home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:57:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 11:16:13 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  0 Brugere, 450 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  FmF Uden Filter
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint
Forfatter Emne: FmF Uden Filter  (Læst 38220 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #135: 28 Maj 2013, 20:27 »

Jeg er ekstremt splittet i den diskussion.

FM er til for at underholde, og hvordan folk får den største spilleglæde ud af spillet skal jeg ikke bestemme. Jeg synes personligt at det fjerner enhver underholdning ved spillet at gøre brug af RTEs, og selvom jeg igennem årene da har gjort brug af dem, så må jeg da også gang på gang konstatere at det ødelægger savet for mig. Efterhånden som man bliver ældre, så bruger man det mindre og mindre, for man sætter mere pris på den ærlige udfordring når man bliver ældre. Siger min erfaring Tunge

Det er helt generelt, for skydespil og adventurespil blev da også kørt med masser af koder da jeg var "lille", for der var underholdningen at være uovervindelig. I dag er det jo hele udfordringen i at kæmpe med alt hvad man har kært for at vinde, for så er sejrens sødme det større!

Derfor mener jeg også at RTEs har deres berettigelse, for når unge knægte køber FM og straks henter en RTE, så har de stadig købt FM, og dermed sendt penge til SI, så de kan fortsætte spiludviklingen. Hvis det kun appellerede til de hardcore fans, så ville udviklingen ganske enkelt gå for langsomt. Derfor må jeg sige, at penge lugter ikke, og jeg vil ikke kritisere folk der bruger RTEs.

Dog gider jeg næsten ikke at se på andre folks succeser i FM, for halvdelen af tiden har jeg indtryk af, at det er folk der har fusket med deres spil for at opnå succesen, hvorfor den ikke længere kan måles op mod den skala som 'reelle' FM-spillere bruger. Særligt sjovt er det, når folk har haft RTE'en åben samtidig med spillet, så den kan ses i proceslinjen på deres screenshot. Ved ikke hvor ofte det sker mere, men en overgang var folk ikke så gode til at skjule det Tunge
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #136: 28 Maj 2013, 20:34 »

Synes det er en utrolig svær sag for mig personligt, da jeg både er en virkelig dårlig taber, og også har meget svært ved at holde mig til ét hold hvis det går helt ad h... til. Så der skal slet ikke være nogen tvivl om at jeg har snydt helt vildt. Lige da jeg startede med at spille snød jeg med alt. Fik eksempelvis Parma til at have et hold bestående af alle de bedste spillere i verden. Det stoppede dog igen, men det med at reloade en dårlig kamp har været yderst svært at komme væk fra. Jeg kan, meget sjældne gange, finde på det. Men når jeg så gør, hader jeg nærmest mig selv og derefter ryger min lyst til savet, da jeg så allerede har opnået hvad jeg ville. Det er også derfor jeg prøver at afholde mig fra det nu, da det ærlig talt ødelægger hele oplevelsen.

Der skal dog lige falde et rungende "men". Som spillet er lige nu. Så utroligt ødelagt. Da kan det være svært at afholde sig selv fra at snyde i kampe man taber på udebane, da disse kampe nogle gange er så tåbelige at det gør ondt. Med den match engine der er lige nu kan man som Man Utd nærmest tabe til nummer 10000 på verdensranglisten bare fordi at man er på udebane. Men det er selvfølgelig et andet emne. Smiley

Men ja jeg har snydt, kan finde på det når verden bare er yderst uretfærdig, men afholder mig ellers fra det i 99 % af tiden. Smiley
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #137: 28 Maj 2013, 20:39 »

Jeg prøvede at snyde på et tidspunkt for lang tid siden. Det hjalp ikke en skid. Det gik stadig af lort. Så det har jeg droppet igen.

Det jeg gør som er mest snyd er at bruge downloadede taktikker, og det vil jeg nok blive ved med, for kan simpelthen ikke sætte en taktik, uanset hvor meget jeg læser om det. Det virker bare ikke.

Om andre folk snyder må de sgu selv om, jeg vil dog helst se mig fri for at de poster deres resultater og succeser på siden, hvis de er skabt via snyd. Så hellere holde dem for sig selv.
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #138: 28 Maj 2013, 20:41 »

Jeg prøvede at snyde på et tidspunkt for lang tid siden. Det hjalp ikke en skid. Det gik stadig af lort. Så det har jeg droppet igen.

Det jeg gør som er mest snyd er at bruge downloadede taktikker, og det vil jeg nok blive ved med, for kan simpelthen ikke sætte en taktik, uanset hvor meget jeg læser om det. Det virker bare ikke.

Om andre folk snyder må de sgu selv om, jeg vil dog helst se mig fri for at de poster deres resultater og succeser på siden, hvis de er skabt via snyd. Så hellere holde dem for sig selv.

100 % enig i det sidste

Men angående at lave sine egne taktikker, så er det faktisk sjovt nok at rode med, synes jeg Peace

Når det så er sagt, så synes jeg ikke at det er så meget snyd igen, at låne en taktik. Du skal jo stadig købe de rigtige spillere ind og håndtere holdet Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #139: 28 Maj 2013, 20:41 »

I et spil som FM, hvor man kun spiller imod spillet, er jeg personligt ligeglad med om folk snyder. Her drejer det sig udelukkende om spilleglæde, og så længe folk gør det, som de finder sjovest, er det helt fair. Jeg har selv gemt før vigtige kampe, brugt RTE's osv. og dengang jeg brugte det, synes jeg det var fedt, at jeg var i stand til at vinde alt. Efterhånden som jeg blev bedre til FM, forsvandt glæden ved spillet, når jeg snød, og derfor er jeg også stoppet nu. Nu kommer spilleglæden istedet ved langsomt at kæmpe sig til tops, udvikle talenter, taktikker osv., og det er mit indtryk, at dette gør sig gældende for mange.

Hvor diverse 'snydemetoder' alligevel er et problem, er at det gør det utroligt svært at stole på andre folks resultater. Hver gang nogen lægger noget, der bare er en lille smule usædvanligt, tænker jeg straks "SNYYYD," hvilket er en skam, da det så gør det svært at skelne imellem snydere, og folk der er dygtige til FM. Smiley
« Seneste Redigering: 28 Maj 2013, 20:45 af Sir Jeppe » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #140: 28 Maj 2013, 20:47 »

Målet med Football Manager er vel at blive underholdt, og dette opnår man bedst ved succes oplevelser. Det er enormt demotiverende, når ens hold ikke for succes, og så mister man spilleglæden. Her er det så man kan gå to veje, enten kan man snyde, og opå den succes og dermed spilleglæde, som man higer efter, eller man kan fordybe sig i taktiske teorier, og opnå det derigennem. Jeg kan sagtens se det fede i at man tager den nemme løsning.
Tror ikke alle er enige med dig i at man udelukkende får spilleglæde af at vinde og vinde. Jeg har læst flere herinde der ikke gad et spil fordi der simpelthen var for meget af det gode. Jeg har klart brug for modstand, for ellers ser jeg det slet ikke som et spil, så forstår jeg slet ikke pointen i at tænde spillet op hvis jeg med sikkerhed ved at jeg uden en indsats kan vinde det hele.
Logged

impervious
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #141: 28 Maj 2013, 21:03 »

Er også rimelig ny til fm, men har ikke syntes at mit behov for at snyde, har været specielt stor. i starten kunne jeg godt finde på at gemme før en kamp,så hvis jeg følte at resultatet var unfair, så spillede jeg den om. men selv ved at snyde så lidt følte jeg mig som en snyder, så da jeg fandt ud af at man kunne hente hjælpe programmer, gad jeg det slet ikke.
Logged

Brøndby IF!!!!

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #142: 28 Maj 2013, 21:29 »

Jeg tror, at der er mange der snyder. Det er jeg ikke i tvivl om. Det skal ikke være noget tabu og jeg skal ikke være for fin til at sige, at jeg har snydt før, hvis jeg manglede et resultater for oprykning i mit første FM-spil - FM10. Jeg manglede ét point for oprykning til Premier League og gad ikke spille Championsship igen. Der snød jeg.

Det ødelagde spillet for mig. Jeg mistede lysten for man kunne jo altid bare lige spille en kamp igen. Lad mig spille et mere relevant spørgsmål til debatten, hvis i oplever et crash og ryger fem kampe bagud - vil du så spille dem om indtil, at du har fået samme antal point som før? Eller vil du bare acceptere, at du ikke kan gøre få samme resultater igen?
Logged


Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #143: 28 Maj 2013, 21:32 »

Jeg tror, at der er mange der snyder. Det er jeg ikke i tvivl om. Det skal ikke være noget tabu og jeg skal ikke være for fin til at sige, at jeg har snydt før, hvis jeg manglede et resultater for oprykning i mit første FM-spil - FM10. Jeg manglede ét point for oprykning til Premier League og gad ikke spille Championsship igen. Der snød jeg.

Det ødelagde spillet for mig. Jeg mistede lysten for man kunne jo altid bare lige spille en kamp igen. Lad mig spille et mere relevant spørgsmål til debatten, hvis i oplever et crash og ryger fem kampe bagud - vil du så spille dem om indtil, at du har fået samme antal point som før? Eller vil du bare acceptere, at du ikke kan gøre få samme resultater igen?

Godt spørgsmål, jeg vælger at spille kampene igen, og tage dem som de bliver igen, kan jo både ende godt og dårligt Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #144: 28 Maj 2013, 21:34 »

For at stille det mere på spidsen. Du vinder mesterskabet. Spillet crasher. Du taber mesterskabet, da du spiller igen. Vil du gøre det om?
Logged


Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #145: 28 Maj 2013, 21:37 »

For at stille det mere på spidsen. Du vinder mesterskabet. Spillet crasher. Du taber mesterskabet, da du spiller igen. Vil du gøre det om?

PUHAA, hvilket etisk dilemma Gemma.. lol det rimer.
Ville nok vinde ligaen igen, tor jeg. Jo var det ligaen eller CHL, men ikke FA, eller andre cups.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #146: 28 Maj 2013, 21:41 »

For at stille det mere på spidsen. Du vinder mesterskabet. Spillet crasher. Du taber mesterskabet, da du spiller igen. Vil du gøre det om?

Var det ligaen, ville jeg nok spille den om igen. Men det ville også afhænge af, hvor mange kampe det drejede sig om. Hvis det bare var et tilfældigt sted midt i en sæson, tror jeg ikke jeg ville orke at spille det en tredje gang for at opnå de samme resultater... Smiley
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #147: 28 Maj 2013, 23:23 »

For at stille det mere på spidsen. Du vinder mesterskabet. Spillet crasher. Du taber mesterskabet, da du spiller igen. Vil du gøre det om?

Der ville jeg spille den om, under opfattelsen at det var døduretfærdigt hvis jeg tabte en kamp som jeg havde vundet fair and square til at starte på. Hvis det var omvendt og jeg havde tabt kampen og den så crashede hvorefter jeg vandt, ville jeg selvfølgelig ikke spille den om Tunge

Jeg har aldrig brugt alle de der forskellige fancy metoder som at downloade programmer eller taktikker eller tilføje managers eller hvad folk ellers har fundet på, men jeg har dog enkelte gange tidligere savet spillet før en kamp og så spillet dem om hvis jeg synes det var helt hen i vejret eller var en ufattelig vigtig kamp.

Jeg har så de senere år lært at jeg alligevel heller ikke vinder anden gang, så det er nytteløst at spille dem om hele tiden Tunge.

Lige for at komme med et (lidt relateret) andet emne, så tror jeg at der er voldsom stor forskel på FMC og FM i 2013 versionen. Med FMC har jeg spillet 20 sæsoner eller sådan noget, og konstant failet og blevet fyret lige meget hvor gode spillere jeg havde eller hvor godt jeg spillede. Jeg er nu begyndt på et 'rigtigt' FM spil med Arsenal hvor jeg vandt FA Cuppen, blev nr. 2 i ligaen (efter Man C der fik 93 point) og blev slået (knebent og ufortjent) ud af Champions Leagues semifinale på udebanemål af Chelsea der scorede sejrsmålet med et afrettet frispark med få minutter igen. Spillet var utroligt realistisk i forhold til chancer, spil og mål i forhold til FM og jeg sad ærlig talt fra kl. 9 i går formiddags og indtil kl. 23 med FM konstant åbent og spillede stort set hele første sæson, fordi det greb mig at det faktisk fungerede på alle fronter. Nej, jeg spillede ikke nogen kampe om, men min pointe var mere at jeg tror at der er en slags 'bug' i FM der gør at FMC er meget vanskeligere end FM netop fordi at man ikke kan sætte sig ind i ret mange ting, i forhold til FM hvor jeg kan gå i dybden med taktik og teamtalks og snakke med spillerne osv osv. Hvilket gør at jeg nu har min kærlighed til FM tilbage. Lortet virker sgu. FMC gør ikke.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #148: 29 Maj 2013, 04:46 »

Da jeg startede med CM 03/04 i sin tid, snød jeg så vandet drev, men dengang synes jeg det var überfedt. Mit Alondras CF hold tæskede sig vej fra de sekundære divisioner til det spanske mesterskab i et af de mest legendariske spil jeg har haft til dato. Det var før jeg stiftede bekendtskab med FM-scenen og jeg kan huske at jeg fandt Guarin helt uden hjælp og at han spillede som noget fra en anden verden. Bl.a. i det eneste tidspunkt hvor jeg for alvor lagde snyden på hylden og jeg slog Real Madrid ud i semifinalen til pokalen. Vi havde været super godt med over to kampe og så pludselig scorer de ti minutter før tid. Hele holdet er fuldstændig opgivende, indtil 2-3 minutter inden i overtiden, hvor Guarin hakker et frispark ind fra 30-40 meter. Vi vandt efterfølgende finalen (vist nok med snyd, men hvad fanden) og året efter det spanske mesterskab, hvorefter jeg skiftede til Real Madrid, betalte en syg overpris for Edgar Davids og købte en ung gut fra Køge, som var kåret til årets unge spiller i Danmark. Han blev ikke helt den succes jeg havde håbet på.

Siden da har jeg snydt sporadisk. RTE har jeg ALDRIG benyttet mig af, men at gemme før en kamp og så liiiige spille den om, hvis det ikke går som jeg havde håbet, brugte jeg vel et par gange pr. spil frem til 07 eller 08. Hvis spillet fucker op og det er en kamp det drejer sig om, så spiller jeg om til jeg har vundet, men hvis det er mere end 2, så tager jeg lortet som det kommer, selvom jeg ofte kan finde på at droppe spillet af den grund...

Taktikker fra andre, opfatter jeg ikke som rigtig snyd. Jeg har dog aldrig rigtig benyttet mig af det, fordi jeg ikke synes det fungerer. I de ældre versioner (da man stadigvæk havde pilene), eksperimenterede jeg en hel del. Bl.a. min smukke 3-4-3, med diamant på midten og tre centrale angribere var et stort hit en overgang. Siden pilene blev afskaffet, spiller jeg altid 4-4-2 (med den ultimative variation værende en diamant på midten) og de få gange jeg har forsøgt mig med en taktik fra en anden, har jeg bare droppet det, fordi det bare kører endnu mere af lort.

At man vil gøre sig til herre over hvad man må og ikke må i FM er jo dybt godnat. Snyd da for helvede, hvis det gør spillet sjovere. Det gjorde det for mig da jeg var yngre (hvor det også var så meget nemmere, fordi enginen var så random at man kunne vinde den ene 5-0 og tabe den næste 6-0). Jeg ser stadigvæk tilbage på mit Alondras hold, som et, hvis ikke det bedste spil jeg har haft og kan stadigvæk nævne en del spillere som var forbi: Ole Tobiasen (bundsolid forsvarer i de lavere rækker), Nikolaj Hansen (back som kom til med uhyggeligt dårlige stats og som endte som U-21 landsholdsspiller for Danmark), Raul Salas (bomber i den laveste række, som var med til at sikre den første oprykning), Freddy Guarin (kom til i den næstbedste række. Klublegende på 2-3 år), Luis Garcia (suveræn ligatopscorer i mesterskabssæsonen. Hyldede mig derefter som et geni), Joseph-Desire Job (klubbens ubestridte assistkonge) og så ikke mindst Jacek Krzynowek, hvis navn taler for sig selv. Snydertiden var gode tider!
Logged

Build Me Up Buttercup!

ogasogas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FmF Uden Filter
« Svar #149: 29 Maj 2013, 16:52 »

Jeg har snydt, med det har kun været i spil, hvor jeg på forhånd har besluttet mig for at jeg ville snyde. Det har jeg gjort i nogle spil, hvor jeg ville teste nogle ting. Ellers har jeg ikke snydt rigtigt, men jeg har prøvet det som gemma skriver, og i det tilfælde må jeg nok indrømme, at jeg ville spille kampene om indtil jeg fik det "rigtige" resultat. Jeg mener generelt, at folk skal have lov til at snyde hvis det er det som får dem til at have det, men jeg synes ligesom andre herinde at det er lidt træls at når nogle poster nogle gode resultater mistænker man dem automatisk for at snyde. Jeg forstår dog ikke at man kan synes det er sjovt at vinde når man ikke selv har gjort noget for det. Det er for mig at se det samme som at jeg fik en test, og så fik en anden til at lave den, og jeg så fik 12 ville jeg heller ikke være stolt af det, fordi det ville ikke være mig som havde lavet testen, og produktet er derfor ikke min fortjeneste. Jeg mener at det at hente taktikker fra andre også er snyd, fordi hovedårsagen til succes i FM er jo taktikken, og derfor er det snyd hvis man har hentet en fra en anden. Jeg har dog selv en gang i et seriøst save hentet en taktik som jeg brugte sammen med to andre, men det gav bare ikke samme glæde at vinde med den som det gjorde at vinde med min egen taktik.
Logged

Manchester United just arrogant, not better

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010