home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 518 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Pause)SønderjyskÉ (sæsonen slut i sæson 9)
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: (Pause)SønderjyskÉ (sæsonen slut i sæson 9)  (Læst 31238 gange)
jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #105: 15 Apr 2008, 12:33 »

Dette er en af de bedste blogs jeg længe har set

Mange mange tak for for de fine ord her og på min PM. Rigtig dejligt at høre Thumbs Up

Damn, du minder meget om mig  Wink

Kan ikke huske om jeg har spurgt, men er du med i blogkonkurrencen? Jeg tror du vil kunne klare dig rigtig godt  Thumbs Up

Ja det kan godt lyde som der er lidt lighedspunkter.
Du har ikke spurgt mig, men har overvejet det. Men tror ik jeg melder mig til, synes ik jeg er god nok til at blogge endnu. Det her er jo min første blog. Jeg arbejder dog på et par stykker som skal komme efter denne. Men nu får vi se, hvis folk synes jeg skal være med så kan det da godt være jeg vil overveje det Smiley
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #106: 15 Apr 2008, 16:22 »


SønderjyskÈ - The start of a new era



Endnu en SAS Liga sæson - Transfers - Truppen


Opgradering af Truppen og forholdene


Det har virkelig været en fantastisk sommer i år. Vi holdte os oppe i SAS Ligaen, hvilket jeg er synes er rigtig vildt. Det sker jo tit at en oprykker ryger direkte ned igen efter det ene år oppe. Men vi kæmpede os hele vejen til endnu en sæson oppe og nu skal vi bare sikre at det bliver til mange flere år i landets bedste række. For at det kan blive en realitet, så skal der ske ting i klubben. Vi skal have forbedret træningsfaciliteter ne da vores er blandt de ringeste i SAS Ligaen. Det er dog også blevet vedtaget og jeg glæder mig at tage dem i brug og så kan vi måske få holdet op på et højere niveau. Jeg havde også håbet på at der ville komme forbedringer på vores stadion og måske også på ungeområdet, men det ville klubben ikke bruge penge på, på nuværende tidspunkt.

Da vi havde sikret os endnu en sæson oppe, så begyndte vi at kigge os omkring efter spillere som kunne hjælpe os med at forbedre på sidste års position. Det har betydet at jeg og Luke har rejst en del rundt i Europa for at kigge på de spillere som vores talentspejdere har anbefalet til os. Turen bragte os til England, Tyskland, Italien og et lille smut til Serbien blev det også til


I de danske medier er jeg blevet kendt som "kræmmeren fra nord". Jeg synes selv navnet er lidt sjovt, så derfor har jeg ikke gjort noget for at få dem til at holde op. Navnet kommer af at jeg handler en del spillere og det er ikke kun køb, jeg sælger også en del. Jeg nyder at tage ud og kigge på spillere og så finde nogle som andre ikke ville røre. Jeg har selvfølgelig brændt mine fingre et par gange, men jeg har også fundet et par diamonds in the rough. Jeg har da også hentet et par denne gang som har været diamonds in the rough, men klubberne har ikke formået at få dem slebet til. Her snakker jeg om Benavente, Van Leeuwen og Wang Dalei. Der er alle spillere som har et kæmpe potentiale, men af den ene eller anden grund ikke har slået til. Jeg håber på at jeg kan bringe de kvaliteter frem i dem. En som jeg forventer mig meget af er Sava Dimitrijevic. Han var førsteholds spiller i Steaua og forventer stærkt at han gør det samme hos mig.
Jeg har op til denne sæson gjort noget jeg ellers aldrig har gjort. Jeg har hentet spillere ind som er ved at nærme sig enden af karrieren. Jeg har hentet Daniel Van Buyten som er en verdenskendt spiller, men nu er han 35 år og tæt på at stoppe. De følgende spillere er jeg utrolig stolt over at have fået, på trods af deres alder. Kasper Bøgelund, Per Krøldrup og Jesper Christiansen er kommet til og de er fantastiske spillere alle sammen. De er alle tidligere landsholdsspillere og udlandsprof'er og de har en viden og rutine som virkelig kan bringe holdet op i toppen af rækken. Så det bliver spændende at se dem på dansk jord igen. Jeg har hentet Rang Shawkat hjem til SønderjyskÉ igen. Han ville gerne hjem og derfor kontaktede han mig for at høre om jeg kunne være interesseret i det, og det måtte jeg da sige at jeg var. Så velkommen hjem Rang, dejligt at se dig igen. Gennem flere år har jeg fulgt Mike Jensens udvikling i Trelleborg og nu synes jeg at det var på tide at hente ham til os i SønderjyskÈ. Han er et meget spændende køb og han er altid en trussel.

Vi har selvfølgelig også solgt og opløst lidt kontrakter med nogle spillere. Vi startede jo i vinterpausen en udrensning i truppen og det fortsætter vi med. Vi har opløst en del spiller kontrakter da de ikke leverede det de skulle. Her er det blevet til 10 spillere, de stammer dog kun fra anden holdet. Henover sommeren har vi virkelig solgt en del reserve spillere og der er virkelig kommet penge i klubkassen.

Klubben gjorde dog igen nogle salg som jeg ikke kunne tilslutte mig, men klubben fik nogle tilbud som de synes at de ikke kunne sige nej til. De har solgt spillere som Alan, Omar Andrade og Linus Persson. Det var alle spillere som jeg ville bygge mit hold op omkring, men de er nu solgt og andre må tage deres plads. Jeg har også solgt 2 målmænd. Anthony Scribe og Kenneth Stenild er sendt videre og sådan er det. Jeg er ked af at miste Stenild, men han har bare ikke præsteret på det niveau som der er krævet, desværre. Jeg har også solgt lidt ud af min horde af brasilianske spillere. Igor og Henrique slog aldrig til, de fik spilletiden, men vendte det ikke til succes så derfor blev de solgt. Mange kritikere vil sige at jeg har solgt for mange spillere til at holdet kan præstere ordentligt i denne sæson, men jeg mener at vi er blevet stærkere af netop denne udrensning i truppen. Nu får de rigtige spillere den opmærksomhed som de kræver og det mener jeg vil styrke sammenholdet i truppen. Det er noget vi alle i staben er enige om og derfor er det den retning vi har valgt. Så denne sæson bliver spændende at følge da der er sket en del med truppen. Jeg har store forventninger til sæsonen og nu må det bare briste eller bærer. Jeg glæder mig allermest til at følge de nye spillere og se om de kan gøre den forskel jeg har håbet på.

Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Javope
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #107: 17 Apr 2008, 17:10 »

Det er nogle sjove og rutinerede signings, du har gjort dig. Kan specielt godt lide Van Buyten, så det er klasse at have hentet ham.

Hvordan ser din økonomi ud? Har du virkelig ikke mulighed for at smide lutten for en klassespiller med perspektiv?
Logged

"To the people who booed - Boo to you!". - Ian Holloway, Manager, Leicester City.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #108: 17 Apr 2008, 17:16 »

Det er nogle sjove og rutinerede signings, du har gjort dig. Kan specielt godt lide Van Buyten, så det er klasse at have hentet ham.

Hvordan ser din økonomi ud? Har du virkelig ikke mulighed for at smide lutten for en klassespiller med perspektiv?

Ja der er et par ganske sjove imellem der. det var også mest for nostalgiens skyld.

Min økonomi ser fantastisk ud. klubben har 12 millioner € på bundlinjen og jeg har masser af penge til transfers, men ingen spillere vil til min klub. Kun unge ukendte spillere.
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #109: 18 Apr 2008, 16:32 »


SønderjyskÈ - The start of a new era



Et efterår med ting til eftertanke


Dét var vores efterår


Op til denne sæson har jeg tænkt over en masse omkring mit virke i SønderjyskÉ. Jeg har været i klubben i seks år og påbegynder nu mit syvende. Jeg har tænkt en masse på, om det måske ikke var ved at være tid til at prøve noget nyt, men der er så mange ting at tage i overvejelserne. Jeg har jo en kone og to børn at tænke på, og er i tvivl om, om det er fair at trække dem med et nyt sted hen. Jeg har ikke talt meget om familien særlig meget, da jeg gerne vil holde dem udenfor mediernes skarpe og til tider dårlige lys, men i disse overvejelser skal de dog nævnes. Jeg/vi er glade i det sønderjyske, men jeg føler at vi er groet fast og at der skal ske noget nyt. Men jeg har besluttet at blive i klubben indtil noget tilbyder sig. Alle overvejelserne har givet en noget underlig start på sæsonen, men jeg håber ikke den får indflydelse på spillet på banen.

Vi fik meget ros af medierne pga. at det lykkedes os at blive oppe i SAS Ligaen, og de regner også med at vi stadigvæk er at finde i det gode selskab efter denne sæson. Men jeg må nok erkende at bliver hårdt, men synes også jeg har bevist at jeg kan samle en trup der kan gøre sig gældende. Men det skal vi jo selvfølgelig bevise igen i år og der er jo blevet solgt en del spillere i år, men jeg er sikker på at vi har den rigtige trup.



På mange punkter har det været et rigtig langt efterår, der har været mange kampe og der har været utrolig mange frustrerende op og nedture. Bare engang i mellem ville jeg gerne havde at vi spillede stabilt, men det er nok umuligt når man arbejder i fodbold branchen. Men vi egentlig klaret os ganske udmærket i dette efterår. Vores første kamp i denne sæson skulle vi op mod Brøndby, et hold der er kendt for at spille med i toppen. Men vi startede med et fantastisk resultat. Vi slog dem 4-1 og sejren var aldrig i fare. Hvis vi bare kunne spille sådan resten af året så ville det blive godt.
Men i de to næste kampe fik vi dog fødderne klasket ganske godt ned i den sønderjyske muld igen. Vi spillede 2-2 mod Vejle og det var helt igennem en utrolig dårlig præstation fra vores side af. Vi havde 21 skud på mål og de havde 6, virkelig flot klaret. Men i Silkeborg blev vi praktisk talt slået helt ned under den sønderjyske muld. Nej, vi faldt fuldstændig igennem der, var tæt på at græde af vrede, hvilket jeg også gav til kende overfor spillerne. En syngende skideballe blev sendt af sted, og drengene tog den til sig. Vi vandt nemlig kampen mod Lyngby og der blev igen spillet den fodbold som jeg gerne ser vi spiller. Men vi nåede kun lige at komme ovenpå igen, da vi så smed 3 point til Midtjylland. Vi lukkede 2 mål ind og scorede ingen, men vi gjorde da en ihærdig indsats. Der var masser af skud på mål, men den ville bare ikke ind, eller så var deres målmand bare i sit es den dag. De næste 4 kampe i ligaen blev vundet og det var nogle ganske udmærkede modstandere, som f.eks OB og Randers. Næste kamp var hjemme mod AaB og den endte uafgjort. Men det var ikke kampen der var speciel her. Efter vi fik det ene point lå vi nemlig nr. 1 i SAS Ligaen, og det var første gang vi nogensinde har gjort det. Jeg var virkelig stolt på det tidspunkt, det var nemlig lige der at alt det hårde arbejde vi har lavet,  viste sit værd, rigtig dejligt. Kampen mod FCK var rigtig spændende, især i første halvleg, vi var nemlig foran med 2-0. Det lykkedes os dog at smide det hele på gulvet, med en dårlig præstation i forsvaret, Men vi fik da point med fra kampen. I Vejle fik vi Sepp's berømte ord "det er de små marginaler" at føle. Kampen bølgede frem og tilbage men det lykkedes desværre Vejle at få bolden i mål i kampens overtid, "l..t". Næste kamp bragte dog trøst med sig, vi sendte nemlig Silkeborg hjem med et 3-0 nederlag i bagagen, dejligt med endnu en sejr.
Det lykkedes os igen at få point i en kamp mod Brøndby, rigtig dejligt for det er altså et hold med slag i. Det var igen blevet tid til at spille mod Lyngby og denne gang på Lyngby stadion. Det er altid dejligt at komme her, de har den bedste station platte der kan fået på de danske stadions, sig ikke det til Herman fra Pølse biksen derhjemme. Nå men vi kom, vi så, vi sejrede. Det var en rigtig god kamp for os og vi fik igen scoret en del mål.
   

Igen blev det Midtjylland der gav os problemer. De har virkelig haft overtaget på os i denne sæson, så for at undgå dette næste gang vi mødes, så har vi øget indsatsen på informations indsamling op til næste kamp. De to sidste kampe bød på uafgjorte resultater og de var virkelig ikke noget at snakke om, på nær at de var meget skuffende. De to sidste kampes resultater betød at vores placering i slutstilling fald til en fjerde plads. Men vi ligger med i toppen, og det er virkelig overraskende for mange, men jeg har altid vidst at spillerne kunne, så derfor er jeg glad for de kommer til at opleve den succes. Vi spillede også med i Dong Cuppen i år, men resultaterne har været utrolig skuffende. Første kamp var mod Prespa og vi vandt kampen sikkert, men jeg var ikke tilfreds. Vi skal vinde mere end 2-0 over et hold fra de lavere divisioner, men en sejr er jo som sagt en sejr. Næste kamp var mod AB fra Viasat Sport Divisionen, og det var bare en stor skuffelse desværre. Vi tabte 1-0 og det var meget ufortjent. Vi havde alt spillet og masser af skud på mål, men bolden var som besat, den ville bare ikke ind. Jeg kunne ikke være sur på spillerne bagefter da de virkelig kæmpede for det, men bolden var jo besat eller lignende. Så i denne sæson kan vi ikke fører vores stolte traditioner i cuppen videre, Lidt skuffende.
Siden jeg blev kendt som kræmmeren fra nord, har pressen spekuleret i hvem jeg mon ville hente ind næste gang, men de har ikke ville lave en liste som de plejer, men de er ganske sikre på mindst to spillere. Den ene er Per Weirauch og den anden Lasse Schøne. De er sikre i deres sag, da de har fået fat på dokumenter fra klubben, hvor i kontrakterne med spillerne lå. Det er beklageligt når den slags sker, men der kan ikke altid gøres noget ved det.

Nu er det blevet tid til en vinterpause for spillerne og en smule fri for mig, dog med masser af DVD der skal ses og nej det er ikke film, det er kampe til analyse. Spændende ikke.
   
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #110: 18 Apr 2008, 16:34 »

Jeg vil lige sige undskyld for at der er gået så længe mellem opdateringerne, men skulle lige ordne en masse de sidste par dage. crazy Men nu er den kommet og håber jeg kommer med en mere i dag Smiley
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #111: 18 Apr 2008, 23:21 »


SønderjyskÈ - The start of a new era



Køb og salg - venskabskampe


Den milde vinter 2014


Vi startede tidligt på efteråret med at sende vores talentspejdere ud i Europa for at finde nye talenter. Vi startede jo sidste vinter med at begynde på at trimme truppen til. Vi har i den tid solgt en del spillere og det har hjulpet til med at give klubben en stabil økonomi. Spillerne der er blevet solgt, var spillere som ikke havde slået til eller var røget langt ned i hierarkiet. En del af dem havde været vitale spillere på et tidspunkt, men var røget langt ned pga. nye spillere. Men efter det kæmpe udslag har vi jo mistet en del spillere og derfor har jeg besluttet at vi skal have fundet nogle nye og de må gerne være unge. Vi skal jo have noget at bygge på i fremtiden. Der er blevet spillet en smule venskabskampe igen og som sagt så har vi kigget nærmere på lidt spillere.

Vi har kun solgt 5 spillere denne vinter. Jeg synes ikke at der var flere spillere som vi kunne undværes og så fik vi ikke nogen bud som jeg synes retfærdiggør et salg. Som kender og fans kan se, så er der et par spillere imellem som tidligere har været fantastiske for vores hold. Det var også kun efter ønske fra Anders Qvist at jeg gik med til at sælge ham. Han har tidligere været forsvars generalen på holdet, men han har ikke kunne følge med de andre det sidste år, så derfor er han blevet solgt. Det samme gør sig gældende for Michael Lumb og Søren Christensen. De har begge tidligere gjort fantastiske ting på banen for holdet, og derfor vil jeg gerne sælge dem når det nu er deres ønske. Rasmus Hansen har aldrig rigtig været fast mand på holdet, men han har gjort det fint når det endelig blev til spilletid på banen. Nikola Saric blev aldrig til den spiller som vi i klubben havde forventet. Han blev lejet ud over to omgange og gjorde det okay, men ikke godt nok til at berettige ham til spilletid på førsteholdet. Så jeg håber han får lidt succes hos Svendborg.



Det er en blandet flok spillere som vi har skrevet kontrakter med, alle mellem 16 og 27 år. De kommer fra seks forskellige nationer, nemlig Rumænien, Tjekkiet, Serbien, Belgien, Ecuador og Danmark. Det er fantastiske spillere der er blevet hentet til, mange af dem har spillet fast for deres tidligere hold.
De yngste af dem er Jarosalv Stanner på 16 og Kent Hagman på 17. Stanner var allerede en del af Sparta Prags førstehold og han havde spillet en del. Hagman spillede på Hammarbys talent hold og gjorde rigtig god figur. Jeg er rigtig stolt over at indlemme dem i SønderjyskÉ familien.
Jeg har valgt kun at have 4 af dem med på førsteholdet fra start. Her drejer det sig om de to tjekker, Radomir Krizek som spiller i det centrale forsvar og Tomas Pucek som er angriber. De er begge spillere med flere sæsoner på deres respektive hold og derfor har jeg ingen problemer med at kaste dem ind i kampen fra dag et. De andre to er de to danskere. Lasse Schøne er kommet til fra hollandske De Graafschaft og han har tidligere været i Lyngby og Heerenveen. Han har ikke fået særlig meget spilletid på diverse førstehold, men han har da slået til på deres anden hold. Så jeg besluttede at det var det værd han prøve at hente ham hjem og give ham en chance. Så jeg glæder mig til at se ham løbe ind på banen meget snart.


Per Weirauch er hentet til som en klokkeklar forstærkning af holdet. Jeg er utrolig stolt over at kunne hente en sådan fantastisk undenlandsprof hjem til den danske liga. Per startede i sin tid hos Hvidovre og her fik selveste Ajax Amsterdam øje på ham. Ajax er jo en af verdens største producenter af talenter, og her fik han så chance for at sætte sine ben. Efter et år besluttede Frank Arnesen at han synes at Per skulle et smut forbi Chelsea. Her var han i 5 år, hvor den stod på diverse udlån og en del spilletid på de udlån. Herefter flyttede han til Bradford City, hvor han blev en vigtig spiller for holdet. Men efter 2 år hos Bradford kom vi med et tilbud han bare ikke kunne sige nej til og derfor er vi så heldige at kunne ønske ham velkommen til, og et held og lykke.






Venskabskampe


Vi valgte at arrangere 6 venskabskampe henover vinteren, det er ikke mange men det var det vi mente der ville passe. Vi har igen valgt klubber fra forskellige divisioner. Vi har ikke valgt modstandere som lå højt oppe i divisionerne da vi bare skal bruge kampene til at få fundet formen og indspillet de nye. De to der er oppe i liga systemet er Kolding og Frederikshavn.

Første kamp var mod B1908 og det var i december, kampen skulle bruges til at trappe spillerne ned og mødes for sidste gang inden ferien. Det gik fint og vi vandt kampen med 5-0.
Efter ferien spillede vi vores første kamp mod Kolding og den gik desværre ikke godt. Vi spillede 5-5 og det var jeg ikke helt tilfreds med, men okay, det var årets første kamp. Et lyspunkt var dog at Nicolás Millán scorede alle 5 mål. Tyder jo rigtig godt. De næste kampe blev spillet mod hold som ligger længere nede i systemet og derfor blev det også til en del mål i de forskellige kampe. Jeg ser dog Thisted som en lidt bedre modstander end de andre to, da de lige er rykket ud. Den sidste kamp var mod Frederikshavn fra anden division. De blev også besejret ganske godt med hele 8-0. En dejlig kamp og den viser at vi er rigtig klar til den kommende sæson. Så jeg ser frem til udfordringen og glæder mig til at slutte langt oppe i rækken.

Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Javope
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #112: 20 Apr 2008, 21:56 »

Det ser sgu godt ud i den hjemlige liga.

Kan du ikke få et højere bundniveau, så du ikke får så skiftende resultater? Kører du med en fast trup, eller med et vildt rotationsprincip, hvor spillerne aldrig når at spille sig "varme"?
Logged

"To the people who booed - Boo to you!". - Ian Holloway, Manager, Leicester City.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #113: 21 Apr 2008, 00:11 »

Det ser sgu godt ud i den hjemlige liga.

Kan du ikke få et højere bundniveau, så du ikke får så skiftende resultater? Kører du med en fast trup, eller med et vildt rotationsprincip, hvor spillerne aldrig når at spille sig "varme"?

Jeg spiller med en fast kerne af spillere og skifter kun ud hvis en spiller ikke har den nødvendige kondi osv. Så der bliver ikke skiftet meget ud på kryds og tværs.

For at få et højere bundniveau kræver det lidt mere arbejde med min taktik. Men det skal jeg også have gjort.

Den næste update er på trapperne.
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Pepe
Gæst
 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #114: 21 Apr 2008, 00:49 »

Flot, flot arbejde!
Hvordan hentede du Michael Ballack til klubben? xD
Og har du Vito Hammershøj-Mistrati i truppen? hvordan går det med ham? kender ham nemlig personligt, så det er meget sjovt (:
Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #115: 21 Apr 2008, 01:01 »

Flot, flot arbejde!
Hvordan hentede du Michael Ballack til klubben? xD
Og har du Vito Hammershøj-Mistrati i truppen? hvordan går det med ham? kender ham nemlig personligt, så det er meget sjovt (:

Mange tak for din ros Thumbs Up
Jeg havde prøvet at få fat på ham over 2 sæsoner, men han ville ik rigtig. Så han tog til 2 andre klubber før han kom til mig. Han var uden kontrakt og jeg gav ham en trial. Derefter var det nemt at få papir på ham.
Ja, Vito spiller regelmæssigt på holdet, og han gør det godt. Det kan du sige til ham så Smiley
Han er jo også et stort talent i virkeligheden Smiley 
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Pepe
Gæst
 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #116: 21 Apr 2008, 01:06 »

Sejt med en verdensstjerne i SønderjyskE Smiley
Og ja, han er et stort talent. Allerede i børnehaven kunne man se det. Han tværede virkelig os andre snotunger ud på en 10x7 meter bane Smiley
Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #117: 21 Apr 2008, 01:14 »

Sejt med en verdensstjerne i SønderjyskE Smiley
Og ja, han er et stort talent. Allerede i børnehaven kunne man se det. Han tværede virkelig os andre snotunger ud på en 10x7 meter bane Smiley

Ja det er lidt grinern. Det er jo også mest for nostalgiens skyld jeg hentede ham og Van buyten.

Det blir spændende at se om han kan udvikle sig til en stjernespiller.
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ (7 sæson afslutning)
« Svar #118: 21 Apr 2008, 09:27 »


SønderjyskÈ - The start of a new era



Et forår med forventninger - Bundløst bundniveau - Europa - Lige ved og næsten


Personlige forventninger fik overtaget


Jeg må krybe til korset og sige at mine forventninger til foråret var sky høje. Vi havde jo kæmpet os til en placering i toppen af ligaen og jeg mente personligt at vi havde potentiale til mere. Set i bagklogskabens klare lys var det nok en utrolig dum idé at lægge så meget pres på holdet. Et eller andet sted så kunne de jo næsten kun skuffe. Pressen tog jo mine ord op og lagde derved et kæmpe pres på spillerne. Ved at ytre de ord flyttede jeg nemlig presset fra mig over til dem, en utrolig dum ting. Jeg fortryder det, for pressen er og bliver ubarmhjertig.


Vores forår bestod af 15 kampe og derimellem blev en del af dem sendt på landsdækkende TV. De kampe har været med til at gøre spillerne til stjerner og det har betydet at mange klubber har vist interesse for dem. Det gjorde det svært for mig og klubben at holde sammen på vores trup. Men det lykkedes os at holde ulvene fra flokken, men det kunne vi nok desværre ikke blive ved med. Men selv med en intakt trup gik foråret ikke gået som jeg mente det burde. Vi startede foråret ud med at møde Randers og jeg troede faktisk at kampen ville blive en walkover. Vi plejer at have rimelig godt styr på dem, men denne gang gik det helt galt. Vi kom hurtigt bagud og brugte resten af kampen på at lege catch up. Vi scorede to mål til sidst i kampen, men det var ikke nok til at vinde, da Randers jo havde scoret 4 gange. Det var en lidt trist kamp og jeg blev lidt ked af den start som vi fik på foråret. Vi fik dog en smule oprejsning mod AGF, en kamp vi kørte sikkert hjem, med en sejr på 2-0. Næste kamp mod AaB viste sig at blive en kæmpe mareridt. Vi blev endnu engang udspillet af et klart bedre AaB mandskab og vi fik en lektion i god fodbold med os hjem til Haderslev. Jeg var utrolig skuffet efter den kamp, for vi faldt virkeligt fra hinanden på banen. Wang Dalei fik debut i målet, da Jesper Christiansen var skadet. Det var ikke den bedste debut Wang kunne have ønsket sig og jeg var nødt til at tage en snak med ham efter kampen. Jeg ville fortælle ham at den slags præstationer kan være med til at afslutte en karriere hos os ganske hurtigt, og jeg synes han skulle arbejde lidt tættere sammen med vores mental træner og Jesper, for at undgå sådanne præstationer i fremtiden. Det kan lyde hårdt, men jeg vil ikke se den salgs præstationer på mit hold og dermed basta. Næste kamp mod FCK var en rigtig spændende kamp og i kampen sad jeg ikke ned. Jeg travede frem og tilbage i det tekniske felt og fulgte med i alt. Vi slog igen FCK, men det holdt tæt. De scorede lige til sidst og jeg var flere gange virkelig bange for at de ville score igen. Men vi holdt dem hen og fik en 2-1 sejr i tasken. De næste to kampe var virkelig noget hø, vi smed 3 point i Silkeborg, en kamp vi virkelig burde have vundet. Vi var det klart bedste hold, både på papiret og i kampen, men ind ville bolden bare ikke. I Brøndby tabte vi igen og vores moral var virkelig nede og skrabe bunden. De første seks kampe var langt under det niveau vi havde i efteråret og lige her var jeg virkelig meget i tvivl om jeg havde evnerne til at træne et tophold i SAS Ligaen. Jeg holdt selvfølgelig de tanker for mig selv, da de kunne være ødelæggende for holdet. Imod Vejle fik vi igen uafgjort, vi har virkelig problemer med at vinde over dem. Jeg er faktisk ved at være rimelig træt af de uafgjorte kampe, vi ikke bruge dem til noget. Antallet af uafgjorte kamp skal ned i næste sæson. I de næste kampe fik vi dog tanket selvtillid og moral på hold tanken. Vi startede med at besejre Lyngby med 3-0, et resultat der igen gav mig troen tilbage. På SAS Arena fik vi 1-1 mod Midtjylland og det var godt spil der sikrede os det ene point. Viborg og OB blev begge slået men det var også pligt sejre begge to. Begge hold lå i bunden og kæmpede om overlevelse, og derfor var der krav om sejr. Igen skulle møde Randers, og jeg var meget spændt på kampen. vi har det til tider svært mod dem, men vi skulle bare sejre i denne kamp. Kampen var utrolig tæt i første halvleg og vi fik begge scoret et enkelt mål. Anden halvleg blev lidt kedelig, men hen mod slutningen fik vi scoret 3 mål og afgjorde det hele. César Lindado kom ind og var en afgørende spiller i at sikre sejren.


Det blev igen tid til at møde AaB, men denne gang var det på hjemmebane. Vi var alle opsatte på at få revanche for det forrige resultat mod dem. Vi startede kampen udmærket, de kom dog foran ret hurtigt men vi gav ikke op. Vi kæmpede os tilbage i kampen og fik udlignet, men AaB viste sig igen som et fantastisk mandskab og scorede 5 min før tid. Vi tabte desværre kampen, men på den lyse side så spillede vi rigtig godt. Med kun 2 kampe igen var det virkelig tæt i toppen og vi var kun et point fra en fjerde plads, som måske kunne give en plads i TOTO Cuppen. Det ville være rigtig fantastisk hvis vi kunne komme med der, virkelig fantastisk. Men hvis vi skulle være med der så skulle vi vinde over FCK. Det var en rigtig spændende kamp og vi spillede lige op hele vejen igennem kampen. Men vi tabte desværre og lige der mistede vi chancen for at få en lille smagsprøve af Europa. Sidste kamp var mod AGF, en kamp vi vandt uden de store problemer, og siden Randers spillede uafgjort så blev vi ikke presset bagfra. Vi fik en fantastisk femte plads i årets turnering hvilket er ny rekord for klubben. Alle spillerne spillede fantastisk i denne sæson og jeg har faktisk aldrig troet at vi kunne drive det så vidt, og hvem ved, måske er vi snart at finde ude i Europa.



Spiller præstationer

Der er et par af spillerne som jeg gerne vil fremhæve for deres præstationer henover året. Den ene er årets spiller i klubben og den anden er vores topscorer.

Årets spiller i SønderjyskÉ


Kampe: 25
Mål: 3
Assists: 8
Passes comp: 75%
Average rating: 7,37

Timon har ikke været den mest flittigt scorende spiller på banen, men han har virkelig bragt en stor del stabilitet ind på vores midtbane. Han er virkelig blevet vores styrmand på banen, alt vores spil går gennem ham og han er virkelig en leder under kampene. Han er den spiller med den bedste gennemsnits karakter i hele truppen og jeg er stolt over at have ham på holdet.



Årets topscorer i SønderjyskÉ


Kampe: 30
Mål: 18
Assists: 5
MOM: 4
Average rating: 7,10

Nicolás Millán har været hos os i 3 år nu og de sidste to år har han virkelig vist sit værd på banen. I år har han virkelig gået til stålet på banen og jeg er virkelig stolt over hans præstationer. Han har scoret hele 18 mål og der er virkelig flot klaret synes jeg. Hans rating på 7.10 er ganske udmærket og jeg er glad for at han spiller for os. Men og der er et rigtig stort MEN her. Han har tiltrukket sig opmærksomhed fra mange Europæiske klubber og jeg kan ikke holde på ham. Så allerede lige efter sæsonafslutningen har et salg fundet sted. Han er blevet solgt for 3.9 millioner + videresalgs klausul til Basel. Det er jeg okay tilfreds med, men man er jo aldrig glad for at sælge en af ens bedste spiller og specielt ens topscorer.


Så nu glæder jeg mig til næste sæson og håber den kan bringe en endnu højere placering med sig. Jeg tror desværre også at jeg må sælge flere af mine spillere, da mange store hold har vist interesse. Men nu får vi se, først skal der holdes lidt ferie.
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #119: 21 Apr 2008, 09:59 »

SønderjyskE som midterhold i dansk fodbold - meget flot klaret!  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010