappede for meget af efter 3-0 føringen. Det samme billede tegnede sig i 2. halvleg, hvor danskerne ikke fik lagt det store pres på Maltas mål. Anders Due fik Danmarks største chance midt i halvlegen, da han ramte stolpen på et frispark. Ti minutter før tid fik Malta reduceret, da Failla sendte et flot langskud af sted, der fuldstændig snød Jesper Christiansen i målet. Mere skete der dog ikke i kampen, og Danmark kan nu se frem mod de næste vigtige VM-kvalkampe i 2009.
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #46: 19 Sep 2008, 14:26 »



Træningskamp mod San Marino

Danmark er klar til sidste testkamp mod San Marino

Peter Schmeichel har valgt at udtage den præcis samme trup, som spillede træningskampe mod Mexico og Malta i efteråret. Kenneth Perez er tilbage efter skade, men er mærkeligt nok ikke med i Peter Schmeichels trup. Peter Schmeichel kan desuden kigge på et tom skadesliste, og forventes at vil eksperimentere med spillere, der ikke normalt er i start 11´eren.

- San Marino er sidste chance for os, inden kampen Nordirland, der er vores direkte konkurrent i kvalifikationspulje n. Derfor er det vigtigt, at spillerne spiller sammen igen, da vi ikke har mødtes siden november, udtalte Schmeichel ved udtagelsen.

De udtaget 26 spillere er følgende:

Målmænd:

Thomas Sørensen, Jesper Christiansen og Stephan Andersen.

Center forsvar:
Daniel Agger, Martin Laursen, Leon Andreasen og Per Krøldrup.

Backs:
Lars Jakobsen, Michael Jakobsen, Martin Albrechtsen og Kasper Bøgelund.

Midtbane:
Christian Poulsen, Daniel Jensen, Mikkel Thygesen, Rasmus Würtz og Allan Gaarde.

Fløje:
Michael Silberbauer, Martin Jørgensen, Thomas Kahlenberg og Anders Due.

Angriber:
Nicklas Bendtner, Jeppe Curth, Jon Dahl Tomasson, Søren Larsen, Morten Nordstrand og Mads Junker.

Skadet:
Ingen





VS


Logged

Snons
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #47: 19 Sep 2008, 14:36 »

Jeg øjner storsejr over San Marino.

Det jeg personligt glæder mig til i den her blog er, når der begynder at komme diverse talenter ind over truppen. Håber at bloggen holder længe nok!
Logged

Real Madrid <3

wimba
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #48: 19 Sep 2008, 14:41 »

er der nogle der kender nogle uge målmænd til 25 mio eller der under?  Smiley
Logged

claus-vest
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #49: 19 Sep 2008, 14:55 »

forkerte tråd at spørge i prøv i søger spiller tråden http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=15073.10260
« Seneste Redigering: 19 Sep 2008, 15:01 af claus-vest » Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #50: 20 Sep 2008, 00:10 »

Jeg øjner storsejr over San Marino.

Det jeg personligt glæder mig til i den her blog er, når der begynder at komme diverse talenter ind over truppen. Håber at bloggen holder længe nok!

Det regner jeg da med. Det bliver bare ikke lige i denne weekend, da jeg er væk begge dage.
Logged

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #51: 20 Sep 2008, 00:41 »

Forstår slet ikke udtagelsen af Allan Gaarde, der må være utallige spillere i Danmark der er bedre. Tænk man skulle sige det...

Men alt i alt en udemærket hyggelig blog Smiley
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #52: 20 Sep 2008, 01:37 »

Dejligt med lidt dansk succes. Også dejligt med nogle andre spillere end den stamme Olsen bruger. Godt at de danske Sas-liga spillere kunne slå Malta, men det var også påkrævet. Held og lykke fremover.
Logged


Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #53: 20 Sep 2008, 08:32 »

Downie som landstræner! Lækre udtagelser, det må jeg virkelig sige. Jeg vil kigge herind i ny og næ
Logged


dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #54: 21 Sep 2008, 19:58 »

Uskarpe Danmark vinder

Danmark vandt venskabskampen mod San Marino, men sejren var for lille

Danmark – San Marino
1-0: Larsen, str. (6. min)
2-0: Larsen (63. min)

Danmark vandt den sidste testkamp mod San Marino med 2-0, inden VM-kvalen begynder igen om en måned mod Nordirland. Peter Schmeichel stillede op i sin foretrukne 3-4-3 mod med en spændende 4-2-1-2-1. Kampen var præget af stor boldbesiddelse og mange chancer til Danmark, men to mål på 21 skud vidner om stor ineffektivitet hos Danmark.
Det første mål kom efter seks minutter, hvor Søren Larsen tog bolden med ind i feltet, hvor han blev nedlagt. Klart straffe og klart mål af Larsen til 1-0. Fire minutter senere var Jeppe Curth tæt på, men bolden gled af på overliggeren. Nordstrand og Silberbauer fik også store chancer i 1. halvleg, men de to FCK’er var foruroligende uskarpe.

2. halvleg blev næsten en eksakt kopi af 1. halvleg. Danmark sad på spillet og fik chance på chance. Det ene mål kom igen fra Søren Larsen, der modtog et indlæg fra Silberbauer, og en tæmning og en skud senere lå bolden i målet til 2-0. Ti minutter senere var Würtz og Thygesen begge tæt på, men Junior Simoncini i San Marino-målet var dagens helt og reddede begge skud helt utroligt. Danmark scorede ikke flere mål og måtte tage til takke med en lidt skuffende 2-0-sejr. Om en måned er der dog ikke plads til ineffektivitet, når Danmark på udebane møder Nordirland.


 
Logged

PalleJR
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #55: 23 Sep 2008, 13:01 »

fantastisk blog Smiley
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #56: 23 Sep 2008, 19:24 »



Peter Schmeichel svarer igen

Landstræner Peter Schmeichel brugte dagens offentliggørelse til at svare igen på de seneste kritiske røster

16. marts 2009

De seneste par uger har der været kritiske røster fremme i forhold til Peter Schmeichels trup udtagelse. De fleste spørgsmålstegn er blevet stillet ved Allan Gaardes berettigelse i truppen og Kenneth Perez’ manglende tilstedeværelse. Spørgsmål, som Peter Schmeichel brugte trup offentliggørelsen i dag til at besvare.

- Allan Gaarde spiller fast i sin klub Twente og har gjort det godt der. Han er en god all-round spiller. Der har været sat spørgsmålstegn ved, om andre offensive folk som Martin Retov og Hjalte Bo Nørregaard skulle med. Dem har vi selvfølgelig også i kiggeren, men Retov får for lidt spilletid, og vi har vurderet Allan Gaarde til at være lige det bedre end Hjalte, udtalte Schmeichel ved udtagelsen.

- Kenneth Perez har ikke rigtigt kunne komme ind på holdet, da Anders Due og Thomas Kahlenberg har gjort det rigtigt godt. Da Perez samtidig nærmer sig de 35 år, har vi valgt at sige, at det er de yngre kræfter, vi vil spille ind nu. Husk, at VM stadig er over et år væk og EM over tre år væk, var Peter Schmeichels svar på tiltale.

Peter Schmeichel må se bort fra skadede Nicklas Bendtner. Michael Silberbauer har desuden karantæne i en kamp, og Dennis Sørensen er udtaget som erstatning. Danmark skal den 21. marts møde Nordirland ude i VM-kvalen og den 25. marts møde Moldova hjemme i en venskabskamp.

De udtaget 26 spillere er følgende:

Målmænd:

Thomas Sørensen, Jesper Christiansen og Stephan Andersen.

Center forsvar:
Daniel Agger, Martin Laursen, Leon Andreasen og Per Krøldrup.

Backs:
Lars Jakobsen, Michael Jakobsen, Martin Albrechtsen og Kasper Bøgelund.

Midtbane:
Christian Poulsen, Daniel Jensen, Mikkel Thygesen, Rasmus Würtz og Allan Gaarde.

Fløje:
Michael Silberbauer, Martin Jørgensen, Dennis Sørensen, Thomas Kahlenberg og Anders Due.

Angriber:
Jeppe Curth, Jon Dahl Tomasson, Søren Larsen, Morten Nordstrand og Mads Junker.

Skadet:
Nicklas Bendtner





VS









VS

Logged

Snons
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #57: 23 Sep 2008, 21:16 »

Uh, Nordirland kan godt blive en svær modstander, held og lykke... Jeg forventer dog en hjemmesejr over Moldova! VM, her kommer Danmark (og Dowie)!
Logged

Real Madrid <3

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #58: 24 Sep 2008, 17:46 »

Danmark slog arrogante Nordirland

Danmark slog fortjent et offensivt Nordirland-hold med 2-1


Opstilling:

T. Sørensen
M. Jakobsen – D. Agger - L. Andreasen – L. Jacobsen
T. Kahlenberg - C. Poulsen – D. Jensen – M. Jørgensen
S. Larsen – J. Tomasson


Bænk:
J. Christiansen, P. Krøldrup, M. Albrechtsen, M. Thygesen, Anders Due, J. Curth og M. Nordstrand.

Udskiftninger:
45. min: Ud: Larsen Ind: Curth
57. min: Ud: Poulsen Ind: Thygesen
76. min: Ud: Tomasson Ind: Krøldrup
 
Mål:
0-1: Larsen, 31. min.
0-2: Larsen, 41. min.
1-2: Shiels, 64. min.

Søren Larsen ønskes tillykke
efter målet til 1-0
Danmark fortsatte sejrsrækken med en vigtig sejr på udebane over Nordirland. Peter Schmeichel havde ændret holdopstillingen fra den offensive 3-4-3 og stillede op i en afventende 4-4-2 mod en meget offensiv nordirsk 4-4-2, hvilket dog skulle blive skæbnesvangert for Nordirland. Formstærke Søren Larsen startede inde i stedet for en skadet Nicklas Bendtner og takkede for tilliden ved at score begge Danmarks mål. 

- Vi er bedre end Nordirland, men vi vidste samtidigt, at de ikke skulle undervurderes. Derfor valgte jeg en 4-4-2 med offensive backs og fløje, så vi også havde noget at stå i mod med i forsvaret, fortæller Peter Schmeichel.

1. halvleg blev præget af, at Nordirland meget gerne ville spille bolden meget rundt og gerne højt oppe på banen. Samtidigt stod Nordirlands 4-back kæde ofte helt oppe på midten af banen, hvilket dog var en satsning, da banen på national stadionet er meget lang. Og det skulle vise sig, at Nordirland havde undervurderet Danmark farlighed ved at spille så offensiv. Efter 31 minutter slog Danmark nemlig kontra på det højtstående nordirske forsvar. Kahlenberg lagde en lang aflevering til Søren Larsen, der løb fra sin direkte mand – den meget langsomme S. Craigan – tog et træk forbi målmanden og scorede sikkert til 1-0. Ti minutter senere var det samme setup. På en kontra slog Kahlenberg et indlæg, der dog headedes væk. Daniel Jensen samlede bolden op på kanten af feltet og skød lige på Taylor i målet, der dog kun kunne bokse bolden ud til Søren Larsen, der sparkede lærredet ind fra en spids vinkel – 2-0 til Danmark ved pausen.

- Resultatet ved pausen var fint, men jeg var ikke helt tilfreds med spillet. Desværre måtte Søren Larsen dog tages, da han havde lidt problemer med konditionen, fortæller Peter Schmeichel.

Danmarks farlige kontraspil havde fået Nordirland til at ændre system i pausen fra 4-4-2 til en 5-2-1-2 for at passe på Danmarks spil på fløjene. Og desværre så virkede det meget godt. Det fik Peter Schmeichel til at skifte Poulsen ud og sætte Thygesen ind for at være mere offensiv på midten, dog uden resultat. Efter 60 minutter fik Jeppe Curth dog en stor chance på en friløber, men brændte på det skammeligste. Og fire minutter senere gik det galt i den anden ende. Nordirlands Shiels fik bolden en godt stykke uden for feltet, tog et par træk og hamrede bolden helt op i hjørnet på et flot langskud – 1-2. Med et kvarter igen valgte Peter Schmeichel at gå defensiv for at forsvare føringen. Derfor kom en skidt spillende Tomasson ud til fordel for Krøldrup, der gik ned i midterforsvaret og smed Leon Andreasen op på den defensive midtbane i en 4-5-1. Taktikken virkede og holdt Nordirland godt i skak, der dog alligevel kom meget tæt på i det 92. minut, men heldigvis skete der ikke noget, og Danmark forlod kampen med tre meget dejlige og vigtige point.

- Det var en vigtig sejr. Jeg ved godt, at jeg på forhånd havde sagt, at vi skulle have seks point mod Nordirland, men vi spillede ikke helt optimalt i dag, så det var rigtigt godt at komme hjem med tre point i bagagen, sagde Schmeichel efter kampen.

De andre kampe i kvalifikationsgrupp en endte med en 4-0-sejr til Georgien over Luxembourg og en 3-1-sejr til Spanien over Makedonien.


Søren Larsen var Danmarks
 bedste med to flotte scoringer
Karakterer - 13-skala:

T. Sørensen - 8: Stod en hæderlig kamp. Var uden chance ved målet.

M. Jakobsen – 8: Spillede fint, men ikke mere. Mangler stadig noget offensivt

D. Agger – 9: Styrmanden i luften og erobrede mange bolde.

L. Andreasen – 9: Fortsatte sit stabile spil fra de forrige kampe.

L. Jacobsen – 8: Var god defensiv, men var væk offensiv.

T. Kahlenberg – 9: Spillede rigtigt godt og var med i begge mål. Altid farlig på kanten.

C. Poulsen – 7: Formåede ikke at ødelægge Nordirlands opbyggende spil.

D. Jensen – 7: Præsterede ikke godt nok – hverken defensivt eller offensivt.

M. Jørgensen – 8: Spillede solidt.

S. Larsen – 10: Danmarks bedste. Løb fra sin direkte mand flere gang. Var skarp foran mål.

J. Tomasson – 7: Var ikke rigtigt med i kampen.

Indskiftere:

J. Curth – 7. Kom ind i halvlegen, men var ikke ligeså skarp foran mål som tidligere landskampe.

M. Thygesen – 7: Skulle styrke offensiven i midten, men lykkedes ikke i det.

P. Krøldrup – UB.
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #59: 24 Sep 2008, 23:19 »

Storsejr til Danmark

Danmark afsluttede en god landsholdsuge ved at vinde 4-1 over Moldova

Danmark – Moldova 4-1
1-0: Thygesen (2. min)
2-0: Kahlenberg (15. min)
2-1: Benga, str. (26. min)
3-1: Tomasson (54. min)
4-1: Tomasson (82. min)

Jon Dahl Tomasson fik gang i
scoringerne igen i kampen mod Moldova
To kampe og to sejre. Det var resultatet af den seneste landsholdsuge, som Danmark kunne kigge tilbage på efter onsdagens overbevisende sejr i venskabskampen mod Moldova. Peter Schmeichel havde valgt at bibeholde 4-4-2-systemet, dog med få ændringer da blandt andre Mikkel Thygesen var kommet ind i stedet for en træt Daniel Jensen.

Og Mikkel Thygesen skulle kun bruge to minutter for at bevise, at det valg var helt rigtigt. Thygesen modtog en bold fra Poulsen, tog et træk og skød bolden lige i mål fra 25 meter via stolpen. Otte minutter senere bankede Danmark igen på, da Tomasson inden for et par minutter havde to kæmpe chancer, men hans hovedstød røg i begge situationer ved siden af mål.
Så gik det bedre for Kahlenberg efter et kvarter, da han selv fulgte op på sit eget skud til en 2-0-føring til Danmark. Moldova kom dog tilbage i kampen, da Silberbauer uprofessionelt nedlagde en modspiller i feltet, og så kunne Benga sikker reducere til 2-1. Både Daniel Agger og Søren Larsen var tæt på yderligt at udbygge føringen i 1. halvleg, men begge brændte deres ellers gode chance.

I 2. halvleg var der ikke spillet mere end ti minutter, da Tomasson reelt afgjorde kampen. Et godt indlæg fra storspillende Kahlenberg kom Tomasson først på, og så stod der 3-1. Derefter begyndte de obligatoriske udskiftninger, hvilket som altid fik spillets kvalitet til at dale. Først i det 81. minut var Danmark tæt på igen, da Morten Nordstrand burde have scoret, da han var alene igennem – men nej. Dog blev det 4-1, da Jeppe Curth fint driblede forbi sin mand på højrefløjen og lagde et millimeterpræcis indlæg til Tomasson, der headede bolden i kassen. Tomasson var også tæt på at gøre det til 5-1 i overtiden, men denne gang headede han Curths indlæg et godt stykke over mål i stedet for. Kampen sluttede derfor med en fortjent sejr til Danmark, der nu kan se frem til hjemmekampen mod Spanien i VM-kvalen om to måneder.





 
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010