home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 298 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Vi er røde, vi er hvide
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Vi er røde, vi er hvide  (Læst 55859 gange)
Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #105: 04 Okt 2008, 18:51 »

Chris Sørensen skal med Opstemt!
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #106: 04 Okt 2008, 20:07 »



Danmark klar til Schweiz

Nu skal VM-billetten sikres mod Schweiz

8. november 2009

Danmark missede den første chance for at komme til VM, da den sidste kvalifikationskamp mod Spanien blev tabt. Nu får Danmark den anden og sidste chance, når en billet på 1. klasse til Sydafrika ligger klar til den samlet vinder af to kampe mod Schweiz. Første kamp spilles i Schweiz den 14. november og returkampen spilles i Parken den 18. november.

- Nu skal vi gøre det projekt, som vi har arbejdet på i halvandet år, færdigt. Det betyder selvfølgelig, at vi skal være bedre end Schweiz over to kampe. Jeg håber på en smal sejr i Schweiz, for så har vi et godt udgangspunkt til hjemmekampen, sagde Schmeichel ved udtagelsen.

De udtaget 26 spillere er følgende:

Målmænd:

Thomas Sørensen, Jesper Christiansen og Stephan Andersen.

Center forsvar:
Daniel Agger, Martin Laursen, Leon Andreasen og Per Krøldrup.

Backs:
Lars Jacobsen, Christopher Poulsen , Michael Jakobsen og Kasper Bøgelund.

Midtbane:
Christian Poulsen, Martin Retov, Jan Kristiansen, Rasmus Würtz og Daniel Jensen.

Fløje:
Michael Silberbauer, Anders Due, Dennis Sørensen, Thomas Kahlenberg og Simon Poulsen.

Angriber:
Jeppe Curth, Søren Larsen, Jon Dahl Tomasson, Nicklas Bendtner og Mads Junker.

Skadet:
Martin Albrechtsen og Mikkel Thygesen.





VS









VS

Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #107: 04 Okt 2008, 20:11 »

Ønsker dig held og lykke med vm. Ærgeligt med Bendtner. God trup du har med. Syntes bare at Nordstrand og Michael Gravgaard kunne have været med, men det er jo dit valg. Smiley
Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #108: 04 Okt 2008, 21:01 »

Hvornår kommer updaten?
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #109: 04 Okt 2008, 21:03 »

Inden for et par minutter. Er lige ved at ordne grafik m.m.
Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #110: 04 Okt 2008, 21:04 »

Lækkert.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #111: 04 Okt 2008, 21:08 »

Det er en rigtig lækker blog du har lavet! Læste hele bloggen igennem idag, og jeg vil gerne skrive mig på listen over faste læsere  Wink

Går selv og leger med ideen om en blog, og jeg må nok sige, at jeg har fået uendeligt meget inspiration fra dig! Kommer nok til at 'stjæle' din måde at bygge den op (altså med pressemeddelelser og måden du skrive kampbedømmelser). Virkelig godt arbejde!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #112: 04 Okt 2008, 21:13 »

Søren Larsen vinder over Schweiz

Danmark spillede skidt, men en fantastisk enmands-præstation af Søren Larsen gav Danmark en 4-1-sejr


Bænk:
J. Christiansen
M. Laursen
C. Poulsen
M. Silberbauer
R. Würtz
J. Curth
J. D. Tomasson
Opstilling:

N. Bendtner - S. Larsen
A. Due - C. Poulsen – D. Jensen – T. Kahlenberg
M. Jakobsen - D. Agger - L. Andreasen – K. Bøgelund
T. Sørensen
 


Udskiftninger:
60. min: Kahlenberg og Bendtner for Silberbauer og Tomasson.
76. min: Poulsen for Würtz.

Mål:
1-0: Fernandes (4. min)
1-1: Larsen (35. min)
1-2: Larsen (40. min)
1-3: Larsen (51. min)
1-4: Larsen (79. min)

Schweiz spillede godt mod Danmark,
men de kunne ikke klare Søren Larsen
Danmark spillede skidt mod Schweiz i den første playoff-kamp. Kun en fantastisk præstation fra Søren Larsen sikrede Danmark et særdeles godt udgangspunkt inden returopgøret i Parken. Peter Schmeichel stillede igen op i en 4-4-2 mod Schweiz’ diamant 4-4-2.

Kampen startede ganske forfærdeligt for Danmark, da Schweiz kom foran allerede efter fire minutter. Tranquillo Barnetta sparkede et hjørnespark ind til Gelson Fernandes, der headede bolden i mål. Ti minutter senere var Alexander Frei tæt på at gøre det til 2-0, men heldigvis reddede Thomas Sørensen. Minuttet senere var Johan Vonlanthen også tæt på, men Sørensen hev endnu en klasseredning frem. Danmark spillede i det hele taget utroligt skidt i 1. halvleg, og efter en halv time havde danskerne endnu ikke været i nærheden af Schweiz’ mål.
Schweiz havde det lige anderledes og badede i chancer. I det 31. og 34. minut var Philippe Senderos og Barnetta tæt på igen, men Thomas Sørensen stod en brandkamp denne aften og afviste begge forsøg. I det 35. minut kom Danmarks første chance, og den udnyttede Søren Larsen til at gøre det til 1-1. Daniel Jensen lagde en aflevering frem til Larsen, der med ydersiden af foden skruede bolden helt op i venstre hjørne uden chance for Fabio Coltorti i målet. Fem minutter senere blev det til 1-2, da Jensen sendte et hjørnespark ind til forreste stolpe, hvor Søren Larsen headede bolden tværs tilbage i målet.

Vi havde slet ikke spillet godt i 2. halvleg. Det var kun Sørensens og Larsens skyld, at vi var foran og ikke bagud med et par mål. Det fik spillerne også at vide i pausen, at det kunne vi nemt gøre bedre, udtaler Peter Schmeichel.

Det danske spil blev en smule bedre i 2. halvleg, hvor det dog stadig var Schweiz, som havde et stort spilovertag. Det kunne dog ikke forhindre Søren Larsen i at score sit hattrick i det 51. minut, hvor Due smækkede et hjørne ind til forreste stolpe, hvor Larsen stod klar, og så førte Danmark 1-3. Frei burde have reduceret i det 53. minut, men Sørensen var verdensklasse denne aften. Heller ikke Reto Zieglers skud udefra i det 63. minut var nogen trussel for den danske målmand. Og så kunne Søren Larsen score for fjerde gang i det 78. minut. Indskiftede Rasmus Würtz trillede en lille bold frem, og Larsen smækkede den op under sammenføjningen i højre hjørne til 1-4. Søren Larsen kunne have scoret fem mål, da han endnu engang var tæt på i det 84. minut, men mere blev det ikke til. Dermed vandt Danmark noget ufortjent 4-1 og er nu godt på vej til VM.

- Det er lidt en sjov fornemmelse, jeg står med nu. Vi har spillet langt fra vores bedste, og alligevel vinder vi 4-1. Vi var effektive i dag, og det er det, der sikrer os sejren. Nu står vi selvfølgelig med et rigtigt godt udgangspunkt inden returopgøret, og vi skal gå videre nu, sagde Schmeichel efter kampen.

Søren Larsen var ustoppelig i aften. Fire flotte mål
gjorde ham til en fortjent MOM
Karakterer - 13-skala:

T. Sørensen - 11: Det var Sørensens skyld, at Schweiz kun scorede én gang.

M. Jakobsen – 7: Spillede ikke så godt og kom ikke rigtigt frem på banen. Blev rundbarberet af Barnetta.

D. Agger – 9: Lavede et par afgørende hovedstød og taklinger i forsvaret.

L. Andreasen – 8: God med hovedet, men blev snydt af Frei på jorden.

K. Bøgelund – 7: Præsterede ikke godt.
   
A. Due – 8: Lavede en assist, men kom ellers frem til for lidt.

D. Jensen – 9: To gode assists til Larsen og kæmpede fint på midtbanen.

C. Poulsen – 7: Forsvandt ud af kampen og spillede ikke godt defensiv.

T. Kahlenberg – 7: Var også alt for anonym.

S. Larsen – 13: Danmarks suveræn bedste. Scorede fire fantastiske mål og gjorde den seneste kritik til skamme.

N. Bendtner – 7: Kom ikke frem til noget.

Indskiftere:

M. Silberbauer – 7. Kom ind, men gjorde ikke meget væsen af sig.

J. D. Tomasson – 7: Havde ikke meget at lave i front.

R. Würtz – UB.
Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #113: 04 Okt 2008, 21:17 »

Danmark skal til VM igen Peace
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #114: 04 Okt 2008, 21:18 »

Det er en rigtig lækker blog du har lavet! Læste hele bloggen igennem idag, og jeg vil gerne skrive mig på listen over faste læsere Wink

Går selv og leger med ideen om en blog, og jeg må nok sige, at jeg har fået uendeligt meget inspiration fra dig! Kommer nok til at 'stjæle' din måde at bygge den op (altså med pressemeddelelser og måden du skrive kampbedømmelser). Virkelig godt arbejde!

Mange tak.

Dejligt, at jeg kunne være til hjælp, hvis du vil skrive en blog.
At ens metode bliver kopieret er jo bare et kompliment.  Thumbs Up
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #115: 04 Okt 2008, 21:20 »

Chris Sørensen skal med Opstemt!

Hehe..han er vist blevet lidt for gammel  Peace
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #116: 04 Okt 2008, 23:55 »

SS af holdet taktik? Kasper lorentzen er farlige som angriber.. men tror ikke at holdet kan vinde VM..

Her kan du se taktik. Som sagt ændrer den sig noget fra kamp til kamp, og jeg bruger også noget tid ved hver kamp til at sætte individuelle ordre.

Ønsker dig held og lykke med vm. Ærgeligt med Bendtner. God trup du har med. Syntes bare at Nordstrand og Michael Gravgaard kunne have været med, men det er jo dit valg. Smiley

Ja, det var ærgerligt med den skade mod Spanien.  Forlegen
Nordstrand har været med et par gange og er også med i overvejelserne hver gang. Dog er han meget samme slags spiller som Søren Larsen og Bendtner - og de er noget bedre end ham. Curth og Tomasson er mere bevægelige angribere.
Gravgaard er ikke med, fordi han er samme slags spiller som Martin Laursen, der er lidt bedre samlet set som centralforsvar.
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #117: 05 Okt 2008, 20:32 »

Danmark bomber sig til VM

Danmark vandt helt fantastisk 6-0 i returkampen mod Schweiz


Bænk:
J. Christiansen
M. Laursen
C. Poulsen
M. Silberbauer
M. Retov
J. Curth
J. D. Tomasson

 
Opstilling:

N. Bendtner - S. Larsen
A. Due – R. Würtz – D. Jensen – T. Kahlenberg
M. Jakobsen - D. Agger - L. Andreasen – L. Jacobsen
T. Sørensen
 


Mål:
1-0: Agger (3. min)
2-0: Bendtner (5. min)
3-0: Bendtner (11. min)
4-0: Larsen (30. min)
5-0: Larsen, str. (75. min)
6-0: Larsen (89. min)

Daniel Agger var forståeligt glad
efter den tidlige scoring til 1-0
Det var Schweiz, som var presset til at score efter Danmarks 4-1-sejr, men det lykkedes aldrig for Schweiz på trods af et massivt spilovertag. I stedet så var det Danmark, som stod afventende og slog kontra, der udnyttede, at gæsternes bagerste kæde var hullet som en schweizerost. Christian Poulsen var blevet skadet inden kampen, men Lars Jacobsen var tilbage efter endt karantæne.

- Jeg valgte at bruge Rasmus Würtz som erstatning for Poulsen i stedet for Retov eller andre offensive kræfter, da vi jo ikke havde brug for at komme frem på banen. I stedet skulle vi bare sørge for at holde Schweiz fra at score og så køre den samlet sejr professionelt hjem, udtalte Peter Schmeichel.

I modsætning til kampen for fire dage siden i Schweiz, så startede Danmark utroligt godt i Parken. Schweiz satte sig som ventet på spillet, men Danmark var mest effektive. Efter tre minutter betød det, at Agger kunne score. Kahlenberg sparkede et frispark ind i feltet til Agger, og med hjælp fra Frei's ben kunne Agger sparke bolden i mål. To minutter senere gjorde Bendtner det til 2-0. Her fik han hjælp fra Senderos’ ben, men bolden røg stadig i mål. I det 11. minut kunne Bendtner score igen. Denne gang efter en kontra, da han modtog en god bold fra Larsen i feltet og sikkert scorede til 3-0. Schweiz fortsatte med at være spilstyrende, men Danmark scorede stort set hver gang de var i modstanderens felt. Og hvis ikke kampen allerede var afgjort, så blev den det i hvert fald i det 30. minut, da Larsen headede et indlæg fra Due ind i kassen. 4-0 og bølgen gik allerede i Parken. Bendtner var tæt på at score igen i det 41. minut, men for en gang skyld missede han.

- Selvfølgelig var jeg tilfreds ved pausen. Alt var gået efter taktikken. Schweiz havde siddet på spillet, og vi kunne bare vente og slå kontra på de rigtige tidspunkter, udtaler Peter Schmeichel.

2. halvleg blev i modsætning til 1. halvleg en noget kedelig affære. Schweiz spillede bolden meget rundt, men kunne ikke omsætte det til muligheder, og Danmark gad ikke rigtigt mere, så chancerne var få. Schweiz’ Marco Streller var tæt på et par gange, men Thomas Sørensen var endnu engang en sikker sidste skanse. I det 75. minut nedlagde Schweiz’ Johan Djourou så Larsen i feltet, og der blev korrekt dømt straffe. Larsen tog det selv og placerede bolden helt ude i højre side til 5-0. I det 89. minut fuldendte Larsen så sit andet hattrick mod Schweiz, da han kunne gøre det til slutresultatet 6-0. Würtz ville lægge en bold frem til Bendtner, men Senderos kom i vejen. I stedet røg bolden dog over til en helt fri Søren Larsen, der ikke svigtede.

- Det er helt aldeles og fuldstændigt fantastisk, dette her. Vi var rigtigt skuffet efter kampen mod Spanien, men drengene kom godt igen, og vi har egentlig leveret en regulær ydmygelse af Schweiz ved at slå dem 10-1 samlet. Jeg sagde efter Spanien-kampen, at vi skulle arbejde med vores effektivitet. Det må vi sige er lykkedes, og nu skal vi til VM, sagde en utrolig glad Peter Schmeichel efter kampen.

Danmark er nu med i bowlen, når der trækkes lod til VM-gruppespillet den 10. december.

Søren Larsen er brandvarm. Endnu et hattrick
mod Schweiz gav ham MOM
Karakterer - 13-skala:

T. Sørensen - 10: Havde nogle gode redninger og holdt Schweiz fra at score.

M. Jakobsen – 8: Spillede hæderligt defensivt, men var ikke så god offensivt.

D. Agger – 10: Havde godt styr på Vonlanthen og var endnu engang styrmanden i luften. Desuden flot mål.

L. Andreasen – 9: Havde fuldstændig styr på Frei i forhold til sidste kamp.

L. Jacobsen – 9: God præstation – offensiv og defensiv.
   
A. Due – 9: God assist og spillede godt på venstrefløjen.

D. Jensen – 10: Spillede godt som spilfordeler på midten. God assist.

R. Würtz – 9: Overtog godt i Poulsens fravær. Lavede også en god assist.

T. Kahlenberg – 9: Gode løb på fløjen. Generel flot kamp af Kahlenberg.

S. Larsen – 13: Endnu engang Danmarks bedste. Flot hattrick af Larsen, som ser ud til at være i topform.

N. Bendtner – 10: Kom godt igen efter sidste kamp med to gode mål.

Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #118: 05 Okt 2008, 20:57 »

Du får jo fyrværkeri ud af ham Larsen!

Flot præstation. Selvom Schweiz ikke er den store frygtindgydende modstander, så er det sgu stadig væk flot at vinde med så mange mål sammenlagt!

Kanon arbejde, og giv så DK en flot placering til VM  Wink
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #119: 06 Okt 2008, 15:38 »

Danmark i svær gruppe

Danmark er kommet i en svær gruppe i VM-gruppespillet, hvor Australien, Elfenbenskysten og Portugal venter

Der var i dag lodtrækning til VM-gruppespillet i Sydafrika, og Danmark er kommet i en hård gruppe. Australien, Elfenbenskysten og Portugal var de tre lande, som endte i gruppe G sammen med Danmark. Portugal bliver højst sandsynlig den sværeste modstander med flere større stjerner på holdet. Kampen mod Elfenbenskysten kan blive en nøglekamp for Danmark, men det afrikanske mandskab med spiller som Didier Drogba og Salomon Kalou vil helt sikkert give hård modstand. Sidste hold er Australien, som skal overvindes, hvis Danmark vil videre, men som samtidig ikke skal undervurderes, da gode spillere som Tim Cahill, Mark Bresciano og AaBs danskkendte Michael Beauchamp vil kæmpes hårdt for en sejr.

- Det er en svær, men ikke umulig gruppe, vi er endt i. På en god dag kan vi godt vinde over Portugal. Elfenbenskysten bliver en god modstander, men dem kan vi også godt slå. Australien er måske vurderet som nr. 4 i denne gruppe, men de skal ikke undervurderes. De har måske ikke de store profiler, men de kæmper som et hold. Jeg mener dog også, at vi bør slå dem, var Schmeichels vurdering af lodtrækningen.

Danmark møder Elfenbenskysten den 15. juni, Australien den 20. juni og Portugal den 25. juni. De to bedste fra hver gruppe går videre til 2. runde.
Som opvarmning til VM har Danmark arrangeret to venskabskampe. Den første er ude mod Kroatien den 3. februar og den anden er hjemme mod Portugal den 24. marts.

Alle grupper er som følger:

Gruppe A:          Gruppe B:              Gruppe C:              Gruppe D:
Uruguay               Iran                       Ukraine                   Tyskland
Skotland              Grækenland            Paraguay                 Japan
Italien                  Ghana                    Nigeria                    Cameroon
Egypten               England                  Frankrig                  Tjekkiet


Gruppe E:           Gruppe F:              Gruppe G:               Gruppe H:
Saudi Arabien        Sydafrika                Elfenbenskysten        Sydkorea
Mexico                   USA                     Portugal                    Spanien
Kroatien                 Ecuador                Australien                  Brasilien
Argentina               Holland                  Danmark                  Guatemala



« Seneste Redigering: 06 Okt 2008, 15:41 af dowie » Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010