home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 267 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Værnepligt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] Udprint
Forfatter Emne: Værnepligt  (Læst 53096 gange)
makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #150: 12 Mar 2013, 21:43 »

Jeg er så en af dem der er lykkelig over ikke at skulle ind og råbes af. Tror det er meget godt, da jeg nok ville slå vedkommende der stod og råbte mig lige i fjæset! Hahaha. Peace Tunge

Jeg er med på den vogn  Grin
Logged

It's all, part of the plan.

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #151: 12 Mar 2013, 21:47 »

Flertallet i folketinget har den mulighed for at sende os i krig - det er demokrati så kan man som enkelt individ være for eller imod - militæret skal udføre de beslutninger flertallet i folketinget træffer og dermed kæmper soldaterne for de flertals værdier vores demokrati træffer.

Udover det så har vi tiltrådt FN og Nato og netop her er DK meget markant ikke mindst i forhold til vores størrelse.



Men det besvarer ikke helt spørgsmålet. Vi er jo ikke videre i fare for en invasion fra Afghanistan eller Irak.
Logged

Camus
Gæst
 
Sv: Værnepligt
« Svar #152: 12 Mar 2013, 21:57 »

Men det besvarer ikke helt spørgsmålet. Vi er jo ikke videre i fare for en invasion fra Afghanistan eller Irak.
Ikke fordi jeg er for at dræbe soldater, civile, og andet godtfolk i mellemøsten. Men en invasion er vel ikke bekymringen i forbindelse med terror..? Tror amerikanerne synes 9/11 var slemt nok, selvom de ikke blev invaderet..
« Seneste Redigering: 12 Mar 2013, 21:59 af Camus » Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #153: 12 Mar 2013, 21:58 »

Men det besvarer ikke helt spørgsmålet. Vi er jo ikke videre i fare for en invasion fra Afghanistan eller Irak.

militært findes der defensivt forsvar og offensivt forsvar at forsvare DK handler altså om noget lidt større end hvis Svesnsken kom og angreb os  Wink
Logged

YNWA

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #154: 12 Mar 2013, 22:06 »

militært findes der defensivt forsvar og offensivt forsvar at forsvare DK handler altså om noget lidt større end hvis Svesnsken kom og angreb os  Wink

Og det ved vi jo sker!!!!!!!!!!!  Shockeret Nooooo fulde svenskere invaderer DK!
Logged

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #155: 12 Mar 2013, 22:09 »

Men det besvarer ikke helt spørgsmålet. Vi er jo ikke videre i fare for en invasion fra Afghanistan eller Irak.

Nej du er ikke i fare for at de rejser her over og indtager DK, men baggrunden for vi er i Afghanistan er jo vores NATO/FN medlemskab, det blev jo besluttet at vælte Talibans religiøse diktatur, da de nægtede at udlevere Osama. Grunden til man tog til Irak, var at Saddam ikke ville samarbejde om at fortælle hvor de kemiske/biologiske våben han tidligere havde haft var blevet af. Man fandt aldrig nogen af dem, så måske var grundlaget for krigen ikke så god, og det efterfølgende borgerkrigs sunni/shia helvede var næppe helt godt planlagt.

Du kunne så måske også inddrage at Afghanistan havde en del terrorist træningslejre, for det som man kalder home growns, altså herboende muslimer der bliver islamiseret og drager ud for at lære hvordan de skal kunne ramme mål i DK. Bomberne i London var jo folk der havde fået uddannelse i Pakistan, så hvis man kan lukke ned for disse lejre, vil man jo beskytte sit hjemland.

Man vil nok også se et land som Somalia kommer på landkortet i FN når USA får lukket ned for deres krig i Afghanistan, for som i de glade 90er er det igen blevet det gode sted at få en terrorist uddannelse, som man kan se i den terrorsag der køre lige nu her hjemme.
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #156: 01 Jun 2013, 21:06 »

Så blev jeg i går færdig med min værnepligt og har fået lyst til at skrive lidt ned om min tid i det danske forsvar. Ikke kun fordi det måske kan være til gavn for nogen, der eventuelt kunne få lyst til at prøve sig af i dronningens klæder, men ligeså meget pga. at jeg selv føler, at jeg har brug for at få nogle tanker ud omkring det.
Først og fremmest trak jeg dengang for lidt over et års tid siden frinummer, men jeg valgte selv at jeg ville igennem værnepligten. Grunden var simpelthen, at jeg ville prøve at kaste mig selv på udebane og se, hvordan jeg ville klare det. Jeg havde aldrig boet så tæt med andre i mit liv, og det krævede også noget omvending pludselig at skulle bo på værelse med 12 andre og have nul privatliv.
Derudover er jeg en forholdsvis tynd gut på 65 kilo og især det fysiske aspekt var også en af de udfordringer jeg ville have, da jeg altid tidligere for det meste kun har skullet bruge hjernen.
Herefter de 4 måneder kan jeg i hvert fald på det fysiske plan konkludere at så længe man har viljen, så kan du sagtens klare dig igennem. Jo man bliver presset engang imellem, især 2. feltøvelse kan være hård, men ikke så meget mere end de andre i delingen. Også dem der, modsat mig, havde lidt for mange kilo på kroppen så ud til at komme godt igennem, i hvert fald gennemføre. De der røg af i løbet af værnepligten var hverken for tykke eller tynde, men mere nogle ynkelige dræn, så det handler simpelthen om viljen og at lade være med at pive, bare fordi det bliver lidt hårdt.
Det første jeg nævnte som en udfordring for mig, med intet privatliv at have, var helt klart en del sværere, men som tiden gik, vænnede jeg mig mere til det. Hvor sjovt man får det, mener jeg, kommer utrolig meget an på hvordan den stue, man havner på, er. Jeg syntes selv, at jeg var rimelig uheldig med min og ville hellere have været på en af de andre tre.
Man skal regne med at der i en hel deling er nogle typer, der gerne vil føre sig selv frem, om så det er på bekostning af andre. Det bliver man bare nødt til at leve med og ignorere, og ellers bare sige til sig selv at om 4 måneder, kan man sgu selv vælge, hvem man vil tilbringe sin tid med.
Dog ved jeg, at flere i hvert fald fik nogle rigtig gode venskaber, og er sikker på at nogle af dem også holder det ved lige her efter værnepligten.
Derudover skal man også se frem til en stor del ventetid i militæret, og jeg syntes virkelig, at tiden gik langsomt en gang imellem. En del af de ting, man kommer igennem i militæret, er måske heller ikke så fandens sjovt, når man står i det, men omvendt er det fedt, når man har været det igennem, og mærket at man ikke gav op, men fanme kæmpede og klarede det sammen med resten af drengene – så føler man virkelig, at man kan gå træt og tilfreds i seng, når øvelsen er omme.
En anden ting, der for nogle kan være et problem, er også at kunne svare ’javel’, lige meget hvor latterlig sergenten er. For man vil virkelig blive frustreret en gang imellem, men på den måde er militæret helt klart også med til at disciplinere de udisciplinerede – og tro mig, dem møder man sgu også en del af i forsvaret. For dem, inklusiv mig, der allrede er disciplinerede, bliver det meget irriterende i længden at skulle tage den kollektive straf, som følger med i forsvaret. Meningen med det er selvfølgelig, at dem der har styr på deres shit husker resten af drænene på det, og indprente at i delingen er kæden ikke stærkere end det svageste led.
Nu når jeg er færdig, er jeg glad for, at jeg har været igennem det, og er helt klart blevet stærkere praktisk. Som først nævnt var det også en af grundene til, at jeg ville ind. Derudover synes jeg også, at jeg har lært noget om mig selv, og hvordan jeg reagerer ved at have boet så tæt sammen med andre og blevet fysisk og psykisk presset på en helt anden måde end normalt. Der var dog tider ind imellem, hvor jeg syntes, at det hele var et kæmpe tidsspilde, samt at tiden gik satans langsomt.
Skulle jeg tilbage i tiden og vælge igen, er jeg i tvivl, om jeg ville sige ja eller nej til de 4 måneder i det danske forsvar. Derfor mener jeg også, at man skal tænke godt igennem, om man vil ind eller ej – såfremt man er i tvivl. Jeg går helt klart derfra stærkere, men til tider var det virkelig en kamp mod den langsomme tid. Men, som sagt, en kamp jeg vandt. 
Logged

FC Barcelona

Sider: 1 ... 9 10 [11] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010