home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  2 Brugere, 416 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  (MH)Scudettofavoritterne
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: (MH)Scudettofavoritterne  (Læst 27141 gange)
DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: (FH)Scudettofavoritterne
« Svar #60: 08 Aug 2008, 09:09 »

Ja, og det vil jeg også fortælle i den kommende update. Har du ellers andre holdninger end jeg omkring hvad jeg uddeler til klubberne?

Pointfordelingen på højrebackpladsen er jeg sådan set rimeligt enig i, hvad enten det er Oddo eller Zambrotta der får pladsen for Milan.

Nu er jeg godt nok noget farvet i min opfattelse, men synes godt Milan kunne rykkes forbi Roma i fordelingen i det centrale forsvar. Nesta og Kaladze er efter min mening et fantastisk makkerpar i det centrale forsvar, og samtidig er der mange muligheder på bænken. Men ok, de er løbet ind i en del skader på det seneste, men hvis det trækker ned, så er Inters 5-tal også helt ude i hampen, i betragtning af, at de ikke har en eneste skadesfri central forsvarsspiller for tiden  Wink

Kaladze blev, så vidt jeg husker, prøvet centralt i sin tid som en nødløsning, og ikke nok med han gjorde det godt, han spillede sig faktisk til en fast plads centralt, fordi han og Nesta nærmest havde en Zen agtig forståelse for hinandens spil fra dag et. Men ok, jeg er farvet, det kan jeg ikke nægte, men synes, selv når jeg tager de farvede briller af, at Milans centrale forsvar er bedre end Romas.
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: (FH)Scudettofavoritterne
« Svar #61: 08 Aug 2008, 19:38 »

I din vurdering af højrebacks er jeg lidt uenig. Jeg mener slet ikke at Massimo Oddo, er så god, som han var i sin tid i Lazio, og jeg mener derfor, kun at han fortjener tre point. Derimod så vi under EM at Panucci er en meget kompetent spiller, helt klart en af de største lyspunkter på et dårligt italiensk hold. Det er som om Oddo er stagneret siden sit skifte til Milan, og derfor vil jeg placere Cicinho og Panucci over. Men jeg er fuldt ud enig i de andre vurderinger (: Flot flot!
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (FH)Scudettofavoritterne
« Svar #62: 08 Aug 2008, 19:54 »

Pointfordelingen på højrebackpladsen er jeg sådan set rimeligt enig i, hvad enten det er Oddo eller Zambrotta der får pladsen for Milan.

Nu er jeg godt nok noget farvet i min opfattelse, men synes godt Milan kunne rykkes forbi Roma i fordelingen i det centrale forsvar. Nesta og Kaladze er efter min mening et fantastisk makkerpar i det centrale forsvar, og samtidig er der mange muligheder på bænken. Men ok, de er løbet ind i en del skader på det seneste, men hvis det trækker ned, så er Inters 5-tal også helt ude i hampen, i betragtning af, at de ikke har en eneste skadesfri central forsvarsspiller for tiden  Wink

Kaladze blev, så vidt jeg husker, prøvet centralt i sin tid som en nødløsning, og ikke nok med han gjorde det godt, han spillede sig faktisk til en fast plads centralt, fordi han og Nesta nærmest havde en Zen agtig forståelse for hinandens spil fra dag et. Men ok, jeg er farvet, det kan jeg ikke nægte, men synes, selv når jeg tager de farvede briller af, at Milans centrale forsvar er bedre end Romas.
Lidt uenig. Mexes er en fantastisk forsvarer og, hvis jeg var fransk landstræner, havde jeg taget ham op på landsholdet med det samme. Ham og Juan er 2 klipper, hvilket Nesta og Kaladze også er, men de har lidt alderen imod sig. Smiley
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: (FH)Scudettofavoritterne
« Svar #63: 08 Aug 2008, 20:41 »

Lidt uenig. Mexes er en fantastisk forsvarer og, hvis jeg var fransk landstræner, havde jeg taget ham op på landsholdet med det samme. Ham og Juan er 2 klipper, hvilket Nesta og Kaladze også er, men de har lidt alderen imod sig. Smiley

De er 32 og 30, gamle nok til at have en kolosal rutine, men ikke gamle nok til at være over the hill, og de runder heller ikke bakketoppen i denne sæson, som vel må være basis for denne analyse. Snakkede vi om en analyse der gik 3-4 år ud i fremtiden, kunne alderen godt tale imod Milan forsvaret, men når det er en vurdering for den kommende sæson, synes jeg kun alderen er en fordel, da de som sagt har mange års rutine på højt plan.

Og hvis alderen taler imod Milan forsvaret, er det da lidt tankevækkende, at den ikke taler imod Matterazzi, der har fået fuld pointhøst, på trods af at han bliver 35 senere på måneden  Wink Jeg skylder måske lige at sige, at jeg synes det er fuldt fortjent at Inter får fuld høst i det centrale forsvar, selvom Matterazzi er er svin på en fodboldbane, så er han altså alligevel en dygtig forsvarsspiller, med stor rutine.
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Scudettofavoritterne
« Svar #64: 10 Aug 2008, 13:19 »


Milan har ikke fået specielle høje karakterer, men på venstrebackpladsen har man fået anskaffet sig en frygtindgydende spiller. Hans navn er Zambrotta, og han er virkelig en af verdens bedste backs. Zambrotta er en smule offensiv, men selvom han ofte er placeret lidt langt fremme, kommer der sjældent fejl ud af det. Han er ikke overlegen, men han er lige en tand bedre end de andre.

Chiellini er om nogen blevet et kendt navn på den europæiske fodboldscene. Hans episoder med Zlatan, og sin fantastiske viljestyrke har givet ham en start plads på Juventus’ førstehold. Chiellini er på trods af sin unge alder, allerede landsholdspiller og hans offensive raids elsker alle trænere. Han dominerer ofte i hovedspillet, pga. hans højde, plus han er meget stabil. En god venstreback, men han mangler rutine for at blive nummer 1.

Max Tonetto har længe været den venstre side af det romerske forsvar, men den kommende sæson, kommer der norsk vilje på banen i stedet. John Arne Riise med den røde hårpragt, har indtaget Italien, og spiller nu i AS Roma. Riise er en fantastisk fodboldspiller, som er kendt over det meste af verden, mest pga. hans tid i Liverpool. Nordmanden har et fantastisk spark, og er i sine gode perioder en stabil venstreback.

Maxwell vil jeg sige er dårligste i Inters forsvar, og derfor må Inter nøjes med et 2 tal. Inter har ikke specielt mange problemer i forsvaret, men når de kommer, synes jeg de kommer fra venstre side, som er Maxwells. Han er også lidt offensiv, men han bliver til gengæld ofte fanget alt for langt oppe på banen. På trods af sine gode offensive kvaliteter, bliver han nød til at se sig tilfreds med at blive nummer anden sidst.

Fiorentina har hentet en genial spiller i Juan Manuel Vargas. Vargas spillede sublimt i sidste sæson, men pga. hans skifte, tror jeg ikke den kommende sæson bliver lige så god. Han skal lige vende sig til spillet i Fiorentina, hvilket jeg ikke tror, går hurtigt. Han er meget god, men ikke på niveau med de andre.

Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (FV)Scudettofavoritterne
« Svar #65: 10 Aug 2008, 13:24 »

God gennemgang igen men jeg ville sige at Maxvell godt kunne få tre point eftersom han er en vildt god spiller! Og så synes jeg han spiller bedre end John Arne Riise. Ellers er jeg enig med dig da Zambrotta er den bedste venstre back man kunne ønske sig Thumbs Up
« Seneste Redigering: 10 Aug 2008, 13:47 af kasperbp12 » Logged


Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (FV)Scudettofavoritterne
« Svar #66: 10 Aug 2008, 13:26 »

Endnu en gang er jeg meget enig med dig, Zambrotta, Chiellini og Riise er meget stærke. Spørgsmålet er, om Chiellini ikke har udviklet sig til at blive en bedre spiller end Zambrotta? Han er i alt fald en del foran defensivt allerede nu, og så er spørgsmålet, om man vægter defensive eller offensive kvaliteter højest. Også Riise kan, i super form, blande sig blandt de to bedste, for selvom han ikke fik meget spilletid hos Liverpool til sidst, så er han stadig en af europas bedste på sin plads, især offensivt. Maxwell kan slet ikke nå op på det niveau, og som du selv siger bliver han ofte fanget væk fra sin defensive placering. Igen er det sørgeligt at se Fiorentina stille med et så uprøvet forsvar, noget der kan komme til at koste dyrt i kampen om Champions League pladserne.
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (FV)Scudettofavoritterne
« Svar #67: 10 Aug 2008, 13:37 »

God gennemgang igen men jeg ville sige at Maxvell godt kunne få tre point eftersom han er en vildt god spiller! ellers er jeg enig med dig
Så må du uddybe, for Cesc har et godt argument. Wink
Logged


Arsenal Football Club


kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (FV)Scudettofavoritterne
« Svar #68: 10 Aug 2008, 13:45 »

Så må du uddybe, for Cesc har et godt argument. Wink
Hvad mener du?
Logged


-Benja-
Gæst
 
Sv: (FV)Scudettofavoritterne
« Svar #69: 10 Aug 2008, 13:48 »

Hvad mener du?

Begrund hvorfor du vil have at Maxwell skal have flere point.
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (FV)Scudettofavoritterne
« Svar #70: 10 Aug 2008, 13:49 »

Begrund hvorfor du vil have at Maxwell skal have flere point.
Jeg undskylder for det og har ændret mit indlæg
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: (FV)Scudettofavoritterne
« Svar #71: 10 Aug 2008, 14:00 »

Ikke at jeg mener det har så stor betydning på pointfordelingen, men jeg er som sagt stadig uenig med dig i din vurdering af hvem der bliver de foretrukne bageste 4 i Milan. Venskabskampe og udtalelser fra Ancelotti peger i den grad på at det bliver Zambrotta og Jankulovski på backpladserne, og Nesta og Kaladze centralt, når de bliver klar efter skader (som sagt også et makkerpar, som jeg mener er stærkt nok til 4 point, men ok, vi kan jo ikke være enig om alt  Wink)

Med hensyn til diskussionen om, om de defensive kvaliteter er vigtigere end de offensive for en back, så kommer det jo helt an på taktikken. I Milan f.eks. hvor man spiller uden kanter længere fremme, og har stærke defensive kræfter på midtbanen, vil jeg mene at de offensive er vigtigst, mens de defensive kvaliteter er vigtigere i f.eks Juventus, hvor man har spillere længere fremme ad banen, til at tage sig af det offensive kantspil, men en central midtbane, der er knapt så stærk defensivt. Men igen, så kommer det selvfølgelig også an på modstanderen, men da vi taler guldkandidater, må det være opstillingen der vejer tungest i hvilke kvaliteter der er vigtigst på de enkelte pladser, eftersom holdene næppe skal regne med at møde modstandere i ligaen, der kører dem over  Wink
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Scudettofavoritterne
« Svar #72: 10 Aug 2008, 14:18 »


Milan har efter denne måske lidt kontroversielle runde lagt sig i spidsen, da deres centrale midtbane virkelig er giftig. AC Milan har italienske landsholdsspillere, som Pirlo og Gattuso, plus en Flamini og Seedorf der kan husere rundt her. Bredden er stor, ligesom kvaliteten hos Milan – en eminent midtbane, som ingen seriøst konkurrent har til titlen.

Jeg har valgt AS Roma som nummer 2, da De Rossi er en helt speciel fodboldspiller. Han er en fighter udover de sædvanlige, plus at han virkelig kan spille fodbold. Romerne har også en Pizarro, Aquilani og Perotta som kan fordele spillet her, hvilket kun gør det bedre.
Roma er ikke på niveau med Milan, men er en smule bedre end Juventus på tredje pladsen.

Som sagt er Juventus , med en dansker på midten, blevet nummer 3. Sissoko er rigtig god, men han mangler at vise fantastiske takter som han gjorde i en periode på Anfield. Christian Poulsen vil med garanti blive en god investering for Juventus, men han kan ikke komme op på niveau med de højere placerede. Juventus har et stærkt hold, men en bid dårligere end de andre. Juventus sniger sig dog lige forbi Inter, hvis midtbane ikke er så god mere.

Inter er blevet nummer 4, hvilket skal ses i som en skuffende placering for dem. Cambiasso er naturligvis rigtig god, men spillerne uden om ham er ikke hvad de har været. Det kan ses på den ellers fantastiske Vieira, som ikke rigtig kan spille fodbold mere. Luis Jiménez er virkelig god, men han er ikke færdig udviklet, så måske kan det gå den forkerte vej, det samme gælder Muntari. De er ikke på niveau med Aquilani og Poulsen, på ingen måde.

Fiorentina har nærmest sat sig på placeringen som den dårligste af Scudettofavorittern e. De skraber ikke ret mange point sammen, og i denne runde, må de også nøjes med 1 point. Riccardo Montolivo og Zdravko Kuzmanović er bestemt to af de største midtbane talenter på den internationale fodboldscene, men de er stadig talenter. Grunden deres unge alder, må de få en sidste plads, som dog kan ændres hen på sæsonen, da begge har gigantiske potentialer.


« Seneste Redigering: 10 Aug 2008, 15:05 af Cesc » Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (MC)Scudettofavoritterne
« Svar #73: 10 Aug 2008, 14:24 »

Enig.
Man tænker ikke over at Inter har en så ringe central midtbane - i forhold til at de er et tophold.
Milan har virkelig fået en fantastisk midtbane!

Wink
Logged


Arsenal Football Club


JKJ
Gæst
 
Sv: (MC)Scudettofavoritterne
« Svar #74: 10 Aug 2008, 14:26 »

Jeg er ikke helt enig i den vurdering, jeg ville helt sikkert byttet om på Milan og Roma... Hvis du tager Milans midtbane er de jo alle over eller i hvert fald meget tæt på de 30( minus Flamini), mens Romas kun har Perotta som snart træder ind i sin sidste fodboldalder...

Pirlo er imo den bedste af de mange spillere, men derefter kommer Romas firkløver imo og så derefter en Gattuso...
Desuden viste Italien under EM, imo i hvert fald, at de spillede langt bedre med Romas spillere på banen fremfor Milans spillere...

Men det er jo nok en smagssag Wink
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010