home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 389 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!  (Læst 33038 gange)
steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #15# Baskerlandets Stolthed! - Sæsonafslutning!
« Svar #75: 16 Apr 2008, 13:27 »


Tak til Cesc for Top Banner



Opsummering
Bilbao har endnu engang overrasket alt og alle. Det store spørgsmål før denne sæson var, om Steevals mandskab kunne fortsætte sidste års flotte spil og erobre endnu en topplacering. Eksperterne var uenige, men den generalle vurdering af Bilbao var et godt midterhold. Bilbao havde ikke forstærket sig væsentligt før sæsonen, og det var da også sidste sæsons stjerner der trak det store læs i denne sæson.

Vurderingen vil blive lavet som sidste år. Manager, målmand, forsvar, midtbane og angreb for alle en tur i vridemøllen. Nogle vil blive skuffede andre overraskede, men en ting er sikkert, retfærdigheden vil ske fyldest.

Manager: Daniel Steeval  *****
Daniel Steeval skulle i år op til eksamen med sit Bilbao mandskab. Sidste år undervurderede mange af storholdene Bilbao, en ting der ikke ville ske i år. Steeval spillede ud fra samme grundprincipper som i sidste sæson, og man kan roligt sige han bestod. Med en flot offensiv tilgang til tingene og fantastiske resultater, må Steeval betegnes som et af de mere eftertragtede navne i fodboldverdenen. Flere medier har sat ham i forbindelse med storklubber, men Steeval selv afviser spekulationerne, en ting er dog sikkert. Ligegyldigt hvilket hold Steeval træner næste år, har han udført mirakler med dette Bilbao mandskab. Et mesterskab havde givet ham 5 stjerner, men Steeval kan også være yderst tilfreds med 4.

Målmænd: Gorka Iraizoz – Daniel Aranzubia  *****
Gorka Iraizoz var en stærk medvirkende faktor til sidste sæsons store succes, i denne sæson har han dog virket mindre stabil, men han har stadig holdt et højt niveau. Iraizoz har stået samtlige kampe og lukket 47 mål ind, det er dog ikke målene der afholder ham fra, at gentage sidste sæsons fire stjerner, det er derimod dumme beslutninger i slutningen af kampene, der har ført til dumme pointtab. Iraizoz er dog også næste år sikker sidste skanse, mens den evige reserve Daniel Aranzubia er på vej væk.

Forsvar: Andoni Iraola – Iban Zubiaurre – Asier Del Horno – Javier Casas – Ustaritz – Ander Murillo – Fernando Amorebieta  *****
Hvis den baskiske sidste skanse til tider har skuffet, har billedet af forsvaret været stik modsat. I løbet af sæsonen fandt man frem til en konstellation bestående af Iraola-Ustaritz/Amorebieta-Murillo-Del Horno, og over hele sæsonen har Bilbaos forsvar været utroligt velspillende. Hvor man sidste år til tider manglede bredde, har Zubiaurre i år vist sig som en habil afløser, når Iraola har været ude. I Ustaritz, Amorebieta og Murillo besidder Bilbao et af spaniens bedste midterforsvar, hvor fremragende præstationer, oftere har været reglen end undtagelsen. Det har dog også fanget storklubbernes interesse, hvor specielt Ustartitz er en eftertragtet herre. Sæsonens helt store oplevelse skal man dog finde til venstre i forsvaret. Del Horno har med 9 scoringer, 4 oplæg og 5 kåringer som banens bedste spillet sig tilbage på det spanske landshold og ind i alle baskiske hjerter. Det har naturligvis ført rygter om videresalg med sig, men Del Horno selv afviser alle rygter til held for Bilbao.

Midtbane: David Lopéz – Markel Susaeta – Joseba Etxebarria – Urko – Igor Gabilondo – Carlos Gupegi – Pablo Orbaiz – Javi Martinez – Francisco Javier Yeste – Joseba Garmendia – Isma Lopez  *****
Sæsonens stærkeste kæde, har gang på gang imponeret. David Lopéz var før sæsonen udset til en stamplads på højrekanten, men hans mange skader har i stedet overladt teten til den evig unge Joseba Etxebarria, som takkede for tilliden med solide præstationer. På venstre kant har stortalentet Susaeta spillet endnu en fremragende sæson, storklubber som Liverpool har også haft riven ude, men Susaeta udtaler selv, at han er meget tilfreds i det baskiske. Sæsonens spiller i Bilbao finder man på den centrale midtbane. Francisco Javier Yeste har siddet solidt på den offensive midtbane med tonsvis af oplæg og scoringer til følge. Bag ham har Martinez, Orbaiz og tilbagevendte Gupegi taget sig af de defensive pligter, Martinez har endda gjort det så godt, at Bilbao angiveligt skulle have modtaget et tilbud på 300 millioner fra Real Madrid. Meget af fremtidens succes afhænger dog af den unge basker og ifølge rygterne, sendte Steeval også et pænt nej tak tilbage til Madrid.

Angrebet: Aritz Aduriz – Fernando Llorente – Ion Vélez  *****
I modsætning til sidste sæsons sølle 19 scoringer kom der i år hele 32 fra angribernes side en tydelig og klar forbedring. Aduriz startede sæsonen ud som førstevalg, men som sæsonen skred frem gjorde Llorente, med fantastiske præstationer, krav på en fast plads. Llorente endte da også som klubbens topscorer med 19 mål en flot præstation af den baskiske angrebskanon. Rygtet går på, at Bilbao i næste sæson konsekvent vil spille med to angribere, hvis det er tilfældet, er forstærkninger tiltrængt. Llorentes navnebror i Valladolid rygtes allerede til klubben og hovedpersonen selv, skulle efter sigende også være interesseret i et klubskifte.

Samlet: *****
Samlet får Bilbao flotte 4 stjerner. Man kan ikke komme uden om deres flotte præstationer i ligaen, og det bliver rigtigt spændende, at følge Bilbaos videre færd i de kommende sæsoner. Hvis Bilbao kan holde fast i deres stjerner, er der gode chancer for, at vi også i næste sæson vil se baskernes stolthed i toppen.

Gorka Illimetta
Diario Vasco

Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #16# Baskerlandets Stolthed! - Karaktergivning!
« Svar #76: 16 Apr 2008, 17:33 »

Synes ikke i skulle snydes for det her.. Ezquerro bliver kåret til årets indkøb uden, at have spillet en eneste kamp for førsteholdet Opstemt



Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #16# Baskerlandets Stolthed! - Karaktergivning!
« Svar #77: 16 Apr 2008, 21:54 »


Tak til Roxer for Top Banner



Sæsonstart
Endnu en sæsonstart bankede på døren, men denne her var speciel for i år, skulle vi spille Champions League. Jeg havde søgt i nær fjern efter baskere, men kun fundet frem til en kandidat. Hans navn er Mikel Arteta, i øjeblikket forhandlervi på livet løs med Everton, men det ser ikke ud som om, de vil give sig. Jeg har dog et møde med dem i morgen, som jeg håber kan lede os nærmere overensstemmelse. Udover Arteta sagen har det været et utroligt stille transfervindue.

Truppen er også blevet gennemgået, folk er rykket op, folk er rykket ned, ungdomsspillere er kommet til, og 17 spillere har forladt os.
Truppen


Taktisk har vi ændret i en af taktikkerne, modstanderne havde så småt nærlæst vores primære opstilling, så det var på tide med en ny taktik. Valget faldt på en 4-1-2-2-1 formation, hvor en offensiv tilgang til tingene, bliver vores primære mentalitet. De to gamle for lov, at blive i hvert fald for denne sæson.


Den nye taktik blev testet mod Sevilla med stor succes. Efter en førstehalvleg, hvor Sevilla ikke var i nærheden af vores mål, skiftede jeg 5 spillere ud til 2. halvleg. Niveauet faldt lidt, men vi kunne alligevel hente en 2-1 sejr hjem.
« Seneste Redigering: 17 Apr 2008, 08:13 af steeval » Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #16# Baskerlandets Stolthed! - Karaktergivning!
« Svar #78: 16 Apr 2008, 21:55 »

Meget kort update, men skal også bare lige give jer et overblik over holdet, før den kommende sæson Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #17# Baskerlandets Stolthed! - Optakt!
« Svar #79: 16 Apr 2008, 21:59 »

Du vandt kun med 2-1 over Sevilla og ikke 2-0.. men ellers en fin update.. Hvordan formår du at holde Javi Martinez? Synes altid han ryger videre til en af de store i Europa.. Peace
Logged

- Veni, vidi, vici -

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #17# Baskerlandets Stolthed! - Optakt!
« Svar #80: 17 Apr 2008, 08:13 »

Du vandt kun med 2-1 over Sevilla og ikke 2-0.. men ellers en fin update.. Hvordan formår du at holde Javi Martinez? Synes altid han ryger videre til en af de store i Europa.. Peace

Argh!!! Mange tak, havde ikke lige set den fejl  crazy

Valencia fik også et tilbud accepteret på ham, men han valgte, at forlænge med mig Smiley

Han har mig også som favortipersonale  Cool
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #17# Baskerlandets Stolthed! - Optakt!
« Svar #81: 17 Apr 2008, 14:38 »

Argh!!! Mange tak, havde ikke lige set den fejl  crazy

Valencia fik også et tilbud accepteret på ham, men han valgte, at forlænge med mig Smiley

Han har mig også som favortipersonale  Cool

Host host host host host  crazy

Dejligt at se du formåede at slå Sevilla, selvom jeg godt nok fik lov til at høre hele kampen i telefonen  crazy

Nu vinder du Ligaen Wink
Logged


steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #17# Baskerlandets Stolthed! - Optakt!
« Svar #82: 18 Apr 2008, 16:42 »

Host host host host host  crazy

Dejligt at se du formåede at slå Sevilla, selvom jeg godt nok fik lov til at høre hele kampen i telefonen  crazy

Nu vinder du Ligaen Wink

Ja du får jævnligt liveopdateringer Opstemt

Der kommer dog nok først en update på mandag da min computer, som altid, ligger nede på skolen.
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Lill-Zlatan
Gæst
 
Sv: #17# Baskerlandets Stolthed! - Optakt!
« Svar #83: 19 Apr 2008, 00:14 »

Elsker KLUBBEN!!! Opstemt og elsker denne blog (:
Fantastisk (:
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #17# Baskerlandets Stolthed! - Optakt!
« Svar #84: 19 Apr 2008, 14:16 »


Yderst god blog, nogle imponerende resultater du har fået med bilbao. Jeg glæder mig til at følge bilbao og se om de kan komme til tops i CL og måske ligaen Opstemt
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #17# Baskerlandets Stolthed! - Optakt!
« Svar #85: 19 Apr 2008, 17:23 »

Elsker KLUBBEN!!! Opstemt og elsker denne blog (:
Fantastisk (:

Love is all around:D Mange tak for kommentaren Peace

Yderst god blog, nogle imponerende resultater du har fået med bilbao. Jeg glæder mig til at følge bilbao og se om de kan komme til tops i CL og måske ligaen Opstemt

Mange tak, håber jeg kan leve op til det Peace

Kan afsløre så meget, at kval kampene til CL står mod et dansk hold!
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #17# Baskerlandets Stolthed! - Optakt!
« Svar #86: 20 Apr 2008, 04:33 »

Love is all around:D Mange tak for kommentaren Peace

Mange tak, håber jeg kan leve op til det Peace

Kan afsløre så meget, at kval kampene til CL står mod et dansk hold!

Gætter på Brønshøj !
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #17# Baskerlandets Stolthed! - Optakt!
« Svar #87: 21 Apr 2008, 10:39 »

FOLKET VIL HA' UPDATE!!!
Logged

- Veni, vidi, vici -

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #17# Baskerlandets Stolthed! - Optakt!
« Svar #88: 21 Apr 2008, 10:48 »

FOLKET VIL HA' UPDATE!!!


Hehe det skal folket nok også få Smiley

Der kommer en update om de første 10 kampe i ligaen her om ikke så længe Peace

Gætter på Brønshøj !

Det er desværre ikke Brønshøj. De formåede ikke, at rykke rækker op på en sæson.
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #17# Baskerlandets Stolthed! - Optakt!
« Svar #89: 21 Apr 2008, 11:41 »


Tak til Cesc for Top Banner



Et nyt ansigt
Efter timers intensive forhandlinger med Everton måtte vi desværre forlade Liverpool uden resultat. Vi kunne ikke enes om prisen og derfor, bibeholder Arteta sin status som Everton spiller. Vi vil dog allerede i Januar, forsøge på ny, at hente Arteta til baskerlandet.

Med Arteta ude af billedet, manglede vi stadig en brik i puslespillet. Brikken var dog ikke langt væk og 3 dage før transfervinduets lukning, kunne vi præsentere Markel. Markel er hentet i naboklubben Real Sociedad, hvor han de seneste sæsoner har udviklet sig til en god spiller. Den 23 årige defensive midtbanespiller skal konkurrere med Orbaiz og Gurpegi om en startplads.

Markel har spillet hele sin karriere i Real Sociedad bortset fra enkelte lejemål til Eibar og Vecindario. I Sociedad har han de senere år udmærket sig som en af holdets bedste spillere, en præstation vi håber, han kan fortsætte her i Bilbao.


Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010