home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:32:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 979 Gæster Online.

Indlæg: 1132900 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 204436 gange)
Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: (Lodtr. CL) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #315: 25 Jan 2008, 13:00 »

God update, som du også selv skriver, du kunne havde fået en værre modstander og en bedre modstander.
jeg tror alligevel på at du nok skal gå videre.
KUTGW, jeg vil helt klart følge dit eventyr Opstemt
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Jan. 09) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #316: 25 Jan 2008, 16:48 »

JANUAR 2009

År 2008 er forbi og som altid i Holland, skal der ved et årsskifte uddeles nogle priser.
Man kårer årets målmand og samtidig udleveres prisen Den Gyldne Støvle og når man ser på vinderne af de to priser, kan man tydeligt se, at år 2008 har været Ajax Amsterdams år.
Der stod Ajax på alle priserne

”Den Gyldne støvle” pris i Holland
1. Rafael Van Der Vaart, Ajax
2. Klaas-Jan Huntelaar, Ajax
3. Fernando Belluschi, Ajax

Ikke overraskende bliver det Van Der Vaart, der løber med prisen og samtidig er det heller ikke overraskende, at Huntelaar og Belluschi har fundet vej til top 3.

Årets målmand: Maarten Stekelenburg, Ajax

Helt fortjent vinder Maarten Stekelenburg prisen som årets målmand. Fodbold er som bekendt en holdsport, men Stekelenburg har været en af de allervigtigste spillere i det seneste år, hvor han flere gange har holdt os inde i kampene med hans mange flotte parader.



Slavkovski scorede
 sit første mål for Ajax

21. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – Fortuna Sittard (17)   4-0   (2-0)
Hedwiges Maduro brænder straffe for Ajax (28)
1-0 Rafael Van Der Vaart (straffe, 29)
2-0 Klaas-Jan Huntelaar (39)
3-0 Felipe (62)
4-0 Goran Slavkovski (87)

MOM: Nicolae Mitea, Ajax (8)

Selvom vi har leveret nogle flotte resultater i løbet af sæsonen, har der især været nogle hjemmekampe, hvor vi ikke har formået at skabe nok chancer i løbet af kampen. Derfor valgte jeg til dagens kamp, at prøve en ny 4-4-2 taktik og det må betegnes som en stor succes, da vi ikke alene vinde 4-0 men vi holder også Sittard nede på bare en afslutning i løbet af hele kampen.
Den første scoring er en af de mest vanvittige, jeg har oplevet. Vi får et straffespark som Maduro brænder og efterfølgende misser han også riposten fra en skarp vinkel, men Mitea opsnapper bolden igen, men bliver så fældet af Michael Krämer, så vi får et nyt straffespark. Krämer var også manden bag det første straffespark, da han tog bolden med hænderne.
Rafael Van Der Vaart scorer heldigivs sikkert på det andet straffespark på bare to minutter.
Den eneste dårlig nyhed fra dagens kamp er, at vi desværre mister Klaas-Jan Huntelaar med en skade, som vil holde ham ude i den måneds tid.




BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - BREAKING NEWS -

Fernando Belluschi er blevet solgt til Internazionale for 170.000.000 kr. og bliver dermed det første store navn, der forlader Amsterdam i dette transfervindue.
I stedet for Fernando Belluschi har Ajax manager Jesper Nissen valgt at hente canadiske Julian de Guzman fra Deportivo La Coruna for 17.000.000 kr.

mere følger...



4. runde af den hollandske pokalturnering fra Sportpark Berg en Bos, Apeldoom
AGOVV (D1) – Ajax Amsterdam   1-3   (0-3)
0-1 Rydell Poepon (16)
Rydell Poepon er et kæmpe talent
og kan blive den næste store spiller fra Ajax

0-2 Collins John (17)
0-3 Rydell Poepon (25)
1-3 Ferry de Smalen (50)
Rødt kort til Rydell Poepon, Ajax (57)

MOM: Rydell Poepon, Ajax (8)

Vi forsætter med den nye 4-4-2 taktik i pokalkampen mod 1. Divisionsholdet AGOVV og igen med stor succes, da vi vinder kampen sikkert.
Rydell Poepon er i hopla på den centrale midtbane i dag men desværre også en anelse for ivrig, hvilket giver ham to advarsler og dermed et rødt kort med en halv time igen. Den sidste halve time bliver derfor en meget rodet affære, men vi holder stand uden problemer og er videre til kvartfinalen, hvor vi skal spille mod Heerenveen hjemme på Amsterdam ArenA.




22. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – De Graafschap (13)   2-0   (0-0)
1-0 Hedwiges Maduro (50)
2-0 Rydell Poepon (62)

MOM: Rydell Poepon, Ajax (8)

En ny sikker indsats af spillerne og selvom jeg aldrig udtaler mig om noget, før det er helt sikkert, så er jeg meget sikker på, at vi genvinder mesterskabet i denne sæson. Vi behøver kun at vinde halvdelen af de sidste kampe, mens Heerenveen skal vinde alle deres kampe for at true os, hvilket er meget usandsynligt.
I dagens opgør viser Poepon endnu en gang, at han er moden til at træde ind i startopstillingen. Han er til dagens kamp blevet rykket frem i angrebet og kvitterer med endnu en scoring og en præstation som banens bedste.



Poepon kom alvorligt til skade mod Den Haag

23. kamp i Æresdivisionen fra ADO Den Haag Stadion
ADO Den Haag (17) – Ajax Amsterdam   1-3   (0-2)
0-1 Nicolae Mitea (14)
0-2 Rydell Poepon (26)
0-3 Edgar Manucharyan (82)
1-3 Lex Immers (90)

MOM: Rydell Poepon, Ajax (8)

Vi vinder stensikkert over et meget ringe Den Haag mandskab, men værre er det med vores unge spiller Rydell Poepon, der har vist storform i de seneste kampe. Han bliver alvorligt skadet i dagens kamp og må forlade banen i anden halvleg med en overrevet lægmuskel. Det er iflg. de første meldinger fra lægestaben en skade, der holder ham ude i 3-4 måneder. Det er dobbelt ærgerligt, da han virkelig har formået at gå ind og erstatte Huntelaar, som heller ikke er klar til at spille endnu.
Heldigvis scorer Edgar Manucharyan også i dag, så jeg håber, at han sammen med Collins John, kan udfylde hullet efter de to andre i de næste kampe.



Collins var forskellen i dag

24. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – FC Twente (9)   2-0   (0-0)
Rødt kort til Eljero Elia, Twente (63)
1-0 Collins John (65)
2-0 Collins John (90+2)

MOM: Collins John, Ajax (9)

Vi bliver ved og ved, selvom vi har mistet et par angribere til skader de seneste kampe, står den næste bare klar i kulissen til at gå ind og scorer mål.
Det gør unægtelig jobbet som manager noget lettere, når man har disse typer af spillere, som kan gå direkte ind i startopstillingen og gør en forskel. I dag er det Collins John, der i den grad er forskellen på Twente og os, hvor han konstant var en trussel mod Twentes mål.
Jeg glæder mig naturligvis til alle mand er klar, men jeg frygter også lidt det scenarie, da jeg i den grad vil have et luksusproblem til den tid.




Æresdivisionen efter 24 kampe!
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Jan. 09) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #317: 25 Jan 2008, 16:54 »

Mon ikke, det bliver til en nyt mesterskab? Smiley

Kan man lokke et ss af Rydell Poepon ud af dig?
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Jan. 09) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #318: 25 Jan 2008, 16:58 »

Mon ikke, det bliver til en nyt mesterskab? Smiley

Kan man lokke et ss af Rydell Poepon ud af dig?

Meget skal gå meget galt, hvis vi ikke skal genvinde mesterskabet  Wink

Her er det ønskede SS af Rydell Poepon - knægten har ikke de mest prangende stats, men han er kold foran målet og det er mega bittert, at han blev skadet lige netop, som han havde fundet formen.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Jan. 09) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #319: 25 Jan 2008, 17:04 »

Tak Smiley

Det kunne være, at man skulle tjekke ham ud selv Peace
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: (Jan. 09) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #320: 26 Jan 2008, 10:22 »

Flot update og nogle gode resultater. Ærgeligt Belluschi han røg, men du har da fået en sjat penge.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Jan. 09) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #321: 26 Jan 2008, 11:15 »

En rigttig flot update Metsu.. Mesterskabet er da næsten i hus.. 10 kampe igen og 20 poin foran.. Thumbs Up

Tillykke med det Wink
Logged

- Veni, vidi, vici -

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Jan. 09) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #322: 28 Jan 2008, 11:27 »

Super god update.... Det mesterskab er vidst dit....

Nu glæder jeg mig til det er CL tid....
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Jan. 09) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #323: 28 Jan 2008, 14:54 »

Rigtig flot update - og særdeles gode resultater. Flot at du ikke har tabt endnu Smiley

Lidt ærgeligt med salget af Belluchi, men en god sjat penge du fik for ham Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: (Jan. 09) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #324: 28 Jan 2008, 15:07 »

Super Update...

Jeg syntes det er et super salg og endnu mere super indkøb. Guzman er da pænt vild og til 17mio... SUPER...

Serfrem til at se CHL...  Ligaen er jo for nem for dig.. :-)
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Jan. 09) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #325: 28 Jan 2008, 15:46 »

Tusind tak for de flotte kommentarer.

Jeg er lige ved at lægge en sidste hånd på en update om de få transfers, der er sket i januar måned. Den er blevet lidt lang, men jeg håber stadig, at den falder i jeres smag  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Jan. 09) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #326: 28 Jan 2008, 16:14 »


Transfervinduet lukket!
- Ikke meget aktivitet af de hollandske mestre


Det lykkedes næsten for Ajax manager Jesper Nissen at holde truppen intakt på trods af den massive interesse, der har været for mange af Ajax spillerne den seneste tid.

Som sagt er der ikke sket så forfærdelig meget i dette transfervindue, men jeg har gennemgået de spillersalg og indkøb, der har været. Derudover har jeg spurgt Jesper Nissen om hans mening om de solgte og købte spillere, samt hans forventninger til den sidste halvdel af sæsonen.
Belluschi har forladt Ajax

Fernando Belluschi – OM HC >>>> Internazionale for 170.000.000 kr.

Fernando Belluschi var et af de første indkøb som Jesper Nissen foretog, da han kom til Ajax i starten af sidste sæson.
Den argentinske højrefløj udviklede sig lynhurtigt til en af de vigtigste spillere i Ajax truppen efter hans skifte til Ajax fra River Plate for 55.000.000 kr., så selvom han var en meget vigtig spiller for klubben, så må det betegnes som en fornuftig pris, det er lykkedes at få for den argentinske hvirvelvind.
Efter salget af den vigtige højrefløj spurgte jeg manageren, om der skulle hentes en forstærkning til klubben og hvorfor han gav Belluschi lov til at skifte.
”Jeg er som sådan ikke på udkig efter en decideret afløser for Belluschi, da vi har Kiran Bechan, der også har gjort det glimrende. Derudover har vi en del unge talenter, der med tiden kan blive rigtig gode på positionen, her tænker jeg på bl.a. Mitchell Donald og Javier Martina.”
"Jeg lod Fernando skifte, da han meget gerne ville prøve kræfter med en større liga og da Inter så kom med et rigtig flot bud, valgte jeg at acceptere dette og derefter var der ingen problemer for Fernando at blive enig med det italienske hold."



Jan Vertonghen - DM, M VC >>>> Fulham for 34.000.000 kr.

Et lidt overraskende salg for mange, er salget af den unge belgiske midtbanespiller Jan Vertonghen. Grunden til, at jeg er overrasket over dette salg er, at Jan stille og roligt var ved at bide sig fast på den defensive midtbaneposition med flere gode præstationer.
Den eneste grund jeg kan finde til salget er den, at man i Ajax allerede råder over et glimrende makkerpar i Maduro og de Jong, men derfor ville Vertonghen har været en glimrende back-up til positionen. Jeg spurgte manageren om grunden til dette salg.
”Jan blev solgt, da han ikke var tilfreds med rollen i mit rotationssystem på midtbanen og for at undgå eventuelle uroligheder, sagde jeg ja til tilbuddet fra Fulham. Der er altødelæggende for holdets moral, når der er nogen, der tror, at de er vigtigere end selve holdet.”




Nikita Andrejev - Bo<<<< Start for 10.000.000 kr.

Den første nye spiller, man kunne præsentere i Ajax i januar måned, var den 20-årige russiske boksspiller Nikita Andrejev.
Et lidt overraskende indkøb, når man ser på de angribere, som der allerede er til rådighed i Ajax. Samtidig må jeg indrømme, at jeg ikke vidste noget om ham, da han kom til klubben, men efter at have fulgt ham til træning i de seneste uger, så forstår jeg godt, at manager Jesper Nissen betalte 10 mio. kr. for denne unge spiller.
Han er rigtig god i luften og virker iskold foran mål, samtidig er han rimelig hurtig, så han har bestemt egenskaberne til at blive en rigtig god angriber for Ajax i fremtiden.
”Jeg har holdt øje med Nikita lige siden, jeg startede i Ajax for halvanden sæson siden. Sin alder taget i betragtning er han en rigtig god afslutter og samtidig har han et glimrende hovedspil, hvilket gør ham ideel som targetspiller”, var den danske managers kommentar, da jeg spurgte til indkøbet af angriberen.


Julian De Guzman <<<< Deportivo La Coruna for 17.000.000 kr.

Det sidste indkøb, der er blevet foretaget i Ajax, er indkøbet af den canadiske landsholdsspiller Julian De Guzman fra spanske Deportivo La Coruna.
Han er naturligvis købt som direkte erstatning for Jan Vertonghen og skal indgå i rotationen på den defensive midtbane med Maduro, de Jong og Anita.
Jeg har set nogle enkelte kampe med Julian De Guzman og han virker som et rigtig godt indkøb og kigger man på prisen, er det nærmest et røverkøb. Her er, hvad Jesper Nissen havde at sige til den nye spiller.

”Jonathan er en spændende spiller og igen er han en spiller, jeg har holdt øje med i et stykke tid. Jeg har faktisk tidligere budt på spilleren med der var han ikke til salg, så da Deportivo selv henvendte sig med en rigtig fornuftig salgspris, slog jeg til. Det bedste ved handlen er, at han er spilleberettiget til Champions League.”




Forventningerne til resten af sæsonen

Alt i alt altså et roligt transfervindue for de hollandske mestre, men det er vist også det eneste iflg. manageren, der kommer til at være roligt i den resterende del af sæsonen. Her er hvad han sagde o, forventningerne til den sidste halvdel af sæsonen.

”Jeg forventer naturligvis, at vi med det forspring vi har nu, sikrer os endnu et mesterskab. Det ville være helt optimalt, hvis vi kan vinde mesterskabet med en del kampe tilbage, da det vil åbne op for noget uvurderlig spilletid til vores mange talenter, noget der i den grad, vil være med til at udvikle dem frem til næste sæson.”
”Med hensyn til Champions League er det svært at gisne om, men vi har som bekendt fået fornøjelsen af AC Milan og det er et hold, vi godt kan spille lige op med. Skulle det lykkes os at gå videre, vil der kun være klassehold tilbage, så ligesom i sidste sæson mod Valencia, bliver det de berømte små marginaler, der kommer til at afgør vores videre skæbne.” slutter den danske manager.


Jeg ser meget frem til resten af sæsonen og især udfordringen i Champions League som jeg glæder mig til at skulle dække endnu en gang.


Johan Waterreus, Amsterdam Post

 
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: (Transfers) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #327: 28 Jan 2008, 16:34 »

Rigtig flot update. nogle spændende indkøb.
som sagt ærgeligt at belluschi han røg, men det er godt, du kunne holde på næsten alle de andre stjerner i Ajax Amsterdam.
Logged

Temp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #328: 28 Jan 2008, 22:21 »

Flot update, og ja! Julian De Guzman er sku lidt af et røverkøb.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #329: 29 Jan 2008, 07:21 »

Super update igen....

Gode indkøb..... Glæder mig til du får brugt talenterne i ligaen....
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010