home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1248 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #Pause#26 - AaB -> Champions!
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken karakter vil du give bloggen? 12-skalaen
12
10
7
4
02
-3

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: #Pause#26 - AaB -> Champions!  (Læst 35355 gange)
The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
#Pause#26 - AaB -> Champions!
« : 22 Apr 2008, 22:53 »




Så er jeg tilbage, jeg kan åbenbart ikke holde mig fra kombinationen med FM, AaB og blog, nu må vi så se hvordan det spænder an denne gang.

Jeg er meget motiveret på en god blog, da jeg har lyst til at vise hvad jeg kan, og på det led vise at jeg faktisk godt kan skrive en god blog.

Håber i vil tage godt imod den


Enjoy





Anden juledag plejer at være fyldt med hygge og dejligt samvær, og sådan har det også været i dag, hvor jeg har været til julefrokost med alle os der har vores daglige gang herude i LIF. Det er en tradition at der bliver holdt denne julefrokost, hvor alle er inviteret, frivillige såvel som sort betalte. Julefrokosten er som ordet siger, en frokost med det hele, så det hele sluttede omkring kl. 16:00, hvor jeg satte mig på cyklen og trillede hjemad.

Der er heldigvis ikke så langt fra klubben og til Strubjerg hvor jeg bor. På vejen hjem tikkede der en af de sædvanlige sms’er fra Nordjyske Sport ind på mobilen, jeg var overbevist om at det var en nyhed om et spillerindkøb eller noget andet om AaB’s trup, men nej, overskriften var lige ved at få mig til at vælte, Erik Hamrén var blevet fritstillet i AaB.

Aldrig før har jeg været så hurtigt hjemme foran computeren. Først ind på bold.dk derefter ind på aabsport.dk for at tjekke om det var sandt, og til min store ærgrelse, var det en kendsgerning at AaB nu stod uden træner. I mineøjne var AaB en fantastisk attraktiv klub, og derfor regnede jeg dog hurtigt med der var fundet en ny træner. Med et slog det mig, måske var dette chancen for at få kick-startet min trænerkarriere på højeste niveau, jeg besluttede mig for at sende en ansøgning til Lynge Jacobsen angående jobbet. Hurtigt havde jeg fundet Lynges mail, og hurtigt var en ansøgning sendt af sted.

Citat
Hej Lynge,

Jeg har netop erfaret at klubben og Erik Hamrén har opsagt samarbejdet, dette er jo klart en svækkelse af holdet, når man tænker på den store kapacitet Erik har været for klubben.

Da jeg havde fået vendt tanken, at klubben nu stod uden træner, fik jeg ideen at søge stillingen som cheftræner. Jeg er klar over det forventningspres der er, når man står i spidsen for Nordjyllands Stolthed.

Jeg selv har en smule trænermæssig erfaring, idet jeg de seneste år ved siden af mit job som sportsjournalist, har været træner i Lindholm IF. Desuden har jeg været en del af et team, der har taget hånd om de største talenter i de tre samarbejdsklubber Lindholm IF, Nubi og Nørresundby Boldklub.

Da jeg selv var aktiv har jeg haft den glæde at være udenlandsprofession el i fem sæsoner, to år hos Häcken i Sverige og tre år hos HamKam i Norge. Herhjemme har jeg bla. spillet for Sønderjyske og Herfølge.

Det der gør at jeg tillader mig at ansøge jobbet er, at jeg mener jeg har de rette kompetencer, jeg har et forholdsvis godt kendskab til truppen og så har jeg min store fodboldmæssige erfaring gennem min karriere som både spiller og træner, plus den erfaring jeg har fået gennem mit arbejde som sportsjournalist.

Jeg håber at komme i betragtning til jobbet.

Kasper Ottesen

Det var den mail jeg sendte til Lynge, nu må jeg bare krydse fingre for et positivt svar.
« Seneste Redigering: 11 Jun 2008, 21:06 af Gerrarden » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #1: 22 Apr 2008, 22:54 »




Truppen:

Målmænd:
Kenneth Stuhr Ellegaard
Marcus Sahlman
Kevin Stenild


Forsvar:
Allan Olesen
Michael Jakobsen
Lasse Nielsen
Winston Reid
Steve Olfers
Jens-Kristian Sørensen
Daniel Wass
Martin Pedersen
Kasper Risgård


Midtbane:
Thomas Augustinussen
Jesper Jensen
Allan Gaarde
Jakob Rasmussen
Birkir Bjarnason
Patrick Kristensen
Anders Due
Thomas Enevoldsen
Andreas Johansson


Angreb:
Jeppe Curth
Tom De Sutter
Simon Bræmer
Nikita Andrejev
Ronnie Schwartz
Trofæer

07/08:
Mål:
07/08 - AaB
  • Få medalje
  • Få mere end atten danskere i førsteholdstruppen
« Seneste Redigering: 02 Maj 2008, 02:03 af Gerrarden » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #2: 22 Apr 2008, 23:00 »

Så må vi håbe at du får det. Ellers bliver det en kedelig blog

I øvrigt cool at du allerede er på fornavn med Lynge Wink
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: #1 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #3: 22 Apr 2008, 23:04 »



I øvrigt cool at du allerede er på fornavn med Lynge Wink
Alle i Nordjylland er på fornavn med Lynge Opstemt Han er verdenskendt i Nordjylland Grin
Logged

molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #4: 22 Apr 2008, 23:09 »

Alle i Nordjylland er på fornavn med Lynge Opstemt Han er verdenskendt i Nordjylland Grin

Det kunne jeg ikke vide. Er fra KBH
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #5: 22 Apr 2008, 23:29 »

Tak for de to, mere eller mindre blogrelaterede kommentarer Grin Men Ja, stort set alle i Nordjylland er på fornavn med Lynge Wink
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #6: 22 Apr 2008, 23:42 »

Fin start Thumbs Up
Logged

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #7: 23 Apr 2008, 07:03 »

niiice med en AaB blog Thumbs Up jeg forventer succes! God og grundig update
Logged


Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #8: 23 Apr 2008, 08:54 »

Godt med en AaB blog. Held og lykke!
Logged

Javope
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #1 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #9: 23 Apr 2008, 09:34 »

Ja! Det bliver spændende at følge!! Men mest spændende om du får jobbet, for ellers bliver det, som det er nævnt tidligere, en kedelig blog!! ;o)
Logged

"To the people who booed - Boo to you!". - Ian Holloway, Manager, Leicester City.

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #10: 23 Apr 2008, 15:25 »



Ventetid kan nogle gange være fantastisk, især hvis man forventer noget godt at ske efter ventetiden, men for mig, var det denne gang ulideligt. Det at gå at vente på noget, man ikke ved hvad man kan forvente sig af, er en helt igennem forfærdelig følelse. Frygten for at blive afvist med foragt spøgede i baggrunden hele tiden, mens drømmen om at stå i spidsen for AaB var i hjertet.
AaB er min klub, og sådan har det altid været. Godt nok blev jeg frasorteret som ungdomsspiller, noget jeg i dag godt kan forstå, da jeg nok ikke havde kvaliteterne til at blive spiller i AaB. Men igennem årene har jeg flere gange spillet mod klubben, og engang var en af trænerne henne og prikke mig på skulderen og spørge: ” Har du ikke været til prøvetræning som ungdomsspiller engang”, denne kunne jeg jo selvfølgelig bekræfte.
Jeg blev AaB-fan da jeg var omkring syv, min far er Vejle-fan, så det huede ham ikke just. Men jeg holdt fast, i starten var det kun pga. jeg kunne lide deres trøjer, men efterhånden har det udviklet sig til et kompliceret kærlighedsforhold. Allerede som 12-årig fik jeg mit første sæsonkort, min far havde forbarmet sig og lovet at tage med på stadion, det ændrede sig dog hurtigt, og snart var jeg ham den ”lille” der var med nede på ståpladserne.

Mit lille tilbageblik blev brat afbrudt, da min mobil ringede, det var fra et ukendt nummer, så jeg tøvede med at tage den. Men telefonens febrilske larm fik taget på mig, og jeg tog telefonen. I den anden ende var Lynge Jakobsen, jeg sad som limet til min kontorstol og stirrede mig blind på væggen i løbet af ganske få sekunder. Samtalen var kort men alligevel utrolig informativ. Lynge ville have mig til samtale allerede dagen efter, noget jeg selvfølgelig indvilgede i.
Min drøm var med et kommet meget nærmere, men alligevel var det svært at rumme det hele inde i hovedet. Tankerne fløj rundt da jeg ringede til min bror, for at fortælle ham den gode nyhed. Først troede han jeg jokede, men han opfattede hurtigt alvoren i min stemme. Han var den eneste jeg fortalte nyheden til, da jeg havde lovet Lynge at holde tæt.

Jeg satte mig hen foran fjernsynet og slog op på Tekst-tv, en nyhed sprang mig særligt i øjnene. ”AaB’s jagt på ny træner intensiveres” – Hurtigt var jeg inde på nyheden, den lød således:
”Efter Erik Hamrén i går i samråd med den sportslige ledelse i AaB valgte at stoppe parternes samarbejde, har jagten på en ny cheftræner optaget det meste af staben i klubben, til trods for der pt. skulle være juleferie.

Men jagten skulle eftersigende snart være slut, ifølge sportsdirektør er tre emner kaldt ind til samtale, to meget rutinerede og højt respekterede trænere, og så en helt grøn træner, det kun har trænet lidt småklubber i de lavere rækker, men som dog har haft en udmærket aktiv karriere.

Eftersigende skal disse tre emner i morgen alle til møde med den sportslige ledelse i klubben, hvorefter en afgørelse træffes”


Nyheden chokerede mig – Vi var ifølge Tv2-Sporten tre der skulle ”kæmpe” om jobbet. Det gjorde det hele, i hvert fald for mig, nemmere af kapere. Det betød at klubben kun havde taget dem ind de var seriøse omkring, en ting der glædede mig enormt.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: #2 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #11: 23 Apr 2008, 15:29 »

Lovely Opstemt
Det ser pisse godt ud Smiley
KIU
« Seneste Redigering: 23 Apr 2008, 15:32 af NichlasKirk » Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #12: 23 Apr 2008, 16:15 »

Takker, dejligt du følger med Wink
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #13: 23 Apr 2008, 16:35 »

God skriftlig start Thumbs Up VIlle da også være horribelt, at blive Vejle-fan, fordi ens far er det! Følger helt sikkert dig i favoritklubben Wink
Logged


The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #14: 23 Apr 2008, 19:11 »



“Who know what miracle
You can achieve
When you believe
Somehow you will
You will when you believe”


Måske, måske ikke. Var det et tilfælde at det var netop dette vers, der kom ud af højtalerne da jeg drejede nøglen om i min nye Fiat Grande Punto. Tilfældigt eller ikke, det ragede ikke mig, men alligevel kunne jeg ikke lade være med at føle mig opløftet af det omkvæd, det vidner om at tro flytter bjerge.
Bilen summede så dejligt fredfyldt, da jeg tidligt kørte ned efter morgenbrød hos guldbageren nede i krydset. Det hele kørte som smurt. Franskbrødet var nybagt, solen skinnede og trafikken gled som en drøm, alt i alt var det en god start på dagen. Vel hjemme blev morgenmaden indtaget mens hunde traskede omkring i lejligheden mens fiskede stod i akvariet og ventede på lyset tændte.

Men dette var ikke det der optog mig, tværtimod blev det så flot strøget jakkesæt taget ned fra knagen i skabet, nu skulle det altså være. Knapperne blev knappet med den største koncentration, mens slipset sad helt som det skulle. Nu var jeg klar, bilen stod blank og fin på parkeringspladsen og bare ventede på at fragte mig til Hornevej hvor mødet skulle foregå. Solen skinnede som en stor diamant da jeg kørte over broen til Aalborg, og vandet under mig stod stille som var det frosset til. Men intet fik mig bragt ud af fokus, jeg skulle ud og sælge mig selv, sælge mine kompetencer, så det blev mig der skulle stå i spidsen for AaB.
Da jeg endelig ankom til Hornevej stod velkomstkomiteen klar, med til mødet var sportsdirektør Lynge Jakobsen, assistenttræner Allan Kuhn samt viceanfører Thomas Augustinussen. Mødet varede halvanden time, for mig havde det været et utrolig positivt møde. De tre lyttede til mine ideer og visioner, og virkede på intet tidspunkt afvisende overfor mig.

Med beskeden om at jeg ville få besked den kommende dag, kørte jeg tilbage til Strubjerg, med et stort smil over hele femøren. Det så positivt ud, måske havde jeg faktisk en mulighed for at få den kontrakt og dermed få muligheden for at udleve min store drøm.
Da jeg kom hjem til min opgang blev jeg mødt af et overraskende syn, tre journalister stod foran opgangen og gik mig i møde. Alle tre ville høre om jeg var i spil til trænerjobbet i AaB, noget jeg selvfølgelig hårdnakket afviste. Denne smule postyr gav mig et tidligt indblik i, at AaB interessant for det meste af Danmark, og ikke bare Nordjylland, for ellers ville der ikke møde journalister op foran en ussel lejlighed i et kvarter som Strubjerg, for at udspørge en tidligere spiller, der ikke var særlig kendt.

Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010