home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 783 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!  (Læst 32646 gange)
steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #5# Baskerlandets Stolthed! - Europa? + Afstemning!
« Svar #30: 09 Apr 2008, 14:47 »


Tak til Roxer for Top Banner



Den fantastiske afslutning
Jublen ville ingen ende tage, folk hang ud af bilerne, og champagne blev skænket i store mængder. Vi havde gjort det umulige, med 13 point i de sidste 6 kampe havde vi sikret 6. pladsen og europæisk deltagelse. Fremragende præstationer kamp efter kamp, en utrolig fight fra spillerne og troen på os selv havde ført os til det. Jeg hævede glasset, udbragte en skål for mig selv og holdet.

Der var ellers ikke meget der tydede på europæisk deltagelse efter runde 34. Vi havde lagt ud med en halvsløj indsats mod Murcia, som kun medførte 1 enkelt point på kontoen. Spandevis af brændte chancer var igen nøgleordet og ikke engang, en udvisning til Murcia i det 66. minut kunne sikre os sejren.

Kampen efter ventede Getafe, der ligesom os befandt sig i den sjove ende af tabellen. Kampen var knapt skudt i gang, da Susaeta udnyttede et tidligt forsvarskiks og bragte os foran med 1-0. Getafe var dog ikke sen til, at svare igen og 20 minutter senere stod der 2-1 til hjemmeholdet. Anden halvleg var en lige affære, der desværre ikke førte nogle mål med sig, og slutresultat var 2-1 til Getafe.

Efter Getafe kampen lå vi nr. 9 og næste kamp skulle vindes, hvis vi ville holde liv i håbet om Europa. Modstanderen var Zaragoza og i dagens anledning, valgte jeg at starte med en offensiv taktik. Efter 17 minutter gav det bonus, da Llorente med sin 7. sæson scoring kunne heade os foran. Resten af kampen stod i vores tegn og helt fortjent, kunne Yeste efter 81 minutter score til slutresultatet 2-0. Vi fulgte op på Zaragoza kampen, med endnu en 2-0 sejr hjemme mod Racing, Aitor Ocio og Fernando Llorente stod for målene.

Vi var nu kravlet op på 7. pladsen, men vi skulle have point med hjem mod Villareal, hvis håbet om et europæisk eventyr skulle holdet intakt. Yeste startede kampen godt med sin 5. sæsonscoring, desværre for os holdt føringen kun i 17 minutter før, Jon Dahl Tomasson fik udlignet. Anden halvleg, drengene var sendt på banen med fornyet mod, og vi indledte en massiv belegring af Villareal målet, det gav pote i det 56. minut, da Amorebieta takkede for startpladsen med en scoring efter et veltilrettelagt hjørnespark. Aduriz slog sidste søm i ligkisten, da han i det 82. minut scorede til slutresultatet 3-1.

Efter sejren mod Villareal var der lagt op til en nervepirrende sidste runde mod Barcelona, alt efter resultaterne i de andre kampe kunne vi både ende som alt fra nr. 5 til 7. Det så dog ikke alt for godt ud ved pausen, Eto'o havde efter flot forarbejde bragt Barcelona foran, og det var et nedslået hold, jeg fik ind til pausen. Et kvarter inde i halvleg blev situationen endnu værre da, Tiko scorede sit andet sæsonmål i den forkerte ende, men så kom Yeste. Yeste lukke for alvor op for godteposen og med to assist og et mål, blev han fortjent kampens spiller.

Dage var nu gået siden vores triumf mod Barcelona, hele baskerlandet og holdet var stadig i ekstase, og vi var netop blevet udnævnt til sæsonens overraskelse. Kritikerne skamroste mig og holdet, og dem der havde tvivlet før sæsonstart var virkelig blevet sat på plads.

Jeg tog et smugkig i spejlet, en vinder smilede tilbage til mig, en vinder med et vinder smil, jeg var kongen af Baskerlandet. Nu ventede en ny sæson, en sæson hvor Europa skulle indtages. Jeg satte mig ned i sofaen, de viste højdepunkter fra sæsonen i aften og mon ikke, der var et billede eller to af mig? Livet var herligt, men jeg vidste, at vi i næste sæson skulle arbejde dobbelt så hårdt, ingen ville undervurdere os, og kun med konstant hårdt arbejde kunne vi bibeholde vores position, men nu var det tid til ferie, en tiltrængt en af slagsen.



Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #5# Baskerlandets Stolthed! - Europa? + Afstemning!
« Svar #31: 09 Apr 2008, 14:53 »

Så fik jeg læst hele updaten.. En rigtig flot en af slagsen.. KIU Thumbs Up

Mange tak Smiley Vil forsøge at holde niveauet.

Jeg kan erklærer mig helt enig med Jimmy.
Det går jo rigtig godt både i spillet og med bloggen. Selvom du trods alt ikke er den mest erfaren bruger hvad angår at blogge, så synes jeg at man allerede nu kan sammenligne dig med enkelte brugere der har været mere aktiv end dig på blogscenen.

At du kommer med screenshots danner et godt overblik over hvordan det er gået dig, og jeg synes det er fornuftigt at du sætter dem ind. Samtidig sætter du nogle billeder op, men stadig er dine updates lige tilpas. Angående den skriftlige del, så er jeg ikke særlig overrasket, men det kommer jo med tiden og det er vidt forskelligt fra person til person. Din blog minder meget om Jimmy's hvilket jeg synes er et godt tegn. Det ligner nemlig at motivationen er helt i top og du brænder for dette.

Trods din lidt lave placering, så har jeg stadig fundet nogen bemærkelsesværdige kampe og du gør det jo rigtig godt. Forsæt det gode stykke arbejde steeval. Keep it up!

Rigtig god kommentar, jeg takker mange gange. Håber det skriftlige vil oppe sig med tiden, og jeg på sigt vil kunne måle mig med nogle af de bedste herinde, en gruppe både dig og Jimmy tilhører.

Den lave placering er blevet "rettet" i næste update, håber du kan lide den Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Yoggidk
Gæst
 
Sv: #6# Baskerlandets Stolthed! - Fantastisk sæsonafslutning!
« Svar #32: 09 Apr 2008, 14:55 »

Super arbejde du ligger i det, KIU
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #6# Baskerlandets Stolthed! - Fantastisk sæsonafslutning!
« Svar #33: 09 Apr 2008, 16:45 »


Tak til Roxer for Top Banner



En bid af min stolthed
Selv jeg måtte bøje mig i støvet for Athletic Bilbao og Steeval. Han havde rettet skuden op efter min artikel og med fantastiske præstationer, havde han ført Bilbao til en 6. plads. Jeg havde da også som den første meldt mig frivilligt til opgaven og karaktergivningen om Bilbaos og Steevals fantastiske sæson. Personligt var lidt irriteret over, at Steeval havde formået, at vende skuden, men samtidig havde stemningen i Baskerlandet været fantastisk, men ”off the record” havde jeg alligevel fået fornyet respekt for manden. Jeg satte mig foran computeren, og gik i gang med artiklen.

Ris, ros, karakterer
Athletic Bilbao var før sæsonen spået en plads i bunden af ligaen, Bilbao har dog overrasket alle i denne sæson og den urutinerede manager, Daniel Steeval, har ligeledes overrasket hele fodbold Spanien.

Med et benhårdt forsvar og en kreativ hårdtarbejdende midtbane, har Bilbao formået, at spille lige op med de bedste mandskaber i ligaen. Kun angrebet har set skidt ud, og det er givet, at forstærkninger er tiltrængt.

Manager:  Daniel Steeval  *****
Daniel Steeval kom som ny og urutineret, hurtigt fik han dog sat skik på holdet og en flot sæsonstart var resultatet, den sidste del af efterårssæsonen haltede dog lidt, og det er her de to manglende stjerner skal findes. Steeval eksperimenterede med flere opstillinger, end godt var, og straffen blev svigtende resultater, han fik dog rettet op på det med en fantastisk slutspurt og en 6. plads til følge.

Målmænd: Gorka Iraizoz – Daniel Aranzubia  *****
Kun Barcelona, Real Madrid og Valencia lukkede færre mål ind og en stor del af æren, kan tilskrives Gorka Iraizoz. Iraizoz har stået samtlige kampe for Bilbao i denne sæson, og reserven Daniel Aranzubia har måtte se sig henvist til bænken. Iraizoz har i mange kampe været den afgørende faktor og reddet point til Bilbao, hans fantastiske præstationer er heller ikke gået ubemærket hen i Spanien og han, er blevet nomineret til årets målmand. Iraizoz havde dog et mindre formdyk sammen med resten af holdet og derfor, får han ikke topkarakteren 5 stjerner.

Forsvar: Unai Expósito – Andoni Iraola – Asier Del Horno – Koikilli – Aitor Ocio – Fernando Amorebieta – Ustaritz – Ander Murillo  *****
Som tidligere nævnt har Bilbaos defensiv fungeret upåklageligt, fantastiske præstationer har nærmere været reglen end undtagelsen, og det afspejler sig i karaktergivningen.
Højrebacken har primært tilhørt Andoni Iraola, der med solidt forsvarsspil og gode raids frem af kanten, har lukket munden på hans kritikere. Centralt har Aitor Ocio og Ander Murillo været Steevals foretrukne, de to har takket med solide præstationer, Ocio har tilmed skaffet vigtige point til Bilbao. Til venstre har lejesvenden Asier Del Horno haft monopol, Del Horno har netop underskrevet en permanent aftale med Bilbao, Bilbao, er dermed sikret mange år fremover på den kant.

Midtbane: David López – Joseba Etxebarria – Igor Gabilondo – Markel Susaeta - Pablo Orbaiz – Javi Martinez – Francisco Javier Yeste – Joseba Garmendia – Inaki Munoz – Tiko  *****
Steeval har vekslet mellem en offensiv 5 mands midtbane, en defensiv 5 mands midtbane og en 4 mands midtbane. Uanset hvilke af formationerne Steeval har benyttet, har David Lopez dog været sikker starter. Med hans fantastiske indlæg og konstante målfarlighed har han samtidig markeret sig som en af ligaens profiler. Til venstre har Markel Susaeta været lige så sikker og det unge stortalent, har takket for tilliden med 7 scoringer. Centralt har stjerneskuddet Javi Martinez, kreatøren Yeste og hårdtarbejdende Pablo Orbaiz været Steevals foretrukne afhængig af modstanderen. Javi Martinez har overrasket alle og flere medier har allerede solgt ham til Liverpool, som skulle være stærkt interesserede i den unge spanier. Yeste og Orbaiz har ikke holdt samme høje klasse som Martinez, men har alligevel brillieret med dejligt spil. Midtbanens manglende mål trækker dog fra i den samlede bedømmelse, så det bliver kun ti 3 af 5 mulige stjerner til midtbanen.

Angrebet: Aritz Aduriz – Fernando Llorente – Imanol Agirretxe  *****
Sølle 19 sæsonscoringer fra angribernes side er simpelthen ikke godt nok, hverken Llorente eller Aduriz har formået, at holde et højt niveau over længere tid, og var det ikke for Llorentes vigtige scoringer til sidst, kunne 1 stjerne meget vel havde været karakteren. Med det sagt skal angriberne dog have ros for ikke, at give op, men i stedet kæmpe til den bitre ende. Alle angribere har løbet ufatteligt mange kilometer, men i næste sæson skal der flere mål på kontoen.

Samlet:  *****
Bilbao har spillet over evne i denne sæson, og spørgsmålet er om de kan igen næste år. Samlet set har det dog været en fantastisk enhed, Spanien har set, og det er en fuldt fortjent 6. plads holdet hiver hjem.

Gorka Illimetta
Diario Vasco
« Seneste Redigering: 09 Apr 2008, 16:48 af steeval » Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #6# Baskerlandets Stolthed! - Fantastisk sæsonafslutning!
« Svar #34: 09 Apr 2008, 16:49 »

Super arbejde du ligger i det, KIU

Takker mange gange Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #7# Baskerlandets Stolthed! - Opdatering på sæsonen!
« Svar #35: 09 Apr 2008, 17:23 »

Håber i kan lide den nye update Smiley

Skulle gerne komme en til senere Peace

Ris og ros modtages med kyshånd Wink
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

dalle112
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #6# Baskerlandets Stolthed! - Fantastisk sæsonafslutning!
« Svar #36: 09 Apr 2008, 17:27 »


Tak til Roxer for Top Banner



En bid af min stolthed
Selv jeg måtte bøje mig i støvet for Athletic Bilbao og Steeval. Han havde rettet skuden op efter min artikel og med fantastiske præstationer, havde han ført Bilbao til en 6. plads. Jeg havde da også som den første meldt mig frivilligt til opgaven og karaktergivningen om Bilbaos og Steevals fantastiske sæson. Personligt var lidt irriteret over, at Steeval havde formået, at vende skuden, men samtidig havde stemningen i Baskerlandet været fantastisk, men ”off the record” havde jeg alligevel fået fornyet respekt for manden. Jeg satte mig foran computeren, og gik i gang med artiklen.

Ris, ros, karakterer
Athletic Bilbao var før sæsonen spået en plads i bunden af ligaen, Bilbao har dog overrasket alle i denne sæson og den urutinerede manager, Daniel Steeval, har ligeledes overrasket hele fodbold Spanien.

Med et benhårdt forsvar og en kreativ hårdtarbejdende midtbane, har Bilbao formået, at spille lige op med de bedste mandskaber i ligaen. Kun angrebet har set skidt ud, og det er givet, at forstærkninger er tiltrængt.

Manager:  Daniel Steeval  *****
Daniel Steeval kom som ny og urutineret, hurtigt fik han dog sat skik på holdet og en flot sæsonstart var resultatet, den sidste del af efterårssæsonen haltede dog lidt, og det er her de to manglende stjerner skal findes. Steeval eksperimenterede med flere opstillinger, end godt var, og straffen blev svigtende resultater, han fik dog rettet op på det med en fantastisk slutspurt og en 6. plads til følge.

Målmænd: Gorka Iraizoz – Daniel Aranzubia  *****
Kun Barcelona, Real Madrid og Valencia lukkede færre mål ind og en stor del af æren, kan tilskrives Gorka Iraizoz. Iraizoz har stået samtlige kampe for Bilbao i denne sæson, og reserven Daniel Aranzubia har måtte se sig henvist til bænken. Iraizoz har i mange kampe været den afgørende faktor og reddet point til Bilbao, hans fantastiske præstationer er heller ikke gået ubemærket hen i Spanien og han, er blevet nomineret til årets målmand. Iraizoz havde dog et mindre formdyk sammen med resten af holdet og derfor, får han ikke topkarakteren 5 stjerner.

Forsvar: Unai Expósito – Andoni Iraola – Asier Del Horno – Koikilli – Aitor Ocio – Fernando Amorebieta – Ustaritz – Ander Murillo  *****
Som tidligere nævnt har Bilbaos defensiv fungeret upåklageligt, fantastiske præstationer har nærmere været reglen end undtagelsen, og det afspejler sig i karaktergivningen.
Højrebacken har primært tilhørt Andoni Iraola, der med solidt forsvarsspil og gode raids frem af kanten, har lukket munden på hans kritikere. Centralt har Aitor Ocio og Ander Murillo været Steevals foretrukne, de to har takket med solide præstationer, Ocio har tilmed skaffet vigtige point til Bilbao. Til venstre har lejesvenden Asier Del Horno haft monopol, Del Horno har netop underskrevet en permanent aftale med Bilbao, Bilbao, er dermed sikret mange år fremover på den kant.

Midtbane: David López – Joseba Etxebarria – Igor Gabilondo – Markel Susaeta - Pablo Orbaiz – Javi Martinez – Francisco Javier Yeste – Joseba Garmendia – Inaki Munoz – Tiko  *****
Steeval har vekslet mellem en offensiv 5 mands midtbane, en defensiv 5 mands midtbane og en 4 mands midtbane. Uanset hvilke af formationerne Steeval har benyttet, har David Lopez dog været sikker starter. Med hans fantastiske indlæg og konstante målfarlighed har han samtidig markeret sig som en af ligaens profiler. Til venstre har Markel Susaeta været lige så sikker og det unge stortalent, har takket for tilliden med 7 scoringer. Centralt har stjerneskuddet Javi Martinez, kreatøren Yeste og hårdtarbejdende Pablo Orbaiz været Steevals foretrukne afhængig af modstanderen. Javi Martinez har overrasket alle og flere medier har allerede solgt ham til Liverpool, som skulle være stærkt interesserede i den unge spanier. Yeste og Orbaiz har ikke holdt samme høje klasse som Martinez, men har alligevel brillieret med dejligt spil. Midtbanens manglende mål trækker dog fra i den samlede bedømmelse, så det bliver kun ti 3 af 5 mulige stjerner til midtbanen.

Angrebet: Aritz Aduriz – Fernando Llorente – Imanol Agirretxe  *****
Sølle 19 sæsonscoringer fra angribernes side er simpelthen ikke godt nok, hverken Llorente eller Aduriz har formået, at holde et højt niveau over længere tid, og var det ikke for Llorentes vigtige scoringer til sidst, kunne 1 stjerne meget vel havde været karakteren. Med det sagt skal angriberne dog have ros for ikke, at give op, men i stedet kæmpe til den bitre ende. Alle angribere har løbet ufatteligt mange kilometer, men i næste sæson skal der flere mål på kontoen.

Samlet:  *****
Bilbao har spillet over evne i denne sæson, og spørgsmålet er om de kan igen næste år. Samlet set har det dog været en fantastisk enhed, Spanien har set, og det er en fuldt fortjent 6. plads holdet hiver hjem.

Gorka Illimetta
Diario Vasco


jeg er vild med det Smiley
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: #7# Baskerlandets Stolthed! - Opdatering på sæsonen!
« Svar #37: 09 Apr 2008, 17:50 »

Virkelig fantastisk. Jeg gider ikke komme med en lang kommentar, da du gør det bedste du kan. Det er flot, men jeg vil fortrække et andet topbanner. Hvilket jeg gerne vil lave for dig.

Jeg skal bare lige færdiggøre noget til den kommende blogkonkurrencen. (:
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #7# Baskerlandets Stolthed! - Opdatering på sæsonen!
« Svar #38: 09 Apr 2008, 20:34 »


Tak til Cesc for Top Banner



Something old, something new, something borrowed, something blue?
Bilbao præsenterede i dag tre nyindkøb, det drejer sig henholdsvis om den gamle Bilbao spiller Santiago Ezquerro, det unge målmandstalent Oier Olazabal og den nu forhenværende lejesvend, Asier Del Horno der vender tilbage på en fuldtidskontrakt.

Ezguerro vender tilbage efter tre sæsoner i Barcelona, der ikke førte den store succes med sig. Kun 29 kampe blev det til med sølle 3 scoringer til følge, for den offensive baskiske spiller. Ezquerro kommer til, at tage kampen op om pladserne med sidste sæsons store oplevelse David Lopez og det unge supertalent, Markel Susaeta. Om den forhenværende Barcelona spiller havde Steeval disse ord, at sige.

"Jeg forventer mig meget af ham, han skal ikke bruge tid til, at finde sig til rette, da han allerede kender til rytmen og dagligdagen. Han skal dog nok ikke forvente, at blive fast mand med det samme, men som alle andre må han modbevise mig til træning."


Den anden Barcelona spiller der tiltræder, er det unge supertalent Oier Olazabal. Olazabal startede karrieren i Racing Union, hvor han var i 2 år, dog uden spilletid, før han skiftede til det katalanske storhold Barcelona. I Barcelona har han udviklet sig meget, men med lang udsigt til førsteholdsfodbold, tog han en beslutning og skiftede til Bilbao. Om det nye stortalent havde Steeval disse ord, at sige.

"Olazabal er ikke set som en umiddelbar forstærkning, han skal i stedet udvikle sig på vores ungdomshold eller muligvis lejes ud. Med tiden håber jeg så, at han kan blive klar til, at overtage en fast plads i målet."

Sidste indkøb er en gammel kendning. Asier Del Horno startede karrieren i Bilbao og med fantastiske præstationer og stabilt spil, tiltrak han nyrige Chelseas opmærksomhed. Opholdet i Chelsea blev en blandet succes, han fik aldrig tilspillet sig en fast plads og efter bare en sæson, rykkede Del Horno tilbage til Spanien og Valencia. Valencia viste sig dog, at være et skridt i den forkerte retning. Kun 6 kampe blev det til for det tidligere tophold og en tur tilbage til baskerlandet virkede uundgåelig. Efter et år på lejekontrakt, valgte Steeval, at tilknytte ham på en fuldtidskontrakt og sidste sæsons succes forsvar, kan fortsætte det stabile arbejde. Om den returnerede lejesvend havde Steeval disse ord, at sige.

"Jeg så hvad Del Horno kunne sidste år, han er i øjeblikket den bedste baskiske venstreback og derfor, er det helt naturligt, at han skifter til os permanent. Vi vil nu slagte nogle grise og fejre hjemkosten af de fortabte sønner."

Steeval var dog ikke den eneste med lange fingre på transfermarkedet. Zaragoza og Irureta valgte, at gå hver til sit og Zaragoza så Steeval, som den oplagte afløser. Steeval takkede dog pænt nej til tilbuddet, da han langt fra var færdig med sit baskiske projekt endnu.

Gorka Illimetta
Diario Vasco


Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #7# Baskerlandets Stolthed! - Opdatering på sæsonen!
« Svar #39: 09 Apr 2008, 20:35 »

Virkelig fantastisk. Jeg gider ikke komme med en lang kommentar, da du gør det bedste du kan. Det er flot, men jeg vil fortrække et andet topbanner. Hvilket jeg gerne vil lave for dig.

Jeg skal bare lige færdiggøre noget til den kommende blogkonkurrencen. (:

Mange tak altid dejligt med kommentare og igen mange tak for banneret, kommer til at indgå i et rotationssystem  crazy

Og held og lykke med din blogkonkurrence  Wink
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #8# Baskerlandets Stolthed! - Nye ansigter!
« Svar #40: 10 Apr 2008, 13:29 »


Tak til Cesc for Top Banner



Sæsonstart
Sæsonstart er altid en spændende forestilling og i år, var ingen undtagelse. Mine scouts havde gennemsøgt land og rige efter kvalificeret arbejdskraft, men resultatet var yderst nedslående, så vi måtte nøjes med vores allerede indkøbte forstærkninger.

Min assistent skulle heller ikke holde badeferie, så jeg bedte ham om, at rydde op i truppen. Efter en uge på træningsbanen, kom svaret og 15 Bilbao spillere kunne nu kalde sig forhenværende. I samarbejde med min assistent gik jeg førsteholdstruppen igennem, sidste sæsons fejlslagne angreb fik mig til, at lede længere nede i hierakiet og Ion Vélez blev rykket op, udover Vélez rykkede også Casas, Zubiaurre og Urko op. Casas er tænkt som reserve for Del Horno, Zubiaurre vil stå bad Iraola på modsatte kant og Urko er en offensiv allround spiller. Med de ændringer var holdet på plads, og jeg troede på en stor sæson.

Truppen


Taktisk er der ikke ændret meget, udgangspunktet vil være det samme dog med små justeringer. Vi vil i denne sæson gå til kampene med en mere offensiv mentalitet end tidligere, hvilket vi håber kan være med til, at hjembringe nogle flere point til den baskiske konto.


Venskabskampene havde lignet sidste års en del dog med undtagelse af en kamp. Inter havde tilbudt, at komme en tur til baskerlandet, et tilbud vi ikke kunne sige nej til. Kampen skulle vise sig, at blive en stor triumf da først Yeste, i det 42. minut og derefter Llorente i det 80., scorede kampens mål.
« Seneste Redigering: 10 Apr 2008, 13:37 af steeval » Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #8# Baskerlandets Stolthed! - Nye ansigter!
« Svar #41: 10 Apr 2008, 13:30 »

Det blev en noget kort update denne gang, men der kommer en længere senere om de første kampe i La Liga og Uefa Cuppen Smiley

Håber dog i vil tage godt i mod den og bruge den til, at danne jer et overblik før den kommende sæson Peace

Som altid modtages ris og ros med kyshånd
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9# Baskerlandets Stolthed! - Ny Sæsonstart!
« Svar #42: 10 Apr 2008, 14:45 »

For satan hvor er jeg da hooket på din blog.. Det er super hele vejen i gennem og "I'M LOVING IT"!!!!

Kunne man få ss af de nye??
Logged

- Veni, vidi, vici -

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #9# Baskerlandets Stolthed! - Ny Sæsonstart!
« Svar #43: 10 Apr 2008, 15:13 »

For satan hvor er jeg da hooket på din blog.. Det er super hele vejen i gennem og "I'M LOVING IT"!!!!

Kunne man få ss af de nye??

Mange tak og i lige måde Smiley

Her er SS af de dem Smiley
Ezquerro blev hurtigt sorteret fra igen så han mangler.

Olazabal
Del Horno
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #9# Baskerlandets Stolthed! - Ny Sæsonstart!
« Svar #44: 10 Apr 2008, 21:14 »


Tak til Roxer for Top Banner



Super Bilbaos, super sæsonstart
Bilbao har i starten af denne sæson igen overrasket medier, fans og ikke mindst dem selv. Der var mange der satte spørgsmålstegn, da Steeval udtalte, at han som minimum ville forsvare sidste sæsons placering. Bilbao har dog taget fusen på alle og efter 10 runder, ligger Bilbao flot placeret på en 3. plads. Det store spørgsmål går nu på om Bilbao og Steeval, kan holde dampen oppe.

Bilbao åbnede sæsonen ude mod nyoprykkede Cadiz, man kunne tydeligt se forskellen på toppen af La Liga og toppen af Liga BBVA, og det var da også Susaeta der med Bilbaos første sæsonmål bragte den baskiske stolthed på vinder kurs. I første halvleg stod der Bilbao på det hele, og der var ikke tegn på ændring i anden halvleg, derfor var det også helt fortjent, at Llorente kunne starte sin sæson med en flot scoring til 2-0. Cadiz kom dog tilbage i kampen i det 76. minut, da Bilbaos forsvar tog en morfar, og Ruben Castro kunne ubesværet reducere for Cadiz. Castros mål var dog det tætteste, Cadiz kom på sejren, og det hele endte med en fortjent premiere sejr til Bilbao på 2-1.

Kampen efter ventede Villareal, hvor en skudstatistik på 21-3 i Bilbaos favør talte sit tydelige sprog, men som så mange gange før svigtede Bilbaos angreb, og da kampen blev fløjtet af stod der 1-1 på tavlen. Yeste havde ellers udnyttet en af Bilbaos mange muligheder og bragt holdet foran, men for tredje Villareal-Bilbao kamp i træk, scorede den danske angriber Jon Dahl Tomasson til slutresultatet 1-1.

Kampen efter var mod Sevilla, en kamp som Bilbao styrede og fuldt fortjent vandt. Kampen udviklede sig hurtigt til en belejring af Sevilla målet, og det var ikke overraskende, at Yeste kunne score til 1-0 efter 41. minutter. Vélez udbyggede den føring umiddelbart efter pausen, før Kanoute kunne score et trøstemål til slutresultatet 2-1.

I de efterfølgende kampe ventede Atletico, Sporting og Espanyol. Atletico takkede for manglende Bilbao skarphed foran målet og hentede en 1-0 sejr hjemme på Vicente Calderon. Sportings skytsengel må have våget over Sportings mål, men selv en skytsengel har brug for pause bajer, og det udnyttede Llorente til, at score kampens første og eneste mål. Espanyol fik en lektion i offensiv fodbold, de sent vil glemme, da de besøgte Bilbao, og kun guderne ved, hvordan de formåede, at holde Bilbao på to scoringer.

Den gode stime fik dog en brat ende mod Valladolid. Capdevilla bragte tidligt i kampen Valladolid foran og derefter, viste Valladolid forbilledeagtigt forsvarsspil, men selv ikke Valladolids flotte defensiv kunne forhindre Del Horno i, at udligne i det 80 minut efter et hjørnespark af Yeste til slutresultatet 1-1.

Racing blev slået 2-1 på udebane, før Steevals beundrere, Zaragoza, ikke helt ufortjent fik et enkelt point ud af mødet med Bilbao, Diego Milito og Joseba Etxebarria var målscorerne.

Recreativo var sidste modstander i denne omgang, og de ville nok ønske de kunne have taget en pjækkedag, for da kampen var færdig, stod selv deres egne fans og klappede. Yeste og Llorente gav Recreative en offensiv lektion, og tavlen gav bestemt ikke en rigtig refleksion af kampen. 3-1 blev resultatet.

Gorka Illimetta
Diario Vasco


Den lykkeligste manager i verden!
Vores præstation i ligaen havde været fantastisk, oven i det skulle så ligges to gode kampe i Uefa Cuppen, hvor vi havde trukket Mlada Boleslav fra Tjekkiet. Allerede i den første kamp viste vi klasseforskel da vi ved pausen førte 4-0, hvilket også blev kampens resultat. Hjemme på Bilbao vandt vi 1-0, og tog dermed en samlet 5-0 sejr.

I gruppespillet møder vi Fulham hjemme, SC Vaslui ude, Leverkusen hjemme og Lille ude.
Jeg var godt tilfreds med lodtrækningen, hvis vi bare formåede, at slå Vaslui ude, skulle vi bare hente 3 point hjemme.

Vi havde spillet fantastisk, hvis vi bare kunne fortsætte det gode spil, stod det måske på CL næste år, en tanke jeg knap turde tænke. Jeg tømte whisky flasken, der på det sidste var blevet brugt til fejringer, og lagde mig til at sove.




Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010