home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 502 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!  (Læst 32741 gange)
Daniel-123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #3# La Liga kampe
« Svar #15: 08 Apr 2008, 06:46 »

god update..
Logged


steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #3# La Liga kampe
« Svar #16: 08 Apr 2008, 13:10 »


Tak til Roxer for Top Banner



Formdyk, uskarpe angribere og varme baller
Den umiddelbare eufori efter min gode start var fortaget og byttet ud med trusselsbreve og hånlige tilråb. Jeg havde netop modtaget min første dødstrussel for et par dage siden, den gav mig 24 timer til, at trække mig fra posten. Over 72 timer var nu gået, lemmer og hoved var stadig intakt så efter alt, at dømme var det tomme trusler.

De sidste kampe havde været et rent helvede, holdet havde overtaget i langt de fleste kampe, men bolden ville ikke over stregen. Forskellige stolper i det spanske land havde smagt på bolden, men alt for få netmasker, vi var i hvert fald ikke skyld i spaniernes rygproblemer.

Allerede i den første kamp efter Osasuna var det gået galt, et kæmpe overtag i spil og chancer kunne vi ikke udnytte til scoringer, 1-0 i deres favør var de bitre cifre, der stod på tavlen, da vi forlod stadion. Nedturen fortsatte mod Recreativo, som helt ufortjent fik det ene point med hjem, da de besøgte os. Deportivo satte ild til mit sæde med en 1-0 sejr, og jeg var pludselig blevet byens mest forhadte mand.

Jeg tænkte kampene igennem, vi havde klart være det bedste hold i alle tre kampe, men vi manglede en målkonge, en mand som Henry der hvert år var garant for 20 mål. Jeg skænkede mig en whisky, og kiggede videre på resultat listen.

Efter vores nederlag til Deportivo var det nødvendigt med oprejsning mod Getafe, en kamp, der tiltrak utrolig meget mediebevågenhed i Danmark. Dagene op til kampen var jeg blevet kimet ned af ivrige journalister, der ville have information om ”Danskernes Møde”. Jeg stillede op i et mere offensivt udgangspunkt end tidligere, og det gav pote efter 49 minutter, hvor Llorente kunne bringe os foran. I det 69. minut afgjorde Yeste kampen, til slutresultatet 2-0 og jeg var sikret arbejdsro til næste kamp.

Getafe sejren blev efterfulgt af en 1-0 sejr mod Zaragoza, og 1-1 mod Racing. Zaragoza sejren var lidt ufortjent, men vi burde have sejret mod Racing. Hjemme mod Murcia satte vores elendige afslutninger endnu engang en stopper for os, og 1-2 var ikke et troværdigt billede. Endnu et nederlag mod Villareal hægtede os af i kampen om europa, og kun en fremragende målmandspræstation mod Barcelona, reddede os det ene point.

Espanyol var endnu en af de kampe, de lorte kampe der havde kendetegnet os på det sidste. Sludstatistikken sagde 19-7 i vores favør, men et latterligt selvmål af Murillo i det 78. minut, afgjorde kampen. Mod Real blev vi udspillet, og var bagud 5-0 ved pausen. I anden halvleg kom vi lidt bedre med, og for første gang i 3 ligakampe fik vi bolden over stregen.

I Copa del Rey var det ikke gået meget bedre, en samlet 4-3 sejr mod Numancia gav os Espanyol i næste kamp. Efter 0-0 på hjemmebane, hvor vi igen manglede skarphed, tabte vi 1-0 på udebane på et mål i overtiden, og Copa del Rey var slut for vores vedkommende.

Det var åbenlyst hvor problemet lå. Vi manglede simpelthen skarphed i angrebet, problemet var bare, at det ikke vrimlede med baskiske angrebsprofiler. Jeg havde brugt transfermarkedet på at lede, men ingen var fundet gode nok. Men vi måtte kigge fremad, nedrykning var behageligt langt væk, og hvis man kiggede opad i tabellen, var der kun 6 point til 6. pladsen. Jeg drak min whisky ud, og lagde mig over i sofaen, hvor jeg drømte store drømme om Europa.


Hævnen er nær
Hold da kæft! De seneste par uger havde bestemt ikke været gode for Baskerlandets stolthed. Uduelige angribere, uheldige forsvarere, svingende midtbaneprofiler, der var masser at tage fat i. Steevals sæde var også blevet varmere, folk i byen havde mistet tiltroen til ham. I en region som den baskiske er der ikke langt fra helt til skurk, en ting som Steeval havde måttet sande, en ting som jeg lærte tidligt. Baskerne har en oplevelse af sig selv som verdens centrum, ingen over, ingen ved siden af.

Jeg havde stadig ikke glemt Steevals raseri anfald mod mig, og da jeg åbnede min laptop, kunne jeg ikke vendte med, at komme i gang med min artikel, en artikel der skulle sætte et stort spørgsmålstegn ved Steevals formåen. Jeg hentede noget vin i køkkenet, og smilede stille for mig selv, mens tasterne på skift sendte beskyldninger efter Steeval. Journalistik er ikke altid kedeligt.


« Seneste Redigering: 08 Apr 2008, 23:24 af steeval » Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #3# La Liga kampe
« Svar #17: 08 Apr 2008, 13:11 »

god update..

Mange tak Smiley

Håber du også vil tage godt imod den næste  Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #3# La Liga kampe
« Svar #18: 08 Apr 2008, 13:24 »

AUPA ATHLETIC!
Fedt hold, rigtig fin blog også. Fortsæt! Thumbs Up
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4# Baskerlandets Stolthed! - Problemer!
« Svar #19: 08 Apr 2008, 14:16 »



Prøvede lige med et nyt banner.
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #4# Baskerlandets Stolthed! - Problemer!
« Svar #20: 08 Apr 2008, 14:27 »



Prøvede lige med et nyt banner.

Mange tak vil veksle mellem de to Smiley

AUPA ATHLETIC!
Fedt hold, rigtig fin blog også. Fortsæt! Thumbs Up

Mange tak for den fine kommentar Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

kasper.rytter
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #4# Baskerlandets Stolthed! - Problemer! + Afstemning!
« Svar #21: 08 Apr 2008, 16:05 »

Glæder mig til at se mere! Bliver spændende at se, hvor længe du kan holde Bilbao ud. De fleste plejer at gå døde efter et par sæsoner eller lignende Wink
Logged

Forza Parma

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #4# Baskerlandets Stolthed! - Problemer! + Afstemning!
« Svar #22: 08 Apr 2008, 16:09 »

Glæder mig til at se mere! Bliver spændende at se, hvor længe du kan holde Bilbao ud. De fleste plejer at gå døde efter et par sæsoner eller lignende Wink

Ja nu må vi se.. Lige nu er motivationen i top, og jeg regner med at tage ihvertfald et par år. Derefter kan det være jeg søger nye udfordringer Smiley

Har ihvertfald planer om et langt spil Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4# Baskerlandets Stolthed! - Problemer! + Afstemning!
« Svar #23: 08 Apr 2008, 17:52 »

Superblog indtil videre.. KIU.. Håber du kommer højere op..
Logged

- Veni, vidi, vici -

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #4# Baskerlandets Stolthed! - Problemer! + Afstemning!
« Svar #24: 08 Apr 2008, 23:04 »

Superblog indtil videre.. KIU.. Håber du kommer højere op..

Mange tak, gør en lidt stolt når man bliver rost af en af sidens bedste blog skrivere Peace
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #4# Baskerlandets Stolthed! - Problemer! + Afstemning!
« Svar #25: 08 Apr 2008, 23:22 »


Tak til Roxer for Top Banner



På rette vej
”Steevals manglende talent og erfaring har virkelig vist sig tydelig de sidste kampe, hans gode start er for længst glemt, det er bare et spørgsmål om tid før han er et glemt, dårligt kapitel i Bilbaos historie.”

Manglende talent? Jeg havde fået holdet til, at spille fantastisk fodbold, vi styrede kampende, det var kun manglende skarphed, der havde afholdt os fra flere point.

”Med et smil på læben og hans pæne jakkesæt, tror Steeval, han kan snyde sig igennem krisen, baskerne er dog ikke så lette, at snyde og kræver Steevals afgang.”

Jeg skulle nok give ham et smil på læben eller måske et blodigt ansigt, idioten var jo fuldstændig fra den.

”Når disse linjer når jer, er der god chance for, at Bilbaos mareridt er slut, og Steeval er væk fra fodboldbanen.”

Jeg hadede journalister, og specielt ham her, Gorka Illimetta.

Artiklen hang stadig som en trone på væggen, sikkerhedsfolk, kasserer og andre folk med daglig gang i klubben havde flere gange spurgt, hvorfor jeg gemte den. De kunne stadig huske glassene der fløj gennem luften, skældsordene der ramte en hver der kom ind, spillerne ville heller aldrig glemme træningen dagen efter. To træningspas ekstra den dag med lav moral til følge.

Uger var nu gået, kampe var vundet, Gorka Illimetta var nu bare en stående joke på mit kontor, og hele klubben var kommet videre.

I de første to kampe var der dog ikke meget, der tydede på forandring. Selv to udvisninger til Atletico, kunne ikke give os sejren, men et enkelt point fik vi dog reddet i sidste minut. Kampen efter mod Valencia, var dog en ren nedslagtning, og vi var heldige at der kun stod 2-0 i Valencias favør på tavlen, da Pérez Burrull fløjtede kampen af, men så kom vendepunktet.

For første gang i 9 forsøg hentede vi en sejr. Sejren kom i hus ude mod Betis efter scoringer af Ocio og Orbaiz, mareridtet var forbi. Efter Betis kampen fulgte en fantastiske stime af kampe, Levante blev slået 4-3 i en medrivende kamp, hvor specielt evigt unge Joseba Etxebarria imponerede med 2 scoringer. I kampen efter ventede Sevilla, der fik en gedigen røvfuld og 2-0, var ikke det korrekte resultat, skudstatistikken sagde 7-0 i vores favør, men sejren var det vigtigste.

Efter Sevilla kampen kom vi ned på jorden igen. Mod Valladolid indkasserede vi vores første nederlag i 4 kampe, da Victor i det 62. minut scorede til 1-0 og kampens resultat. Kampen efter var mod Mallorca og efter Mallorcas indsats, at dømme skulle man tro, at feriøens stjerner var tager på badeferie i Bilbao. 3-0 var kampens slutresultat, og det begyndte at ligne noget.

Mod de evige rivaler, Osasuna, rendte vi dog ind i endnu et nederlag, endnu engang måtte vores uskarpe angribere bære ansvaret. I kampen mod Almeria kom de dog på rette kurs igen med 3 mål i alt, 2 fra Llorentes fødder. Ude mod Recreativo hentede vi 1 point. Ikke helt tilfredsstillende, men langt bedre end det nederlag, det lignede 5 minutter før tid. Sidste kamp var mod Deportivo, en kamp hvor vi skulle helt ind i overtiden, før et selvmål af Coloccini reddede os.

Jeg tog et hurtigt kig på stillingen, kun 2 point fra 5. pladsen, Europa var ikke langt væk. Nu skulle vi bare holde formen, så stod den måske på Europa næste sæson. Jeg smilede for mig selv ved tanken, og kastede et kig over på Gorka Illimetta famøse artikel. Jeg hældte lidt whisky i glasset, mens jeg tænkte på, hvad han mon lavede nu.




Klar til 2. runde
Min fine artikel havde udløst en sand mediestorm, Steeval var straks gik straks til modangreb, og som følge af det enorme pres Bilbao efterfølgende lagde på os, var det helt naturligt med et par ugers ferie for mig. Bilbao havde ringet samme dag som artiklen udkom og truet os med et boycut, hvis jeg ikke blev suspenderet.

Min artikel hang dog stadig som en trone på væggen, venner, bekendte og besøgende sendte den skumle blikke, når de så den, ikke fordi de ikke kunne lide den, men de kunne ikke forstå, hvorfor jeg ville risikere min karriere på det. De kunne dog stadig huske jubelbrølene fra mig, da artiklen blev nævnt på landets førende TV-kanal, så de bar over med min tilbedelse af den.

Jeg havde brugt min tid som suspenderet til, at grave noget mere baggrunds viden frem, og var nu helt klar til, at starte på arbejde igen. Min chef havde ringet dagen før og fortalt mig, at mediestormen havde lagt sig nu, og jeg lige så godt kunne vende tilbage. Jeg skænkede mig et glas whisky mere, en dårlig vane jeg havde udviklet i min tvungne ferie, sendte Steeval et par knap så venlige tanker, og gik i seng.


« Seneste Redigering: 08 Apr 2008, 23:25 af steeval » Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4# Baskerlandets Stolthed! - Problemer! + Afstemning!
« Svar #26: 08 Apr 2008, 23:25 »

Jeg læser lige hele updaten i morgen, da jeg er på vej  i seng.. Det er dejligt at se Bilbao i den rigtige ende og jeg kan se at 5. pladsen er utrolig tæt på.. Jeg håber du nupper en europæisk plads og at du fortsætter med at skrive så supergodt.. Det er en fornøjelse at læse med.. KUTGW
Logged

- Veni, vidi, vici -

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #4# Baskerlandets Stolthed! - Problemer! + Afstemning!
« Svar #27: 09 Apr 2008, 01:06 »

Jeg læser lige hele updaten i morgen, da jeg er på vej  i seng.. Det er dejligt at se Bilbao i den rigtige ende og jeg kan se at 5. pladsen er utrolig tæt på.. Jeg håber du nupper en europæisk plads og at du fortsætter med at skrive så supergodt.. Det er en fornøjelse at læse med.. KUTGW

Glæder mig til at høre din mening i morgen Smiley

Har lige spillet sæsonnen færdig så i kan forvente en update angående det i morgen!!!

Glæd jer, det bliver fantastisk!!!
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5# Baskerlandets Stolthed! - Europa? + Afstemning!
« Svar #28: 09 Apr 2008, 14:02 »

Så fik jeg læst hele updaten.. En rigtig flot en af slagsen.. KIU Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

vondracek
Gæst
 
Sv: #5# Baskerlandets Stolthed! - Europa? + Afstemning!
« Svar #29: 09 Apr 2008, 14:12 »

Jeg kan erklærer mig helt enig med Jimmy.
Det går jo rigtig godt både i spillet og med bloggen. Selvom du trods alt ikke er den mest erfaren bruger hvad angår at blogge, så synes jeg at man allerede nu kan sammenligne dig med enkelte brugere der har været mere aktiv end dig på blogscenen.

At du kommer med screenshots danner et godt overblik over hvordan det er gået dig, og jeg synes det er fornuftigt at du sætter dem ind. Samtidig sætter du nogle billeder op, men stadig er dine updates lige tilpas. Angående den skriftlige del, så er jeg ikke særlig overrasket, men det kommer jo med tiden og det er vidt forskelligt fra person til person. Din blog minder meget om Jimmy's hvilket jeg synes er et godt tegn. Det ligner nemlig at motivationen er helt i top og du brænder for dette.

Trods din lidt lave placering, så har jeg stadig fundet nogen bemærkelsesværdige kampe og du gør det jo rigtig godt. Forsæt det gode stykke arbejde steeval. Keep it up!
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010