home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 591 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 160924 gange)
DeBuur
Manager

Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #390: 15 Sep 2011, 20:03 »

De blå har ødelagt den offentlige sektor - skolerne er nedslidte og midler til undervisning er minimeret, sygehusene er iknæ - ikke mindst fordi de private hospitaler har modtaget overbetaling.
Værre endnu når sygehuse skal drives på markedsvilkår..så vælger lægerne at operere der hvor der er profit og ikke der hvor der er reelt behov....

Danmark har brug for en ny regering...Danmark har brug for en ny regering...og de tror jeg vi får i de kommende dage  Opstemt

YNWA

bibo123
Førsteholdsspiller

« Svar #391: 15 Sep 2011, 20:08 »

Så skal vi lade sygepjesker ordne det de er gode til istedet for at håndtere sygehuset økonomi det skal økonomer gøre. Men lad også Hk'er skrive politi rapporter. tror det handler meget om effektivitet 

,,

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #392: 15 Sep 2011, 20:13 »

Men hvordan skal vi finansiere al den velfærd uden at vi skal arbejde mere før 2015 og hvor skal der så spares.. Vko har brugt 18 milliarder mere på uddannelse end da de overtog. tror det gælder om at folk skal være mere effektive.

18 milliarder mere, og pålagt uddannelsesstederne et bureaukrati uden lige, som sikkert koster tæt på samme beløb. Og blå blok har jo heller ikke flere hænder i arbejde før den tid. De kommer jo først, når efterlønsreformen (hvis de kan holde DF i stalden på den aftale) slår igennem, og der går jo lige nogle år.

Der kan sagtens spares rigtig mange penge, uden at det behøver gå ud over velfærden. Bureaukratiet koster, som sagt, kassen. Vi smider milliarder væk på ligegyldigt bureaukrati. Tænk bare på det kontrol og aktiveringshelvede, som de arbejdsløse skal igennem. I bedste fald er det ikke skadeligt, men i hvert fald koster det milliarder. Der kan spares omtrent det samme beløb, som de blå regner med at spare på efterlønnen. Det samme gør sig gældende i sundhedssektoren, på uddannelsesstederne osv, osv. Skær ned på bureaukratiet, så har du finansieringen til velfærden.

bibo123
Førsteholdsspiller

« Svar #393: 15 Sep 2011, 20:22 »

Nu må vi bare vente så hvad fremtiden bringer. bare vi må flere koner

,,

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #394: 15 Sep 2011, 20:35 »

Som vil resultere i øget grænsehandel og underskud i statskassen. Jeg mener, at det var Holland, der var det perfekte eksempel på dette. Muligvis var det et andet af S-SF's forslag, der var afprøvet i Holland og fejlet fuldstændig, det må jeg erkende, at jeg ikke kan huske.

Nu er der jo så sket en væsentlig kulturændring i de seneste år - især mht. vores forbrug af cigaretter.

Zone 43
Manager

« Svar #395: 15 Sep 2011, 20:51 »

Tænk bare på det kontrol og aktiveringshelvede, som de arbejdsløse skal igennem.

Jeg er i gang med det på 6. uge nu, og det er virkelig en byld i røven. Derfor havde jeg for længe siden besluttet at stemme rødt, og det endte med blive SF, der fik min stemme. Flere jobs, jo tak.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #396: 16 Sep 2011, 06:32 »

Om fire år når vi skal stemme igen, hvis der går så lang tid. Så kan folk forhåbenlig stemme rigtig. Hurra for alle de offenlige ansætte, som ikke tjener pengene til danmark, men dem der gør skal straffes.

Om 4 år, skylder DK mere end vi gør nu, da S skal ud og låne penge til alt det de har lovet. De næste 4 år får jeg ikke set meget nyhederne når jeg skal glo på en statsminister som ikke kan finde ud af at tjekke ens egen selvangivelse, hvor hun har fået mandens fradag i 5-6 år. Hvordan skal hun så styre danmarks økonomi ??

Der bliver sat prisen op på smøger, ikke at det er nogen dårlig ide, og jeg går ud fra at grænsekontrollen bliver fjernet igen.. hvordan giver det mening, nu kommer polakkerne meget lettere ind med smuglervare og flere har tiltends til at købe i tyskland.

S og deres venner har slet ikke pengene til alt det, så de bliver nødt til at gennemføre efterlønsreformen, da de Radikale har så meget magt.

Jeg er meget spændt på de næste par år, specielt når vi skal ind til kbh at arbejde, så skal vi endda betale for det, men hov, det bliver dem der bestemmer arbejde som skal betale for det, yessir, det skaber virkelig mere arbejde.

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.

Roman
Reserveholdsspiller

« Svar #397: 16 Sep 2011, 07:30 »

Om fire år når vi skal stemme igen, hvis der går så lang tid. Så kan folk forhåbenlig stemme rigtig. Hurra for alle de offenlige ansætte, som ikke tjener pengene til danmark, men dem der gør skal straffes.

Om 4 år, skylder DK mere end vi gør nu, da S skal ud og låne penge til alt det de har lovet. De næste 4 år får jeg ikke set meget nyhederne når jeg skal glo på en statsminister som ikke kan finde ud af at tjekke ens egen selvangivelse, hvor hun har fået mandens fradag i 5-6 år. Hvordan skal hun så styre danmarks økonomi ??

Der bliver sat prisen op på smøger, ikke at det er nogen dårlig ide, og jeg går ud fra at grænsekontrollen bliver fjernet igen.. hvordan giver det mening, nu kommer polakkerne meget lettere ind med smuglervare og flere har tiltends til at købe i tyskland.

S og deres venner har slet ikke pengene til alt det, så de bliver nødt til at gennemføre efterlønsreformen, da de Radikale har så meget magt.

Jeg er meget spændt på de næste par år, specielt når vi skal ind til kbh at arbejde, så skal vi endda betale for det, men hov, det bliver dem der bestemmer arbejde som skal betale for det, yessir, det skaber virkelig mere arbejde.

Hallo Lars er det dig?

Lad nu vær at male fanden på vægen, før det her er afprøvet. Regningen kan takke sig selv for de tabte valget efter min mening, de har lovet og sparet alt for meget væk.

Også er den her god :

"Der bliver sat prisen op på smøger, ikke at det er nogen dårlig ide, og jeg går ud fra at grænsekontrollen bliver fjernet igen.. hvordan giver det mening, nu kommer polakkerne meget lettere ind med smuglervare og flere har tiltends til at købe i tyskland."

Har du noget fakta på, at der overhovedet er blevet stoppet nogen? Det er vist så lidt man ville stoppe ved grænsen så det kan vel næppe betale sig. Jeg har ikke set nogle sager endnu om man har stoppet noget, men jeg kan da have overset det.
« Seneste Redigering: 16 Sep 2011, 07:33 af Roman » Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #398: 16 Sep 2011, 07:47 »

Har du noget fakta på, at der overhovedet er blevet stoppet nogen? Det er vist så lidt man ville stoppe ved grænsen så det kan vel næppe betale sig. Jeg har ikke set nogle sager endnu om man har stoppet noget, men jeg kan da have overset det.

Tværtimod læste jeg for et par uger siden at det har været meget, meget lidt som vi har fået ud af grænsekontrollen... Men herlig dag for Danmark og dansk politik, og fedt at se at modstanderne ikke var bitre, men i stedet roste hinanden også. At resten af de blå i Danmark så er en flok tudefjæs er jo bare hvad det er.. Opstemt

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Erzael
Manager

« Svar #399: 16 Sep 2011, 08:13 »

Nårh, lille puds dog  Forlegen Kom, bid lidt i mig  Rullende Øjne

Synes det er alt for dejligt med en rød regering. Den blå blok har lovet, at hvis de blev genvalgt, så vil de rette op på det hele. Hvad har de lavet de sidste 10 år?  Smiley

Fogt
Landsholdsspiller

« Svar #400: 16 Sep 2011, 08:17 »

Vigtigt for danmark med frisk luft

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

blomvikings
Manager

« Svar #401: 16 Sep 2011, 08:36 »

Skidt skidt skidt.....
Jeg stemte selv DF, og håbede på en blå regering.

Når det så er sagt, så må man videre og trods alt give "de nye" chancen.
Dog glæder jeg mig meget til at se De Radikale og Enhedslisten samarbejde Smiley
Der bliver noget at se til for Helle Thorning, når hun skal have dem til at enes !

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #402: 16 Sep 2011, 08:50 »

Dog glæder jeg mig meget til at se De Radikale og Enhedslisten samarbejde Smiley
Der bliver noget at se til for Helle Thorning, når hun skal have dem til at enes !

Ja, det må de blå vel tage med som det positive. Det bliver et meget bredt samarbejde, og med de radikale i regering kan der sagtens indgås forlig på tværs af blokkene selvom det er rød regering. Godt at der bliver gjort op med den blokpolitik der har domineret dansk politik i mange år.

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #403: 16 Sep 2011, 09:21 »

Nu skal det siges at jeg ikke stemte på venstre, så jeg er ikke Lars Wink men holder helt klart med den side.

Omkring smøger kan jeg jo ikke sige om der vil blive stoppet nogen eller ej, men chancen er vel større for at der bliver stoppet nogen hvis der er mere kontrol med det ?
Som sagt, så kan jeg godt se ideen i man hæver den pris, jeg ryger ikke selv og kan ikke klare røg, men S går ud fra de tjener 900millioner ved at hæve smøg priserne. Men er det regnet med, at folk henter tingene ved grænsen, udlandske borgere, som polakkere og andet godt folk, som alligevel kommer op og tjener vores arbejde og så kan tage så nogen ting med og så sælge det for 15 kr billigere, nu når det stiger en 10ér, alt det her er oplagt, men har ingen begrund for det vil ske, men omvendt har S heller ikke grundlag for det ikke vil ske, så derfor er 900millioner ikke et tal de kan regne med.

Jeg er helt enig i at det positive ved valget er at det bliver mere bredt, men sikke en masse løfter de forskellige partier svigter når nu de skal blive enige med de andre.
S står for at efterlønnen skal bevares, der er flertal i folketinget om at den ikke skal, hvordan vil de overholde det løfte ?

Jeg ved ikke hvad venstre har sagt de vil rette op på, så vidt jeg ved har de snakket om hvad de vil gøre de næste mange år frem, man kan altid finde negative ting over 10 år, det er klart, men hvad har venstre selv sagt de vil rette op på ?
De har udtalt de vil gøre tingene bedre.. det vil alle jo. Deres økonomiske politik hænger bare bedre sammen, dagpenge reformen er utrolig hård, jeg er selv håndværker og ved hvor svært det er omkring arbejde, men det er en ting som den tidligere regeringen har ændret for at have penge til tingene.
Hvor vi S få alle pengene fra, det har jeg slet ikke set et klart svar på, de skal have 3-parts forhandlinger nu, hvor der slet ikke er enighed om tingene.

Jeg glæder mig til at følge tingene, og som nævnt er det positivt at Radikale har noget at sige, så det ikke kun er Enhedslisten, sf og S.

Nu skal folk ikke opfatte mig som total negativ Opstemt Jeg ser bare fordele ved blå side.

Men sjovt at se S gå så meget tilbage og V gå frem, så den store betydning er jo kun at C har fucket så meget op i tingene, så det er vel mere blå der har tabt end rød der har vundet.

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #404: 16 Sep 2011, 09:24 »

Jeg er helt enig i at det positive ved valget er at det bliver mere bredt, men sikke en masse løfter de forskellige partier svigter når nu de skal blive enige med de andre.
S står for at efterlønnen skal bevares, der er flertal i folketinget om at den ikke skal, hvordan vil de overholde det løfte ?

Nu er det jo almen kendt at valgløfter kommer an på rigtig mange ting. Hvis det havde været en ren rød regering, så var efterlønnen da også blevet bevaret, men fordi danskerne har hældt meget mere til midterpolitik end sædvanligt, så er det klart at nogle af de røde løfter må gå ned med flaget da de radikale kan danne flertal udenom regeringen. Det må man jo bare tage med. Smiley

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 58 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010