home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:57:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 11:16:13 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  0 Brugere, 408 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  FmF Uden Filter
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint
Forfatter Emne: FmF Uden Filter  (Læst 38225 gange)
darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #105: 24 Mar 2013, 21:05 »

Syntes hellere ikke vi skal have en sims klon men som Marchang siger kunne jeg også godt tænke mig større indflydelse på økonomien osv i klubben.  Jeg kan få lange løg af at se på at bestyrelsen vælger ikke at betale en eventuel gæld ud når man har langt over dobbelt så mange penge i klubkassen. Det er jo ikke gratis at have gæld. Også er der jo også de bestyrelser som ikke tænker længere frem end imorgen og derfor nægter at udvide faciliteter til træning og ungdom fordi de syntes det lige går så godt. Jamen så lad da være med give mig en mega løn og brug i stedet pengene på opgraderinger som gavner klubben i det længe løb.
Logged


JKJ
Gæst
 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #106: 24 Mar 2013, 21:19 »

Vi snakker jo ikke om et The Sims i fodboldudgave Wink

Pointen er, at man i en realistisk gengivelse af fodbold som sport er nødt til at inddrage menneskelige værdier. Der vil være spillere, der har dårlige vaner uden for banen. Spillere, der ikke kan fungere sammen med en af medspillerne, hvilket udvikler sig til et problem træneren er nødt til at tage hånd op. Spillere, der har brug for tæt kommunikation med en del af trænerstaben. Spillere der skaber liv i et omklædningsrum og spillere der kan mane til besindighed. Hele den alsidighed fra person til person i spillet er jo så godt som ikke-eksisterende. Spillerne er droner, hvor deres personlighed næsten udelukkende har indflydelse på deres tilpasningsevne i klubberne eller deres udvikling i den daglige træning. Så er der mindre påvirkninger fra forskellige personlighedsegensk aber, men overordnet set er der ikke den store forskel på at træne forskellige spillere i spillet.

Som sagt, så er pointen ikke så meget at man skal kunne købe hus og båd (det er jeg ikke personligt interesseret i), men privatlivet og mennesket bag fodboldspilleren/træneren er nu bare noget man ikke kan se bort fra! Der er jo også spillere der vil hjem til deres hjemland når deres børn er ved at være skoleklar, og spillere der forlader lande fordi deres ægtefæller ikke kunne falde til der. Det er ikke tit, men det sker trods alt! Spillere, der bliver smidt væk fra landsholdssamlinger, fordi de pissede landstræneren af er jo relativt hyppigt, så hvorfor ikke have det med i spillet?

Men hvis du begynder i det små og spillet hele tiden skal udvikle  så ender det jo med disse små ting, hvilket farve skal dit slips og jakkesæt have til den næste kamp, skal din nye bil være orange eller lilla osv osv.

Imo er det langt vigtigere at udvikle det det hele handler om, nemlig at styre sit hold. Når man er nået igennem et par sæsoner eller tre så er det jo den samme smøre om og om igen.
Altså de samme spørgsmål fra pressen, som altid har være et problem.
Her burde man udvikle spillet så der kunne være flere muligheder med tidensom feks når der er div problemmer med div spillere.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #107: 24 Mar 2013, 21:25 »

Her mener jeg jo bare at man komme i konflikt med spillets formål Wink

Er formålet at lave en hyper realistisk gengivelse af hvad livet som manager (den engelske variant, hvor de også langt hen ad vejen står for transfers), eller skal det bare være en fodboldsimulation som FIFA (ikke manager-serien, skal det siges!), bare hvor man sidder i trænerens sæde frem for at stå på grønsværen?

Hvis det skal være den første, så er man efter min mening NØDT til at gøre mere ud af trupsammensætning, personligheder og generel dybde med holdet. Det er fint, at man i mange år har fokuseret på andre ting, men nu synes jeg det er ved at være på tide, at man tager fat på den del af spillet. ME'en er naturligvis største problem pt, men ellers synes jeg at spillernes ensformighed er det største minus ved spilserien.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #108: 25 Mar 2013, 07:33 »

Jeg vil gerne have privatlivet ind i FM. Jeg mener det er et af de næste skridt, der skal tages, samtidig med man får gjort kampmotoren bedre. Jeg husker for år tilbage, hvor jeg spillede Fifa Manager, der gik jeg op i at pleje min knap så gloværdige golfkarriere og købe diverse ting. Hvis man ikke er tilhænger af det, synes jeg man skal have lov til at vælge det fra inden man starter spillet. Det kunne passende gøres samme sted, hvor man vælger diverse indstillinger.
Man skal jo have noget at bruge sin løn til. Dog synes jeg begravelser er lige over grænsen, men ellers er jeg stor fortaler for det.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #109: 25 Mar 2013, 12:34 »

Må indrømme at jeg er lidt forbeholden med hensyn til at tilføre for meget af privatlivet til spillet. Man kunne dog godt implementere nogen af ideerne som f.eks. at der kan komme meddelelser om at Balotelli typen har været meget i byen og i medierne for det dårlige på det sidste, hvilket lader til at påvirke hans form. Herefter kan man så prøve med samtaler osv. Derudover kunne man også godt se på at spillerne til tider af personlige grunde ikke kan spille en kamp(begravelse eller ligende) og at der er personlige ting der påvirker hans form. Men meget mere end det, synes jeg ikke det skal være.

En af de forandringer jeg til gengæld synes kunne gavne spillet er at gøre det muligt også at tage rollen som assisterende manager. Hvad selve jobbet skal indeholde skal jeg nok komme ind på, men først vil jeg gerne redegøre for min grund til, at jeg synes spillet mangler en sådan funktion. Den er som sådan ret simpel og på linje med den folk har givet for at få mere af privatlivet ind i spillet: Realismen. Jeg elsker at starte i det små, som en helt ny uprøvet manager, men hvor ofte er det at en sådan gut får tilbudet om at stå i spidsen af en klub som totalt uprøvet? Samtidig kunne det også, såfremt man ønsker det, være et springbræt opad i ligaerne eller over til et nyt land hvor ens omdømme som manager bare ikke er godt nok i øjeblikket. På den måde kan man opbygge et bedre kendskab til det land man muligvis senere vil være manager i samt lære sproget osv.

Hvis vi nu kigger på hvad ens arbejde reelt vil bestå af i den assisterende rolle, så er det selvfølgelig præget af mindre ansvar og derfor selvfølgelig også mindre magt. Imellem kampende behøver der ikke at være det store at tage sig til. Mine tanker er at stort set alle de funktioner du har som manager er til stede, men man bestemmer ikke at det man vælger skal ske - i stedet for så foreslår man det til ens manager. F.eks. hvis du ønsker at byde på en spiller så skal der være en knap hvor du foreslår at byde på denne spiller. Under taktikken kunne der laves en fane med den taktik der bliver praktiseret af manageren og så en fane med den taktik du foreslår bliver benyttet ved siden af. Selvfølgelig skal manageren stort set altid vælge sin egen taktik ligesom vi også selv gør når vi spiller manager-spillet. Hvis du vælger at se kampene fungerer det på stort set samme måde. Du kan foreslå at lave taktikken om, foreslå udskiftninger, men igen er det fuldstændig op til den siddende manager at bestemme, og oftest burde han vælge selv. Ydermere tænker jeg at der kan komme tidspunkter hvor du selv som assistent står i spidsen for kampene. Det kunne ske i de tilfælde hvor manageren enten er syg eller har karantæne. Her vil han vælge at sætte holdet, men under kampen vil man så som assisterende styre selv. Vælger man at lave taktikken totalt om i det øjeblik man har chancen vil det selvfølgelig påvirke hvor tilfreds manageren er med at have dig som assistent. Og det leder mig hen til hvordan bestyrelsens(og i dette scenarie også managerens) tillid skal fungerer. Jeg tænker at det som udgangspunkt skal se ud som vi kender det, hvor man her kan se hvor tilfredse bestyrelsen er med den siddende manager. Udover det skal der så også være en fane for at se hvor tilfreds manageren er med dig! Som før nævnt vil det selvfølgelig spille ind hvordan man har gjort det i tilfælde af at man har stået i spidsen i en kamp selv. Derudover tænker jeg at det vil spille ind om de foreslag man generelt er kommet med har lagt tæt op af managerens. F.eks. ønsker manageren at praktiserer en 4-4-2 men at man selv konstant foreslår at praktiserer en 4-3-3 med totalt andre roller, vil det kunne trække ned i managerens vurdering af dig.

Manageren skal selvfølgelig også vælge om han selv vil tage til en pressekonference eller om han ønsker at du som assisterende manager tager sig af den i stedet.

I tilfælde af at manageren skulle blive fyret, tager man sig selvfølgelig af kampene indtil bestyrelsen har fundet en ny manager, eller måske endda tilbyder dig rollen i det varme sæde - sæsonen ud eller måske ligefrem, hvis alt går vel, på længere sigt.

Nu er vi så nået til et af de sidste punkter jeg har tænkt over. Hvor det næsten er altafgørende at man som manager vil være tilstede alle kampe, er det noget nemmere at simulere(gå på ferie) som assisterende manager da det ikke er dig der får skraldet hvis det går galt. På den måde kan det også sagtens bruges som et alternativ til bare at være arbejdsløs, hvis man vil lidt frem i tiden.

Alle funktioner jeg har foreslået behøver selvfølgelig ikke at blive opfyldt, da det måske ville være for ressourcekrævende at få lavet i forhold til andre ønsker folk har til fremtidens football manager. Men synes i hvert fald at det kunne være et fedt, og et ikke helt umuligt, område at tage hul på og for mig burde dette være det næste skridt for fm! Smiley
Logged

FC Barcelona

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #110: 25 Mar 2013, 12:44 »

Du mangler lige en knap, hvor man kan foreslå bestyrelsen at fyre manageren/at man selv vil et skridt længere op, hvis man er helt uenig med den nuværende manager Wink
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #111: 25 Mar 2013, 12:59 »

Spændende forslag Rafinha, og noget som kunne være meget sjovt at få indført. Men igen altså, hvor går grænsen? Skal vi nu også til at lege bestyrelsesformand? Der må være en grænse et sted... Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #112: 26 Mar 2013, 11:24 »

Spændende forslag Rafinha, og noget som kunne være meget sjovt at få indført. Men igen altså, hvor går grænsen? Skal vi nu også til at lege bestyrelsesformand? Der må være en grænse et sted... Smiley

Nej jeg mener hverken at vi skal lege bestyrelsesformand, sportsdirektør, førsteholdstræner osv. da de opgaver simpelthen ligger for langt væk fra hvad man skal som manager.
Derimod mener jeg at den assisterende manager ligger sig rimelig tæt op af rollen som manager og jeg synes at det vil være langt mere realistisk at man har startet sin karriere som assisterende.

Skulle de til gengæld i gang med også at lave rollerne som bestyrelsesformand osv. ville det blive et helt andet slags spil, og fuldstændig umuligt at lave samtidig med at man også fortsatte med at udvikle spillets primære områder. Derfor mener jeg at det er rimelig let at sætte en grænse Smiley
Logged

FC Barcelona

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #113: 05 Maj 2013, 04:25 »

Kommer der ikke flere oplæg til debat? Det er sgu spændende læsning Tunge Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #114: 05 Maj 2013, 10:29 »

Det kan ikke udelukkes, at der kommer flere oplæg, men samtidig må vi sande, at projektet ikke viste sig at skabe helt så meget debat, som vi havde håbet på Wink

Hvis nogen ligger inde med et debatoplæg, som de gerne vil have bragt op i tråden, så modtager vi det gerne på pb, hvorefter vi vurderer om det kan bruges. Og ellers kan det som sagt ikke udelukkes, at vi udarbejder et oplæg indenfor en overskuelig fremtid.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #115: 05 Maj 2013, 14:57 »

Jeg er desværre swamped her i den sidste måned af specialeskrivningen, så der kommer intet fra mig i løbet af maj, må jeg erkende. Om et andet crewmedlem eller en bruger får skrevet noget, skal jeg ikke kunne sige.

Men jeg er enig i pluto i at det er svært at skabe debat på denne måde, åbenbart.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #116: 05 Maj 2013, 23:06 »

Det er da ærgerligt.. Jeg håber I starter op igen.. Prøv evt. med en FmF uden filter 2,0 Thumbs Up

Jeg vil gerne deltage, men har ikke et emne at byde ind med på stående fod, men jeg vil gennemlæse de otte sider og se om jeg kan finde på noget.. Hvis, jeg finder noget.. Skal jeg sende en PB til en af jer? (Hawk og/eller Pluto)
Logged

- Veni, vidi, vici -

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #117: 05 Maj 2013, 23:58 »

Det er da ærgerligt.. Jeg håber I starter op igen.. Prøv evt. med en FmF uden filter 2,0 Thumbs Up

Jeg vil gerne deltage, men har ikke et emne at byde ind med på stående fod, men jeg vil gennemlæse de otte sider og se om jeg kan finde på noget.. Hvis, jeg finder noget.. Skal jeg sende en PB til en af jer? (Hawk og/eller Pluto)

Send det til den i crewet du vil. Den bliver alligevel fremlagt for alle, så det er underordnet hvem du skriver til. Smiley

Håber helt sikkert på at du lige kommer med dén gyldne idé der kan sætte fut i skidtet igen!  Thumbs Up
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
FmF uden filter - Brugernes stemme
« Svar #118: 12 Maj 2013, 00:15 »

Jeg tænkte, at det ville være sjovt, hvis man tog tanken fra FmF uden filter og førte det væk fra FM og over til hjemmesiden generelt. Det kan være, at man har lyst til at bringe et emne op af den ene eller anden art. Det skal stå alle frit for crew - såvel som brugere. Kravene er få, men jeg forventer en vis form for saglighed. Det er det mindste, at man kan være bekendt, når nogle bringer et emne op, som de har brugt tid på at gennemarbejde.



Svartid
Jeg tillader mig at starte emnet. Hvad er en forventelig svartid? Det er et spørgsmål, som en eller flere nok har haft i tidens løb. Det kan være alt fra en vigtig SMS, som man venter svar på til et opkald, der ikke bliver besvaret. Tiden er faktor, som der irriterer hinanden, hvis man ikke har tid til at tage kontakten samtidig.

Nu bruger jeg Sulo som eksempel - ikke fordi han skal udstilles (det må i endelig ikke tro) - men fordi det er et fint eksempel på, hvad jeg mener. Jeg fik i går (måske endda i forgårs) slettet en tråd, men venter stadig på svar, hvorfor den egentlig blev slettet. Jeg ved, at Sulo gentagende gange har været på og jeg har rykket for beskeden - men stadig intet svar. Selvom der er blevet sagt, at det er taget videre i baglokalerne.

http://cl.ly/image/1N173h2T032P
http://cl.ly/image/1Z0m2j473701

Men er det her rimeligt at vente, når jeg har set, at vedkommende har været på flere gange og at denne ting burde være taget videre? Jeg synes det egentlig ikke. Hvornår er en svartid for lang? Er det når brugeren har lavet et par indlæg eller er det efter x-antal dage?
« Seneste Redigering: 12 Maj 2013, 00:17 af Gemma » Logged


Svartovich
Gæst
 
Sv: FmF uden filter - Brugernes stemme
« Svar #119: 12 Maj 2013, 00:18 »

Mener at det er op til en selv hvornår man vil svare, men det er da klart dårligt stil hvis man ser en besked, og ignorere den hvis den er seriøst naturligvis. Så jeg ville da føle mig dårligt behandlet hvis jeg ikke var blevet svaret i flere dage, efter jeg har set brugeren være online.
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010