home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 579 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Tror DU på rumvæsner/aliens
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Tror DU på rumvæsner/aliens  (Læst 89379 gange)
BenMusalho
Gæst
 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #255: 09 Mar 2009, 22:37 »

Men hvis du står ved din holdning fra dengang, er det vel lige meget, hvornår det er fra? Og at du ikke svarer, tager jeg som et "jeg ved det ikke"? Rullende Øjne
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #256: 09 Mar 2009, 23:00 »

Men hvis du står ved din holdning fra dengang, er det vel lige meget, hvornår det er fra?

Helt korrekt. Det var også bare en konstatering.

Og at du ikke svarer, tager jeg som et "jeg ved det ikke"? Rullende Øjne

Ja, jeg har vist sagt flere gange tidligere at jeg naturligvis ikke selv har nogen forklaringer Rullende Øjne (For nu at bruge den samme irriterende smiley som dig)
Logged



Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #257: 09 Mar 2009, 23:02 »

Hvorfor så sige det? Rullende Øjne xD
Logged


Arsenal Football Club


BenMusalho
Gæst
 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #258: 09 Mar 2009, 23:03 »

Helt korrekt. Det var også bare en konstatering.

Ja, jeg har vist sagt flere gange tidligere at jeg naturligvis ikke selv har nogen forklaringer Rullende Øjne (For nu at bruge den samme irriterende smiley som dig)
Ikke om dette, så vidt jeg ved.. Peace
Og den er da noget så genial. Thumbs Up
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #259: 09 Mar 2009, 23:05 »

Heh, hvem siger, at rumvæsener har brug for vand? Så vidt jeg ved, har folk fundet ud af, at VI skal have ilt og vand for at leve, men det er ikke lig med, at de har brug for det samme. Vi kan f.eks. ikke være under vand i særlig lang tid, men det kan fisk.. De kan sikkert leve under helt andre vilkår end os, hvorfor det ikke giver nogen mening, at sige der er brug for vand, for at de er der..

Peace

DNE@
Har du et link til det med mikrobølgeovnen/kanonen?

Mikrobølgekanonen er nævnt i wikipedialinket jeg skrev tidligere, der står dog ikke noget om hvordan den er lavet, det var rent gæt, det kan sagtens tænkes at det er meget enklere end at skille en mikroovn ad. Bare det trådløse netværk (2,4 GHz) du sikkert har derhjemme kører faktisk ret tæt på den samme bølgelængde som en mikrobølgeovn (2,45 GHz). Radiosenderen til det trådløse netværk kan jo køre på ret lave spændinger (et batteri f.eks.) og fylder ikke alverden. Hvordan mikrobølgekanonen (eller en mikrobølgeovnen - men jeg er sikker på der er en naturlig forklaring på det også  Smiley) fungerer ved jeg ikke, så om det kan gøres med det samme lette udstyr ved jeg ikke, men man kan da brænde forholdsvis stor effekt af i en vis tid, bare med et bilbatteri, så det behøver absolut ikke være noget voldsomt uhåndterbart grej der skal til.

Hvad grundstoffet angår, så må jeg være svar skyldig, da jeg ikke aner hvordan det udvindes. Og så har jeg kun læst nogle løse påstande om, at det har været fundet i sådan en korncirkel, og at det koster millioner at udvinde, hvis disse påstande er dokumenteret i trådens løb, så har jeg altså overset det i farten.
Logged

Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #260: 10 Mar 2009, 02:32 »

Efter en hurtig søgning på google fandt jeg dette billede af en mikrobølgekanon:
http://www.yrdeboer.nl/MagnoWave/ShowMagnoWavePics.html

Det ser da ikke så besværligt ud, og med et par bilbatterier eller lignende, kan det da sagtens lade sig gøre.

BenMusalho:
Hvilke sten fra Rusland er det du taler om? Smiley

Logged

Waaah

1887
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #261: 10 Mar 2009, 03:19 »

"Rumvæsner", som i 'små grønne mænd der flyver rundt i diverse fartøjer over jorden'? NEJ!!

"Rumvæsner", som i 'intelligent liv andet sted end på Jorden'? Ja da. Det er naivt at tro at Jorden skulle være den eneste planet med intelligent liv. Mælkevejen er bare én af mange galakser og så vidt jeg ved har ingen været udenfor Mælkevejen, så at tro at vi skulle være eneste intelligent liv er naivt.
Logged

Odense's finest!


MDCCCLXXXVII

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #262: 10 Mar 2009, 06:44 »

Så tag dog og spørg Robbie Williams! Thumbs Up Opstemt
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #263: 10 Mar 2009, 06:59 »

Ehm, vesper?
Logged


Arsenal Football Club


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #264: 10 Mar 2009, 07:16 »

"Rumvæsner", som i 'små grønne mænd der flyver rundt i diverse fartøjer over jorden'? NEJ!!

"Rumvæsner", som i 'intelligent liv andet sted end på Jorden'? Ja da. Det er naivt at tro at Jorden skulle være den eneste planet med intelligent liv. Mælkevejen er bare én af mange galakser og så vidt jeg ved har ingen været udenfor Mælkevejen, så at tro at vi skulle være eneste intelligent liv er naivt.

Kunne ikke være mere enig. Jeg tror ikke på, at vi har været i kontakt med andet intelligent liv derude. (egentlig er alt liv på en eller anden vis intelligent, men lad det nu ligge)

Som du siger så er mælkevejen blot én galakse ud af mange, men vi kan sagtens gå endnu tættere på. Vores solsystem er blot et blandt mange i mælkevejen, og der kunne da sagtens være et solsystem med en planet der lå i samme afstand til deres sol/stjerne. Så er temperaturen der danner grundlag for at de rette grundstoffer dannes til stede, og så er der basis for liv. Jeg vil ikke tale om vand, for der behøver ikke være tale om den samme respirations-proces som levende organismer har på jorden. Det kan sagtens være, at en livsform fra en anden planet har en anden måde at skaffe sig energi på.

Men altså så tror jeg godt på andet liv end det jordiske i universet. Men nej, jeg tror ikke der har været kontakt. Korncirkler og alt muligt andet hejs tror jeg ikke på. Jeg synes ikke argumenterne FOR korncirkler er gode nok til at jeg endegyldigt vil tro på dem. Omvendt kan jeg godt forstå at de der tror på korncirkler som skabt af aliens ikke synes argumenterne MOD er for dårlige, men så må det vil være sådan.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #265: 10 Mar 2009, 09:01 »

Ehm, vesper?

Robbie Williams lever og ånder for aliens, af en eller anden grund.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #266: 10 Mar 2009, 13:14 »

Det kan komme langt over men hvad har det præcist med denne sag at gøre Wink?

Jaja grin du bare, så griner jeg igen, for hvordan kan man grine af noget som man dybest set hverken kan be eller afkræfte Peace
Men er enig i det sidste,.. Vi er ikke klar til at vide den slags ting endnu, og personligt kan jeg godt lide at der stadig er uopklarede mysterier i denne verden Smiley

Du skrev at ingen naturkræfter/-fænomener kan komme med en sådan varme. Tunge

Hvorfor skulle jeg grine? Jeg skrev, at hvis nu f.eks. Hr. Jensen fra Esbjerg lavede disse korncirkler, og at alle (læs: mange) verdenen over tror på, at det er aliens der har lavet dem, så kunne han bare grine af os alle.

Dét er helt enig i. Enkelte ting, som f.eks. dette emne, er fedt da det mere eller mindre vil være uopklaret i mange, mange år fremover. På den anden side kunne det også være fedt, hvis man kendte mere til aliens end blot div. teorier. Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


BenMusalho
Gæst
 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #267: 13 Mar 2009, 17:58 »

Efter en hurtig søgning på google fandt jeg dette billede af en mikrobølgekanon:
http://www.yrdeboer.nl/MagnoWave/ShowMagnoWavePics.html

Det ser da ikke så besværligt ud, og med et par bilbatterier eller lignende, kan det da sagtens lade sig gøre.

BenMusalho:
Hvilke sten fra Rusland er det du taler om? Smiley


Dem der blev fundet i historien jeg skrev i starten.. Det argumenterede du dog imod, men jeg tror ikke, de ville have brugt det, i den bog, jeg har læst det i, hvis ikke de havde fået nogle beviser på, at det havde fundet sted.
Kunne ikke være mere enig. Jeg tror ikke på, at vi har været i kontakt med andet intelligent liv derude. (egentlig er alt liv på en eller anden vis intelligent, men lad det nu ligge)

Som du siger så er mælkevejen blot én galakse ud af mange, men vi kan sagtens gå endnu tættere på. Vores solsystem er blot et blandt mange i mælkevejen, og der kunne da sagtens være et solsystem med en planet der lå i samme afstand til deres sol/stjerne. Så er temperaturen der danner grundlag for at de rette grundstoffer dannes til stede, og så er der basis for liv. Jeg vil ikke tale om vand, for der behøver ikke være tale om den samme respirations-proces som levende organismer har på jorden. Det kan sagtens være, at en livsform fra en anden planet har en anden måde at skaffe sig energi på.

Men altså så tror jeg godt på andet liv end det jordiske i universet. Men nej, jeg tror ikke der har været kontakt. Korncirkler og alt muligt andet hejs tror jeg ikke på. Jeg synes ikke argumenterne FOR korncirkler er gode nok til at jeg endegyldigt vil tro på dem. Omvendt kan jeg godt forstå at de der tror på korncirkler som skabt af aliens ikke synes argumenterne MOD er for dårlige, men så må det vil være sådan.
Hvorfor, om jeg må spørge?

Har lige fundet endnu et citat: "Sommetider er høj-magnetisk jern smeltet til jordpartikler i cirklen eller jorden indeholder mikroskopiske jernkugler, hvor mængden af jern (magnetit) kan være 560 gange så høj som normalt i jord. Hypotesen er, at jernstøv fra meteorstøv højt oppe i luften bliver samlet i den nedadgående elektromagnetiske lufthvirvel, som så fysisk skaber formationerne, og under varmen sammensmeltes støvet til kugler og ender i jorden under planterne."

Sådan som jeg forstår det, står der, at støvet/stofferne komme oppe fra luften - fra meteorstøv? Dette tyder også på, at det ikke er noget, folk går og gør med deres mikrobølgeovn; for hvem kan lige tage op i luften og få disse stoffer ned på jorden?

"Adskillige plausible teorier:

1. Fra nutidige mere udviklede udenjordiske væsener, som anvender avanceret elektromagnetisk teknologi for at stimulere vores evolution i vor trængende tid, eller som et indledende skridt til at invitere os til galaktisk kommunikation."


Til jer, der vil vide, hvorfor de skulle gøre det, kan ovenstående vel være en grund?

"Lad os antage, som nogen gør, at alle korncirkler er lavet af mennesker her på jorden.
Antallet af korncirkler i Sydengland har i starten af 1990'erne været oppe på ca. 500 stykker på et år, udført i juni, juli og august måned. Det vil siger i ca. 12 uger.

Lad os antage, at for at kunne lave de meget store eller halvstore komplicerede korncirkler skal der et hold på 4 mand, og at hvert hold laver een korncirkel pr. uge. Det vil sige, at hvert hold laver ca. 12 korncirkler på en sommer.

Antal hold bliver herefter de 500 korncirkler divideret med 12 = 42 hold, dvs. ca. 170 mennesker skulle i disse sæsoner være beskæftiget med dette arbejde alene i Sydengland.

Det kan på denne baggrund undre, at landmænd, korncirkel-jægere eller almindelige mennesker ikke i højere grad har afsløret eller forstyret disse mange mennesker i deres arbejde. Der loves jo store dusører til de der kan fange eller anmelde korncirkelmagere.

I år 2000 er der heller ikke fanget eller anmeldt korncirkelmagere, til trods for, at der sommernætterne igennem er mange korncirkel-jægere ude og lure, i håbet om at se eller helst filme en korncirkel blive til.

Dette beretter korncirkel-jægere, der i år 2000 vendt hjem fra Sydengland, og de siger, at der trods mange "jægeres" færden og overvågning fra veje og bakketoppe, så kunne der pludseligt om natten blive observeret 2-3 nye korncirkler i det samme område.

Det er virkelig også meget underligt, at der aldrig er taget et luftfotografi af en halv færdig, stor kompliceret korncirkel, som et hold korncirkelmagere har måttet flygte fra, fordi de er blevet jaget væk, eller har følt sig afsløret.

Hvis korncirkler i hele verden er lavet af mennesker - ud over de få mennesker, der står frem, og de få, der er blevet betalt for det - hvem er de så, og hvor er de henne?"


Endnu noget der indikerer på, et det ikke er mennesker - det lyder simpelthen for usandsynligt, at det skulle være gået forskeres næse forbi, hvis folk bare i al almindelighed kunne lave disse.

At man kan lave disse, er jeg ikke i tvivl om, men at der findes 'ægte' korncirkler, er jeg heller ikke i tvivl om. Der var i år 2000 (mener jeg) en mand i England, der blev dømt for at lave en korncirkel. Men hvis man kigger på, hvordan "hans" strå ligger ned (billede - klik) i modsætning til 'de ægte' (billede - klik), er den altså ikke rigtig - imo.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #268: 13 Mar 2009, 20:19 »

Tjae, der er enorme turistpenge at tjene på korncirklerne, alene det er vel en god motivationsfaktor for at få mange mennesker ud af fjerene, til en gang natarbejde, med at trampe cirkler på en kornmark. Et eksempel er en landmand, der i 1996 udnyttede en korncirkel på sin mark, tæt på Stonehenge, til at tjene 30.000 pund på 4 uger. Værdien af de afgrøder der var ødelagt var på sølle 150 pund, alene det er vel bare en god grund til at han enten ikke var interesseret i at fange korncirkelmagerne, eller måske endda selv havde lavet cirklen...

Er der så mange penge at tjene på korncirklerne, tror jeg de fleste landmænd kunne svinge familien med ud og lave cirkler i løbet af natten (der findes utallige opskrifter på nettet, til hvordan man laver en korncirkel). Landmændene er også udmærket klar over hvor korncirkeljægerne befinder sig, da det trods alt er hans grund, og de ikke kan opholde sig på den, uden hans tilladelse, så det skulle være simpelt for ham, at slippe fri af dem.

Skulle korncirkler ikke være menneskeskabte, er det også lidt tankevækkende, at de først for alvor begyndte at dukke op i 70'erne (jeg ved godt at der er rapporteret korncirkler der er meget ældre, men det var i 70'erne at de for alvor begyndte at dukke op). Mediedækning af korncirkler i et område, får ofte antallet af korncirkler i netop det område til at eksplodere... Korncirklerne dukker stort set aldrig op på indhegnede marker, eller marker der på anden måde er vanskelige at få adgang til... Lidt underligt, hvis cirklerne bliver lavet oppefra, af livsformer der kan rejse tværs gennem universet...

Skulle det være for at kommunikere med os, så har jeg lidt på fornemmelsen, at væsener der kan rejse så langt gennem universet som det ville være nødvendigt, ville kunne finde på lidt smartere måder at kommunikere på...

Det kan godt ske, at det lyder usandsynligt, at så mange cirkler skulle være menneskeskabt, uden at menneskene der laver dem, oftere bliver taget på fersk gerning. Jeg vil dog vove den påstand, at det ville være endnu mere usandsynligt, at aliens skulle kunne stå bag, uden at blive opdaget. Menneskene kan trods alt komme til og fra markerne på jorden, uden at være synlige på radare, eller blive opfanget på radiomodtagere. Det er mere usandsynligt, at rumvæsner skulle kunne finde herned, lave så mange cirkler, og fordufte igen, uden at blive opdaget på radar eller uden deres radiokommunikation bliver opfanget, eller deres rumskib skulle blive opdaget af piloter og passagerer i fly eller lignende der måtte befinde sig i området.

Den kedelige forklaring er oftest den rigtige. Så det vælger jeg at tro også er tilfældet her.

http://www.csicop.org/si/2002-09/crop-circles.html
http://www.circlemakers.org/
http://science.howstuffworks.com/crop-circle.htm
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #269: 21 Mar 2009, 22:53 »

Åhh.. Jeg orker ikke at fremlægge argumenter for, at de ikke er menneskeskabte igen, for de bliver lidt ignoreret, synes jeg. Og når der nu er skrevet flere gange, at "de sider du linker til er jo ikke nødvændigvis ægte" så kan det samme vel bare siges der.

"Menneskene kan trods alt komme til og fra markerne på jorden, uden at være synlige på radare, eller blive opfanget på radiomodtagere. Det er mere usandsynligt, at rumvæsner skulle kunne finde herned, lave så mange cirkler, og fordufte igen, uden at blive opdaget på radar eller uden deres radiokommunikation bliver opfanget, eller deres rumskib skulle blive opdaget af piloter og passagerer i fly eller lignende der måtte befinde sig i området."
Vi aner ikke, hvordan deres maskiner er, eller hvordan de transporterer sig frem og tilbage i universet, så jeg anser dette som et dårligt grundlag for, at det ikke er dem. Det er lidt det samme som at sige, de har brug for vand.. Dette kan ikke bevises!

Og det er vel heller ikke sikkert, at de rejser tværs gennem universet. Vi sender jo sattelitter, aber og mennesker ud i rummet for at undersøge det; de kan vel gøre det samme? Der er måske nogle på månen - vi aner det mildest talt ikke. Tænk hvis de sidder derude nu, og tænker præcis det samme om os. De tror ikke på, at "vi" nogensinde har været på månen, og de tegn, de får på det, anser de som manipulerede. Og de kan ikke opfange os på deres "aosidaoisdoglalalab labla"-apparat, så derfor er vi der ikke.. Grunden til at de ikke tager kontakt til os: de kan være bange? Jeg tror sku heller ikke, at jeg ville fange en 3 meter høj, grøn mand med antenner på hovedet, hvis jeg mødte ham på en nedtrampet mark klokken 05:00 om morgenen.

Men vi kommer aldrig nogen vejne med denne debat...

EDIT: Dog kan vi selvfølgelig debattere alligevel. Thumbs Up
« Seneste Redigering: 21 Mar 2009, 22:56 af BenMusalho » Logged

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010