home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
09 Jan 2025, 18:03 g00n Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23488
  1 Bruger, 1000 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tatavarnam
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  De uofficielle's tråd!
0 Brugere og 32 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: De uofficielle's tråd!  (Læst 58823 gange)
andersfa123
Gæst

Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #180: 26 Sep 2008, 20:50 »

@GudenEricsson

Det var en meget god analyse, og lyder også som den rigtige..
Men alligevel et dumt banner, når Alpha osv. ved at vi (kbh's uoff) er så meget imod PS&E og deres forretning osv, at jeg mener det ingen mening har?

GudenEricsson
Gæst

« Svar #181: 27 Sep 2008, 08:16 »

@GudenEricsson

Det var en meget god analyse, og lyder også som den rigtige..
Men alligevel et dumt banner, når Alpha osv. ved at vi (kbh's uoff) er så meget imod PS&E og deres forretning osv, at jeg mener det ingen mening har?

Tror ikke kun den er rettet mod "jer", men også FCKs ledelse :-)

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #182: 27 Sep 2008, 10:13 »

Så vil jeg kaste mig ud i det! Opstemt Aner ikke om det er rigtigt, da jeg ikke har snakket med nogle, der som sådan ved noget om budskabet. Dette er bare min opfattelse af banneret, og hvordan det skal forstås Smiley

"I snakker højt og flot om jeres København. Men PS&E er jeres identitet og FCK er kun et navn"

Okay så. I promerer jer selv som om i er København. Men i virkeligheden er I Parken Sport og Entertainment. Dog hedder jeres klub FCK (Football Club Copenhagen), og banneret mener ikke, at I (FCK) ikke er en fodbold klub, men mere en forretning. Så jeg tror, at banneret læner sig op mod den gamle rivalisering mellem FCK og BIF, om at FCK går i jakkesæt og er forretningsmænd, som kun er med i klubben for penge og popularitet. Mens Brøndby er bygget på følelser og sammenhold, og at penge skal tjenes på banen og ikke så meget uden for - altså koncerter, speedway osv. som FCK gør.

Altså overordnet at Brøndby IF er klubfølelser hvor der fokuseres på banen.
Og FCK er et selvskab, som kun fokuserer på at tjene penge uden for banen, og ikke på banen.

Overstående er ikke nødvendigvis min mening, men sådan som jeg tror banneret skal analyseres Smiley

Hm, det blev lidt længere end jeg havde planlagt Peace

God analyse, og du har helt ret. Ikke i at banneret har ret, men at det er sådan det skal forståes. Som Anders siger, er flere og flere FCK fans begyndt at gå imod PS&E's metoder, specielt efter Away kortet, og behandlingen af S12'erne. Og at FCK ikke har nogen klub følelse er helt skudt, for der er trods alt stadig fans fra 1993 osv, som har været igennem det hele, og egentlig mest elskede klubben, da den lå og roddede nede i bunden. Det er klart, at nye børnefans vælger klubben pga. den aktuelle succes, men i min verden er det ligegyldigt hvorfor man er fan af klubben, så længe man ikke bare forlader skuden i modgang.

De uofficielles "budskaber" med at synge "Anti PS&E" osv, viser også, som Anders siger, at det er klubben København vi elsker, og ikke PS&E. Efter de har sunget Anti PS&E, følger "FC København" i samme melodi, som et symbol på, at det er klubben, der tæller.

Bare mit bidrag, jeg håber jeg fik ført noget klart ud, for det er sgu hvad jeg mener!

Smiley

BenMusalho
Gæst

« Svar #183: 27 Sep 2008, 11:23 »

@GE: Også sådan jeg forstod det. :-)

God analyse, og du har helt ret. Ikke i at banneret har ret, men at det er sådan det skal forståes. Som Anders siger, er flere og flere FCK fans begyndt at gå imod PS&E's metoder, specielt efter Away kortet, og behandlingen af S12'erne. Og at FCK ikke har nogen klub følelse er helt skudt, for der er trods alt stadig fans fra 1993 osv, som har været igennem det hele, og egentlig mest elskede klubben, da den lå og roddede nede i bunden. Det er klart, at nye børnefans vælger klubben pga. den aktuelle succes, men i min verden er det ligegyldigt hvorfor man er fan af klubben, så længe man ikke bare forlader skuden i modgang.

De uofficielles "budskaber" med at synge "Anti PS&E" osv, viser også, som Anders siger, at det er klubben København vi elsker, og ikke PS&E. Efter de har sunget Anti PS&E, følger "FC København" i samme melodi, som et symbol på, at det er klubben, der tæller.

Bare mit bidrag, jeg håber jeg fik ført noget klart ud, for det er sgu hvad jeg mener!

Smiley
Som GE siger, så var det ikke specielt rettet mod fansene, men mere mod lederne i klubben.
Nu vil jeg ikke drage tråden ud på et længerevarende sidespor, men én af grundende til at jeg 'ikke så godt' kan lide FCK, er da også, at jeg synes meget af det er forretning. Der er ikke nogen "Per Nielsen" i klubben, som lever for FCK, og spiller der hele livet.

GudenEricsson
Gæst

« Svar #184: 27 Sep 2008, 12:59 »

Smiley
Til dels enig. Det er klart at når unge børn skal vælge klub, fokuserer man nok først til hvem der klarer sig bedst. Det har jeg også selv gjort ved år 2000 skiftet. Der jeg mener forskellen er, at mange unge 8-18 års alderen vælger at kalde sig fck fan, fordi det er sejt, uden reelt beset at kende nogle spillere. Jeg siger ikke at alde børn er plastikfan, men mener klart at størstedelen er. Det er i hvert fald mine erfaringer og iagttagelser i mine 8/9 år som Brøndby fan :-)

Ja det med de uofficielle har jeg forstået, som benm siger, så tror jeg ikke at banneret er rettet kun mod de uofficielle.

JKJ
Gæst

« Svar #185: 27 Sep 2008, 13:33 »

Som GE siger, så var det ikke specielt rettet mod fansene, men mere mod lederne i klubben.
Nu vil jeg ikke drage tråden ud på et længerevarende sidespor, men én af grundende til at jeg 'ikke så godt' kan lide FCK, er da også, at jeg synes meget af det er forretning. Der er ikke nogen "Per Nielsen" i klubben, som lever for FCK, og spiller der hele livet.

FCK blev dannet i 1993... hele livet for en ægte FCK'er er så 15 år Wink

Så er det vel meget forståeligt at der ikke er kommet en "Per Nielsen" til klubben endnu Wink

Men tror også et en spiller som feks Per Nielsen er en uddødende race, fodbold på højt niveau handler idag ikke om følelser men om kolde kontanter... Og så er det lige meget om man kan li det eller ej  Peace

minimee1
Juniorspiller
**

« Svar #186: 27 Sep 2008, 13:43 »

Så er det vel meget forståeligt at der ikke er kommet en "Per Nielsen" til klubben endnu Wink

Men tror også et en spiller som feks Per Nielsen er en uddødende race, fodbold på højt niveau handler idag ikke om følelser men om kolde kontanter... Og så er det lige meget om man kan li det eller ej  Peace

Jeg kan kun give dig ret. Selv i udlandet ser man det mindre og mindre, at en spiller bliver i den samme klub. Dog er  der Raul i Madrid, Paul Scholes og vist endda Rya Giggs. Der er højst sandsynlgt flere, men ja de er ved at være uddøde. Alle andre spillere tænker på pengene. Det skulle man da tro, med de enorme summer der florerer i sporten. Tag bare Robinho.
Han tænkte kun på pengene til sidst. Nu har han endda fyret sin træner.

Men for at komme tilbage til det andet. Hvis man havde en person i klubben der altid har været der, vil han også være et idol for de yngste i klubben. Og noget man kan bruge udenfor kluben, da man næsten skulle mene, at han kender klubben på godt og ondt.

En gang Brøndby, altid Brøndby
Loyal i modgang, stærk i medgang

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #187: 27 Sep 2008, 13:48 »

William Kvist er nu et godt bud. Han er ikke god nok til den store udlandsudfordring, og elsker FCK Smiley

BenMusalho
Gæst

« Svar #188: 27 Sep 2008, 14:05 »

William Kvist er nu et godt bud. Han er ikke god nok til den store udlandsudfordring, og elsker FCK Smiley
Nu må vi se. ;-) Men kunne også godt forestille mig ham som sådan én.

Det handler vel bare om, at have store nok følelser for en klub. Kan huske Per Nielsen, efter sin afskedskamp sagde noget alá: "Hvis jeg skulle have spillet for en anden klub end Brøndby, så skulle den have været bedre. Og det er der ikke nogen der er."
Der har da været tid nok til, at se sådan én i FCK, men ser bare ikke FCK som sådan en klub. Sorry, hvis jeg har fornærmet nogle FCK-fans.

Ja, der bliver færre og færre af dem, men inden for nyere tid har der været både Kim D og Per N i Brøndby. Så "de" findes altså stadig. :-)

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #189: 30 Sep 2008, 20:09 »

Nu har vi også haft nogle Per Nielsener i FCK. Ihvertfald nogenlunde. Lønstrup og Mio spillede meget lang tid i FCK, og har begge spillet i en af moderklubberne. Smiley

thomzen
Førsteholdsspiller

« Svar #190: 30 Sep 2008, 20:15 »

1992.

Yessir
Manager

« Svar #191: 10 Okt 2008, 03:06 »

Så har FCK/PS&E's ledelse bukket sig, så man nu kan stå på stemningstribunen i Parken uden awaykort... Samtidig er kapaciteten blevet udvidet, så den nu er nærmere de originale pladsforhold vi fik.  Thumbs Up

Så kudos til dem for at have indset hvilken fejl de lavede. Dog er det stadig kritisabelt at folk bliver lukket ind på udebane uden kort, bare fordi der ikke er uofficielle med...

plutonium
Manager

« Svar #192: 10 Okt 2008, 07:05 »

Til dels enig. Det er klart at når unge børn skal vælge klub, fokuserer man nok først til hvem der klarer sig bedst. Det har jeg også selv gjort ved år 2000 skiftet. Der jeg mener forskellen er, at mange unge 8-18 års alderen vælger at kalde sig fck fan, fordi det er sejt, uden reelt beset at kende nogle spillere. Jeg siger ikke at alde børn er plastikfan, men mener klart at størstedelen er. Det er i hvert fald mine erfaringer og iagttagelser i mine 8/9 år som Brøndby fan :-)

Ja det med de uofficielle har jeg forstået, som benm siger, så tror jeg ikke at banneret er rettet kun mod de uofficielle.

Det synes jeg egentlig er en sjov iagtagelse (at du ser mange FCK fans der ikke er 'ægte' fans. Ikke at den er forkert, på ingen måde, men jeg har lagt mærke til det modsatte. Da jeg gik i grundskolen var der et væld af brøndby fans (det var hårdt at vokse op i sådan et miljø crazy). Vi havde en meget stor udskiftning i klassen med nye der kom og gik, og de fleste drenge der kom ind var fck fans. Men efter meget kort tid begyndte man at kunne se dem bevæge sig rundt i BIF-trøjer. Jeg tror simpelthen det har noget at gøre med, at de du kalder plastikfans ikke har modet til at stå alene og erkende sin egen 'tro'/tilhørsforhold. Man holder med dem som alle ens venner holder med. Og især i starten, når man er ny i en klasse. Man vil nødig skille sig ud fra flokken i frygt for at få den kolde skulder.

Men du har helt ret i, at plastikfans er der nok af. Kunne forstå, at man gik fra BIF/FCK til FCN da de blev grundlagt. Men at gå fra BIF til FCK er simpelthen for stort et spring. Det har jeg ikke den store respekt til overs for. Hold med dem man vil, men vær loyal.  Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

-LFC-
Manager

« Svar #193: 17 Okt 2008, 04:23 »

Tsk. tsk tsk fodbold handler om sjov, ikke om fucking vold...

Chakana
Manager

« Svar #194: 17 Okt 2008, 04:24 »

mfhumorforladthat, er du fuldkommen dum eller hvad? Du har været igennem så mange ting og du bliver ved og ved og ved! Hvad er det du ikke forstår ved FMF, retningslinjerner og din generelle opførsel? Du er da helt galt på den. "Ja, jeg er en Black Kobra (dem som skabte balladen i Næstved (Næstved-FCK))", nøøøj hvor er du da en tåbe uden sammenligning så! Du er langt ude, meget langt ude! Jeg formoder ikke at du kender ordet "situationsfornemmel se"? Jeg kan kun ryste på hovedet.

CREW, GRIB LIGE IND HER! Shockeret
« Seneste Redigering: 17 Okt 2008, 04:27 af NicolasFelipe » Logged

Arsenal Football Club

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010