home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 262 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12 Udprint
Forfatter Emne: #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!  (Læst 33099 gange)
steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #26# Baskerlandets Stolthed! - Sæsonafslutning 3. sæson!
« Svar #120: 28 Apr 2008, 13:00 »

Flot blog! Indtil videre har jeg kun "halvt" med, men du skriver fantastisk.. jeg er fast læser herfra  Peace

KIU

Rigtigt mange tak. Er virkelig glad for du kan li det Smiley

Næste update skulle gerne være på vej om et par minutter Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #26# Baskerlandets Stolthed! - Sæsonafslutning 3. sæson!
« Svar #121: 28 Apr 2008, 13:20 »


Tak til Roxer for Top Banner



Elendige 20 minutter..
Der var en sjov stemning i Madrids gader, overalt hørte man de katalanske og baskiske slagsange sunget på modersmål, og man kunne være helt sikkert på, at gamle Franco vendte og drejede sig i graven. Igennem Steeval havde jeg fået nogle fantastiske VIP billetter, og spændt som en lille dreng juleaften vadede jeg ind på Bernabéu og fandt min plads.

Spillerne var nu på vej på banen, Barcelona og Bilbao stillede op i identiske opstillinger, med en solid 4-back kæde, en defensiv midtbane, to centrale midtbanespillere, en fløj i hver side og en enlig angriber på toppen.


09.39: Barcelona har hjørnespark og Inieste løber ud for, at sparke. Barcelona har hentet det tunge skyts med frem, og Del Horno og de andre baskiske hovedstøds eksperter har nok, at se til. Iniesta sender dog et perfekt indlæg ind i boksen og banens mindste Bojan kan let sætte hovedet på bolden, og bringe Barcelona foran 1-0.

14.56: Mareridtet fortsætter for Bilbao. Efter et par hurtige kombinationer mellem Xavi og Ronaldinho ender bolden for fødderne af en fremadstormende Milito. Milito er ikke sen til, at udnytte chancen og med bare et kvarter spillet, står det 2-0 til Barcelona.

17.41: Blodet drypper fra Steevals hånd. Han råber rasende ud mod Iraizoz, der skræmt bevæger sig tilbage mod sit mål. Glasskår ligger ved Bilbaos bænk, og modløsheden lyser ud af øjnene på de ellers sejrsvante baskere. En lang aflevering fra Barcelonas midterforsvar snyder fuldstændig Iraizoz, der på skandaløs vis lader sig overliste og efterlader et frit mål til Eto'o, der sikkert gør det til 3-0.

27.00: Martinez sender et frispark ind i Barcelona feltet, Aduriz kommer højest, men Milito opfanger hurtigt bolden, og finder en fremadstormende Xavi, der flot ser Iniesta i dybden. Iniesta smider derefter bolden ind for fødderne af Bojan, der dog på skamligste brænder.

36.45: David Lopez opfanger bolden på egen banehalvdel, og bringer den hurtigt fremad mod Barcelona feltet. Aduriz er løbet med og kort tid efter modtager han bolden på kanten af feltet, Aduriz afslutning rammer dog stolpen og en god Bilbao chance spildes.

38.00: Iniesta for frispark ca. 30 meter udefra. Iraizoz kan dog følge bolden hele vejen og redder sikkert.

40.03: Efter en masse tumult ender bolden for fødderne af Martinez, der hurtigt slår bolden ind i feltet. Aduriz opfanger bolden, men Valdez i Barcelona målet redder flot. På det efterfølgende hjørnespark header Del Horno langt forbi mål.

Kun en enkelt udskiftning er blevet foretaget i pausen. Susaeta har kampen igennem været lukket ind og ikke overraskende, kommer Gabilondo på banen. Det er dog ikke et vanvittigt entusiastisk Bilbao mandskab, der lidt efter lidt kommer på banen. Selv den ellers så karismatiske Steeval ligner i dette øjeblik, en mand der ikke har meget lyst til, at være her.

49.36: Del Horno nedlægger Bojan i feltet, og dommeren dømmer korrekt et straffespark. Ronaldinho eksekverer sikkert sparket og lukker reelt kampen med sin scoring til 4-0.

53.01: Endnu et hjørnespark til Bilbao og Iraola løber ud for, at sparke. Inde i boksen finder han som så mange gange før Del Horno, der flot header bolden forbi Valdez, men målet bliver på mystisk vis afvist.

57.55: Gapilondo tryller på venstrekanten og med et flot indlæg, finder han en fri Aduriz i boksen. Aduriz sparker dog lige på Valdez, der bokser bolden ud til et hjørnespark. Iraola er igen manden ved bolden, og endnu engang finder han Del Horno, der endnu engang header bolden i mål.
Dommerens fløjte forbliver tavs, men der er ikke meget glæde, at spore hos Bilbao spillerne, 4-1.

62.03: Hele stadion gisper da Iraola endnu engang løber ud for, at sparke hjørnespark. Denne gang kommer Zaccardo dog højest til vejrs, og header sikkert bolden langt ud af Barcelona feltet.

65.14: Halvdelen af stadion var allerede begyndt, at juble, men på forunderlig vis sparker Martinez forbi det tomme Barcelona mål.

70.30: Endnu et Bilbao hjørnespark ender inde i boksen, Zaccardo kommer dog igen højest, men på returen er det, Martinez der kommer først. Hans spark ender dog millimeter over overliggeren, og Barcelona fører stadig med 3 mål.

77.42: Første Barcelona chance i lang tid, bliver sparket forbi af indskiftede Elano. Bilbao har stadig det meste af spillet, men end ikke de mest optimistiske tror på det mere.

87.54: Kampens sidste chance tilfalder Bojan, men han udnytter dog ikke chancen, og kampens slutresultatet bliver fortjent 4-1 til Barcelona.

Jeg sender et hurtigt blik ned mod Steeval, hans hænder jagter allerede febrilsk cigaretterne i hans inderlomme, et bittert nederlag for succestræneren og min gode ven, men han skal nok rejse sig igen. Jeg hiver telefonen frem og sender en grædende smiley til ham på sms.
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #27# Baskerlandets Stolthed! - Copa del Rey finalen!
« Svar #122: 28 Apr 2008, 13:30 »

Fandme en lorte kamp.. Champions League updaten kommer her senere, jeg har "lånt/stjålet" Jimmys måde, at skrive finaler på, men det var den bedste jeg kunne komme i tanker om.

Håber du tilgiver mig Jimmy Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #27# Baskerlandets Stolthed! - Copa del Rey finalen!
« Svar #123: 28 Apr 2008, 13:34 »

Surt med den kamp, nu skal Chl vindes!
Logged

Andreas93
Gæst
 
Sv: #27# Baskerlandets Stolthed! - Copa del Rey finalen!
« Svar #124: 28 Apr 2008, 14:32 »

god blog glæder mig til at læse om finalen
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #27# Baskerlandets Stolthed! - Copa del Rey finalen!
« Svar #125: 28 Apr 2008, 14:38 »

Surt med den kamp, nu skal Chl vindes!

Ja noget rigtigt lort. Har netop skrevet CL updaten færdig så den bliver posted snart.

god blog glæder mig til at læse om finalen

Mange tak og du skal ikke vente længe, updaten skulle gerne komme op om lidt Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #27# Baskerlandets Stolthed! - Copa del Rey finalen!
« Svar #126: 28 Apr 2008, 15:01 »


Tak til Cesc for Top Banner



Stakkels Bilbao
For anden gang i år er jeg på vej til finale med Bilbao. Denne gang er det Champions League finalen, der i år spilles på HSH-Nordbank-Arena i Hamburg. Finalen står i år mellem den spanske hovedstadsklub, Real Madrid og den baskiske storklub, Athletic Bilbao. Real Madrid har med deres fantastiske sæson gjort sig selv til klare favoritter i dagens kamp, men Bilbao har i turneringen sendt hold som Chelsea og Lyon ud. Jeg bevæger mig over mod indgangen, hvor jeg modvilligt bliver kropsvisiteret af en kontrollør, før jeg kan sætte mig ind på min plads.

Real Madrid stiller i dagens anledning op i en skræmmende 4-4-2. Verdensklassespille re er repræsenteret på hver eneste plads, og det er en svær modstander der venter Bilbao. Bilbao har valgt, at gøre brug af samme taktik som i finalen mod Barcelona, og med en netop tilbagevendt Javi Martinez løber de baskiske stjerner på banen side om side med Real Madrid.


07.04: Der er bare spillet 7 minutter, før hele stadion holder vejret. Efter flot kombinationsspil af Agüero og Tevez, står Agüero pludselig i fri position. Argentinerens afslutning kysser dog stolpen på vej ud, og baskerne kan igen trække vejret.

10.59: Hele stadion er stadig i chok. Halvdelen af tilskuerne jubler imens, den anden halvdel sidder med hovedet i hænderne. Nede på banen har Ander Murillo netop set rødt, og er på vej ud efter en hovedløs tackling på Tevez. Det kommer til, at blive rigtigt svært for Bilbao nu.

13.11: 2 minutter efter Murillos udvisning mangler han i midterforsvaret. Chiellini sender en flad bold ind i boksen, hvor Agüero bare skal sætte foden på bolden. Argentineren svigter heller ikke og gør det sikkert til 1-0.

18.36: Efter klumpspil ender bolden for fødderne af Robinho, han formår dog ikke, at ramme bolden ordentligt og den ryger ud til målspark.

28.49: Det ligner en ydmygelse af Bilbao. Sneijder sparker hjørnespark, og inde i boksen finder han Tevez der efter to forsøg, får sparket bolden i mål. 2-0 til Real Madrid og ikke meget tyder på, at Bilbao kommer tilbage i kampen.

47.06: Bilbao bænker ånder lettet op, da Agüeros hovedstød ender i sidenettet. Umiddelbart efter fløjter dommeren første halvleg af, og Bilbao spillerne kan få et velfortjent hvil.

Jeg føler med Bilbao, Murillos udvisning i starten af kampen var idiotisk, og jeg kan ikke se, hvordan Bilbao på nogen måde, skal komme tilbage i kampen. Agüero og Tevez virker flyvende, og kun guderne har afholdt dem fra flere scoringer.

48.01: Anden halvleg er knap fløjtet i gang, før Agüero med sin anden scoring reelt lukker kampen. På et hurtigt kontraangreb ender bolden for fødderne af Agüero, der sikkert banker bolden ind bag Iraizoz til 3-0.

49.30: Bilbaos første chance i kampen ender bag målet. Aduriz løber hurtigst på Ustaritz lange bold, men alene mod Casillas brænder han på det skamligste.

57.12: En flot indøvet frisparkskombinatio n bringer Agüero alene med Iraizoz. Agüero sparker dog lige på Iraizoz, og det er intet problem for den baskiske målmand, at samle bolden op.

58.30: Robinho løber jublende over mod hjørneflaget, men dommeren har allerede fløjtet, og Robinho bliver korrekt dømt offside. Robinho er dog ikke tilfreds med den beslutning, og efter en del brok indkasserer han et gult kort.

59.10: Belejringen fortsætter af Bilbao målet, og bare et minut efter Robinhos offside mål, kan han igen løbe jublende over mod hjørneflaget efter, at have afsluttet et fornemt kombinationspil med et flot lob. 4-0 til Real Madrid.

65.01: Javi Martinez står pludselig med bolden på kanten af feltet, men hans skud ender langt oppe på tilskuerrækkerne.

73.07: Et flot langskud af Sneijder rammer stolpen, og lander lige få fødderne af indskiftede Higuain. Higuain sparker dog langt forbi målet, og stillingen er stadig den samme.

79.15: Robben fuldbyrder ydmygelsen med Reals femte scoring. Steeval sidder med hovedet i håndfladerne og kigger tomt på Robben, der kommer stormende ud mod Real bænken for, at fejre sin scoring til 5-0.

93.14: Kenny Clark fløjter kampen af, og de jublende Real spillere og trænere indtager banen. De baskiske stjerner har derimod travlt, og forlader hastigt banen for, at komme ned i omklædningsrummet.

Jeg føler med Steeval, den anden tabte finale i år, men når først skuffelsen har lagt sig, er jeg sikker på, at Steeval og hans tropper vil være tilfredse med deres indsats i årets turnering. Som den eneste fra Bilbaos mandskab sidder han stadig på plænen med hænderne plantet i ansigtet, hans lidende blik kigger skiftevis på Madrid spillerne, hvis jeg kender ham ret, bliver han til resten af stadionet er forladt.
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #28# Baskerlandets Stolthed! - Champions League finalen!
« Svar #127: 28 Apr 2008, 15:07 »

Ærgeligt, ærgeligt, ærgeligt...det blir desværre ved ligeved og næsten...næste sæson skal være Bilbaos  Peace
Logged


Schleidt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #28# Baskerlandets Stolthed! - Champions League finalen!
« Svar #128: 28 Apr 2008, 15:07 »

Fuck hvor bittert! To finaler der begge er blevet afgjort inden for de første 20 minutter Skuffet
Du må tage grusom revanche næste år. Skriftligt er bloggen stadigvæk en udsøgt fornøjelse at læse.
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #28# Baskerlandets Stolthed! - Champions League finalen!
« Svar #129: 28 Apr 2008, 15:12 »

Fuck hvor bittert! To finaler der begge er blevet afgjort inden for de første 20 minutter Skuffet
Du må tage grusom revanche næste år. Skriftligt er bloggen stadigvæk en udsøgt fornøjelse at læse.

Enig! du skriver rigtigt godt og spændende...
Logged


steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #28# Baskerlandets Stolthed! - Champions League finalen!
« Svar #130: 28 Apr 2008, 15:16 »

Ærgeligt, ærgeligt, ærgeligt...det blir desværre ved ligeved og næsten...næste sæson skal være Bilbaos  Peace

Ja pisse ærgeligt.. Men vi har fået nogle penge i klubkassen, så jeg håber, at Raul Garcia, Mikel Arteta eller Xabi Alonso vil være Bilbao spillere i næste sæson.

Fuck hvor bittert! To finaler der begge er blevet afgjort inden for de første 20 minutter Skuffet
Du må tage grusom revanche næste år. Skriftligt er bloggen stadigvæk en udsøgt fornøjelse at læse.

Ja, var godt nok også tosset da Murillo røg ud.. Var sku lige før skærmen røg ud af vinduet.. Glad for du kan lide mit skriftlige niveau Smiley

Enig! du skriver rigtigt godt og spændende...

Mange tak Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

kasper.rytter
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #28# Baskerlandets Stolthed! - Champions League finalen!
« Svar #131: 28 Apr 2008, 16:00 »

Som de andre; super ærgerligt. Men er du gal et klassehold Real har fået banket sammen: Tevez + Agüero!!
Men kunne være så konge, hvis du fik Raul Garcia til Bilbao. Javi Martinez + ham ville jo være den ultimative unge spanske midtbaneduo (hvis vi lige tæller en hvis hr. Fabregas fra)
Logged

Forza Parma

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #28# Baskerlandets Stolthed! - Champions League finalen!
« Svar #132: 28 Apr 2008, 18:33 »

Som de andre; super ærgerligt. Men er du gal et klassehold Real har fået banket sammen: Tevez + Agüero!!
Men kunne være så konge, hvis du fik Raul Garcia til Bilbao. Javi Martinez + ham ville jo være den ultimative unge spanske midtbaneduo (hvis vi lige tæller en hvis hr. Fabregas fra)

Ja Raul Garcia er drømmen, ville være alt for fedt, at få ham til det baskiske, men Real er suverænt verdens bedste fodboldhold, jeg håber dog, at de får et mindre formdyk i næste sæson så vi kan kæmpe med Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: #28# Baskerlandets Stolthed! - Champions League finalen!
« Svar #133: 28 Apr 2008, 18:38 »

Er det ikke noget med Bilbao har nogle meget speciele transferregler? Smiley
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #28# Baskerlandets Stolthed! - Champions League finalen!
« Svar #134: 28 Apr 2008, 18:53 »

Sindssygt hold Real Madrid har og mega-ærgerligt, at du fik en mand udvist så tidligt. Kom igen næste år. Smiley
Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010