home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 479 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour de France Eksperten
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Tour de France Eksperten  (Læst 23950 gange)
Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #45: 16 Jul 2008, 02:57 »

Lannemezan - Foix, 167,5 km.




Så skal rytterne ud og kører igen, og det efter en dejlig tiltrængt hviledag for de fleste hold. Havde dagens etape ligget på en anden dag, var det med 100% sikkerhed at det blev et udbrud der kørte hjem. Nu har de fleste ryttere fået kræfter igen, og derfor kan det være svært at vurdere om der bliver sat tempo på eller ej.
Hvis der bliver sat tempo på, kunne jeg godt forestille mig det bliver af CSC, som vil formindske Silence-Lotto holdet hos Evans på kategori 1 stigningen, og dermed sende Schleck afsted på kategori 3 stigningen. Det tror jeg dog ikke vil være smart, da Evans nok skal hente ham på nedkørelsen. Derfor tror jeg på Ricco som vinder hvis der bliver sat tempo på.

Ender det derimod i et udbrud er der her fem ryttere som er værd at holde øje med.

Sandy Casar fra FdJeux viste glimrende bjergkørsel til Hautacam og ligger nu nummer 26 i klassementet, dog hele 13 minutter efter Evans, og derfor vil han have mulighed for at kunne køre afsted.

Jerome Pineau ligger nummer 42 i klassementet. Det er dog heller ej det den franske rytter går efter, men derimod en etapesejr. Dagens etape ligger perfekt til ham.

David Millar misede den gule trøje som var hans mål. I stedet går han nu efter en etapesejr, hvor briten som nummer 48 i klassementet heller ej behøver være en trussel i.

Jens Voigt. Det tyske damptog viste formiddabel bjergkørsel op af Col du Tourmalet og er kendt for sine vanvittige forsøg. Etapen idag er som skabt til ham.

George Hincapie viste endnu engang i bjergene, at det ikke er hans styrke. I stedet kan han som han har gjort et par gange i denne sæson, vinde i udbrud, som går over bjerge. Denne amerikaner er slet ikke noget dårligt bud.

Jeg vil dog hvis jeg skal satse på en, smide pengene på Ricco, og så have de fem udbruder som outsidere.
Logged


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #46: 16 Jul 2008, 03:13 »

Spændende etape i morgen Opstemt... tror ejg smider på stimo92 Thumbs Up
« Seneste Redigering: 16 Jul 2008, 03:41 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

stimo92
Gæst
 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #47: 16 Jul 2008, 03:37 »

det vil være penge ud af vinduet verdenskrig. tror valverde overrasker alt og alle med en sejr imorgen.
Logged

Baalleby
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #48: 16 Jul 2008, 03:39 »

Tror jeg kunne finde på at smide en hund eller to på Valverde imorgen!
Logged

stimo92
Gæst
 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #49: 16 Jul 2008, 03:47 »

godt sats
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #50: 16 Jul 2008, 10:56 »

Altså overraske og overraske.. Valverde er da blandt en af de store favoritter idag. Personligt tror jeg bare ikke på ham.
Logged


Djævlen
Gæst
 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #51: 16 Jul 2008, 12:13 »

Pozzato er også en mand, der kan køre i top 3. Det er der ganske gode odds på. Men jeg er ret enig, holder favoritterne til mål, bliver det Riccó eller Valverde.. jeg tror dog bare på et udbrud.
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #52: 16 Jul 2008, 12:20 »

Ja, jeg regner også med et udbrud. Favoritterne er færdige efter to hårde dage, og de venter til 15., 16. og 17. etape med yderligere angreb.

Smiley Der kan dog godt ske angreb, hvis CSC sætter tempo for at få sat Evans i dag, men det tror jeg ikke sker.
Logged

AC-Morten
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #53: 16 Jul 2008, 13:06 »

Holder også mest til det er et udbrud der får lov til at holde hjem.
Det mest interessante bliver dog og se om CSC vil ligge pres på Silence - Lotto holdet på kategori 1 stigningen.
Og hvis det ikke bliver et udbrud har ricco rigtige gode muligheder som du skriver. Wink
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #54: 17 Jul 2008, 03:11 »

Lavelanet - Narbonne, 168,5 km.




Denne etape ligger mere til sprintere, og vil i den første uge være garanteret dem. Men nu er vi kommet over bjergene og de hurtige folk er begyndt at være møre, så spørgsmålet er, hvem der har kræfter til at køre et udbrud ind. Hvis etapen skulle ende i en massespurt, tror jeg vi får spaniern Oscar Freire at se, til at tage sin første etapesejr i år.

Ender det derimod i et udbrud vil folk som Voigt, Lang, Flecha, Burghardt og Deæ Nero være gode forsøg.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #55: 18 Jul 2008, 07:45 »

Narbonne - Nimes, 182 km.




Efter computerens sletttede min lange vurdering kommer hen den korte.

Jeg tror på det endnu engang bliver en massespurt, hvor opløbstrækningen er 1,100 m. (Hvor dog kun de sidste 600 m. kan ses fra målet) her har jeg en fidus til to overraskelser i Robert Hunter fra Barloworld og Robert Förster. Så jeg tror altså det bliver en Robert der vinder dagens etape.

I et eventuelt udbrud, kunne folk som Hincapie, Millar, Casar og O´Grady være muligheder.

God etape.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #56: 20 Jul 2008, 13:59 »

Efter arbejdet har drillet både med idag og igår, så kommer mine bud lidt sent idag. Jeg har dog intet set, så det kommer ikke til at påvirke mine valg.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #57: 20 Jul 2008, 14:04 »

Embrun - Prato Nevoso, 183 km.




Så rammer vi bjergene igen, denne gang i Italien hvor stigning Prato Nevoso(11,4 km, 6,9%) venter.
Det er også den første rigtige mulighed for CSC og især Frank Schleck at køre sig i gult. Frank mangler jo, som vi ved kun et enkelt sekund, fra at tage trøjen fra Cadel.
Fordi vi kommer ind i Italien, tror jeg vi ser Cunego prøve på et eller andet, spørgsmålet er så bare om han kan køre væk. En Outsider kunne være en Valverde, hvis de kommer ind i en større gruppe, som folk forudser, med undtagelse af mig.
Jeg tror på enten at Andy Schleck får lov til at køre væk, og tager sejren, eller at en Carlos Sastre får taget noget tid på Evans og co. Dermed forudser jeg en stor CSC dag. Så bliver det bare spændende at se om Frank også får trøjen.

God Tour.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #58: 22 Jul 2008, 22:48 »

Embrum - Alpe d´Huez, 210,5 km.




Så er det endelig konge etapen i Tour de France 2008. Et af de tætteste løb, i Tour de Frances historie med hele fem mand som kan vinde løbet, inden den sidste alvorlige bjergetape, er ikke noget der er set i lang tid.
I morgen skal de først op af Côte de Sainte Marguerite inden det går løs op af Col du Galibier, Col de la Croix og til sidst legendariske L´Alpe d´Huez med sine 13,8 kilometer som stiger med 7,9% i snit.

I morgen bliver også den første "rigtige" etape hvor en af favoritterne vinder en bjergetape. Det mener jeg da jeg ikke vil sige Saunier Duval har fortjent deres sejre, og ellers har det været udbryd der har kørt hjem, med sejre til Gerrans og senest Dessel.

Jeg tror på at vi får at se at CSC sætter hårdt tempo på allerede op af Col du Galibier og foresætter op af Col de la Croix med det hårde tempo. Hvis Evans og Menchov ikke er sat af det, så kan vi forvente Schleck angriber i bunden af den stigning han vandt på, i år 2006, hvorefter Evans/Menchov vil køre ham ind, og så vil Sastre slå kontra.
Den eneste jeg synes kan følge med Sastre lige for tiden op af, er østrigeren Kohl og hans egen holdkammerat Andy Schleck. Jeg tror dog kun det er Sastre og Kohl som kører væk. Og komme til mål sammen, på trods af forsøg for hver især at sætte modparten.
Sejren gætter jeg på går til Kohl.

Hav en vældig god etape i morgen. Husk allerede Tour studiet på tv2 klokken 10:10 i morgen formiddag.
Logged


Djævlen
Gæst
 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #59: 22 Jul 2008, 22:57 »

Jeg tror - og håber - at Kohl falder igennem i morgen. Gør han ikke det, så er jeg 100% enig med dig Smiley
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010