home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 266 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #Pause#26 - AaB -> Champions!
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken karakter vil du give bloggen? 12-skalaen
12
10
7
4
02
-3

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: #Pause#26 - AaB -> Champions!  (Læst 34054 gange)
The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #9 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #60: 02 Maj 2008, 14:39 »



For lidt over en måned siden bragte vi en liste rygter over mulige transfers i SAS-Liga klubben AaB. Nu vil vi ikke længere arbejde med rygter, men denne gang vil vi tage en gennemgang af de nye ansigter i truppen. Og der er så sandelig rimeligt at tage fat på, hele ti nye spillere er hentet til, mens seks er blevet solgt.
Hvis man overordnet analysere indkøbene må man sige, at klubben har satset på ungdommen. Således har de seneste indkøb gjort, at gennemsnitsalderen i truppen er helt nede på toogtyve år, hvilket er det laveste i hele ligaen.

Hvis vi først tager målmandsposten. Her har klubben solgt Karim Zaza, mens man både har hentet en ny førstemålmand, men også en ny reserve. Reserven er det svenske talent Marcus Sahlman på treogtyve, en rigtig god reserve som sagtens kunne være førstemålmand. Denne titel tilfalder dog Kevin Stuhr Ellegaard, som blot er fireogtyve. Ellegaard forventes i AaB at blive kendt som hvis ikke den bedste, så en af de bedste målmænd i SAS-Ligaen. Man kan sige at dispositionerne i transfervinduet på denne position, har været af højeste standard.

er det forsvarets tur til at komme under luppen. Kasper Ottesen chokerede de fleste ved at sælge den tidligere anfører Danny Califf til ligakonkurrenterne fra FC Nordsjælland, men han er dog allerede glemt af det fleste i det Nordjyske. Der blev nemlig hurtigt hentet en ung erstatning i skikkelse af FC Midtjyllands Winston Reid, en køb der virkelig er stor fremtid i. Det er der også i indkøbet til højrebacken, en plads som Allan Olesen længe har siddet tungt på, men med hans skifte til sommer, skulle der handles. Derfor hentede AaB backtalentet Daniel Wass i Brøndby, en salg der vakte stor harme på Vestegnen. I AaB forventer man sig således store ting fra Daniel Wass, som på længere sigt gerne skulle blive en af de bedste højrebacks i Danmark.

Også på midtbanen er der sket store udskiftninger. Tre spillere har forladt klubben mens fire er kommet til. Publikumsfavoritten Siyabonga Nomvethe er blevet solgt til Vitória de Guimarães, til Kasper Ottesens store ærgrelse. En anden sydafrikaner der er smuttet er Benedict Vilakazi, der er fulgt med Danny Califf til FC Nordsjælland. Den sidste midtbane der er solgt, er brasilianeren Cacá, der er skiftet til Viborg FF.
Men endnu engang har Kasper Ottesen været ude og hente aldeles kompetente afløsere. Klubmanden Allan Gaarde er således hentet hjem til Aalborg. Fra samme klub som Gaarde, Viking Stavanger, er en ung islænding ved navn Birkir Bjarnason også hentet. Birkir Bjarnason skulle være det største islandske talent siden Eidur Gudjohnsen, og i AaB forventer man da også meget af den lille wing.
De sidste to forstærkninger er begge hentet i Viasat Sport Divisionen. Det er to unge spillere ved navn Jesper Jensen og Jakob Rasmussen som er hentet i henholdsvis SønderjyskE og FC Fredericia. Ingen af de to er kendte spillere, men alligevel ser AaB stort potentiale i dem begge.

Vi runder af med angrebet. Angrebet er blevet voldsomt forstærket, i den forbindelse er en enkelt solgt mens to er købt. Den solgte er José Mota, der da han blev købt, blev spået en stor fremtid i klubben, nu er han imidlertid skiftet tilden portugisiske klub Beira-Mar.
Den første der blev købt er nok også det største indkøb i denne omgang, det er nemlig den belgiske boksspiller Tom De Sutter. De Sutter er blevet spået en kæmpe fremtid, både på sit klubhold men også på det belgiske landshold. I AaB har man allerede kaldt ham, hvis ikke det største, så et af de største indkøb i klubbens historie. Den anden spiller der er hentet er det russiske stortalent Nikita Andrejev, som allerede nu forventes at kunne kæmpe med om pladserne i startopstillingen. Købet af Andrejev skal også ses som en økonomisk fremtidssikring, da det forventes at han senere kan sælges videre for et meget stort beløb.

Bedømmelse af AaB’s dispositioner i transfervinduet:
*****
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #61: 02 Maj 2008, 15:19 »

Rigtig god trup du har sammensat der! Desværre er der ikke meget AaB tilbage på holdet, hvorfor jeg også kræver resultater Tunge Ej, det er godt med et generationsskifte, og dit hold virker til at være homogent. Så skal vi sgu have gang i suppen!
Logged


Yoggidk
Gæst
 
Sv: #11 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #62: 02 Maj 2008, 15:19 »

ser rigtigt godt ud, og en god bedømmelse af B.T- KIU!
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #63: 02 Maj 2008, 16:38 »



Nogen siger at arbejdet bærer lønnen i sig selv – Lige nu er jeg tilbøjelig til at give dem ret. Jeg sidder her efter en utrolig travl januarmåned, hvor jeg virkelig har skiftet ud i truppen. Seks førsteholdsspillere er solgt, mens ti er købt ind. Jeg vil ikke komme nærmere ind på hvem det er, da det vist så rigeligt er fortalt igennem medierne.

I stedet vil jeg fokusere på hvordan det faktisk går internt i klubben. Indtil videre er alt faktisk fryd og gammen. Det eneste være valg jeg har måtte træffe, er at jeg har fyret Harbo Larsen. Harbo der igennem en årrække har tjent klubben godt, har bag min ryg forhandlet med en anden klub om at skifte til et lignende job der, og det vil jeg ikke tolerere. Det er fint hvis nogen i min stab ønsker at stoppe i klubben, men så skal se sku enten sige det til mig eller Lynge inden de forhandler med andre klubber, det andet er simpelthen at synke for lavt efter min mening.
Men efterhånden har vi fået bygget et godt hold op. Det er godt nok meget ungt men jeg er sikker på, at vi har de nødvendige rutinerede spillere. Harmonien internt i truppen er også helt fantastisk, alle ser ud til at komme godt ud af det med hinanden.
Et af vores tiltag for at skabe en god stemning i truppen var, at vi her for et par dage siden kvittede træningen i tre dage, og tog på overlevelses/samarbejdstur i de norske skove. Denne idé var taget fra cykelholdet Team CSC, hvor de har haft stor succes med det som et led i deres ”teambuilding”. Det projekt har vi taget til os, og er i øjeblikket ved at stable vores eget på benene, med stor hjælp fra Team CSC, noget vi er meget glade for.

Jeg har også sat gang i et andet stort projekt i klubben. For nogle uger siden var jeg således til møde med bestyrelsen, hvor jeg ønskede at få udvidet og forbedret vores ungdomsafdeling og deres træningsvilkår. Bestyrelsen og den sportslige ledelse fandt frem til, at selvom de mente at vi allerede har et af de bedste ungdomsprogrammer, så ville de gerne være med til at forbedre det hele yderligere.
Denne udmelding er jeg meget glad for, da det gør at klubben i fremtiden har bedre faciliteter at tilbyde de unge talenter, hvilket forhåbentligt kan lokke flere talenter til klubben.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #12 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #64: 02 Maj 2008, 16:47 »

Rigtig flot update vedr. køb og salg, den er simpelthen fremragende  Thumbs Up

Indkøbet af Andrejev er genialt. Han kan nemt udvikle sig til den helt store bomber for dig, når han er spillet ind på holdet.

Fortsæt endelig det flotte arbejde  Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #12 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #65: 02 Maj 2008, 17:59 »

Du imponerer mig gang på gang med den superblog.. Jeg synes dine handler både ind & ud er rigtige gode og jeg glæder migtil at høre mere.. Kunne man få et SS af dit hold og din start 11'er..?
Logged

- Veni, vidi, vici -

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #12 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #66: 02 Maj 2008, 18:02 »

Du imponerer mig gang på gang med den superblog.. Jeg synes dine handler både ind & ud er rigtige gode og jeg glæder migtil at høre mere.. Kunne man få et SS af dit hold og din start 11'er..?

Kunne jo tænkes det kom i næste update Rullende Øjne
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #12 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #67: 02 Maj 2008, 18:14 »

Kunne jo tænkes det kom i næste update Rullende Øjne

Oki.. Det er bare helt i orden.. he he Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #12 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #68: 02 Maj 2008, 18:15 »

Super update, det er jo det rene tortur at vente på resultaterne Smiley Det skriftlige er hamrende godt !
Logged


Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #12 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #69: 02 Maj 2008, 18:53 »

Suoer nice Smiley
Logged

[Min signatur er for stor]

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #70: 02 Maj 2008, 21:36 »



nærmer vi os med hastige skridt! Starten på forårssæsonen står lige for døren, en halvsæson, det kommer til at afgøre min ”skæbne”. Det er mit job at få holdet til at fungere, således at vi kan spille os væk fra den kedelige niendeplads vi ligger på pt. Desværre er vi ude af pokalturneringen med et nederlag til SønderjyskE i efteråret, så vi skal kun koncentrere os om SAS-Ligaen.
Jeg har jo kun en kontrakt af et halvt års varighed, så jeg håber virkelig vi kan skabe gode resultater, da det forhåbentligt kan skaffe mig en kontraktforlængelse . Denne chance jeg har fået, er en drøm der er gået i opfyldelse, så jeg håber ikke den skal stoppe allerede til sommer.

Med hensyn til taktikken har jeg efterhånden fået låst mig fast på den traditionelle 4-4-2. Jeg har dog valgt at køre med meget offensive wings, samt backs der også støder med op til tider. I det hele taget er det mit håb at vi kan spille offensiv fodbold, og for det meste være det styrende hold.
Noget af det der har vakt panderynken i klubben er, at jeg ikke vil passe taktikken ind efter modstanderen i den hjemlige liga. Vi vil spille meget offensivt, lige meget om modstanderen hedder Viborg eller FCK.
Men noget vi også har valgt at satse meget på, er dødboldene, da jeg syntes vi har holdet til at gøre dette til et af vores varemærker. Nogen vil måske mene at dette er kedeligt, men når man er et offensivt indstillet hold, står modstanderne som regel godt pakket sammen, derfor er det vigtigt at være giftige på dødbolde.

I det hele taget kører det rigtig godt. Jeg har også allerede fået sat mig i respekt hos Lynge og klubbens bestyrelse, de lytter sku når jeg siger noget. Mit samarbejde med Allan kører også fremragende. Vi er faktisk gået hen og blevet gode venner, også uden for klubanlægget.
Jeg har også fået en anden nyttig kammerat inden for fodboldens verden. Da jeg for et par uger siden var i England for at besigtige spillere på Liverpools reservehold med henblik på nogen mulige leje aftaler, stødte jeg ind i Rafael Benitez. Han overværede ligeledes kampen, og han noterede at jeg sad og skrev en helt masse ned, hvilket vakte hans opmærksomhed. Først troede han jeg var en talentspejder fra en af deres rivaler, derfor var han ikke alt for venlig i betrækket da han henvendte sig til mig. Men jeg fik da forklaret ham situationen og han blødte da også mere op. Vi fik os senere en god sludder efter førsteholdets træning som jeg overværede, hvor jeg i øvrigt snakkede lidt med Daniel Agger. Det endte endda med at jeg blev inviteret til at være VIP-gæst når Liverpool møder Everton på hjemmebane den 27/3, det er sku en drøm der går i opfyldelse for en gammel Liverpool-fan som mig!

Men for at vende tilbage til AaB, så har vi nu spillet tre venskabskampe og vi har endnu ikke tabt. Den første var mod Hvidovre, denne endte skuffende 2-2. Så tog vi eller revanche mod Frem og Vejle, der begge fik tæsk med henholdsvis 0-5 og 0-6. Så indtil videre ser det rigtig godt ud.





« Seneste Redigering: 02 Maj 2008, 21:54 af Gerrarden » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Yoggidk
Gæst
 
Sv: #13 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #71: 02 Maj 2008, 21:40 »

Satme god blog, lad os få suppen! Unden pointtab Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #13 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #72: 02 Maj 2008, 21:53 »

Smukt mr. G.. KIU!!!
Logged

- Veni, vidi, vici -

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #13 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #73: 02 Maj 2008, 22:09 »

Jeg takker for de trofaste kommentarer, og håber der kommer flere med tiden. Nu mangler der kun en enkelt update inden vi tar' hul på foråret Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Yoggidk
Gæst
 
Sv: #13 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #74: 02 Maj 2008, 22:09 »

Jeg takker for de trofaste kommentarer, og håber der kommer flere med tiden. Nu mangler der kun en enkelt update inden vi tar' hul på foråret Smiley

kommer den iaften?  Kys
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010