home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:58:30 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23449
  0 Brugere, 818 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Listeria
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Foreslag til Football Manager 2009
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 42 Udprint
Forfatter Emne: Foreslag til Football Manager 2009  (Læst 128795 gange)
Rooland
Manager

Sv: Foreslag til Football Manager 2009
« Svar #240: 01 Maj 2008, 22:29 »

Kunne være fedt hvis man kunne udleje spillerne mere end 1 år Smiley Fx. hvis man har købt en spiller uden arbejdstilladelse og lejer ham ud til Belgisk klub og så sæsonen efter gider han ikke tilbage. Så han står stadig uden arbejdstillaldelse Smiley

arnelav
Gæst

« Svar #241: 04 Maj 2008, 22:16 »

Efter mange år med først CM og nu FM, er der specielt et par ting som jeg tit har tænkt på kunne være spændende, har tit tænkt tanken at hvis man nu kunne starte et spil som assistent manager, ville mulighederne for at for det første gøre det mere realistisk, og for det andet få en form for oplæring i en af de store klubber, så kan man måske være der i 1 eller flere sæsoner før man bliver tilbudt en manager stilling i en anden klub.

Selvfølgelig skal den normale måde med at starte som manager også være mulig, men det kunne være fedt hvis muligheden for at starte som assistent, fortsætte til manager, og måske sportschef eller chairman også var muligt.

Kunne godt se for mig at man kunne lave sin profil i spillet så man måske lige var stoppet som spiller i den aktuelle klub, og nu startede som assistent eller sportschef, det ville gøre det en hel del mere realistisk, måske man kunne lave sin profil med en karriere liste ligesom spillerne har nu, så man f.eks er manager i spillet, men kan fremvise et karriere forløb som spiller, hvor man måske har spillet 5 sæsoner i Holland, 2 i Tyskland 1 i England og 3 i Spanien, og derved have skabt et navn i fodbold verdenen der i første omgang gør det nemmere at få job i tidligere klubber, og sidenhen endnu flere lande, altefter om man får succes, det ville blive mere realistisk.

Og så ikke mere snak om 3d, det er der andre serier der kører med, FM serien må gerne stå fri for det, men ting som stadion byggerier, udvidede forretningsområder, bolighandel/firma opkøb o.l. skulle selvfølgelig være muligt i en funktion som Chairman.
Det vil give spillet en del flere muligheder, hvis man kan være assistent/manager/sportschef/Chairman/(chefscout) men det vil også betyde at spillet skal indholde en hel del mere, men jeg der har spillet i snart 10 år er klar til den udvidelse, ellers tror jeg det sjove for mig snart dør lidt ud.

Daniel-123
Landsholdsspiller

« Svar #242: 05 Maj 2008, 06:47 »

Efter mange år med først CM og nu FM, er der specielt et par ting som jeg tit har tænkt på kunne være spændende, har tit tænkt tanken at hvis man nu kunne starte et spil som assistent manager, ville mulighederne for at for det første gøre det mere realistisk, og for det andet få en form for oplæring i en af de store klubber, så kan man måske være der i 1 eller flere sæsoner før man bliver tilbudt en manager stilling i en anden klub.

Selvfølgelig skal den normale måde med at starte som manager også være mulig, men det kunne være fedt hvis muligheden for at starte som assistent, fortsætte til manager, og måske sportschef eller chairman også var muligt.

Kunne godt se for mig at man kunne lave sin profil i spillet så man måske lige var stoppet som spiller i den aktuelle klub, og nu startede som assistent eller sportschef, det ville gøre det en hel del mere realistisk, måske man kunne lave sin profil med en karriere liste ligesom spillerne har nu, så man f.eks er manager i spillet, men kan fremvise et karriere forløb som spiller, hvor man måske har spillet 5 sæsoner i Holland, 2 i Tyskland 1 i England og 3 i Spanien, og derved have skabt et navn i fodbold verdenen der i første omgang gør det nemmere at få job i tidligere klubber, og sidenhen endnu flere lande, altefter om man får succes, det ville blive mere realistisk.

Og så ikke mere snak om 3d, det er der andre serier der kører med, FM serien må gerne stå fri for det, men ting som stadion byggerier, udvidede forretningsområder, bolighandel/firma opkøb o.l. skulle selvfølgelig være muligt i en funktion som Chairman.
Det vil give spillet en del flere muligheder, hvis man kan være assistent/manager/sportschef/Chairman/(chefscout) men det vil også betyde at spillet skal indholde en hel del mere, men jeg der har spillet i snart 10 år er klar til den udvidelse, ellers tror jeg det sjove for mig snart dør lidt ud.

Rigtig god ide!

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #243: 05 Maj 2008, 07:04 »

i forlængelse af arnelav: en reel karierremode med forskellige mål og udfordringer Smiley

Niko
Gæst

« Svar #244: 05 Maj 2008, 07:10 »

Jeg vil også fremhæve din idé, for den ser meget spændende ud. Som sagt så godt, skal man også have muligheden for at bare starte som manager - da det ellers ville dø hen efter noget tid, tror jeg.

I øvrigt, så velkommen til siden. Du ligner en spændende bruger at få ind. (:

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #245: 05 Maj 2008, 07:24 »

Football Manager handler om beslutninger, beslutninger og atter beslutninger. En assistentmanager tager nul beslutninger. Det er managerens job. Spillet vil lynhurtigt blive kedeligt, når man intet kan foretage sig!

Det samme kan siges om den foreslåede chairman funktion. Her er man udenfor det primære fodboldområde, og det er begrænset, hvor mange firmaopkøb en klub som Lyngby kan foretage.

Der er mange andre ting, der bør ændres og tunes i FM, men en udvidelses eller snarere nedgradering af ansvarsområderne er ikke en af dem!

BenMusalho
Gæst

« Svar #246: 05 Maj 2008, 14:18 »

Synes det ville være fedt hvis man skulle udtage en trup dagen inden en kamp. Så havde man kun de spillere at vælge imellem !! Ligesom i virkeligheden Wink Det ville gøre det lidt mere "realistisk" ..

ManUtd83
Manager

« Svar #247: 05 Maj 2008, 14:19 »

Synes det ville være fedt hvis man skulle udtage en trup dagen inden en kamp. Så havde man kun de spillere at vælge imellem !! Ligesom i virkeligheden Wink Det ville gøre det lidt mere "realistisk" ..

Ja det er rigtigt det ville være mere virkelighedstro, men jeg tror du ville blive jævnt træt af det til sidst.

arnelav
Gæst

« Svar #248: 06 Maj 2008, 15:13 »

Football Manager handler om beslutninger, beslutninger og atter beslutninger. En assistentmanager tager nul beslutninger. Det er managerens job. Spillet vil lynhurtigt blive kedeligt, når man intet kan foretage sig!

Det samme kan siges om den foreslåede chairman funktion. Her er man udenfor det primære fodboldområde, og det er begrænset, hvor mange firmaopkøb en klub som Lyngby kan foretage.

Der er mange andre ting, der bør ændres og tunes i FM, men en udvidelses eller snarere nedgradering af ansvarsområderne er ikke en af dem!

Til ElGuapo, jeg kan godt se hvad du mener, men ideen til den mulighed er faktisk opstået udfra nye spillere som jeg har snakket med, som godt kunne bruge en bedre form for intro til spillet, og hvad ville være sjovere end ved at bruge spillet ved hjælp af en assistent manager mode, og derved lære spillet at kende, samtidig med at man faktisk spiller spillet, hvad angår din pointe med at en assistent aldrig har noget at sige, så ved jeg ikke om du kender den virkelige fodbold verden, jeg kan i hvert fald fortælle at med 15 års træner erfaring, både som assistent og headcoach, så kører man altså et forløb i fællesskab, ellers ville assistent rollen nok ikke være spændende for nogen.
Men man kunne jo lave en assistent manager mode som efterhånden får mere og mere at sige, og derved på et tidspunkt er klar til at overtage sit eget hold, måske man kunne blive ansvarlig for en klubs U hold eller reserve holdet som en start.

Ang. Chairman rollen, så er det jo en ide, jeg kunne f.eks godt se mig selv i den rolle, og ang. det at et hold som Lyngby ikke kan købe sig ind i firmaer, så var ideen jo heller ikke tænkt som om at en hvilken som helst klub skulle kunne købe et kæmpe milliard firma, man skal jo stille og roligt bygge det op hvis man er et lille hold, virkelighedens verden er jo sådan at nogle fodbold direktørere er bedre til at udvide fodbold delen til et forretnings eventyr end andre.

Men ja, det var jo bare min ide, og som skrevet tidligere, så skal den helt alm. Manager funktion selvfølgelig være tilgængelig, for spillere som dig, som ikke ser noget spændende i de andre arbejds områder.

Kim Brink er jo et eksempel på en mand som er gået fra Assistent rollen, til Træner, sportschef og nu direktør, så det er jo ikke urealistisk at have sådan en karriere.

Mikkehl
Gæst

« Svar #249: 07 Maj 2008, 10:19 »

Nu ved jeg ikke om det er sagt. Men noget der mangler er helt klart træningsdelen, sådan noget som at træne standard situationer, og reelt selv bestemme hvordan de skal agere. Opvarmning inden kampene. Det psykologiske spil inden fx en storkamp; "howard måske ikke klar". Og er det kun mig der syntes det er upraktisk de har lavet en avis del, og så en intern del?. Glemmer altid at kigge i avisen, ofte kan man se hvem andre klubber er interesserede i, og presse prisen på spilleren op og evt stjæle den. Detsuden syntes jeg de burde udvide mulighederne hvad angår snak med pressen, der er alt for få muligheder, og det bliver et kedeligt element efter en sæson når man har sagt det samme 500 gange fordi det er det eneste der dur..

Efter min mening er det urealistisk at lave 3D, og jeg tror egentlig ikke det ville blive specielt fedt, og syntes det var en super ide med at få løbende trænings rapporter op til en kamp dag så man ved hvem der er fit - men det ved man jo som regel alligevel Smiley

makkerskilap
Landsholdsspiller

« Svar #250: 07 Maj 2008, 10:31 »

Nu ved jeg ikke om det er sagt. Men noget der mangler er helt klart træningsdelen, sådan noget som at træne standard situationer, og reelt selv bestemme hvordan de skal agere. Opvarmning inden kampene. Det psykologiske spil inden fx en storkamp; "howard måske ikke klar". Og er det kun mig der syntes det er upraktisk de har lavet en avis del, og så en intern del?. Glemmer altid at kigge i avisen, ofte kan man se hvem andre klubber er interesserede i, og presse prisen på spilleren op og evt stjæle den. Detsuden syntes jeg de burde udvide mulighederne hvad angår snak med pressen, der er alt for få muligheder, og det bliver et kedeligt element efter en sæson når man har sagt det samme 500 gange fordi det er det eneste der dur..

Efter min mening er det urealistisk at lave 3D, og jeg tror egentlig ikke det ville blive specielt fedt, og syntes det var en super ide med at få løbende trænings rapporter op til en kamp dag så man ved hvem der er fit - men det ved man jo som regel alligevel Smiley

der er mange der har været efter træningsdelen, også mig selv, og er helt enig.. i en anden tråd eller kan ikke huske om det var den her, kan godt være  Tunge.. var der en jeg skrev med om noget i træningen der var nogle år tilbage, var det 06? hvor man kunne vælge forskellige ting under det.. undrer mig over hvorfor det er fjernet.. men har siden læst på en side med et interwiew med en fra SI som fortalte en masse om spillet osv, at alt de nogensinde har fjernet fra spillet var pga. rettigheder tror jeg det var.. det var vidst inde på en side jeg self LIGE har glemt  ticked off fm uk eller så noget.. en side fra england  Smiley

EDIT: det er inde på fmbritain !  Opstemt
« Seneste Redigering: 07 Maj 2008, 12:16 af makkerskilap » Logged

It's all, part of the plan.

plutonium
Manager

« Svar #251: 07 Maj 2008, 14:47 »

Standard situationer ville afgjort være fede at kunne træne. Nogle hold er jo helt fantastiske til at udnytte dødboldsituationer, mens andre er hmm knap så gode. Så det ville være helt fantastisk, at kunne træne sine spillere i dødboldsituationer.

(angående Arnelav's ide)
Jeg kan godt lide tanken om et 'intro'-mode, hvor man starter som assistent træner. Da jeg startede med at spille FM (FM 2006) var jeg ét stort spørgsmål-tegn. Idag kører det, men jeg kunne godt have savnet, at der var en bedre, mere flydende introduktion til spillet. Idag er der den der guide, der konstant popper op, indtil man får taget sig sammen til at slå den fra. Det er ikke nogen hjælp, da der er ALT for meget tekst til en nystartet spiller. For de erfarne er der for lidt at lære, til at de gider læse det, så det er ikke vejen frem, hvis man vil gøre det nemmere at spille FM.
For erfarne spillere, der kunne tænke sig en udfordring, ville assistent-træner mode også være en fin ide. At starte som opfindsom assistent, der har nær kontakt til spillerne, men som konstant bliver over-ruled af cheftræneren, som man føler kører en helt forkert stil, til at man langsomt for mere indflydelse. Perle ide! Så kan man jo også starte som assistent for et middelgodt hold, og så blive træner i en mindre kendt klub, hvis man ikke formår at slå igennem i sin første klub, og så langsomt arbejde sig op.

Jeg synes ideen bliver bedre og bedre, jo mere jeg tænker den igennem!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

makkerskilap
Landsholdsspiller

« Svar #252: 07 Maj 2008, 15:15 »

[quote
For erfarne spillere, der kunne tænke sig en udfordring, ville assistent-træner mode også være en fin ide. At starte som opfindsom assistent, der har nær kontakt til spillerne, men som konstant bliver over-ruled af cheftræneren, som man føler kører en helt forkert stil, til at man langsomt for mere indflydelse. Perle ide! Så kan man jo også starte som assistent for et middelgodt hold, og så blive træner i en mindre kendt klub, hvis man ikke formår at slå igennem i sin første klub, og så langsomt arbejde sig op.
Citat

interessant idé. har du skrevet det inde i SI forummet?

It's all, part of the plan.

Herneth
Lilleputspiller
*

« Svar #253: 07 Maj 2008, 18:32 »

Jeg savner muligheden for at kunne købe, en klub ud af en videresalgs klasul. Kunne også godt bruge en større effekt af bedre facaliteter.

tatii
Ynglingespiller

« Svar #254: 07 Maj 2008, 18:33 »

En læge bil der henter spillerne når de er skadet i CL kampe:P

The saddest thing in life is wasted talent
http://youtube.com/v/DqF0hoeH6rs
[center]

Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 42 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010