home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:58:04 andersnomanni Blogkonkur... Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 554 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!  (Læst 32764 gange)
steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #12# Baskerlandets Stolthed! - Travle, men gode måneder!
« Svar #60: 14 Apr 2008, 23:44 »


Tak til Roxer for Top Banner



Kampen om millionerne
Det har været nogle vilde måneder for baskernes øjeblikkelige førerhold. Bilbao har været involveret i drabelige dyster med bitre nederlag og bemærkelsesværdige sejre til følge. Kampen om Champions League pladserne er blevet intensiveret, de 3 pladser er efterhånden givet, men Bilbao og Sevilla kæmper stadig indædt om den 4 plads.

Jagten på Champions League pladserne startede hjemme mod Sporting. Der var ingen slinger i valsen fra Bilbaos side og efter 26 minutter, havde Del Horno med 2 hovedstøds scoringer efter fremragende hjørnespark reelt afgjort kampen. I anden halvleg fortsatte Bilbao de gode takter, men vi skulle alligevel helt frem til det 84. minut, før Yeste med sin scoring satte et flot punktum for kampen.

Sevilla var næste modstander, men da kampen var færdigspillet, havde der ikke været meget modstand fra Bilbaos side, 3-0 til Sevilla stod på tavlen da slutfløjtet lød. Mod Espanyol indkasserede Bilbao endnu et nederlag. Raul Tamudo scorede kort efter 2. halvlegs start, og da Bilbao ikke var i stand til, at sætte nyt pres Espanyol blev det også kampens resultat.

Æren og moralen skulle genoprettes i næste kamp mod Madrids næstbedste hold, Atletico Madrid. Det var da også en samling tændte spillere, tilskuerne fik, at se allerede fra kampens start. Bilbao satte sig tungt på spil og chancer og efter 28 minutter, kunne Yeste fuldt fortjent score til 1-0. Anden halvleg skulle vise sig en tro kopi af den første, men Leo Franco havde en af sine bedre dage i målet. I det 83. minut måtte dog selv Leo Franco opgive, og Aduriz kunne fuldt fortjent gøre det til slutresultatet 2-0.

De sidste tre udekampe var blevet tabt, en statistik der ikke skulle ændres i dag, hvor et 0-2 nederlag til et Deportivo mandskab langt fra fordums styrke, gav Bilbao det fjerde udebane nederlag i træk.
Næste kamp mod Valladolid skulle dog sætte en stopper for udebanekomplekset. Bilbao skulle dog have hjælp fra både rødt kort og forsvarsfejl, før Llorente kunne score det første udebanemål siden 3-0 sejren mod Sociedad. I begyndelsen af anden halvleg cementerede Aduriz sejren med hans scoring til 2-0, hvilket også blev kampens resultat.

I næste kamp skulle Racing komme på besøg en kamp, hvor udeholdet ikke blev spået mange chancer. Aduriz var en af dem, der ikke havde meget tilovers for udeholdet, da han i det 40. minut kunne juble over sin anden scoring til 2-0. Om det var føringen, alkohol eller et pludseligt angreb af en smitsom ”boldmongols” sygdom, er stadig uvis, men fakta er dog, at Bilbao uden grund lukkede Racing ind i kampen igen. Først tog Ebi Smolarek en hyggelig spadseretur igennem det baskiske forsvar og med sit femte sæsonmål, gav han fornyet håb til udeholdet. I det 86. minut sov Bilbao forsvaret igen og helt uforståeligt, fik Roberto Platero lov til, at stå umarkeret ved bagstolpen, en chance han takkede stort for, med udligningen til slutresultatet 2-2.

Kampen efter mod Zaragoza skulle sparke fornyet håb i de baskiske Champions League drømme. Med en 1-0 sejr grundlagt på Zaragoza angribernes manglende skarphed nærmede Bilbao sig på ny Sevilla.

Tre point mere blev sat på kontoen hjemme mod Recreativo. I en kamp der mest af alt mindede om, et ældre ægtepars skænderier. Ingen drama, utroligt forudsigelige, men alligevel værd, at overvære. 3-1 endte kampen, hvor først Llorente med scoringer og derefter Aduriz med en enkelt stod for Bilbaos scoringer.

Det efterfølgende danskeropgør skulle vise sig, at blive en dramatisk affære. Bilbao kom først foran efter to Llorente scoringer. I anden halvleg fik Uche dog hurtigt bragt balance i regnskabet med to mål, før det unge stortalent Isma López med sit første sæsonmål kunne bringe Bilbao tilbage på vinderkurs. De baskiske smil stivnede dog hurtigt igen da Amorebieta med et idiotisk selvmål bragte Getafe på 3-3, hvilket også blev kampens resultat.

Gorka Illimetta
Diario Vasco







Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #12# Baskerlandets Stolthed! - Travle, men gode måneder!
« Svar #61: 14 Apr 2008, 23:48 »

Så er der endnu en update oppe, omhandlende La Liga.

I morgen kommer UEFA Cup updaten.

Så også lige jeg havde rundet de 1000 views, hvilket jeg da er lidt stolt over, så på trods af jeg selv står for halvdelen, og jeg nogle gange føler jeg snakker lidt med mig selv herinde, så må der være nogle læsere derude Peace

Ris og ros modtages denne gang med lapdance, da kyshånden ser ud til, at fejle  Opstemt
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #13# Baskerlandets Stolthed! - Tingene spidser til!
« Svar #62: 15 Apr 2008, 08:57 »


Tak til Cesc for Top Banner



UEFA Cuppen
En forstuvet fod, to brækkede fingre og en smadret rude ved udskiftningsbænken, resultatet af sidste aftens opgør mod Barcelona. En af lægerne var også blevet fyret i kampens hede, jeg havde dog allernådigst ringet og bedt om forladelse den efterfølgende dag.

Det var ellers startet utroligt godt. Først var Feyenoord blevet slået over 2 kampe, med samlet 5-2. Yeste scorede et flot hattrick i den første kamp.


Kampen efter ventede Sparta Moskva og aldrig før, havde jeg set mit mandskab så overlegne. På trods af den tydelige overvægt i spil chancer, formåede vi dog kun, at score 2 gange. I returkampen var vi mere skarpe end kampen før, men det samme var Sparta Moskva. 2 scoringer af Llorente, 1 af Del Horno og den sidste af Aldruriz var dog nok til, at sikre os videre deltagelse med en samlet 6-3 sejr.

I kvarfinalen trak vi dog den værst tænkelige modstander, Barcelona. Der var derfor lagt op til det store fodboldbrag, da vi satte os ind i flyveren og fløj mod Katalonien. Jeg havde valgt en defensiv tilgang til tingene, hvor planen gik på hurtige kontraangreb og hårdt pres på boldholderen.

Efter 29 minutter skulle det give bonus. Yeste slog en lang bold mod Llorente der stensikkert udnyttede chancen til, at bringe os foran med 1-0, en stilling der holdt hele vejen til pausen. Fra anden halvlegs start var billedet det samme. Barcelona pres og utrolig baskisk fight var holdenes mærkesager, men end ikke 11 bankende baskiske hjerter kunne forhindre Eto'o i det 57. minut, at udligne. I det 67. minut indtog chokstemningen dog endnu engang Camp Nou. Aduriz havde i pausen afløst Llorente og efter en fantastisk solotur, kunne han genetablere vores føring med en scoring til 2-1. Da uret rundede det 93. minut var jeg og resten af stadion sikker på, at vi havde vundet kampen og nu ”bare” skulle hjem og forsvare føringen, men Eto'o ville det anderledes. Langt inde i overtiden, fik Barcelona et hjørnespark som de udnyttede på bedste vis og 2-2 blev slutresultatet.

Jeg var klar, spillerne var klar, fansene var klar, alle var klar til den altafgørende kamp mod Barcelona. Efter et fornuftigt 2-2 resultat på udebane, skulle vi bare have uafgjort hjemme. Barcelona havde dog åbenbart også lært, at regne og de pressede os allerede fra kampens start langt tilbage på banen. Eto'o havde efterhånden arbejdet sig op som nr. 1 på min dødsliste og den førsteplads cementerede han med en scoring i det 36. minut, men heldigvis har vi Del Horno her i Bilbao. Del Horno udlignede i det 40. minut med sin sæsonscoring nr. 11, samtlige efter hjørnespark, og tændte på ny håb i de baskiske hjerter.

5 minutter tilbage af kampen og jeg var ikke i tvivl om, at mine spillere havde slået mægtige Barcelona ud. I anden halvleg havde vi sat os på spil og chancer, med fantastisk pasningspil og en rigtig herre fight var Barcelona sat til vægs og nu, skulle vi bare vente 5 minutter mere før en plads i semifinalen var vores, men Milito ville det anderledes. Med en scoring 5 minutter før tid fik han et helt stadion på nakken og sendte samtidig mit Bilbao ud af UEFA Cuppen.

En stille tåre kunne stadig snige sig ind i øjenkrogen, når jeg tænkte på det. Drømmen om finalen havde flere gange præget min nattesøvn, men nu forblev det bare drømme. Jeg skulle til, at skænke en ekstra stor whisky, men droppede glasset og drak direkte fra flasken.


Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: #14# Baskerlandets Stolthed! - UEFA Cup!
« Svar #63: 15 Apr 2008, 10:18 »

Har læst hele bloggen igennem.  DU skal helt klart fortsætte i Bilbao. Syntes det er stort det du har drevet det til.

Så fortsæt endelig...

Har selv spillet med Cultural Durango, der har samme basker regel. Det er super fedt og en kæmpe udfordring.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #14# Baskerlandets Stolthed! - UEFA Cup!
« Svar #64: 15 Apr 2008, 11:24 »

Jeg synes, det er en rigtig god blog, du har gang i.

Grafikken og det skiftlige er flot, mens resultaterne er intet mindre end fremragende, når man tænker på de vilkår, du er underlagt.

Så et  Thumbs Up herfra og jeg håber, du fortsætter i Bilbao.
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #14# Baskerlandets Stolthed! - UEFA Cup!
« Svar #65: 15 Apr 2008, 11:33 »

Har læst hele bloggen igennem.  DU skal helt klart fortsætte i Bilbao. Syntes det er stort det du har drevet det til.

Så fortsæt endelig...

Har selv spillet med Cultural Durango, der har samme basker regel. Det er super fedt og en kæmpe udfordring.


Mange tak, tror også jeg tager et år til, specielt hvis vi kommer i CL.

Kan også godt lide udfordringen ved det, men det gør det samtidig uhyggeligt svært, at konkurrere med Real og Barca Smiley

Jeg synes, det er en rigtig god blog, du har gang i.

Grafikken og det skiftlige er flot, mens resultaterne er intet mindre end fremragende, når man tænker på de vilkår, du er underlagt.

Så et Thumbs Up herfra og jeg håber, du fortsætter i Bilbao.

Mange tak og buk herfra. Er selv fast læser af din blog, selvom jeg ikke kommenterer. Som sagt ovenover snupper jeg nok en sæson eller to mere i Bilbao.

En dejlig kommentar fra en af sidens topbloggere  Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: #14# Baskerlandets Stolthed! - UEFA Cup!
« Svar #66: 15 Apr 2008, 13:30 »

Hvordan får du den tabel frem fra side 3 om nuværende og potentielt niveau??
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #14# Baskerlandets Stolthed! - UEFA Cup!
« Svar #67: 15 Apr 2008, 16:02 »

Hvordan får du den tabel frem fra side 3 om nuværende og potentielt niveau??

Et skin der hedder Flex Peace

Det kan downloades her!

Den skal derefter udpakkes herinde:

C:\Dokumenter\Sports Interactive\Football Manager 2008\skins




Har forresten også lige spillet sæsonen færdig og det blev noget af en gyser så glæd jer Peace
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #14# Baskerlandets Stolthed! - UEFA Cup!
« Svar #68: 15 Apr 2008, 16:12 »

Som altid er det en fornøjelse at følge med og det er fedt at se Bilbao i toppen.. KUTGW..
Logged

- Veni, vidi, vici -

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #14# Baskerlandets Stolthed! - UEFA Cup!
« Svar #69: 15 Apr 2008, 16:15 »

Steeval skal da helt klart til Italien Thumbs Up

Ej Bilbao er også godt og det ville være en skam at rejse fra klubben, når de har så meget succes Opstemt
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #14# Baskerlandets Stolthed! - UEFA Cup!
« Svar #70: 15 Apr 2008, 18:01 »

Som altid er det en fornøjelse at følge med og det er fedt at se Bilbao i toppen.. KUTGW..

Mange tak, arbejder på en update nu, der forhåbentlig kommer op om 30 minutter ca. Smiley

Steeval skal da helt klart til Italien Thumbs Up

Ej Bilbao er også godt og det ville være en skam at rejse fra klubben, når de har så meget succes Opstemt

Hehe må sige, at sæsonafslutningen har skabt nye muligheder. crazy Masser af kryptisk snak, der gerne skulle give mening efter næste update Opstemt
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #14# Baskerlandets Stolthed! - UEFA Cup!
« Svar #71: 15 Apr 2008, 18:44 »


Tak til Roxer for Top Banner



Fantastiske OS!!!
Byen var klædt i rødt og hvidt, på markedspladserne stimlede folk sammen i et stort virvar af mennesker, og oppe på taget af bussen stod jeg sammen med resten af holdet og staben. Vi havde gjort det der, før sæsonen var spået umuligt, en fjerde plads i ligaen, Champions League næste år! Det lød helt uvirkeligt, at sige det. Champions League, best of the best, et sted vi næste år ville befinde os sammen med de europæiske tophold og masser af millioner euros. De sidste 8 kampe havde været regulere gyser kampe, og efter de første 4 var der ikke meget der tydede på CL, holdet tog sig dog gevaldigt sammen, og med fremragende spil gik drømmen i opfyldelse.

I de første 4 kampe ventede ligaens tre tophold og Betis. Den første kamp var hjemme mod Valencia og efter 25 minutter tegnede alt lyserødt. Yeste havde først bragt holdet foran i det 14. minut, før Marchena med et selvmål udbyggede den føring til 2-0. At 2-0 er den farligste føring i fodbold er blevet sagt flere gange, men sjældent har der været tydeligere bevis på det. Med 2 Villa scoringer, en enkelt Zigic og til sidst Manuel Fernandez, blev vi fuldstændig løbet over og tabte fortjent 4-2.

Jeg troede virkelig på det kampen efter mod Betis, men med elendigt forsvarsspil indkasserede vi et fuldt fortjent 4-1 nederlag. Mod Real Madrid i kampen efter var der heller ikke meget, at komme efter. På trods af vi i det 59. minut får udlignet er vi aldrig i nærheden af sejr og fuldt fortjent, vandt Real Madrid. I topkampen mod Barcelona fik vi hentet et enkelt point efter 0-0 på Camp Nou i en meget lige kamp. På trods af vores dårlige resultater var vi dog stadig kun 2 point efter 4. pladsen og drømmen om Champions League levede stadig i bedste velgående, men minimum 10 point skulle hentes i de sidste kampe.



Første skridt på vejen var mod Sociedad en kamp, der ikke kun var vigtig for vores Champions League drømme, men for hele byen. Som ved alle andre lokalopgør var der lagt i kakkelovnen til den store duel og tilskuerne fik den fest, de var kommet efter, i hvert fald vores af slagsen.

Kampen startede ellers bedst for Real Sociedad, da de efter 8 minutter fik tilkendt et noget tvivlsomt straffespark, som Xabi Prieto sikkert udnyttede, men så vågnede vi. Først udlignede Ustaritz i det 20. minut, derefter kunne Susaeta bringe os foran med et drømmehug, før Aduriz sidst i første halvleg med stor kølighed udbyggede føringen til 3-1. I anden halvleg var billedet det samme, og da først Murillo og derefter Del Horno scorede var en god kamp færdigspillet, som fuldt fortjent endte med en 5-1 sejr.

I kampen efter mod Mallorca fortsatte vi de gode takter med en 1-0 sejr, Gabilondo blev helten med sin første sæsonscoring. Deportivo var næste modstander, men vores ellers fantastiske første halvleg, hvor vi kunne gå til pause med en 2-0 føring, blev fuldstændig smadret i 2. halvleg. Spillerne spillede som et amerikansk lilleputhold, de løb ikke for hinanden, de kunne ikke ramme hinanden, hvordan vi overhovedet hentede 1 point er stadig et mysterium i JFK klassen.



Vi kunne dog nøjes med uafgjort i den sidste kamp. Både Atletico og Zaragoza havde vi slået i vores indbyrdes opgør og Murcia, burde være en overkommelig modstander i den sidste kamp.

Efter 42 minutter kunne Orbaiz da også fuldt fortjent bringe os foran på et meget omdiskuteret straffespark, og alt tegnede lyst forud for 2. halvleg. Vi var da også fulde af optimisme, men 2 minutter før tid kunne Murcia udligne og nervøse trækninger, skyllede hen over mit ansigt, men heldigvis formåede vi, at holde Murcia fra yderligere scoringer og 4. pladsen var en realitet.

En fantastisk sæson, afsluttet på fantastisk facon, jeg kunne ikke vente med, at komme i gang igen, men nu skulle der festes!



Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: #15# Baskerlandets Stolthed! - Sæsonafslutning!
« Svar #72: 16 Apr 2008, 00:00 »

Det er fandme flot.. Med så lidt spiller materiale som du har at gøre med, så at du kan gøre det godt 2 år i træk, hatten af for det. Har fulgt med hele vejen, og bliver ved i næste sæson Smiley
Logged

Schleidt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #15# Baskerlandets Stolthed! - Sæsonafslutning!
« Svar #73: 16 Apr 2008, 07:48 »

Tillykke med 4. pladsen og CHL Smiley Har du nogle bestemte spillere i søgelyset med henblik på forstærkninger?
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #15# Baskerlandets Stolthed! - Sæsonafslutning!
« Svar #74: 16 Apr 2008, 09:06 »

Det er fandme flot.. Med så lidt spiller materiale som du har at gøre med, så at du kan gøre det godt 2 år i træk, hatten af for det. Har fulgt med hele vejen, og bliver ved i næste sæson Smiley

Mange tak er også selv lidt overrasket, men kan dog mærke, at de er ved, at læse en af mine taktikker så den skal lige laves om Smiley Så skulle der gerne komme medaljer til Bilbao næste år  Cool

Tillykke med 4. pladsen og CHL Smiley Har du nogle bestemte spillere i søgelyset med henblik på forstærkninger?

Mange tak Smiley Har kigget lidt på nogle forstærkninger, men det kommer anden på, hvilken opstilling jeg vælger næste år Smiley

Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010