home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 292 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Hellas Verona - En kæmpe i forfald
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Hellas Verona - En kæmpe i forfald  (Læst 19615 gange)
Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #15: 10 Feb 2008, 13:40 »

Virkelig god blog, og virkelig rigtig meget flot, med "taktiktavlen" Wouw siger jeg bare.
Rigtig godt sprog og grafikken syntes jeg er KANON her i den sidste update. Fortsæt sådan og det bliver en af de bedste på siden.
Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #16: 10 Feb 2008, 13:50 »

Tak for ros, dejligt at nogen kan lide det jeg laver, jeg hygger mig med det  Smiley

Hvad taktiktavlen angår, så skal jeg ikke have hele æren for den, fandt den oprindeligt på http://www.hellastory.net/index.cfm (som i øvrigt byder på meget god inspiration til spillet, selvom den er på Italiensk, og derfor totalt uforståelig), har så bare redigeret lidt i den, for at tilpasse den til mit formål.

Paponi har jeg også store forventninger til, han har været stærk i venskabskampene, at få ham til en klub så langt nede i ligasystemet, virker virkelig som et scoop. Og ja, et scoop det vil jeg også kalde Pagliuca i målet, selvom han har rundet de 40  Thumbs Up
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #17: 10 Feb 2008, 13:53 »

Et scoop, der er det i den grad, og hvis du klarer dig godt, og Paponi scorer mange mål, bliver han som regel fan af klubben, når han vender hjem til Parma.
På den måde, kan du snildt få ham til at komme tilbage i næste sæson (lån) – det skete i hvert fald i mit spil.
Logged

Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #18: 10 Feb 2008, 14:11 »

DNE, det er sgu da lige meget, hvor du oprindeligt fandt den Wink

Jeg har ikke set andre bruge sådan en i en blog, det er jo genialt!
Men, har du så selv rettet til i tavlen, så den kom til at passe med din taktik eller?
Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #19: 10 Feb 2008, 14:26 »

DNE, det er sgu da lige meget, hvor du oprindeligt fandt den Wink

Jeg har ikke set andre bruge sådan en i en blog, det er jo genialt!
Men, har du så selv rettet til i tavlen, så den kom til at passe med din taktik eller?

Ja, jeg måtte lige flytte et par spillere, for at få den til at passe til min opstilling, og så selvfølgelig tilføje spillernumre.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #20: 10 Feb 2008, 19:34 »

Hellas Verona
- En kæmpe i forfald

August 2007:
Månedens kampe:
22.8.2007
Serie C Cup Grp E
Lumezzane 1 - 1 Verona
46' Andrea Cossu 0-1
51' Vittorio De Carlo 1-1
Tilskuere: 2.354

25.8.2007
Serie C1/A
Verona 0 - 0 Lecco
Tilskuere: 6.616

29.8.2007
Serie C Cup Grp E
Verona 2 - 0 Rodengo
35' Alberto Comazzi 1-0
82' Daniele Paponi 2-0
Tilskuere: 6.520

Endelig igang:
Så er vi ovre pre-season perioden, og lad mig sige det med det samme, det blev ikke helt den start jeg havde drømt om. Efter de to sidste venskabskampe, havde vi ikke fået det boost jeg havde håbet, da vi måtte nøjes med uafgjort 1-1 i begge opgør (ulempen ved at møde hold med lutter "grå" spillere - red.), så truppen startede desværre ikke op med en selvtillid der var helt i top, hvilket betød en noget lunken start med to uafgjorte, og en enkelt sejr mod et lavere rangerende hold.

Andrea Cossu,
augusts bedste Veronaspiller
Men nu bliver hele sæsonen heldigvis ikke afgjort på 3 kampe, og jeg er stadig overbevist om, at vi er så stærke, i forhold til resten af holdene i rækken, at vi nok skal ligge hvor vi vil, når sæsonen er slut. Det taler også til vores fordel, at Paponi, mod Rodengo endelig fik hul på bylden, efter noget i retning af 15 stolpeskud i de første kampe, så nu kan man da håbe, at han har fået stillet sigtet indenfor målrammen.

Det positive ved de tre første kampe er dog, at vi har været klart spildominerende, det har faktisk været sort uheld, at det ikke er blevet til sejre i alle kampene. Som sagt har f.eks. Paponi alene haft et hav af skud på stolperne, det er marginaler der har gjort, at de ikke er gået ind, de marginaler tror og håber jeg på, at vi efter Rodengo kampen har fået på vores side.

Transferaktivitet:
Det blev ikke til flere indkøb i August, alt for mange nye spillere i truppen vil bare gøre startvanskeligheder ne værre, så jeg satser på få, men gode indkøb, frem for at hente en masse marginalspillere til klubben.

Som nævnt tidligere, så røg også Di Giulio på en fri transfer, han var for gammel og ville aldrig få en værdi, der ville kunne godtgøre hans løn. Samtidig har jeg sendt mit tredjevalg i målet, 21 årige Federico Cecchini, til min feederklub, for at give ham lidt kamperfarring. Jeg får med al sandsynlighed ikke brug for ham i sæsonen, så hellere lade ham få lidt førsteholdserfarrin g på et lavere niveau, end at lade ham rådne op på reserveholdet. Skulle der blive brug for en tredje målmand, kan jeg altid hive en op fra ungdomsholdet, hvor jeg faktisk råder over et par rimelige målmænd.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #21: 11 Feb 2008, 18:55 »

Hellas Verona
- En kæmpe i forfald

September 2007:
Månedens kampe:
2.9.2007
Serie C1/A
Cavese 2 - 3 Verona
11' Sergio Ercolano 1-0
17' Lorenzo Sibliano 1-1
57' Marco Iovine (og) 2-1
79' Daniele Morante 2-2
83' Da Silva 2-3
MoM: Lorenzo Sibliano
Tilskuere: 3.687

5.9.2007
Serie C Cup Grp E
Sambonifacese 1 - 1 Verona
31' Daniele Morante 0-1
48' Lorenzo Viganò 1-1
MoM: Alex Valentini
Tilskuere: 1.897

12.9.2007
Serie C Cup Grp E
Verona 4 - 0 Carpenedolo
30' Andrea Cossu 1-0
39' Daniele Paponi (pen) 2-0
45' Claudio Ferrarese 3-0
90' Da Silva 4-0
MoM: Claudio Ferrarese
Tilskuere: 6.536

17.9.2007
Serie C1/A
Cremonese 0 - 3 Verona
4' Daniele Paponi 0-1
8' Andrea Cossu 0-2
29' Marco Iovine 0-3
MoM: Daniele Paponi
Tilskuere: 2.516

20.9.2007
Serie C1/A
Verona 2 - 0 Legnano
34' Daniele Paponi (pen) 1-0
90' Daniele Paponi 2-0
MoM: Daniele Paponi
Tilskuere: 7.231

23.9.2007
Serie C1/A
Verona 1 - 1 Foggia
6' Antoni Esposito 0-1
8' Claudio Ferrarese 1-1
MoM: Antonio Esposito
Tilskuere: 8.675

30.9.2007
Serie C1/A
Novara 3 - 2 Verona
5' Tiziano Maggiolini 1-0
27' Fabio Gallo 2-0
37' Andrea Cossu 2-1
57' Daniele Paponi 2-2
67' Elpys José Espinal 3-2
MoM: Tiziano Maggiolini
Tilskuere: 1.674

The Long and winding road:
Resultatmæssig blev det en måned på det jævne, det så en overgang ud som om vi endelig begyndte at vise, at vi er en klasse over de andre hold i rækken, men det varede desværre kun tre kampdage.

Vi startede måneden med en målrig affære ude mod Cavese, hvor vi efter at have været bagud to gange (en af gangene endda på et selvmål), alligevel fik hevet sejren hjem til sidst, med indskiftede Da Silva som matchvinder. Kampen var dog, som resultatet også antyder, meget lige, og kunne (og burde måske også, hvis der havde været retfærdighed til) lige så godt være gået til Caveses fordel, i hvert fald var vi langt fra den dominans, som vi burde være i stand til at levere. Men der kom tre point på bogen, det er trods alt det vigtigste, så kan man bedre leve med en halvsløj indsats på banen.

I Serie C Cuppen kvalificerede vi os til første knock-out runde, som vinder af gruppen, ikke suveræn vinder, men trods alt vinder. I de to Cup kampe vi spillede i måneden, var det sjovt nok den lige af kampene vi vandt suverænt, mens vi måtte nøjes med uafgjort i kampen mod Sambonifacese, som vi ellers dominerede totalt. 4-0 sejren mod Carpenedolo var dog vigtig, ikke så meget fordi det var den der slog vores videre avangement i cuppen fast, som fordi den gav selvtilliden et boost op til den svære udekamp mod rivalerne fra Cremonese. Og så blev det i øvrigt også startskuddet til et lille Paponi show, der kulminedere i Legnano kampen, hvor han endte som dobbelt målscorer.

Jarkko Hurme fik debut
på det Finske landshold
i september
Op til Cremonese kampen, spillede begge lejre med musklerne i medierne, den duel trak jeg mig dog sejrrigt ud af, ligesom det blev tilfældet i selve kampen. Regnet i boldbessidelse var kampen faktisk meget lige, men det var nu heller ikke vores ambition at køre bolden for meget rundt i egne rækker, det vigtigste var at holde Cremonese fra oplagte muligheder, og så ellers selv være effektive når vi havde bolden, og det lykkedes til fulde. En 3-0 sejr i en svær udebanekamp var absolut godkendt.

I Legnano kampen var der stort set kun et hold på banen, og en spiller brillerede i særdeleshed, nemlig lejesvenden Paponi, der for alvor begyndte at vise de evner, der var grunden til at jeg i det hele taget hentede ham.

Men så begyndte heldet desværre også at vende igen, da vi løb ind i Foggia, med en bitter Di Giulio på holdet. Jeg var åbenbart kommet i bad standing hos midtbane veteranen, da jeg fyrede ham i sommerferien, og det var bestemt ikke glemt endnu, selvom han i mellemtiden havde fundet sig en ny klub. Det blev det helt store samtaleemne i medierne op til kampen, selv nægtede jeg at bevæge mig ned på hans niveau, og diskutere sagen i medierne. Faktum var, at han ikke ville få noget spilletid i Verona under min ledelse, og så mente jeg egentlig, at den bedste løsning for alle parter, når jeg nu ikke kunne få ham solgt, var at lade ham gå på en fri transfer, så havde han trods alt en chance for selv at finde en ny klub, og få noget spilletid. Om det var den megen virak i medierne, eller chockstarten med et hurtigt mål imod os, der gjorde de offensive spillere nervøse og uplagte skal jeg ikke kunne sige, i hvert fald formåede vi ikke at omsætte spil og chancer til mål, og måtte nøjes med en uafgjort til Foggia, ikke et optimalt hjemmebane resultat.

Helt galt gik det på udebane mod Novara, hvor vi løb ind i sæsonens første nederlag. Det var en bitter pille at sluge, efter at vi var kommet flot igen, efter en omtumlet start, hvor vi kom bagud med to, for bare ti minutter senere at se bolden passere en chanceløs Pagliuca. Jeg havde disponeret helt forkert op til kampen, hvor vi startede for offensivt, hvilket kostede et hurtigt mål til Novara, og før vi havde fået defensiven ordentlig organiseret stod der pludselig 2-0. Det endte med at koste os kampen, så det nederlag må jeg tage på min kappe.

Månedens spiller, september 2007
Daniele Paponi
International debut:
Først på måneden blev Roy Hodgson set på stadion, til en af vore kampe. Han var selvfølgelig taget til Italien i sit hverv som Finsk landstræner, for at se på vores unge højreback Hurme, som havde gjort en ok figur, både for os, men også for det Finske U-21 landshold. Derfor var han pludselig kommet i søgelyset til Hodgsons A-landsholdstrup, hvor han allerede d.12 i måneden fik sin debut, da han blev skiftet ind i EM kval-kampen mod Polen.

Hurme var dog ikke den eneste Verona spiller, der i månedens løb var ude at repræsentere sit land, Paponi var med i Italiens U-19 landsholds 4-0 sejr over Ukraine, hvor han scorede 2 mål og blev kåret til kampens bedste. Sidst men ikke mindst, var Zeytulaev med Uzbekistans Olympiske hold, ude for at spille kvalifikationskampe mod Singapore, der over to kampe kunne se deres OL drømme briste, med et samlet nederlag på 0-8. Zeytulaev stod i øvrigt for 3 assists i de to kampe.

Månedens Verona spiller:
Ingen tvivl om at denne måneds oplevelse har været Daniele Paponi, han ser endelig ud til at være ved at finde formen. Med 5 kasser og 2 MoM kåringer i løbet af måneden, er Paponi ikke til at komme uden om, når månedens spiller skal kåres, så han får æren.

Jeg vil dog godt lige nævne Salif Dianda, der i Zeytulaevs fravær brillerede på venstrekanten, og faktisk var tæt på at holde Zeytulaev ude af startopstillingen, da han vendte tilbage fra landsholdet.
Logged

Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #22: 11 Feb 2008, 19:44 »

Rigtig gode updates igen DNE. Fantastisk arbejde du udfører med denne blog.
Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

JKJ
Gæst
 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #23: 12 Feb 2008, 10:19 »

Rigtig gode updates igen DNE. Fantastisk arbejde du udfører med denne blog.

Jeg kan kun være helt enig  Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #24: 12 Feb 2008, 10:24 »

Layoutet ser rigtig godt ud og resultaterne er også gode  Thumbs Up

Hvordan får du et billede ind som baggrund??
Logged

Daniel-123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #25: 12 Feb 2008, 10:43 »

Godt arbejde og en god blog..
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #26: 12 Feb 2008, 10:51 »

Tak for kommentarerne

@Metsu1, jeg har hentet et par baggrundspakker på Sortitoutsi, en Italiensk stadionpakke, og en Serie A spillerpakke.
Logged

kasper.rytter
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #27: 12 Feb 2008, 13:44 »

Super nice blog, enig med de andre! Hvilket træningsskema bruger du? For Paponi stiger da godt nok meget lige pt.

Og har du evt. et link til det billede/skin du har som baggrund på dit billede af Paponi?
Logged

Forza Parma

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #28: 12 Feb 2008, 13:59 »

Super nice blog, enig med de andre! Hvilket træningsskema bruger du? For Paponi stiger da godt nok meget lige pt.

Og har du evt. et link til det billede/skin du har som baggrund på dit billede af Paponi?

Træningsskemaet er (som alt andet, når jeg spiller FM) hjemmestrikket, jeg skal lige prøve at tage et Screen shot og smide op, når jeg kommer hjem.

Jeg skal også nok lige prøve at finde et link til de baggrundspakker jeg har installeret, men kan da anbefale, at tage et kig på http://www.sortitoutsi.net/
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #29: 12 Feb 2008, 15:43 »

Som lovet et screenshot af det træningsskema Paponi er tilknyttet - han bliver trænet i rollen som den stærke angriber.



Og så var der lige noget med et par link.

Her er de Serie A spillerbaggrunde jeg har hentet og installeret Link

Og de Italienske stadionbaggrunde kan hentes her

Jeg vil helt sikkert hente mere gejl derindefra, og vil sikkert også forsøge selv at lave noget grafiklir på et tidspunkt, når jeg lige bliver fortrolig med mit Paint.NET - som det desværre ikke lader til at der findes nogen templates til nogen steder, ellers et kanon grafikprogram, og så er det gratis   Peace
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010