home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1248 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 211825 gange)
Dimma
Landsholdsspiller

Sv: (Ny spiller til Ajax) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #210: 28 Dec 2007, 00:50 »

Endnu engang en god update..
Spændende spiller, og bliver da også spændende at se om du ikke hiver en ekstra spiller på plads? Wink

Metsu1
Manager

« Svar #211: 28 Dec 2007, 00:56 »

Spænende handel.. Og det ser fortsat godt ud Smiley
Endnu engang en god update..
Spændende spiller, og bliver da også spændende at se om du ikke hiver en ekstra spiller på plads? Wink

Tak skal I ha', nu har jeg også fået screenshots smidt en på de nye spillere, det havde jeg glemt i første omgang  Opstemt

svenne
Juniorspiller
**

« Svar #212: 28 Dec 2007, 12:47 »

Flot update endnu engang. Mener jeg skriver det samme hver gang, men der er jo heller ikke så meget at sige til det, andet end: Kanon!

Nu du snakker screenshots, så kunne jeg godt tænke mig at se et af Belluschi (hvis det er muligt Smiley )

Men KIU Metsu!

FM, Almost Better Than Tacos !

Metsu1
Manager

« Svar #213: 28 Dec 2007, 13:12 »

Flot update endnu engang. Mener jeg skriver det samme hver gang, men der er jo heller ikke så meget at sige til det, andet end: Kanon!

Nu du snakker screenshots, så kunne jeg godt tænke mig at se et af Belluschi (hvis det er muligt Smiley )

Men KIU Metsu!

Det gør ikke noget at du skriver det samme hver gang, så længe det er ros  Grin

Her er et SS af Fernando Belluschi, han har ikke prangende tal, men han er godt nok perfekt på højrekanten  Thumbs Up

Metsu1
Manager

« Svar #214: 29 Dec 2007, 02:23 »

TTT - Transfers, Trup og Taktik!

Transfers ind <<<<
Daniel Carvalho fra CSKA Moskva på en fri transfer
Thiago Motta fra Atletico Madrid på en fri transfer
Collins John fra Fulham på en fri transfer
Kiran Bechan fra Vitoria Setubal for 10.000.000 kr.
Felipe fra Udinese for 85.000.000 kr.

Transfers ud >>>>
Ismael Urzaiz til Cordob på en fri transfer
Jurgen Colin til Sint Truiden på en fri transfer
Michael Krohn-Dehli til Reggina for 11.000.000 kr.
Kennedy Bakircioglu til Villarreal for 20.000.000 kr.
Luis Suarez til Hertha BSC for 23.000.000 kr.

Førsteholdstruppen til sæsonen 2008/2009

Maarten er en meget vigtig spiller

Målmænd

Maarten Stekelenburg
Kenneth Vermeer

9 ud af 10 stjerner:
Mit førstevalg på målmandsposten er naturligvis stadig Maarten Stekelenburg.
Den unge hollænder viste i sidste sæson gang på gang, at han kan levere en toppræstation, når det er nødvendigt.
Han var flere gange med til at vinde kampene for os og med hans potentiale, kan jeg ikke se noget, der skulle stoppe ham fra at blive en af verdens allerbedste målmænd indenfor nogle få sæsoner.
Han bliver uden tvivl en af de vigtigste spillere for os i denne sæson i vores jagt på europæisk succes.

Forsvar
Heitinga er den nye styrmand

George Ogâraru – F/WB H
John Heitinga – Sw, F HC
Jaap Stam – Sw, F HC
Felipe – F C
Thomas Vermaelen – F VC
Donovan Slijngard – F VC, WB V
Urby Emanuelson – F/WB/OM V

9 ud af 10 stjerner:
Ser vi på de fire foretrukne til forsvaret (Emanuelson, Felipe, Heitinga, Ogararu), så er det et meget stærkt forsvar. Ser man derimod på bænken, så er vi ikke alt for godt besat i tilfælde af skader. I midterforsvaret er vi dog godt dækket ind med den rutinerede Stam og unge Vermaelen, der nok skal få en del kampe i løbet af sæsonen.
Det ser lidt værre ud på backpladserne, hvor Slijngard i venstre side er en habil spiller, mens vi bliver nødt til at flytte Heitinga ud på højrebackpladsen i tilfælde af en skade hos Ogäraru.
Jeg har dog valgt også at give denne kæde en god karakter, da det som sagt er et stærkt forsvar, hvis vi kan holde det skadesfrit.

VDV er vores bedste spiller

Midtbane

Hedwiges Maduro – F C, DM
Nigel De Jong – DM
Thiago Motta – DM
Vurnon Anita - DM
Rafael Van Der Vaart – OM C
Daniel Carvalho – OM VC, AC

9,5 ud af 10 stjerner:
Midtbanen er uden tvivl det sted på holdet, hvor vi er allerbedst besat på alle pladser. Vi har 3 fremragende defensive midtbanespillere til de 2 pladser, mens vi også har et lovende talent, der sagtens kan spille sig ind i startopstillingen.
Det bliver et svært valg mellem, Maduro, De Jong og Motta, men eftersom Motta er ude med en skade den næste måneds tid, så vil det være Maduro og De Jong, der skal forme makkerparret på den defensive midtbane i starten af sæsonen.
På den offensive midtbaneplads har vi holdets anfører og vel nok største stjerne i form af Rafael Van Der Vaart. Han har alle de kvaliteter, man gerne vil have en offensiv midtbanespiller skal besidde. Han har en fornem teknik, fremragende boldkontrol og så har han kreativiteten til at splitte et hvilket som helst forsvar ad med sine afleveringer. Som back-up for Van Der Vaart har vi også en meget kvalificeret spiller i form af Daniel Carvalho, der også trives bedst med den frie rolle på den offensive midtbane.

Belluschi regerer i højresiden

Wings

Nicolae Mitea – OM V
Leonardo – OM V
Kiran Bechan – OM H
Fernando Belluschi – OM HC

9 ud af 10 stjerner:
På de to fløje er vi også rigtig godt besat.
Ude på venstrefløjen kæmper Mitea og Leonardo om pladsen i startopstillingen. Det er to rigtig gode wings, hvilket da også gør det svært for mig, at vælge hvem der skal starte inde.
Indtil videre er det dog Mitea, der er førstevalg, idet han er mere stabil end Leonardo. Rent teknisk er Leonardo overlegen, men på det mentale plan er han ikke så stærk som rumæneren.
På højrefløjen er der ingen tvivl om hierarkiet. Her er det Belluschi, der regerer og sådan vil det nok blive ved med. Jeg hentede Kiran Bechan hjemme til Ajax i sommerpausen og han er et udmærket alternativ til Belluschi, hvis uheldet skulle være ude.

Klaas-Jan er en målmaskine

Angreb

Klaas-Jan Huntelaar – Bo
Collins John - Bo

9 ud af 10 stjerner:
Vi har Æresdivisionens bedste angriber i Klaas-Jan Huntelaar. Han havde på et tidspunkt i den forgangne sæson en lille krise, men han endte alligevel på toppen af topscorelisten både i Æresdivisionen og i Champions League sammen med Samuel Eto’o fra Barcelona.
Nu har vi også fået fat i en rigtig god back-up for Huntelaar. Det er Collins John, der er vendt tilbage til hollandsk fodbold efter et mindre vellykket ophold i engelsk fodbold. Han vil i de fleste tilfælde blive brugt som joker, men med det hårde program der venter forude, så vil han også få chancen fra start i ny og næ.

Reserver lige udenfor førsteholdstruppen

John Goosens - OM V
Rydell Poepon - OM/A C
Jan Vertonghen - DM, M VC

Boblerne (talenter med meget potentiale)

Calvin Mac Intosh - F C
Renaldo Jongebloet - Bo
Mitchell Donald - OM HC
Nathaniel Will - F HC
Jeffrey Sarpong - M C
Goran Slavkovski - Bo

Nyt dansk talent hentet i AaB

Morten Jensen - F VC

De taktiske finesser!

De overordnede indstillinger
Det som jeg gerne vil have som vores kendetegn/varemærke er, at vi for det første skal spille offensivt fodbold, men samtidig også kunne lukke af i vores forsvar. Det betyder, at midtbanen skal arbejde hårdt, da jeg meget gerne vil have de defensive midtbanespillere med frem, men samtidig skal de også have luft til at nå tilbage på plads inden modstanderne får etableret et modangreb.
Indstillingerne vil blive justeret til hver kamp, mens de specifikke indstillinger for de enkelte positioner i de fleste kampe vil være de samme.
Forsvaret har jeg også valgt at lade stå dybt på banen, da jeg ikke er tilhænger af offside-fælden og samtidig er det ikke verdens hurtigste centerforsvar, vi har til rådighed.

Indstillinger for Emanuelson og Ogäraru
De to backs skal være med i det opbyggende spil og de må samtidig meget gerne forsøge sig med nogle indlæg og ikke nødvendigvis fra baglinien. Jeg har valgt, at backsene skal være lidt mindre offensiv orienteret end resten af holdet, da meget offensive backs, har en tendens til at efterlade store huller til modstandernes fløjspillere.

Indstillinger for Felipe og Heitinga
Midterforsvarerne skal kun koncentrere sig om en ting og det er at forsvare vores mål. Så vidt muligt skal de ikke tage for mange chancer frem ad banen, de skal sørge for at erobre bolden fra modstanderne og hurtigt overlade den til de defensive midtbanespillere, der derefter sørger for at få vendt spillet.

Indstillinger for Maduro og De Jong
De to defensive midtbanespillere har uden tvivl det hårdeste job på banen. De har både en vigtig opgave i det defensive, men så sandelig også i det offensive spil. De fire spillere, der er i førsteholdstruppen på denne position er alle spillere, der er meget kreative på en fodboldbane. De får derfor også lang snor med det kreative, men samtidig skal de, når vi har mistet bolden, sørger for at skærme modstanderne af så hurtigst som muligt. Det er et hårdt job, så det er meget vigtigt, at vi som nu har 4 kompetente spillere til denne position.

Indstillinger for Mitea og Belluschi
Belluschi og Mitea skal i store træk kun tænke på det fremadrettede spil. De skal sørge for, at udfordre modstandernes backs og forsøge at sende indlæg indover til blandt andet Huntelaar. Defensive pligter har de som sagt ikke mange af, men derimod hviler der et større pres på dem rent offensivt, da vi er meget afhængige af, at de som minimum formår at sætte deres direkte modspiller og derved komme til et indlæg eller en afslutning.
I den forgangne sæson gik det glimrende, hvor Mitea var fløjspilleren med de mange assists, mens Belluschi var fløjspilleren med de mange mål.

Indstillinger for Rafael Van Der Vaart
Den offensive midtbaneplads er uden tvivl en af de allervigtigste positioner i denne formation. Van Der Vaart som er den foretrukne her, skal sørge for at binde midtbane og angreb sammen, mens han også skal fodre vores wings og boksspiller med afleveringer. Han har ikke deciderede defensive pligter, da de to defensive midtbanespillere sørger for, at der bliver ryddet op, så han har roen til selv enten at komme til afslutninger eller spille holdkammeraterne fri til afslutninger.

Indstillinger for Klaas-Jan Huntelaar
Der er ikke meget at sige om pladsen som boksspiller i denne formation. Han skal bare sørge for altid at være den forreste af vores spillere, så der er en at spille bolden op på. Samtidig skal han også sørge for, at søge ind i det lille felt, så snart vi er i boldbesiddelse på vores fløje, så hvor han så skal prøve at vriste sig fri til en afslutning.

Rossonero
Gæst

Sv: (TTT - Transfers, Trup og Taktik!) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #215: 29 Dec 2007, 03:18 »

Glimrende update atter engang, Metsu1.
Spændene taktik du har fremstillet, og den virker, hvilket resultaterne så fint afspejler.
Skønt at vi kommer ind og se lidt på det taktiske.

Ser frem til en ny update, når hønen engang brøler, og folket så stille vågner op igen.

Niko
Gæst

Sv: (TTT - Transfers, Trup og Taktik!) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fasthold
« Svar #216: 29 Dec 2007, 09:53 »

Rigtig flot skrevet. Smiley
Jeg synes det TTT, noget du fandt på for laaaaang tid siden, virker meget godt.
Du kunne dog godt skrive mere om dine transfers, måske hvorfor du lige har hentet dem?

Men en dejlig blog, som måske når op på Den gamle dame niveau? Smiley
KIU!

Iøvrigt, vil jeg også lige rose dig for dit indkøb af Felipe. Han er virkelig en vidunderlig forsvare, Udinese har god gavn af Zapata og ham. I min blog, Blaugranes, er de 2 kommet til Real Madrid. Hvor de allerede i deres unge alder, husere inde omkring startopstillingen. Et andet råd, vil måske være at hente én angriber mere. Da 2 angribere i truppen, plus et ungt talent, ikke er så meget ude i Europa.
« Seneste Redigering: 29 Dec 2007, 10:01 af Cesc » Logged

lauritse
Reserveholdsspiller

Sv: (TTT - Transfers, Trup og Taktik!) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #217: 29 Dec 2007, 09:58 »

God update og gennemgang af truppen, men som Cesc siger, kunne du måske godt have skrevet lidt mere om transferne Smiley

GF <3

Metsu1
Manager

« Svar #218: 29 Dec 2007, 10:29 »

Glimrende update atter engang, Metsu1.
Spændene taktik du har fremstillet, og den virker, hvilket resultaterne så fint afspejler.
Skønt at vi kommer ind og se lidt på det taktiske.

Ser frem til en ny update, når hønen engang brøler, og folket så stille vågner op igen.

Mange tak, Rossonero - Jeg er jo ikke den første, der har succes med en 4-2-3-1 opstilling  Wink

Rigtig flot skrevet. Smiley
Jeg synes det TTT, noget du fandt på for laaaaang tid siden, virker meget godt.
Du kunne dog godt skrive mere om dine transfers, måske hvorfor du lige har hentet dem?

Men en dejlig blog, som måske når op på Den gamle dame niveau? Smiley
KIU!

Iøvrigt, vil jeg også lige rose dig for dit indkøb af Felipe. Han er virkelig en vidunderlig forsvare, Udinese har god gavn af Zapata og ham. I min blog, Blaugranes, er de 2 kommet til Real Madrid. Hvor de allerede i deres unge alder, husere inde omkring startopstillingen. Et andet råd, vil måske være at hente én angriber mere. Da 2 angribere i truppen, plus et ungt talent, ikke er så meget ude i Europa.

Takker, Cesc

Det er rigtig, at navnet TTT blev opfundet i forbindelse med min 07 blog, men jeg tror ikke, at jeg kan hive denne blog op på samme niveau, men jeg kan prøve  Wink

Ja, Zapata er jo direkte syg, jeg havde også snøren ude efter ham, men han valgte at skifte til Barcelona, men jeg er også utrolig glad for købet af Felipe. Det er svært at købe en klasseangriber mere, når man kun har brug for en. Det vil hurtig give noget uro, hvis man køber en supergod en og sætter Huntelaar på bænken eller det nye indkøb, derfor holder jeg mig til denne model, som jeg ved er lidt farlig i tilfælde af skader  Wink

Grunden til, at jeg ikke fortæller mere om mine transfers, er fordi jeg har lavet artikler med dem en gang (pånær købet af Bechan, som "bare" er back-up).

God update og gennemgang af truppen, men som Cesc siger, kunne du måske godt have skrevet lidt mere om transferne Smiley

Tak for rosen, lauritse  Thumbs Up

Niko
Gæst

« Svar #219: 29 Dec 2007, 10:37 »

Jeg har aldrig sagt, at du skulle købe en klasse angriber. Wink

Metsu1
Manager

« Svar #220: 29 Dec 2007, 10:57 »

Jeg har aldrig sagt, at du skulle købe en klasse angriber. Wink

Ok, sådan forstod jeg det bare  Wink

Jeg var lige ved at få fingre i en ung rumæner, Bogdan Stancu. Han har de vildeste stats af en 20-årig, men jeg var åbenbart for nærig, han skiftede i hvert fald til Reggina  Shockeret

Niko
Gæst

Sv: (TTT - Transfers, Trup og Taktik!) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fasthold
« Svar #221: 29 Dec 2007, 10:58 »

Ok, sådan forstod jeg det bare  Wink

Jeg var lige ved at få fingre i en ung rumæner, Bogdan Stancu. Han har de vildeste stats af en 20-årig, men jeg var åbenbart for nærig, han skiftede i hvert fald til Reggina  Shockeret

Ærgerligt. Havde ham i Groningen. Han er vild i Holland, det er han nu også i Danmark, Skotland, Tyskland, alle steder! Smiley

Meget meget ærgerligt, at han ikke kom til Ajax, da han vil være en perfekt backup.

Metsu1
Manager

« Svar #222: 29 Dec 2007, 11:01 »

Ærgerligt. Havde ham i Groningen. Han er vild i Holland, det er han nu også i Danmark, Skotland, Tyskland, alle steder! Smiley

Meget meget ærgerligt, at han ikke kom til Ajax, da han vil være en perfekt backup.

Ja, han havde gode tal og det irriterer mig da ogs nu, at jeg ikke gjorde mere for, at hente ham til Ajax, men lad os nu se, jeg holdeer stadig øje med ham og knægten er jo meget ung endnu  Wink

JimmyGP
Manager

« Svar #223: 29 Dec 2007, 11:37 »

Flot flot update Metsu.. Jeg bøjer mig i støvet..

- Veni, vidi, vici -

Metsu1
Manager

« Svar #224: 29 Dec 2007, 15:50 »

Flot flot update Metsu.. Jeg bøjer mig i støvet..

Mange tak, Jimmy GP, updaten tog også meget laaannng tid at lave  Wink

Inden længe kommer der en lille update om vores første 4 kampe i august  Thumbs Up

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 87 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010