home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 618 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour de France Eksperten
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Tour de France Eksperten  (Læst 23966 gange)
Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #30: 10 Jul 2008, 17:32 »

Aigurande - Super-Besse 195,5 km.




Så kommer den første afslutning op af et bjerg i årets tour. Etapen begynder relativt fladt, og først efter 70 kilometer finder vi den første bjergspurt, op af en kategori 4 stigning. Derefter begynder det at at flade lidt ud, inden Col de la Croix-Morand og Super-Besse inden for de sidste små 50 kilometer, begge kategori 2 stigninger.

Selve Super-Besse flader ud op i mod toppen, inden det går op af igen. Af den grund tror jeg ikke der bliver skabt nogen stor tidsforskel, og en gruppe på de 15 stykker kommer formentlig hjem sammen. Her er min favorit i spurten så Cunego, som jeg vil anbefale jer at spille på. Ellers er Samuel Sanchez fra Euskatel også en godt bud.

Held og lykke.

Godt skudt, jeg talte 14-17 stk inden styrtet  Wink
Cunego holdte så desværre ikke  Ubeslutsom
Logged


absalonsen
Gæst
 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #31: 10 Jul 2008, 17:38 »

Forstod ikke helt dit indlæg. Du troede på Andy og Ricco, men siger samtidig CSC nok satser på andre og Ricco ikke er i topform?
Det lyder lidt selvmodsigende  Huh

Jeg siger at jeg tror på dem, fordi det er dem, der nok ikke ender højst, men gerne vil ud at angribe.
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #32: 10 Jul 2008, 17:50 »

Jeg siger at jeg tror på dem, fordi det er dem, der nok ikke ender højst, men gerne vil ud at angribe.

Ok.

Men fra min vinkel af, vil Andy aldrig få lov at angribe. Og jeg ville heller ikke satse på en rytter jeg ikke troede var i topform  Smiley

Anyway så ramte du jo rigtigt med Ricco, så det skal du da have ros for.
At jeg så ikke forstår din begrundelse for at satse på ham, er jo bare en personlig holdning. Der er sikkert logik i det for dig  Wink
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #33: 10 Jul 2008, 22:17 »

Brioude - Aurillac 159 km.




Morgendagens etape er en af de svære at spå om. Med sine kun 159 kilometere, og fem kategoriseret bjerge er det virkelig et angrebsterræn.
Lige netop at det er et udbryd som jeg forventer holder hjem, gør det ekstra svært at udpege en favorit, så det vil jeg lade hver med, men derimod komme med fem ryttere som jeg ser muligheder for i morgen.

Cyril Dessel, Ag2r - Franskmanden ligger på en skuffende 40. Plads, hele 5,33 efter Kirchen i gult. Derfor kan han godt få lov til at køre væk, og enda holde hele vejen.

Christophe Moreau, Agritubel - Moreau ligger ligesom Dessel langt nede i klassementet. Derfor bør det ikke være en hindring i Moreaus kamp for at hente nogle bjergpoint. Og hvis han skulle ramme det rigtige udbrud er han en udemærket rytter til nedkørelse for dagens sidste bjerg, ni kilometer før mål.

Markus Fothen, Gerolstiern - Gerolsteiner tabte den gule trøje idag, og derfor kan det tidligere store talent få lov til at køre af sted på udflugt. Markus har i denne sæson taget flotte etapesejre, og dagens etape ligger godt til ham.

Sandy Casar, FdJeux - Sandy Casar har droppet alle planer om det samlede klassement, og fokusere i stedet på etapesejr, en han var lige ved at få sidste år, hvor han kun blev slået af Vasseur. Casar er rent faktisk en habil sprinter i en mindre gruppe, hvilket kan være en fordel for ham.

David Moncoutié, Cofidis - Moncoutíe er langt fra tidligere fordoms styrke. Men ikke desto mindre er han stadig god til at ramme det rigtige udbrud. Derfor er han et godt bud på dagens etape.



Nu er der nok mange der vil nævne en Jens Voigt - Grunden til jeg ikke har gjort det, er han kun ligger 3 minutter efter, så tror ikke helt han får lov at køre i et udbrud som får mange minutter.

God Etape
Logged


Chelidze90
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #34: 10 Jul 2008, 22:21 »

I stedet for en Markus Fothen, ville jeg nok nævne en Wegmann eller Gilbert? Måske en Bouygues mand som Fredrigo eller Voeckler? Jeg mener der er mange muligheder i morgen, men ellers er jeg enig i de andre du har Smiley
Logged

- fordi jeg kan.

"Sådan undgår du trænerfyring i Madrid: Vind ikke mesterskabet!

Af: Del Bosque, Capello og Schuster"

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #35: 10 Jul 2008, 22:23 »

I stedet for en Markus Fothen, ville jeg nok nævne en Wegmann eller Gilbert? Måske en Bouygues mand som Fredrigo eller Voeckler? Jeg mener der er mange muligheder i morgen, men ellers er jeg enig i de andre du har Smiley

Ja der er altid mange muligheder. Derfor er der selvfølgelig også 70 andre der kan køre væk og holde.
Jeg tror dog slet ikke på Cofidis lader Voeckler komme væk, da han formentlig vil tage Chavanels bjergtrøje.
Logged


Chelidze90
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #36: 10 Jul 2008, 22:33 »

Ja der er altid mange muligheder. Derfor er der selvfølgelig også 70 andre der kan køre væk og holde.
Jeg tror dog slet ikke på Cofidis lader Voeckler komme væk, da han formentlig vil tage Chavanels bjergtrøje.

... derfor bliver Chavanel nok sendt med så Wink

Men ja, der er omkring de 70 der kan tage den i morgen
Logged

- fordi jeg kan.

"Sådan undgår du trænerfyring i Madrid: Vind ikke mesterskabet!

Af: Del Bosque, Capello og Schuster"

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #37: 10 Jul 2008, 22:41 »

... derfor bliver Chavanel nok sendt med så Wink

Men ja, der er omkring de 70 der kan tage den i morgen

Tror hellere Cofidis vil vælge at hente ethvert udbrud ind, hvor Voeckler er deltager. Hvorimod hvis Chavanel skulle vælge et togt mere, at Bouygues bare vælger at sende Voeckler med ud.

Uanset hvad er det en rigtig uforudsigelig etape imorgen, det kan vi hurtigt blive enige om. Tror også det her er en etape der kommer til at være afgørende i den endelige slutstilling for diverse net tdf spil  Smiley
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #38: 12 Jul 2008, 01:49 »

Figeac - Toulouse, 172,5 km.




Endnu en etape som er svær at spå om. Med fire stigninger, burde det være en oplagt udbruder etape, men da den sidste ligger 100 kilometer før mål, kan sprinterne måske holde sammen på det. Skulle feltet være samlet små 20 kilometer før mål, er der rent faktisk et par bakker som godt kunne være kategori 4 stigninger, som kan byde til angreb.
Hvis etapen skulle ende i et udbrud, hvilket jeg ikke tror, så er ryttere som Voigt, Haussler, Jalabert og Vogondy gode bud.
Jeg er mere overbevist om at det ender i en spurt, hvor en Hushovd og Hunter viser deres styrke. Med nordmanden først. Derudover tror jeg også vi ser Schumacher endnu en gang angribe for at få den gule trøje.
Men altså jeg ville spille på Hushovd endnu engang.

God Tour.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #39: 13 Jul 2008, 14:49 »

En lidt sent opdate om dagens kommmer om lidt. Jeg har ikke hørt eller set noget ang. hvad der er sket på etapen, så det gør intet.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #40: 13 Jul 2008, 14:55 »

Toulouse - Bagnéres-de-Bigorre, 224 km.




Havde dagens etape ikke være den første rigtige bjergetape, så kunne der meget vel blive angrebet af favoritterne idag. Da det er første og med udsigt til mål på Hautacam i morgen, så kan vi forvente at der bliver kørt lidt defensivt, og måske en af de mindre ryttere holder hjem.

Folk som man kunne se angribe vil kunne være ryttere som Casar, De La Fuente og Chavanel af de mindre ryttere, men også Cunego og Samuel Sanchez kan angribe og køre væk. Skulle det hele ende i en spurt mellem bjergrytterne er Valverde og Kirchen gode bud.

Jeg vil spille mine penge på Kirchen idag.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #41: 14 Jul 2008, 12:41 »

Pau - Hautacam, 156 km.




Nu sker det endelig. En alvorlig bjergetape, hvor man kan forvente det hele eksplodere. Efter to små kategori 3 stigninger inden for de første 67 kilometer, venter Col du Tourmalet og til sidst med mål på toppen Hautacam, hvor vi alle kan huske Bjarne Riis´ legendariske sejr i 96.
I år ved vi endnu ikke hvem der er stærkest, i de helt store bjerge nå favoritterne virkelig giver den gas, og det er også derfor mange ser frem til lige netop denne etape, ink. mig selv, som har taget fri for arbejde bare af den grund.

Men spørgsmålet er så hvem der virkelig er bedst.

Saunier Duval med Piepolli og Ricco virker virkelig skræmmende, men spørgsmålet er om Ricco virkelig kan i de store bjerge, og om Piepolli får lov til at køre væk, på trods af han ligger langt bagefter. Da der stadig er prestige i at vinde den første rigtige bjergetape.

Team CSC Saxo Bank som har fire super bjergryttere i Gustov, Sastre, og 2x Schleck. Igår så Andy formiddabel godt kørende, hvor man derimod ikke så det store til Sastre der hvor der blev lavet huller i ny og næ.

Caisse d´Epargne har Pereiro og Valverde som kaptajner, men da det for mig så ud som om Valverde var ved at blive sat igår, så kan de lige pludselig ikke bruge deres stærke hold til noget, hvis man ikke har en kaptajn til at fuldende det. Dermed tror jeg heller ej på Pereiro i top 5.

Silence-Lotto har Evans. Evans er den største favorit til Touren, men efter hans styrt igår, hvor han måtte undersøges på hospitalet, kan han være svækket. Ellers skal Evans vise sin angribsivrige lyst, som har været skjult siden mountainbike tiden, hvis han skal vinde i dag.

Rabobank har en Dennis Menchov som rent faktisk virker god. Menchov har også tidligere angrebet meget, og kan også køre en spurt. Spørgsmålet er så bare om han får en off-day som han har gjort hvert år i touren, eller om han virkelig har fundet stabilliten, som han viste under Vueltaen sidste år.

Team Colombia med den gule trøje hos Kirchen. Det er så også hvad vi formentlig kan forvente at se i bjergene, da både Hincapie og Lövkvist røg af igår, hvilket især med Lövkvist var skuffende for Kirchen. Kirchen så derimod heller ikke så godt ud igår, så kan Kirchen overhoved klare de store bjerge.

Euskatel træk det meste af tiden igår, hvor man også så deres kaptajn Zubeldia ryge af. Dermed er de nede på to, eventuele kaptajner i Astarloza og Samuel Sanchez, hvor især Samuel Sanchez kan være farlig på disse stigninger. Euskatel er kendt for at køre offensivt, hvilket jeg også forventer de gør i dag.

Gerolsteiner har østrigeren Bernhard Kohl som en rigtig god bjergrytter, som kan vise sig at blive en af de største overraskelser. Til at hjælpe ham, har han den tidligere gule trøje Schumacher og Markus Fothen, som har været forfulgt af uheld i den første uge.

Lampre havde store forventninger til Cunego, og har det stadig. For på trods af han har tabt tid på to lettere etaper, ligger han stadig nummer 15 i klassementet, og skal nu vise i de store bjerge han kan følge med. Den eneste mand man kan forvente vil kunne hjælpe ham op af, er Sylvester Szmyd.

Dermed kommer vi frem til der er uffatelig mange hold som kan vinde i dag. Det bliver spændende at se. Både hvem der vinder, men så sandelig også hvem der bliver kørt ud af touren.

Nå ja. Jeg tror forresten på Piepolli og Samuel Sanchez idag.

God Tour.
Logged


AC-Morten
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #42: 14 Jul 2008, 13:12 »

Klart en af kongeetaperne i årets tour. Meget kan blive sat på plads idag. Skal Sastre fortsat være kaptajn for csc ? eller skal frank eller andy overtage ?. Det finder vi ud af efter etapen.


Og så til dine bud shaft Smiley

Er fremragende sat op så ikke så meget at sige. Er umuligt at udpege en vinder idag. Men tror på menchov hvis han ikke går ned
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #43: 14 Jul 2008, 18:07 »

Yup, endnu et hit.. Opstemt
Logged


zentobi
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Tour de France Eksperten
« Svar #44: 16 Jul 2008, 02:31 »

fuck du skarp main Opstemt
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010