Så er tiden kommet til at få en afgørelse på den spænende mesterskabs kamp i spanien.
Søndag d.4 April. Kamp i
Optakt til Sevilla FC (1) - (12) Real Sociedad.Skader: Enzo Maresca (5 dage)Karantæne: Gabriel Heinze (1kamp) og Mark van den Boogaart (1kamp)Den her kamp skal vindes. Vi har ikke råd til at smide mange flere point. Tror da også vi køre den her hjem og tager alle tre point. Sociedad har ikke noget at spille for da de er sikker på at blive og de er for langt efter de europæiske pladser. Så viljen skal være til forskel plus vores klasse. GAME ON
Sevilla FC - Real Sociedad
0 - 0
MOM: Hugo Sànchez (Real Sociedad)
Tilskuer: 37.245
Dommer: Vìctor Jose Esquinas Torres
Nej nej nej nej. En kamp helt uden tempo og gejst. Det var alt for ringe. Vi skaber alt for lidt og for få store chancer. Den eneste gode ting jeg kan drage ud af den her kamp er at vi igen holder nullet og at vi ikke sætter til i ligaen da de nærmeste hold også sætter point til.
Den gode stemning var ikke til stede i dag på Ramòn Sànchez Pizjuàn.Onsdag d.7 April. Finale i

Copa del Rey Finale 09/10
Real Betis - Valencia C.F.
2 - 0
Real Betis er Vinder af Copa del Rey 09/10 Søndag d.11 April. Kamp i
Optakt til Villarreal C.F. (3) - (2) Sevilla FC.Skader: Ingen.Karantæne: Ingen.En sejr i dag og vi sætter Villarreal af i toppen og så er der kun os og At. Madrid tilbage. Madrid slog Real Madrid i går lørdag og ligger derfor pres på os. En kamp hvor et point kan vise sig at være ganske fint. Dog skal det siges at vi går efter alle tre point da det nu engang er det bedste. En spænende og meget svær kamp. GAME ON
Villarreal C.F. - Sevilla FC
1 - 3
1-0 MÅL Jefferson Farfàn (11)
1-1 MÅL Alfonso Roberto Delgado (26)
1-2 MÅL Mathieu Bodmer (61)
1-3 MÅL Jesùs Navas
(Straffe 86)MOM: Francisco Ochoa (Målmand Sevilla FC)
Tilskuer: 33.151
Dommer: Julian Rodriguez Santiago
Puha. Den var sku en top kamp værdig. Vi spillede noget nervøst til at starte med men så tager fanden ved Delgado og han tager turen alene igennem Villarreal forsvaret og banker den og der fra er der kun et hold på banen. Nemlig os. Mesterskabet kan blive afgjort i næste runde hvor vi skal en tur til Madrid for at møde Atlètico Madrid.
Navas afgjorde kampen da han var kold som en fisk da han sparkede bolden i kassen fra 11m pletten.Søndag d.18 April. Kamp i
Optakt til Atlètico Madrid (2) - (1) Sevilla FCSkader: Ingen.Karantæne: Ingen.Så er det nu mesterskabet kan blive afgjort. Vi føre med to point ned til Madrid og derfor kan en sejr til os bringe os hele 5 point foran med kun 4 kampe tilbage. Men her inden kampen så ville jeg være godt tilfreds med det ene point. Den første kamp endte 1-1 så vigtig vi ikke taber denne kamp da det jo er indbyrdes opgør der tæller først. Uha en spænende kamp. Kom så tre point med hjem til Sevilla. GAME ON
Atlètico Madrid - Sevilla FC
1 - 0
1-0 MÅL Rodrigo Palacio (48)
MOM: Leo Franco (Målmand At. Madrid)
Tilskuer: 54.766
Dommer: Antonio Rubinos Perez
Nå det var ikke lige med i min plan det her. Vi har nogen kæmpe chancer til sidst i kampen men Franco i Madrid målet levere mirakel redninger på samlebånd. Nu er mesterskabet helt åbnet og det her bliver alt for tæt. Nu skal At. Madrid tabe mindst en kamp hvor vi så vinder. Det ser dog ikke helt umuligt ud vi skal bare tro på det og så skal vi vinde næste kamp.
Leo Franco spillede helt utroligt i Madrid målet.Søndag d.25 April. Kamp i
Optakt til Sevilla FC (2) - (9) Real Zaragoza.Skader: IngenKarantæne: IngenDen her kamp skal vindes. Der er ikke så meget andet at sige for efter vores nederlag sidste weekend skal vi nok regne med at vinde de sidste kampe også må vi se om det er nok. Zaragoza ligger midt i tabellen og har ikke noget at spille for. Det her vi og det skal man meget gerne kunne se når kampen går i gang. GAME ON
Sevilla FC - Real Zaragoza
2 - 0
1-0 MÅL Dimitar Berbatov (31)
2-0 MÅL Dimitar Berbatov (84)
MOM: Dimitar Berbatov (Sevilla FC)
Tilskuer: 33.419
Dommer: Alfonso Perez Burrull
SÅDAN. Så er vi tilbage på den rigtig plads i ligaen. At. Madrid fik kun et point og der ved går vi forbi og føre nu med kun et point men nu mangler der kun tre kampe. Dagens kamp var ikke særligt velspillet men sejr er fortjent selv om Zaragoza kom lige tæt nok på at score men heldigvis så banker Berbatov bolden ind og lukker kampen.
Berbatov skød guldet lidt tætter på Sevilla.
Onsdag d.28 April. Kamp i
Optakt til Sevilla FC (1) - (18) Alavès S.A.D.Skader: Francisco Ochoa (2 dage)Karantæne: Ingen.Sagen er klar. Vinder vi de sidste tre kampe så er vi spanske mester. Det lyder som en god plan så det går vi efter. Alavès kæmper en hård kamp i bunden af ligaen om at undgå nedrykning. Så de kommer nok for at hente det ene point. Synd for dem for de får ikke nogen point i dag. Dem tager vi nemlig. Alle tre point til Sevilla. GAME ON
Sevilla FC - Alavès S.A.D.
5 - 1
1-0 MÅL Jesùs Navas (2)
2-0 MÅL Roger (40)
3-0 MÅL Enzo Maresca
(Straffe 45)4-0 MÅL Dimitar Berbatov (55)
4-1 MÅL Dennis Hansson (78)
5-1 MÅL Dani Alves (84)
MOM: Dimitar Berbatov (Sevilla FC)
Tilskuer: 36.583
Dommer: Julian Rodriguez Santiago
Uha vi spillede som et rigtig mesterhold i dag. Det var en super kam som vi hurtig fik taget om og dræbt en hver form for spænding i. Nu er vi snublende nær Sevillas første mesterskab siden 1946. Vi fik en hjælpende hånd fra Albacete som slog At. Madrid. Så nu føre vi med 4 point med to kampe igen.

Der lugter lidt af guld på Ramòn Sànchez Pizjuàn.
Lørdag d.1 Maj. Sevilla har offentlig gjort et underskud for April måned på
10,01 mio. Det giver klubben et samlet overskud på
16,70 mio.Søndag d.2 Maj. Kamp i
Optakt til R.C.D Mallorca (15) - (1) Sevilla FC.Skader: Ingen.Karantæne: Ingen.Nu er sagen mere klar end nogensinde før. En sejr og vi kan feste natten lang. En sølle sejr fra at gå fra at ligger nr20 og sidst til at blive spanskmester inde for samme sæson. Tror ikke det er gjort før. Den sidste er altid den sværeste men jeg tror mine spiller er klar til at gå ind på banen og tage alle tre point. Det må ikke gå galt nu. Mallorca har ikke noget at spille for så igen skal vores vilje være stærkere og det er den også. Nu går vi ud og henter det mesterskab. GAME ON
R.C.D. Mallorca - Sevilla FC
0 - 1
0-1 Dimitar Berbatov (50)
MOM: Mark van den Boogaart (Sevilla FC)
Tilskuer: 33.199
Dommer: Javier Turienzo Àlvarez
FOR MESTERSKABET DET ER HJEMME IGEN. Klasse. En super bedrift af alle igennem hele sæson. En sæson hvor vi kom fra baghjul og gav alle baghjul. Det var der ikke mange der havde troet muligt da jeg over tog klubben tilbage i September. Mig selv med regnet. Nu skal der feste og bedyrelsen har sagt at alt ære skal gå til mig for at få denne uventet succes til klubben mens fansene er klar til at rejse en statue af mig.
Der blev feste til langt ud på natten og næste dag med i Sevillas gader.Onsdag d.4 Maj. Finale i

UEFA Cup finale 09/10
Feyenoord - Real Madrid
1 - 1
(4 - 5 straffe)
Real Madrid er Vinder af UEFA Cup finalen 09/10 Lørdag d.9 Maj. Kamp i
Optakt til Sevilla FC (1) - (11) Deportivo La Coruña.Skader: Dimitar Berbatov (3 uger)Karantæne: Ingen.
Fansene er klar til at fejre mesterskabet.Det er en sand fest dag i Sevilla. Vi kan nu spille uden nerver og bare nyde kampen og at vi er mester. En utrolig flot sæson slutter med hjemme kamp som vi lige så godt kan vinde for at gøre det helt færdigt. La Coruña kan ikke nå noget så en kampen helt uden nerver fra begge hold. GAME ON
Sevilla FC - Deportivo La Coruña
1 - 0
1-0 MÅL Mathieu Bodmer (51)
MOM: Gabriel Heinze (Sevilla FC)
Tilskuer: 42.157
Dommer: Luis Medina Cantalejo
Ja en fin måde at slutte sæson af på. Der bliver aldrig den helt store kamp men det havde jeg nu heller ikke ventet. Vi gør ikke mere ind det der lige skal til for at hive tre point hjem. Som jeg sagde efter At. Madrid kampen så skulle vi bare vinde vores sidste 4 kampe og så sagt så gjort og der var mere ind rigeligt for at blive spanske mester. Det skal nu fejres på behørig vis. En klasse sæson. Intet mindre.
Det var en fest dag på Ramòn Sànchez Pizjuàn.
Sevilla FC, S.A.D er spanske mester 09/10Sådan her ser den endelige stilling ud i La Liga:

Sevillas lange vej mod toppen i La liga ser sådan her ud:

Så er der dømt velfortjent ferie.