home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 285 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #Pause#26 - AaB -> Champions!
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken karakter vil du give bloggen? 12-skalaen
12
10
7
4
02
-3

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: #Pause#26 - AaB -> Champions!  (Læst 34017 gange)
Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #14 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #90: 25 Maj 2008, 17:58 »

Godt resultat mod Horsens, der altid er en svær modstander. Det skriftlige er dejligt, og topbanneret er flot. Tror på Sutter bliver rigtig god for dig! Jeg kunne dog savne en dato på updaten Smiley
Logged


The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #14 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #91: 25 Maj 2008, 18:04 »

Jeg takker for kommentarerne.

Og bare for din skyld Søren, når du nu spurgte så pænt(funny), har jeg tilføjet dato og det vil være en del af de kommende updates  Cool
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #92: 25 Maj 2008, 22:54 »


|H| AaB 2-0 Lyngby BK |H| AaB 5-3 Viborg FF |A| FC Nordsjælland 1-4 AaB |H| AaB 3-1 AGF |A| Esbjerg fB 3-3 AaB |

Bold.dk

16/04-08

En ting må man sige: Det går godt i det nordjyske for tiden. Nordjyllands fodboldflagskib AaB, har rejst sig efter en skuffende efterårssæson, og er gået ubesejret igennem de første seks kampe, hvor det er blevet til 19. Point ud af 21. mulige.
Meget af denne succes skal selvfølgelig tilskrives spillerne, men meget af ansvaret ligger også hos den uprøvede træner Kasper Ottesen, der virkelig har fået sat skik på holdet.

Foråret startede som bekendt med en sejr over AC Horsens på udebane. I den næste spillerunde stod Lyngby på menuen, denne gang på hjemmebane. Og det var da også et tændt publikum, der tog imod deres regionale helte. Og de fanatiske tilhængere fik da også noget at glæde sig over, AaB vandt således 2-0 på mål af Thomas Enevoldsen og Anders Due.

Næste kamp var igen på hjemmebane, denne gang mod de grønne rivaler fra Viborg FF. Et stort set fyldt Energi Nord Arena stod som rammen til en kamp, som længe vil blive husket. Den tidligere AaB-spiller Caca, åbnede allerede efter 11.min. ballet, da han efter en solotur igennem hele AaB-forsvaret sikkert udplacerede Kevin Stuhr Ellegaard i AaB-målet, 0-1 til Viborg. AaB var dog kun 3.min. om at svare igen, da Tom De Sutter efter godt opspil kom først på et indlæg, og headede bolden i kassen, målet til 1-1 var De Sutters første i AaB-trøjen.
Men i det 31.min. var Viborg igen på spil. Efter et AaB-pres slog Asbjørn Sennels i et forsøg på en kontra en lang bold, som Søren Ulrik Vestergaard kom først på, han tæmmede bolden, tog et træk, og scorede sikkert bag en magtesløs AaB-målmand. Det betød at AaB kunne gå til pause bagud 1-2.
Efter pausen tog Søren Ulrik Vestergaard på ny styringen i Viborg-angrebet, og i det 48.min. bragte han Viborg yderligere foran, 1-3. Men AaB var ikke sådan at slå ud. Tom De Sutter havde nemlig stadig to scoringer gemt i støvlerne, disse faldt i det 53.min. og det 54.min., begge mål blev scoret ved at belgieren vendte rundt som på en tallerken uden for feltet, og hamrede et fladt skud mod mål, i begge situationer var målmand John Alvbåge prisgivet.
Efter udligningen tog AaB så for alvor fat, og viste spil der berettigede til en placering helt i top. Det mundede da også ud i at Nikita Andrejev i det 64.min. for første gang i kampen kunne bringe nordjyderne foran, da han headede et indlæg fra Anders Due sikkert i kassen. Kampen blev definitivt afgjort i det 88.min., hvor indskiftede Jakob Rasmussen scorede direkte på frispark.

var det tid til, at AaB tog turen til Farum hvor FC Nordsjælland bød op til dans. Det blev dog aldrig en ligeværdig dans på grønsværen. Allerede fra første minut var AaB i klart spilovertag og var hele tiden farlige, FCN var reelt kun farlige på dødbolde, hvor AaB’s forsvar indtil videre i forsvaret har set meget svage ud. Men det var slet ikke kommet til udtryk da det belgiske fyrtårn Tom De Sutter for anden kamp i træk, var god for mål, det første kom allerede i det 3.min. hvor han kom først på et indlæg fra højrebacken Daniel Wass, og sikkert sendte læderet i netmaskerne. AaB udbyggede yderligere inden pausen, Anders Due og Birkir Bjarnason scorede således i det henholdsvis 31.min. og det 33.min., Marcus Pode nåede dog at reduceret få sekunder for pausen, da han kom først på et hjørnespark og headede bolden i mål uden for Kevin Stuhr Ellegaards rækkevidde.
Anden halvleg var en forholdsvis kedelig affære, der kun udmærkede sig ved Tom De Sutters anden scoring, der fald i det 56.min. hvor han alene med FCN-målmand Kim Christensen sikkert scorede til 1-4.

Den næste kamp var hjemme i de trygge rammer på et fuldstændig udsolgt Energi Nord Arena, her tog hjemmeholdet imod oprykkerne fra AGF, der blev sendt hjem til Århus med et nederlag på 3-1. Målscorerne for AaB var Tom De Sutter(1) og Nikita Andrejev(2) mens Peter Foldgast scorede for århusianerne.
Efter kampen udtalte AaB-træner Kasper Ottesen:
”Med denne sejr er vi nu tilbage i guldkampen, det bliver svært, men vi har nu igen muligheden for at nå guldet”

skulle AaB endnu engang på udebane, og denne gang hed modstanderen Esbjerg fB. AaB startede ud som lyn og torden og var efter 60.min. foran 0-3 på mål af Tom De Sutter(2) og Nikita Andrejev(1) da det gik galt, Steve Olfers gik ned i en hensynsløs tackling hvor han nærmest klippede Esbjerg-spilleren Martin Vingaard, en handling der fortjent resulterede i et direkte rødt kort. Og derefter gik det stærkt, en mand i overtal dominerede Esbjerg fB fuldstændig og endte med at få hentet AaB’s forspring således kampen endte 3-3, Esbjergs scoringer blev sat ind af Rajko Lekic, Niki Zimling og Michael Murcy.
Efter kampen var Olfers ude i pressen og undskylde tacklingen, men alligevel inkasserede han en offentlig advarsel fra Kasper Ottesen mod den form for spil.

I den kommende tid venter der tre spændende og afgørende kampe for AaB, de næste tre modstandere er nemlig inden ringere end FC Midtjylland, FC København og Brøndby IF i den nævnte rækkefølge, AaB har i kampen mod SAS-Ligaens duks FC Midtjylland fordel af hjemmebane.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #15 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #93: 26 Maj 2008, 17:30 »

Ahhh, svagt at Olfers får en advarsel - man skal da have lov til at gå til stålet Smiley Noget der ikke er svagt er alle dine mål der resulterer i en masse point! Vi skal have guld Opstemt
Logged


The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #15 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #94: 26 Maj 2008, 17:32 »

Ahhh, svagt at Olfers får en advarsel - man skal da have lov til at gå til stålet Smiley Noget der ikke er svagt er alle dine mål der resulterer i en masse point! Vi skal have guld Opstemt

Ikke når det er en så åndsvag tackling, bolden var spillet og tacklingen var så hård, at Vingaard måtte udgå. Og for at gøre ondt værre, kostede det jo to point Wink
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #15 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #95: 26 Maj 2008, 18:01 »

Ikke når det er en så åndsvag tackling, bolden var spillet og tacklingen var så hård, at Vingaard måtte udgå. Og for at gøre ondt værre, kostede det jo to point Wink
Du har ret! Wink
Logged


The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #15 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #96: 26 Maj 2008, 20:30 »

Bloggen slutter:
Det er med sørg i stemmen, at jeg må sige, at denne blog er færdig. Efter en mindre pause var jeg endelig oppe at køre igen, og meget ivrig efter at føre AaB til succes. Men så sker det der ikke må ske, dette:




Jeg beklager meget, da jeg syntes jeg var ved at skabe min bedste blog til dato.

Men istedet vil jeg senere idag starte et projekt op, der er nøje overvejet. Håber i vil bakke op om det.

Jeg takker endnu engang for opbakningen af denne blog, og håber at få endnu mere i min kommende blog.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

dasmessi
Gæst
 
Sv: #Slut# AaB - "The save game could not be loaded"
« Svar #97: 26 Maj 2008, 20:38 »

Ej hvor er det ærgeligt. Hva kan grunden være? Skuffet
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #Slut# AaB - "The save game could not be loaded"
« Svar #98: 26 Maj 2008, 20:51 »

Ej hvor er det ærgeligt. Hva kan grunden være? Skuffet

Tror det er fordi at jeg har været inde og ændre managerens fødselsdato med FMM. Det er jo mig selv der er manager og havde indtastet forkert fødselsdato, og sådan noget hader jeg, så downloadede FMM og ændrede det, må jo så havde lavet noget forkert Skuffet
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

dasmessi
Gæst
 
Sv: #Slut# AaB - "The save game could not be loaded"
« Svar #99: 27 Maj 2008, 09:38 »

Mega surt.  Skuffet
Logged

MadsWiinther
Gæst
 
Sv: #Slut# AaB - "The save game could not be loaded"
« Svar #100: 27 Maj 2008, 17:30 »

Mega ærgerligt, kunne godt lide din blog og så var den jo om det fedeste hold i verden Wink Skuffet
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #Slut# AaB - "The save game could not be loaded"
« Svar #101: 27 Maj 2008, 20:03 »

Har fundet en backup af spillet, jeg ikke troede jeg havde taget. Plejer at tage backups af mine bloggames hver gang jeg gemmer, men troede jeg havde glemt det for en gang skyld, men da jeg rodede lidt rundt på computeren, fandt jeg den sku, så bloggen er "Up and running again" Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Djævlen
Gæst
 
Sv: #Slut# AaB - "The save game could not be loaded"
« Svar #102: 27 Maj 2008, 20:03 »

Det lyder godt! Smiley Jeg glæder mig til at se dig tilbage på sporet igen Wink
Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #16 - AaB
« Svar #103: 27 Maj 2008, 20:13 »

Lyder godt  Thumbs Up!
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #104: 27 Maj 2008, 22:09 »


Bold.dk

18/04-08

Siden AaB kørte Kasper Ottesen ind som AaB-træner er det kun gået frem ad. Der er gjort kloge og utrolig stærke indkøb, spillet er blevet lagt om og resultaterne er kommet. AaB er således forårets klart bedste hold, og er kravlet fra en 9.plads op til en 3.plads. Det har fået Kasper Ottesen til at melde AaB ind i guldkampen på ny, en udmelding, der er blevet modtaget positivt rundt omkring i fodbold Danmark. En af dem der har været ude og kommentere på udmeldingen er Vejle-træner Ove Christensen:
Jeg er helt på linje med Kasper Ottesen i hans udtalelser ovenpå AaB’s gode periode. De har virkelig vist spil der berettiger til guld. Glem alt om FCK’s kedelige resultatfodbold, det kan godt være det skaber stabile resultater, men AaB har her i foråret vist, at offensiv fodbold skaber de bedste resultater, altså vis man formidler det rigtigt. Det har trænerteamet virkelig formået i AaB og stor ros til dem for det store arbejde de har lavet op til forårssæsonen start. For mig er AaB nu favoritter til guldet til trods for FC Midtjyllands forspring på fire point” – Så kontant var Vejle-træneren mæglet, da bold.dk fangede ham for kommentar til Kasper Ottesens guld udmelding.

Men vis AaB skal have guld, kræver det, at de kommer helskindet ud af dem kommende periode. De næste tre kampe er nemlig mod ligaens nummer et, FC Midtjylland, ligaens nummer to, FC København og Brøndby IF, der trods en skuffende niendeplads stadig er et rigtig godt hold.
For at AaB skal have guld kræves der nok som minimum at AaB henter syv point i de kommende tre kampe, der er ganske enkelt ikke råd til nederlag.

Frem mod de tre kommende kampe må man håbe for AaB, at træneren er klar til at håndtere det store pres, der vil komme på hans person. Det er nu at Kasper Ottesen for alvor skal stå sin prøve. De tre kampe vil bringe både det værste og det bedste frem i fodbolden. Der vil komme store følelser på bordet, for der er jo intet der er værre end at tabe til ærkerivalerne. Medierne vil konstant være på nakken af mr. Ottesen med spørgsmål eller konstateringer: han skulle ikke være startet inde, hvorfor blev han skiftet ud, taktikken var forkert osv.. Alt dette kan nemt slå selv den mest hårdføre personlighed ud af kurs, og det er sikkert sådan et pres, AaB-træneren kommer til at opleve i de seks dage.

En af de ting der også bliver debatteret kraftigt rundt omkring i Danmark, er planlægningen fra DBU’s side, AaB skal nemlig spille disse tre kampe inden for seks dage, noget der er i manges øjne er uacceptabelt og en favorisering af de andre klubber, da ingen af de andre har et så stramt program. Til det fik vi følgende kommentar af Kasper Ottesen:
Selvfølgelig er det træls med et så trængt program, især når to af kampene er på udebane, men det er der nu engang ikke noget at gøre ved. Men derfor er det også en fordel at have en så bred trup som vi har. Hvis en eller flere af vores stamspillere bliver skadet eller for udmattede af det stramme program, har vi reserver, der kan gå ind og tage deres plads, vel og mærke uden at forringe holdet. Og netop derfor er jeg faktisk ikke bange for de kommende kampe, vi har holdet og formen til at vinde over alle” udtalte en selvsikker AaB-træner.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010