home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:45:38 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23447
  1 Bruger, 613 Gæster Online.

Nyeste Bruger: cruzsofia8311
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 385 386 [387] 388 389 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 825955 gange)
ronnie_1989
Juniorspiller
**

Sv: Chelsea tråden
« Svar #5790: 23 Jan 2013, 23:50 »

Nej, jeg mente nu mere fordi bolddrengen valgte at lægge sig oven på bolden for at trække tid - synes det er voldsomt usportsligt når han er ansat til at hente bolden så spillerne ikke behøver at bruge tid på det. Jeg er ganske godt klar over at Hazard ikke har ret til at overfalde ham, har da heller ikke skrevet andet. Men det ændrer ikke på at bolddrengen også var en idiot og ikke passede sit job på en professionel måde.

Jeg er i øvrigt ikke Chelsea fan, tværtimod..

Er det kun mig der ser at det er Hazard der skubber drengen ned over bolden hvorefter han tjekker hans lommer for værdigenstande og der han så ikke finder noget sparker han så til drengen ?

PhilipFlink
Manager

« Svar #5791: 23 Jan 2013, 23:52 »

Er det kun mig der ser at det er Hazard der skubber drengen ned over bolden hvorefter han tjekker hans lommer for værdigenstande og der han så ikke finder noget sparker han så til drengen ?

Fail, big time fail ..
« Seneste Redigering: 23 Jan 2013, 23:55 af PhilipFlink » Logged

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #5792: 23 Jan 2013, 23:53 »

1) Lad os sige Hazard sparker ud efter bolden (hvilket jeg forøvrigt ikke er sikker på du har ret i), så findes der stadig forsætgraderne sandsynlighedsforsæ t og dolus eventualis. Hazard må have set det for overvejende sansynligt eller accepteret muligheden for, at han vil ramme drengen ved sit spark. At hensigten er at ramme bolden er derfor mindre vigtig. Eks. Det er ligesom at starte en ildebrand på et hus og derefter begrunde det med, at man blot havde til hensigt at brænde det affald, som stod op af huset.
2)Nu kender jeg ikke til det engelske retssystem. Men i danmark er en spytklat tilstrækkeligt til at dømme efter §244 om vold. En spytklat skal man, så vidt jeg ved, vidst heller ikke på hospitalet med.  

Det er langtfra sikkert der kommer en sag, men det er slet ikke utænkeligt.

Nu er der jo også stor forskel på at brænde et hus ned, og at ramme bolddrengen med et spark, som ikke er specielt hårdt. Han sparker med fortsæt ud over bolden, men det er ikke fortsæt at han rammer bolden. Der er påregnelighed at han rammer bolddrengen, ja, men med hårdheden i sparket er der ikke påregnelighed for at drengen slår sig betragteligt. Havde Hazard nu sparkede drengen med alle sine kræfter og direkte i hovedet, så var det vold... det var denne situation ikke.

Din sammenligning med en spytklat er også helt skæv. For med en spytklat handler det ikke om fysisk vold, men om psykisk vold. Bolddrengen har jo ikke slået sig... Bliver man spyttet på, kan man føle sig nedgjort/trådt på....

Men jeg syntes da drengen skal kører en retssag, for i det danske restsystem er det som hovedregel den forurettede, som skal lægge sag an. Politiet eller andre kan anmelde  det, men tvivler på politiet tager sagen op, hvis der ingen synlige skader er på drengen og han ikke selv vil anmelde "volden".

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

bacigo
Ynglingespiller

« Svar #5793: 23 Jan 2013, 23:58 »

Nu er der jo også stor forskel på at brænde et hus ned, og at ramme bolddrengen med et spark, som ikke er specielt hårdt. Han sparker med fortsæt ud over bolden, men det er ikke fortsæt at han rammer bolden. Der er påregnelighed at han rammer bolddrengen, ja, men med hårdheden i sparket er der ikke påregnelighed for at drengen slår sig betragteligt. Havde Hazard nu sparkede drengen med alle sine kræfter og direkte i hovedet, så var det vold... det var denne situation ikke.

Din sammenligning med en spytklat er også helt skæv. For med en spytklat handler det ikke om fysisk vold, men om psykisk vold. Bolddrengen har jo ikke slået sig... Bliver man spyttet på, kan man føle sig nedgjort/trådt på....

Men jeg syntes da drengen skal kører en retssag, for i det danske restsystem er det som hovedregel den forurettede, som skal lægge sag an. Politiet eller andre kan anmelde  det, men tvivler på politiet tager sagen op, hvis der ingen synlige skader er på drengen og han ikke selv vil anmelde "volden".

Så du mener ikke man kan føle sig nedgjort ved at blive sparket ned på et stadion med 35.000 ?! Vold har intet med den fysiske skade at gøre. Bare fordi du er bodybuilder, og kan tåle flere slag, er en knytnæve stadig en knytnæve.

Hvis du sparker en i ribbenene, så er det vold. Uanset om personen brækker ribbenene, punktere en lunge eller der intet sker.
Det eneste det har betydning for er erstatning og bevis. (Men vi er vel enige, om at der er bevis nok. Og vi snakker en straffesag, hvorfor erstatning er ligegyldigt i denne sammenhæng)

« Seneste Redigering: 24 Jan 2013, 00:01 af bacigo » Logged

Legenden
Manager

« Svar #5794: 23 Jan 2013, 23:59 »

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Korzika
Gæst

« Svar #5795: 23 Jan 2013, 23:59 »

Fuck den boldbreng er en lille c*nt. Det var dumt og uprofessionelt af Hazard, men har virkelig ikke ondt af den bolddreng. Han fortjente det spark. Se på de tweets han sendte før kampen (https://pbs.twimg.com/media/BBU3fn3CUAEbmZb.jpg). At han også er 17 år og tuder på den måde, viser jo bare, at han er en lille mide

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #5796: 23 Jan 2013, 23:59 »

I skal bare huske på at se sagen som helhed HVIS der kommer en sag (hvilket jeg tvivler på)... Hazard har bestemt ikke forsæt til vold, hvilket er essentielt for en sag
Imo går han bevidst efter at prikke bolden ud med en tåhyler og kan ikke stoppe sparket, hvorfor han så rammer knægten i siden. Skidt at Hazard ikke bare apellerer til dommeren, mmen der kommer næppe en straffesag ud af det...

ptrN
Manager

« Svar #5797: 24 Jan 2013, 00:01 »

Selvfølgelig slår han sig, det er helt tydeligt.

http://www.101greatgoals.com/gvideos/gif-close-up-of-eden-hazards-confrontation-with-the-swansea-ball-boy/

welbz is dat guy

Legenden
Manager

« Svar #5798: 24 Jan 2013, 00:03 »

Ja, bare se her. Det her er en dreng i smerte!!!1½

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Hallihallo
Landsholdsspiller

« Svar #5799: 24 Jan 2013, 00:05 »

Folk blæser det ud af proprtioner. Han sparker ham ikke med vilje, men rammer ham. Det røde kort er okay og karantænen skal svare til et alm. rødt kort.  Dumt reageret af Hazard, men havde gjort det samme, hvis det var mig. Retarderet bolddreng.

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #5800: 24 Jan 2013, 00:06 »

Jojo - men det er ikke værre end de nyre stød hans kammerater giver ham i skolen. Forstå pointen Smiley Han slår sig ikke værre end millioner hændelser i verden hver dag. jaja ... derfor skulle han ikke gøre det (i know..., det handler mere om at jeg ikke mener der er noget at komme efter i en politisag, vi er jo enige om at der skal være karantæne)

ptrN
Manager

« Svar #5801: 24 Jan 2013, 00:09 »

Jojo - men det er ikke værre end de nyre stød hans kammerater giver ham i skolen. Forstå pointen Smiley Han slår sig ikke værre end millioner hændelser i verden hver dag. jaja ... derfor skulle han ikke gøre det (i know..., det handler mere om at jeg ikke mener der er noget at komme efter i en politisag, vi er jo enige om at der skal være karantæne)
Jeg mener nu også at en politisag er at overdrive, men at sige han ikke slår sig er helt hen i vejret. Hazard sparker bolden vidende at han kommer til at ramme drengen. Derfor er det så forkert.

welbz is dat guy

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #5802: 24 Jan 2013, 00:09 »

Jeg mener nu også at en politisag er at overdrive, men at sige han ikke slår sig er helt hen i vejret. Hazard sparker bolden vidende at han kommer til at ramme drengen. Derfor er det så forkert.

Det tror jeg heller ikke vi er nogen der er uenige om Smiley

Kris2625
Ynglingespiller

« Svar #5803: 24 Jan 2013, 00:10 »

Vil lige sige, at Hazard har mødtes med bolddrengen og undskyldt...

verdenskrig
Manager

« Svar #5804: 24 Jan 2013, 00:11 »

Helt enig med ptrN.
Personligt venter jeg dog (som liverpool fan) stadig på hvilken sammenhæng FA kan finde i denne sag for også at straffe Suarez crazy

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sider: 1 ... 385 386 [387] 388 389 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010