home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23412
  1 Bruger, 338 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: strikemoney
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Hellas Verona - En kæmpe i forfald
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Hellas Verona - En kæmpe i forfald  (Læst 20797 gange)
DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #45: 19 Feb 2008, 23:50 »

Hellas Verona
- En kæmpe i forfald

Sæsonen 07/08:

Den sovende kæmpe rør' på sig:
Jeg fandt en løsning på mine taktiske problemer, som ikke ændrede så meget på taktikken, at det ville kræve en længere indspilningsperiode, men som samtidig rådede bod på med manglende slagkraft på midtbanen (når denne manglede). Det var faktisk så simpelt, som at jeg i stedet for en 4-2-3-1, stillede i noget der nærmere kunne kaldes en 4-5-1, ved simpelthen at lade de to midtbanekæder smelte sammen, og så kun lade de offensive spillere løbe frem, når vi var i boldbessidelse. På den måde kunne jeg spille med de samme spillere, med nogenlunde de samme instruktioner til hver enkelt spiller, men alligevel have en solid midtbane, som modstanderen døjede med at kæmpe sig igennem.

Ændringen gav lige netop den effekt, som jeg var ude efter, men ideen kom desværre til mig så sent, at vi var hægtet af guldkampen. MMen play-off blev sikret, og med en opadgående formkurve, så vores oprykningschancer fornuftige ud, specielt i betragtning af, at det netop er topholdene vi har klaret os bedst imod.

I Serie C Cuppen nåede vi, med en samlet 5-4 sejr over Cremonese til semifinalen, hvor vi dog måtte se os slået med et samlet 0-1 nederlag til Padova. Men nu har det også hele sæsonen igennem været ligaen og oprykningen, jeg har prioriteret højst, så en semifinaleplads i Cuppen, kunne kun betragtes som en sidegevinst.

Første modstander i play-off var Cavese. Vi startede hjemme, og det gjorde vi med måde, de 27.631 fremmødte tilskuere var vidne til en 3-0 afklapsning af Cavese, på to mål af Paponi, og et enkelt af Andrea Cossu. Et rigtig godt udgangspunkt til udekampen. Første prioritet i den kamp, var ikke at få scoret en masse mål, næ vi skulle holde et glubende sultent Cavese mandskab, fra at score for mange mål. Og det lykkedes, vi tabte godt nok kampen 2-1 (vores mål blev i øvrigt scoret af indskiftede Morante), men det samlede resultat talte til vores fordel, og sendte os dermed i finalen, hvor vi skulle møde Padova, for fjerde og femte gang indenfor en måned.

Imod Padova var det vores tur til at starte på udebane. Efter kun 12 minutter fik vores oprykningsdrømme et lille knæk, da Massimiliano Varricchio bragte Padova foran. Herefter bestemte jeg mig for, at det ville være et fornuftigt tidspunkt, at sætte lidt slagkraft på midtbanen, og smeltede altså midtbanen sammen i en kæde, som jeg jo allerede havde gjort flere gange, med fine resultater. Det var et godt træk, vi fik mere og mere styr på kampen, dog fik vi ikke udlignet før dommeren fløjtede til halvleg. I pausen valgte jeg at pille en alt for anonym Paponi ud, til fordel for Morante, som da også gik ind, og deltog mere i spillet, end Paponi havde gjort. og 17 minutter inde i anden halvleg kom udligningen så endelig, serveret af Cossu, på et fabelagtigt frispark fra intet mindre end 30 meters afstand. Og to minutter før tid, sikrede indskiftede Nicola Corrent os så et optimalt udgangspunkt til returkampen, da han fikst fik listet bolden i nettet til en 2-1 sejr.

Hjemmekampen blev overværet af intet mindre end 32.283 forventningsfulde fodboldfans. De skulle ikke vente længe på kampens første mål. Det faldt allerede efter 3 minutter, og blev sat ind af Daniele Paponi, der altså bragte os yderligere foran i den samlede stilling. Herefter gik Padova virkelig i offensiven, og vi gik i defensiven, nu var vi så tæt på målet, så skulle vi også helt over stregen. Padova fik dog bragt lidt spænding ind i opgøret igen, da Andrea Rabito 20 minutter før tid, bragte gæsterne på 1-1, men nærmere kom de dog aldrig.

Oprykningen var altså en realitet, en truende udvikling blev vendt i sidste øjeblik, og jeg reddede min eksistens i klubben, og skal altså også stå i spidsen i næste sæson, hvor det står på Serie B.

Økonomien:
På trods af en klækkelig bonus til spillerne, på 10 mio til deling, har vi nu, efter sidste kamp er spillet til ende, et overskud på intet mindre end 26 mio, hvilket giver et resultat på knap 38 mio på bundlinien. Et fornuftigt udgangspunkt til det kommende transfervindue, hvor der nok skal oprustes lidt rundt omkring. Ikke at jeg regner med at jeg skal ud og fyre hele transferbudgettet af, når transfervinduet åbner, men det er nu rart at have lidt på bundlinien, til at hjælpe lidt på lønbudgettet.

Årets spiller 07/08:
Paponi kunne være et godt bud, der har været lidt Ronaldo over ham, uden at man rigtig har set alverden til ham, har han alligevel på en eller anden måde fået prikket intet mindre end 25 mål ind i løbet af sæsonen. Men netop det at han i nogle kampe nærmest ikke var at se på banen, gør at jeg i stedet vil lade æren tilfalde Andrea Cossu, der har holdt et noget højere bundniveau, og fra sin plads på den offensive midtbane/hængende angriber, har scoret imponerende 15 mål. Nogle af disse mål har i øvrigt været så spektakulære, at det ikke vil undre mig, hvis et eller flere af dem dukker op blandt årets bedste mål, når disse skal kåres. Samtidig har han også bidraget med 13 assists, og som sagt holdt et højt bundniveau. Alt dette lagt sammen, gør ham, efter min mening, til årets bedste Verona spiller.
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #46: 20 Feb 2008, 00:04 »

Tillykke med oprykningen!

Utvivlsomt én af de bedste blogs kørende lige nu, og jeg glæder mig til at se dig og Verona blomstre i Serie B.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #47: 22 Feb 2008, 19:57 »


Sommeren 2008:
Ind:
1.7.2008
Adrian Pit
Alder: 25 år
Kontrakttype: Fuldtids
Transfersum: Dkr 0
Fra: Roma
Kontraktudløb: 30.6.2012
Løn: Dkr. 16.000
Position: DM, MLC

1.7.2008
Sjaak Lettinga
Alder: 25 år
Kontrakttype: Fuldtids
Transfersum: Dkr 0
Fra: Helmond
Kontraktudløb: 30.6.2010
Løn: Dkr. 38.000
Position: MRC

5.7.2008
Leandro Greco
Alder: 22 år
Kontrakttype: Leje
Transfersum: Dkr 0
Fra: Roma
Kontraktudløb: 24.6.2009
Løn: Dkr. 0
Position: MLC

5.7.2008
Valerio Virga
Alder: 22 år
Kontrakttype: Leje
Transfersum: Dkr 0
Fra: Roma
Kontraktudløb: 24.6.2009
Løn: Dkr. 0
Position: AMR

5.7.2008
Willy Aubameyang
Alder: 21 år
Kontrakttype: Leje
Transfersum: Dkr 0
Fra: Milan
Kontraktudløb: 24.6.2009
Løn: Dkr. 9.750
Position: SC

9.7.2008
Sergio van Dijk
Alder: 26 år
Kontrakttype: Fuldtids
Transfersum: Dkr 2,75 mio
Fra: Emmen
Kontraktudløb: 30.6.2011
Løn: Dkr. 33.000
Position: SC

11.7.2008
Romano Perticone
Alder: 22 år
Kontrakttype: Fuldtids
Transfersum: Dkr 0
Fra: Milan
Kontraktudløb: 24.6.2009
Løn: Dkr. 16.000
Position: DRC

19.7.2008
Ruud Kras
Alder: 26 år
Kontrakttype: Fuldtids
Transfersum: Dkr 2,75 mio
Fra: Dordrecht
Kontraktudløb: 30.6.2012
Løn: Dkr. 29.000
Position: DC

1.8.2008
Andrea Giacomini
Alder: 21 år
Kontrakttype: Leje
Transfersum: Dkr 0
Fra: Roma
Kontraktudløb: 24.6.2009
Løn: Dkr. 0
Position: D/WB/ML

22.8.2008
Dominique van Dijk
Alder: 28 år
Kontrakttype: Fuldtids
Transfersum: Dkr 1,5 mio
Fra: Go Ahead Eagles
Kontraktudløb: 30.6.2009
Løn: Dkr. 35.000
Position: AMC

Ud:
2.1.2008
Jess K. van Strattan
Transfer sum: Dkr. 800.000 +40%
Til: Rimini
Position: GK


Det nye kuld:
Jeg nævnte vist tidligere noget med, at jeg gik ind for kontinuitet på holdet, det gør jeg sådan set også, men jeg går også ind for mindst at blive i Serie B, så der måtte forstærkes kraftigt på stort set alle fronter i løbet af sommeren.

Forstærkningerne betød også, at truppen blev lidt mere broget, hvad nationaliteter angår. Det optimale havde selvfølgelig været at holde det så Italiensk som muligt, og havde det været muligt, ville jeg da også have holdt mig til at hente Italienere. Men talentfulde Italienere har det med at befinde sig i klubber, der ikke har noget imod at forlange en mindre formue for dem, så der blev kigget ud over grænserne.

Specielt de fire Hollændere, Ruud Kras, Sjaak Lettinga, Dominique og Sergio van Dijk (brødre går jeg ud fra?), glæder jeg mig til at se in action i den kommende sæson. Det er meget spændende spillere, som alle forstærker truppen betragteligt.

Kras er en fysisk stærk forsvarer, og er også betydeligt stærkere end Politti på både det tekniske og mentale, så en klar forstærkning i den bageste kæde. Lettinga er ligeledes godt med fysisk, og mentalt giver han bestemt midtbanen et løft, og så er han iøvrigt lidt af en frisparksekspert. Dominique van Dijk sparker heller ikke noget dårligt frispark, og er lidt af en teknisk begavelse på en fodboldbane, og så er han en fantasifuld spiller, der er god til at gøre det uventede. Sergio van Dijk er en fysisk stærk angriber, der arbejder som en hest, og bestemt ikke er ueffen i luften, et rigtig godt køb, specielt i betragtning af, at Parma ikke ville slippe Paponi på en lejeaftale igen.

Som backup for van Dijk i angrebet hentede jeg Aubameyang i Milan, han er på ingen måder på niveau med van Dijk, men trods alt lysår bedre end Morante, som jeg har lidt på fornemmelsen, har spillet sin sidste kamp i Verona trøjen, han har ikke niveauet til at være med mere.

Pit kommer i første omgang til primært at starte på bænken, da jeg ikke vil sætte Iovine af, da han for det første er udråbt til ny anfører for holdet, og for det andet faktisk har niveauet til at være med, også i Serie B.

Virga og Giacomini går direkte ind i startopstillingen, og skubber Ferrarese og Morabito ud. Luigi Anaclerio er vendt hjem fra et lejeophold i Perugia, og går også direkte ind i startopstillingen, han kommer dog til at kæmpe lidt med Zeytulaev om pladsen.

I det hele taget er vi ved at være dækket ret godt ind over hele linien, svageste punkt er venstrebacken, hvor jeg helst havde set en lidt stærkere spiller end Giacomini, men det lykkedes desværre ikke at finde en kvalificeret kandidat, som også var interesseret i at spille for Verona.

Truppen pr 1.9.2008
Målmænd:
Cristiano Lupatelli
Gianluca Pagliuca

Forsvar:
Jarkko Hurme
Romano Perticone
Ruud Kras
Alberto Comazzi
Andrea Giacomini
Emanuele Politti
Lorenzo Sibilano
Giovanni Morabito

Midtbane:
Adrian Pit
Salif Dianda
Ondrej Herzan
Marco Iovine
Leandro Greco
Nicola Corrent
Claudio Ferrarese
Sjaak Lettinga
Ilyas Zeytulaev
Andrea Cossu
Valerio Virga
Luigi Aneclerio
Dominique van Dijk

Angreb:
Willy Aubameyang
Daniele Morante
Sergio van Dijk
Da Silva

Idealopstillingen:

1. Lupatelli
2. Hurme
4. Sibilano
5. Kras
6. Iovine
8. Lettinga
11. S. van Dijk
17. Aneclerio
23. D. van Dijk
42. Virga
44. Giacomini

Forventningerne:
Forventningerne fra omverdenen er ret simple, undgå nedrykning, jeg har dog vovet mig ud i, at love bestyrelsen en midterplacering. Med den trup jeg er ved at have stablet på benene, skulle det bestemt ikke være noget umuligt mål at opnå, jeg vil faktisk tro, at hvis jeg får holdet spillet rimelig hurtigt sammen, så er en play-off plads ikke helt umulig at opnå.

Umiddelbart vil jeg også mene, at truppen skulle være god nok til, at det ikke skulle være nødvendigt, at købe ind i vintertransfervindu et, så det vil jeg stræbe efter at undgå, så vi ikke får et formdyk midt på sæsonen, fordi endnu en ny spiller skal spilles ind på holdet.
« Seneste Redigering: 23 Feb 2008, 12:52 af DNE » Logged

Nyysted
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #48: 22 Feb 2008, 20:12 »

Smukt, kan jeg få et SS af: Romano Perticone
Logged

I ain't playin', nigga

Eidur
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #49: 22 Feb 2008, 20:13 »

Ser jo helt fornuftigt ud og lækker blog, go læsning Smiley
Logged

"En god fodboldspiller må være temperamentsfuld. 80% temperament og 20% fuld"

- Erik Mykland

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #50: 22 Feb 2008, 20:22 »

Jeg takker.

Screenshot af Perticone kan ses HER
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #51: 24 Feb 2008, 15:05 »


Efteråret 2008:
Ind:
7.1.2009
Zeljko Kalac
Alder: 36 år
Kontrakttype: Leje
Transfersum: Dkr 0
Fra: Milan
Kontraktudløb: 25.6.2009
Løn: Dkr. 34.000
Position: GK

Ud:
3.1.2009
Daniele Morante
Transfer sum: Dkr. 0
Til: Venezia
Position: SC

5.1.2009
Alberto Comazzi
Transfer sum: Dkr. 300.000
Til: Taranto
Position: DC

6.1.2009
Da Silva
Transfer sum: Dkr. 0
Til: Lanciano
Position: AMC, FC

Det varme sæde:
Vores gensyn med Serie B blev alt andet end glædeligt, det blev en rigtig svær start, hvor intet fungerede, og sædet blev varmere og varmere under mig. Vi var simpelthen ikke dygtige nok, i forhold til resten af holdene i rækken, til at spille den formation, som vi gjorde - det var jeg desværre lidt for længe om at indse. Vi befandt os et godt stykke inde i sæsonen, kun lige akkurat over nedrykningsstregen, og det var jo absolut ikke det jeg havde lovet min bestyrelse.

Jeg måtte bide i det sure æble, og genoverveje min taktik. Det var åbenlyst, at forsvaret kun lige akkurat kunne håndtere vore modsteres angreb, men de var på hælene, så snart deres midtbanespillere tog offensive løb. Der manglede altså lidt ekstra at stå imod med i det centrale forsvar, så første punkt på dagsordenen måtte blive en ekstra mand dernede.

Jeg vurderede også, at vi ikke fik nok ud af vores kantspil, specielt på smalle baner var kanterne sat mere eller mindre ud af spillet, så da det centrale forsvar var blevet forstærket med en ekstra mand, valgte jeg at trække mine backs lidt frem ad banen, og spille med meget offensive wingback, som så også kunne stå for alt det offensive arbejde på fløjene. Den centrale og offensive midtbane forblev uændret, da dette faktisk var noget af det der havde fungeret, mens angrebet blev forstærket med en ekstra mand, så det ikke var op til en enlig angriber, at score målene.

Ændringerne gav pote, det var tydeligt at se, at vi pludselig meget bedre kunne kombinere os igennem modstanderens forsvarsgeleder, da den nye taktik skabte et hav af trekanter, og dermed kombinationsmulighe der. Det betød samtidig, at vi, når vi var i boldbesiddelse, kunne holde løbearbejdet på et minimum, samtidig med at vore modstandere måtte løbe som som besat, for at forsøge at generobre bolden (meget ofte forgæves), hvilket også gav os en fordel sidst i kampene, hvor modstanderen så var løbet træt, mens vi endnu havde masser kræfter i behold.

Det betyder langt fra, at vi nu vinder hver gang, men vi får trods alt jævnligt point på kontoen, og vi er nu på vej derop i tabellen, hvor jeg har lovet bestyrelsen at vi vil ende, så sædet er heldigvis kølet lidt af igen.

Idealopstillingen:

1. Lupatelli
4. Sibilano
5. Kras
6. Iovine
8. Lettinga
11. S.van Dijk
22. Politti
23. D.van Dijk
41. Aubameyang
42. Virga
44. Giacomini

Transfermarkedet:
Vinterens transfervindue blev brugt på at hive en ny reservemålmand ind, da Pagliuca, der nu har rundet 42, er begyndt at blive indhentet af alderen. Så ind kom Kalac på en lejeaftale fra Milan, så må jeg bruge sommeren, til at opsnuse en yngre målmand, der kan være klar til at tage over, når Lupatelli enten indstiller karrieren, eller forlader klubben. Sidste mulighed kan desværre hurtigt blive meget aktuel, da han endnu ikke har været villig til at underskrive en kontraktforlængelse, så vi kan meget vel stå uden målmand til sommer - det var måske alligevel lidt for tidligt jeg solgte van Stratten...

Og så lykkedes det i øvrigt at slippe af med Morante, Comazzi og Da Silva, der alle havde udspillet deres rolle i Verona, så fint at komme af med dem. Jeg ville dog godt have hevet en enkelt ny angriber ind, da jeg pt reelt kun har Aubameyang og van Dijk, men jeg må klare mig med nødløsninger indtil sommeren, hvis en af de to skulle løbe ind i en skade. Nødløsningerne bliver i øvrigt enten ungdomsspillere (som er mindst lige så gode, som de to angribere jeg har solgt), eller en af de offensive midtbanespillere, som ikke på kampdagen har andre roller på holdet.

Økonomien:
Min stramme administration af lønbudgettet, har betydet, at økonomien nu ser mere end sund ud, indtil videre lyder sæsonens overskud på intet mindre end 95 mio, hvilket giver 132 mio på kistebunden, og i øvrigt masser luft i budgetterne, så økonomisk har vi alle muligheder, for at slå igennem med et brag, når engang vi rykker op.

Spillerne:
Van Dijk brødrene (?) har vist sig som holdets største profiler, Sergio som målfarlig targetman, der virkelig blomstrede med den nye taktik, og Dominique som den klassiske 10'er (nummeret var desværre bare allerede optaget da han kom til klubben), ligeledes målfarlig, specielt på frispark.

Iovine har fortsat det høje bundniveau fra sidste sæson, og har vist sig som den helt rigtige til at bære anførerbindet, på trods af hans unge alder.

De største skuffelser har nok været Hurme og Anaclerio, som begge (på grund af deres dårlige form), blev ofret i den nye taktik, og muligvis må se sig om efter nye klubber til sommer.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #52: 26 Feb 2008, 18:13 »


Foråret 2009:

Serie B 08/09
Tilbage som den bløde mellemvare:
Formen blev bedre end i efteråret, men det blev aldrig rigtig til noget, der var værd at skrive hjem om. Resultaterne var meget svingende, men point fik vi da, og vi rejste os efter den elendige start, og etablerede os som et midterhold - ikke i nærheden af nedrykningsstregen, men heller ikke på noget tidspunkt i nærheden af, at kunne gøre os forhåbninger om at komme med i play-off, på et af de yderste mandater.

Placeringen giver os lidt ro til at få bygget holdet op. Jeg havde tydeligvis ikke forstærket holdet helt så meget sidste sommer, som jeg egentlig havde regnet med, så det bliver et af de første punkter på dagsordenen i det forestående transfervindue, specielt angrebet og forsvaret skal spædes op med et par dygtige spillere. Men desværre lader det også til, at vi har lidt problemer på målmandsposten. Som sagt så er Pagliuca "over the hill", og indstiller da også karrieren endeligt senere på måneden, men Lupatelli har bestemt heller ikke imponeret på det seneste, specielt når modstanderen forsøger sig fra distancen, har han en tendens til at stå og se passivt til, mens bolden sejler stille og roligt forbi ham. Den slags gør mig rasende, og skulle jeg falde over en dygtig målmand, mens jeg gennemsøger transfermarkedet, så skal Lupatelli ikke vide sig for sikker på sin plads, når sæsonen starter på ny.

På den positive side, så har jeg endelig fået nogle godkendte præstationer ud af Anaclerio, ikke på kanten, hvor jeg har droppet ham helt, men derimod i angrebet, hvor jeg har omskolet ham til at spille, og det har han faktisk gjort ganske godt, de gange han er blevet skiftet ind. Aubameyang blomstrede også op i angrebet i foråret, og nåede op på 10 sæsonscoringer, og fungerede generelt bare godt i samspillet med van Dijk brødrene, der stod for henholdsvis 10 (Dominique) og 20 (Sergio) sæsonscoringer. Men mere om det senere.

Bestyrelsen er ovenud tilfreds med vores generelle præsteren i Serie B, det der har trukket mest i retning af, at samarbejdet eventuelt skulle afbrydes, har været enkeltresultater og enkeltmandspræstati oner, som klubbens fans ikke har været tilfredse med, hvilket bestyrelsen af og til har luftet deres bekymringer for. Men samlet set, så er bestyrelsen tilfreds, og det vil da komme meget bag på mig, hvis jeg skulle blive bedt om at søge andre græsgange i løbet af sommeren.

Økonomien:
For lige at følge op på det økonomiske, så kører det stadig bare derudaf. Her først i juni, kører jeg med et samlet overskud, for sæsonen, på 128 mio, hvilket giver en kassebeholdning på 166 mio, hvilket er ganske udmærket for en Serie B klub. Samtidig har jeg masser luft i lønbudgettet (omkring 400.000 om måneden kan jeg bruge ud over hvad jeg bruger nu), så der er masser midler, til at forstærke truppen til næste sæson.

Årets spiller 08/09:
Der er flere om budet denne sæson - van Dijk brødrene har gjort det fremragende hele sæsonen, med Sergio som klubbens topscorer med 20 mål, og Dominique som klubbens assistmaker, med 14 assists (og som sagt 10 mål). Iovine har også holdt den høje standard hele sæsonen, og kunne også komme i betragtning, da han har været et vigtigt omdrejningspunkt på den centrale midtbane, og sidst men ikke mindst, fortjener Sibilano også at blive fremhævet, da han har været et solidt holdepunkt i det defensive, og i øvrigt har været med fremme og score hele 5 gange, hvilket placerer ham som nummer 4 på klubbens topscorerliste, ikke dårligt af en forsvarsspiller.

Så hvem fortjener æren mest? Et svært spørgsmål, men set over hele sæsonen, vil jeg starte med at sortere Iovine fra, da han i visse kampe, har været lige grov nok, hvilket har resulteret i en del karantænedage, efter et par udvisninger. Sibilano bliver det heller ikke, da han godt nok har været solid, men han har ikke skilt sig ud, på samme måde som de to Hollændere i den anden ende af banen. Sergio van Dijk blev klubbens topscorer, og var faktisk tæt på at nå op på lige så mange scoringer i sæsonen, som Paponi nåede sidste sæson, på et lavere niveau. Men han havde også en anden ting til fældes med Paponi, han havde en tendens til, i visse kampe, at være fuldstændig anonym. Det kostede Paponi æren sidste år, og det kommer også til at koste Sergio æren i år, med andre ord, årets Veronaspiller 08/09 bliver storebror Dominique van Dijk, der har været holdets helt store tekniker, og kreatør.

Planer for sommerpausen:
Som sagt skal der først og fremmest oprustes, mindst én forsvarspiller skal der hentes og i den anden ende kunne vi godt bruge to nye angribere (vi kan dog nøjes med én, hvis jeg skulle vælge at hente Aubameyang tilbage). Og så står en ny målmand også forholdsvis højt på ønskelisten, da Lupatelli som sagt ikke har været imponerende på det seneste, Pagliuca indstiller karrieren, og de unge målmænd i klubben mangler klasse, og kan aldrig blive andet end nødløsninger.

Desuden skal jeg nok have kigget lidt nærmere på det taktiske, da vi stadig har for mange udfald, og det dur bare ikke, hvis vi skal op og deltage i kapløbet om play-off pladser, hvilket jeg vil gå meget stærkt efter i næste sæson. Dermed ikke sagt, at jeg forventer en oprykning næste sæson, men jeg vil i hvert fald tættere på end vi var i år, men jeg vil absolut hellere blive et år mere i Serie B, end sætte den gode økonomi over styr. Det her er et langsigtet opbygningsarbejde, som gerne skulle føre os helt til tops, og så er det vigtigt at have økonomien med hele vejen.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #53: 02 Mar 2008, 00:43 »




Transfers:
Indgående | Udgående
Juli 2009

Den foreløbige transferaktivitet:
Det har været en travl sommer, hvor der har været gang i svingdøren i Verona. 16 nye ansigter er dukket op i Verona. Af disse er den ene, Giuseppe Colucci, havnet i Verona, efter delejerskabet mellem Catania og Verona skulle afgøres, og altså faldt ud til Veronas fordel, mod det symbolske beløb på 10.000 DKr. Samtidig er 13 spillere røget den anden vej, plus 6 delejede spillere nu er fuldt ejet, af den klub hvor de rent faktisk spillede.

Der er faktisk efterhånden ved at være ryddet op, blandt de spillere, som efter min mening ikke har niveauet til at spille fodbold på dette plan, og holdet er igen blevet forstærket, selvom mange af de nye spillere er lejesvende. Blandt de nye spillere, er det i første omgang kun de to der er udset til en fast plads i startopstillingen, nemlig de to Franskmænd, Rudy Carlier, der er hentet i Strasbourg, og Arnaud Lescure, der er hentet i Monaco. Carlier går ind i angrebet, som makker til Sergio van Dijk, hvor hans hurtighed, forhåbentlig bliver et værdifuldt supplement til van Dijks styrke og luftspil. Og Lescure bliver ny mand i det centrale forsvar, hvor han sammen med Kras og Sibilano skal sørge for at Lupatelli (som jeg endnu ikke har fået erstattet) skal få så lidt som muligt at se til.

På venstre Wingback, kommer de to lejesvende Rossi og Rossato til at kæmpe om pladsen. Ind til videre er Rossi mit foretrukne valg til pladsen grundet hans hurtighed, men skulle den vise ikke at være nok til at gøre en forskel, kan Rossatos erfaring og fabelagtige indlæg måske gøre udfaldet. Bergamelli og Migliore er ligeledes venstrebacks, så jeg er nok dækket lige lovligt godt ind på den plads, hvilket meget vel kunne resultere i, at de to ryger tilbage hvor de kom fra. En skæbne, der i øvrigt også meget vel kunne overgå Ledesma, der godt kunne gå hen at blive tilovers på den stærkt besatte centrale midtbane.

På målmandsposten har jeg lejet et par talentfulde backups for Lupatelli, hvor Degré bliver manden, der kommer med på bænken, og Pipolo bliver så tredjevalget. Pisani, Di Gennaro, Surraco og Esabr er hentet som nogle stærke reserver, der giver os en vigtig dybde på holdet, så vi ikke bliver alt for handicappede af et par skader på vigtige positioner.

Porcari og Colucci blev hentet, for at give os en god solid og bred midtbane, så vi ikke løber ind i problemer, når de nærmest uundgåelige karantæner begynder at tikke ind. Det var tæt på at blive et stort problem sidste sæson, hvor Iovine blev topscorer i røde kort, og Lettinga var den der fik flest gule (intet mindre end 11 styks).

Fei er et langsigtet indkøb, som blev gjort, på baggrund af en yderst positiv indrapportering fra en talentspejder. Min assistent er dog ikke helt så begejstret for Feis talent, så det kan meget vel vise sig at have været 2mio smidt ud af vinduet til ingen verdens nytte. Måske et godt signal om, at jeg skal have opgraderet mit talentspejdernetvær k.

Umiddelbart vil jeg mene, at jeg har gjort de indkøb der skal gøres i dette transfervindue. Skulle der handles mere, skulle det da lige være fordi jeg finder den klassekeeper, jeg godt vil have til klubben, eller hvis en bedre højre wingback end Salif Dianda skulle dukke op på markedet til en fornuftig pris.
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #54: 02 Mar 2008, 00:48 »

Lækker blog.. Dejligt at du kører den gamle FMG stil videre.. Klasse!!
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #55: 02 Mar 2008, 01:00 »

Hvad skal jeg sige?

Bloggen har gang på gang udviklet sig, og denne gang blev niveauet virkelig forøget. Utrolig flot opsætning du efterhånden har banket sammen, selvom jeg ser nogle forbedringer på få områder. Du kunne evt. være lidt mere opfindsom mht. opdaterings overskrift, hvor de små detaljer kan fremdrage mirakler:



JULI 2009


Den foreløbige transferaktivitet:



Ellers ser det yderst fornemt ud, og man kan umuligt komme udenom det skriftlige, der både er etableret og samtidig spændende. Så du skal skam blot fortsætte den nuværende stil, da dette virkelig kan blive klassiker på scenen.

Et godt resultat du fik i forgange sæson, da det altid er svært som oprykker. Et par positioner længere oppe ville bestemt ikke skade, men acceptabelt, det er det. I denne sæson burde det utvivlsomt være muligt, at erobre en plads i den gode ende af tabellen, og det er nogle habile navne du har tilføjet truppen. Jeg kan allerede påpege din vigtigste spiller i denne sæson, og det må næsten være Vincent Degré, som man muligvis har læst om i min blog. Kombineret med et godt forsvar (Andrea Pisani, Andrea Rossi etc.) skal det nok blive fremragende at følge din færd.

Du skal i hvert have held og lykke herfra! Glæder mig allerede til de fremtidige opdateringer...
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #56: 02 Mar 2008, 01:14 »

Tak skal i have.

Rosso, tak for input omkring overskrifterne, jeg vil prøve at lege lidt med det i næste update.

Hvad synes i iøvrigt om mit nye banner? Synes da selv jeg slap rimeligt godt fra det, i hvert fald bedre end mit forrige forsøg  Rullende Øjne
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #57: 02 Mar 2008, 01:16 »

Hvad synes i iøvrigt om mit nye banner? Synes da selv jeg slap rimeligt godt fra det, i hvert fald bedre end mit forrige forsøg  Rullende Øjne

Det var da så lidt.

Mht. dit nye banner ser det utrolig godt ud, og for at få det til at hænge sammen, så giv rammerne på billederne den samme blå/lilla farve - det vil få det til at passe meget bedre sammen, og derved fuldende dit layout.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hellas Verona - En kæmpe i forfald
« Svar #58: 02 Mar 2008, 18:07 »


AUGUST 2009


Sæsonoptakten:



Jeg havde planlagt en række venskabskampe, først mod nogle store klubber, for at kaste lidt mere i den bugnende pengekasse, og så til sidst et par selvtillidsboostere, mod et par mindre hold. At de to selvtillidsboostere så blev aflyst i sidste øjeblik, gav lidt sved på panden. Det kunne meget vel ende med at blive en overordentlig dårlig optakt til sæsonstarten, at vores sidste modstander i venskabskampene, var et Serie A hold.

Første modstander hed Atalanta, og de blev d. 17 Juli modtaget på Bentegodi, af 5.129 fodboldfans, og 11 kampivrige Verona spillere. Før kampen havde jeg egentlig ikke regnet med at få det store ud af det opgør, andet end spilletid i benene af mine spillere, og så forhåbentligt ikke et alt for stort nederlag. Men til min glædelige overraskelse, så formåede vi faktisk at sætte os på kampen. Og efter kun 10 minutter, var sidste års topscorer, Sergio van Dijk på pletten, og omsatte en ordentlig omgang klumpspil i Atalante feltet til en scoring. På trods af flere chancer for at udbygge føringen, så holdt stillingen indtil vi var 22 minutter inde i anden halvleg, hvor kampen var begyndt at blive lidt rodet, på grund af de mange udskiftninger. Vores unge indskiftede forsvarstalent N'ze (der er et produkt af vores ungdomsarbejde), lod sin manglende rutine komme til udtryk, med en kluntet tackling i eget felt, der resulterede i et straffespark, som Lupatelli var chanceløs overfor. 1-1 blev kampens resultat, en yderst fornuftig start.

Dernæst fulgte Roma, igen gik jeg til kampen uden de store forventninger, og igen blev jeg glædeligt overrasket, det blev endnu en lige kamp, og igen blev resultatet 1-1, det begyndte efterhånden at love godt for den kommende sæson. Og var jeg ikke positiv allerede, så blev jeg det, da Heerenveen i den næste kamp, blev sendt tilbage til Holland med et 0-3 nederlag. Spillerne løb utroligt godt for hinanden, og forstod at finde hullerne i modstanderens forsvarsværker, og ikke mindst udnytte dem.

Næste kamp var mod Spanske Levante, og her løb vi ind i vores første nederlag, da vi tabte 1-2. Det var dog ikke et retvisende resultat, vi burde bestemt have vundet den kamp, faktisk var det den af alle kampene hidtil, vi havde haft bedst styr på, vi var bare ikke skarpe nok i afslutningerne, og samtidig havde Lupatelli åbenbart så lidt at lave, at han stod og sov de to gange Levante faktisk kom igennem. Et ærgerligt resultat, men spillet var trods alt opløftende.

Årets sidste venskabskamp blev, på grund af de førnævnte aflyste kampe, mod Genoa fra Serie A. På papiret en svær kamp, som meget vel kunne ødelægge hele vores optakt, da et dårligt resultat på nuværende tidspunkt, kunne ødelægge moralen i klubben. Men igen blev mine bekymringer gjort til skamme, efter kun 8 minutter hamrede Iovine til bolden, fra kanten af feltet, og bragte os foran. Derefter blæste Genoa til angreb, men forsvaret viste sig at være blevet yderst solidt efter tilgangen af Lescure, og formåede faktisk, at holde nullet kampen ud. 1-0 mod et Serie A hold, det perfekte boost til selvtilliden, det kunne ikke engang en storsejr mod et lavt rangerende hold hamle op med.

Ingen tvivl, vi var klar til den kommende sæson, og truppen havde kvaliteten til at hamle op med de bedste. Første betydende kamp var kvalifikationsrunde 1 til pokalen, hvor vi skulle møde Vicenza, et hold vi spillede 0-0 med i de to opgør vi havde sidste sæson. Det tegnede altså til at blive en lige kamp. Vi startede da også skidt ud, med at komme bagud efter 16 minutter, men så fandt vi igen ind i den gode rytme fra venskabskampene. Sergio van Dijk stod for udligningen til 1-1, nyindkøbte Rudy Carlier gjorde det til 2-1, og Dominique van Dijk rundede forestillingen af med scoringen til 3-1.

3-1 blev også resultatet af næste rundes kamp mod Lecce, og igen kom de to van Dijk brødre på tavlen, denne gang i selskab med det andet nyindkøb, Lescure.

Serie B blev også startet godt, da vi på udebane slog Treviso 2-1, hvor det blev til debutantmål til både Rossato og Oussama Esabbr, og så lige et enkelt selvmål af Ruud Kras, da kommunikationen blandt ham og Lupatelli svigtede.

Bologna ekspederede os desværre ud af pokalen, i tredje kval-runde, hvor vi led et 2-3 nederlag. et resultat, der trods alt så noget bedre ud end pausestillingen, hvor vi var bagud 0-3. Så var der kun Serie B at tænke på, og det er måske egentlig også meget godt, så kan vi fokusere på at opnå et godt resultat der. Og nu vi snakker om gode resultater, så hev vi en 2-1 sejr hjem i måneden sidste kamp mod Brescia, igen på trods af at vi var kommet bagud meget tidligt i kampen.

Som en lille afsluttende bemærkning, kan jeg lige tilføje, at jeg på månedens sidste dag, skrev kontrakt med en tidligere Verona spiller, der i begyndelsen af sin lange glorværdige karriere, spillede 7 kampe for klubben, inden han drog videre ud i verden. Siden har han blandt andet repræsenteret Parma, Juventus, Valencia, Monaco og senest Genoa, som i sommerens løb havde givet ham sparket. Der er selvfølgelig tale om den tidligere Italienske landsholdsangriber, Marco Di Vaio. En rutineret herre, som dog nok ikke får alverden spilletid, hvilket han heller ikke er blevet lovet. Til gengæld ser jeg ham som en fremragende mentor for de unge i klubben, hvor han i første omgang skal tage nyindkøbte Fei under sin vinge. Skulle vi løbe ind i problemer i angrebet, så er han stadig en snu rad, der ved hvor man skal placere sig, så helt uden chancer for spilletid er han ikke.
Logged

Rossonero
Gæst
 
Feedback
« Svar #59: 02 Mar 2008, 18:13 »

Thums up!

Så er toppen en kendsgerning! Denne opdatering er ultimativt bloggens bedste, rent opsætningsmæssigt og skriftligt.

Relativt flotte resultater i venskabskampene og i særdeleshed mod Genoa, som er svær at slå som Serie B-hold. Ellers en god start du har oplevet i den nye sæson, dog ærgerligt at blive slået ud af Bologna i pokalen. På den positive side har du jo købt Marco Di Vaio, som jeg glæder mig at høre mere om i de fremtidige opdateringer!

PS: Det ser godt ud med den nye overskrift.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010