home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 15:13:42 szukizek Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  1 Bruger, 783 Gæster Online.

Indlæg: 1132731 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Anfield Roads fodboldskriverier
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Anfield Roads fodboldskriverier  (Læst 24238 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #45: 03 Dec 2012, 22:34 »

Se på Tyskland hvor en billet i gennemsnit koster 50 kr.

Det er måske lige i underkanten. Jeg gav ihf. 30 euro (ca. 220 dkr.) da jeg var i Bremen i starten af året. Tunge
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #46: 03 Dec 2012, 22:36 »

Det er måske lige i underkanten. Jeg gav ihf. 30 euro (ca. 220 dkr.) da jeg var i Bremen i starten af året. Tunge

Nåå  Skuffet Jeg havde bare læst et eller andet sted at det kun kostede deromkring. Ved jeg ikke lige.
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #47: 03 Dec 2012, 22:37 »

Ja det gør du faktisk. FC Fyn?  Shockeret De er sandelig ikke kede af det så. Men mon ikke FCV bare er ved at forberede sig til Superligaen?  Wink

Men ja, det er for dyrt at gå til fodbold. Se på Tyskland hvor en billet i gennemsnit koster 50 kr. Dernede har Fortuna Düsseldorf altså 50.000 på lægterne hver hjemmekamp Opstemt Jeg ve godt at kulturen er en anden dernede, men som eksempel er det ganske godt...

Både og, de er jo ved at bygge ny tribune, men den pris har de mig bekendt haft sidste sæson også. Synes stadig at 100 kr. vil være i overkanten for et ny oprykket hold.

FC Fyn er vel for at redde den skrantende økonomi, hvilket de nok havde indset i sommers. Vil bare ikke betale 100 kr. for at se kick and rush fodbold.

Er lykkelig over at have sæsonkort til Trefor, gider ikke betale 120 kr. for det hver gang.  Hævet Øjenbryn
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #48: 03 Dec 2012, 22:39 »

Nåå  Skuffet Jeg havde bare læst et eller andet sted at det kun kostede deromkring. Ved jeg ikke lige.

Har været inde at se Porto, der kostede det 7 euro(ca. 49 kr.) stykket, godt nok mod et hold fra deres 3. bedste række i pokalen, men meget billigere end herhjemme.
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #49: 03 Dec 2012, 22:41 »

Nå, men jeg skal i hvert fald ikke være den første til at klage. Jeg kommer på Sydsiden for 40 kr.  Hævet Øjenbryn
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #50: 03 Dec 2012, 22:47 »

Nå, men jeg skal i hvert fald ikke være den første til at klage. Jeg kommer på Sydsiden for 40 kr.  Hævet Øjenbryn

Hvis jeg boede nær Brøndby Stadion havde jeg misundelig. Wink

Jeg har dog et gratis sæsonkort til Trefor, da jeg træner børn i OB. Vinder jeg? Opstemt
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #51: 06 Dec 2012, 20:49 »

Michel Platini - Fodboldens Fjende.
Den 27. Januar 2007 skete der noget der senere har fået stor betydning for de europæiske turneringer, og europæisk fodbold som helhed. Det var dagen hvor Michel Platini, tidligere europamester og topscorer i samme turnering, blev valgt som præsident for det europæiske fodboldforbund UEFA. Siden da er der løbet meget vand i åen. Man kan bestemt ikke kritisere Platini for ikke at lave ide til handling, for han har virkelig fået sat sit præg på europæisk fodbold. Som de største eksempler, finder vi ændringen af strukturen i Champions League kvalifikationen, oprettelsen af Europa League, udvidelsen af EM i 2016, og her til aften kom så hans fjerde store beslutning. Her til aften besluttede UEFA nemlig at EM 2020 ikke vil få et enkelt værtsland, men derimod mange forskellige lande. Michel Platini luftede ideen allerede i Juni, men i dag blev det så officielt. Jeg er ikke i tvivl om at denne beslutning i den grad vil dele vandene rundt om i Fodboldeuropa. På samme måde er der delte meninger om præsidenten Platini. Personligt hører jeg til minus siden.

Jeg forstår sådan set godt argumenter eller argumenterne i denne her beslutning, men jeg er på ingen måde enig. Tvætimod. UEFAs argument for  at dele værtsskabet op kan jo næsten ikke være andet end penge. Vi ser enorme summer blive forbrændt på at afholde en slutrunde, og de penge bliver med tiltaget spredt mere ud, sådan at det ikke bliver et enkelt land der skal finde så mange millioner. Nu er OL godt nok i en helt anden størrelse end EM, men hvis vi kigger tilbage i tiden så foregik OL i 2004 altså i Athen. Hvor står Grækenland i dag? De balancerer på randen af konkurs, og jeg er ikke i tvivl om at meget af den gæld de ligger inde med i dag stammer derfra. Så store sportsbegivenheder som EM koster altså i statskassen.

Omvendt så mener jeg at værtslandet får rigtig meget ud af at afholde en EM-slutrunde. Ud over masser af nye, veje hoteller og lignende så får man altså noget opmærksomhed. Det kan også være meget godt for et land nogen gange. Se bare hvad der skete kort efter her på siden. Der gik to uger og så var hele banden i gang med at spille FM i den polske Liga. Det blev så ikke til det lange save personligt, men jeg prøvede det. Det er da lidt interessant. Man får en masse, nye, flotte stadions som virkelig giver fodbolden i disse lande noget. Før EM tænkte man jo på ukrainske stadions ud fra samme skabelon som jeg generelt tænker på østeuropæiske stadions. Altså uden tag, med atletikbane og kun halvfyldt. Det bliver ikke kedeligere. Men Ukraine viste altså nogle flotte bygningsværker frem i form af Lviv Arena, det olympiske stadion og Donbass Arena. Kloge hoveder hævder at gode faciliteter giver frugt, og de har muligvis ret. Der er altså større udviklingspotientia le i disse moderne arenaer end i de klassiske østeuropæiske stadions.

Så på den måde får et land meget mere end en økonomisk tur på skadestuen, og selvom det meste nu til dags gøres op i kroner og ører, så mener jeg at disse faciliteter og erfaringer på lang sigt kan blive guld værd for et land. Derfor er denne beslutning noget tosset noget.

Jeg synes virkelig at Platini siden ankomsten for snart 6 år siden, er dumpet med et brag. Han har efterhånden ikke gjort andet end at fratage os retten til Europæisk topfodbold, og selvom dette tiltag ikke ligefrem gør dét så er det efter min mening hul i hovedet. Jeg har før talt om Europa League, og selvom UEFA-cuppen var håbløst gammeldags, så fungerede det altså. Det fungerede i hvert fald bedre end Europa League. Det nye system i kvalifikationen giver i højere grad de mindre lande chancen og selvom det principielt er okay, så gør det bare at vi må nøjes med at se Dinamo Zagreb frem for Napoli. Det kan man så lide eller ej, men faktum er at begrebet "Champions League" er blevet mere bogstaveligt. Personligt er jeg mere til at Champions League er for de bedste hold i Europa, men nu er Champions League da hvad den var tænkt til.

Det samme gør sig gældende i beslutningen om at udvide EM fra 16 til 24 hold. Der bliver flere små hold, og turneringens niveau flader betragteligt. I lige præcis det er der to ting som jeg har meget svært ved at tilgive UEFA for. For det første ; Hvis vi skal have 24 europæiske hold med så skal vi ned og hente Albanien og Rumænien op fra støvet, og de to lande er ikke ligefrem indbegrebet af EM. Så er det i hvert fald før min levetid. Vi får en masse halvbløde hold med og som jeg ser det er EM for europas bedste hold. Igen viser Platini blødsødenhed overfor de "små" lande i fodbold. For det andet så laver man en turnering med 24 hold. Det betyder 6 grupper med 4 i hver. Og vi skal bruge 16 hold for at lave en 1/8-finale. Med andre ord: De to bedste hold fra hver pulje videre plus de tre bedste treere. Er der noget jeg hader så er når man skal ind og sammenligne treere eller toere eller hvad det nu bliver. Der er så mange ting der afgør udviklingen i gruppen, at det bare bliver alt for random hvilke hold vi får med i 1/8-finalen. Det afhænger af gruppens sværhedsgrad, det afhænger af de enkelte resultater og også hvordan det går i de andre grupper. Kan i se hvis man havner i en pulje som vores og man hedder Danmark? Det er bare bad luck, fordi Danmark i en hver anden pulje højst sandsynligt ville blive blandt de bedste tre treere. Eller vi er i hvert fald blandt de 16 bedste lande i Europa. Der er så mange ting i det der bare ikke hænger sammen i mit hoved. 

Det er heller ikke lang tid siden Platini luftede tanken om at slå Europa League sammen med Champions League. I så fald ville det være hans mest torskedumme beslutning til dato. Det gider jeg næsten ikke engang kommenterer for i kender sikkert allerede min holdning om det, men jeg kan da sige at jeg er oprørt!

Platini har berøvet os vores europæiske topfodbold, han har træffet alle de forkerte beslutninger, og derfor er han, i følge mit hoved, en Fodboldens fjende.
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #52: 09 Dec 2012, 00:24 »

Superligaens største problem.
Igen vil jeg tage fat i et emne som er blevet debatteret en hulens masse gange, men ligesom sidst er det stadig en yderst interessant debat. Indtil videre en debat der ikke er kommet det store ud af, men som egentlig bare appellerer til DBU der, som sædvanlig, vælger at kigge den anden vej og svare "ingen kommentarer" eller "det er fint som det er". Det handler selvfølgelig om DBU, hvilket er noget der formentlig kommer mere om, men denne gang handler det selvfølgelig om debatten: Udvidelse af Superligaen?"

Og jeg kan ligeså godt starte med at gøre det klart at, ja jeg er for.  Jeg synes at ligaens struktur som den er lige nu er en kæmpe klods om benet på dansk fodbold. Det hæmmer i mange tilfælde talentudviklingen og det giver en sportslig ulighed der ikke ses andre steder i Europa. Kigger man rundt omkring os har de, selv i Norge og i Sverige at 16 hold er den bedste ide. Deres ligaer er væsentligt dårligere end vores, men det kan svensk og norsk fodbold åbenbart godt bære. Men måske er vores liga bedre end deres netop fordi vi kun har 12 hold? Nej, det tror jeg ikke. Hvis vi udvidede vores liga tror jeg stadig at Superligaen ville være så langt den bedste af de tre skandinaviske.
Argumenterne er brugt så mange gange, men ikke desto mindre bliver ikke mindre saglige af den grund. Først og fremmest så hæmmer den lille liga i høj grad vores talentudvikling og udvikling af klubberne som sådan. Der er reelt set ikke nogen hold bortset fra FCK som på forhånd kan vide sig sikker af nedrykning. Vi har en meget, meget jævnbyrdig liga, hvor der skal kæmpes om hver eneste point hvis ikke man skal havne i suppedasen. Sidste år vandt FC Nordsjælland jo mesterskabet, men inden sæsonen hvor vi sad og diskuterede nedrykkere, blev Nordsjælland nævnt som et hold der med heldet på den forkerte side, kunne rykke ned. Det siger jo bare lidt om hvor jævnbyrdig ligaen er, bortset fra FCK.

Denne smalle struktur giver ikke klubberne mulighed for at tænke langsigtet og satse på et bæredygtigt projekt, fordi der ikke er råd til svingture på vejen. Dette går også ud over talentudviklingen, da de unge så ikke vil få den spilletid man måske ellers ville være berettiget til. Ligaen har ikke det brede midterfelt som man tit ser give de unge chancen for at vise sig frem, da der skal tænkes mere kortsigtet end ellers. Nuvel der er eksempler på at det kan lykkes, som for eksempel AAB, der med Kasper Kusk, Nicklas Helenius og Lucas Andersen(som dog er taget til Ajax) i spidsen har vist os resultatet af et godt talentarbejde. Men det er altså ikke mere end halvandet år siden, det var ved at koste dem livet. AAB blev som bekendt reddet på målstregen af Tim Janssen, så helt smertefrit har det ikke været. Vi er heldige at AAB havde is i maven til at søsætte projektet og så ellers holde fast. Hvis de var rykket ned den sæson er det ikke utænkeligt at disse talenter var rykket til Superliga-klubber for at få spilletid i den bedste danske række. Men det er svært for et talent at få chancen for at spille Superliga-fodbold lige nu.

Denne manglende mulighed for at tænke langsigtet, får også klubberne i højere grad til at investere i at overleve. Dette gælder også for lejemål. Vi ser tit et hold der ligger under stregen, gå ud og lave en million haste-lejeaftaler for at kravle op over stregen igen. Hvem husker ikke da man gjorde dette i AAB med DUncan og Lumb blandt andet? Man siger jo at lejemål ikke rykker på andet end tabellen, og det er vel i og for sig rigtigt, men i Danmark er det så også nok. Men lykkes disse investeringer ikke, ja så kradser krisen. Esbjerg er op til denne sæson blevet hårdt mærket af turen i 1.Division og selvom medier skriver mere om Brøndby så er Esbjergs økonomi bestemt også skrøbelig.  Det er ikke mange hold der kommer ud som de samme efter et ophold i Danmarks næstbedste division. Klubber havner tit i økonomiske vanskeligheder dernede, og kommer man ikke op året efter, ja så er skaden mere eller mindre sket. Så bliver det svært at komme op igen, fordi de nedskæringer der skal til for at undgå konkurs ofte betyder en markant svækkelse af truppen. Se på Viborg. En klub med masser af potentiale, men de hænger fast dernede og har meget svært ved at bide sig fast i toppen af 1.Division. Som sådan har de en enorm talentdatabase spredt ud over det meste af Midtjylland og også en del af Nordjylland. Viborg burde bestemt kunne tiltrække talenter fra Holstebro og andre forholdsvis store byer, men resultaterne udebliver. De har et flot stadion, der på mange måder er langt bedre end Silkeborg og Haderslev, men de hænger bare fast. Dette gælder også for hold som AB, der nu er rykket helt ned i bunde af tabellen, Vejle og nu også HB Køge.

Netop fordi ligaen er så smal, ser vi næsten årligt et tophold(jajajaja alle haters, Brøndby er et bundhold), eller klassiks tophold ryge ned i kampolage med stregen. Sidste år var det Brøndby, igen i år er det Brøndby(FC Midtjylland også) og for ikke særligt mange år siden var OB nede og vende. Lad tophold være tophold, i stedet for en liga hvor medaljer skifter ejer, som vi andre skifter underbukser(Igen er FCK undtagelsen der bekræfter reglen).
Et af modargumenterne er ofte at ligaen vil blive for udvandet med 16 hold og at forskellen mellem top og bund vil blive for stor, men her er jeg på ingen måde enig. Som det ser ud nu har vi de 12 bedste hold i Superligaen ment til sommer skal der altså sorteres to fra og to dårligere hold skal op. Vi har fem hold der er i spil, og det er meget tæt dernede. Sorterer vi  Brønshøj fra, som må siges at være det svageste af de tre så har vi FC Vestsjælland, Vejle Boldklub(for mig hedder Vejle, Vejle og så kan de godt glemme alt om Kolding), Viborg og Lyngby. Alle fire hold som er nogenlunde på samme niveau og to af dem skal alligevel op. Fordi disse fire kommer op(Og Randers og Esbjerg bliver) gør det ikke ligaen meget dårligere fordi alle holdene er cirka det samme niveau. Som sådan må toppen i 1.Division og bunden Superligaen have cirka samme niveau, og da vi de seneste par år har set nærmest uhyggeligt spændende oprykningskampe i 1.Division kan der jo være mulighed for at give disse hold muligheden for at spille i en liga med 16 hold. HB Køge har lige nu store problemer i 1.Division, så så dårlig er toppen heller ikke når nedrykkeren allerede er hægtet af.

Slutteligt er det moralske, og på mange måder også det bedste, at vi i en liga med 16 hold ville opnå to ting. For det første ville det åbne mulighed for at spille to gange mod hver, en gang hjemme og en gang ude. en model jeg er langt mere tilhænger af end, det højst uretfærdige trekamps system. Det kan sgu da ikke passe at hold, fordi de præsterede bedre sæsonen før skal belønnes med en ekstra hjemmekamp. I værste tilfælde kan sådan noget jo afgøre guldet til den eller anden side, eller overlevelse. Og jeg gentager: I værste tilfælde. Man ser det ikke andre steder i Europa, og heldigvis for det, for jeg synes den nuværende turneringsstruktur er håbløs.

For det andet så kommer der 3 færre kampe i kaldeneren hvilket giver mulighed for at afskaffe de tidlige December-kampe eller Marts-kampene. Vi ser gang på gang, at kampe bliver aflyst grundet snefald eller is i banen. Dette problem er der blevet lettet lidt på, efter der de fleste steder er kommet varme i banen, men som eksempel er to kampe i fare for aflysning i morgen grundet snestorms-varsel. Fjern disse kampe og hvis der er nogle vi ikke har fået bugt med, ved de tre, så ryk dem et længere stykke ind Juni, spil nogen flere midtugekampe eller what ever. Bold i December og Marts duer bare ikke i Danmark. En eneste gang er vi startet den 28.Februar hvilket var første gang det skete. At vi skal starte i Februar er jo helt forrykt. Jeg ved godt at dette ikke løses ved kun at spille 30 kampe, men det kan hjælpe på problemet.

Jeg synes personligt bare at DBU skal få fingeren ud og udvide vores bedste bud på en seriøs liga, men jeg ved bare godt, inderst inde, at chancen for det er cirka den samme som at vinde 7 rigtige i Lotto. Eller mindre.

Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #53: 09 Dec 2012, 00:27 »

Jeg opfordrer igen til at denne tråd ikke bliver betragtet som min, men at man gerne må gå herind og skrive selv hvis man lyster(Jeg skal nok også ændre navnet lidt så  crazy). Hvis man ikke har lyst til det, men har et spændende emen kan i også skrive til mig, og jeg skriver glædeligt om emnet.
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #54: 11 Dec 2012, 22:29 »

http://onside.dk/platini-afviser-maallinjeteknologi

Lige som opfølgning på Platini-indlægget, du havde på et tidspunkt.

Jeg synes, det er forargeligt, at han ikke kan indse, at det er nødvendigt med mållinjeteknologien . Der har efterhånden været masser af tilfælde, hvor der har været problemer med dette, så det er for mig en gåde, at han ikke vil indføre det. Hvis man bliver ved med at udskyde det, vil antallet af situationer hobe sig op.

Han nævner, at der står en dommer ved hvert mål, hvilket ifølge ham er nok. Det er jeg dybt uenig i. Hvorfor ikke bare have den teknologi? Så er man sikker på, at der ikke vil ske flere fejltagelser.

Fodbolden er på vej ind i en ny tid, hvor antallet af dommerfejl, skal minimeres. Måske fordi der er kommet så mange penge ind i fodbold, at det er for betydningsfuldt. Hvis det mållinjeteknologien bliver indført, bliver det spændende at se, om det fører til flere teknologiske metoder i fodbold.

Og hvad menes der med 'græsrødderne', som han heller vil investere pengene i?
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #55: 11 Dec 2012, 22:44 »

http://onside.dk/platini-afviser-maallinjeteknologi

Lige som opfølgning på Platini-indlægget, du havde på et tidspunkt.

Jeg synes, det er forargeligt, at han ikke kan indse, at det er nødvendigt med mållinjeteknologien . Der har efterhånden været masser af tilfælde, hvor der har været problemer med dette, så det er for mig en gåde, at han ikke vil indføre det. Hvis man bliver ved med at udskyde det, vil antallet af situationer hobe sig op.

Han nævner, at der står en dommer ved hvert mål, hvilket ifølge ham er nok. Det er jeg dybt uenig i. Hvorfor ikke bare have den teknologi? Så er man sikker på, at der ikke vil ske flere fejltagelser.

Fodbolden er på vej ind i en ny tid, hvor antallet af dommerfejl, skal minimeres. Måske fordi der er kommet så mange penge ind i fodbold, at det er for betydningsfuldt. Hvis det mållinjeteknologien bliver indført, bliver det spændende at se, om det fører til flere teknologiske metoder i fodbold.

Og hvad menes der med 'græsrødderne', som han heller vil investere pengene i?

Græsrods fodbold er ungdomsfodbold, hvor UEFA giver x antal kr. til DBU, der SKAL bruges på udviklingen af ungdomsfodbold.
Om det er faciliteter, flere samlinger eller hvad de nu kan finde på er så op til de "kloge" hoveder.
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #56: 11 Dec 2012, 22:50 »

http://onside.dk/platini-afviser-maallinjeteknologi

Lige som opfølgning på Platini-indlægget, du havde på et tidspunkt.

Jeg synes, det er forargeligt, at han ikke kan indse, at det er nødvendigt med mållinjeteknologien . Der har efterhånden været masser af tilfælde, hvor der har været problemer med dette, så det er for mig en gåde, at han ikke vil indføre det. Hvis man bliver ved med at udskyde det, vil antallet af situationer hobe sig op.

Han nævner, at der står en dommer ved hvert mål, hvilket ifølge ham er nok. Det er jeg dybt uenig i. Hvorfor ikke bare have den teknologi? Så er man sikker på, at der ikke vil ske flere fejltagelser.

Fodbolden er på vej ind i en ny tid, hvor antallet af dommerfejl, skal minimeres. Måske fordi der er kommet så mange penge ind i fodbold, at det er for betydningsfuldt. Hvis det mållinjeteknologien bliver indført, bliver det spændende at se, om det fører til flere teknologiske metoder i fodbold.

Og hvad menes der med 'græsrødderne', som han heller vil investere pengene i?
Det er jo helt åndssvagt det her. Du er inde på noget af det rigtige når du siger at det her er for betydningsfuldt til bare at lade en dommer se om den er inde eller ej. Femdommer systemet fungerer ikke, og jeg tror ikke på at det er dommerne der er inkompetente. Selv om man står en meter bag mållinjen så er det åbenbart for svært for mennesket at vurdere hvorvidt bolden er inde eller ej. Igen en skør ide af Platini.

I øvrigt var det planen at der snart kommer et indlæg om mållinjeteknologi, men det kan være at det bliver lidt anderledes end det har været hidtil  Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #57: 11 Dec 2012, 22:53 »

Skriv korter Anfield Wink Så tror jeg flere vil læse med og komme med deres syn, mange dør simpelthen undervejs Peace
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #58: 11 Dec 2012, 22:56 »

Skriv korter Anfield Wink Så tror jeg flere vil læse med og komme med deres syn, mange dør simpelthen undervejs Peace
Ja det er sgu lidt langt... Jeg har også lagt mærke til at de fleste blogs på nettet er noget kortere end mine, men jeg har egentlig troet at hvis det var tilpas godt skulle folk nok blive hængende. Dette er så ikke tilfældet... Det der med at fatte mig i korthed har aldrig været min styrke, og det vil i så fald kræve mere arbejde af mig, men jeg skal da nok prøve  Wink
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #59: 11 Dec 2012, 22:58 »

Det der med at fatte mig i korthed har aldrig været min styrke

Kender problemet  crazy   Grin

Er i øvrigt enig med jer i denne sag. Hovedrystende at man ikke snart får gjort noget ved de mål/ikke mål. Det er jo umuligt for en linjevogter at se med den fart bolden har, og med alle de spillere som er involveret. Fodbold er så vigtig en sport popularitetsmæssigt og økonomisk, at man ikke bare kan lade stå til i denne sag Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010