home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 511 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #Pause#26 - AaB -> Champions!
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken karakter vil du give bloggen? 12-skalaen
12
10
7
4
02
-3

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: #Pause#26 - AaB -> Champions!  (Læst 34085 gange)
The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #30: 25 Apr 2008, 17:09 »

Jeg takker for kommentarerne, og håber at opbakningen Wink
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #31: 25 Apr 2008, 22:24 »



Når en ny træner kommer til en klub, er det som regel synonym med en større gennemgang af truppen. Dette forventes også vil ske i AaB nu hvor Kasper Ottesen er tiltrådt som træner for klubben. Kasper Ottesen har blot været i klubben i få dage, men der er allerede mange rygter her lige op til åbningen af vinter transfervinduet. Vi vil du forsøge at guide jer igennem nogle af de mest vedholdende rygter omkring køb og salg af spillere i AaB.



Mulige Køb:

Navn: Jelle Vossen
Klub: Genk
Alder: 18
Position: Angriber
Jelle Vossen er af mange kaldt et af de største talenter i lige netop den årgang. Belgieren der allerede har adskillelige landskampe for diverse ungdomslandshold bag sig, er en rimelig lille angriber, men er til gengæld så også meget hurtigt og utrolig træfsikker.
Angriberen ville formentlig sagtens kunne gå ind på det nuværende AaB-hold, men spørgsmålet er om Genk vil sælge, og så om Kasper Ottesen synes han mangler en angriber af Vossens type, da denne ligner Jeppe Curth og Ronnie Schwartz i spillestil.

Sandsynlighed: *****



Navn: Allan K. Jepsen
Klub: Vålerenga
Alder: 30
Position: Venstre back
Allan K. Jepsen har tidligere huseret på AaB’s venstre back i en seks sæsoner, hvor han stort set var en fast del af startopstillingen. Allan K. Jepsen der har to landskampe på sit cv, er en fremragende back i det fremafrettede spil, men han er bestemt også god i den defensive del af spillet. Alt i alt er han en meget komplet back.
Hvis man tager dette i den sammenhæng af man i AaB kun har en decideret venstre back, samt at Jepsen har udtalt han gerne vil hjem til Danmark gør, at en transfer er meget sandsynlig.

Sandsynlighed: *****



Navn: Daniel Wass
Klub: Brøndby
Alder: 18
Position: Højre back
Daniel Wass bliver tit kaldt et af de største danske talenter på højre backen, og er således spået en stor fremtid. Daniel Wass er en højre back med forcerne i spillet frem af banen. Han er rigtig god til at komme med i overlap hvor han virkelig kan få brugt sin hurtighed, og når han er fri til det, ligger han nogle utrolig gode indlæg.
AaB står og mangler en højreback fra sommerpausen, og Wass mangler muligvis en klub hvor han kan få fast spilletid. Men dog er der noget der taler imod en transfer. Det er at det er meget usandsynligt at Wass opgiver kampen om pladsen på højre backen i Brøndby uden kamp.

Sandsynlighed: *****



Navn: Birkir Bjarnason
Klub: Viking Stavanger
Alder: 19
Position: Højre/venstre fløj
Meget tyder på at Birkir Bjarnasons fremtid ligger hos AaB. Islændingen har fortalt at han er meget tæt på en af de klubber der normalt ligger i toppen af ligaen, og her er AaB oplagt. Spilleren der allerede har spillet fem A-landskampe, har en utrolig acceleration der kan få ham forbi stort set enhver back. Desuden har en nogle fremragende driblinger og ligger nogle fantastiske indlæg, noget der gør ham meget farlig.
Som sagt tyder meget på, at islændingens næste stop er AaB, det er som sagt baseret på islændingens udtalelser samt klubbens mulige mangel på kvalificerede fløje.

Sandsynlighed: *****



Navn: Faris Haroun
Klub: 22
Alder: Genk
Position: Central midtbane
Endnu en belgier meldes på rygteplan til AaB, og endnu engang er det en spiller fra Genk. Denne gang hedder spilleren Faris Haroun. Haroun er en hårdtarbejdende midtbaneslider, der har et meget højt bundniveau da han altid fighter 110 %. Faris ville være ideal for AaB da de mangler en rigtig slider længere fremme på banen end på den defensive midtbane, hvor Augustinussen reagere med hård hånd.
Men det at flere hollandske og tyske klubber også har fået øje på Faris, sætter en effektiv stopklods for realiteten af denne handel, men alt kan ske i fodbold.

Sandsynlighed: *****



Dette var vores umildbare indkøbsliste for AaB, i morgendagens udgave vil vi komme med et bud på mulige salg.


Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #32: 25 Apr 2008, 22:28 »

Lækkert, lækkert, lækkert! Godt med nogle rygter, og kan godt lide du ikke retter fokus mod Ropotan, Mihelic og Stancu. Det bliver lidt sjovere, når man ikke kender spillerene! Dit baner er også super flot Shockeret Thumbs Up KIU!!!
Logged


The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #33: 25 Apr 2008, 23:32 »

Jeg takker for den dejlige kommentar Grin Dejligt du læser med Wink
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #34: 26 Apr 2008, 18:52 »



Ligesom vi i gårsdagens udgave forsøgte at komme med vores bud på, hvilke spillere der var mest ”hotte” for AaB’s sportslige ledelse, vil vi i denne udgave forsøge at komme med et bud på det stik modsatte, nemlig hvem der forlader klubben.
Også på dette område har der været en del rygter, og de mest vedholdende har vi nu sammensat.


Mulige salg:


Navn: Siyabonga Nomvethe
Alder: 30
Position: Højre kant
Siyabonga Nomvethe har i den halvanden sæson han indtil videre har været i AaB, virkelig fået sin karriere tilbage på sporet. Det er den succes der nu gør, at mange mener at tiden er inde til at den sydafrikanske fløj kommer videre. Meget taler for en transfer, for selvom Nomvethe har udtalt han godt kan se sig selv slutte i AaB, er han en meget ombejlet herre. Og hvis AaB vil tjene nogen penge på ham, er det ved at være oppe over, da han netop nu er på toppen af sin karriere.

Sandsynlighed: *****



Navn: Danny Califf
Alder: 27
Position: Midterforsvar
Den tidligere anfører har offentligt udmeldt at han er irriteret over at være blevet frataget erhvervet som anfører, og samtidig at han er skuffet over holdet efter de seneste resultater. Det skulle være denne generelle utilfredshed der gør, at Kasper Ottesen vil skille sig af med amerikaneren, som ifølge Kasper Ottesen, skulle have opført sig meget uprofessionelt. Derfor skulle et salg være så godt som sikkert.

Sandsynlighed: *****



Navn: Michael Jakobsen
Alder: 22
Position: Midterforsvar
Hjertet af AaB’s forsvar, det kan den unge Michael Jakobsen vist nemt kaldes. Midterstopperen der netop er blevet udpeget til anfører, skulle efter sigende være et varmt emne i flere tyske og italienske klubber. Det er dog yderst tvivlsomt om AaB vil sælge, og hvis de accepterer et muligt bud, er det også tvivlsomt om spilleren vil væk fra klubben efter han er blevet tildelt anførerbindet.

Sandsynlighed: *****



Navn: Thomas Augustinussen
Alder: 26
Position: Defensiv midtbane
Den defensive midtbanemand der har været i AaB i hele sin karriere har kontraktudløb til sommer, og har udtalt, at det måske var på tide at prøve noget nyt. Derfor er det ikke utænkeligt at AaB vil scorer lidt penge på klubmanden ved at sælge ham allerede nu. Flere tyske midterhold har allerede nu meldt sig på banen som mulig aftager til Thomas Augustinussen. Noget der kunne bane vejen for at Augu, som han kaldes, kan blive i klubben er det nylige klubskifte. Rygterne vil nemlig vide at Kasper Ottesen står klar med en lukrativ aftale til Augu for at holde ham i klubben.

Sandsynlighed: *****



Navn: Karim Zaza
Alder: 33
Position: Målmand
Den rutinerede målmand har blot været i klubben i en halv sæson, men han har allerede gjort sig upopulær i klubben. Han har ligesom Califf været ude og brokke sig over selve holdet og de folk der er omkring det. Samtidig har han i efteråret været god for adskillelige drop, hvilket bare gør det endnu mere sandsynligt, at dansk-marokkaneren snart er fortid i det Nordjyske.

Sandsynlighed: *****



Med denne gennemgang burde det være tydeligt, at hvis den holder stik, går AaB en gennemrydning af truppen igennem, noget der måske kan blive en fordel for dem i det lange løb.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #7 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #35: 26 Apr 2008, 19:09 »

Uhh, håber ikke MJ eller Augo ryger! Hvis Califf og Zaza ikke kan føle sig beæret over at bære den rødstribede skal de satme ik være her Wink Jeg har tillid til dig, Kasper Smiley

Dejlig update, dog med ubehagelige rygter Wink
Logged


Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #7 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #36: 26 Apr 2008, 19:17 »

Enig i hvad Søren skriver !! Og KIU !!
Logged

[Min signatur er for stor]

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #37: 27 Apr 2008, 14:04 »

Rigtig fint, lige umiddelbart har jeg ikke meget at komme med. Smiley
Logged

Grønthandleren
Gæst
 
Sv: #7 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #38: 27 Apr 2008, 14:08 »

Kreativt tænkt med BT Peace
Ellers ser det ganske fornuftigt ud.
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #7 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #39: 27 Apr 2008, 22:54 »



Et nyt år, en ny begyndelse – Sådan kan man godt sige det er i AaB her hvor vi netop er trådt ind i år 2008. Der er kommet en nytræner til, som helt sikkert vil forsøge at få tilpasset holdet til hans fodboldfilosofi. Og det har han nu muligheden for, for ikke blot markere årsskiftet starten på et nyt år, det betyder også at januar transfervinduet åbner. Og allerede den første dag, har der været travlhed i det Nordjyske, tre spillere er hentet på fri transfer fra vore nabolande Norge og Sverige, mens der er købt en spiller hos ærkerivalerne fra Brøndby IF.

Den første spiller man i den kommende sæson får lov til at opleve i den bolsjestribede trøje, er den islandske wing Birkir Bjarnason. Bjarnason der blot er nitten år, er hentet på fri transfer i danskerklubben Viking Stavanger. Bjarnason der er fast mand på det islandske landshold, kan både spille i højre og venstre side, hvilket på sigt kan være et stort plus.
Bjarnasons spidskompetencer er helt klart hans accelerationer ude på fløjen, krydret med hans fremragende driblinger og indlæg, som kan være farlige for ethvert forsvar.

Den anden spiller der er hentet til Energi Nord Arena er en gammel kending, der ligesom Birkir Bjarnason er hentet i Viking Stavanger. Det er nemlig midtbanedynamoen Allan Gaarde der er taget tilbage hjemlige omgivelser i Aalborg. Gaarde er hentet ind som klar forstærkning til den centrale midtbane, hvor han er bedst. Han er dog også aldeles fremragende på venstrekanten samt på den defensive midtbane.
Allan Gaardes største styrke er faktisk hans enorme alsidighed, han er stærk i alle spillet facetter. Hvis man skal udpege hans stærkeste punkter må det være hans utrolig farlige langskud, hans meget stærke hovedspil og så hans indlæg. Men det er meget svært at udpege de stærkeste punkter på en så fremragende fodboldspiller, en spiller, hvor man spørger sig selv, hvorfor han aldrig har fået chancen på det danske landshold.

Den tredje og sidste spiller der er hentet på fri transfer er den svenske målmand Marcus Sahlman. Sahlman er formentlig hentet ind som reserve for Karim Zaza, da Kenneth Stenild ikke har vist lovende takter i efteråret hvor han fik chancen pga. Zazas skade. Den treogtyve årige svensker kommer til AaB fra Halmstad.
Marcus Sahlman er en ung og talentfuld målmand, der på længere sigt godt kan overtage Karim Zazas plads mellem stængerne. Hans primære styrker er hans reflekser og hans en mod en-spil.

Den sidste spiller der er hentet til AaB på dette tidlige tidspunkt er den talentfulde højre back, Daniel Wass, der er hentet hos ærkerivalerne Brøndby IF. Den blot atten årige højre back forventes at gå ind i et rotationssystem med Allan Olesen, da denne efterhånden er ved at være godt oppe i årene.
Daniel Wass er en typisk moderne back, der er meget alsidig. Han er både god i det defensive, men så sandelig også i det offensive. Hans største fordel er hans hurtighed, noget som betyder han kan overløbe de fleste, mens kun ganske få kan løbe forbi ham. Hans eneste lille svaghed, er når det kommer til de hårde mand mod mand dueller, der bliver han tit den lille.

Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #40: 27 Apr 2008, 23:01 »

Det er et par spændende spillere du har hentet ind.. Jeg synes godt at du kunne flette SS af de nye ind updaten, som ellers var rigtig god.. Det er i det hele taget en rigtig god blog du har gang i og du må undskylde mine manglende kommentare.. KIU!!!
Logged

- Veni, vidi, vici -

Javope
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #8 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #41: 28 Apr 2008, 09:42 »

Har ikke været forbi et par dage, men det ser sgu fedt ud. Super gode updates.

Kan rigtig godt li' din måde at opstille potentielle køb og salg på - Det var behagelig læsning.

Dog én ting: Mener du virkelig, at Gaarde burde have været inde omkring landsholdet?! Jeg er ikke sikker på, at jeg er enig! Wink
Logged

"To the people who booed - Boo to you!". - Ian Holloway, Manager, Leicester City.

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #8 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #42: 28 Apr 2008, 23:49 »

Har ikke været forbi et par dage, men det ser sgu fedt ud. Super gode updates.

Kan rigtig godt li' din måde at opstille potentielle køb og salg på - Det var behagelig læsning.

Dog én ting: Mener du virkelig, at Gaarde burde have været inde omkring landsholdet?! Jeg er ikke sikker på, at jeg er enig! Wink

Hvis du tjekker stats i FM, så Ja Wink
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Javope
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #8 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #43: 29 Apr 2008, 09:30 »

Okay!! I rest my case!! Jeg må erkende, at jeg ikke har den nyeste udgave endnu ( Græder), da det ville blive en endnu større tidsrøver en de foregående.

Men IRL ville jeg langt fra være enig med dig!!

Og fra virkelighedens verden: TILLYKKE TIL BRÆMER (IGEN)!!!
Logged

"To the people who booed - Boo to you!". - Ian Holloway, Manager, Leicester City.

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #8 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #44: 30 Apr 2008, 19:57 »

Jamen jamen jamen! Endnu en gang en utrolig lækker update, og jeg er enig med dig hht. Gaarde. Han har vist et kæmpe stort niveau i norge, men vi må nok erkende at han er et niveau under CP Wink Lækkert med de nye indkøb, specielt Gaarde Thumbs Up Så skal vi sgu mod mesterskabet Wink
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010