home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:32:13 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23434
  0 Brugere, 857 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: beej199
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 660 661 [662] 663 664 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1548557 gange)
AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9915: 05 Apr 2009, 00:29 »

Men det bekymrede mig bare at Sionko kun fik 2-4 minutter. Syntes snart han skal have mere spilletid..
Logged

jelle123
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9916: 05 Apr 2009, 00:35 »

Ja, har det på nogenlunde samme måde som dig AFC, men må indrømme at når Kvist kan spille på den måde som han gjorde idag, så er der simpelthen ikke plads til Sionko i startopstillingen
Logged

Førhen var mit liv tomt og værdiløst..
MEN,
Så prøvede jeg Football Manager..

Nu har jeg det meget bedre..
Tak Football Manager.

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9917: 05 Apr 2009, 00:37 »

Nej det er klart, men tror bare ikke vi skal forvente det så meget fra Kvist af igen som han gjorde idag.
Logged

jelle123
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9918: 05 Apr 2009, 00:45 »

Nej der har du nok desværre ret, han spillede virkelig godt idag. Efter mig mening passer Sionko bedst til de mindre hold, imens at jeg hellere vil have Kvist med imod topholdene, pga. hans større styrker i defensiven, hvorimod jeg mener at Sionko er stærkere offensivt. Men idag må jeg indrømme jeg får et helt andet syn på tingene da Kvist leverede spil på topniveau både offensivt og defensivt. Et så højt niveau, at jeg må kigge langt tilbage siden jeg sidst har set Sionko helt deroppe
Logged

Førhen var mit liv tomt og værdiløst..
MEN,
Så prøvede jeg Football Manager..

Nu har jeg det meget bedre..
Tak Football Manager.

Mikkellas
Gæst
 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9919: 05 Apr 2009, 01:00 »

Sionko er manden til højrekanten, og så kan det godt være, at Kvist gjorde det godt i dag. Han er fremtidens mand inde på den centrale midtbane, og her kommer der en plads til ham, når Atiba garanteret bliver solgt til sommer. TK kan også få den plads, men hvis Kvist præstere offensivt, som han gjorde i dag, så kan han godt få pladsen inde på den centrale sammen med Hjalte.
Logged

jelle123
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9920: 05 Apr 2009, 01:03 »

For at være hele ærlig kan jeg ikke se en plads til Kvist på midten, jeg har fra dag 1 ment at han spiller bedre på kanten og så med mulighed for at rykke ind i banen. og når (HVIS) Atiba bliver solgt tror jeg helt klart at Fck vil gå ud og invistere i en ny midtbane, måske en type som kan pådrage sig en mere ledende rolle
Logged

Førhen var mit liv tomt og værdiløst..
MEN,
Så prøvede jeg Football Manager..

Nu har jeg det meget bedre..
Tak Football Manager.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9921: 05 Apr 2009, 01:12 »

Sionko mestrer det uventede til bravour. Han er typen, der giver sig 100 % og er totalt uimponeret af sin modstander. Hvadenten det er en topspiller eller serie-6-spiller, så giver Sionko den hele armen. Han er ikke typen der 'leger' med forsvaret for sjov Han har kun én retning, og det er mod målet. Mister han bolden, så er han den der går forrest for at få den tilbage igen. En sand fighter, der er guld værd for klubben. Netop hans mod og tro på egne evner gør også, at han burde være selvskreven i startopstillingen. Hvis hele holdet har en off-day, så tager Sionko selv chancen med et langskud eller et løb ind i boksen. Han kan med andre ord afgøre kampe på egen hånd. Hvilket er noget vi til tider mangler. Grønkjær og Santin kan også afgøre ting på egen hånd, men ellers ser det lidt tyndt ud. Vingaard er typen der KAN afgøre tingene selv, men han er tilsyneladende bag Grønkjær i startopstillingen (hvad jeg som sådan godt kan forstå, selvom Vingaard er en super kompetent afløser for Grønkjær).

Nordstrand afgør sjældent kampe på grund af egne præstationer. Som regel er han afhængig af at blive spillet i dybden (som i dag Wink )eller af at modtage en repost, hvor han så er 200 % kold, og sætter dem ind. Han er iskold, men hans fysik gør ham desværre dårlig i mand-mod-mand situationer, der ofte er nødvendige for at afgøre kampe på egen hånd.

Derfor ser jeg det som et must, at have Sionko på højrekanten. I dag havde Santin en middelmådig kamp, trods hans scoring. Ailton kan også gøre meget på egen hånd, men der er langt imellem kampene hvor hans aktioner virker (som i dag). Det betyder, at hvis vores to angribere ikke har en god periode, så skal midtbanen træde ind og sikre sejren. Det kan venstrekanten (Grønkjær og Vingaard) og det kan Sionko. Men da sidstnævnte ikke bliver brugt, så mangler vi altså offensive profiler, der bare går ind og gør forskellen. Jeg ved det er et meget pesimistisk syn på tingene jeg har lige nu og her, og jeg synes ikke det er så galt som jeg gør det til her. Men jeg vil gerne understrege, at der mangler dygtige spillere til at sætte deres modstander af og tage chancen foran mål. I Europa er det vores største problem, og jeg går stadig over venter på det gennembrud, hvor alle vores spillere med internationalt snit folder sig ud på den store scene.

Ståle taler om at vi er midt i vores gennembrud internationalt. Jeg er uenig. Vores spillere (mand for mand) burde være bedre i Europa. Aab, der i mine øjne har en dårligere start-ellever, spiller langt bedre i Europa. Det skyldes at deres spillere giver den alt hvad de har. De satser offensivt, og de har profilerne der TØR tage den direkte vej mod mål. Det mangler vi i FCK, når Sionko ikke bliver brugt, når Grønkjær er skadet (før Vingaard kom med i truppen) og Santin har en off-day. Så er der ikke meget at gøre for os mod store hold.


Så kort fortalt:
Jeg savner spillere som Sionko, der tør gå selv. Spillere der kan afgøre kampe, selvom vi ikke er det bedst spillende hold på banen. Spillere som Santin, Grønkjær og netop Sionko. Kvist har et godt bundniveau, og han er en meget lovende spiller. Men han kan ikke afgøre kampe. Han hører til på midtbanen som stopklods for modstanderen, så der bliver plads til at vores angrebsesser kan udfolde sig offensivt, uden at skulle have fokus på det defensive.

AMEN!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9922: 05 Apr 2009, 01:17 »

For at være hele ærlig kan jeg ikke se en plads til Kvist på midten, jeg har fra dag 1 ment at han spiller bedre på kanten og så med mulighed for at rykke ind i banen. og når (HVIS) Atiba bliver solgt tror jeg helt klart at Fck vil gå ud og invistere i en ny midtbane, måske en type som kan pådrage sig en mere ledende rolle

Jeg mener ikke, at FCK mangler en ledertype på banen. Nørregaard, Sionko (når han bliver brugt), Kvist, Pospech og JC er alle spillere der står frem og giver den en skalle hvadenten de har en god eller dårlig dag. Nørregaard larmer ikke så meget som Linderoth gjorde, men jeg ser ham faktisk som en fin erstatning for vores tidligere midtbanegeneral. Linderoth var langt mere tydelig på midtbanen, men Nørregaard er faktisk lige så stille ved at tilspille sig den samme status i truppen (ikke i fansenes øjne) som Linde havde. Bare på en anden måde. Flere af spillerne nævner Nørregaard som vores bedste holdspiller, og en mand der løfter resten af holdet ved sin blotte tilstedeværelse. Jeg er personligt enig.

Som sagt mener jeg ikke vi mangler ledertyper, men derimod spillere der offensivt kan gøre en forskel i Europa. Jf. mit forrige indlæg, så synes jeg vi mangler offensiv slagkraft når vi spiller internationalt. Som det er nu kan vi organisatorisk spille op med relativt store hold, men offensivt mangler vi en del i mine øjne. Gennembruddet skal komme med profiler, hvor Santin, ventrekantsduoen og Sionko gør det godt. Men falder en eller to af dem ud i en kamp, så skal vi tilspille os chancerne, og det er ikke altid lige nemt i europæiske opgør!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Pepe
Gæst
 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9923: 05 Apr 2009, 01:21 »

Helt enig, Pluto. I mangler helt sikkert noget af det, som Grønkjær tilførte jer i sidste sæson. Eksplosivitet i den offensive ende af banen. En spiller, der tør udfordre og tage chancer. Det er sådan noget man har brug for, specielt i de europæiske kampe, og hvis FCK skal op i verdenstoppen, skal truppen krydres med sådan en type.

Jeg ser personligt Hjalte Nørregaard som en ny Linderoth. Han er som du skriver ikke lige så synlig på banen, men imo gør han et fantastisk stykke arbejde, og han fortjener noget ros for sit arbejde. Han bliver sjældent omtalt positivt, men det burde han faktisk blive ifølge mig.
Logged

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9924: 05 Apr 2009, 01:22 »

Syntes da Grønkjær viste det i efterlyser i første halveg idag?
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9925: 05 Apr 2009, 01:27 »

Jeg giver dig ret, plutonium. Vi har, hvis vi skal være grove, kun to reelle kantspillere i vores trup; Sionko og Grønkjær. Herudover har vi Vingaard, Hutchinson og Kvist, der kan spille på fløjen, men i mine øjne er de bedste inde centralt, og derfor trækker de meget ind i banen og arbejder knaldhårdt. Sionko og Grønkær gør spillet utrolig bredt, og så forsøger de at sætte deres mand af gang på gang.

I angrebet har vi de to brasilianere, men de kan jo ikke hver gang skabe chancer på egen hånd. De skal have hjælp fra andre, og her er fløjene dem, der skal kunne skabe en chance på egen hånd, og her har vi altså groft sagt kun Grønkjær og Sionko.

Dette er ikke for at være utilfreds, for jeg er faktisk rigtig tilfreds med truppens bredde. Jeg mener bare ligesom plutonium, at vi mangler gennembrudsstærke spillere som Grønkjær, Sionko, Ailton og Santin.

Til Hjalte-debatten, så vil jeg bare sige, at han gør et fantastisk stykke arbejde, og han er en kæmpe leder på banen. Han er måske ikke den spiller, der står midt på banen og råber op, men han er en spiller, der går hen og giver små dessiner til holdkammeraterne. Han dominerer oftest midtbanen, og det så vi fx mod Brøndby, hvor han totalt lukkede af for MKD.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9926: 05 Apr 2009, 01:32 »

Syntes da Grønkjær viste det i efterlyser i første halveg idag?

Ja, men som sagt så har vi et problem hvis Grønkjær og Santin ikke har gode kampe. Som regel har én af dem en god dag, men falder de begge ud, så er det svært at lave mange store chancer i en kamp! Tilspillede angreb kan være svære mod nogle modstandere, og der skal man have udfordrere i angrebet. Derfor synes jeg at vi mangler en Sionko i nogle kampe, da vi ikke kan klare os med spillere der spiller godt sammen og kæmper defensivt, hvis de aldrig tør tage en chance offensivt! Det var jo netop det der var så sensationelt ved at få Santin til klubben! Han tilførte en ekstra dimension offensivt med sit spil, og netop hans spil løftede (løfter) Nordstrand, der ofte lever af at sætte retur-bolde ind. Når han ikke sætter returbolde ind, så er han afhængig af at en anden angriber fjerner fokus fra forsvaret, så Nord kan placere sig ordentligt. Hans fysik gør at han skal kunne bevæge sig uset i boksen, og det er Santin med til at sikre, at han kan. Santin skaber uro, og tør gå selv hvis der ikke byder sig andre chancer.

Men i Europa kan modstanderen ofte finde ud af at lukke en Santin ned, og hvis så Grønkjær har en off-day, og Kvist er på højre fløj, så er vores angreb faktisk ret tandløst!

Der tales om at Larsen måske kan rykke hjem til BIF, FCK, OB eller Aab. Han ville være guld for klubben. Han mestrer nemlig også noget af det, som Santin har. Han kan selv, og han VIL selv. Om han så kun har en halv chance, så tager han den. Han skaber uro og give dermed plads til en medspiller i boksen (fx Nord), så der kan opstå chancer på reposter. Hans højde gør så, at han er en direkte trussel på hoved, mens Santin har sin styrke i de tekniske lækkerier. Men set meget firkantet, så har de samme funktion som angribere. De skal skabe uro og gribe chancen når den byder sig. DÉT savner jeg ofte i FCK!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9927: 05 Apr 2009, 01:35 »

Jeg giver dig ret, plutonium. Vi har, hvis vi skal være grove, kun to reelle kantspillere i vores trup; Sionko og Grønkjær. Herudover har vi Vingaard, Hutchinson og Kvist, der kan spille på fløjen, men i mine øjne er de bedste inde centralt, og derfor trækker de meget ind i banen og arbejder knaldhårdt. Sionko og Grønkær gør spillet utrolig bredt, og så forsøger de at sætte deres mand af gang på gang.

I angrebet har vi de to brasilianere, men de kan jo ikke hver gang skabe chancer på egen hånd. De skal have hjælp fra andre, og her er fløjene dem, der skal kunne skabe en chance på egen hånd, og her har vi altså groft sagt kun Grønkjær og Sionko.

Dette er ikke for at være utilfreds, for jeg er faktisk rigtig tilfreds med truppens bredde. Jeg mener bare ligesom plutonium, at vi mangler gennembrudsstærke spillere som Grønkjær, Sionko, Ailton og Santin.

Til Hjalte-debatten, så vil jeg bare sige, at han gør et fantastisk stykke arbejde, og han er en kæmpe leder på banen. Han er måske ikke den spiller, der står midt på banen og råber op, men han er en spiller, der går hen og giver små dessiner til holdkammeraterne. Han dominerer oftest midtbanen, og det så vi fx mod Brøndby, hvor han totalt lukkede af for MKD.

Jeg vil give dig ret i, at Hutch og Kvist er centrale spillere. Dog vil jeg mene, at Vingaard er udemærket på fløjen som decideret kantspiller. Han også sætte en mand, og så har han et langskud der gør ham i stand til at skabe en uventet chance. Men firkantet set, så er jeg helt enig med dig. To fuldblodsfløje er alt hvad vi har i truppen. At Pospech og Wendt også kan offensivt er fint nok, men i Europa er det ikke godt nok, hvor de får rigeligt at se til defensivt. Så jeg er HELT enig med dig i, at vi mangler spillere der er fløje af sind.

Angående Hjalte, så rammer du hovedet på sømmet  Thumbs Up
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Mikkellas
Gæst
 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9928: 05 Apr 2009, 01:36 »

Jeg ved nu ikke, hvor meget Larsen kan betegnes som en Santin-type. Jeg synes nu mere, at Larsen er den typiske boksspiller, der skal holde på bolden og spille simpelt, og så være i boksen, når der er brug for det. Her har vi lige fået købt N'Doye, men det vil jo altid være rart med to af sådanne typer, hvis småspillet ikke fungerer en dag. Vi får dog hård konkurrence om Larsen, da BIF, AaB, OB og nogle tyske klubber også skulle være inde i billedet.
Logged

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9929: 05 Apr 2009, 01:37 »

Ja du har ret Plutonium. Larsen ville gøre godt. Hvis man kunne låne ham med mulighed for køb.
Logged

Sider: 1 ... 660 661 [662] 663 664 ... 1076 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010