home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 217 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Vi er røde, vi er hvide
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Vi er røde, vi er hvide  (Læst 55827 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #120: 06 Okt 2008, 15:49 »

Jeg gætter på uafgjort mod Portugal, snæver sejr mod Elfenbenskysten og en 2-0 mod Australien. Hvad er odds'ne?  crazy
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

jelle123
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #121: 06 Okt 2008, 17:45 »

Ikke enorme...      Hey Dowie rigtig god blog du har gang i, er en flittig stillelæser..  Kom med nogle Updates.! Opstemt
Logged

Førhen var mit liv tomt og værdiløst..
MEN,
Så prøvede jeg Football Manager..

Nu har jeg det meget bedre..
Tak Football Manager.

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #122: 06 Okt 2008, 18:09 »



Venskabskamp mod Kroatien

Spillerne til testkampen mod Kroatien er udnævnt

28. januar 2010

Den første af de to træningskampe inden VM skal nu spilles, og Danmark møder som bekend Kroatien. Der er meget få ændringer i truppen, og det ser ud som om, at Peter Schmeichel er ved at have fundet frem til den trup, han vil udtage til VM. Kun Leon Andreasen er skadet.

- Jeg vil bruge denne og den næste træningskamp til at forberede os optimalt til VM. Jeg synes ikke, det er tidspunktet at spille nye folk ind i på holdet, og derfor har jeg holdt mig til de spillere, der så flot har fået os gennem kvalifikationen, sagde Schmeichel ved udtagelsen.

De udtaget 26 spillere er følgende:

Målmænd:

Thomas Sørensen, Jesper Christiansen og Stephan Andersen.

Center forsvar:
Daniel Agger, Martin Laursen, Martin Albrechtsen og Per Krøldrup.

Backs:
Lars Jacobsen, Christopher Poulsen, Michael Jakobsen og Kasper Bøgelund.

Midtbane:
Christian Poulsen, Mikkel Thygesen, Martin Retov, Rasmus Würtz og Daniel Jensen.

Fløje:
Michael Silberbauer, Anders Due, Dennis Sørensen, Thomas Kahlenberg og Simon Poulsen.

Angriber:
Jeppe Curth, Søren Larsen, Jon Dahl Tomasson, Nicklas Bendtner og Mads Junker.

Skadet:
Leon Andreasen.





VS




Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #123: 07 Okt 2008, 10:02 »

Hejsa dowie. Held og lykke med vm. Føler mig sikker på du kan levere et super resultat.

Må man lige spørge om du nogle gange har Lorentzen inden og vende, eller er han for dårlig, og hvor spiller han evt. ?
Logged


dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #124: 07 Okt 2008, 19:21 »

Hejsa dowie. Held og lykke med vm. Føler mig sikker på du kan levere et super resultat.

Må man lige spørge om du nogle gange har Lorentzen inden og vende, eller er han for dårlig, og hvor spiller han evt. ?

Han har altid været inde i mine overvejelser. At han ikke er kommet med skyldes en længere forklaring:
Da jeg overtog i 08-09-sæsonen, brugte jeg jo Jørgensen på højrekanten og Kahlenberg på venstrekanten. Derfor havde jeg kun for en mere venstrekant. Her stod valget mellem Due og Lorentzen, som var skadet på dette tidspunkt af sæsonen. Due kom med og gjorde det egentligt fint.

Derfor blev Due mit foretrukne valg. Lorentzen var resten af sæsonen en del skadet for Brøndby og spillede også lidt på 2. holdet. Og med kun tre assists i hans 22 kampe for førsteholdet, synes jeg bare ikke det var godt nok til at slå Due af.

Ved sommerpausen til 09-10-sæsonen skiftede Lorentzen til Trabzonspor, hvor han på det seneste har gjort det rigtigt godt efter nytåret. At han derfor ikke er med i den seneste trup skyldes to ting: Dels at han er den med lavest hurtighed og accelleration, som jo er vigtigt som kantspiller. Og dels at jeg ikke ønsker at ændre på et hold, der spiller rigtigt godt lige her inden VM.

Så, I skal nok ikke forvente at se ham til VM - med mindre vi bliver ramt af en del skader. Men efter VM til EM-kvalifikationen revurderer jeg selvfølgelig truppen, hvor han har gode muligheder, hvis han holder sit niveau. Der vil I nok også se et mindre generationsskifte.
« Seneste Redigering: 07 Okt 2008, 19:23 af dowie » Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #125: 08 Okt 2008, 17:38 »


Seedningslag til EM klar

UEFA har her til morgen offentliggjort de otte seedningslag, der senere i dag skal sammensættes ved lodtrækningen til EM 2012-kvalifikationen

29. januar 2010

Selvom alt fokus ligger på det kommende VM til sommer, så blev seedningslagene til EM-kvalifikationen efter VM offentliggjort her til morgen. Danmark ligger som forventet i seedningslag 2, og derfor er det sikkert, at Danmark kommer op mod en topnation i kvalifikationen til EM 2012 i Polen og Ukraine. I modsætning til VM-kvalifikationen så er EM-kvalifikationen helt uden playoff-kampe, derfor skal Danmark bare mindst ende som toer i sin gruppe for at være sikre på deltagelse i EM-gruppespillet.

Seedningslagene er som følger:

Lag 1: England, Frankrig, Tyskland, Holland, Italien, Portugal og Spanien.

Lag 2: Kroatien, Tjekkiet, Danmark, Grækenland, Rusland, Sverige og Tyrkiet.

Lag 3: Belgien, Bulgarien, Norge, Rumænien, Skotland, Serbien og Schweiz.

Lag 4: Østrig, Finland, Irland, Israel, Nordirland, Slovakiet og Slovenien.

Lag 5: Albanien, Bosnien, Makedonien, Georgien, Ungarn, Island og Wales.

Lag 6: Hviderusland, Cypern, Estland, Letland, Litauen, Moldova og Montenegro.

Lag 7: Andorra, Armenien, Aserbajdsjan, Færøerne, Kasakhstan, Liechtenstein og Malta.

Lag 8: Luxembourg og San Marino.

Mulighederne er store, og en drømmepulje for Danmark kunne være: Holland, Danmark, Serbien, Østrig, Wales, Cypern og Liechtenstein.
Derimod ville et skrækscenarie se sådan ud: Spanien, Danmark, Skotland, Irland, Ungarn, Estland og Armenien.

Med kun to lande i seedningslag 8 skal der laves to grupper med otte hold og fem grupper med syv hold.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #126: 09 Okt 2008, 15:24 »

Krydser fingre for en dansk superpulje, hvor vi er sikre på at gå videre. Kunne nu godt tænke mig at se/høre DK mod Italien, men Holland er jo nok en nemmere modstander.

Wish you best of luck!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #127: 09 Okt 2008, 21:00 »


Danmark uden held

Danmark havde ikke heldet med sig ved dagens lodtrækning og endte i en middelsvær gruppe

29. januar 2010

Frankrig, Norge, Slovakiet, Wales, Hviderusland og Kasakhstan. Det er de seks hold i gruppe E, som Danmark skal kæmpe mod for at komme til EM. Dermed blev det ikke helt til drømmelodtrækningen for Danmark, da man kunne have fået nemmere modstandere fra lag 3 og 4 end Norge og Slovakiet. Især kampene mod rivalen Norge kommer til at blive svære og spændende, men forhåbentligt med dansk sejr som resultat.

- Det er en nogenlunde lodtrækning for os. Efterhånden som småholdene blev trukket så jeg gode muligheder for en nem gruppe A, men Grækenland var de heldige og kom i den gruppe. Nu skal vi så op mod lidt svære modstandere, men vores mål er selvfølgelig stadig at komme til EM, udtalte Peter Schmeichel efter lodtrækningen.


Gruppe A: Tyskland, Grækenland, Serbien, Østrig, Albanien, Cypern, Armenien og Luxembourg.

Gruppe B: Portugal, Sverige, Skotland, Israel, Ungarn, Moldova, Aserbajdsjan og San Marino.

Gruppe C: England, Tjekkiet, Bulgarien, Irland, Georgien, Montenegro og Andorra.

Gruppe D: Holland, Rusland, Belgien, Makedonien, Letland og Liechtenstein.

Gruppe E: Frankrig, Danmark, Norge, Slovakiet, Wales, Hviderusland og Kasakhstan.

Gruppe F: Spanien, Kroatien, Schweiz, Slovenien, Island, Litauen og Færøerne.

Gruppe G: Italien, Tyrkiet, Rumænien, Nordirland, Bosnien, Estland og Malta.
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #128: 09 Okt 2008, 21:45 »

Jeg vil derimod sige det er en udemærket gruppe. Dog er jeg mere bange for Wales. Men alt i alt en middelmådige gruppe, som du trods alt burde komme på en anden plads. Dog bliver det nogle tætte opgør.
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #129: 10 Okt 2008, 23:57 »

Ja, DK er favoritter til 2. pladsen, men med Norge som direkte modstander. Dog vil jeg mene, at Slovakiet og Wales begge kan være underdogs. Men en 2. plads burde være mulig, alt i alt.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #130: 12 Okt 2008, 18:24 »

Danmark taber i målorgie

Danmark var uheldige og tabte smalt 5-4 mod Kroatien

3. februar 2010

Kroatien - Danmark 5-4
0-1: Bendtner (5. min)
0-2: Larsen (12. min)
1-2: Petric (13. min)
2-2: Eduardo (30. min)
3-2: Eduarto (47. min)
4-2: Petric (46. min)
4-3: Larsen (54. min)
4-4: Larsen (67. min)
5-4: Eduardo (90. min)

Eduardo spillede godt, og gav Danmark dødsstødet
ved at fuldende sit hattrick i overtiden.
VM nærmer sig med hastige skridt, og denne aften var næstsidste mulighed for Danmark for at gøre klar sig, da man på udebane mødte VM-kvalificeret Kroatien. Peter Schmeichel havde på forhånd gjort det klart, at kampen skulle bruges til at få spillet spillerne sammen, og han stillede derfor med stærkeste opstilling i en 4-4-2 – dog uden skadet Leon Andreasen.
 
Kampen startede godt for Danmark, da der kun gik fem minutter, før man var foran. Nicklas Bendtner tæmmede et indlæg fra Anders Due helt perfekt og skød bolden over i det lange hjørne til 0-1. Syv minutter senere blev det til 0-2, da et indlæg fra Thomas Kahlenberg nåede ind til Søren Larsen, der skød hårdt og lavt under Pletikosa i Kroatiens målmand. Glæden var dog kort, da Kroatien svarede igen med det samme. I det 13. minut lagde Leko nemlig bolden ind til Mladen Petric, der tog bolden forbi Daniel Agger og scorede sikkert. Nu sad Kroatien på det meste og udlignede desværre efter en halv time, da Pokrivac lagde en bold ind til en helt fri Eduardo, der scorede til 2-2. Herefter havde Nicklas Bendtner et par gode forsøg til at bringe Danmark foran igen, men i stedet var det Eduardo, der i to minutters overtid i 1. halvleg blev spillet helt fri af Corluka og gjorde det til 3-2.

2. halvleg startede ligeså skidt for Danmark, som 1. halvleg sluttede, da Eduardo i en kontra spillede Petric i dybden, og denne lobbede over Thomas Sørensen, der var kommet langt ud af målet. Kroatien havde nu vendt kampen fra 0-2 til 4-2. Så tog Søren Larsen dog sagen i egen hånd. Først i det 54. minut, hvor Nicklas Bendtner flot spillede ham i dybden og sikkert scorede under målmanden. Og så i det 67. minut, hvor Larsen endnu engang modtog en bold fra Bendtner i feltet og skød uden om målmanden. Hermed fuldendte Søren Larsen sit hattrick - og det i tredje kamp i træk på landsholdet. 4-4 og kampen var lige igen. De mange udskiftninger i 2. halvleg sænkede kvaliteten på begge hold, og det lignede længe en uafgjort. Men i det 90. minut gjorde Eduardo det onde ved Danmark. Ivan Olic trak Thomas Sørensen ud af sit mål i en kontra, og så spillede han Eduardo fri i feltet, der scorede i et tomt mål.

- Det er selvfølgelig aldrig godt at tabe, og vi har lidt at skulle arbejde med i forsvaret til sidste testkamp mod Portugal, som vi jo også skal møde til VM. Dog kan vi glæde os over et meget godt angreb, hvor Bendtner og Larsen i særdeleshed ser stærke ud, sagde Peter Schmeichel efter kampen
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #131: 12 Okt 2008, 18:49 »

Er der forresten nogen, der kan hjælpe mig? Hvorfor står billedet ikke "centret" ude i højresiden?
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #132: 12 Okt 2008, 20:56 »



Generalprøve mod Portugal

Sidste opgave for Danmark inden VM bliver Portugal

18. marts 2010

Venskabskampen mod Portugal bliver en generalprøve for Danmark i mere end en forstand. Dels er kampen Danmarks sidste mulighed for at finde det gode spil frem inden VM, og dels bliver kampen en mulighed for begge hold for se hinanden i aktion inden gruppespilsopgøret til VM. Til det kan Peter Schmeichel kigge på en tom skadesliste.

- Det bliver et spændende opgør. Jeg håber, vi kan komme af sted med en sejr, men det vigtigste er, at spillet er godt. Jeg vil hellere spille rigtigt godt nu og så tabe uheldigt end at spille rigtigt dårligt og vinde heldigt, sagde Schmeichel ved udtagelsen.

De udtaget 26 spillere er følgende:

Målmænd:

Thomas Sørensen, Jesper Christiansen og Stephan Andersen.

Center forsvar:
Daniel Agger, Martin Laursen, Leon Andreasen og Per Krøldrup.

Backs:
Lars Jacobsen, Martin Albrechtsen, Michael Jakobsen og Kasper Bøgelund.

Midtbane:
Christian Poulsen, Mikkel Thygesen, Martin Retov, Rasmus Würtz og Daniel Jensen.

Fløje:
Michael Silberbauer, Anders Due, Dennis Sørensen, Thomas Kahlenberg og Simon Poulsen.

Angriber:
Jeppe Curth, Søren Larsen, Jon Dahl Tomasson, Nicklas Bendtner og Morten Nordstrand.

Skadet:
Ingen





VS





Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #133: 13 Okt 2008, 13:25 »

Danmark spiller uafgjort i sidste testkamp

Sidste testkamp inden VM bød på en 2-2-uafgjort mod Portugal

24. marts 2010

Danmark – Portugal 2-2
0-1: Deco (12. min)
0-2: C. Ronaldo (36. min)
1-2: Tomasson (53. min)
2-2: Tomasson (75. min)

Jon Dahl Tomasson reddede Danmark
mod Portugal med to scoringer i 2. halvleg
Aftens testkampe hjemme mod Portugal var allersidste kamp for Danmark, inden teltpløkkerne tages op, og holdet flyver til Sydafrika. Peter Schmeichel havde Leon Andreasen klar igen, men desværre var Nicklas Bendtner blevet skadet inden kampen og måtte sidde over.
 
I modsætning til sidste kamp mod Kroatien, så startede denne kamp helt forfærdeligt for Danmark. Efter kun 12 minutter modtog Deco en aflevering lidt uden for feltet. Deco tog chancen og skruede bolden helt op i krydset uden chance for Thomas Sørensen til 0-1. Efter 20 minutter var det lige ved at blive til 0-2, da Nani var tæt på, men denne gang reddet Sørensen flot. Portugal havde spillet flot indtil nu, men herefter overtog Danmark mere og mere. I det 32. minut var det tæt på at blive til en udligning, da Jon Dahl Tomasson helt fri i feltet ramte stolpen. Når man ikke scorer på sådan chancer, så bliver man straffet, og det var, hvad Danmark blev i det 36. minut. C. Ronaldo skød udefra, men Agger kastede sig flot ned i skuddet. Bolden røg ud mod baglinjen, men C. Ronaldo indhentede den og hamrede så fra en meget spids vinkel bolden i mål i en situation, hvor Sørensen så mere end skidt ud.

Efter pausen så de danske spillere fuldstændigt forvandlede ud. Spillet flød meget bedre og chancer kom også nu. Det betød, at Jon Dahl Tomasson i det 53. minut kunne reducerer Portugals føring. Anders Due smed et indlæg ind i feltet, hvor Carvalho ramte bolden, så den røg hen til en fri Tomasson, der ikke svigtede. 2. halvleg blev faktisk en flot fodboldopvisning, da Portugal også fortsatte det hurtige kombinationsspil fra 1. halvleg. Heldigvis stod Thomas Sørensen meget bedre i 2. halvleg og afviste alle Portugals forsøg. Og så kunne Jon Dahl udligne Portugals føring i det 75. minut efter et flot dansk opspil, hvor Kahlenberg til sidst fandt Tomasson i feltet, der med sin altid sikre inderside scorede kampens sidste mål. 

- Vi må erkende, at uafgjort var en fair resultat. Men sagt på en anden måde, så er kampen mellem Danmark og Portugal jo heller ikke afgjort – det bliver den først i Sydafrika, sagde Peter Schmeichel med et glimt i øjet efter kampen.
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #134: 13 Okt 2008, 15:29 »

Som nogen måske har opdaget, så er det faktisk blevet efterårsferie. Derfor tager jeg i dag et smut i sommerhus indtil lørgag, hvor jeg desværre ikke har mulighed for at gå på nettet.
Derfor må I vente med flere updates om det kommende VM til på lørdag.
Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010