home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 1306 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 153918 gange)
Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #375: 15 Sep 2011, 15:47 »

Jeg synes du skal have stor respekt for at indrømme at du stemmer på Dansk Folkeparti. Det er et tabu for mange, og derfor tror jeg heller ikke meningsmålingerne taler sandt.

Jeg tror på en blå sejr.

Jeg kender da en hel del der stemmer DF, og hvis man bliver spurgt af Gallup eller Megafon osv., så lyver man da vel forhåbentlig ikke og siger at man ikke ved det, eller stemmer på noget andet, hvis man har besluttet sig for at stemme på DF.

Beklager, men ligesom med Chelsea vinder de blå ikke denne gang Wink

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

bibo123
Førsteholdsspiller

« Svar #376: 15 Sep 2011, 16:14 »

Åbent brev fra en arbejder til Helle Thorning Schmidt
12. september 2011 | Forfatter Jan E. Jørgensen

Jeg er privilegeret. Jeg har et spændende job med en god løn. Jeg kan godt lide at arbejde, men alt med måde. Der skal også være tid til andet. Familie, fritidsinteresser, ferie og fester.

Jeg er med på, at skat er en nødvendighed, og jeg betaler min skat – om ikke med glæde, så dog med en erkendelse af, at det er nødvendigt at betale skat for at have et harmonisk samfund som det danske. Men alt med måde. Der skal også være noget til overs til mig selv og min familie. Er det ikke meget rimeligt, at jeg får lov til at beholde i hvert fald halvdelen af min løn, som jeg selv kan disponere over?

Jeg har set en række meningsmålinger, som viser, at flertallet efter næste valg vil pege på dig som statsminister. Det er svært at finde ud af, hvad du egentlig står for, men tre ting står klart.

1.       Du vil have, at jeg skal arbejde endnu mere, end jeg gør i dag.

2.       Du vil have, at jeg skal betale endnu mere i skat, end jeg gør i dag.

3.       Du vil have, at jeg skal arbejde mere og betale mere, fordi du vil forære mine penge til dine vælgere.

Men ved du hvad Helle? Jeg vil ikke! Jeg gider ikke! Jeg gør det ikke! Det handler om meget mere end økonomi og balance på statens budgetter. Det handler om retfærdighed. Vi har opbygget et samfund, hvor arbejderklassen er kommet i mindretal – og arbejderklassen skal forstås som alle, der har et arbejde. Flertallet består af ikke-arbejderklassen – som lever af de penge, som jeg og resten af arbejderklassen betaler i skat. Du taler om en fair løsning – men jeg har svært ved at se, din løsning løser noget som helst, og den er i hvert fald ikke fair.

Nu vil du sikkert sige, at jeg ikke skal brokke mig. At jeg i stedet bør være taknemmelig for, at jeg har fået en gratis uddannelse, som nu gør mig i stand til at have godt job med en god løn. At jeg i virkeligheden bør være flov over, at jeg er så privilegeret, som jeg er. Og ja – jeg er taknemmelig for, at jeg har fået en gratis uddannelse – og også for mange af de andre velfærdsydelser, som jeg har adgang til. Men jeg er ikke flov over noget som helst, for jeg har arbejdet hårdt, og jeg har gjort mig fortjent til det, jeg har. Jeg skammer mig ikke over at sige, at nok er nok.

Verdens største offentlige sektor behøver ikke være større. Verdens højeste skattetryk behøver ikke være højere. Du kan muligvis tvinge mig til at betale mere i skat, men du kan ikke tvinge mig til at arbejde mere. Og ved du hvad Helle? Jeg er ikke den eneste, der har det sådan.

Med venlig hilsen
Jan E. Jørgensen

,,

verdenskrig
Manager

« Svar #377: 15 Sep 2011, 16:43 »

Så har jeg været nede og stemme, og min stemme faldt på det Radikale Venstre Smiley..

Jeg har længe overvejet hvor jeg ville sætte mit kryds.. Ingen af de to sider har imponeret mig, men jeg må indrømme at vi trænger til en ny regering med et nyt syn på tingene.. De Radikale har vist at de kan samarbejde med Blå blok, og vil give venstre fløjen en masse modstand.. Derudover kan jeg rigtig godt lide Vestager, og personligt mener jeg sagtens hun kunne være statsminister..

Derudover er jeg stor tilhænger af at de mener at man bør kunne gifte sig med den man elsker og bo i Danmark.. Jeg er så enig i det, og det er i mine øjne en så fundamental og menneskeig ret at jeg slet ikke kan forstå det kan være et tema.. Så længe vedkommende er indstillet på at klare sig selv og sørge for sin egen økonomi Smiley ..

Men en stemme på et parti, som ikke går op i blok politik, som kan har vist de vil og kan sarmarbejde, og som har stor fokus på uddannelse, sundhedsvæsnet, og ikke mindst et menneskeligt syn på familiesamføring..

Men det vigtigste for mig er ikke hvem der vinder.. Det er at dem der vinder gør alt hva de kan for at få Danmark godt og succesfuldt igennem denne svære periode.. Det er meget vigtigere end farven på blokken Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #378: 15 Sep 2011, 19:18 »

Kunne ikke være mere enig.... også det med at vi sænker selskabsskatten, og gøre det attraktivt at have virksomhed i Danmark i stedet for at flytte det f.eks Kina. og derved gøre endnu flere arbejdsløse, som der skal betales støtte til fordi S har lovet dem flere penge... MEN hvor skal de penge komme fra!!!!

Meget sjovt, at hvis man sænker selvskabsskatten og i øvrigt sætter skatten ned til 40 % som LA vil, hvor skal pengene så komme fra, for at opretholde det velfærdssamfund vi har i dag? Anders Samuelsen vil jo ikke konkret svare på hvor de besparelser skal komme fra, for det drejer som om over 50 mia. kr. ekstra vi ville mangle i statskassen pr. år.

Jeg siger ikke at S-SF er bedre, men at der er valgflæsk i alle lejre.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #379: 15 Sep 2011, 19:21 »

Bibo: Det kan være at han skulle tage at tænke på at sikre sine børn nogle ordentlige vilkår i stedet for kun at tænke på sig selv og sine små mønter Smiley

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Enged
Gæst

« Svar #380: 15 Sep 2011, 19:33 »

Meget sjovt, at hvis man sænker selvskabsskatten og i øvrigt sætter skatten ned til 40 % som LA vil, hvor skal pengene så komme fra, for at opretholde det velfærdssamfund vi har i dag? Anders Samuelsen vil jo ikke konkret svare på hvor de besparelser skal komme fra, for det drejer som om over 50 mia. kr. ekstra vi ville mangle i statskassen pr. år.

Jeg siger ikke at S-SF er bedre, men at der er valgflæsk i alle lejre.
Det der med 40% skat fungerer jo sådan her.
LA: "Vi siger, at vi vil gå ind for det her, men vi ved godt, at det ikke er muligt, og det ved vores vælgere også, vi ved sådan set også, at de ved det, men vi går ikke ud og siger det offentligt, fordi det ville være for dumt."
Jeg håber, at det er til at forstå.

bibo123
Førsteholdsspiller

« Svar #381: 15 Sep 2011, 19:39 »

Bibo: Det kan være at han skulle tage at tænke på at sikre sine børn nogle ordentlige vilkår i stedet for kun at tænke på sig selv og sine små mønter Smiley

Jeg gider da ikke betale når vi går ud og låner en masse for have velværd de første 2 år hvorefter vi får regning... når ja så de 12 min hva så hvis 8 mennesker arbejder en time mere om ugen det er en arbejdsplads mindre..  sidst da S have magten lå renten på 20%

,,

kløv
Ynglingespiller

« Svar #382: 15 Sep 2011, 19:41 »

DANSK FOLKEPARTI  ??

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #383: 15 Sep 2011, 19:44 »

Det er, som jeg har været inde på før i denne tråd, en udbredt misforståelse, at skatten skulle være specielt høj her i Danmark. Skattetrykket på arbejde i Danmark er lavere end i f.eks. Tyskland og Sverige, og lavere end OECD gennemsnittet i det hele taget. Det samme gælder selskabsskatten. De lande der ligger nogenlunde på det niveau, som Liberal alliance ønsker, er lande som Irland og USA, og dem går det jo ikke så godt økonomisk. Grækenland er også dernede af.

Det er ikke skattetrykket, der presser den Danske konkurrenceevne, det er måden vi bruger skattepengene på. bureaukratiet koster os alt, alt, alt for mange milliarder, som ville være langt bedre brugt på forskning, uddannelse, børnepasning osv. Det er nemlig også ting der har stor indflydelse på konkurrenceevnen.

Har selv været nede og afgive en stemme på Orla Hav fra Socialdemokratiet. Vi kan ikke spare os ud af krisen, og det er ved at være på tide at der kommer nogen til, der rent faktisk har en plan for at forbedre konkurrenceevnen (som har været for nedadgående hvert eneste år siden 2001), og i øvrigt har folk i flokken, der tidligere har bevist, at de formår at få landets konkurrenceevne op.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #384: 15 Sep 2011, 19:47 »

Jeg tvivler på at den røde regering vil låne for at financiere velfærden. Tværtimod har de udtalt at de vil have indtægten på plads før de får udgiftsposter til velfærd. Det er vel fornuftigt nok, men hold du bare fat i dine blå skrøner bibo Smiley

Enig med DNE i at der er kommet ALT for meget bureaukrati under VKO regeringen. Spild af tid og penge, især i den tid vi lever i.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #385: 15 Sep 2011, 19:48 »

Jeg gider da ikke betale når vi går ud og låner en masse for have velværd de første 2 år hvorefter vi får regning... når ja så de 12 min hva så hvis 8 mennesker arbejder en time mere om ugen det er en arbejdsplads mindre..  sidst da S have magten lå renten på 20%

Nu er det jo sådan at de 12 minutter ikke bliver aktuelle, før den dag der rent faktisk er mangel på arbejdskraft. 2015 hvis prognoserne holder. Ergo ingen eksplosion i arbejdsløsheden, bare flere hænder, når der er brug for dem.

Edit:
I øvrigt så vender den røde plan jo i øvrigt underskud til overskud 5 år tidligere end regeringens 2020 plan. Så som planerne ser ud pt, så er det faktisk de blå, der har tænkt sig at leve længst af lånte penge...
« Seneste Redigering: 15 Sep 2011, 19:50 af DNE » Logged

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #386: 15 Sep 2011, 19:57 »

Skatten på arbejde er høj i Danmark sammenlignet med andre lande. Det gælder for både høj- og lavindkomster. Det er både gennemsnitsskatten og skatten af den sidst tjente krone, marginalskatten, som ligger i den øvre ende.

Kilde: Skat

Nu snakker vi konkurrenceevne, og skat på arbejde, og der ligger Danmark, som sagt, under OECD gennemsnittet. Samme kilde i øvrigt.

http://www.skm.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/527.html

http://www.skm.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/4607.html

http://www.ugebreveta4.dk/2011/201121/Artikler/Dansk_skat_paa_arbejde_ligger_under_EU-gennemsnit.aspx

Og nu går rød plan jo altså ikke bare på at hæve skatten hæmningsløst. Der er mig bekendt tale om en millionærskat, og så lidt afgifter på de ting, som sender flest mennesker på sygehus og andre former for statsbetalt behandling. Men begge sider af folketingssalen har jo, stik mod al sund fornuft, igen, igen valgt at frede os boligejere, ved at holde ejendomsskatten fastfrosset, selvom vi allerede har oplevet at det har ført til én boligboble, som er bristet. Gør man ikke noget, for at tøjle prisudviklingen på husene lidt, så løber det ganske enkelt løbsk, og boblen brister.
« Seneste Redigering: 15 Sep 2011, 20:01 af DNE » Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #387: 15 Sep 2011, 19:57 »

Den røde blok har faktisk ikke rigtig snakket om at hæve skatten, men i stedet afgifter på ting som søde sager, cigaretter og andet som er dårligt for folkesundheden, for at kunne sænke den på grønt og investere i skoler o.l.

Enged
Gæst

« Svar #388: 15 Sep 2011, 19:59 »

Som vil resultere i øget grænsehandel og underskud i statskassen. Jeg mener, at det var Holland, der var det perfekte eksempel på dette. Muligvis var det et andet af S-SF's forslag, der var afprøvet i Holland og fejlet fuldstændig, det må jeg erkende, at jeg ikke kan huske.

bibo123
Førsteholdsspiller

« Svar #389: 15 Sep 2011, 20:01 »

Den røde blok har faktisk ikke rigtig snakket om at hæve skatten, men i stedet afgifter på ting som søde sager, cigaretter og andet som er dårligt for folkesundheden, for at kunne sænke den på grønt og investere i skoler o.l.

Men hvordan skal vi finansiere al den velfærd uden at vi skal arbejde mere før 2015 og hvor skal der så spares.. Vko har brugt 18 milliarder mere på uddannelse end da de overtog. tror det gælder om at folk skal være mere effektive.

,,

Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 58 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010