home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 863 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Michael Laudrup - Hvor hen!?
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Michael Laudrup - Hvor hen!?  (Læst 43834 gange)
bennybenny
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #75: 17 Maj 2008, 12:02 »

Jeg har ikke rigtig nogen anelse om hvor han tager hen, men en ting er jeg næsten sikker på. Jeg tror at han har sat sin underskrift et sted, inden han meldte ud at han forlader Getafe. Det er jeg næsten sikker på. Spørgsmålet er bare hvor Opstemt
Logged

Fc Bayern - Stern des Südens

Nemeth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #76: 17 Maj 2008, 12:19 »

Tror han tager Sevilla,

For hvorfor skulle et storhold som Sevilla melde ud at de vil beholde en træner som ikk har haft succes ?
Det er jo bare en måde at dække over at der er en ny på vej, en mand som sagtens kunne være Laudrup Peace
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #77: 17 Maj 2008, 14:58 »

Du skriver "Det gør ham bare ikke til en god træner" - Grunden tilat var en god træner, skrev jeg i sætningen før. Herefter spurgte du om hvorfor at der blev skrevet så meget om ham hver dag, og det var det, som jeg svarede på dér.

Ellers må jeg så erklære mig fuldstændig uenige med dig. Getafe er på papiret klart dårlige end Rangers. Jeg tror godt at han kan lave noget stort.

Jeg er slet ikke enig i din vurdering af styrkeforholdet mellem Rangers og Getafe. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at hvis Rangers blev placeret i den bedste Spanske række, så ville de komme til kort, og med stor sandsynlighed rykke ud efter en enkelt sæson.

Getafe nåede finalen i pokalen, ja, og det gjorde de også et år forinden under Schuster. Efter min mening skal man ikke lægge for meget i pokalturneringer, herhjemme er det jo ikke usædvanligt, at et første divisionshold når til finalen. Det skyldes ofte enten heldige lodtrækninger, eller simpelthen, at pokalturneringen ofte er en turnering, som de store hold enten ikke satser på, eller har råd til at stille med stærkeste opstilling i.
Og hvad UEFA Cuppen angår, jamen så holder jeg fast i, at når et hold som Rangers kan nå finalen, så behøver man altså ikke stor klasse, for at nå langt. Og så var de i øvrigt også forholdsvis heldige med deres lodtrækning. I første runde klarede de sig med nød og næppe igennem på flest udebanemål mod Twente, i gruppespillet trækker de 3 modstandere der på det tidspunkt befandt sig i noget nær historiske kriser (Tottenham, Tel Aviv og Anderlecht) og så et Dansk hold... De blev i øvrigt, som det eneste hold i gruppen, slået af Tel Aviv. AEK Athen var bestemt heller ikke det værste hold at trække i den næste runde, og Benfica har da heller ikke haft deres mest stabile sæson, og så skiftede de i øvrigt træner netop da de mødte Getafe...

Laudrup har gennem hele sæsonen lagt vægt på, at det var ligaen der havde første prioritet, og der er det altså ikke gået specielt godt. Alligevel er det nu hans resultater i netop pokalen og UEFA Cuppen, der bliver fremhævet, på trods af, at ingen af delene havde første prioritet... Det er efter min mening de turneringer man har prioriteret fra start, der afgør, om sæsonen har været god eller ej, dumper man der, kan man ikke være tilfreds, for så har man planlagt forkert.

I øvrigt var det Schuster der gjorde Getafe store, hvis de er det endnu, så er det på trods af Laudrup, ikke på grund af ham...
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #78: 17 Maj 2008, 15:45 »



Getafe nåede finalen i pokalen, ja, og det gjorde de også et år forinden under Schuster. Efter min mening skal man ikke lægge for meget i pokalturneringer, herhjemme er det jo ikke usædvanligt, at et første divisionshold når til finalen.

Ahh og dog. Du må gerne opfriske min hukommelse på det. Kan ihvertfald ikke på stående fod huske andre end Randers der i nyere tid har været i finalen?

Hele Laudrup debatten vil jeg vælge ikke at gå ind i, da jeg ikke har fulgt Getafe nok til det.
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #79: 17 Maj 2008, 16:46 »

Så lad os sige små hold, synes jeg kan huske finaler med både Silkeborg, AB osv, mens de lå og rodede helt nede i den gale ende af tabellen. Det var mest for at pointere, at de svage hold ofte kommer langt i den slags turneringer, fordi de fleste af kampene spilles på et tidspunkt, hvor de store har meget andet at tænke på, som de finder langt vigtigere.

Selv den mest presitgefyldte pokalturnering af dem alle, den Engelske FA Cup, havde jo i år intet mindre end 3 hold fra den næstbedste række tilbage blandt de 4 sidste...Og det eneste tilbageværende Premier League hold sluttede på en 8. plads i Premier League...
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #80: 17 Maj 2008, 16:57 »

Jeg er slet ikke enig i din vurdering af styrkeforholdet mellem Rangers og Getafe. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at hvis Rangers blev placeret i den bedste Spanske række, så ville de komme til kort, og med stor sandsynlighed rykke ud efter en enkelt sæson.

Getafe nåede finalen i pokalen, ja, og det gjorde de også et år forinden under Schuster. Efter min mening skal man ikke lægge for meget i pokalturneringer, herhjemme er det jo ikke usædvanligt, at et første divisionshold når til finalen. Det skyldes ofte enten heldige lodtrækninger, eller simpelthen, at pokalturneringen ofte er en turnering, som de store hold enten ikke satser på, eller har råd til at stille med stærkeste opstilling i.
Og hvad UEFA Cuppen angår, jamen så holder jeg fast i, at når et hold som Rangers kan nå finalen, så behøver man altså ikke stor klasse, for at nå langt. Og så var de i øvrigt også forholdsvis heldige med deres lodtrækning. I første runde klarede de sig med nød og næppe igennem på flest udebanemål mod Twente, i gruppespillet trækker de 3 modstandere der på det tidspunkt befandt sig i noget nær historiske kriser (Tottenham, Tel Aviv og Anderlecht) og så et Dansk hold... De blev i øvrigt, som det eneste hold i gruppen, slået af Tel Aviv. AEK Athen var bestemt heller ikke det værste hold at trække i den næste runde, og Benfica har da heller ikke haft deres mest stabile sæson, og så skiftede de i øvrigt træner netop da de mødte Getafe...

Laudrup har gennem hele sæsonen lagt vægt på, at det var ligaen der havde første prioritet, og der er det altså ikke gået specielt godt. Alligevel er det nu hans resultater i netop pokalen og UEFA Cuppen, der bliver fremhævet, på trods af, at ingen af delene havde første prioritet... Det er efter min mening de turneringer man har prioriteret fra start, der afgør, om sæsonen har været god eller ej, dumper man der, kan man ikke være tilfreds, for så har man planlagt forkert.

I øvrigt var det Schuster der gjorde Getafe store, hvis de er det endnu, så er det på trods af Laudrup, ikke på grund af ham...

Lige præcis den sidste fremhævede linje, kunne jeg ikke være mere enig med dig i. Det er IKKE Laudrup's skyld at Getafe er så "store" som de er.....
Logged

vevest7
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #81: 17 Maj 2008, 17:25 »

Er slet ikke enig i den diskussion som foregår...

Se på materialet for pokker - han har præsteret meget med de midler han har haft, og han har ingen indflydelse haft på spiller-køb! Det synes jeg er en vigtig faktor!

Han har spillet fodbold på en måde som man kun kan beundre, og har adskillige gange spillet tætte opgør med hold af helt anden kaliber...det må man beundre - han tror på det smukke spil, og tør spille det uden at gå på kompromis i stor grad, når de større hold dukker op! Bare se på Bayern Kampen - Raul og Casillas var på stadion, og jublede med Getafe...det må man altså give ham...når spillere fra større hold kommer og ser dem spille, og så fremdeles...det er jo fantastisk!

Kan godt være, at Schuster allerede var igang med opbygningen, men som jeg ser det, så har Laudrup også gjort det meget godt, og man kan sige, at hvis ikke spillerne havde været så egenrådige, og trukket så ekstremt mange røde kort, så havde sæsonen måske set anderledes ud!
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #82: 18 Maj 2008, 14:54 »

Er slet ikke enig i den diskussion som foregår...

Se på materialet for pokker - han har præsteret meget med de midler han har haft, og han har ingen indflydelse haft på spiller-køb! Det synes jeg er en vigtig faktor!

Han har spillet fodbold på en måde som man kun kan beundre, og har adskillige gange spillet tætte opgør med hold af helt anden kaliber...det må man beundre - han tror på det smukke spil, og tør spille det uden at gå på kompromis i stor grad, når de større hold dukker op! Bare se på Bayern Kampen - Raul og Casillas var på stadion, og jublede med Getafe...det må man altså give ham...når spillere fra større hold kommer og ser dem spille, og så fremdeles...det er jo fantastisk!

Kan godt være, at Schuster allerede var igang med opbygningen, men som jeg ser det, så har Laudrup også gjort det meget godt, og man kan sige, at hvis ikke spillerne havde været så egenrådige, og trukket så ekstremt mange røde kort, så havde sæsonen måske set anderledes ud!

Den der synes jeg egentlig også er vigtig at få med, for jeg finder der bemærkelsesværdigt, at Laudrup forlader et Brøndby hold, hvor store disciplinære problemer blev udstillet, han tager så over i Getafe, og de begynder straks at trække så mange røde kort, så der må være tale om noget tæt på en rekord. Jeg synes der tegner sig et mønster  Wink

Det er muligt Getafe har spillet flot fodbold, men det tror jeg egentlig ikke havde betydet så meget, hvis de var rykket ud, så havde de nok hellere set en lidt mere primitiv form for fodbold, som kunne have sikret en plads lidt længere oppe i tabellen. Det er nu engang point klubberne overlever på, så de skal hjem, specielt når man fra sæsonens begyndelse bebuder, at det er ligaen man satser på, så er det ikke godt nok, lige akkurat at klare sig fri af nedrykning, og så efter sæsonen stå og sige, at det var en god sæson, fordi man nåede langt i UEFA cuppen.

Det er også muligt han har spillet tætte opgør med store hold, men når man først er sikker på at overleve i ligaen efter den næstsidste spillerunde, så kan man altså ikke længere snakke om marginaler der er faldet til den forkerte side, så har man bare ikke været gode nok.

Jeg vil virkelig håbe, at Laudrup kan gøre min kritik til skamme, for det vil da helt klart være godt med en Dansk toptræner i verdensklasse, og så var Laudrup som spiller et af mine helt store idoler (hvilket måske bare gør skuffelsen større, når han ikke for alvor beviser at han er lige så god som træner). Men han har altså bare ikke bevist noget endnu, der kan overbevise mig om, at han er så god, som medierne (og Morten Olsen for den sags skyld) pumper ham op til at være. Husk i øvrigt også lige på, at medierne har en tendens til at bygge tingene lidt for meget op, fordi det så skaber endnu større overskrifter, når deres "nedbrydningsarbejde" begynder.
Logged

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #83: 19 Maj 2008, 15:02 »

Den der synes jeg egentlig også er vigtig at få med, for jeg finder der bemærkelsesværdigt, at Laudrup forlader et Brøndby hold, hvor store disciplinære problemer blev udstillet, han tager så over i Getafe, og de begynder straks at trække så mange røde kort, så der må være tale om noget tæt på en rekord. Jeg synes der tegner sig et mønster  Wink

Hvis du kigger på den spanske ligastatistik, så er Getafe ikke enestående, hvad angår røde kort. Et hold med 13 røde, tre hold med 10, tre hold med ni røde kort (herunder Getafe) og fire hold med otte. Jeg har beregnet et snit på 6,65 røde kort pr. hold. Det lader til, at det nok nærmere er ligaen som helhed, der har et disciplinært problem.

Mht. Laudrups fremtidige job, så er seneste rygte, at Laudrup forhandler med Benfica. Jeg håber på, at han får chancen i en af de større ligaer og ikke ender med at "gemme" sig i Portugal.
Logged


minimee1
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #84: 19 Maj 2008, 15:09 »

Benfica?Huh? Er det ikke der Sven Göran er på vej til? Men man kan sige meget, men man gemmer sig ikke ligefrem i Portugal. Jose Mourinho er et godt eksempel og Sven Göran lige så god. Men ja, det er da en svagere liga, men han har det jo med at overleve alligevel. Jeg har nu hørt at han skulle være på vej til atletico madrid eller sågar Chelsea. Men den sidste er også kun et rygte. For så kunne man lige så godt sige, at han var på vej hjem til Brøndby igen.
Logged

En gang Brøndby, altid Brøndby
Loyal i modgang, stærk i medgang

Nullermand2003
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #85: 19 Maj 2008, 15:11 »

sven skal da ikke til benfica?
Logged

Try Me;-)

-Benja-
Gæst
 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #86: 19 Maj 2008, 16:01 »

Mon han ender i samme klub, som Laudrup og Faxe?
http://www.bold.dk/nyt/?vis=83932
Logged

Tavares
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #87: 19 Maj 2008, 16:09 »

Mon han ender i samme klub, som Laudrup og Faxe?
http://www.bold.dk/nyt/?vis=83932
Espanyol må gerne nappe Laudrup, Faxe og Elmander  Wink
Logged


Bruno Caboclo. Siger det bare.

Nemeth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #88: 19 Maj 2008, 18:36 »

Laudrup til Benfica ?

http://www.bold.dk/nyt/?vis=83954

Så mister Real, Andreas Laudrup Peace hehe,
Logged

Kazak
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Michael Laudrup - Hvor hen!?
« Svar #89: 20 Maj 2008, 17:25 »

Jeg tror han tar til silkeborg og skaffer den oprykning
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010