home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 246 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 142369 gange)
Red love
Gæst
 
Politik Indland- Udland
« : 22 Nov 2007, 21:34 »

Yes vi har snakket meget politik omkring folketingsvalget, og alle inklusiv undertegnede er måske ikke vildt tændt på at fortsætte diskussion lige med det samme. Valget er jo som bekendt overestået. ( Og vi vandt  Wink Fogh more years Djævel ) Og Bent Betjent på toppen Wink

  Men tænkte alligevel med regeringsgrundlaget der blev lagt frem i dag, og en forestående minister rokade. Ja så ville det være berettiget at oprette en tråd hvor man kan diskutere politik gennerelt.

Tanken er det skal være politik på hele kloden der i spil. Krig i Mellemøsten, Hjælp til Afrika, Kinas Røde styre, Fidel Castro og Cuba, Skattelettelser til os Danskere, you name it...

Det må være ordene. Også lige et link til noget af det regerinsgrundlaget indeholder:
       
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-9470892.html?forside
« Seneste Redigering: 04 Dec 2007, 00:56 af Red love » Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #1: 23 Nov 2007, 16:36 »

Det nye Ministerhold:
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-9472958.html

Nye er, Birthe Rønn Hornbeck, og Troels Lund Poulsen, Begge Venstre. Derudover overtager Lars Løkke posten som finansminister efter Thor Pedersen.
Logged

brotta
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #2: 26 Nov 2007, 01:30 »

synes det er dumt at man har den samme Integrations- og kirkeminister. i min verden hører de 2 ting slet ikke sammen...
ellers er det da et spændende hold,men vil gerne se tiden an ang dem.
Til gengæld synes jeg, at det er godt at de 4 EU forbehold skal til afstemning, ikke et øjeblik for tidligt!
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #3: 26 Nov 2007, 01:38 »

synes det er dumt at man har den samme Integrations- og kirkeminister. i min verden hører de 2 ting slet ikke sammen...
ellers er det da et spændende hold,men vil gerne se tiden an ang dem.
Til gengæld synes jeg, at det er godt at de 4 EU forbehold skal til afstemning, ikke et øjeblik for tidligt!
synes også det er ganske fint med EU afstemningen..

 Den med kirke, og integration.. Tjaa, altså Kirke minister posten er jo ikke særlig betydene. Og det handler egentlig bare om at holde præsterne forholdsvis glade.. Der var en overgang en der kun var kirkeminister, som så lavede alle mulige tiltag, for at ændre kirken.. Hun blev vildt upopulær, og var i det hele taget ingen succes..

 Din pointe er jeg enig i, integration, og så vores kristne religion har ikke meget med hinanden at gøre..
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #4: 26 Nov 2007, 01:44 »

Synspunktet om Integration og Kirkeministeren.

Bertel Haarder var både Kirke- og uddannelsesminister i sidste regering? Kan ikke se forskellen.
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #5: 26 Nov 2007, 01:48 »

Synspunktet om Integration og Kirkeministeren.

Bertel Haarder var både Kirke- og uddannelsesminister i sidste regering? Kan ikke se forskellen.
Ingen forskel.. Brotta påpeger blot han ikke kan lide sammensætningen af de 2 ting...
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #6: 26 Nov 2007, 01:54 »

Prøver bare på at påpege at ligesom det er hamrende ligegyldigt at en kirkeminister også står for uddannelse er det også ligegyldigt om en kirkeminister står for integration. De to ting bliver ikke blandet sammen.
Logged

brotta
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #7: 27 Nov 2007, 00:16 »

jeg er skam i mod at kirke ministeriet bliver blandet sammen med hvad som helst! men i det hele taget mener jeg også at kirke og stat skal være adskilt! religion og politik hører lige så meget sammen som politikere og overenskomster!
Om de biiver blandet sammen kan man vel ikke se, politikkeren er jo gode til at skjule deres skjulte budskaber. Anders Fogh har jo også indført mange begreber fra minimalstat uden der er nogen der råber op!
Men i det hele taget glæder jeg mig til at se Hornbech hygge sig med langballe og de andre tosser...
Logged

gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #8: 27 Nov 2007, 01:07 »

Slap nu lige af en gang. At en person både er kirkeminister og integrationsministe r har intet at gøre med, at man slår de ting sammen. De btyder blot, at vedkommende har ansvaret for to forskellige områder. Som derter blevet nævnt, er kirkeministeriet alt for småt til at have en minister, der udelukkende fokuserer på det, for så går der ged i den. Det samme gælder Ministeriet for Nordisk Samarbejde, som Bertel Haarder nu har ansvaret for sammen med Undervisningsminist eriet. Altså er der ingen grund til panik over det.

mvh,
mathias
Logged


brotta
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #9: 27 Nov 2007, 01:57 »

Jamen jeg er da sikker på at politikkerne kan have to mindre ministerier af gangen,
men man kan dreje debatten til at omhandle om der overhovedet skal være en kirkeminister i et sekulariseret samfund?

Det mener jeg ikke der skal. Det er ok at støtte kirke som bygninger pga deres historie og kulturelle og politisk betydning for Danmark, men decideret at have en kirke minister bør vel ikke længere være et tema!?
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #10: 27 Nov 2007, 16:25 »

Jamen jeg er da sikker på at politikkerne kan have to mindre ministerier af gangen,
men man kan dreje debatten til at omhandle om der overhovedet skal være en kirkeminister i et sekulariseret samfund?

Det mener jeg ikke der skal. Det er ok at støtte kirke som bygninger pga deres historie og kulturelle og politisk betydning for Danmark, men decideret at have en kirke minister bør vel ikke længere være et tema!?
Tjaa altså du siger det jo lidt selv. Der mange bygninger i kirke reci, som har politisk, og historisk betydning. At der så formelt er en politisk leder, der skal føre hensyn med det. Eller om man bare f.eks. skal give en pose penge, og lade kirkerne kører det som de vil, ja det er jo en holdningssag.

 Men der er også noget andet i, altså som det er nu kan præster jo ikke prædike hvad som helst uden der kan blive grebet ind, hvilket jeg i virkeligheden synes er meget sundt.

  Ved ikke om nogen af jer husker episoden, med en præst der fra talerstolen bekendtgjorde at han ikke troede på gud.

  Altså vores officielle religion er kristendom, og så længe religionen ikke har indflydelse på lovgivningen, som det f.eks. er tilfældet i mange muslimske lande, så synes jeg egentlig det er okay, vi trods alt holder lidt opsyn fra politisk hold.

 Så jeg synes egentlig det fungerer ganske fint, som tingene er lige nu.
« Seneste Redigering: 27 Nov 2007, 16:27 af Red love » Logged

Red love
Gæst
 
Nyt Ungdomshus
« Svar #11: 27 Nov 2007, 16:47 »

For at skifte emne fuldstændig. Ritt Bjeregaard har nu indvilliget i et nyt ungdomshus.
Efter at have sat en hel bydel i brand, og kostet staten millioner, og atter millioner af kroner. Ja så kommer nu belønningen, et nyt hus. Et meget, meget dårligt signal Ritt Bjeregaard her sender, og udstiller i den grad hvilken slags politiker hun er.

  Først vil hun ikke give de unge et nyt hus, så nu efter de har ødelagt tilværelsen for masser af uskyldige folk, og i den grad gjort skade på politiet, og deres Ressourcer. Ja nu har de så fortjent et hus.

Virkelig en ynk, ikke andet at sige..
« Seneste Redigering: 30 Nov 2007, 17:05 af Red love » Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #12: 30 Nov 2007, 17:11 »

Lokalråd i dele af København, er ikke helt uforståeligt ikke så glade for hvis de skal tage i mod ungdomshuset..
http://www.berlingske.dk/article/20071130/koebenhavn/71130027/
« Seneste Redigering: 30 Nov 2007, 17:14 af Red love » Logged

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #13: 30 Nov 2007, 17:14 »

Jeg syntes at det er ærgeligt at de unge har fået sådan et dårligt ry... Man hørte jo aldrig om noget ballade fra deres side inden de tog Jagtvej 69 fra dem... Det er ærgeligt at der er nogle klovne der har ødelagt det for mange af de andre unge...
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Nyt Ungdomshus
« Svar #14: 30 Nov 2007, 17:17 »

For at skifte emne fuldstændig. Ritt Bjeregaard har nu indvilliget i et nyt ungdomshus.
Efter at have sat en hel bydel i brand, og kostet staten millioner, og atter millioner af kroner. Ja så kommer nu belønningen, et nyt hus. Et meget, meget dårligt signal Ritt Bjeregaard her sender, og udstiller i den grad hvilken slags politiker hun er.

  Først vil hun ikke give de unge et nyt hus, så nu efter de har ødelagt tilværelsen for masser af uskyldige folk, og i den grad gjort skade på politiet, og deres Ressourcer. Ja nu har de så fortjent et hus.

 Virkelig en ynk, ikke andet at sige..

Helt enig... og så er der nogen der påstyr at forbrydelser ikke betaler sig... Men de penge de først havde til at betale for huset på Jagtvej kunne de jo så passende give til erstatning til de mange uskyldige det er gået ud over, men nej det gør de jo nok heller ikke for dem er jo dem selv der er de uskyldige...

Med alt respekt så skulle de sgu have en røvfuld, og Ritt kunne få en med!!!
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 58 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010