home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I dag kl. 00:22:20 warmon Blogkonkur... [12] Journeyman - [12]...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  0 Brugere, 274 Gæster Online.

Indlæg: 1132737 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  De uofficielle's tråd!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 Udprint
Forfatter Emne: De uofficielle's tråd!  (Læst 53030 gange)
Guldbrand
Gæst
 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #225: 10 Mar 2009, 17:26 »

I øvrigt guldbrand...

Hvor mange hooligans vil du tro der er i dansk fodbold, siden du siger det er dem der ødelægger det ?
For lige hurtigt at svare på denne før den anden lange indlæg du skrev..

Jeg har ingen anelse om hvor mange hooligans der er i Danmark, men pga. de hooligans der nu engang er, og med det ballade som de nu engang laver, så er de med til at øge mediernes fokus på hele "fan kontra hooligan miljøet" Det er blot det jeg mener...
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #226: 10 Mar 2009, 17:27 »

For lige hurtigt at svare på denne før den anden lange indlæg du skrev..

Jeg har ingen anelse om hvor mange hooligans der er i Danmark, men pga. de hooligans der nu engang er, og med det ballade som de nu engang laver, så er de med til at øge mediernes fokus på hele "fan kontra hooligan miljøet" Det er blot det jeg mener...

Så svarer jeg lige så hurtigt..

Nej du har ingen anelese om det, så dermed syntes jeg dit argument er ret tyndt når du bruger noget du ikke ved som belæg for din holdning Peace
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #227: 10 Mar 2009, 17:34 »

Altså inden du kommer for godt i gang vil jeg da lige spørge om en ting.. Siden du er i mod romerly, hvad syntes du så om stå-tribuner som faxe tribunen Smiley

eller dit eget holds Wink...

Her kan folk da NEMT blive trampet i hjel.. Hvis der pludselig opstår panik, eller hvis vi scorer mod fck.. Mod fck står der ofte 3 rækker mennesker på en række.. er det ikke også farligt så Rullende Øjne ?
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Guldbrand
Gæst
 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #228: 10 Mar 2009, 17:36 »

At du sammenligner våben med romerlys vil JEG tilgengæld ikke tage som et argument Grin.. Det er jo helt væk, og de to ting har intet med hinanden at gøre.. Våben er til for at slå ihjel, og romerlys for at skabe stemning.. I hvertfald når vi snakker fodbold, de kan sikkert også bruges til andet!.. Selvfølgelig skal der en person bag begge til at skade, men der skal også bare en person bag et rat i to biler for at det går galt...

Nej en er netop ikke nok for det viser at faren ved det er så minimal, at det ville være idiotisk at holde op med at bruge lys... Det kan jeg slet ikke følge dig i.. Jeg kunne følge dig hvis det skete jævnligt... Selvfølgelig så jeg helst at der aldrig var sket noget som helst, men sket er sket! Det kan man ikke ændrer på, og man stopper ikke noget der er fedt pga en ulykke.. Eller i hvertfald stor af slagsen!

Nej men prøv nu at forstå min pointe crazy... Jeg siger at det er farligt at leve, og bruger dette eksempel, men du kan bruge et hvilket som helst et... F.eks en kaptajn som laver en fejl i et fly, så det styrter ned.. er det din egen skyld.. Nej det er ej, og der dør fandme flere om året der, end med lys selvom det skulle være verdens mest sikre måde at rejse på.. Har man planer om at stoppe det.. Nej til trods for at der dør masser af mennesker hvert år..

Men så vil jeg omvendt sige at disse idioter har gemt sig godt når det kun har ekslaeret en eneste gang i alle de år der har været lys på danske stadions...

som jeg sagde.. Der er meget at være bange for i denne verden, og går man konstant med denne frygt bliver det sku ikke sjovt at leve..Når en person ved siden af mig tænder et lys tænker jeg ikke " omg nu dør jeg" jeg tænker "YES KÆFT HVOR FEDT AMOOOOOOK Opstemt"...

Man skal ikke gå og vente på en ulykke der ikke er sket for en!
Hvis jeg så kommer til skade en dag ved hjælp af lys hvilket ikke sker så er det bare to bad!


Selvfølgelig kan du sammenligne et våben og et romerlys. Som du selv nævner det så er våben til for at skade andre, og mig bekendt så blev romerlysene i kampen mellem Brøndby og FCK ikke brugt til at skabe en god stemning. Nej det blev anvendt som et våben mod familietribunen (hvor selv små børn er til stede !!)  Alene bare denne ene handling, og det at det kan- og sikkert også vil ske igen er da et argument der slår samtlige argumenter for at de blot er til for stemningens skyld. Jeg går selv ind for en god stemning på stadions, men når der decideret er tale om sikkerheden for andre personers heldbred, så er der grænser for hvad man skal tillade.

Dit argument med at det er farligt at leve kan jeg ikke rigtigt bruge til noget. tager man dit eksempel med flyet, så er alle da klar over at der kan ske mekaniske fejl der kan være skyld i et styrt og dødsfald. Men desværre så har man ikke teknikken til at undgå disse fejl, og der er derfor ikke noget at gøre ved det. Det ved man når man går på et fly, og derfor acceptere man også at det kan ske. Hvis ikke, så må man finde alternative transportmidler.

Og nej, du vil sikkert ikke være bange for at der er en som tænder et romerlys ved siden af dig - Det ville jeg heller ikke.. Indtil  det tidspunkt hvor han vender sig om og kaster det efter en. Så tror jeg nok at jeg ville blive en anelse bange, og tvivler på du vil have det anderledes..
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #229: 10 Mar 2009, 17:39 »

Altså inden du kommer for godt i gang vil jeg da lige spørge om en ting.. Siden du er i mod romerly, hvad syntes du så om stå-tribuner som faxe tribunen Smiley

eller dit eget holds Wink...

Her kan folk da NEMT blive trampet i hjel.. Hvis der pludselig opstår panik, eller hvis vi scorer mod fck.. Mod fck står der ofte 3 rækker mennesker på en række.. er det ikke også farligt så Rullende Øjne ?

Det er rigtigt at der er en risiko ved dette. Men det er også derfor at der er et maks antal billetter til hvor mange der må komme ind på selve tribunen. Så man må gå ud fra at sikkerhedsforanstal tningerne er i orden. Men nu er det sådan at man selv kan vælge om man vil stå på Faxe tribunen, eller om man hellere vil have en siddeplads. Her kan man nemlig selv vælge, det kan du ikke når en kaster et romerlys efter dig.
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #230: 10 Mar 2009, 17:42 »

Du kan sikkert finde mange flere eksempler på at det kan være farligt at gå til fodbold eller bare at gå udenfor ens dør, og jeg er da også enig i at der kan være mange sikkerheds problemer. Nu er jeg heldigvis ikke selv en person der lever i frygt - heller ikke for romerlys. Men det ændre stadigvæk ikke på at romerlys kan anvendes som et våben, og derfor bør det forbydes! Bl.a. også derfor man heller ikke får ens øl i en glasflaske da det ligeledes kan anvendes som våben.


Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #231: 10 Mar 2009, 17:50 »

Selvfølgelig kan du sammenligne et våben og et romerlys. Som du selv nævner det så er våben til for at skade andre, og mig bekendt så blev romerlysene i kampen mellem Brøndby og FCK ikke brugt til at skabe en god stemning. Nej det blev anvendt som et våben mod familietribunen (hvor selv små børn er til stede !!)  Alene bare denne ene handling, og det at det kan- og sikkert også vil ske igen er da et argument der slår samtlige argumenter for at de blot er til for stemningens skyld. Jeg går selv ind for en god stemning på stadions, men når der decideret er tale om sikkerheden for andre personers heldbred, så er der grænser for hvad man skal tillade.

Dit argument med at det er farligt at leve kan jeg ikke rigtigt bruge til noget. tager man dit eksempel med flyet, så er alle da klar over at der kan ske mekaniske fejl der kan være skyld i et styrt og dødsfald. Men desværre så har man ikke teknikken til at undgå disse fejl, og der er derfor ikke noget at gøre ved det. Det ved man når man går på et fly, og derfor acceptere man også at det kan ske. Hvis ikke, så må man finde alternative transportmidler.

Og nej, du vil sikkert ikke være bange for at der er en som tænder et romerlys ved siden af dig - Det ville jeg heller ikke.. Indtil  det tidspunkt hvor han vender sig om og kaster det efter en. Så tror jeg nok at jeg ville blive en anelse bange, og tvivler på du vil have det anderledes..
Ja men altså hvis du vil hæfte dig ved EN episode hvor en flok  idioter, som sikkert er udelukket nu(ved jeg dog ikke) smider med lys mod en anden tribune så værsgod..

Jeg forholder mig bare til det store billede og her har lys aldrig været en trussel mod nogle... selvfølgelig er den episode uheldig, og dybt beklagelig, og klam og alt det der... Jeg mener bare ikke man skal hæfte sig ved en plet på et billede når resten af billedet faktisk er rigtig flot Smiley

Ja og det er netop det jeg mener folk også gør når de stiller sig på faxe.. Her træffer man selv valget.. Vil jeg stå der hvor det er vildt, hvor der er gang i den, og hvor der kommer lys, som jeg MÅSKE kan komme til skade af, eller vil jeg sidde på langsiden hvor der (i 1.999 ud af 2000) er stille og fredligt ? Thumbs Up... Det er præcis det samme valg som det du beskriver.. Inden folk går ombord på et fly så bestemmer de selv om de vil udsætte sig for den risiko som KAN opstå eller om de vil vælge noget som de selv følger er mere sikkert..
Dertil skal man også huske... Hvis folk er bange for lys så kan de bare stille sig ude i siden af faxe hvor der aldrig kommer lys.. Man er med andre ord selv herre over om man vil opsøge den "risiko" det er..

Nu er det sådan at folk på faxe ikke kaster lys efter hinanden da vi alle er brøndby fans  Wink.. Så den situation tvivler jeg på ever at komme ud for, men ja hvis det skete ville jeg da blive bange... Jeg har derimod oplevet mod fck at en skød en nødraket ind på banen og de er heller ikke ufarlige.. Ik at det skræmte mig på nogen måde...

For jeg som person mener at mit liv er for kort til at leve uden at der er en risiko indblandet..  Thumbs Up

Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #232: 10 Mar 2009, 17:53 »

Romerlys hører så vidt jeg ved ind under kategorien "Fyrværkeri", hvilket kun er lovligt for den menige borger i en meget kort periode på året - omkring Nytår!
Diverse kampagner omkring brugen af fyrværkeri siger, at man skal bruge sikkerhedsbriller, være ansvarlig ved brugen af det og ikke holde det i hånden.

Hvor ansvarligt er det så lige, at "x" antal fodbold-"Tosser"/fans står og vifter med dem i hånden, uden sikkerhedsbriller, vildt oppe at køre pga. stemningen og måske en øl eller 10 som heller ikke hjælper på ansvarligheden. Tænker de på folk omkring sig, som ikke bærer sikkerhedsbriller, ikke har bedt om fyrværkeri i viftet omkring sig. Nej det tror jeg egentligt ikke, at de har. Det har intet med ansvarlig brug af fyrværkeri at gøre selvom, at det ser flot ud Smiley

Bare min holdning, til spørgsmålet om romerlys.

Hvad angår FCK/Away kortet, så mener jeg, at alle klubber burde indføre det, så man forhåbentligt kan få rydtet lidt op blandt de brådne kar blandt tilskuerne (vælger bevidst ikke at kalde det fans, da dem der laver ballede ikke har noget med fans at gøre). Jeg mener ikke, at man burde have ondt i numsen over at lade sig registre, hvis man har intentionerne i orden.

Just my 2 cents.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

andersfa123
Gæst
 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #233: 10 Mar 2009, 17:57 »

Nej, romerlys er fuldstændigt ulovligt i DK. De må kun bruges til både..
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #234: 10 Mar 2009, 18:01 »

Romerlys hører så vidt jeg ved ind under kategorien "Fyrværkeri", hvilket kun er lovligt for den menige borger i en meget kort periode på året - omkring Nytår!
Diverse kampagner omkring brugen af fyrværkeri siger, at man skal bruge sikkerhedsbriller, være ansvarlig ved brugen af det og ikke holde det i hånden.

Hvor ansvarligt er det så lige, at "x" antal fodbold-"Tosser"/fans står og vifter med dem i hånden, uden sikkerhedsbriller, vildt oppe at køre pga. stemningen og måske en øl eller 10 som heller ikke hjælper på ansvarligheden. Tænker de på folk omkring sig, som ikke bærer sikkerhedsbriller, ikke har bedt om fyrværkeri i viftet omkring sig. Nej det tror jeg egentligt ikke, at de har. Det har intet med ansvarlig brug af fyrværkeri at gøre selvom, at det ser flot ud Smiley

Bare min holdning, til spørgsmålet om romerlys.

Hvad angår FCK/Away kortet, så mener jeg, at alle klubber burde indføre det, så man forhåbentligt kan få rydtet lidt op blandt de brådne kar blandt tilskuerne (vælger bevidst ikke at kalde det fans, da dem der laver ballede ikke har noget med fans at gøre). Jeg mener ikke, at man burde have ondt i numsen over at lade sig registre, hvis man har intentionerne i orden.

Just my 2 cents.

Det andet hører jeg fra alle der hedder hr og fru danmark så vil nøjes med at lave en enkelt kommentar på det med fed..

Det har man bedt om hvis man stiller sig på midten af faxe, hvor man ved det kan forekomme som det eneste sted på stadion Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #235: 10 Mar 2009, 18:04 »

Nej, romerlys er fuldstændigt ulovligt i DK. De må kun bruges til både..

Tja min fejl, men det gør absolut ikke brugen af dem bedre Smiley

Og til Hr. Verdenskrig. Nej det har man ikke bedt om, da det stadig er ulovligt Wink Men jo jeg ved, at det kan forekomme og forstår godt dine argumenter. Men det gør det jo stadig ikke ansvarligt Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Guldbrand
Gæst
 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #236: 10 Mar 2009, 18:04 »

Nu hvor vi igen er havnet ved flyene, skal man så også tillade at folk kan have en flaske med væske med om bord (romerlys) For selvom det i 1.999 ud af 2000 tilfælde blot er vand til at slukke tørsten med, så vil det måske i det sidste tilfælde være væske som man kan fremstilles en bombe med (smider romerlys efter andre)...

Nu er jeg lidt ked at at bruge det argument, da jeg selv mener at der er alt for meget sikkerhed i en lufthavn, men ikke destromindre så kan du drage en parrealitet imellem begge handlinger.

Men jeg kan også vende det om og spørge dig - Hvem skal tage ansvaret for hvis en person får smidt et romerlys efter sig så han kommer til skade?

Personen der gjorde er selvfølgelig den første der står får tur, men mon ikke også at dem der står for sikkerheden vil få et ordentlig rap over fingerne også?  Og hvordan forhindre de det - Jo de gør det ulovligt at medbringe romerlys med på stadions!

Jeg ved godt at du syntes at det er fedt at se på og at det skaber en god stemning, men det ændre bare ikke på det faktum at Romerlys KAN være farlige hvis de bliver brugt misbrugt. Og da man ikke kan forhindre det, og dermed ikke kan garantere for folks sikkerhed( så meget som man nu kan) så er der ingen andre udvej end at ulovliggøre det. Hvilket man også har gjort.

Og nej, mig bekendt har man ikke fanget de FCK fans som stod bag angrebet. Og da et sådan angreb kan foregå mod familietribunen og ikke blot er noget internt mellem hooligansene, så har man reelt set ikke selv et valg for om man vil blive angrebet eller ej.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #237: 10 Mar 2009, 18:06 »

Tja min fejl, men det gør absolut ikke brugen af dem bedre Smiley

Og til Hr. Verdenskrig. Nej det har man ikke bedt om, da det stadig er ulovligt Wink Men jo jeg ved, at det kan forekomme og forstår godt dine argumenter. Men det gør det jo stadig ikke ansvarligt Smiley

Men hvem tænker på hvad der er lovligt/ikke lovligt når man går til fodbold Peace.. I hvertfald hvad det angår.. Ingen... Alle der bare ved lidt om fodbold vil vide at sådan noget nemt kan forekommer på midten af faxe.. Vil man ikke udsættes for det må man jo finde en anden plads og stå på, hvor det går mindre vildt for sig Peace

Jo så længe ingen kommer til skade Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Guldbrand
Gæst
 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #238: 10 Mar 2009, 18:10 »

Men hvem tænker på hvad der er lovligt/ikke lovligt når man går til fodbold Peace.. I hvertfald hvad det angår.. Ingen... Alle der bare ved lidt om fodbold vil vide at sådan noget nemt kan forekommer på midten af faxe.. Vil man ikke udsættes for det må man jo finde en anden plads og stå på, hvor det går mindre vildt for sig Peace

Jo så længe ingen kommer til skade Smiley

Men det kan man aldrig garantere for..
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #239: 10 Mar 2009, 18:12 »

Nu hvor vi igen er havnet ved flyene, skal man så også tillade at folk kan have en flaske med væske med om bord (romerlys) For selvom det i 1.999 ud af 2000 tilfælde blot er vand til at slukke tørsten med, så vil det måske i det sidste tilfælde være væske som man kan fremstilles en bombe med (smider romerlys efter andre)...

Nu er jeg lidt ked at at bruge det argument, da jeg selv mener at der er alt for meget sikkerhed i en lufthavn, men ikke destromindre så kan du drage en parrealitet imellem begge handlinger.

Men jeg kan også vende det om og spørge dig - Hvem skal tage ansvaret for hvis en person får smidt et romerlys efter sig så han kommer til skade?

Personen der gjorde er selvfølgelig den første der står får tur, men mon ikke også at dem der står for sikkerheden vil få et ordentlig rap over fingerne også?  Og hvordan forhindre de det - Jo de gør det ulovligt at medbringe romerlys med på stadions!

Jeg ved godt at du syntes at det er fedt at se på og at det skaber en god stemning, men det ændre bare ikke på det faktum at Romerlys KAN være farlige hvis de bliver brugt misbrugt. Og da man ikke kan forhindre det, og dermed ikke kan garantere for folks sikkerhed( så meget som man nu kan) så er der ingen andre udvej end at ulovliggøre det. Hvilket man også har gjort.

Og nej, mig bekendt har man ikke fanget de FCK fans som stod bag angrebet. Og da et sådan angreb kan foregå mod familietribunen og ikke blot er noget internt mellem hooligansene, så har man reelt set ikke selv et valg for om man vil blive angrebet eller ej.
Nu mindes jeg ikke dette er sket med væske, men argumentet er faktisk godt.. Botset fra en ting..

Hvis en tager sprængstof med på et fly er man sikker på at man ofte sikkrer på at få et tre ciffret dødstal da det er så højt oppe... Sker det på en tribune kommer der måske en til skade(læg mærke til at der aldrig er nogle som er blevet dræbt)..

der syntes jeg dit argument knækker Smiley..

Mig bekendt er der ikke sket noget vildt med sikkerheden på faxe siden at en dreng blev forbrændt af et romerlys.. der er med andre ord sket det samme som der altid har været.. Ingen visitering udover mod fck og europæiske kampe Peace.. Så den holder ikke Smiley

Ja men heldgvis bliver de stadig slæbt med, og hvis de var SÅ slemme ville Brøndby IF nok sørge for at vi fans blev visiteret i hoved og røv for at sige det lige ud hver gang.. Men det bliver vi ikke engang.. Tankevækkende når mange af os har noget så farligt som romerlys med Wink..

Og nej man kan ikke garantere for folks sikkerhed, men det vil jeg ikke mene man kan overhovede på en ståtribune.. Stiller man sig på faxe er det under eget ansvar, og der følger skam en risiko med.. Lys eller ej!  Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010