home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  2 Brugere, 675 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Pause)SønderjyskÉ (sæsonen slut i sæson 9)
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: (Pause)SønderjyskÉ (sæsonen slut i sæson 9)  (Læst 31280 gange)
jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #75: 11 Apr 2008, 10:07 »

Hvor mange spiller har du solgt og købt i løbet af din tid, som manager i sønderjyskE? Hvorfor prøver du ikke at opbygge en grundstamme på holdet, jeg synes godt nok at du skrifter for meget ud i din trup.

Ja der er blevet skiftet en del ud, og jeg er helt enig med dig. Det er bedst at have en grundstamme at gå ud fra. Det har jeg så også prøvet på, men hver gang en stamspiller gør det godt, så går ledelsen ind og sælger dem over mit hoved. Jeg køre altid med store trupper,  men med en fast grundstamme. Sådan har jeg altid gjort det i alle de år jeg har spillet diverse manager spil.
Alle de spillere der er ved siden af stammen bliver solgt for at få penge i klubben. Jeg har ikke det præcise tal på køb og salg, da jeg ikke sidder med spillet lige nu. Men hvis du gerne vil vide det så kan jeg finde ud af det når jeg kommer hjem.

Men for at opsummere så har du helt og holdent ret. Grundstamme bedst

Mange tak for dit input, dejligt med en kommentar.
« Seneste Redigering: 11 Apr 2008, 10:13 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

pl15
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #76: 11 Apr 2008, 10:19 »

Hvis du trykker F2, også vælge Historie. Der kan du se hvor mange du har købt og solgt.
Logged

En klub i Danmark! der er kun en klub i Danmark! Der kun en klub i Danmark!! Klubben = SILKEBORG IF
http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14275.msg395546#msg395546

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #77: 11 Apr 2008, 10:22 »

Hvis du trykker F2, også vælge Historie. Der kan du se hvor mange du har købt og solgt.


Ja tak det ved jeg, men spillet ligger på en anden computer end den jeg sidder med. så jeg kan faktisk ikke se det Smiley

Vil du gerne vide det pl15? vil med glæde sende tallene til dig, når jeg kommer hjem..
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

pl15
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #78: 11 Apr 2008, 10:29 »

meget gerne.
Logged

En klub i Danmark! der er kun en klub i Danmark! Der kun en klub i Danmark!! Klubben = SILKEBORG IF
http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14275.msg395546#msg395546

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #79: 11 Apr 2008, 10:33 »

meget gerne.


Jamen det er så hermed vedtaget, smider det op når jeg kommer hjem. Det bliver engang mellem 13 og 14. Et det bare antallet du vil vide eller er der mere?
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #80: 11 Apr 2008, 10:35 »

Jeg vil personligt bare have en update ... næste gang du har tid, altså  Rullende Øjne

Den her blog er rigtig god  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 11 Apr 2008, 10:40 af Dusty78DK » Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #81: 11 Apr 2008, 10:40 »

Jewg vil personligt bare have en update ... næste gang du har tid, altså  Rullende Øjne

Den her blog er rigtig god  Thumbs Up

Hey Dusty78DK.
Altid dejligt med en komentar fra dig. Du skal have tak for din kommentar, det er jo det der holder en kørende.
Der kommer en update på den sidste del af efteråret i løbet af eftermiddagen.

Så der kommer en eller to opdateringer idag.
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #82: 11 Apr 2008, 13:48 »

Pr. efterspørgsel fra pl15 så kommer der opgørelse over antal spiller der er blevet solgt og købt i de ca 6 år jeg har været hos SønderjysÉ:
Købt antal: 135 spillere
Solgt antal: 83 Spillere
Released antal: 72 spillere(ungdomsspillere)
Spillerkøb: 4.300.000 €
Spillersalg: 20.400.000 €
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

pl15
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #83: 11 Apr 2008, 15:31 »

ja, så kan jeg godt se, at det er svært at danne en grundstamme når du gennemsnitlig har købt 22-23 spiler hver sæson og skilt dig af med ca. 14. Din trup må, da være rimelig stor. Hvor mange spiller er der i din førsteholdstrup og hvor mange er der i din andenholdstrup? De må da være rimelig store.
Logged

En klub i Danmark! der er kun en klub i Danmark! Der kun en klub i Danmark!! Klubben = SILKEBORG IF
http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14275.msg395546#msg395546

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #84: 12 Apr 2008, 11:09 »

ja, så kan jeg godt se, at det er svært at danne en grundstamme når du gennemsnitlig har købt 22-23 spiler hver sæson og skilt dig af med ca. 14. Din trup må, da være rimelig stor. Hvor mange spiller er der i din førsteholdstrup og hvor mange er der i din andenholdstrup? De må da være rimelig store.

Jeg spiller altid med store trupper. Men med fokus på talentarbejde. Der er tit Mange talenter på andenholdet og få på førsteholdet. Men alle får chancen.
Men førsteholdet består af 32 spillere og andenholdet består af 35 spillere i alderen 18-22.
Det er alt for mange, men det er altid den slags trup jeg spiller med.
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

pl15
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #85: 12 Apr 2008, 12:06 »

32 spiller på førsteholdet!! der må da være nogle spiller der ikke er helt tilfredse?
Logged

En klub i Danmark! der er kun en klub i Danmark! Der kun en klub i Danmark!! Klubben = SILKEBORG IF
http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14275.msg395546#msg395546

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #86: 12 Apr 2008, 12:11 »

32 spiller på førsteholdet!! der må da være nogle spiller der ikke er helt tilfredse?

Ja der er en 3-4 stykker. men det kan jeg godt leve med Smiley
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #87: 12 Apr 2008, 12:39 »


SønderjyskÈ - The start of a new era



SønderjyskÉ i SAS Ligaen - Dong Cup- Av mit ego


SAS Liga tilvænning

Resultater


Vi havde proklameret at vi ville vinde og at vi ville gøre en forskel. Det vil vi også stadigvæk, men det har været en hård omgang at rykke op. Holdet har ikke rigtig kunne klare, det klart højere niveau der er i SAS Ligaen, men de skal dog have ros for de kæmper med næb og klør. Problemet er at vi svinger for meget, vi spillere en super kamp mod topholdet den ene dag og taber til bundholdet den anden. Derfor har vi valgt at ansætte en mental træner, som skal arbejde med spillerne og styrke dem mentalt til presset der er når man spiller i SAS Ligaen. Flere af spillerne har rost tiltage og sagt at de føler sig bedre rustet til at klare presset. Man må jo også sige at der ligger et stort pres på dem, da vi i klubben har satset utrolig hård på at rykke op, og så proklameret at vi skal blive liggende her. Men spillerne klare det hele godt og alle i- og omkring klubben er stolte over deres drenge.


Efter Esbjerg kampen foretog vi jo et systemskifte, og det nye system har virket ganske fint. Vi har dog haft et par små ups'er og en kæmpe en af slagsen. Men i bund og grund er resultatet tilfredsstillende. Det var nu igen blevet tid til at møde FC København og vi glædede os virkelig til kampen. En kamp i parken er vel altid noget specielt, man har jo set parken på fjernsyn, men i virkeligheden er det bare større. En hel del større en Haderslev fodboldstadion. Det blev også behandlet i det taktiske oplæg. Her sagde jeg at de skulle suge til sig af atmosfæren når de gik ind, men så snart kampen blev fløjtet i gang, så skulle de være på og spille bold.
I den første kamp tabte vi 2-1 og det ville vi gerne revanchere. Vi spillede god fodbold i første halvleg og scorede et mål, som senere skulle vise sig at være alt afgørende. I anden halvleg blev vi praktisk talt kørt over. FCK kom stormende ud fra pausen og stoppede ikke før dommeren fløjtede til sidst. Men det havde ikke lykkedes dem at omforme presset til mål, og det kan vi takke forsvaret og målmanden for. De spillede alle fem til UG. Fantastisk klaret.
Kampen mod Randers var som jeg havde sagt, en vi skulle vinde, ingen vej udenom, kun en sejr talte. Vi kom også ud som lyn og torden, hvilket gav os et mål meget hurtigt, men Randers skulle kun bruge 2 min til at udligne. Vi var klart det mest angribende hold på banen, hvilket også resulterede i endnu et mål. Men igen var Randers over os og de udlignede igen. I anden halvleg trak vi fra, vi scorede 3 hurtige mål og det gav os muligheden for at spillere mere løst og halvlegen blev lidt kedelig herefter. Randers fik dog et trøste mål lige til slut, hvilket jeg ikke var helt tilfreds med, men vi vandt da kampen.
Dong Cup kampen mod AaB var en utrolig spændende en af slagsen. Igen kom vi foran meget hurtigt, men det betød ikke at den føring bare skulle forsvares, da en 1-0 føring er en meget usikker en af slagsen. Kampen bølgede frem og tilbage, men målene udeblev, men i det 89 minut lavede vi en enorm fejl i forsvaret og Curth kunne udligne. Så skulle kampen ud i forlænget spilletid. Her blev der heller ikke scoret og så skulle vi ud i straffesparks konkurrence. Vi scorede på de to første mens AaB missede deres andet spark. Her håbende jeg den var hjemme. Men vi sparkede bolden 100 meter over på det tredje og nu havde AaB chancen for at udligne. Hvilket de så gjorde. Vi scorede på de to sidste og så var det bare op til AaB. De scorede på den fjerde forsøg, og så havde de kun det ene spark tilbage. Det var næsten for spændene, han skyder........ JAAAAAAA, den var over. Og vi er videre. Fantastisk.
Kampene mod Brøndby, Nordsjælland og AGF blev en omgang blandede bolsjer. Vi tabte til Brøndby, skuffende men til at leve med. Sejren mod Nordsjælland var utrolig vigtig, da de ligger nederst i ligaen og derfor skal slås hvis vi vil blive oppe. Uafgjort mod AGF var okay, da vi var bagud hele kampen, men fik et heldigt mål til sidst.

Kampen mod AaB startede som en drøm må jeg sige, men endte som et mareridt. Her fik mit ego et ordentligt slag i hovedet. Vi starter kampen, med at presse AaB helt i bunde, hvilket giver os hele 3 mål på 25 min. Den mest fantastiske start jeg nogensinde kunne havde ønsket mig. Vi styrer totalt kampen mod AaB, der dog får et mål lige inden halvlegen. I pausen roser jeg spillerne og siger at der kan de se, vi kan spille op med de bedste. Nu skal de bare holde fokus og så er sejren hjemme. Efter pausen fortsætter vi med at spille godt og presser stadigvæk AaB i bund. Men så falder vi fuldstændig sammen. AaB løber lige henover os, vi er nu blevet til tilskuere i vores egen kamp. De scorer 2 hurtige mål og derved er vi lige, men de fortsætter og indenfor de sidste 15 min scorer de yderligere 4 mål og scoren ender på hele 7-3 til AaB. Jeppe Curth straffede os med hele 4 scoringer og vi måtte forlade kampen med en ufattelig dårlig smag i munden. At være foran 3-0 og så smide det hele væk for så tabe 7-3. Skuffende, virkelig skuffende.
Med de resultater, så har vi fået samlet 19 point sammen som giver os en placering på 10 pladsen.
Det er over nedrykningsstregen, hvilket er vores mål med sæsonen. Men det er kun lige og derfor skal foråret helst gå meget bedre, hvis overlevelsen skal sikres. Et af de helt store problemer for os har ligget i at vi lukker alt for mange mål ind, og det skal vi have arbejdet på. Vi er godt med når det kommer til at score mål, men når de andre score flere end os selv, så vinder man sjældent. Så det er noget som vi skal arbejde med i vinterpausen.
På nuværende tidspunkt har vi ikke planlagt nogle transfers, da truppen har rigeligt med potentiale, den skal bare spille noget mere sammen. Så der vil blive arrangerer lidt venskabskampe for at få skabt en større synergi på holdet.


Det var det for nu. En ny update kommer inden foråret starter.


Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #88: 13 Apr 2008, 01:33 »


SønderjyskÈ - The start of a new era



Vinterpausen 2013

Køb og salg - venskabskampe - det løse


Vinterpausen er blevet brugt og blevet brugt godt. Vores målsætning om at blive i SAS Ligaen skulle føres ud i livet. Staben omkring holdet, har holdt utallige møder omkring hvad der skal gøres for at målsætningen kan nås. Et af de store emner har været tilpasning af spiller truppen. Hermed menes at truppen skal trimmes til, og det har betydet en masse spiller evalueringer og en kæmpe analyse proces. Vi har skulle beslutte hvem der skulle satses på og hvem vi mente der var overflødige. Det har været en svær og til tider hård omgang, og der har været en del store diskussioner omkring spillerne. Alle har jo deres favoritter. Enkelte gange har jeg været nødt til at skære igennem. Jeg er jo trods alt cheftræneren.
Der er overhovedet ikke blevet købt nye spillere ind. Det betyder dog ikke at vi ikke har kigget efter spillere. Det lykkedes os bare ikke at finde spillere som passede ind i systemet eller havde det niveau vi søgte.
Der har dog været en smule spiller salg.


Inden det danske og europæiske transfervindue lukkede i, havde jeg kun solgt to spillere. Cieslewicz er en færing som jeg hentede ind da han var 19 år gammel. Jeg havde store forventninger til ham, men jeg gav ham aldrig chancen og efter år på vores andenhold besluttede vi i fællesskab, at han skulle videre. Han blev solgt til GAIS i Sverige og vi ønsker ham alt held og lykke.
Edwin Kjeldner blev hentet ind som meget ung og han er en spiller med kæmpe potentiale, men han tabte også i kampen om tid på førsteholdet. Han viste ellers gode takter på anden holdet, men det var ikke nok. Derfor blev han solgt til Sandefjord i Norge, han ønskes også alt held i fremtiden.

Der var stadigvæk en smule spillere som skulle sælges for at bringe antallet af kontrakt spillere ned. Vi gik målrettet efter klubber i Sverige og Norge, hvor transfervinduet stadig var åbent. Det lykkedes os også at finde nye klubber til et par stykker af vores spillere der.


Det var hovedsageligt klubber i Norge som viste interesser for vores spillere. Casper Abildgaard har været hos os i gennem nogle år og han har fået en del kampe på førsteholdet, men spilletiden har været i små perioder. Det har Casper ikke været tilfreds med og derfor har vi aktivt søgt efter en ny klub til ham. Han skrev under med Molde og han er en klar forstærkning for dem.
Niklas Bengtsson og Linus Johansson har ikke været hos os særlig længe, men de har så heller ikke været særlig imponerende. De blev hentet med den klare opfattelse at de kunne gå direkte ind på holdet. Men begge har skuffet mig meget. De har begge vist utrolig dårlig disciplin ved at blive væk fra træning gentagende gange. Det er i min verden ikke acceptabelt, og derfor har vi besluttet at vores veje skulle skilles her. Mere er der ikke at sige i den sag.
Den sidste transfer der mangler, er salget af Rivaldo. Han afventer beslutning om arbejdstilladelse i Norge, men regner vi med at det bare er en formalitet. Så det er endt med at seks spillere har forladt os i denne vinter. Trimningen er begyndt



Venskabskampe


Der er blevet arrangeret en smule kampe til at holde formen ved lige med og måske afprøve lidt nye taktikker. Kampene har for det meste været mod hold i 1- og 2 division og det har været udmærkede resultater. Kun kampen mod Herning Fremad har været mod et hold udenfor de øverste divisioner.

Første kamp var mod Fredericia. Kampen lå lige efter sæson afslutningen i efteråret og vi spillede fantastisk. Vi vand også kampen 4-1 hvor Lindado scorede 2 mål. Virkelig flot af ham. Det var den modstander vi fik mest modstand fra, men de ligger også med i toppen af Viasat Sport Divisionen.
Holdene fra 2 division blev alle besejret uden den vilde modstand og Omar Andrade var den helt store stjerne i de kampe med intet mindre end 13 mål. Det er jo lovende for os da han nu er startende angriber sammen med Millán.
Hvis man tolker på vores spil i venskabskampene, så tyder det godt for os, og det ser ikke ud til at de spillersalg vi har foretaget har påvirket holdet det helt store. Men det er jo desværre kun noget der helt kan afgøres når sæsonen slutter til sommer.
Men vi tror på at truppen kan holde os oppe i SAS Ligaen. Vi er ikke langt fra toppen men heller ikke langt fra bunden. Det bliver hårdt og spændende at følge kampene fra bænken, men vi skal nok klare den. Vi har klassen til det.

Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #89: 13 Apr 2008, 07:50 »

Rigtig gode updates. Jeg håber, at du klarer dig fri af nedrykning Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010