home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 228 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!  (Læst 33089 gange)
steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #23# Baskerlandets Stolthed! - Medaljekampen Intensiveres!
« Svar #105: 24 Apr 2008, 13:51 »

FOR SATAN DA!!!

Gør jeg klar til update!!! DET BLIVER SPÆNDENDE!!!

UTROLIGT SPÆNDENDE!!!
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #23# Baskerlandets Stolthed! - Medaljekampen Intensiveres!
« Svar #106: 24 Apr 2008, 13:56 »

Nederen kommentar min ven xD
Logged


steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #23# Baskerlandets Stolthed! - Medaljekampen Intensiveres!
« Svar #107: 24 Apr 2008, 15:18 »


Tak til Cesc for Top Banner



Europas bedste!
I kraft af vores 2. plads i gruppespillet havde vi gjort os fortjent til to kampe mod Lyon i 1/8 finalerne. To kampe jeg ikke forventede mig alverden af, men hvis alt gik godt, ville videre deltagelse bestemt være en mulighed.

Det var med nerverne uden på tøjet, at jeg bevægede mig ind på stadion til den første af de to kampe. Jeg havde netop forladt spillerne i omklædningsrummet med beskeden om, at denne kamp kunne vindes, og nu stod de i spillertunnelen på vej ind.

Spillerne så dog ikke nervøse ud da kampen gik i gang, Lyon havde travlt med, at forsvare sig mens, at Yeste og resten af offensiven holdt legestue, men chance efter chance løb ud i sandet. I anden halvleg var situationen den samme, vi havde alt spillet, men Lyon havde heldet. Efter 60 spilleminutter fik vi dog endelig den mulighed, vi havde ventet på. Indskiftede Aduriz blev nedlagt i feltet, og Iraola gjorde klar til, at sparke det efterfølgende straffespark. Iraola skabte dog en stilhed, jeg ikke havde oplevet siden, jeg smed tøjet på den lokale i en brandert, da han brændte. Flere store chancer fik vi ikke i kampen og meget ufortjent, måtte vi nøjes med 0-0.

Returkampen i Frankrig blev en rigtig gyser, to hold der primært forsvarede skabte ikke tilskuervenligt fodbold, men jeg var ligeglad. Jeg havde som en anden Lance Armstrong spottet svaghedstegn hos Lyon, og nu lugtede jeg blod. Første halvleg endte dog målløs, men jeg boostede holdets selvtillid i pausen og 20 minutter inde i 2. halvleg, gav det bonus. Aduriz sneg sig i mellem det franske midterforsvar og stensikkert, udnyttede han chancen, og scorede til slutresultatet 1-0.

Det var dejligt, at være videre mod Lyon, og Chelsea var en svær lodtrækning, håbede jeg på endnu en overraskelse fra vores side. Vi skulle endnu engang starte på hjemmebane, men hvor vi i kampen mod Lyon dominerede fra start til slut, skulle Chelsea vise sig som en bedre modstander. I første halvleg udspillede Englands øjeblikkelige tophold os, men heldigvis blev Drogbas scoring efter 16 minutter første halvlegs eneste. I anden halvleg kom vi bedre med i kampen, det var nu pludselig os i den spilstyrende rolle, mens Chelseas dyrtkøbte stjerner var henvist til statister. Med fremragende pasningspil og energisk forsvarsspil, pressede vi de engelske giganter i knæ og helt fortjent, kunne indskiftede Isma Lopez udligne i det 66. minut på et flot langskud. Resten af kampen sad vi tungt på, men desværre måtte vi stille os tilfreds med 1-1.

Der var helt stille i bussen da vi kørte fra Gatwick mod Stamford Bridge. Fuld koncentration lyste ud af øjnene på spillerne, vi vidste alle sammen, at vi havde en chance, hvis vi slog Chelsea ville Ajax vente i semifinalen, en modstander vi burde kunne slå.

Første halvleg var knapt skudt i gang, men Chelseas plan strålede allerede tydeligt. Samtlige 11 spillere stod sikkert placeret bag bolden, når vi angreb, og der ventede en lang sej kamp for det vigtige udebanemål. I det 27. minut slog Chelseas kontra dog til, med tre hurtige afleveringer endte bolden for fødderne af Lampard, der sikkert eksekverede til 1-0. Lampards scoring ændrede dog ikke meget for os, vi skulle stadig score et udebanemål, og det var præcist, hvad jeg fortalte spillerne i pausen. Anden halvleg lignede en genudsendelse af første, vi havde overtaget, Chelsea spillede afventende, og jeg råbte og skreg på bænken, i det 75. minut fik vi dog den chance, vi ventede på. Essien lavede en hovedløs tackling på Martinez, og fik retfærdigt det røde kort. Efter Essiens udvisning sendte jeg hele holdet frem, og Chelseas straffesparksfelt var gentagne gange ved, at overskride max begrænsningerne for folk pr. M2. Jeg havde så småt indstillet mig på en hjemtur, men så tog Yeste sagen i egen hånd. Et fantastisk langskud uden chance for Cesc blev sendt afsted, og nu var det os der jublede.

”Mikel brænder”
”Terry scorer”
”Drogba scorer”
”Cole brænder”
”Bale scorer”
”Malouda scorer”
”Ivanovic brænder”
”Yeste scorer”
”Aduriz scorer”
”Susaeta scorer”

”Isma Lopez brænder”
”David Lopez brænder”

”Martinez scorer”
”Del Horno scorer”
I den forlængede spilletid var billedet det samme, vi var stadig spilstyrende, og Chelsea var stadig statister i det baskiske teater. Jeg håbede vi kunne afgøre kampen i den forlængede spilletid, så mit urutinerede mandskab kunne undgå en straffesparkskonkur rence. Vi manglede dog alt held i den forlængede spilletid, og kampen måtte i straffesparkskonkur rence.

Brølet fra midtercirklen og de medrejsende fans må kunne høres hele vejen til baskerlandet, Del Horno kom løbende hen i mod os, mens vi desperate prøvede, at nå ham først. Dansende, hoppende, jublende, vi havde fucking gjort det! Nu ventede fest!

Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #24# Baskerlandets Stolthed! - Europas bedste!
« Svar #108: 24 Apr 2008, 21:46 »


Tak til Roxer for Top Banner



Vi er i finalen!
I semifinalen i dette års Champions League ventede Ajax. Ajax havde i kvartfinalen slået Manchester United og på den måde gjort sig fortjent til et møde med os. I forhold til Lyon og Chelsea var Ajax et lilleputhold, men jeg vidste, at vi skulle yde vores bedste i to kampe, hvis vi skulle i finalen. Ajax havde fået fornøjelsen af, at starte hjemme, så det var et tændt Bilbao mandskab der tog afsted til Amsterdam. Uanset resultatet af de forestående to kampe havde vi dog spillet en fantastisk turnering og pengene ville vælte ind i næste sæson.

Før kampen i Amsterdam havde jeg stillet mig tilfreds med et uafgjort resultat, vi havde flere stjerner ude, og det unge stortalent Isma Lopez måtte starte inde i angrebet. Som første halvleg skred frem, var det dog tydeligt, at vi var flere klasser over vores modstander, som vi fuldstændigt udspillede. De flotte kombinationer blev dog desværre efterfulgt af elendige afslutninger, og når man ikke selv kan, så kan modstanderen, og det var netop, det der skete i det 36. minut. Efter en masse klumpspil i det lille felt, stod Marcus Rosenberg pludselig fri foran mål, og han svigtede ikke, med en sikker inderside sparkede han bolden i kassen til en pauseføring på 1-0. I pausen snakkede jeg med de store bogstaver, og det så ud til, at virke. Spillerne virkede mere direkte og målsøgende, og i det 58. minut kunne Markel Susaeta fortjent udligne til 1-1, Susaeta var dog ikke færdig endnu og bare 4 minutter senere, sendte han et perfekt indlæg i hovedet på Isma Lopez der ikke svigtede, og flot gjorde det til 2-1. Efter vores føringsmål lukkede vi mere af bagude, men i det 77. minut fik vi et hjørnespark. Susaeta løb ud for, at sparke og med et perfekt indlæg ind i det lille felt, kunne Del Horno gøre det til slutresultatet 3-1.

Hjemme på San Mamés sparede jeg nogle af stjernerne. Jeg var sikker på, at vores forsvar kunne holde Ajax på under 3 mål, og jeg troede virkelig på finalepladsen. Man kunne da også tydeligt se, at det var Ajax der havde mest, at spille for og vi gravede os ned og satsede på kontraangreb. I det 39. minut kunne vi dog ikke holde Ajax angriberne mere og fuldt fortjent, kunne Suárez bringe Ajax foran med 1-0. I anden halvleg var billedet det samme, Ajax havde masser af spil, men få chancer, hvorimod vores giftige kontra, konstant var en trussel og i det 12 minut, var det netop en af de omtalte kontraangreb, der gav bonus. Iraizoz lavede en flot redning, hvorefter han hurtigt sendte bolden frem af banen til Orbaiz der spottede Garmendias løb, Garmendia var derefter sikkerheden selv og med kampens sidste scoring, udlignede han til slutresultatet 1-1.

Det var stadig lidt uvirkeligt, at tænke på. Os, baskerlandets stolthed Bilbao skulle spille finalen i verdens største klubturnering. Jeg kiggede ud på træningsbanen fra mit kontor, spillerne pjattede rundt legende med bolden, så det var en fornøjelse, at se på. Et lille flashback poppede op i min bevidsthed, tanken om den unge uerfarne mand, der sad til et pressemøde og snakkede om nedrykningsstreg. Den unge mand var nu byttet ud med en moden mand, en moden mand med styr på tilværelsen, en af verdens mest eftertragtede managers, ikke bare af klubberne, spillerne kunne også lide mig. Selveste Puyol havde bedt Martinez overdrage mig en lykønskning med finalepladsen. Jeg kiggede rundt i lokalet, tændte mig en stille smøg, kiggede ned på træningsbanen og udbrød et spontant jubelbrøl, REAL ARE YOU READY?!?

Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Schleidt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #25# Baskerlandets Stolthed! - Vi er i Champions League finalen!
« Svar #109: 24 Apr 2008, 21:52 »

!!!

Hvilke resultater. Jeg er dybt imponeret. Vind så pokalen med de store ører Smiley Det ser fornuftigt ud i ligaen også Smiley

Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: #25# Baskerlandets Stolthed! - Vi er i Champions League finalen!
« Svar #110: 24 Apr 2008, 21:59 »

Du skal have en kæmpe klapsalve herfra Opstemt
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #25# Baskerlandets Stolthed! - Vi er i Champions League finalen!
« Svar #111: 24 Apr 2008, 22:04 »

!!!

Hvilke resultater. Jeg er dybt imponeret. Vind så pokalen med de store ører Smiley Det ser fornuftigt ud i ligaen også Smiley



Mange tak, man har jo lov, at håbe, Real har dog været suveræne hele sæsonen igennem:P

Du skal have en kæmpe klapsalve herfra Opstemt

Bukker ydmygt og takker Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #25# Baskerlandets Stolthed! - Vi er i Champions League finalen!
« Svar #112: 25 Apr 2008, 20:18 »

Hold da K***!
Har ikke helt fulgt med her før, men for F***** da nogle resultater du har fået. En yderst stor prestasion at komme i CL finalen med Bilbao, og jeg følger med herfra Smiley

KIU!


EDIT: Scary, det her er mitt indlæg nummer 666  Djævel
Logged

19-18!

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #25# Baskerlandets Stolthed! - Vi er i Champions League finalen!
« Svar #113: 26 Apr 2008, 11:27 »

Hold da K***!
Har ikke helt fulgt med her før, men for F***** da nogle resultater du har fået. En yderst stor prestasion at komme i CL finalen med Bilbao, og jeg følger med herfra Smiley

KIU!


EDIT: Scary, det her er mitt indlæg nummer 666  Djævel

Rigtigt mange tak Smiley

Som sædvanlig står min computer på skolen, men på mandag og tirsdag skulle der gerne komme nogle updates angående:

La Liga
Copa del Rey
Champions League
Karakter givning
Interview

Håber i kan vente Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #25# Baskerlandets Stolthed! - Vi er i Champions League finalen!
« Svar #114: 26 Apr 2008, 11:29 »

Jeg gider altså ikke at vente.. jeg vil ha update NU!!!! Nej det går nok.. så er der lidt at glæde sig til.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #25# Baskerlandets Stolthed! - Vi er i Champions League finalen!
« Svar #115: 26 Apr 2008, 11:57 »

Jeg gider altså ikke at vente.. jeg vil ha update NU!!!! Nej det går nok.. så er der lidt at glæde sig til.. Thumbs Up

Hehe hvis jeg er heldig kan jeg lave en i morgen, men det afhænger af omfanget på tømmermændene  crazy
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #25# Baskerlandets Stolthed! - Vi er i Champions League finalen!
« Svar #116: 28 Apr 2008, 12:13 »


Tak til Cesc for Top Banner



Sæsonafslutning
De sidste kampe i sæsonen havde en stor overskrift, Champions League deltagelse. Medaljer ville være en stor bonus, men med vores deltagelse i både Champions League og Copa del Rey var medaljer kun 3. prioritet. Vi havde et 7 points forspring til Valencia og Atletico, og det var med stor ro i kroppen, vi begyndte marchen mod sæsonafslutningen.

Første kamp var mod rækkens suveræne bundprop Levante i en kamp, der skulle vindes. Vi satte os også tungt på kampen fra første fløjt, men en velspillende Vladan Kujovic i Levante målet afholdte os fra scoringer i kampens indledende fase. I det 42. minut fik vi dog et hjørnespark, en dødboldsituation vi sæsonen igennem har mestret til fulde og endnu engang, kom Del Horno højest til indlægget og med et flot hovedstød, gjorde han det til kampens resultat 1-0.

I de efterfølgende 2 kampe ventede denne sæsons suveræne tophold. Barcelona var første modstander hjemme på San Mamés, og det var et halvt reservehold, jeg sendte på banen. Barcelonas overlegenhed viste sig også tydelig, men på mirakuløs vis afholdte vi dem fra scoringer i første halvleg. I anden halvleg var heldet dog ikke på vores side, og da først Xavi og derefter Bojan scorede kort efter hinanden, var der ikke meget håb tilbage. Det var også kun halvhjertede kontrachancer, vi kom frem til i resten af kampen, som Barcelona vandt fortjent 2-0.

Kampen efter mod Real Madrid fik vi endnu en lektion i hurtigt pasningspil, men ligesom mod Barcelona holdte vi Real fra scoringer i første halvleg. I anden halvleg var billedet det samme, men Real var dog skarpere i deres afslutninger. I det 63. minut vred Robinho sig fri og med en flot inderside bragte han Real foran med 1-0. På trods af, at Reals sejr aldrig var i fare, skulle vi alligevel helt hen i det 84. minut, før Rosina lukkede kampen med et sikkert straffespark.

Valencias og Atleticos åndedrag kunne så småt mærkes i nakken, og der var et akut behov for point i de efterfølgende kampe mod Deportivo, Mallorca og Villareal. Den første kamp mod Deportivo gav os også, de ventede 3 point efter en 3-1 sejr, Del Horno var den store oplevelse med 2 scoringer. Mod Mallorca skulle uretfærdighedens grimme ansigt endnu engang ligge sig som en tung sky over mit hårdt kæmpende hold. Chance efter chance blev misbrugt, og da Oscar Trejo midt i anden halvleg bragte hjemmeholdet foran, var jeg klar til, at hive hele holdet ud og selv spille kampen. 20 minutter før tid kunne Murillo dog fortjent sikre os det ene point. I kampen efter mod Villareal skulle vi helt hen i det 90. minut, før Isma Lopez fortjent kunne score kampens eneste mål. Villareal havde ikke haft et eneste skud på mål, og kun guderne ved, hvordan de kunne holde nullet til det 90. minut.

De to efterfølgende kampe skulle bare overstås. Atletico var spillet agterud i stillingen, og Champions League deltagelse var allerede bekræftet. På trods af den sikre Champions League deltagelse, bad jeg dog spillerne om, at spille en god kamp, hvilket de fuldstændigt ignorerede. Vi tabte med ufattelige 2-1 til Gimnastic, og det var de slemme ord, jeg hev frem efter kampen.

Den sidste kamp mod Cadiz blev en formsag. Allerede efter 9 minutter fik Cadiz en mand vist ud, og en halv time senere stod det 2-0 til os. I anden halvleg lukkede vi dog Cadiz mere ind i kampen, og i det 62. minut reducerede Inigo til slutresultatet 2-1.

Fjerdepladsen var dog sikret, og champagnepropperne kunne springe frit nede i omklædningsrummet, mens jeg takkede af for en flot sæson. Foran os ventede nu kun Champions League finalen mod giganterne Real Madrid.


Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #26# Baskerlandets Stolthed! - Sæsonafslutning 3. sæson!
« Svar #117: 28 Apr 2008, 12:18 »

Far er ikke sur - far er skuffet - over dine spilllere vel og mærke.. Hvorfor skulle de lige smide point mod Mallorca og Gimnastic.. Jeg havde gerne set bronzen ende i Bilbao.. Men en flot update og tlk. med CL igen..

Jeg håber du nupper pokalen med de store ører og gør mig stolt.. Det er som altid en fornøjelse at følge med og jeg glæder mig til at høre om Champions League finalen.. Hvornår tror du updaten kommer??
Logged

- Veni, vidi, vici -

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #26# Baskerlandets Stolthed! - Sæsonafslutning 3. sæson!
« Svar #118: 28 Apr 2008, 12:25 »

Far er ikke sur - far er skuffet - over dine spilllere vel og mærke.. Hvorfor skulle de lige smide point mod Mallorca og Gimnastic.. Jeg havde gerne set bronzen ende i Bilbao.. Men en flot update og tlk. med CL igen..

Jeg håber du nupper pokalen med de store ører og gør mig stolt.. Det er som altid en fornøjelse at følge med og jeg glæder mig til at høre om Champions League finalen.. Hvornår tror du updaten kommer??

Er igang med, at skrive Copa del Rey updaten nu, så skriver jeg bagefter CL så omkring kl. 16.. Skal nemlig lige spise frokost og have lidt timer Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #26# Baskerlandets Stolthed! - Sæsonafslutning 3. sæson!
« Svar #119: 28 Apr 2008, 12:27 »

Flot blog! Indtil videre har jeg kun "halvt" med, men du skriver fantastisk.. jeg er fast læser herfra  Peace

KIU
Logged


Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010