home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 219 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Brøndby-FC København
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby-FC København  (Læst 16834 gange)
gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #45: 05 Mar 2006, 22:21 »

Citat
Var de to røde kort ok?

Linderoths synes jeg var hård. To gule kort, den første på en takling, hvor Elanga overdramatisere fuldstændigt, hvilket Stadsgaard lader sig påvirke af. Elanga var dog oppe en spiltsekund efter, da Linderoth påpeger (sikker i en anelse provokerende tone), at han synes, han filmede lidt for meget.

Det andet gule kort mener jeg ikke var fair. Linderoth takler Brøndbyspilleren skråt bagfra, siddende. Hvis dommeren skulle give gult hver gang, der er forseelse af den hårdhed i en kamp mellem Brøndby og FCK, ville det ende med mange udvisninger.

Situationen omkring Pimpings udvisning var sådan lidt Del Horno vs. Messi-agtig. Man kan argumentere for, at Pimpong gled og desunden kun ramte en lille del af Rytters skinneben, men man kan også argumentere for, at han satte Rytter førlighed på spil osv. Dog er jeg overbevist om, at Stadsgaard endnu engang var påvirket af, at Rytter lød og så ud som om, han havde brækket benet.

Begge udvisninger kan diskuteres, dog synes jeg Pimpongs var mere fair.

Citat
Var der straffe til FCK i sidste minut af tillægstiden?

Ja. Dan Anton bevæger sin hånd ned mod bolden, rammer den og bolden ændrer radikalt retning. Ikke så meget tvivl om den. Og Stadsgaard har jo også indrømmet det (se onside.dk).

mvh,
mathias
Logged


Borelli BB
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #46: 05 Mar 2006, 22:23 »

Arrhh Gehyden_bab, nu må du lige komme ind i kampen!

Der var jo klokkeklart rødt kort til Pimpong! Han flyver fuldstændig uhæmmet ind i Rytter, og den takling KAN næsten ikke overdramatiseres!
Logged

gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #47: 05 Mar 2006, 22:25 »

Og Pimpongs er klokkeklart sys jeg.. Går efter Rytter som jeg ser det...

Har du set TV-billederne? Der er det ret tydeligt, at han med venstre fod glider (ikke underligt på den bane) mærkbart og derefter ryger ind i Rytter. At han misser at ramme bolden, synes jeg også godt man kan argumentere for. Men at sige, at han går udelukkende efter Rytter er vrøvl - beklager.

mvh,
mathias
Logged


Borelli BB
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #48: 05 Mar 2006, 22:28 »

Har du set TV-billederne? Der er det ret tydeligt, at han med venstre fod glider (ikke underligt på den bane) mærkbart og derefter ryger ind i Rytter. At han misser at ramme bolden, synes jeg også godt man kan argumentere for. Men at sige, at han går udelukkende efter Rytter er vrøvl - beklager.

mvh,
mathias

Jeg synes ikke at det ser ud som om han glider, men mere at han bare ikke rammer bolden og derefter fuldstændig voldsomt nedsabler Rytter. Den var grofuld den takling!!!
Logged

gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #49: 05 Mar 2006, 22:30 »

Arrhh Gehyden_bab, nu må du lige komme ind i kampen!

Der var jo klokkeklart rødt kort til Pimpong! Han flyver fuldstændig uhæmmet ind i Rytter, og den takling KAN næsten ikke overdramatiseres!

Jeg prøver blot, at nuacere situationen lidt. I stedet for intet sigende postulat som jeg kunne komme med. Bemærk venligst Pimpongs venstre fod, der glider i underlaget inden du beskylder han for at komme flyvende lodret gennem luften for at smadre Rytters skinne ben.

Og at Rytter reagere som han gør, forstår jeg udmærket. Jeg ville sgu også være bange for at min skinneben var brækket, og men reaktion ville sikkert ligne hans. Dette ændrer dog ikke på, at Pimpong ikke rammer lige så slem som Rytter giver udtryk for - dermed ikke sagt, at Rytters reaktionen ikke er i orden.

mvh,
mathias
Logged


Borelli BB
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #50: 05 Mar 2006, 22:32 »

Jeg prøver blot, at nuacere situationen lidt. I stedet for intet sigende postulat som jeg kunne komme med. Bemærk venligst Pimpongs venstre fod, der glider i underlaget inden du beskylder han for at komme flyvende lodret gennem luften for at smadre Rytters skinne ben.

Og at Rytter reagere som han gør, forstår jeg udmærket. Jeg ville sgu også være bange for at min skinneben var brækket, og men reaktion ville sikkert ligne hans. Dette ændrer dog ikke på, at Pimpong ikke rammer lige så slem som Rytter giver udtryk for - dermed ikke sagt, at Rytters reaktionen ikke er i orden.

mvh,
mathias

Hmm, forstår ikke helt din tolkning på Rytters "dramatisering".

Du siger at Rytter overreagerer, men at det er i orden.  Huh

For mig at se er begge ting forkerte, da jeg både mener at han på ingen måde overreagerer, og at hvis man så endelig overreagerer, er det ikke ok.

Kringlet?  Smiley
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #51: 05 Mar 2006, 22:36 »

skråt bagfra, siddende. Hvis dommeren skulle give gult hver gang, der er forseelse af den hårdhed i en kamp mellem Brøndby og FCK, ville det ende med mange udvisninger.

Nu har jeg ikke set hele kampen da den simpelthen var for kedelig, og hverken Brøndby eller FCK siger mig noget. Så det er ikke den situation jeg vil kommentere.

Men mener du virkelig det ikke skal dømmes fordi det er en kamp mellem Brøndby og FCK? Bare fordi det er en kamp mellem to rivaliserende klubber, skal der da ikke være mere plads til grimme taklinger, tværtimod vil jeg sige, da der måske er meget had mellem spillerne (måske mere hvis vi hopper til udlandet), skal der da slåes hårdt ned på ulovlige taklinger med det samme.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #52: 05 Mar 2006, 22:40 »

Det kan jo godt have gjort ondt på Franks søn, selvom tacklingen ikke var til rødt jo.

Men om Pimpong skal have rødt afhænger meget af vinklen man ser den fra. TV billederne viser klart at det ikke er noget han gør bevist og at tacklingen ikke er så hård igen. Men jeg tror Stadsgaard står så han ikke helt kan se Pimpong og han kan ikke se hans intentioner med tacklingen, og derfor giver han det røde kort. Den kan derfor godt forsvares, selvom det ikke er til rødt.

Det samme gælder straffesparket, Stadsgaard må jo stå i en vinkel så han ikke ser der er hånd på og så kan man jo ikke bebrejde ham noget, andet end hans positionsevne er elendig Opstemt  Thumbs Up
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #53: 05 Mar 2006, 22:42 »

Nu har jeg ikke set hele kampen da den simpelthen var for kedelig, og hverken Brøndby eller FCK siger mig noget. Så det er ikke den situation jeg vil kommentere.

Men mener du virkelig det ikke skal dømmes fordi det er en kamp mellem Brøndby og FCK? Bare fordi det er en kamp mellem to rivaliserende klubber, skal der da ikke være mere plads til grimme taklinger, tværtimod vil jeg sige, da der måske er meget had mellem spillerne (måske mere hvis vi hopper til udlandet), skal der da slåes hårdt ned på ulovlige taklinger med det samme.

Nu viser det sig ofte at dommeren tillader mere i kampene mellem Brøndby og FCK, hvilket måske berettiger at spillerne går lidt hårdere til den. Dog skal der klart slåes ned for ulovlige tacklinger, men dommeren skal bare holde samme linie hele vejen igennem !
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #54: 05 Mar 2006, 22:45 »

Hmm, forstår ikke helt din tolkning på Rytters "dramatisering".

Du siger at Rytter overreagerer, men at det er i orden.  Huh

For mig at se er begge ting forkerte, da jeg både mener at han på ingen måde overreagerer, og at hvis man så endelig overreagerer, er det ikke ok.

Kringlet?  Smiley

Ja ;-)

Altså, du forstår min tolkning rigtigt. Dog vil jeg gerne forklare nærmere alligevel :-)

Rytter reagerer som en der har fået flået benet. Det har han tydeligvis ikke. Men hvis jeg blev udsat for sådan en takling som Rytter gjorde, så ville jeg forst og fremmest blive bange og forstkrækket - hvilket nok hvilke komme til udtryk i en reaktion, der minder om Rytters.

Hans overreaktion er "naturlig", og det er nok svært som dommer ikke at lade sig påvirke af den. Netop fordi den er så ægte, som den kan være - dog uden at han har brækket benet.

Mere forståeligt? :-)

mvh,
mathias
Logged


gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #55: 05 Mar 2006, 22:51 »

Nu har jeg ikke set hele kampen da den simpelthen var for kedelig, og hverken Brøndby eller FCK siger mig noget. Så det er ikke den situation jeg vil kommentere.

Men mener du virkelig det ikke skal dømmes fordi det er en kamp mellem Brøndby og FCK? Bare fordi det er en kamp mellem to rivaliserende klubber, skal der da ikke være mere plads til grimme taklinger, tværtimod vil jeg sige, da der måske er meget had mellem spillerne (måske mere hvis vi hopper til udlandet), skal der da slåes hårdt ned på ulovlige taklinger med det samme.

Grænsen mellem en ulovlig forseenlse og en lovlig er en anden i kampene mellem FCK og Brøndby end mellem Horsens og Silkeborg. Der bliver gået mere til stålet, hvilket også - som regelt - bliver tilladt. Og aftenens kamp (nu kan jeg ikke finde ud af, om du har set Linderoth udvisning?) var gudskelov ingen undtagelse. Ellers ville de hele tiden blive afbrudt af frispark.

Lideroths takling var på ingen måde grov, grim eller voldsom. Den var tværtimod siddende og forholdvis harmløs. Det kan klart diskutere om den var til gult eller ej!

mvh,
mathias
Logged


Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #56: 05 Mar 2006, 22:53 »

Nej jeg har ikke set hans takling, så skal heller ikke udtale mig om den.
Men jeg mener bestemt ikke der skal være plads til mere fordi det er en topkamp, så ender det bare med kampen går over gevind, som man ser så mange gange i de store kampe
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

donthomas
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #57: 05 Mar 2006, 22:57 »

Nej jeg har ikke set hans takling, så skal heller ikke udtale mig om den.
Men jeg mener bestemt ikke der skal være plads til mere fordi det er en topkamp, så ender det bare med kampen går over gevind, som man ser så mange gange i de store kampe

Er helt enig med Thore.. skal lige siges at jeg slet ikke har set noget fra kampen.. men det er sjovt at det kun er fck-bif kampene hvor der skal dømmes internationalt ifølge experterne.. og tillades lidt mere.. det er underligt.. det er vel lige så vigitgt i alle de andre sas-liga kampe..
Logged


gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #58: 05 Mar 2006, 22:59 »

Nej jeg har ikke set hans takling, så skal heller ikke udtale mig om den.
Men jeg mener bestemt ikke der skal være plads til mere fordi det er en topkamp, så ender det bare med kampen går over gevind, som man ser så mange gange i de store kampe

Jeg synes du ser det lidt for sort/hvidt - med al respekt :-)

Man kan sagtens spille en kamp med høj intesitet, hårde nærkampe osv, uden at det går over gevind. Dommerne er bare ikke gode nok til at lægge en linie og følge den.

mvh,
mathias
Logged


gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby-FC København
« Svar #59: 05 Mar 2006, 23:02 »

Er helt enig med Thore.. skal lige siges at jeg slet ikke har set noget fra kampen.. men det er sjovt at det kun er fck-bif kampene hvor der skal dømmes internationalt ifølge experterne.. og tillades lidt mere.. det er underligt.. det er vel lige så vigitgt i alle de andre sas-liga kampe..

Tja, det er vel fordi det er den eneste kamp herhjemme, hvor der tilnærmelsesvist spilles på internationalt niveau - du ved, med mange tilskuere, højt tempo og (må man nok erkende uanset klubtilhørsforhold) med de bedste spillere i Suppen.

mvh,
mathias
Logged


Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010