home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:50:28 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23297
  0 Brugere, 644 Gæster Online.

Indlæg: 1132686 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: siebertjames
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  FmF Uden Filter
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint
Forfatter Emne: FmF Uden Filter  (Læst 37675 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF uden filter - Brugernes stemme
« Svar #120: 12 Maj 2013, 00:21 »

Jeg vil foreslå, at det tages op i den anden FmF Uden Filter-tråd, da den ikke oprindeligt var tiltænkt udelukkende at skulle være crewets Peace

Men crewet må vurdere, om trådene skal flettes sammen så Smiley

Anyway, så har jeg den holdning, at man svarer så snart man kan. Det vil sige så snart man har set at man har fået en besked eller en forespørgsel. Derfor er en passende svartid asap (as soon as possible). Jeg ser især et problem i at der ikke svares, når der ligefrem rykkes for det. Ved en situation hvor der er flere sager kan det at svare ryge ud i glemslen på grund af andre sager (kan jeg sige af personlige erfaringer, og undskyld til X på den bekostning), men når der så rykkes for svar, så skal det helst komme prompte efter.

Det er lidt krøllet at svare på, for det er svært at sætte et tidsrum op, andet end at jeg synes man skylder svar så hurtigt som muligt efter man har fået et spørgsmål.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF uden filter - Brugernes stemme
« Svar #121: 12 Maj 2013, 00:23 »

Jeg vil foreslå, at det tages op i den anden FmF Uden Filter-tråd, da den ikke oprindeligt var tiltænkt udelukkende at skulle være crewets Peace
Jeg troede, at deres tråd var udelukkende FM-relateret. Derfor lavede jeg en ny.
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF uden filter - Brugernes stemme
« Svar #122: 12 Maj 2013, 00:25 »

Jeg troede, at deres tråd var udelukkende FM-relateret. Derfor lavede jeg en ny.

Det var også intentionen, at den i starten skulle prøve at lægge op til mere FM-debat på siden, men den skulle ikke dermed begrænses til FM-emner. Jeg forstår dog godt din tanke, da der kun har været FM-emner indtil nu Peace

Som sagt må crewet vurdere om de vil flette trådene. Uanset hvad synes jeg det er et fint og relevant oplæg, som jeg håber vil få en god modtagelse af crew såvel som brugere.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF uden filter - Brugernes stemme
« Svar #123: 12 Maj 2013, 00:47 »

Udemærket tråd Gemma. Om den skal flettes sammen med den anden tråd, er op til crewet, men jeg mener godt man kunne gøre det, da formålet med den oprindelige tråd, ikke kun var at debattere FM.

Det er utroligt svært, at svare på det spørgsmål du stiller Gemma. Alt er jo relativt, men det bedste svar jeg kan komme med, er som Pluto også sagde, at forventelig svartid, er så tidligt som muligt... Den optimale svartid er selvfølgeligt så hurtigt, som det er muligt for den adspurgte at svare, og det er det i dette tilfælde, så snart han har set, at du søger svar på dit problem, da det blot drejer sig om at sende beskeden igen. Dvs. at når den adspurgte/personen med svaret bliver opmærksom på, at nogen søger et svar af en art, bør han svare med det samme, det er muligt for ham. Dog holder den her ikke helt, da det i visse tilfælde, er en del af folks ansvar at holde sig opdaterede med spørgsmål - fx er man som crew til en hvis grad forpligtet til at holde sig opdateret med forskellige problemstillinger rundt omkring på siden, og man kan ikke altid gemme sig bag, at man ikke havde set beskeden.

Så for at gøre en lang historie kort, er forventlig svartid den tid det tager for den adspurgte at blive opmærksom på problemet og svare på det. Dertil kommer forskellige scenarier, hvor det er en del af folks ansvar at holde sig opdaterede til en hvis grad. Men ellers må vi jo ikke glemme, at vi alle sammen er mennesker, og at vi let kan komme til at glemme ting. Smiley

- Håber mit svar gav nogenlunde mening... Wink
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF uden filter - Brugernes stemme
« Svar #124: 12 Maj 2013, 00:48 »

Det giver fin mening. Det er skam også bare en form for icebreaker, der gerne skulle sætte lidt gang i tråden.
Logged


Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF uden filter - Brugernes stemme
« Svar #125: 12 Maj 2013, 00:51 »

Det giver fin mening. Det er skam også bare en form for icebreaker, der gerne skulle sætte lidt gang i tråden.

Som jeg siger, er det også et fint indlæg, men med tidspunktet in mente, kommer der nok først gang i debatten i morgen. Hele idéen med at brugerne kan bringe forskellige ting op til debat, kan jeg godt lide. Selvom der er tråde der delvist dækker dette behov, rammer denne mere bredt, og så slipper man for alle debatterne om, om emnet er on- eller off-topic, og derved kan man holde fokus på selve debatten.
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF uden filter - Brugernes stemme
« Svar #126: 12 Maj 2013, 01:14 »

Må man lægge et nyt emne op til debat nu, eller skal der gå lidt tid?
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF uden filter - Brugernes stemme
« Svar #127: 12 Maj 2013, 01:27 »

Tanken var, når man fandt det passende. Jeg ser intet problem i, at du lægger et nyt op, da dette blot skulle være en icebreaker.
Logged


HansenLFC
Gæst
 
Sv: FmF uden filter - Brugernes stemme
« Svar #128: 12 Maj 2013, 13:41 »

Svare tid. Bob bob.

Der er selvfølgelig ingen krav. Men når du flere gange rykker for et svar, så er det underligt en anden fra Crewet ikke går ind og tager over i sagen. I må vel også undre jer? De fleste gange er der også en begrundelse i baglokalet for den handling som er fortaget. Men må alligevel være en smule nederen at se det crew medlem online af flere omgange som man afventer svar fra. Især når det er i den tråd, man rykker for svar i.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #129: 12 Maj 2013, 19:46 »

Vi har besluttet at sammenflette de to FmF uden filter-tråde, da vi føler, at debatindlægene fra såvel brugere som crewmedlemmer kan være i den samme tråd. Det betyder, at der fremover er mulighed for brugere at komme med debatindlæg i denne tråd. Vi opfordrer dog til, at trådens emner holdes på et acceptabelt niveau, og vi forbeholder os retten til at fjerne emner, hvis de er helt ude af proportioner.

Vi håber og ser frem til gode debatter!
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #130: 28 Maj 2013, 19:24 »

Så er det igen blevet tid til en omgang debat i FMF uden filter. Den her gang er det jeg som her skrevet et oplæg, som jeg håber mange af jer vil debattere livligt omkring.

At snyde, eller ikke at snyde…

Vi kender alle sammen tricksene, der kan gøre Sunderland til mester i 1. sæson. Jeg snakker selvfølgelig om snyderier som FMRTE, Genie-scout, gemme før kampe-tricket, tilføje managers for at købe spillere og så videre. Det er de færreste, der kan påstå, at de aldrig har snydt i FM, og jeg skal da også være den første til at erkende, at jeg har snydt i FM. Jeg brugte flittigt FMRTE til at scoute talenter og personale, lige indtil de valgte, at det pludselig ikke skulle være freeware længere, hvilket er komplet tåbeligt, men det er en anden debat. Dengang FMRTE blev til et betalingsprogram, stoppede jeg også med at snyde. Delvist fordi jeg tænkte at jeg ville få spilleglæden tilbage, hvilket jeg også gjorde, og delvist fordi jeg ikke gad sætte mig ind i, hvordan de andre programmer på markedet virker, når jeg nu var vant til FMRTE. Men er dette snyderi overhovedet snyd, og det virkelig så ”fy fy”, som nogle vil mene?

Dengang jeg startede med at spille FM, eller CM som det hed dengang, var der ikke nogle fancy programmer, man kunne snyde med. Til gengæld vil jeg vove at påstå, at spillet så også var det nemmere. Jeg kunne sagtens vinde Superligaen med AB eller Champions League med Inter uden det store besvær, og store talenter, som Julius Aghahowa og Emil Debski, var endda nærmest gratis. Dette gav mig en stor spilleglæde, da jeg oplevede succes på succes uden besvær. I dag ligger spilleglæden også ved at vinde Superligaen med AB eller Champions League med Inter, men forskellen er; i dag er det ikke nemt. Spilleglæden ligger for mig i at få succes på baggrund af mine evner. Dét, at jeg ligger den rigtige taktik og køber de rigtige spillere… uden at snyde!

Jeg kunne dog forestille mig, at der også i dag er folk, der gerne bare vil vinde og opleve succes. Dette især hos de nye spillere, men med den sværhedsgrad FM ligger på i dag, kan man ikke "bare" vinde med AB… Uden at snyde i alt fald. Derfor er ”snyd” i mine øjne en helt og aldeles legal ting, da det for mange kan være med til at højne spilleglæden og gøre spillet mere overskueligt for især nye spillere. Men hvad synes I derude? Hvorfor snyder I? Hvorfor snyder I ikke? Og hvad mener I egentlig om snyd, og den ”hårde tone” nogle omtaler det i?
Logged




Svartovich
Gæst
 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #131: 28 Maj 2013, 19:36 »

Man kan snyde for at gøre spillet nemmere som du siger, men hvis der ikke er modstand hvad er målet så? Det er helt fint for mig at nogle vil spille med snyd, jeg forstår det bare ikke, og kommer aldrig til det tror jeg. Hvad er det fede ved at have vundet CL med Inter, hvis man bagefter ikke kan sige man selv har gjort det 100%? At bruge andres taktik, at overføre penge, at genspille kampe osv. osv. ville for mig tage min spilleglæde fuldstændig fra mig. Smiley
Logged

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #132: 28 Maj 2013, 19:48 »

Ligesom Svartovich, så kan jeg heller ikke se det sjove i, at spille kampene igen og andre ting. Men synes nu det er folks egen sag, og de skal selvfølgelig gøre, som de selv lyster. Hvis de vil 'snyde', så skal de bare 'snyde'. Så længe de, her på FMFreaks, ikke bruger det til at vinde konkurrencer mv.

Jeg brugte selv en real time editor tilbage i 2005-udgaven, og det kan simpelthen ikke styres, selvom man tror det. Det tog fuldstændig spilleglæden fra mig.

Jeg kan bestemt ikke have ondt i numsen, hvis nogle synes det er sjovere at vinde alt fra sæson 1 af, fremfor at kæmpe sig vejen frem - det er deres valg.
Logged

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #133: 28 Maj 2013, 20:17 »

Målet med Football Manager er vel at blive underholdt, og dette opnår man bedst ved succes oplevelser. Det er enormt demotiverende, når ens hold ikke for succes, og så mister man spilleglæden. Her er det så man kan gå to veje, enten kan man snyde, og opå den succes og dermed spilleglæde, som man higer efter, eller man kan fordybe sig i taktiske teorier, og opnå det derigennem. Jeg kan sagtens se det fede i at man tager den nemme løsning.
Logged




Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #134: 28 Maj 2013, 20:24 »

Personligt kan jeg ikke se det sjove i at snyde. Men skal da gerne indrømme at jeg har gjort det, men udfordringen var minimal, og når man vandt noget, var glæden knap så stor. Når jeg nu i dag vinder noget, eller opnår succes uden at smidt, giver det en meget større gløde. Spillelysten forbliver ligeledes stor.

Men folk må sgu selv bestemme om de vil snyde eller ej, tror de fleste gør det i starten af deres FM-karriere.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010