home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:32:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1192 Gæster Online.

Indlæg: 1132900 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 204450 gange)
supp81
Gæst
 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #300: 22 Jan 2008, 17:23 »

Jeg kan smide dem op i aften eller i morgen i forbindelse med updaten omkring december måned  Wink

Kan du ikke vente så længe, så er alle indstillingerne lagt ind via screenshots  Peace
kan jeg godt min taktik fungere faktisk ok.. i det store.. men er så træt af de der friløbere gennem midtbanen mens forsvaret bare kigger og kan ikke lure hvor problemet ligger. --gælder både 4-4-2 og i min diamant ..så tænke jeg ville prøve din for lyder som om den er sat nice op , der ligger meget erfaring bag. og passer genialt til min supertrup i fck ( 1 år ) men stadig med nye kvaliteter ..

http://img183.imageshack.us/my.php?image=transfersra4.jpg <--- tager lidt tid at åbne ..:/
Logged

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #301: 22 Jan 2008, 17:39 »

Lækker blog ! Thumbs Up Må sige, at det ville være ærgeligt med for mange transfers, hermed ikke sagt, at nyt blod ville pynte.. KIU! Smiley
Logged


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #302: 22 Jan 2008, 17:54 »

kan jeg godt min taktik fungere faktisk ok.. i det store.. men er så træt af de der friløbere gennem midtbanen mens forsvaret bare kigger og kan ikke lure hvor problemet ligger. --gælder både 4-4-2 og i min diamant ..så tænke jeg ville prøve din for lyder som om den er sat nice op , der ligger meget erfaring bag. og passer genialt til min supertrup i fck ( 1 år ) men stadig med nye kvaliteter ..

http://img183.imageshack.us/my.php?image=transfersra4.jpg <--- tager lidt tid at åbne ..:/

ja, den kunne snildt virke med dine spillere. Så længe de to defensive midtbanespillere er gode, så synes jeg, der bliver lukket rigtig godt af med den modificerede 4-5-1 taktik, jeg har fået bikset sammen  Peace

Det vil være rigtig godt, hvis du har et par fløje, der er hurtige og som derudover har gode dribling og kreativitet skills  Wink

Lækker blog ! Thumbs Up Må sige, at det ville være ærgeligt med for mange transfers, hermed ikke sagt, at nyt blod ville pynte.. KIU! Smiley

Mange tak for rosen  Wink

Jeg håber, at jeg kan holde på spillerne, men det bliver svært, da der er flere som føler, at de skylder sig selv, at se sig om efter en større klub  Skuffet
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #303: 22 Jan 2008, 21:52 »

Det er ærgeligt hvis over halvdelen smutter, men du må da alligevel for en stor sjat penge for dem.
Jeg glæder mig meget til din næste update, jeg er virkelig bidt af din skrivemåde Opstemt:P
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #304: 23 Jan 2008, 00:06 »

DECEMBER 2008


Det udviklede sig i bogstaveligste forstand
 til en massakre på ArenA'en i dag

16. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – NEC Nijmegen (8)   0-0   (0-0)
Rafael Van Der Vaart skadet, Ajax (4)
Nicolae Mitea skadet, Ajax (21)
Nigel de Jong skadet, Ajax (40)
Urby Emanuelson skadet, Ajax (44)


MOM: Marten Stekelenburg, Ajax (8)

Dette er uden tvivl den mest bizarre kamp, jeg har været med til i min tid som Ajax manager.
NEC-spillerne er som vilde og ved pausen har jeg allerede været nødsaget til at bruge mine 3 udskiftninger pga. skader. Som om det ikke er nok, så mister vi den fjerde spiller til en skade efter en grov tackling lige før pausen, så hele anden halvleg spiller vi med 10 mand på banen.
Udfra de begivenheder der sker i løbet af første halvleg, er jeg mere end lykkelig over, at vi overhovedet formår at holde liv i vores stime som ubesejrede. En af årsagene er, at Marten Stekelenburg endnu en gang hiver en fremragende præstation frem.
Efter kampen er jeg naturligvis rasende over den alt for hårde spillestil fra NEC spillerne og den manglende gennemslagskraft fra dommeren. Det betyder, at jeg ikke længere er de bedste venner med NEC-manager Ruud Brood.





6. kamp i Champions League Gruppe H fra Emirates Stadium, London

Arsenal - Ajax Amsterdam   2-0   (1-0)
1-0 Emmanuel Adebayor (44)
2-0 Eduardo (straffe, 81)

MOM: Marten Stekelenburg, Ajax (8)

Nogle kritiske stemmer vil sikkert sige, at vi slutter for dårligt af i Champions League gruppespillet med to nederlag mod Roma og Arsenal. Den holdning deler jeg nu ikke ligefrem med dem. Ser man på den startopstilling, jeg vælger til dagens kamp, så er der flere reserver med og da Arsenal samtidig stiller i stærkeste opstilling, så er det ikke overraskende at vi taber dagens kamp.
Resultatet afspejler nu heller ikke helt kampens forløb, da vi har mange gode forsøg især i første halvleg og vi burde som minimum have scoret en enkelt gang.
Det betyder heldigvis ikke noget, da vi er videre som nummer 1 i gruppen foran netop Arsenal.




Poepon scorede 2 gange på 20 minutter

17. kamp i Æresdivisionen fra Philips Stadion, Eindhoven
PSV Eindhoven (4) – Ajax Amsterdam   0-4   (0-2)
0-1 Daniel Carvalho (6)
0-2 Klaas-Jan Huntelaar (42)
0-3 Rydell Poepon (75)
0-4 Rydell Poepon (85)

MOM: Rydell Poepon, Ajax (8)

Det lader til at pausen til stamspillerne har gjort godt. De spiller i hvert fald en fremragende kamp mod rivalerne fra PSV i dag på Philips Stadion, som ikke ligefrem er det sjoveste sted at spille i Holland.
Det er især i kontrafasen, at alt går op i en højere enhed og med dagens resultat viser vi for alvor, at de øvrige tophold er langt efter os i øjeblikket.
Daniel Carvalho's hurtige scoring til 1-0 betyder naturligvis meget for kampens udfald, idet vi efter scoringen for alvor kan spille det kontraspil, vi så gerne vil på udebane mod de andre tophold.
Kampens helt store højdepunkt kommer dog ikke fra en af de normale stamspillere, men derimod fra en af de helt store talenter i klubben. Det er de to scoringer som vores unge hollandske offensive midtbanespiller Rydell Poepon scorer i det sidste kvarter, hvilket viser at han så smpt er ved at være klar til en mere fast rolle i førsteholdstruppen.




18. kamp i Æresdivisionen fra DSB Stadion, Alkmaar
AZ Alkmaar (9) – Ajax Amsterdam   0-1   (0-1)
0-1 Klaas-Jan Huntelaar (11)
Rødt kort til Arnold Mvuemba, AZ (69)

MOM: Klaas-Jan Huntelaar (8)

Vi vinder med mindst mulig margin over AZ Alkmaar på DSB Stadion.
Det er aldrig nemt at spille på udebane og slet ikke i Alkmaar, så jeg er naturligvis henrykt over, at vi trods meget bevær vinder denne kamp.
Jeg er isæt tilfreds med denne sejr, da vi endnu en gang er hårdt plaget af skader op til dette opgør, så sejren i dag viser samtidig, at bredden i truppen er rigtig god og det kan blive nøglen til succes i alle de turneringer, vi er med i.
Til dagens kamp mangler vi spillere som Rafael Van Der Vaart, Urby Emanuelson, Nigel de Jong, Leonardo, John Goosens og Felipe, så bænken i dag var besat med nogle af de helt unge spillere.



Huntelaar er i en Klaas'e for sig selv

19. kamp i Æresdivisionen fra Rat Verlegh Stadion, Breda
NAC Breda (17) – Ajax Amsterdam   0-6   (0-5)
0-1 Rafael Van Der Vaart (10)
0-2 Klaas-Jan Huntelaar (18)
0-3 Klaas-Jan Huntelaar (30)
0-4 Klaas-Jan Huntelaar (34)
0-5 Klaas-Jan Huntelaar (36)
0-6 Edgar Manucharyan (84)

MOM: Klaas-Jan Huntelaar (10)

3 udebanesejre i træk og denne her var der ingen tvivl om.
Dagens kamp udvikler sig til et sadt festfyrværkeri fra vores side, og jeg kan ikke rose spillerne nok efter dagens opgør.
Jeg er dog nødt til at fremhæve vores hollandske stjerneangriber Klaas-Jan Huntelaar, der i den grad drev de stakkels forsvarrspillere fra Breda rundt i manegen i dag.
Lidt pudsigt er dagens resultat også et vaskeægte bevis på, at det hurtigt kan gå både op og ned i international fodbold. I dette tilfælde er det et bevis på nedtur, idet NAC Breda i sidste sæson var med helt fremme i kampen om mesterskabet, mens de i denne sæson skal være meget heldige, hvis de skal undgå nedrykning til den næstebedste række.




Vertonghens scoring var ikke nok i dag

20. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – VVV Venlo (15)   1-1   (1-0)
1-0 Jan Vertonghen (7)
1-1 Paul Jans (61)

MOM: Paul Jans, VVV (8)

Jeg må tage dagens middelmådige indsats og resultat på min kappe, da jeg begår en fejl i dagens taktiske oplæg til kampen mod VVV Venlo.
Efter opvisningen mod NAC Breda vælger jeg at give en del af stamspillerne en pause, da mange af dem har været meget skadet i løbet af den første del af sæsonen og jeg vil meget gerne have dem helt op i gear, hvilket pausen i dagens kamp gerne skal hjælpe dem til.
Det viser sig i mellemtiden at være en fejl og det betyder, at vi må nøjes med det ene point mod bundholdet Venlo, som er ved at udvikle sig til et af de hold, jeg ikke ligefrem ser frem til, at vi skal spille mod. Vi kommer ellers planmæssigt foran, men spillet kommer aldrig til at flyde som hidtil i denne sæson og ikke nok med at Paul Jans udligner, han har faktisk en rigtig stor mulighed med få minutter igen til at gøre det til 2-1 for Venlo, men heldigvis misser han og vi undgår et pinligt nederlag på hjemmebane.




Æresdivisionen efter 20 kampe!
« Seneste Redigering: 23 Jan 2008, 00:22 af Metsu1 » Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #305: 23 Jan 2008, 00:13 »

En dejlig update, Metsu1 - Men sygt med alle de skader i kampen mod NEC
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #306: 23 Jan 2008, 00:31 »

Mange tak, Brodtgaard  Thumbs Up

Kampen mod NEC var et mareridt, men de fik heldigvis ikke fuld udbytte af deres svinske taktik  Wink
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #307: 23 Jan 2008, 07:47 »

Det kører jo bare godt.... God update.... Og velkommen hjem fra ferie....
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #308: 23 Jan 2008, 09:27 »

fin blok:)
Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #309: 23 Jan 2008, 09:31 »

Fedt at du lammetæver PSV og ærgeligt med de mange skader mod NEC.. Hvor længe må du undvære de 4 spillere?? KIU Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #310: 23 Jan 2008, 09:59 »

Fedt at du lammetæver PSV og ærgeligt med de mange skader mod NEC.. Hvor længe må du undvære de 4 spillere?? KIU Thumbs Up
Du må da lige være gentle ved PSV  Tunge
Logged


Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: (Dec. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #311: 23 Jan 2008, 14:39 »

fed update. du har allerede et kæmpe forspring til Heerenveen. det var dog helt vildt så mange skader du fik.
glæder mig til næste update. KUTGW !! Peace
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #312: 24 Jan 2008, 23:23 »

Tak for de mange tilbagemeldinger  Wink

Jimmy GP: Det gik ikke så galt med de fire spillere, de var ude i mellem 3-5 kampe, men derfor var det stadigvæk frustrerende  ticked off

Du må da lige være gentle ved PSV Tunge

Feyenoord og PSV er ærkerivalerne, så der er der NO MERCY  Wink

fed update. du har allerede et kæmpe forspring til Heerenveen. det var dog helt vildt så mange skader du fik.
glæder mig til næste update. KUTGW !! Peace

Mange tak og heldigvis er truppen bred  Peace

Vi er meget tæt på mesterskabet allerede nu, hvor alt skal gå galt for at vi ikke nappe pokalen "Fadet" igen.

Der er en update på vej om 5 minutter af Johan Waterreus og den omhandler lodtrækningen til knockoutfasen i Champions League  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #313: 24 Jan 2008, 23:32 »


Lodtrækning til første knockoutrunde
- Vil heldet være med Ajax denne gang?


Vi er nået frem til dagen, hvor der skal trækkes lod til første knockoutrunde i Champions League og endnu en gang er Ajax med i bowlen. Denne gang som puljevinder, hvilket betyder, at de skal spille på udebane i det første opgør.
I sidste sæson fik de en meget svær lodtrækning, da de blev udtrukket mod Valencia og tingene har udviklet sig således, at dette endnu en gang kan blive en realitet.


Som I ved følge jeg jo Amsterdam klubben tæt og jeg er naturligvis på plads i UEFA's store auditorium for at følge lodtrækningen til ottendedelsfinalern e på nærmeste hold.
Vi skal inden længe i gang med lodtrækningen til knockoutfasen, men inden da kan jeg lige nå, at gennemgå de enkelte hold som Ajax kan møde i ottendedelsfinalen.
Skrækmodstanderen hedder Chelsea

FC Basel og Glasgow Rangers – Når man ser på de modstandere, Ajax kan trække i denne runde, så må man betegne disse to hold som ønskemodstandere. Med en kamp både ude og hjemme, så mener jeg, at Ajax helt sikkert har klassen til at vinde samlet over disse to hold og dermed sikrer sig videre adgang.

AC Milan og Sevilla – Disse to hold er begge mandskaber som Ajax kan spille lige op med og selvom Milan er kendt for at være et rigtig godt Champions League hold, så er det alligevel et mandskab med visse svagheder især på backpladserne og da Ajax er kendt for deres fløjspil, så kunne dette være en god modstander.
Sevilla er uden tvivl et godt hold, men det er også et hold som mangler en del erfaring i Champions League sammenhæng og som også står godt til Ajax.

Valencia og Chelsea – Af de 6 hold som Ajax kan komme til at møde, så må disse hold betegnes som skrækmodstanderne.
Valencia var vi dog lige ved at sende ud sidste år, men det er et hold med mange skræmmende offensive kvaliteter og det vil blive rigtig svært at gå videre mod dem.
Chelsea er de forsvarende mestre og er et klassehold med kvalitetsspillere hele vejen igennem truppen. Det er uden tvivl, den værst tænkelige modstander for Ajax allerede i første knockoutfase.
Man skal naturligvis slå de bedste for at kunne kalde sig de bedste, men derfor håber jeg stadig, at det bliver enten Basel eller Rangers, som Ajax skal møde i næste runde.

Udover disse 6 hold er Arsenal og PSV også videre som toer fra deres pulje, men disse hold kan Ajax ikke komme til at møde i den første knockoutrunde, da PSV jo er et hollandsk hold og Arsenal mødte man i gruppespillet.

Puljevinderne skal I naturligvis også lige oplyses om. De syv øvrige puljevindere er:
Lyon, Man Utd, Barcelona, Liverpool, Real Madrid, FC Bayern og Inter.




Lodtrækningen er så småt ved at gå i gang. Man har i dette års udgave valgt at trække alle toerne i første omgang og derefter puljevinderne.
Det er den legendariske angriber George Weah, der har fået æren af at udtrække de første otte mandskaber.

De otte mandskaber er blevet trukket i følgende rækkefølge:

Arsenal -
FC Basel -
PSV Eindhoven -
AC Milan -
Chelsea -
Rangers -
Valencia -
Sevilla -


Nu stiger spændingen i det kæmpestore auditorium. Vi skal have udtrukket de sidste otte hold og personen, der er blevet bedt om dette, er den tidligere Ajax spiller og en af tidernes allerstørste fodboldspillere, den hollandske legende Johan Cruyff.
Jeg tager det som et godt tegn, at det er netop ham, der skal stå for lodtrækningen i aften.

Første hold der bliver trukket skal møde Arsenal og det er.......... det franske mesterhold Olympique Lyon.
Johan Cruyff trækker det næste hold, som skal møde schweiziske Basel som på papiret er det svageste hold er de tilbageværende seksten mandskaber...... det bliver desværre ikke Ajax, men derimod det spanske storhold Real Madrid, der får æren af de schweiziske outsidere.
Næste kugle er trukket og det er Ajax, der dukker frem af kuglen. Vi kan som sagt ikke spille mod vores hollandske rivaler fra PSV, så vi rykker videre til næste modstander som er italienske AC Milan.
Det må siges, at være en meget interessant lodtrækning. Som nævnt tidligere er Milan ikke det bedste hold, men heller ikke det værste, så alt i alt en godkendt lodtrækning for Jesper Nissen’s tropper.

De sidste hold er blevet udtrukket og det giver følgende otte kampe i den første knockout runde af dette års udgave af Champions League:

Arsenal – Olympique Lyon
FC Basel - Real Madrid
PSV Eindhoven - Man Utd
AC Milan – Ajax Amsterdam
Chelsea - Barcelona
Rangers - Liverpool
Valencia - Bayern
Sevilla – Inter



AC Milan bliver modstanderen
 i første knockout-runde

Efter lodtrækningen fik jeg følgende kommentar af Ajax’s danske manager, Jesper Nissen.

- ”Er du tilfreds med at det blev Milan, der blev jeres modstander i næste runde?”
- ”Vi kunne have fået en bedre lodtrækning, men samtidig tror jeg, at Milan ligger godt til os, så alt i alt synes jeg, at Johan (Cruyff) gjorde det godt ved lodtrækingen.

- ”I tabte de to sidste gruppekampe, har de andre hold luret jeres taktiske oplæg?”
- ”Nej, jeg tror bestemt ikke, det var det, der gik galt i de to sidste kampe.” Vi tabte de to sidste kampe pga. de mange udskiftninger, jeg lavede for at give nogle af marginalspillerne noget værdifuld spilletid, hvilket desværre også gjorde, at vi mistede den gode rytme, som vi havde i starten af gruppespillet, hvor vi spillede med et mere sammenspillet mandskab.”
”Når det så er sagt, så har jeg været ovenud tilfreds med spillet i samtlige kampe af det indledende gruppespil.”


- ”Tusind tak for din tid og lige til sidst, skal vi forvente at se Ajax i bowlen, når der bliver trukket lod til kvartfinalerne?”
- Det er som sagt et godt hold, vi skal op imod, men spillerne har vist klassen igennem hele sæsonen og får vi et godt resultat i det første opgør i Milano, så står vi med gode kort på hånden, når vi taler om kvartfinalerne, men vi får at se, når vi kommer så vidt, vi har jo også en Æresdivision at tænke på.”

Det var ordene fra manager Jesper Nissen, som altså er nogenlunde tilfreds med udfaldet af dagens lodtrækning.
Jeg mener også, at han kan være ganske godt tilfreds og skal jeg sætte procent på chancerne for at Ajax kan gå videre til kvartfinalerne, vil jeg mene, at det er omtrent 50-50, men meget afhænger naturligvis af det første møde i Milano.


Johan Waterreus, Amsterdam Post


Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Lodtr. CL) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #314: 24 Jan 2008, 23:54 »

Ærgeligt at det ikke blev Basel eller Rangers.. Men jeg tror på dig alligevel..!! KIU.. god update i øvrigt
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010