home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23449
  0 Brugere, 780 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NealaNeala
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 249 250 [251] 252 253 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 829382 gange)
Korzika
Gæst

Sv: Chelsea tråden
« Svar #3750: 23 Dec 2011, 17:42 »

AVB bruger først og fremmest dem, der er bedst. Se blot på Drogba. Han har fået spilletid, fordi Torres fik en formnedgang ca. de vi mødte Arsenal, og at han fik rødt mod Swansea tæller nok også med på kontoen. Eller se på Mikel. Godt nok startede han inde i går, men det var for at spare Romeu. Mikel failede mod Liverpool, og derfor blev han erstattet af Romeu, der siden hen har konsolideret sig som førstevalg.

Meireles spillede nu en god kamp i går. Han havde en masse vigtigt løb, og nogle fine erobringer. Lampard er en fantastisk spiller, men han er ikke den, han var for 2-3 sæsoner siden. Derudover, så passer han heller ikke ind i konceptet. I forhold til hurtighed både med og uden bold, der er Meireles bedre, og i forhold til konceptet, så syntes jeg nu, at det er meget forståeligt, at Meireles bliver foretrukket fremfor Lamps. 

At Torres blev sendt ind forstår jeg også godt. Drogba havde spillet en god kamp, men han så slidt ud til sidst, og vi havde brug for noget firepower fremme. Derudover, så var kampens udformning skræddersyet til Torres. Liverpool spillede jo meget, som vi gjorde i går, hvor de inviterede modstanderne frem, og forsøgte at erobre bolden, og derefter straffe dem. Torres hurtighed kunne have skabt en farlig situation.

Jeg tror, at din "afmagt" kommer af, at du - som de fleste ved - er kæmpe Lampard fan, og det er svært at forstå, at han ikke har den samme nøglerolle, som han tidligere har haft for Chelsea. Smiley

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3751: 23 Dec 2011, 18:09 »

AVB er nød til at bruge Drogba. Torres er jo desværre ikke meget værd mere. Derfor er han nød til at bruge Drogba. Der må trods alt også være en grænse. Men ellers synes jeg også, at Romeu er bedre end Mikel. Det må jeg ærligt sige. Og jeg synes bestemt ikke, at Mikel er dårlig. Men Meireles synes jeg sgu ikke er god. Det synes jeg vitterligt ikke. Heller ikke i går. Han lavede alt alt alt for mange boldtab. Men ja, han løber og kæmper osv, men det er jo ikke noget Lampard ikke kan stå for. Jeg har en teori om, at Villas-Boas hjertens gerne vil skifte Cole, Terry og Drogba ud. Hvis han da bare havde nogle, der kunne spille de pladser nogenlunde. Det føler han, han har på midtbanen, og derfor er Lampard blevet det første offer i denne langtidsplan. En beslutning jeg ved der skal træffes på et tidspunkt, men som i den grad ikke skal træffes nu. Dertil er Lampard stadig for god. Han er imo stadigvæk vores bedste midtbanespiller sammen med Ramires.
« Seneste Redigering: 23 Dec 2011, 18:14 af Jakob E » Logged

Korzika
Gæst

« Svar #3752: 25 Dec 2011, 20:58 »

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2077534/Gael-Kakuta-loan-Dijon-France.html

Gael Kakuta ser ud til at smutte en tur til Frankrig. Desværre har han ikke rigtigt fået muligheden for at imponere i Bolton. Mit indtryk er ellers, at hans offensive kvaliteter ville pynte på Boltons hold. Jeg syntes det ser mere og mere tvivlsomt ud angående et gennembrud på førsteholdet for Kakuta. Han er virkelig nødt til at steppe up i Dijon. Manden er efterhånden 20-år, så der ske et lille mirakel. Ellers ender han nok som Miroslav Stoch.

http://www1.skysports.com/football/news/12691/7393171/Chelsea-in-Cahill-talks

[...] And Chelsea's interest has apparently moved a step forward in the past few days as Bolton revealed on Friday that negotiations had begun.

"Regarding Gary Cahill, there has been dialogue between ourselves and Chelsea. He is a top player and is fully focused on Bolton," read a brief statement on their Twitter page.

Det ser mere og mere sandsynligt ud, at Cahill bliver Chelsea-spiller i det kommende år. Ydermere spekuleres der i, at Josh McEachran bliver sendt den anden vej i en lejeaftale. Vi har virkelig brug for nogle centerbacks, og Cahill vil være en spiller, der bestemt kan bruges. Han er engelsk. Det vil sige, at han kan sproget, hvilket gør integreringen både på og uden for banen lettere. Derudover har han i flere kampe for landsholdet dannet forsvar med både JT og Ashley, hvilket igen gør, at integreringen på (og delvist også uden for banen) bliver lettere, da han kender disse 2 + Lampard. Han passer også fint ind i AVB's koncept, da han er hurtig og en god boldspiller.

Angående Josh vil et lejeophold være godt for ham, hvis han får spilletid. Alle kan se, at spilleren har fantastiske kvaliteter og et kæmpe potentiale. Han er dog nødt til at få spilletid, hvis han skal udvikle sig. Jeg håber på et scenario alá Wilshere, der også var et smut forbi Bolton. Det ville være en drøm at se en lokal knægt slå igennem på førsteholdet!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3753: 25 Dec 2011, 21:15 »

Du har ret, Korzika. Cahill vil passe godt ind, og han virker som en spiller der er alt for god til Bolton. Ham ønsker jeg at se i Chelsea. Josh må hjertens gerne lejes ud. Jeg ønsker for alt i verden, at han slår igennem, og bliver en stor engelsk midtbanespiller i Chelsea. Sådan som Lampard har været det for os i over 10 år. Lej McEachran ud, men han skal sikres spilletid. Det er det vigtigste selvfølgelig.

Kakuta har jeg aldrig set det store lys i, og jeg tror ikke på, at han har en fremtid i Chelsea. Desværre.
« Seneste Redigering: 25 Dec 2011, 21:24 af Jakob E » Logged

Korzika
Gæst

« Svar #3754: 25 Dec 2011, 22:00 »

Ja, Josh kan blive latterlig god. Han kan virkelig nogle helt ekstraordinære ting. Hans afleveringer, tæmninger, boldbehandling, overblik, split vision.. Han minder på mange måder om Xavi. Bliver hans potentiale indfriet, så bliver han en stjerne både for Chelsea og for det engelske landshold. Derudover skal vi også huske, at vi har massere af andre lovende unge spillere rendende rundt på Cobham.

Lukaku: Minder på mange måder om Drogba, men har potentialet til at blive bedre. Som 18-årig har Lukaku allerede nået at etablere sig som hyppig målscorer for Anderlecht og spillede landskampe for Belgien. Som 18-årig spillede Drogba langt nede i divisionerne i Frankrig, og havde problemer med at etablere sig..

Lucas Piazon: Han skulle eftersigende have kostet en slat penge, og det blev anset for et lidt mystisk køb, da han på daværende tidspunkt vist ikke havde fået førsteholdsdebut for Säo Paulo. Men ham imponerer for reserverne. Daily Mail har for nylig skrevet en lille artikel om ham: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2076512/Lucas-Piazon-New-Chelsea-wonderkid.html 

Nathaniel Chalobah:
Vi har Josh til at erstatte Lamps. Og vi har Chalobah til at ersatte JT! Chalobah er god på bolden, stærk i luften og god til at positionere sig. Derudover er han en stærk leder. Bedst illustreret ved, at han i en alder af 17 er kaptajn for reserverne. Han scorede for nylig 2 kasser for reserverne i en kamp mod Arsenals ditto, som vi slog 4-0! Chalobah kan også spille på midtbanen.

Derudover har vi også mange andre spænende unge spillere:
Courtois, Tood Kane, Romeu etc.

Naturligvis kommer alle ikke til at slå igennem, men vi har virkelig mange spændende spillere tilknyttet, og nogle kommer til at slå igennem.

Her er der en artikel, der fortæller lidt om vores talenter:
http://www.weaintgotnohistory.com/2011/12/14/2632936/getting-to-know-the-youth-team-in-advance-of-the-fa-youth-cup

Her fortæller Chalobah lidt om nogle af hans holdkammerater:
http://www.youtube.com/v/rhthJW6P92w

Slikkel
Landsholdsspiller

« Svar #3755: 26 Dec 2011, 13:20 »

Til kampen idag mod Fulham her om 40 minutter Smiley

1 Petr Cech
17 Jose Bosingwa
4 David Luiz
26 John Terry (c)
3 Ashley Cole
16 Raul Meireles
6 Oriol Romeu
8 Frank Lampard
23 Daniel Sturridge
9 Fernando Torres
10 Juan Mata

Subs: 23 Ross Turnbull, 20 Paulo Ferreira, 20 Josh McEacharn, 15 Florent Malouda, 21 Salomon Kalou, 18 Romelu Lukaku, 11 Didier Drogba.

Edit : Dagens dommer : Keith Friend
« Seneste Redigering: 26 Dec 2011, 13:22 af Slikkel » Logged

Vi skal alle være her.

Korzika
Gæst

« Svar #3756: 26 Dec 2011, 14:57 »

0-0 i en kedelig halveg. Der er brug for mere vilje i 2. halveg. Jeg ser gerne et højere og mere agressivt pres, da Senderos, Hangeland og Murphy ikke er specielt gode boldspillere, hvilket vil føre til boldtab på farlige steder. En indskiftning af Josh kunne også godt blive aktuel.

DeBuur
Manager

« Svar #3757: 26 Dec 2011, 16:07 »

Peace 1-1 blev resultatet - men var det ikke igen en kamp som I sad på også blunder forsvaret lidt og det virker som om spillerne ikke giver sig 100 % efter I er kommet på 1-0 - Villa Boas har altså noget at arbejde selv hold som Fulham er altså istand til at gøre det slemme ved topholdene ikke mindst i et tæt juleprogram.

YNWA

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #3758: 26 Dec 2011, 16:13 »

Jeg har ikke set Chelsea som titelkandidater overhovedet i år. Deres præstationer har været alt for svingende, og på trods af nogle gode kampe mod de store hold, så er det alt for sjældent at de har fuld kontrol over en kamp og skaber masser af chancer og det kostede i dag og kommer til at koste senere. De skal være heldige hvis de slutter inden for top 4. Der mangler noget kreativitet og gejst og fart i det fremadrettede spil - Det er kun kanterne der kommer med det, og det er ikke nok mod de hold som stiller med en stor backkæde.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #3759: 26 Dec 2011, 16:20 »

Jeg er enig: den centrale midtbane, som jeg længe har set som den bedste i PL, synes jeg ligepludseligt virker som det svage led. Jeg mener, hans foretrukne midtbane er Romeu, Ramires og Meireles... Det er som om, at der mangler et eller andet og nu må man sige, at mesterskabet vidst nok er uden for rækkevidde, hvis det dog nogensinde har været indenfor.

Korzika
Gæst

« Svar #3760: 26 Dec 2011, 16:38 »

Peace 1-1 blev resultatet - men var det ikke igen en kamp som I sad på også blunder forsvaret lidt og det virker som om spillerne ikke giver sig 100 % efter I er kommet på 1-0 - Villa Boas har altså noget at arbejde selv hold som Fulham er altså istand til at gøre det slemme ved topholdene ikke mindst i et tæt juleprogram.
Jeg syntes vi have god kontrol over kampen. Desværre for os, så havde vi ikke evnerne til at spille os komfortabelt foran. For med en 1-0 føring, så skal der blot en enkelt udligning til, og så er kampen helt åben igen. Vi havde svært ved at spille os til store chancer i dag. Vi mangler Ramires, der kommer med en masse speed og dybeløb. Måske også en kreativ midtbanespiller, fx Josh McEachran.

Jeg har ikke set Chelsea som titelkandidater overhovedet i år. Deres præstationer har været alt for svingende, og på trods af nogle gode kampe mod de store hold, så er det alt for sjældent at de har fuld kontrol over en kamp og skaber masser af chancer og det kostede i dag og kommer til at koste senere. De skal være heldige hvis de slutter inden for top 4. Der mangler noget kreativitet og gejst og fart i det fremadrettede spil - Det er kun kanterne der kommer med det, og det er ikke nok mod de hold som stiller med en stor backkæde.
Jeg er enig i, at vi ikke er titelkandidater, som det ser ud nu. Kampe mod Wigan og Fulham skal altså give 3 point. Vi mangler noget kontinuitet. Jeg er uenig i, at vi sjældent skaber mange store chancer. Det er en undtagelse i dag, men det sker altså tit, at vi har mange chancer, som vi dog desværre brænder.

Jeg er enig: den centrale midtbane, som jeg længe har set som den bedste i PL, synes jeg ligepludseligt virker som det svage led. Jeg mener, hans foretrukne midtbane er Romeu, Ramires og Meireles... Det er som om, at der mangler et eller andet og nu må man sige, at mesterskabet vidst nok er uden for rækkevidde, hvis det dog nogensinde har været indenfor.
Enig. Vores midtbane har været virkelig stærk. Essien, Mikel og Lampard hed den engang. Vi har stadig alle 3 spillere, men af flere forskellige grunde, så har vi set et niveau, som vi tidligere har set fra alle 3. Essien har været ude i lang tid, men mit håb er, at han genfinder sit gamle niveau. Mikel har været nede i en bølgedal, og er blevet indhentet af Romeu. Mikel passer heller ikke specielt ind i det koncept, som AVB gerne vil spille. Og ja, Lampard er ikke den samme. I dag ser vi en Lampard, der er virkelig langsom på bolden. Han kommer heller ikke med sine karakteristiske løb, og er slet ikke så målfarlig, som jeg håber på.

2/3 af den centrale midtbane er klasse. Romeu og Ramires er sublime. Men hverken Meireles eller Lampard har vist noget højt niveau mere end en enkelt kamp ad gangen i denne sæson.

Men holdet er i en overgangsfase. Holdet skal indstille sig på et nyt koncept, men truppen tillader kun, at det sker gradvist, hvilket betyder AVB må gå på kompromis med forskellige ting. Derudover så er der påbegyndt et generationsskifte.

Dr. Def
Førsteholdsspiller

« Svar #3761: 26 Dec 2011, 22:56 »

Vi må bare indstille os på en enkelt sæson uden CL bold også komme forstærket og foryngret ud til næste sæson, hvor vi forhåbenlig lærer den evne som City og United har, nemlig at fedte en smal sejr hjem selvom de spiller en dårlig kamp. Den har vi bare ikke haft siden Mourinho var træner.
Også tror jeg vi sammen med Liverpool er det hold der skal bruge flest chancer på at lave mål, vi har ikke en absolut topangriber i truppen pt. og uden sådan en vinder man ingen titler.

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3762: 26 Dec 2011, 23:36 »

Rolig nu. Rolig nu. Vi skal nok komme i Champions League, ingen tvivl om det. Der er altså ingen alarmklokker, der skal ringe der. Men altså jeg ved nu ikke helt, om jeg synes det er midtbanen, der er svag. Det kommer meget an på hvordan man ser det. For vores midtbane er spiller for spiller bestemt ikke svag. Jeg synes at Ramires, Romeu, Lampard alle er klasse. Mikel er i perioder, mens vi ikke ved hvor Essien står. Meireles vil jeg endnu engang godt sige, at jeg synes er ringe og ikke Chelsea-niveau værdigt. Dog kan midtbanen fremstilles svag i det koncept der prøves at indføres. Dertil er nogle af disse spillere, bla. Lampard og Mikel for langsomme, og de bliver udstillet. Men det fjerner ikke deres klasse. Det er også svært for AVB, for han har tydeligvis ikke det, han ønsker. Og hvad gør man så? Ændrer man systemet så det passer til de spillere man har til rådighed eller fortsætter man med det koncept man egentlig foretrækker?

Ingen tvivl om at vi nok skal komme i Champions League. Selvfølgelig gør vi det. Men vi må nok affinde os med, at hvis AVB skal have succes i Chelsea, og det skal han selvfølgelig, så skal vi gennemgå en fase som denne. En fase hvor alt ikke kører på skinner fordi man ikke har de spillere der er ønsket. De spillere skal så hentes, og det betyder så farvel og tak til nogle af de spillere som har kendetegnet Chelsea igennem det seneste årti.

verdenskrig
Manager

« Svar #3763: 26 Dec 2011, 23:38 »

Rolig nu. Rolig nu. Vi skal nok komme i Champions League, ingen tvivl om det.

Utroligt man kan være så skråsikker når i ikke virker et hak bedre spillemæssigt end Arsenal og Liverpool.. Du skal nok få sendt den her i nakken som en boomerang hvis det mislykkedes Wink

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

JKJ
Gæst

« Svar #3764: 26 Dec 2011, 23:44 »

Helt enig med VK.

I er ikke et hak bedre end os. Ser jo nok på det med farvet briller, men synes rent faktisk at vi (Liverpool) altså er et bedre spillende hold end i er.
Vi kan bare ikke score mål men chancer producere vi masser af.

Og selvfølgelig skal AVB ændre taktisk så han kan spille med de spillere han har til rådighed.
Det kommer jo aldrig til at fungere optimalt hvis han vil spille noget som spillerne ikke magter eller duer til.
Det har vi jo allerede set flere gange i denne sæson at jeres spil ikke fungere optimalt.

Jeg vil påstå hårdnakket at hvis en træner bliver ved med at prøve noget der ikke fungere så er han ikke opgaven voksen for så kan han ikke indse at der er problemmer.

Sider: 1 ... 249 250 [251] 252 253 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010