home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 482 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 481 482 [483] 484 485 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 782198 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7230: 13 Dec 2014, 18:55 »

Fint portræt om Oscar og som jeg nævnte før kan jeg sagtens se hans defensive kvaliteter. Det er også grunden til, at Mourinho har taget ham til sig, som du også nævner i dit portræt. Men når det er sagt så mener jeg ikke, at han har præsteret nok fremad banen hvis man kigger på mål og oplæg. I mine øjne bør den offensive midtbanespillere være mere kendt for sine offensive aktioner fremfor de defensive, men det er måske bare der vi er uenige. Nu laver han godt nok en assist hertil aften, så det er svært at argumentere imod for øjeblikket, men tidligere synes jeg han har manglet at være mere kampafgørende.
Hazard spiller på et ustyrligt niveau til tider, dog mener jeg at han tit har for mange udfald. I sidste sæson var han ustyrlig, specielt i efteråret såvidt jeg lige husker. Vi kan vel sagtens blive enige om, at han ikke rammer de samme tal som han gjorde i sidste sæson? Så skal der i hvertfald ske meget i foråret. Jeg synes desuden også at han var ustyrlig i dag imod Hull, men det er som om, at der er for langt imellem snapsene i den her sæson. Det hænger måske sammen med at I har fået flere kampafgørende spillere henover sommeren. Han har spillet 16 kampe i PL og lavet 6 mål og 2 oplæg. Jeg synes han har potentialet til mere, eller hvad?

Det er meget nemt at sige, at en offensiv midtbanespiller skal være mere kendt for sine offensive kvaliteter fremfor de defensive. Ikke mindst er det ret naturligt. Oscar er efter min mening den bedste presspiller i Premier League, og så er han bare hamrende intelligent. Han burde være den første mand på Fábregas' julekortsliste sammen med Matic, for det er i den grad deres skyld, at Fábregas kan shine. Matic får ros for det, Oscar gør ikke. Netop fordi at Oscar er placeret længe fremme på banen, og som udgangspunkt ikke skal udfylde en 6'er-rolle. Det gør han heller ikke, men han er tusind gange mere værd defensivt, end Fábregas som er en nulbon på det punkt. Derfor passer han godt ind i Chelsea. Mourinho var for en måneds tid siden ude at rose Oscar for at have en evne til at tage temperaturen af en kamp, danne sig et overblik og derfor kontrollere den. Det er jeg meget enig i. Det er bare ikke noget arbejde, man sådan lige ser, men det gør ham til en uhyggelig vigtig brik. Ikke mindst fordi at der kun er én Oscar, som jeg også er inde på i portrættet. Der er ingen andre spillere, der gør det, som han gør så godt i Chelseas trup. Jeg vil godt så langt som at sige, at der ikke er ret mange af dem i verden. Han spiller på et hold, der fungerer rigtig godt, og det er vel reelt det vigtigste? Jeg synes ikke, at han er offensivt dårlig. Han har individuel klasse og hans stats set i lyset af, at han er offensiv midtbanespiller er ikke dårlige i denne sæson. Han har været involveret i lige så mange scoringer som Hazard, og han har i denne sæson bevist, at han både han score (ikke hver gang, men sommetider) og lægge op. Igen vil jeg referere til den håndfuld af fantastisk individuelle scoringer, som han har lavet i hans nu cirka 2 1/2 sæsoner i klubben. Dertil er det også værd at nævne, at han stort set har lavet 30 mål i Chelsea-trøjen. Det er bestemt også fint af en sydamerikansk gut, der kommer til et helt nyt kontinent og skal tilvænne sig verdens bedste fodboldrække.

Men ja, vi er uenige om, at en offensiv midtbanespiller nødvendigvis skal være mere kendt for sine offensive kvaliteter. En spiller skal tilpasse sig holdet og gør han det, vil det gøre ham til en god spiller. Hvis det betyder, at man skal vinde 75% af sine tacklinger og kun lave 2 mål som offensiv midtbanespiller i løbet af en sæson, så er det fint med mig.

Med hensyn til Hazard så synes jeg, at Morten Bruun siger noget meget rigtigt i 2. halvleg i dag. Hazard er simpelthen hovedmanden bag så mange vigtige aktioner for Chelsea. Det behøves ikke at være assists, men han har i alle kampe gennembrud, hvor han sætter 2-3 mand og så fanger modstanderen i ubalance. Han er afsindig vigtig for Chelsea. Jeg synes ikke, at 6 mål i Premier League heller er dårlige for ham. Det var, hvad jeg kunne forvente af ham. Hverken mere eller mindre. Det er ret sandsynligt, at han kan ramme de cirka 15 Premier League-scoringer igen i år. Det er svært at nævne én spiller i Chelsea-truppen som den bedste, men han er bestemt et godt bud.
« Seneste Redigering: 13 Dec 2014, 19:48 af BIG Bauke Mollema » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7231: 13 Dec 2014, 19:03 »

Hvis vi lige runder kampen i dag, så spiller vi ikke videre fantastisk. Vi gør vores pligt og vinder hjemme over Hull, men der er ingen grund til at nævne det sm en bemærkelsesværdig god præstation. Fantastisk indlæg af Oscar ved 1-0-scoring og virkelig godt headet ind af Hazard. Et Hazard-mål med hovedet er ikke hverdagskost. Ellers så Hazard outstanding ved 2-0-scoringen.

Heldigt at Cahill ikke ryger ud i starten af anden halvleg, mens Tom Huddlestone åbenbart gerne ville i bad, mens der var varmt vand tilbage i bruseren. Forresten spillede Filipe Luis som tidligere nævnt hele kampen i dag, og han gjorde det rigtig fint. Spår Dave og Ivanovic på backerne mod Derby. Dertil ville det være fedt, hvis Remy startede inde, og der kunne gives spilletid til Zouma og en enkelt eller to mere af de unge. Måske AC.

Videre til midtugen.
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7232: 13 Dec 2014, 19:52 »

Der er mange gode presspillere i Premier League og ja, Oscar er bestemt en af de bedste. Kan også sagtens se, at han bidrager defensivt, som også gør at Fabregas kan få en mere fri rolle på holdet, men ikke desto mindre har Fabregas altså flere tacklinger og flere interceptions end Oscar i løbet af en kamp, så vil ikke mene han er helt så slem som du gør ham til. De er på ingen måder dårlige hans stats i den her sæson, men hvis man kigger på hans tal over hele hans Chelsea karriere mener jeg godt at han kunne bidrage med lidt mere offensivt. Han har allerede overgået og fordoblet sine oplæg, hvis man sammenligner tallene fra sidste sæson i Premier League, så det er da bestemt en forbedring! Men ligesom dig er jeg også imponeret af de mål der til tider kommer hans side, han har et fantastisk spark som berettiger flere mål. Wink
Så du mener at Hazard har gjort det fint nok indtil videre? Jeg mener jo, at han kunne gøre det endnu bedre. I mine øjne har han potentialet til at score 20 mål i løbet af en sæson. Ser det bare heller ikke ske i den her sæson.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7233: 13 Dec 2014, 20:00 »

Der er mange gode presspillere i Premier League og ja, Oscar er bestemt en af de bedste. Kan også sagtens se, at han bidrager defensivt, som også gør at Fabregas kan få en mere fri rolle på holdet, men ikke desto mindre har Fabregas altså flere tacklinger og flere interceptions end Oscar i løbet af en kamp, så vil ikke mene han er helt så slem som du gør ham til. De er på ingen måder dårlige hans stats i den her sæson, men hvis man kigger på hans tal over hele hans Chelsea karriere mener jeg godt at han kunne bidrage med lidt mere offensivt. Han har allerede overgået og fordoblet sine oplæg, hvis man sammenligner tallene fra sidste sæson i Premier League, så det er da bestemt en forbedring! Men ligesom dig er jeg også imponeret af de mål der til tider kommer hans side, han har et fantastisk spark som berettiger flere mål. Wink
Så du mener at Hazard har gjort det fint nok indtil videre? Jeg mener jo, at han kunne gøre det endnu bedre. I mine øjne har han potentialet til at score 20 mål i løbet af en sæson. Ser det bare heller ikke ske i den her sæson.
Jeg tvivler på, at det er muligt for Hazard at score 20+ i Premier League på en sæson. Det skal også tages med i betragtningen at han i den grad også skal arbejde for føden. Det gælder alle mand i Mourinhos startellever. Jeg mener, at Hazard har været god i denne sæson, ja.

Fábregas er ikke imponerende defensivt, hvis du spørger mig. Han har en OK fysik og er dynamisk, hvilket adskiller ham fra mange af hans landsmænd (Iniesta, Xavi osv), men jeg synes ikke, at han er god defensivt. Han vinder ikke mange tacklinger og oftest stormer han frem, hvilket resulterer i, at Matic er isoleret hele alene foran forsvarskæden. Heldigvis har han så mange andre kvaliteter. Men man skal gøre hinanden gode, og Matic og Oscar gør Fábregas god. Jeg har ikke tal for Oscars tackle ratio i denne sæson, men jeg ved, at den i sæsonen 2012/13 (hans første sæson i Chelsea) var helt fuldstændig eminent. Der var han kun overgået af Ramires og Azpilicueta. Jeg kan ikke forestille mig, at den heller er helt skidt den dag i dag.

Og ja, der er mange gode presspillere i Premier League. Ingen af dem er lige så gode som Oscar, hvis du spørger mig.
« Seneste Redigering: 13 Dec 2014, 20:03 af BIG Bauke Mollema » Logged

KyleBrotzman
Gæst
 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7234: 15 Dec 2014, 12:14 »

I havde et mighty fine run i CHL tbh.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7235: 15 Dec 2014, 13:08 »

"Portugiseren fremhæver Paris SG som en god lodtrækning.

- Paris vil være godt, for så bliver det let for os og fansene at rejse. Det vil være godt, men vi kan ikke bestemme lodtrækningen, siger Mourinho."

Bossen er glad, jeg er glad. Dem skal vi nok slå ud.
Logged

KyleBrotzman
Gæst
 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7236: 15 Dec 2014, 13:12 »

Altså de fans, der ikke engang shower up til jeres hjemmekampe? Ha, good luck.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7237: 15 Dec 2014, 13:16 »

Altså de fans, der ikke engang shower up til jeres hjemmekampe? Ha, good luck.
Er det dig Alberto Moreno?
Logged

KyleBrotzman
Gæst
 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7238: 15 Dec 2014, 13:22 »

Det efterlader Juventus, PSG, Basel, Bayer Leverkusen og Shakhtar Donetsk. Hvis vi kan undgå de to førstenævnte, så ville jeg være meget tilfreds.
"Portugiseren fremhæver Paris SG som en god lodtrækning.

- Paris vil være godt, for så bliver det let for os og fansene at rejse. Det vil være godt, men vi kan ikke bestemme lodtrækningen, siger Mourinho."

Bossen er glad, jeg er glad. Dem skal vi nok slå ud.
Oh

Vi er nok nødt til at afbryde kontakten indtil kampene er spillet. Synes du ikke?
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7239: 15 Dec 2014, 13:22 »

http://www.soccerstats.com/attendance.asp?league=england - Ville være synd at sige at der ikke er fyldt op på Stamford Bridge.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7240: 22 Dec 2014, 17:12 »

Mourinho har været ude at rose John Obi Mikel for hans professionalisme, og jeg vil egentlig også gerne slå et slag for nigerianeren.

Han bliver let glemt i mængden af de mange profiler, vi nu har, men selvom han ikke er førstevalg, så brokker han sig ikke det mindste og accepterer sin rolle og den spilletid, han nu får, mens han kæmper hårdt for at vinde en plads på midtbanen, hvilket må betegnes som umuligt for ham. Nu har han spillet en del kampe i træk, og det har jeg virkelig glædet mig over. Han er trods alt en stor Chelsea-spiller med over 300 kampe i den blå trøje. Ham skal vi være glade for.

Glem alt om de dage hvor han var en rebel og et problembarn. John Obi Mikel har jeg kæmpe respekt for.
« Seneste Redigering: 22 Dec 2014, 17:21 af BIG Bauke Mollema » Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7241: 22 Dec 2014, 17:24 »

Men han har heller aldrig rigtig haft niveauet til Chelsea? De betalte vel omkring 80 millioner for ham? Glad for at Chelsea købte ham frem for United.

Synes i virkelig at Mikel er en "stor" Chelsea spiller? Eller er der andre meninger? Jeg synes aldrig rigtig, han har været nogen profil, nærmere en backup spiller.
Logged

Manchester United

Bünyamin
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7242: 22 Dec 2014, 17:28 »

hvis jeg lige må indskyde en kommentar her. afrikanere kan bare ikke sparke til en fodbold. no racism bro.
Logged

KyleBrotzman
Gæst
 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7243: 22 Dec 2014, 17:30 »

hvis jeg lige må indskyde en kommentar her. afrikanere kan bare ikke sparke til en fodbold. no racism bro.
øhhh kan du forklare mig hvordan mario balotelli kan score på den her??
https://vine.co/v/OglhjOBEpEI
Logged

Bünyamin
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Chelsea tråden
« Svar #7244: 22 Dec 2014, 17:32 »

balotelli er bare undtagelsen, som bekræfter reglen. her scorer balotelli også et fantastisk mål
https://vine.co/v/OXbYU0wZYKO
Logged

Sider: 1 ... 481 482 [483] 484 485 486 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010