home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 524 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Anfield Roads fodboldskriverier
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Anfield Roads fodboldskriverier  (Læst 23978 gange)
Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #15: 25 Nov 2012, 12:56 »

Europa League – Den europæiske taberturnering.
De europæiskes turneringers gruppespil lakker snart mod enden, og det betyder også en sidste spillerunde hvor der uden tvivl, vil blive nogle opgør der bliver afgørende for videre avancement. Disse to turneringer, Champions Leauge og Europa League, er på mange måder ens og på andre måder helt forskellige. Den største forskel er dog, som navnene også antyder, at Champions League er langt den største af de to turneringer. Dette afspejler sig både hvis man kigge på deltagerlisten, men også på det generelle niveau i kampene. Mens vi i Champions League ser nogle fantastisk underholdende kampe, i denne sæson anført af Dortmund og Jürgen Klopp, er tempoet i Europa Leauge bare på et helt andet og lavere niveau. Igen skyldes dette flere forskellige faktorer.

Først og fremmest fordi Europa League ikke har ligeså gode hold som Champions League, og for det andet fordi de store hold der nu en gang spiller med ikke rigtigt gider ofre noget for sagen. Hvilket faktisk er det denne blog kommer til at handle om.  Hvorfor vil de store hold ikke bruge denne turnering til andet end at teste talenter af, og så måske håbe at de og reserveholdet kan bære dem et stykke vej?

Arjen Robben fra Bayern München var for noget tid siden ude og give Europa League en ordentlig sviner. Han ville faktisk helst undgå at spille Europa League, frem for at træne eller holde fri. Også Bayerns andet snobbehovedet Franck Ribery var ude med udtalelser der havde samme budskab. Nu er disse to kendt som nogen af de mest snobbede og arrogante spillere du kan finde, men jeg tror at der er mange spiller rundt  omkring der deler deres holdning. I deres øjne er Europa League bare det rene tidsspilde og ikke noget de gider bruge deres torsdage på. Det er da helt sikkert.

Kigger vi på sidste års turnering så vi også et par gedigne ”overraskelser.” Først blev Tottenham slået ud i en ellers forholdsvis nem pulje, med PAOK Thessaloniki, Rubin Kazan og et andet hold som jeg ikke helt kan huske. Jeg mener dog at dette var et væsentligt dårligere hold end de tre andre(Hvis nogen herinde kan huske det må i meget gerne skrive herunder). Tottenham tabte det på gulvet da man i næstsidste spillerunde tabte 0-2 til PAOK Thessaloniki, på White Hart Lane. Ingen vil da for alvor mene at Tottenham er et dårligere fodboldhold end de tre andre. Vi taler altså om et hold, der cirka en måned efter denne kamp lå nummer 2 i Premier League, og kunne spille sig op på førstepladsen med en sejr ove Manchester City. Ikke desto mindre siger man jo at tabellen lyver aldrig. Eller gør den? Lige præcis i denne turnering vil jeg mener at den i nogle tilfælde gør. Men det vender vi tilbage til.

Senere i turneringens 1/16 finaler fik Europa League selskab af otte klubber fra Champions Leauge. Heriblandt Manchester United, som jo traditionelt er et hold der kommer langt i Champions League. De trak Athletic Bilbao, som højst overraskende vandt 3-2 på Old Trafford og efterfølgende slog dem helt ud på hjemmebane. Igen er der tale om en stor overraskelse. Personligt vil jeg i hvert fald ikke mene at Athletic Bilbao er et bedre fodboldhold end Manchester United. Heller ikke selvom Fernando Llorente, Iker Munian og Susaeta tog hele Europa med storm over de to kampe. Nu kom Athletic så hele vejen til finalen, men ændrer ikke på overraskelsens størrelse. Året efter? Jo nu ligger Athletic såmænd sidst i Gruppe I med et point. Gruppen består af Lyon, Sparta Prag, og Hapoel Kiryat Shmona FC. Ikke just værdigt for det hold der slog Manchester United ud sidste år.

Da UEFA oprettede Europa League i 2009, gjorde man det for at erstatte den forældede UEFA-Cup og for at gøre Europas næststørste turnering endnu mere prestigefyldt. Den ide har dog været en kæmpe fiasko og udviklingen er bare gået den anden vej. UEFA har dog gjort hvad de kan for at promovere deres turnering. De har lavet den i næsten samme format som storebror, har to faste spilletidspunkter, og en fast spilledag. Der er lavet en side der ligner storebrors på en prik, bortset fra farverne, og man har lavet en fælles grafik og opsætning for hele showet.

Men hvorfor gider de her store klubber og spillere så ikke lege med? I hvert fald ikke ligeså seriøst som i andre turneringer. 

Spørgsmålet er svært at svare på, men den første og mest åbenlyse grund er at modstanden og holdene der er med i turneringen ikke er ligeså gode som tidligere i de europæiske turneringer. Eksempel vis består Gruppe B af de forsvarende mestre Atletico Madrid, Viktoria Plzeň,  Académica de Coimbra og sidst men ikke mindst, Hapoel Tel-Aviv. Imponerende. Gruppe H har samme mønster. Inter, Rubin Kazan, Partizan Beograd og Neftci består gruppen af. Igen er det en voldsomt imponerende sammensætning. 48 hold er simpelthen for meget hvis turneringen skal være et lukrativt selskab. De store klubber møder ikke lige så stor modstand som i deres respektive ligaer, og talenterne vil ofte kunne bære dem igennem. Ja det er også fint at de unge får deres chance, men jeg forbinder ikke europæisk fodbold, med så kedelige kampe og så lavt tempo. Som Liverpool fan er det spændende at se Adam Morgan ja. Men det giver bare ikke det samme som at se Luis Suarez afdrible fem mand og putte læderet i kassen. Ja jeg ved godt at det også handler om at spare sine spillere, men kan det lade sig gøre i Champions League kan det vel også lade sig gøre i Europa League.

En anden og også meget væsentlig side af det er det økonomiske. Chanpions League, er en betydeligt større pengemaskine, både for UEFA men sandelig også for klubberne. Lad os tage et kig på de summer UEFA deler ud for deltagelse og præstationer i de to turneringer. Disse talt stammer fra sæsonen 2010/2011, men jeg gå ud fra at de stemmer nogenlunde overens, med i dag.

Porto som gik hele vejen i Europa Leauge, og fik i alt 7.837.046 € ud af anstrengelserne. Det er marginalt mere end hvad Champions Leagues dårligste hold indtjener. MSK Zilina var med i Champions League, og uden så meget som et eneste point, og en målscore på -16 formåede de alligevel at hive 7.412.000 € hjem. I participation bonus og Match bonus, hvilket er det samme beløb for alle hold, scorede Porto 640.000 € og 360.000 €. Til sammenligning scorede MSK Zilina henholdsvis 3.900.000 € og 3.300.000 €. Summen totalt er altså 7,2 gange større for MSK Zilina. For et hold der har været med i Champions League, fået nul point og nogle ordentlige røvfulde, i forhold til det vindende hold i Europa League. Så beder de næsten også selv om det UEFA. 

Tager vi vinderne og sammenligner får vi også en pænt stor difference. Porto tjente som før nævnt 7.837.000 €. FC Barcelona tjente lidt mere end det. 51.025.000 € lød deres fortjeneste på. Barcelona tjente således cirka 6,5 gange så meget som Porto.

I Europa League turneringen delte UEFA i alt 150.300.000 € ud til klubberne for deltagelse og præstationer. I Champions League er tallet markant højere, nemlig 754.100.000 €. Det er ret præcist fem gange så meget. Forskellen er til at tage og føle på. Hvis en klub kan vinde mere på at satse på den hjemlige liga og komme i Champions League, frem for at gå hele vejen i Europa League, er det klart at klubberne går den vej.

Oven i hatten kommer alle tv-pengene som ikke fremgår af regnskaberne hvilket jo er meget større i Champions League end i Europa League(eller er det Market Pool? Er ikke helt sikker, men jeg har da kunne se noget ud af tallene). Disse tal er kun bidrag fra UEFA. Selvom tv-pengene selvfølgelig kommer ind i en pulje hos UEFA og så bliver betalt til klubberne. Lige omkring den med tv-penge må i altså lige hjælpe mig lidt...Men så vidt jeg ved er de ikke inkluderede i tabellen.

Personligt mener jeg at man skal satse på at vinde de turneringer man nu engang er med i, uanset pengene, som i måske har bemærket i Liverpool-tråden, men hvis det betaler sig skal jeg næppe klage. Jeg vil virkelig gerne vinde, men økonomisk kan det måske ikke engang betale sig at satse på den. Dillemma!

Det var de to mest væsentlige grunde til at klubberne fravælger Europa League, og der er sikkert flere, men jeg stopper for nu.

I min familie og blandt venner har turneringen efterhånden blevet stemplet som en ”taberturnering”. Hvad synes i om denne betragtning?

Regnskabet for UEFA Europa League 2010/2011
Regnskabet for UEFA Champions League 2010/2011
« Seneste Redigering: 25 Nov 2012, 13:10 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #16: 27 Nov 2012, 21:32 »

Når nu du sammenligner CL og EL økonomisk, synes jeg samtidig det ville være oplagt at sammenligne EL med hvordan tingene så ud i UEFA Cup-tiderne, såvel økonomisk som antal deltagende hold fra gruppespilstaget. Det vil måske også give et bedre billede af hvorfor EL har fejlet, som det har tilfældet og hvad UEFA kan gøre for at få de deltagende hold til at prioiterer turneringen højere, ihf. de store hold.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #17: 27 Nov 2012, 21:56 »

Når nu du sammenligner CL og EL økonomisk, synes jeg samtidig det ville være oplagt at sammenligne EL med hvordan tingene så ud i UEFA Cup-tiderne, såvel økonomisk som antal deltagende hold fra gruppespilstaget. Det vil måske også give et bedre billede af hvorfor EL har fejlet, som det har tilfældet og hvad UEFA kan gøre for at få de deltagende hold til at prioiterer turneringen højere, ihf. de store hold.

Jamen det kan vi da godt gøre lynhurtigt. Ifølge UEFAs årsrapport 08/09 så delte de 41.792.856 € ud til de respektive klubber. Altså bliver der uddelt 3,6 gange flere penge i Europa League end der gjorde i den gamle UEFA Cup. Vinderen, Shaktar Donetsk, fik således 3.630.040 € hvilket er 2,2 gange mindre end Porto fik i 11. Altså må andelen distribueret til andre klubber være vokset siden Europa League så dagens lys. I det hele taget er beløbet vokset noget, med hele 306% siden UEFA Cuppen blev afskaffet. Så det kan ikke være det der gør, at Europa League er mindre prestigefyldt end UEFA Cuppen.
« Seneste Redigering: 27 Nov 2012, 22:11 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #18: 28 Nov 2012, 16:43 »

Thumbs Up
Det gør det bare mere mystisk, at interessen blandt de store hold, er blevet sådan overfor EL.

Anyways:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/championsleague/article1873461.ece
Jeg gad godt vide hvad pokker de ryger derinde. Godt for helbredet kan det næppe være.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #19: 29 Nov 2012, 16:38 »

Thumbs Up
Det gør det bare mere mystisk, at interessen blandt de store hold, er blevet sådan overfor EL.

Anyways:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/championsleague/article1873461.ece
Jeg gad godt vide hvad pokker de ryger derinde. Godt for helbredet kan det næppe være.

Hvis min teori om at det også handler om at selskabet ikke er lukrativt nok, gundet for mange hold, vil det jo også bare udfase CL til en hvis grænse. Platini har jo ikke lavet andet end at spolere alle vigtige turneringer...
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #20: 29 Nov 2012, 16:39 »

Roligan-æren er forbi.
Først og fremmest så er jeg, som de fleste nok ved, Brøndby-Fan. Normalt når man skriver journalistik opererer man med begrebet ”tilstræbt objektivitet”. Dette betyder at journalisten så vidt muligt forsøger ikke at lade sig påvirke af egne holdninger, men derimod forsøger at bevare det neutrale overblik. Dette vil ikke forekomme i dette indlæg. Jeg er Brøndby-fan, det står jeg ved, og som sådan vil indlægget også blive farvet. I skal ikke forvente at det er gennemsyret af blindt til FCK, for det er jeg, uden at ville virke arrogant, alt for klog til. Men mine synspunkter, som Brøndby-mand vi formentlig skinne igennem, i enkelte afsnit.

Men til det det hele handler om; Tilskuerballade.

I Danmark har vi længe kaldt os selv for roligans. Vores selvforståelse har i mange år bundet i at vi er de mest fredelige, glade og uskyldige fodboldfans man kan tænke sig. Den 6. Juni 2007 led denne selvforståelse et kæmpe knæk. Manden der senere har fået tilnavnet ”Fodboldtossen” overfaldt en forsvarsløs tysk dommer, Herbert Vandel. Kampen er senere blevet døbt ”skandalekampen”. Senere har der flere gange været optøjer omkring de såkaldte ”New Firms”, men vi har faktisk aldrig rigtigt vært i nærheden af alvorlige former for Tilskuerballade. Det kom vi dog i går aftes ved omkring kl. 23. Målt på internationalt målestok er det ikke en af de værre, men i dansk målestok er den i den hårdere kategori. Der har tidligere i  Danmark været forskellige problemer omkring pyroteknik, afbrændte sæder og slåskamp udenfor stadion, men reel tilskuerballade inde på Stadion, har vi faktisk ikke oplevet før i sådan en grad. Men det venter vi med for jeg vil egentlig helst begynde med begyndelsen.

Da dommeren fløjtede af efter 90 minutter, var jeg faktisk godt i stemning. Jeg var faktisk glad. Glad for at vi igen havde fået det ”frie derby” tilbage og glad for at vi havde to store fangrupper der kunne konkurrere om overtaget. Men ikke desto mindre blev jeg glad for at se Sydsiden fyldt til randen! Det er mange, mange år siden jeg har set så mange mennesker på Sydsiden. De leverede gennem hele kampen, en fantastisk kulisse, og en stemning, der virkelig siger spar to. Tilbage var glæde omkring det københavnske derby, og tilbage var min lyst til at se det. Kampen var blevet hypet gennem længere tid, af både fans og klub. Til kampen i August udprioriterede jeg simpelthen kampen. Jeg kan huske at mig og min far, sad og kiggede på hvad mulighederne for at se fodbold den dag var. Til sidst ender vi med at se på hinanden og tænke nøjagtigt det samme. Vi ville helst se Tottenham-Everton. I kan kalde mig for en svans eller hvad i vil, men faktum er at Tottenham-Everton stod højere på min dagsorden end FCK-Brøndby. Det siger alt! Alt!!

Jeg tænkte at jeg ville herind i min blog og skrive om, hvor fantastisk det er at vi endelig havde fået det tilbage, og hvor meget det giver til hele ens dag og uge at der er Derby igen. Men den kan jeg så godt pakke sammen nu.

I går var intet andet end en fantastisk aften for alle Brøndby-fans. Vi ligger pt. Sidst i Superligaen og vi har, foruden sejren i November sidste år, ikke slået FCK i fire år. Det er hårde tider. Rigtigt hårde tider. Derfor var sejren så vigtig og glæden så stor. Men folk kunne ikke styre det. Glæden blev ikke mindre af at målscoren hedder Mike Jensen. Han har altid vist et kæmpe Brøndby-hjerte og altid gået forrest. Men i går var hans sidste hjemmekamp på Brøndby Stadion, og Mike der aldrig har fået en sejr over FCK blev matchvinder. Mike Jensen er altså den spiller der har spillet flest Derbys uden at vinde. Derfor var glæden helt euforisk og så kæmpe stor. Men så kunne man heller ikke styre det. Man kunne bare ikke dy sig.  Men et almindeligt menneske burde altså være i stand til at styre den glæde. Det er jo heller ikke sådan at jeg går i skolen og slår min klassekammerat ned hvis jeg hader ham? Fodbold er følelser, men når de bliver for store kan det udvikle sig til mere end følelser. Det gjorde det i går, og så er det altså en forkert måde at afhjælpe de følelser ved at gå ned og opsøge en gigantisk slåskamp.

Og nu viser det sig så at alle de restriktioner der har været omkring de her kampe ikke har hjulpet folk til at opføre sig ordenligt, men derimod bare jævnet interessen.

Man kunne simpelthen ikke dy sig for at løb ned og håne FCK- fansene. Jeg kan ikke beskrive hvor dumt jeg synes det er. Nu har vi i to lange år, kæmpet for frie derbys og i blot andet forsøg, kan tosserne igen ikke styre sig. Helt klart jeg er for en baneinvasion, men folk må gerne tænke sig om. Nuvel det er ulovligt, siger kritikere, men så længe det sker uden større problemer ser jeg ikke noget problem i det. Desværre endte det ikke uden problemer. Folk opsøger jo ligefrem problemerne.
Hvorfor? Ja det er jo så det jeg fatter fuldstændigt hat af. Vi har vundet en meget vigtig fodboldkamp, så selvfølgelig skal man feste med spillerne, men hvorfor dog ødelægge festen med al det skidt bagefter? I mit hoved giver det bare ingen mening.

Jeg tror ikke at grunden til at portene igen åbnede er fordi man har vurderet at vi kan styre det. Jeg tror faktisk det handler mere om at interessen omkring Superligaen i sin helhed er faldet gevaldigt (Læs mere om det næste gang). Og da det københavnske derby suverænt er Superligaens bedste produkt, har man ikke kunnet tåle at også disse kampe dør.

Tidligere har man sagt, at mange af de her bøller ikke er fodboldfans men voldsmænd der bare kommer for at slås. At sige det om i går er en kæmpe misforståelse. For mange af de her der i går invaderede banen, er netop fodboldfans.  De er så meget fodboldfans at de ikke kunnes styre det. Halvvejs grundet den enorme strøm af glæde og dels fordi der til sådanne kampe bliver skyllet godt ned med øl. Og så eskalerede det på en helt uacceptabel måde.

Det vigtigste for mig er bare at de blander alle andre end dem og deres modpart udenom det. Hvis de holder os andre udenfor, kan de kun slå på folk af deres egen støbning, og så politiet. Det er lige før jeg er nået dertil, hvor jeg bare må sige at restriktioner og fangetransport absolut ingen effekt har. Den eneste måde at få tosserne til at komme til fornuft er velsagtens at lade dem fortsætte og så give hinanden et par tæsk. Så kan de lære at holde sig væk. Vi har forsøgt at tale dem til fornuft de sidste mange år, men intet fatter de.

Frie derbys synes meget langt væk lige nu, så jeg vil gerne sende en stor tak til alle dem der igen, ødelagde en super aften for resten. Tak for at jeg igen bliver hevet ned på jorden. Ned på den jord hvor Tottenham-Everton er mere interessant end Brøndby-FCK.
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #21: 29 Nov 2012, 16:45 »

Hvis nogen har lyst til at komme med forslag til emner skal i være meget velkommen til det  Smiley

Og hvis i har noget kritik eller respons vil jeg også meget gerne høre det. Her tænker jeg ikke så meget på mine holdninger, men mere om selve det skriftlige, og opbygningen osv. Jeg vil meget gerne høre det, hvis der er noget. Også selvom det er en ordentlig opsang af den sidste her, for den var, hvis jeg selv skal sige det, rigtig dårlig  crazy
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #22: 29 Nov 2012, 16:47 »

Man kunne simpelthen ikke dy sig for at løb ned og håne FCK- fansene. Jeg kan ikke beskrive hvor dumt jeg synes det er.

Personligt gjorde jeg det jo som bekendt også, og jeg havde ikke fået en eneste dråbe øl den aften. Det drejede sig udelukkende om en impulsiv handling fordi man var så forbandet glad og lettet, og fordi man samtidigt hader de aber så meget. I mine øjne er det faktisk en naturlig reaktion, når vejen derned nu stod på vid gab.

Det handler ikke om at Brøndbys fans løber ned foran fck's afsnit og hovererer, mens deres fans står med fråde om munden og synger sange mod os, mens de ihærdigt rusker i det uigennemtrængelige hegn foran dem.

Det handler om at der er et fåtal der ikke holder ved det verbale, men begynder at smide ting efter hinanden..
Jeg kommer aldrig til at se problemstillingen i det andet, og havde man været med på nærmeste hold ville man ikke kunne andet end være grebet af det.

Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #23: 29 Nov 2012, 16:53 »

Personligt gjorde jeg det jo som bekendt også, og jeg havde ikke fået en eneste dråbe øl den aften. Det drejede sig udelukkende om en impulsiv handling fordi man var så forbandet glad og lettet, og fordi man samtidigt hader de aber så meget. I mine øjne er det faktisk en naturlig reaktion, når vejen derned nu stod på vid gab.

Det handler ikke om at Brøndbys fans løber ned foran fck's afsnit og hovererer, mens deres fans står med fråde om munden og synger sange mod os, mens de ihærdigt rusker i det uigennemtrængelige hegn foran dem.

Det handler om at der er et fåtal der ikke holder ved det verbale, men begynder at smide ting efter hinanden..
Jeg kommer aldrig til at se problemstillingen i det andet, og havde man været med på nærmeste hold ville man ikke kunne andet end være grebet af det.

Som jeg siger så handlede det netop om en impulsiv handling, fordi glæde var så stor. Men jeg nægter at tro på at ingen af dem der gik derned ikke var fulde. Mange af dem har med granti været så selvfølgelig bærer det også en del af skylden.

Jeg synes bare at enhver idiot kunne have forudset at det ikke ville stoppe ved det verbale. Det har det aldrig gjort og vil aldrig gøre.
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #24: 29 Nov 2012, 16:57 »

Citat
Som jeg siger så handlede det netop om en impulsiv handling, fordi glæde var så stor. Men jeg nægter at tro på at ingen af dem der gik derned ikke var fulde. Mange af dem har med granti været så selvfølgelig bærer det også en del af skylden.

Jeg synes bare at enhver idiot kunne have forudset at det ikke ville stoppe ved det verbale. Det har det aldrig gjort og vil aldrig gøre.

Jeg tror nu heller ikke at problemet var at folk var fulde. Sådan syntes jeg ihvertfald ikke at det plejer af være.
Derimod er jeg helt enig i, at man aldrig nogensinde kunne have forventet at det ville forblive ved det verbale da situationen allerede havde udviklet sig, som den gjorde. Hvis det skulle have været forhindret, skulle det være stoppet lang tid før.
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #25: 29 Nov 2012, 17:04 »

Jeg tror nu heller ikke at problemet var at folk var fulde. Sådan syntes jeg ihvertfald ikke at det plejer af være.
Derimod er jeg helt enig i, at man aldrig nogensinde kunne have forventet at det ville forblive ved det verbale da situationen allerede havde udviklet sig, som den gjorde. Hvis det skulle have været forhindret, skulle det være stoppet lang tid før.

Jeg siger ikke at det skete sådan fordi folk var fulde, jeg siger at det var en del af det.  Wink Måske er det kun få der var fulde, men det har afgjort betydet noget. Jeg var selv på Stadion mod Horsens, hvor jeg stod lige nedenfor nogen gutter der simpelthen havde bællet øl i stride strømme. Jeg er ikke i tvivl om at de havde gjort det der  Grin
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #26: 29 Nov 2012, 17:16 »

Enig med jer begge, men jeg synes stadig det er en fair betragtning fra mig som individ.

Jeg løb aldrig derhen for at skade nogen fysisk, jeg løb kun derned for at gnide salt i såret på den fanskare jeg hader allermest. Kan jo kun tale for mig selv, men jeg mener lovbrud her til trods, at man bør tænkte på folks helbred når man begynder at smide med romerlys efter andre.

Er fan af pyro NÅR DET ER I HÅNDEN OG PÅ TRIBUNEN !
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #27: 29 Nov 2012, 17:36 »

Enig med jer begge, men jeg synes stadig det er en fair betragtning fra mig som individ.

Jeg løb aldrig derhen for at skade nogen fysisk, jeg løb kun derned for at gnide salt i såret på den fanskare jeg hader allermest. Kan jo kun tale for mig selv, men jeg mener lovbrud her til trods, at man bør tænkte på folks helbred når man begynder at smide med romerlys efter andre.

Er fan af pyro NÅR DET ER I HÅNDEN OG PÅ TRIBUNEN !
Er helt på lige fod med dig.

Dog er det langt fra alle, der har det på samme måde.
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #28: 29 Nov 2012, 17:40 »

Enig med jer begge, men jeg synes stadig det er en fair betragtning fra mig som individ.

Jeg løb aldrig derhen for at skade nogen fysisk, jeg løb kun derned for at gnide salt i såret på den fanskare jeg hader allermest. Kan jo kun tale for mig selv, men jeg mener lovbrud her til trods, at man bør tænkte på folks helbred når man begynder at smide med romerlys efter andre.

Er fan af pyro NÅR DET ER I HÅNDEN OG PÅ TRIBUNEN !

Men det er også ren utopi at tro at man bare får lov at løbe ned og spille kong gulerod foran en flok fans, uden at de på nogen måde vil føle sig trådte på og svare tilbage. For engangs skyld havde jeg håbet på meget mere kasteskyts og jeg ærgrer mig over ikke at have en billig lighter med.
Logged


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AR´s: Fodbold – Helt Generelt
« Svar #29: 29 Nov 2012, 17:40 »

Jeg synes generelt at situationen bliver talt op til noget, som jeg synes den så langt fra var. Nogle gange skulle man jo nærmest tro, at der var tale om Jordens undergang - dertil må vi trods vente et lille måneds tid endnu. Wink

Jeg kan vitterligt ikke se problemet i at fejre sejren med spillerne. Det er ikke første gang det sker, og næppe heller den sidste. Det som man kunne have ønsket sig, var at kontrollørerne/politiet hurtigere var inde og sætte en 'hertil og ikke længere'-grænse, som i Wien derbyet sidste år (http://www.youtube.com/v/3yjO-frpWwc). Så var der heller næppe kastet div. genstande efter hinanden, og det ville nok heller ikke havde været Jordens undergang.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010